Ahmad6644

تحلیل و پیگیری تحولات افغانستان ( از اوت 2007 )

Recommended Posts

 

13 hours قبل , oldmagina گفت:

سلام

وقتی علمای ! هموطن خودمان تبریک می گویند ، از آنها چه انتظاری دارید ! 

 

13 hours قبل , powerman1 گفت:

علیکم السلام

مورد خاصی سراغ دارید؟

در پی تحولات اخیر افغانستان، مولوی عبدالحمید در پیامی، این پیروزی را به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفت.

متن پیام مولوی عبدالحمید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان که نتیجه جهاد، شهادت و صبر در راه حق در مقابل اشغالگران متجاوز و دولت دست‌نشانده و ناکارآمد و غرق در فساد بود، برای امارت اسلامی، علمای بزرگوار و عموم ملت غیور و مجاهد افغانستان قابل تبریک و تهنیت است.

بدون تردید این پیروزی از فضل پرورگار، حمایت مردمی، آه و ناله مظلومان و خانواده شهدا و رنج‌دیدگان حاصل شده است. امید است نگاه‌ها فقط به سوی پروردگار باشد و ضمن اظهار عاجزی مقابل ذات باری‌تعالی، در راستای خدمت به ملت شریف افغانستان با تمام وجود تلاش کرد.

برای موفقیت و پیروزی و پاسداری از آن، لازم است به دو محور اساسی توجه شود: 1- خداوند رحمان؛ 2- مردم. قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» (ای پیامبر، خدا و مؤمنانی که پیرو تو هستند تو را کافی است).‌

هیچ نظام و قانونی در دنیا به اندازه قانون خدا؛ یعنی قرآن عظیم‌الشأن که آخرین کتاب مقدس است، و به اندازه سنت و تعلیمات رسول اکرم صلی الله علیه وسلم ظرفیت ندارد. این ظرفیت، در حقیقت ظرفیت دین حنیف ابراهیمی است که متاسفانه جهانیان نسبت به این ظرفیت ناآگاه وبی‌اطلاع هستند.

شکی نیست عفو عمومی طالبان و گذشت کردن از دشمنانی که سال‌ها با آنها جنگیده‌اند و توقف‌شان در دروازه‌های کابل و جلوگیری از خونریزی در افغانستان، از همین ظرفیت بود و قابل تحسین است. همچنین نگرانی جامعه جهانی در خصوص رعایت حقوق زنان و احترام به آنان، کرامت و حقوق بشر، آزادی‌های فردی و اجتماعی و آزادی قلم، بیان و انتقاد سازنده، در این ظرفیت کاملا قابل حل است.
بنده به جهانیان اطمینان می‌دهم که طالبان امروز، طالبان بیست سال قبل نیستند؛ آنها تجربه کسب کرده‌اند و تغییراتی در دیدگاه‌هایشان بوجود آمده است. اگر ضعف‌هایی وجود داشته باشد، قابل اصلاح هستند. شناخت ما نسبت به طالبان از بسیاری از مردم دنیا بیشتر است؛ چون همسایه هستیم و آنها را بهتر می‌شناسیم. بنابراین معتقدیم باید به طالبان فرصت داد و نباید به تبلیغات سوء و یک‌طرفه توجه کرد. رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و واقعیت‌ها را انعکاس بدهند.

انتظار می‌رود طالبان با به‌کارگیری شایستگان همه ادیان، مذاهب و اقوام افغان در راستای تشکیل دولت فراگیر اقدام نمایند. همچینین با دعوت از تحصیل‌کردگان، متخصصان و شایستگان و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها در عرصه‌های علم و فناوری، تولیدات سنتی و صنعتی (معادن، ذخایر زیرزمینی و...) و استفاده از منابع انسانی زمینه توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کنند.
توجه به همه ظرفیت‌ها در عرصه‌های معنوی از قبیل: اخلاق، تزکیه، عمل نیک و دینداری نیز برای ملتی که در نتیجه ده‌ها سال اختلاف، جنگ و درگیری‌های ویرانگر، عقب افتاده است و افرادش در همه دنیا آواره شده‌اند، حائز اهمیت بوده و نیازمند اقدامی جدی و عزمی راسخ است.

امیدوارم جنبش طالبان و مردم شریف افغانستان عملا ثابت کنند که نگرانی جامعه جهانی واقعیت نداشته است و با عملکرد خود همه تبلیغات را خنثی کنند. همچنین از همه کشورها انتظار می‌رود با ایجاد روابط حسنه و کمک به ملت رنج‌دیده افغانستان، زمینه بازگشت آوارگان افغان به کشورشان را فراهم کنند تا در آینده شاهد افغانستانی آزاد و آباد باشیم.

در آخر به جنبش طالبان توصیه می‌کنم مواظب مکر و نیرنگ دشمنان باشند، زیرا دشمنان جنی و انسی در کمین هستند. همچنین به مردم شریف افغانستان و به‌ویژه به طالبان توصیه می‌کنم که تمام رنجش‌ها و کدورت‌های گذشته را کنار بگذارند، دشمنی‌ها را فراموش کنند، یکدیگر را در آغوش بگیرند و در عرصه امنیت، آبادانی و سازندگی کشورشان کنار هم قرار بگیرند.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

thumb_photo_2021-08-17_00-54-46.jpg

 

C-17 آمریکایی ، 640 نفر افغانی ، مبدا کابل ، مقصد نامعلوم ، هدف نامعلوم تر.

باید منتظر ماند و دید آیا تصمیم این مردان زنان و کودکان برای  فرار از سرزمین پدری با این وضع درست بوده یا تاوان همراهی با کشور صاحب هواپیما هنوز به  پایان نرسیده است.

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پسر احمد شاه مسعود تایید کرد که از افغانستان خارج نشده و در دره پنجشیر است. والی اسبق هرات که اسیر طالبان شده بود به ایران تحویل داده شد. به نظر میاد گرچه ایران با طالبان مطالحه کرده ولی شاید ابزارهایی هم برای روز مبادا نگه داشته. طبیعتا ایران و طالبان ذاتا با هم مشکل دارند ونمی توان برای همیشه به طالبان اعتماد کرد. شاید روزی با انها به مشکل بخوریم. بسیاری از جمله خود من تعجب میکردیم که چرا ایران جلوی طالبان ایستادگی نکرد و چرا فاطمیون رو برای مقابله اعزام نکرد. چند مانع وجود داشت.

1- فاطمیون نیروی بزرگی نیست و پتانسیل مقابله با داعش را ندارد.

2-دولت و ارتش افعانستان  آمریکایی هستند و مدل سوریه که نیروهای ایران با کمک ارتش سوریه با داعش مقابله کردند در افغانستان قابل اجرا نبود

3- شوروی سابق در اثر شرکت در مسابقه های تسلیحاتی و فضایی و شرکت در مناقشه های مختلف از درون از هم پاشید. شاید امریکا دنبال همین مدل برای ایران است. اقتصاد کشور در وضعیت بدی است، کرونا بیداد می کند، مردم ناراضی هستند، در سوریه, عراق و به مقدار بیشتری در یمن ما درگیر هستیم. شرکت در یک درگیری گسترده شاید تیر خلاص برای ما باشد.

مسئولین با دوراندیشی و با پیش بینی وقایع از 6 ماه پیش مذاکره با طالبان و نفوذ در این گروه را شروع کردند تا افغانستان پایگاهی برای داعش و عربستان برای ضربه زدن به ما نشود. ولی در عین حال ابزارهایی را هم برای روز مبادا نگه داشته اند چون قطعا مصالحه ما با طالبان همیشگی نمی تواند باشد. انتقال والی هرات به ایران در همین راستا است. پسر احمدشاه مسعود نیز شاید با ما هماهنگ باشد.   

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همه اش بازی بود!! 

آمریکا برای افغانستان از مدت‌ها برنامه‌ریزی داشت که پله پله عملی کرده و می‌کند:

از زمانی که حکومت استاد ربانی را تنها گذاشت تا طالبان با حمایت مستقیم عربستان، امارات و پاکستان و حمایت غیر مستقیم خودش بر کشور حاکم شوند!
از زمانی که قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر ماموران سی‌ آی ای در افغانستان شروع به جمع‌آوری راکت‌های استینگر کردند تا زمانی هواپيماهای خودشان بتواند بر فراز کشور جولان دهد.

از زمانی که تنها مانع پیاده‌سازی برنامه‌های خود در افغانستان (احمدشاه مسعود بزرگ) را در دسیسه‌ای با همکاری ستون پنجم (فهیم، عبدالله، سیاف، قانونی، امرالله و دیگران) درست دو روز پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر ترور کردند و راه‌شان به افغانستان باز شد!
از زمانی که خودشان حمله به برج‌های تجارت جهانی را راه انداختند و دست‌پروره خودشان (اسامه‌بن‌لادن) مسئولیتش را به عهده گرفت تا اربابان آمریکایی‌اش بهانه حمله به افغانستان را پیدا کنند.

از زمانی که در جلسه بن، نماینده آمریکا (زلمی ‌خلیلزاد) مامور مخفی آمریکا (کرزی) را به مردم تحمیل کرد تا برنامه‌ها همچنان ادامه یابد!
از زمانی که کرزی و خلیلزاد در قانون اساسی جدید تقلب کردند و ساختار سیاسی کشور را بی‌نهایت متمرکز ساختند و تمام قدرت مالی و سیاسی و تصمیم‌گیری را به حاکم ارگ کابل دادند و عملا دست همه مردم را از سرنوشت‌شان کوتاه کردند و آمریکاسکوت کرد!

از زمانی که کرزی و برادرانش زیر بینی شروع به چور و چپاول کمک‌های جهانی به مردم افغانستان و کشت و ترافیک مواد مخدر کردند و آمریکا سکوت کرد!
از زمانی که کرزی دوباره طالبان را با شش‌صد میلیون دالر گمک‌های جامعه جهانی برای مردم افغانستان احیا کرد و آمریکا سکوت کرد!
از زمانی که کرزی فرماندهان ضد تروریستان طالبان را که همه از شاگردان و رهروان احمدشاه مسعود بزرگ بودند، ترور کرد و آمریکا سکوت کرد!
از زمانی که کرزی و دولتش میلیاردها دالر کمک جامعه جهانی را زیر ریش آمریکا دزدی کردند و فساد اداری و مالی را در کشور نهادینه گردند و آمریکا سکوت کرد.

از زمانی که در تمام انتخابات‌های افغانستان تقلب شد و ماموران مخفی آمریکا به قدرت رسیدند!
از زمانی که آمریکایی‌ها با تروریستان طالبان پیمان صلح و دوستی بستند!
از زمانی که به خواست آمریکا زندانیان طالبان را از گوانتانامو، بگرام و پلچرخی آزاد شدند.
از زمانی که شهرها و ولایات یکی پی دیگری به طالبان تحویل داده شدند و مبارزان علیه تروریزم طالبانی توسط اجیران آمریکایی به طالبان تحویل داده شدند!

در تمام این مدت یک طرف این بازی کثیف آمریکایی‌ها بودند. گاهی آشکارا و گاهی پنهان!
آمریکا نه تنها دشمن مردم ما است بلکه دشمن تمام بشریت است!
از کشوری که با دو بمب اتمی دو شهر جاپان را در دو روز به تلی از خاک تبدیل کرد و ده‌ها هزار تن را کشت، انتظار بشر دوستی، حماقت و خریت محض است!
کشوری که به بهانه دموکراسی میلیون‌ها تن را در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، مصر، تونس و... کشت، چه می‌نامید؟

  • Like 1
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
25 minutes قبل , mehdipersian گفت:

همه اش بازی بود!! 

آمریکا برای افغانستان از مدت‌ها برنامه‌ریزی داشت که پله پله عملی کرده و می‌کند

لطفاً متنها را کپی نکنید . یک خلاصه دو خطی + لینک 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فوری :اکنون ، کنفرانس خبری ذبیح الله مجاهد در کاخ ریاست جمهوری !

یه زمانی هیچ کی نمیدونست این شخص حتی چه شکلیه !

ویرایش شده در توسط 951
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , MR9 گفت:

لطفاً متنها را کپی نکنید . یک خلاصه دو خطی + لینک 

متن خیلی جالبی بود نکات خیلی مهمی داشت کامل گذاشتم

منبع:

http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=168018

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , mehdipersian گفت:

متن خیلی جالبی بود نکات خیلی مهمی داشت کامل گذاشتم

منبع:

http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=168018

 

متشکرم - محبت بفرمایید ، شما و سایر کاربران محترم برای اطلاع رسانی تحلیل ها و نظرهای دیگران ، تنها خلاصه ای در حد یک پاراگرف +لینک منبع را در انجمن میلیتاری قرار بدید 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین قرارداد 30 ساله برای برداشت از معدن مس عینک، دومین معدن بزرگ مس در جهان، داره اما تا امروز کار خاصی انجام نداده و سال گذشته 2 میلیارد دلار  از دست رفته. در عوض طالبان با برداشت از معادن صد ها میلیون دلار درآمد داشته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , mehdipersian گفت:

همه اش بازی بود!! 

آمریکا برای افغانستان از مدت‌ها برنامه‌ریزی داشت که پله پله عملی کرده و می‌کند:
 

چه عجب . 

سوابق روسیه/شوروی و فجایعی که دستنشاندگان این ابر قدرت درست کردن در وضعیت امروز علت نیست ؟..

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در فکر مجالس اعلای اهل سنت و تشیع افغانستان...

 

امیدوارم ملت مسلمان افغانستان از تجربه لبنان اندوخته باشند. شیعیان باید بسرعت مجالس و اتحادیه های اسلامی خودشون رو راه بندازن.

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.