Ahmad6644

تحلیل و پیگیری تحولات افغانستان ( از اوت 2007 )

Recommended Posts

IMG_20200515_111354.jpg

 تصویری از نیروهای طالبان با تجهیزات کامل که ظاهرا از نیروهای جدیدا آموزش دیده این گروهک هستند. حقیقتا فراتر از یک گروه ترریستی مجهز شدن (مثل گروه های مستقر در ادلب) و حال این گروه این امکانات رو از کجا تهیه میکنه باید تحقیقاتی صورت بگیره! البته این سوال زیبا هم که همیشه به ذهن خطور میکنه که چطور طالبان اینگونه مجهز است و اما  ما....؟

 

 

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
35 minutes قبل , Navard گفت:

IMG_20200515_111354.jpg

حتی نوع دست گرفتن اسلحه هم در این نیرو ها دچار تغییرات ساختاری شده قشنگ مشخصه توسط متخصص آموزش دیدن میترسم ارتش ما شبیه اواخر ارتش امپراتوری روم بشه و یا ارتش قاجار امید وارم نیروی زمینی چه ارتش و چه سپاه گامهای سریع و جدی در زمینه آموزش و تجهیز پیاده نظام بردارن چون با این تغییرات در نیروهای تروریستی و چریکی منطقه باید منتظر اتفاقات بزرگی در آینده نزدیک باشیم

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
49 minutes قبل , ldmdff گفت:

حتی نوع دست گرفتن اسلحه هم در این نیرو ها دچار تغییرات ساختاری شده قشنگ مشخصه توسط متخصص آموزش دیدن میترسم ارتش ما شبیه اواخر ارتش امپراتوری روم بشه و یا ارتش قاجار امید وارم نیروی زمینی چه ارتش و چه سپاه گامهای سریع و جدی در زمینه آموزش و تجهیز پیاده نظام بردارن چون با این تغییرات در نیروهای تروریستی و چریکی منطقه باید منتظر اتفاقات بزرگی در آینده نزدیک باشیم

به نظر طالبان هم از ایده ی « نفر هست » دست کشیده و فهمیده نیرو ارزش داره ....

ارتش و سپاه هنوز بر این اعتقادند « نیرو برای شهید شدنه » 

 

  • Like 1
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
54 minutes قبل , ldmdff گفت:

حتی نوع دست گرفتن اسلحه هم در این نیرو ها دچار تغییرات ساختاری شده قشنگ مشخصه توسط متخصص آموزش دیدن میترسم ارتش ما شبیه اواخر ارتش امپراتوری روم بشه و یا ارتش قاجار امید وارم نیروی زمینی چه ارتش و چه سپاه گامهای سریع و جدی در زمینه آموزش و تجهیز پیاده نظام بردارن چون با این تغییرات در نیروهای تروریستی و چریکی منطقه باید منتظر اتفاقات بزرگی در آینده نزدیک باشیم

 

بودجه نظامی ایران بسیار کم است ولی نیروهای نظامی بزرگی دارد و در چند جای دنیا هم درگیر است. استراتژی که ایران دارد البته انطور که من فهمیدم ان است که به نیروها نه سلاح مناسب میدهد نه اموزش مناسب مگر به بخش هایی که مورد نیاز است. یعنی اگر به نیرویی نیاز شد به صورت جزیره ای به ان قسمت پول و امکانات تزریق میشود. مثلا چون سپاه در سوریه درگیربود به ان پول و امکانات لازم تزریق شد و یا ارتش موقع ای که داعش به مرزهای ایران نزدیک شد تشکیل یک قسمت به نام نیروهای واکنش سریع داد و اموزش و سلاح به ان تزریق شد. این نیروها با داعش هم درگیر شدند و نتایج خوبی هم داشت. فعلا نیروهای مورد توجه نداجا  پدافند نیروی واکنش سریع نزاجا نوهد  موشکی پهبادی و نیروهای سپاه مرتبط با سپاه قدس هستند. بعد تجربه سوریه متوجه شدند که نهاجا هم بسیار مهم است و تلاش میشود با خرید هواپیما این نیرو احیا شود. بقیه قسمت ها تقریبا رها هستند. 

اینکار به علت مشکلات بودجه است. احتمالا با خرید تانک سعی میشود در ارتش قسمت های کوچکی را عملیاتی و اماده نبرد کنند. 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کسانی که تحولات افغانستان را دنبال میکنند حتما حسین جعفریان مستند ساز مشهدی را میشناسند. کسی که شاید یکی از بیشترین حضورها را در تحولات افغانستان داشته و تقریبا عجین شده کامل با افغانستان و بارها در افغانستان در دل جنگ ها و خطرات مستند ساخته و با شخصیتهای بسیاری در این کشور رفاقت داشته و از همه مهمتر یکی از افراد تاثیرگذار برای کمک به افغان ها در ایران بوده و منتقد و ...

 

حالا سناریویی که این یک هفته در افغانستان ضد ایران کلید خورد را نگاه دوباره بندازیم: با گزارش بی بی سی فارسی به اصطلاح از قربانیان و استارت مسیح علینژاد و بعد هم ورود پمپئو ( رفیق! و همکار نزدیک علینژاد که کاملا هماهنگیشون در این رخدادها به عنوان کارفرما/کارمند مشخص هست ) و هجمه سنگین رسانه ای و اجتماعی به ایران در افغانستان و بعد هم تویهن های عجیبو  غریب سیاسیون افغان خصوصا در حول اشرف غنی و مثل همیشه برخی دوست ( فضای مجازی برخی به ظاهر عدالت خواهان  ... را هم کاملا به یک سطحی زدگی ایسنتاگرامی دچار کرده شدیدا متاسفانه) و دشمن داخلی که شدند کاسه داغ تر از آش و کسانیکه از مسئولیت دولت افغانستان هیچ نگفتند و نمیگند و حالا شدند ملامت گران بی اطلاع

 

توصیه میکنم تمام این متن را حتما دقیق بخونید تا متوجه بشیم هم در دیپلماسی کم کم داریم دیگه زیادی وا میدیم که با این همه خدمات به مهاجرین اینچنین مورد تهمت مستقیم معاون فلان به اصطلاح! رییس جمهور نیمه ای قرار میگیریم اون هم روی موضوعی که به نظر کاملا ساختگی است و هم اینکه چقدر فشارها برای این چند وجهی و شدید هست.

 

یک نکته را هم در نظر داشته باشید که قبلا هم اشرف غنی متهم هست با اجازه به گروه های شبه نظامی متمایل به داعش و داعش و همچنین عدم تامین امنیت گروه های هزاره  وشیعیان ( تو این چند سال چندین فاجعه با قتل عام بسیار بالا در مساجد و مناطق شیعه داشتیم که کاملا مشکوک رخ داده ) یک کشتار سیستماتیک با برنامه ضد شیعیان راه انداخته و در این مورد هم اگر واقعا کل ماجرا یک داستان سازی نباشه یا مربوط به قاچاقچیان انسان و ... ( مرزبانی ایران مصاحبه ها را بخونید کاملا هم فرمانده کل و هم فرمانده پاسگاه و هم مامورین چندین بار اشاره کردند که خودشون هم وقتی خبر راشنیدند برای چندین روز حتی پیگیری کردند و هیچ اتفاقی رخ نداده در طرف ایرانی مرز و مقامهای افغان هم تماسها را بی پاسخ گذاشتند برای اصلا خبر و اطلاع از اصل ماجرا ) یک مورد سومی وجود خواهد داشت مبنی بر کشتار افغان ها توسط گوره های مورد حمایت دولت یا حتی خود دولت با لباس مرزبانی ایران یا با سناریوی مرزبانی ایران در طرف افغانی و بعد هم راه انداختن این بازی با ورود پمپئو! ( شواهد و نشانه ها و دلایل هم در دسترس هست )

 

نقل قول

«محمدحسین جعفریان» کارشناس ارشد مسائل افغانستان یادداشتی در قدس آنلاین درباره رابطه اشرف غنی، با ایران و حتی با فارسی زبانها نوشته است.

متن این یادداشت را در ادامه می خوانید:

 

 «از هر آنچه به فارس و فارس‌زبان‌ها مربوط شود، به‌طرز حیرت‌آوری نفرت دارد...» این جمله به‌علاوه توانایی‌های مثبت و منفی دیگری را چند دهه پیش، دوستی بلندمرتبه در افغانستان وقتی از او درباره شخصیت آقای غنی پرسیدم، برایم نقل کرد. بعدها که اشرف غنی رئیس دانشگاه کابل شد و من هم آنجا بودم، این‌ها را به چشم دیدم. زمان ریاست جمهوری او این عنادها به اوج رسید.

در حالی‌که ۷۰ درصد آب‌های افغانستان از جنوب و از منطقه پشتونشین وارد خاک پاکستان می‌شود، غنی نهضت سدسازی را در غرب افغانستان به‌راه انداخت تا جلو ورود اندک آب‌ها را به خاک ایران بگیرد. سهمآبه رسمی ما را از هیرمند  و سد کجکی نداد تا منطقه هامون، دشت سیستان و شهرستان زابل ایران رسماً نابود شود. غیررسمی تهدید کرد به سازمان منافقین درشیندند پایگاه داده و آن‌ها را از آلبانی به مراکزی در خط مرزی استان‌های نیمروز و فراه و هرات، یعنی مقابل بیرجند و مشهد منتقل می‌کند.

 

فاطمیون را تروریست اعلام کرده و اجازه ورود پهپادهای صهیونیستی را به افغانستان می‌دهد. آشکارا هم به تهران گفت اگر آب می‌خواهید نفت بدهید! اما تنها کسی که به فکر آب‌های خروجی از افغانستان به پاکستان بود، یعنی آن پروفسور معروف ژاپنی، ترور شد و قاتلش هم پیدا نشد.

این‌ها یک از هزار است. سعودی‌ها برای وارد کردن تروریست‌ها به ایران در تمام مرزها به در بسته خوردند. اما هنوز یکجا باقی بود؛ غرب افغانستان. چنان‌که سخنگوی وزیر خارجه گفت بارها به دولت غنی گفته شد پاسگاه‌های مرزی را در این منطقه فعال نگه دارد. حتی خودمان ده‌ها پاسگاه مجهز با بودجه خودمان برای آن‌ها در خطوط مرزی ساختیم اما آن‌ها این پاسگاه‌ها را تخلیه کردند.

هواپیماها از دبی، ریاض و دوحه بلند می‌شدند بدون کنترل در فرودگاه هرات می‌نشستند و با تجهیزات جنگی کامل به بهانه شکار به مرزهای ما می‌آمدند و همزمان قاچاق انسان از این مرزها بدون کمترین ممانعت اشرف غنی ادامه داشت و دارد. در این سال‌ها بگویید یک نفر را این‌ها به جرم قاچاق انسان به ایران گرفته باشند، نگرفته‌اند؛ حال آنکه ماهانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در این مرزها که خدا می‌داند در بینشان چه کسانی سر خورده‌اند قاچاقی به ایران، آن‌هم جلو چشم نیروهای غنی رفت و آمد می‌کنند.

بگذریم. در یک انتخابات خنده‌دار که شمردن یک میلیون و ۸۰۰ هزار رأی از سی و اندی میلیون شهروند افغانستانی، بیش از ۶ ماه طول کشید، غنی خودش را با کمتر از ۵۱ درصد رئیس جمهور اعلام کرد. حال آنکه بررسی دقیق ۳۰۰ هزار رأی تقلبی مورد اعتراض رقیب، چنان‌که آن‌ها می‌خواستند انجام نشد. غنی بدون توجه به اعتراضات شدید مردمی مراسم تحلیف برای خودش گرفت و دکتر عبدالله رقیب او که در تقلب گسترده یقین داشت نیز برای خودش مراسم تحلیف گرفت. ماجرا از اینجا شروع شد.

ایران که حقیقت را می‌دانست نماینده‌ای به مراسم تحلیف غنی نفرستاد، هر چند به مراسم رقیب او هم نرفت. این رفتار، غنی را به‌طرز هولناکی عصبانی کرد. او آماده بود برای ضربه زدن به تهران حالا دیگر هر کاری بکند. رفقای آمریکایی و عربی‌اش هم آماده استفاده از این مهره برای صدمه زدن به ایران بودند.

آقای اتمر که یک کمونیست باسابقه است و یک پایش در جنگ با مجاهدین قطع شده و مشهورترین چهره اطلاعاتی افغانستان در این سال‌هاست با آنکه دشمن غنی بود ناگاه از سوی او به سمت وزیر خارجه منصوب شد و اندکی بعد اخباری علیه تهران شکل گرفت. سخنگوی وزارت خارجه ما می‌گوید از ابتدای ماجرای اتهام غرق شدن مسافران در هریرود بارها به مرزبانی افغانستان‌ نامه زده که آمادگی همکاری و پاسخ دارد اما آن‌ها حتی جواب نداده‌اند. در عوض هر روز در فضای مجازی هیزم بر آتش ریختند.

وقتی معاون رئیس جمهور و مشاورش به‌جای مراجعه رسمی و پاسخ، به فحش و کنایه در فضای مجازی پناه می‌برند شک نکنید ریگی به کفششان است، وگر نه یک دیپلمات باید حداقل رفتارهای سیاست را بلد باشد، مگر آنکه غرض دیگر داشته باشد.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که چنانچه در اتاقتان عطسه کنید، فردا تصویرش در اینستا و فیس بوک و غیره تقدیم تمام دنیا شده است. اطلاعات منتشر شده از طرف افغانستان که به واسطه بی بی سی فارسی تهیه شده، گفت‌وگو با خانواده چند فوت شده و گاه با شخصی است که مدعی است دوست آن‌هاست؛ آن هم نه در منزلشان، در مزار خواجه عبدالله انصاری. چرا نگذاشته‌اند خبرنگاران به منزل جان‌باختگان این واقعه بروند؟ مدت‌ها گذشته، چرا تصویر یک سنگ قبر مدفونان این ماجرا نشر نشده (اگر چه ساختن این‌ها آسان است)، چرا از بازماندگان تنها با یک نفر حرف زده می‌شود و او هم فقط رفتارها را می‌گوید؛ نه نامی، نه نشانی! به هر حال آن‌ها ۲۴ ساعت و یا بیشتر و کمتر نزد نیروهای ایرانی (به ادعای دولت‌ آقای غنی) بوده‌اند.

آیا نام یک سرباز، افسر یا همان‌ها که این‌ها را به کار اجباری وادار کرده یا چنان‌که مدعی‌اند شکنجه کرده‌اند را نمی‌توانند بگویند؟ مگر نه آنکه کلی آدم جان به در برده‌اند؟ چرا برای این‌ها کنفرانس مطبوعاتی نمی‌گذارند تا خبرنگاران، مستقیم، نه از عوامل آقای غنی بلکه از خود آن‌ها بپرسند چه بر آن‌ها گذشته است. وقتی یک کشتی در اقیانوس هم غرق می‌شود، حداکثر پس از یک هفته تمام اجساد پیدا می‌شوند. چطور است در هریرود که عمیق‌ترین بخش‌هایش به ۱.۵ متر هم نمی‌رسد پس از این همه مدت، انبوهی از جنازه‌ها به ادعای عوامل آقای غنی همچنان ناپدیدند؟

رود نیل هم اگر بود تا کنون جنازه‌ها پیدا شده بود! چرا تمام جنازه‌ها به سمت افغانستان رفته و یکی هم به ساحل ایران نیامده! می‌گویند غرق شده و شکنجه شده‌اند. گفتم امروز دست همه تلفن هست چرا تصویر لحظه گرفتن یک جنازه از آب با این همه دوربین موجود نیست؟ چرا تصویر یک جسد شکنجه شده به فضای مجازی راه نیافته؟

چرا خبرنگاران اجازه ندارند با بازماندگان یا حتی خانواده کشته شده‌ها بدون حضور نیروهای امنیتی غنی در منزل خودشان حرف بزنند! چرا پاسخ ده‌ها نامه مرزبانی ما را ندادید؟ با تأسف عده‌ای از مهاجران و حتی از دوستان ایرانی بی‌آنکه احتمال رفتار هولناک و زشت پشت پرده این قصه را در نظر بگیرند شروع به مرثیه‌سرایی یا فحاشی و... کرده‌اند. صبر کنید تا حقیقت روشن شود. این رفتار بیش از همه به ضرر مهاجران است و غنی از این هم بدش نمی‌آید، زیرا باز هم فشاری بر ایران است. توصیه می‌کنم منتظر روشن شدن واقعیت باشید. واقعیت بسیاری را شگفت زده و بسیاری را خجالت زده خواهد کرد.

 

  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 minutes قبل , alala گفت:

کسانی که تحولات افغانستان را دنبال میکنند حتما حسین جعفریان مستند ساز مشهدی را میشناسند. کسی که شاید یکی از بیشترین حضورها را در تحولات افغانستان داشته و تقریبا عجین شده کامل با افغانستان و بارها در افغانستان در دل جنگ ها و خطرات مستند ساخته و با شخصیتهای بسیاری در این کشور رفاقت داشته و از همه مهمتر یکی از افراد تاثیرگذار برای کمک به افغان ها در ایران بوده و منتقد و ...

 

حالا سناریویی که این یک هفته در افغانستان ضد ایران کلید خورد را نگاه دوباره بندازیم: با گزارش بی بی سی فارسی به اصطلاح از قربانیان و استارت مسیح علینژاد و بعد هم ورود پمپئو ( رفیق! و همکار نزدیک علینژاد که کاملا هماهنگیشون در این رخدادها به عنوان کارفرما/کارمند مشخص هست ) و هجمه سنگین رسانه ای و اجتماعی به ایران در افغانستان و بعد هم تویهن های عجیبو  غریب سیاسیون افغان خصوصا در حول اشرف غنی و مثل همیشه برخی دوست ( فضای مجازی برخی به ظاهر عدالت خواهان  ... را هم کاملا به یک سطحی زدگی ایسنتاگرامی دچار کرده شدیدا متاسفانه) و دشمن داخلی که شدند کاسه داغ تر از آش و کسانیکه از مسئولیت دولت افغانستان هیچ نگفتند و نمیگند و حالا شدند ملامت گران بی اطلاع

 

توصیه میکنم تمام این متن را حتما دقیق بخونید تا متوجه بشیم هم در دیپلماسی کم کم داریم دیگه زیادی وا میدیم که با این همه خدمات به مهاجرین اینچنین مورد تهمت مستقیم معاون فلان به اصطلاح! رییس جمهور نیمه ای قرار میگیریم اون هم روی موضوعی که به نظر کاملا ساختگی است و هم اینکه چقدر فشارها برای این چند وجهی و شدید هست.

 

یک نکته را هم در نظر داشته باشید که قبلا هم اشرف غنی متهم هست با اجازه به گروه های شبه نظامی متمایل به داعش و داعش و همچنین عدم تامین امنیت گروه های هزاره  وشیعیان ( تو این چند سال چندین فاجعه با قتل عام بسیار بالا در مساجد و مناطق شیعه داشتیم که کاملا مشکوک رخ داده ) یک کشتار سیستماتیک با برنامه ضد شیعیان راه انداخته و در این مورد هم اگر واقعا کل ماجرا یک داستان سازی نباشه یا مربوط به قاچاقچیان انسان و ... ( مرزبانی ایران مصاحبه ها را بخونید کاملا هم فرمانده کل و هم فرمانده پاسگاه و هم مامورین چندین بار اشاره کردند که خودشون هم وقتی خبر راشنیدند برای چندین روز حتی پیگیری کردند و هیچ اتفاقی رخ نداده در طرف ایرانی مرز و مقامهای افغان هم تماسها را بی پاسخ گذاشتند برای اصلا خبر و اطلاع از اصل ماجرا ) یک مورد سومی وجود خواهد داشت مبنی بر کشتار افغان ها توسط گوره های مورد حمایت دولت یا حتی خود دولت با لباس مرزبانی ایران یا با سناریوی مرزبانی ایران در طرف افغانی و بعد هم راه انداختن این بازی با ورود پمپئو! ( شواهد و نشانه ها و دلایل هم در دسترس هست )

 

 

 

بخشی از اقدامات ترامپ و دوستانش برای بهم زدن میز بازی هست بویژه میز بین همسایگانمان 

اقداماتی که ایران رو مجبور به تلافی کند و خودش ارتباط رو قطع کند

جواب این کار ها جز رسانه نیست و جواب امریکا جز با زدن تیم های موساد و سیا در افغانستان نیست 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , Navard گفت:

IMG_20200515_111354.jpg

 تصویری از نیروهای طالبان با تجهیزات کامل که ظاهرا از نیروهای جدیدا آموزش دیده این گروهک هستند. حقیقتا فراتر از یک گروه ترریستی مجهز شدن (مثل گروه های مستقر در ادلب) و حال این گروه این امکانات رو از کجا تهیه میکنه باید تحقیقاتی صورت بگیره! البته این سوال زیبا هم که همیشه به ذهن خطور میکنه که چطور طالبان اینگونه مجهز است و اما  ما....؟

 

 

منبع این تجهیزات ارتش آمریکا و ارتش ملی افغانستان هستند! طالبان فک کنم منبع عظیمی از مهمات و تجهیزات غنیمتی از این دوتا داشته باشه

در یک مستند از طالبان از هر پنج نفر یکی شون ام۴ با نارنجک انداز داشت  خصوصا که ارتش ظفرمند افغانستان در حماسه افریدن کمی از عراق و سوریه ندارن

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

در پی تحرکات عده‌ای معدود از جریانات خاص سیاسی که دارای سابقه ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و حسن همجواری بین دو کشور ایران و افغانستان هستند و اخیرا به بهانه فوت چند تن از اتباع آن کشور که قصد ورود غیر قانونی به ایران داشته و یا به صورت قاچاقی و غیر قانونی وارد ایران شده بودند  مرتکب برخی اقدامات اهانت آمیز  و تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر نمایندگی‌های کشورمان در افغانستان شده بودند، صبح امروز (شنبه) عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران برای پاره‌ای توضیحات در وزارت امور خارجه حاضر شد. 

در جریان این دیدار مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه مراتب نگرانی از تاثیر اقدامات غلط این گروه قلیل بر روابط همسایگی دو کشور را ابراز کرد.

 

باید متوجه سختی ها و ملاحظات و مشکلات وزارت امور خارجه هم بود ولی در عین حال با تمام این مسائل نباید عزت نفس و غرور ملی و ایستادگی در برابر توطئه را ولو با تحمل مصائبی فدا کرد. درسته که مشخص هست که این یک توطئه است در یک پلن بزرگتر و نباید اسیر این توطئه شد و تکمیلش کرد ولی این ربطی به حرکت درست و عزتمندانه در برابر این توطئه نداره.

 

همون اول و نمایش مسخره مرزی باید سفیر احضار میشد و اخطار داده میشد یا بازی را جمع کنند یا اگر زورشون نمیرسه با اقدامات متقابل ایران روبرو بشند.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 26 اردیبهشت 1399 در 16:44 , saeed55338 گفت:

منبع این تجهیزات ارتش آمریکا و ارتش ملی افغانستان هستند! طالبان فک کنم منبع عظیمی از مهمات و تجهیزات غنیمتی از این دوتا داشته باشه

در یک مستند از طالبان از هر پنج نفر یکی شون ام۴ با نارنجک انداز داشت  خصوصا که ارتش ظفرمند افغانستان در حماسه افریدن کمی از عراق و سوریه ندارن

لباس و زانو بند رو از هر جایی میتونن تهیه کنن ولی اون کلاه های زیبا رو نه معلومه کجایی اند ..............................................

 

 

 

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببینید حق داریم نگران و منتقد وزارت امور خارجه باشیم یا خیر:

این لینک بیانیه دو طرف در موضوع سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان هست:

نقل قول

 

نه تنها بازخواستی از طرف افغان در مورد تعدی هاشون به سفارتخونه های ما نشده

نه تنها حملات تند و گاهی ناسزای مقامات رسمی و رسانه ایشون اشاره نشده تقبیح بماند

نه تنها به موضوعات طرفین به طور متناسب پرداخت نشده

بلکه حتی نوعی به نظر در بندهایی که افانستان باید پاسخگو باشه کشور خودمون را هم دخیل کرده

 

در مورد موضوع یزد که ما باید شاکی باشیم و پلیس درست ترین کار ممکن را کرده یا اون موضوع هریرود ما در مقام متهم تلویحا خطاب شدیم ولی در موضوع مربوط به قاچاق انسان و مواد مخدر بند مربوطه دو طرف را خطاب قرار داده که از قاچاق هرگونه موادی به سرزمین دو طرف جلوگیری بشه!  یا برخی بندهای دیگه که در حالیکه طرف حساب افغانستان هست ضمایر به صورت جمع به کار برده شده تا ما هم در مقام پاسخگویی باشیم.

 

بماند وقتی در بیانیه جامع اینچنینی طرف افغان هر چیزی که خواسته گنجونده طرف ایرانی حتی اشاره ای جزئی هم به یکی از اصلی ترین موضوعات مورد اختلاف از جمله حقابه ایران از سد کجکی نکرده. حتی یک اشاره. حالا تهدیدات دولت خارجی از خاک افغانستان به خاک ما به کنار.

 

واقعا دارم ایمان میارم بحث برجام فقط یک ساده لوحی و فریب خوردن از دشمن باتجربه و قدر نبوده بلکه اصولا مذاکره با کشورهای دیگه ولو با مشکلات بیشتر از خود ما را هم بلد نیستیم.

 

بماند تاثیرگذاری رسانه ها و  اون دخترک 500 رایی و پمپئو دستیارش و توییتهاشون و این پروپاگاندای مقامات افغان را تنها در میان برخی افغانهای تحت تاثیر و جو در افغانستان میدونستم ولی میبینم که برخی جوان های افغان که در قم و مشهد که جلسات شعر و فرهنگی و کاری خودشون را در کمال اسایش دارند هم (بگیم اسیر جو باز؟) قاطی باقی اونها شلیک پلیس ایران به ماشین قاچاقچیان را همپای بیبیسی و پمپئو سوزاندن عمدی مهاجران و نژآدپرستی میخونند متاسافنه و تندتر از هموطنانشون در هرات و کابل هستند.

 

من قبلا هم از دلایل اجتماعی و هم تاریخی رفتارهای غلط ایرانیان بعضا با مهاجران گفتم ولی مگر ما از این دست رفتارها (تمسخر و ازار و ...) نسبت به ترک و لر و ... در همین تهران و شهرهای بزرگ کم داشتیم؟ که اون هم دلایل خودش را داشت و همینطور که از اون بدرفتاری های نسبی نسبت به مهاجران کم شده از اون تمسخرها هم کم شده. ایا پلیس ایران به ماشین قاچاقچیان ایرانی تا حالا شلیک نکرده ( بماند که این ماشین هم در قلب ایران ایرانی بوده و بارش فقط به جای قاچاق کالا قاچاق انسان بوده)؟ ایا این یک رویه بوده مثل پلیس امریکا؟ ایا افغانها خودشون تلاشی کردند برای فریاد بر سر حکومتشون که کشت مواد مخدر را متوقف کنه؟ به عامل بدبختی مردمانش که منجر به مهاجرت میشه یعنی اشغال کشورش و خشونت در کشورش واکنش نشون بده؟

 

حالا همه جوانهای افغان متولد و بزرگ شده در ایران هم شدند مدعی ایران و پلیسی که در سال صدها و شاید هزاران شهید در مبارزه با مواد مخدر و شراشرت و قاچاق میده؟ اون هم کاملا غلط و اشتباه و حتما بیجا.

 

واقعا انفعال ما عجیب هست. هم در حوزه رسانه که جوان افغان هم در قلب ایران چشمش به بیبیسی است و نه حتی واقعیات کشور خودش و هم سیاست.

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , alala گفت:

ببینید حق داریم نگران و منتقد وزارت امور خارجه باشیم یا خیر:

 

بسم ا...

 

این فرموده شما را می شود در یک جمله تحلیل کرد  ....

 

"وزارت امور خارجه ای که دائم از هر سمتی به ان حمله می شود ، از خودی ، غیر خودی و نخودی و .... ، خودکار تضعیف می شود ، در جبهه داخلی ، در گوشه رینگ قرار می گیرد ، بطور طبیعی ،  در جاهایی که بایداز خودش عکس العمل جدی نشان بدهد ،  بدلیل سابقه ذهنی ، اتوماتیک وار  حالت انفعالی بخودش می گیرد و چنین وضعی ایجاد میشود  ... "

 

با این حال ، عکس العملی که باید صورت بگیرد ، صورت گرفته . چند روز پیش هم  سر  قضیه امارات عرض کردم ، قرار نیست ایران به عنوان بازیگر منطقه ای مرکزی  ، به هر کشوری جواب پس بدهد ، جایگاه افغانستان در منطقه مشخص هست و حتی در ردیف کشورهای درجه سوم هم قرار ندارد ، حالا ما بعنوان برادر بزرگتر ، بدلیل حُسن همجواری و سابقه فرهنگی و .... ، مراعات اینها را می کنیم ولی به نظرم منتظر نباشید که ایران به عنوان یک قدرت شاخص ، بطور مثال همون عکس العملی که در برابر گزافه گویی عربستان نشان میدهد ، برای افغانستان هم از خودش عکس العمل خاصی نشان بدهد ، مگر اینکه افغان ها کار را به مرحله خاصی منتقل کنند .. قطعا این مساله از موضع ضعف نیست ، چون افغانستان ، بخاطر قضیه سفارت ما ، تا ابد بدهکار جمهوری اسلامی هست و ...

 

1200696.jpg  2832881.jpg

 

حالا بحث این شهید افغان ( شهید نسیم افغانی )  مطرح هست که امروز خبرش منتشر شده ، قضیه اعطای تابعیت به اندیشمند افغانی (نجیب مایل هروی)  بولد شده و ..... . عکس العمل ما باید طوری باشد که مخاطب افغان که در ایران زندگی می کند ، احساس ضدیت در آن ایجاد نشود ، به اندازه کافی تبلیغات علیه ما وجود دارد ..

 

2832775.jpg2832774.jpg2832773.jpg

 

 

پی نوشت :

 

بنده هیچ نسبت ، سمت یا قرابتی با دولت  فعلی ندارم ولی باید منصف بود در تحلیل وضعیت ..

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , MR9 گفت:

 

بسم ا...

 

این فرموده شما را می شود در یک جمله تحلیل کرد  ....

 

"وزارت امور خارجه ای که دائم از هر سمتی به ان حمله می شود ، از خودی ، غیر خودی و نخودی و .... ، خودکار تضعیف می شود ، در جبهه داخلی ، در گوشه رینگ قرار می گیرد ، بطور طبیعی ،  در جاهایی که بایداز خودش عکس العمل جدی نشان بدهد ،  بدلیل سابقه ذهنی ، اتوماتیک وار  حالت انفعالی بخودش می گیرد و چنین وضعی ایجاد میشود  ... "

 

پی نوشت :

 

بنده هیچ نسبت ، سمت یا قرابتی با دولت  فعلی ندارم ولی باید منصف بود در تحلیل وضعیت ..

 

من هم با حملات مکرر و مدام و بعضا غیرمنصفانه به وزارت امور خارجه مخالفم. قبلا از برخی اقدامات اقای ظریف هم تمجید کردم ولی وقتی موضوعات به صورت جزئی در کنار هم قرار میگیرند و تصویر بزرگی که تشکیل میدند نگران کننده میشه و نقد ولو تند باید گفته بشه.

 

در اون مورد همن هم باهاتون موافق بودم و حتما باید در مواضعمون ما با بزرگواری و اطلاع از توطئه پشت پرده با برادران افغان مدارا کنیم حتی اگر سیلی بخوریم ولی به هر حال هر ماجرایی جزییاتی داره. در این مورد یک بیانیه مناسب و اشاره مثلا به بحث حقابه ایران و از این دست اصلا و ابدا یک عکس العمل وزن دار محسوب نمیشه بلکه یک اقدام متناسب اون هم در برابر وزرات خونه سیاسی کشور مقابل هست. یا اینکه در مورد بندها فکر شده عمل بشه که چنین ادبیاتی لااقل نداشته باشند ( اصلا بحث پاسخ و تلافی و موضع تند به کنار ) بندها و ادبیاتشون را ببینید.

 

همونقدر که نگران ذهنیت برادران افغان در ایران هستیم و جامعه بسیار محترم افغان ولی نباید سیگنال ضعف مخابره بشه چون چیزی که من در این چند روز دیدم این بوده که حتی افغان های عزیز مهاجر ایران هم با سابقه چند ساله و حتی تولد در ایران و ممزوج شدن با جامعه ایرانی از وقایع اخیر حس گناهکار بودن ایران بهش دست داده و با توجه به واکنش ضعیف ما به رژیم اشرف غنی که بزگرتین دشمن و قاتل اقوام افغانی است استناد میکنه.

 

بسیار ازار دهنده است مدام در انتهای هر بحثی این را تکرار کردن ولی واقعا این نقد و بحث ها جنبه سیاسی ندارند. مدتهاست که از اشخاص و جناح ها باید که عبور کرده باشیم. حالا گاهی ادبیات و گاهی رسوبات ذهنی مستتر در تفکر و پنهان شده در کلمات شاید چنین استنباطی را بر بینگیزه ولی صراحتا واقعا غیر از منافع ملی ایران هیچ چیز دیگه ای اهمیت نداره در نسبت به افراد دخیل در این منافع (حفظ و حراستشون )

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , alala گفت:

 

در اون مورد همن هم باهاتون موافق بودم و حتما باید در مواضعمون ما با بزرگواری و اطلاع از توطئه پشت پرده با برادران افغان مدارا کنیم حتی اگر سیلی بخوریم ولی به هر حال هر ماجرایی جزییاتی داره. در این مورد یک بیانیه مناسب و اشاره مثلا به بحث حقابه ایران و از این دست اصلا و ابدا یک عکس العمل وزن دار محسوب نمیشه بلکه یک اقدام متناسب اون هم در برابر وزرات خونه سیاسی کشور مقابل هست. یا اینکه در مورد بندها فکر شده عمل بشه که چنین ادبیاتی لااقل نداشته باشند ( اصلا بحث پاسخ و تلافی و موضع تند به کنار ) بندها و ادبیاتشون را ببینید.

 

همونقدر که نگران ذهنیت برادران افغان در ایران هستیم و جامعه بسیار محترم افغان ولی نباید سیگنال ضعف مخابره بشه چون چیزی که من در این چند روز دیدم این بوده که حتی افغان های عزیز مهاجر ایران هم با سابقه چند ساله و حتی تولد در ایران و ممزوج شدن با جامعه ایرانی از وقایع اخیر حس گناهکار بودن ایران بهش دست داده و با توجه به واکنش ضعیف ما به رژیم اشرف غنی که بزگرتین دشمن و قاتل اقوام افغانی است استناد میکنه.

 

بسیار ازار دهنده است مدام در انتهای هر بحثی این را تکرار کردن ولی واقعا این نقد و بحث ها جنبه سیاسی ندارند. مدتهاست که از اشخاص و جناح ها باید که عبور کرده باشیم. حالا گاهی ادبیات و گاهی رسوبات ذهنی مستتر در تفکر و پنهان شده در کلمات شاید چنین استنباطی را بر بینگیزه ولی صراحتا واقعا غیر از منافع ملی ایران هیچ چیز دیگه ای اهمیت نداره در نسبت به افراد دخیل در این منافع (حفظ و حراستشون )

 

ببینید ، پلان را در یک سطح بالاتر از قضیه یزد و نماینده افغان و ... باید تحلیل کرد ، صرف نظر از هجمه های بعضا" غیر منصفانه ، به قول دوستان ما الان درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم که برادر عزیز جناب @HRA مفصل دارند روی این قضیه کار می کنند 

 

SCCC1.png

 

بر 17 تیر 1398 در 20:22 , HRA گفت:

این بدان معنا است که دشمن سعی می کند فضای تصمیم را به سمت آشوبناک هدایت کند . در واقع مغز متفکر سیستم هدف نتواند روابط علی و معلولی بین پدیده ها را شناسایی نماید و با شرایط بحرانی مواجه گردد (به وقایع نگاه کرده و بسیاری از آنها را عقلانی نبیند و یا درک نکند) . در اینجا نمی توان بهترین راه حل را یافت بلکه باید به دنبال ایجاد ثبات رفت . چون زمان اندک ، شرایط بحرانی و اطلاعات از وضعیت موجود بسیار کم و یا ناموجود است باید دست به اقدام زد و تاثیر اقدامات را بر فضا مشاهده کرد و سپس با اطلاعات به دست آمده ، از محیط بی نظمی که دچارش هستیم خارج شویم . در این صورت بسیاری از اقدامات ما ، ممکن است اشتباه باشند و یا بهینه و کارا نباشند و در واقع خوراک جدیدی برای ضربه به جامعه هدف ایجاد می کنند (از طریق عملیات روانی) .

 

در این فضا روابط خطی ،  بین علت ها و معلول ها برقرار نیست و گاها علت های کوچک می توانند وقایع بزرگ خلق کنند . نکته مهم در اینجا ، در به کار گیری دینامیک های غیر خطی آشوبناک ، شناخت از سیستم هدف و بازیگران موجود در آن است .  مثلا در بعد جامعه ، شبکه های اجتماعی شناخت کافی به گردانندگان آن می دهند تا بتوانند ساختار ها ، بازیگران و تعارضات را بهتر شناسایی کرده و اصول آشوب را اجرا نمایند (گاف امنیتی که در کشور ما درمواجه با شبکه های اجتماعی صورت پذیرفت در اینجا نمایان می شود)  و به دلیل غیر خطی بودن و غیر قابل پیش بینی بودن برای هدف ، حلقه OODA واژگون خواهد شد و به این شکل آشوب ، چند منظوره و عمیق می شود . در حقیقت دشمن یک آشوب خلاقانه (منحصر به فرد) و مدیریت شده ایجاد می کند تا سیستم هدف را از بین ببرد .

 

حالا یکبار دیگر جمله بالا را مطالعه کنید . همانطور که گفته شده در نظریه آشوب روابط خطی برقرار نیست یعنی شاید آشوب مدیریت شده باشد اما می تواند فضای آشوبناک را حتی برای تولید کننده آن به ارمغان آورد و این یعنی کنترل آن زمان بر و هزینه بر خواهد بود . به همین دلیل است که گفته می شود آمریکا ، جنگ های هیبریدی را هرگز در کشور متحد خود و یا درهر جایی که منافع بنیادین دارد اجرا نمی کند مگر اینکه مجبور باشد .

 

به جملات قرمز شده دقت بفرمایید ، بعد ان را به قضایای اخیر تعمیم بدید ...

 

پی نوشت

 

گرفتاری ما ایرانی جماعت این هست که سر بزنگاه ، که باید پشت هم باشیم و یک صف واحد ایجاد کنیم ، متاسفانه مشغول از پشت خنجر زدن ( حتی به ظاهر من باب نقد ) هستیم و متوجه این قضیه نمی شویم که چه گل به خودی ناجوری می زنیم ...!!!

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این داستان افغان ها فقط یک داستان برای به حاشیه بردن نژادپرستی در آمریکا بود و بس.

کارگردان این داستان کاخ سفید هست

بازیگرهای پول بگیر این داستان هم

_رسانه های مزدور افغانی و ایرانی،

_ریاست جمهوری(نامشروع) پشتون های انتحاری و خط بگیر از وهابی های عربستانکه نفرت از ایرانی و شیعه و زبان فارسی دارند، 

_مزدورهای غربی در ایران و افغانستان، 

 

هست. 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند میلیونی افغانی در وطن ما هستن که چند میلیون جایگاه شغلی چه خوب و چه بدو اشغال کردن. همین الان مدعی اند چه برسه با این حمایتی که در راستای پذیرش بیشترشون میشه. وقتی درصد قابل ملاحظه ای بشن و سرعت رشد بالایی هم که دارن باعث ایجاد خطر مهیبی برای آینده ایران نمیشن. در هر کشوری طبیعیه جمعیت مهاجر تمام امکانات و حقوق بومی هارو نداشته باشن و در شهرهای بزرگ اعم از تهران، قم، یزد و... این جمعیت چندان پایبند به قانون نیستند. چند سال پیش هم که در یزد شاهکار کردند و بعد یه قتل باعث تفاوت دید یزدی که مردمانی آرام هستند نسبت به اونها شدند. ایران و مردمانش هرچه که باشه در سالهایی که طالبان خون قوم هزاره رو حلال کرده مامن اونها بود حالا اگه ایران کشور مترقی نیست، به حقوقشون اهمیتی نمیده و یا در مقابل قاچاق بی رویه مهاجرین افغانی که خیلی هاشون به سمت کارهای خلاف مثل دزدی یا حاشیه نشینی میرن واکنش بده خب برگردن به وطن خودشون اونجارو آباد کنند. دیگه سپاس گذار این همه سال مهمان نوازی نیستند نمکدون نشکنن.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.