Marine101

تاپیک جامع بررسی و تحلیل شهرهای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ( IRIGC Missile cities)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

متاسفانه هیچ فرقی بین اینکه 500 به زیر زمین برید یا 500 متر لایه های یک کوه بالای سرتون قرار بدید وجود نداره در دو حالت شما زیر 500 متر صفحات زمین هستید ...

ممکن صفحات زیر کوه استقامت بیشتری داشته باشند(و ممکن بر عکس!) و بخلاف تصورساختمان کوه یک توده سخره صلب نیست و لایه های مختلف زمین شناسی درش قرار داره وحتی ممکن اب های زیر زمینی درش باشه مانند چشمه های اب نزدیک حتی قلل مرتفع...

مطمعنا فکر اینجاشو کردن
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چند بیربطه ولی برام سواله وقتی ما تکنولوژی و توانایی احداث چنین تونلهایی داریم چرا اتوبان تهران شمال بعد بیست سال هنوز تمام نکردیم اونجا پاشنه اشیلش تونل ها هستش

  • Upvote 15
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام بر همه دوستان.این مطلب در مورد عمیق ترین معادن دست ساز دنیاست که  توسط معدنکاران طراحی و ساخته شده.در نیریز  فارس معدن کرومیتی وجود داره که از داخل یک دره به صورت افقی وارد سینه یک کوه بلند میشه و بعد از چند صد متر پیشروی بدون استفاده از یک نگهداری مصنوعی کامل  بیشتر با همون دیواره سنگی پایداری رو ایجاد میکنه.و در این جا ارتفاع چند صد متری بر روی اون وجود داره که اطلاعات اون تو سایت معدنی فارس هست.

 

 

[spoiler]



وب سایت ماینینگ تکنولوژی به بررسی عمیق‌ترین معادن زیرزمینی جهان پرداخته که فهرست آنها به این شرح است:



معدن طلای ام پوننگ



معدن طلای ام پوننگ آنگلو گولد آشانتی در جنوب غرب ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی واقع بوده و در حال حاضر عمیق‌ترین معدن زیرزمینی جهان به شمار می رود. عمق فعالیت در این معدن تا پایان سال ۲۰۱۲ بین ۲٫۴ تا بیش از ۳٫۹ کیلومتر زیرزمین بوده است. توسعه مداوم منجر به حفاری عمیق‌تر در ام پوننگ شده و این رکورد را به بیش از چهار کیلومتر رسانده است. تا دسامبر سال ۲۰۱۲ ذخایر سنگ معدن در ام پوننگ به ۱۳٫۷ میلیون اونس رسید. این معدن ۴۰۵ هزار اونس طلا در سال ۲۰۱۲ تولید کرد و در حال حاضر در حال توسعه برای افزایش عمر معدن فراتر از سال ۲۰۴۰ است.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/15.jpg







معدن طلای تائوتونا



تائوتونا معدن طلای آنگلوگولد آشانتی در منطقه وست ویتس آفریقای جنوبی است که دومین معدن زیرزمینی عمیق جهان رتبه بندی شده است. اگرچه معدنکاری در تائوتونا در حال حاضر در عمق ۱٫۸۵ تا ۳٫۴۵ کیلومتری انجام می گیرد، عمق معدنکاری با افزوده شدن شفت ثانویه در سال ۲۰۰۸ به عمق ۳٫۹ کیلومتری گسترش یافت. فعالیتهای معدنکاری تائوتونا در سال ۱۹۶۲ با ساخت تونلهای ۸۰۰ کیلومتری آغاز شد. این معدن در حال حاضر با سه شفت فعالیت می کند. عمر معدن تائوتونا در سال ۲۰۱۵ به پایان می رسد. این معدن ۱۸۹ هزار اونس طلا در سال ۲۰۱۲ تولید کرد و ذخایرش تا دسامبر سال ۲۰۱۲ حدود ۱٫۷۱۳ میلیون اونس برآورد شد.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/26.jpg



معدن طلای ساووکا



معدن طلای ساووکا در منطقه وست ویتس آفریقای جنوبی قرار دارد و توسط آنگلوگولد آشانتی اداره می شود. این معدن که سومین معدن زیرزمینی عمیق جهان است، از عمق بیش از ۳٫۷ کیلومتری طلا استخراج می کند. شفتها و زیرساختهای ساووکا در سال ۲۰۰۸ در پی یک زلزله آسیب دید با اینهمه فعالیتهای معدنکاری در سال ۲۰۱۱ به طور کامل احیا شد. ساووکا ۳۷ هزار اونس طلا در سال ۲۰۱۲ تولید کرد. از ذخیره طلا این معدن تا پایان این سال ۰٫۵ میلیون اونس باقی مانده بود. آنگلوگولد آشانتی به دنبال یکی کردن ساووکا با معدن مجاور تائوتونا است تا به منابع باقی مانده ساووکا دسترسی پیدا کند.







http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/36.jpg



معدن درای فونتن



معدن درای فونت که متعلق به گولد فیلدز است، نزدیک کارلتون ویل در استان گوتنگ آفریقای جنوبی قرار دارد. این معدن با عمق ۳٫۴ کیلومتر، در رتبه چهارم عمیق‌ترین معادن زیرزمینی جهان قرار گرفته است. قدمت فعالیت درای فونتین به سال ۱۹۵۲ بازمی گردد. این معدن شامل هشت شفت تولیدکننده است که از سه ریف سنگ استخراج می کند. این معدن ۷۰۹ هزار و ۸۰۰ اونس طلا در سال ۲۰۱۰ تولید کرد و پایگاه معدن شامل سه کارخانه متالورژیکی به همراه کارخانه فرآوری سنگ معدنی است. ذخایر درای فونتین تا دسامبر سال ۲۰۱۲ حدود ۴٫۳۶۹ میلیون اونس برآورد شد.







http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/42.jpg







معدن طلای کوساسالتو



معدن طلای کوساسالتو که توسط هارمونی اداره می شود، در ۷۵ کیلومتری غرب ژوهانسبورگ در وست ویتس لاین نزدیک کارلتون ویل گوتنگ آفریقای جنوبی قرار دارد و با داشتن عمق ۳۲۷۶ متر زیر سطح زمین، رتبه پنجم عمیق‌ترین معادن زیرزمینی جهان را به خود اختصاص داده است. کوساسالتو پیش از این به نام معدن الاندزکرال معروف بود. الاندزکرال که فعالیتش را در سال ۱۹۷۸ آغاز کرد، شامل دو معدن به نامهای الاندزراند و دیل کرال بود. سنگهای استخراج شده از معدن کوساسالتو در کارخانه ای نزدیک آن فرآوری می شود. معدن کوساسالتو تا دسامبر سال ۲۰۱۲ دارای ۲٫۷ میلیون اونس ذخایر قطعی طلا با عیار ۰٫۲۰۸ اونس در هر تن و ذخایر احتمالی ۴٫۴ میلیون اونس با عیار ۰٫۱۷۲ اونس در هر تن بود. این معدن ۱۸۱ هزار و ۱۰۵ اونس طلا با عیار ۰٫۱۳۷ اونس در هر تن در سال ۲۰۱۲ تولید کرد. مجموعا ۵۲۳۷ کارمند و ۹۷۹ پیمانکار در این معدن در این سال مشغول به کار بودند.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/56.jpg



معدن طلای موآب خات سانگ



معدن طلای موآب خات سانگ یکی از فعالیتهای وال ریور آنگلوگولد آشانتی در آفریقای جنوبی است. این معدن در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غرب ژوهانسبورگ در نزدیکی شهرهای اورکنی و کلرکس دورپ واقع شده است. تولید این معدن از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و در حال حاضر با عمق بین ۲٫۶ تا ۳٫۰۵ کیلومتر از سطح زمین در رتبه ششمین معدن زیرزمینی عمیق جهان قرار گرفته است. این معدن ۱۶۲ هزار اونس طلا با عیار ۰٫۲۳۸ اونس در هر تن در سال ۲۰۱۲ تولید کرد. ذخایر این معدن تا دسامبر سال ۲۰۱۲ به ۶٫۶۱ میلیون اونس با عیار ۱۰٫۰۲ گرم در هر تن رسید.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/61.jpg



معدن طلای ساوت دیپ



معدن طلای ساوت دیپ که تحت مالکیت و اداره گولد فیلدز قرار دارد، هفتمین معدن زیرزمینی عمیق جهان است. این معدن طلای آفریقای جنوبی تا ۲۹۹۵ متر پایین سطح زمین عمق دارد و منطقه ای به مساحت ۴۲۶۸ هکتار را دربرگرفته و در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب ژوهانسبورگ واقع است. این معدن در سال ۲۰۰۸ از معدنکاری معمولی به معدنکاری کاملا مکانیزه روی آورد و سنگهای استخراج شده از آن در یک کارخانه متالورژی مرکزی فرآوری می شوند. ذخایر این معدن تا دسامبر سال ۲۰۱۲ به ۳۹٫۱ میلیون اونس رسید. این معدن ۲۷۰ هزار اونس طلا در سال ۲۰۱۲ تولید کرد و تحت پروژه توسعه بزرگی قرار گرفته تا تولید سالانه را به حدود ۷۰۰ هزار اونس تا سال ۲۰۱۶ افزایش دهد.انتظار می رود عمر ساوت دیپ تا سال ۲۰۹۲ افزایش پیدا کند.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/84.jpg



معدن مس و روی کید کریک



معدن مس و روی کید کریک که در ۲۷ کیلومتری شمال تیمینز در اونتاریوی کانادا قرار دارد، هشتمین معدن زیرزمینی عمیق جهان و عمیق‌ترین معدن فلز پایه در جهان است. عمق معدنکاری در کید کریک تا ۲۹۲۷ متری پایین سطح زمین می رسد. مالک و گرداننده این معدن اکستراتاست که آن را در سال ۲۰۰۶ از فالکون بریج خریداری کرد. کید کریک در سال ۱۹۶۳ کشف شد و شاهد آغاز فعالیت معدن روباز در سال ۱۹۶۶ بود. تولید زیرزمینی آن در سال ۱۹۷۲ آغاز شد. این معدن با سه شفت اداره می‌شود و سنگ استخراج شده در آن برای فرآوری به واحد متالورژیکی کید کریک در هویل واقع در ۲۷ کیلومتری جنوب شرقی معدن فرستاده می‌شود. این معدن بیش از هفت هزار تن در روز تولید دارد و پروژه توسعه ۱۱۱ میلیون دلاری آن به نام ماین دی فاز دو در دسامبر سال ۲۰۱۱ تکمیل شد که انتظار می‌رود عمر این معدن را تا سال ۲۰۱۸ گسترش دهد. پروژه ماین دی، کید کریک را به پایین‌تر از شفت سوم گسترش داده است.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/92.jpg



معدن طلای گریت نولیگوا



معدن طلای گریت نولیگوا در منطقه وال ریور آفریقای جنوبی در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اورکنی قرار دارد و توسط آنگلوگولد آشانتی اداره می‌شود. این معدن در حال حاضر در رتبه نهمین معدن زیرزمینی عمیق جهان قرار گرفته است و متوسط عمق معدنکاری در آن ۲٫۴ کیلومتر پایین سطح زمین بوده و حداکثر عمق معدنکاری در آن ۲٫۶ کیلومتر پایین سطح زمین است. ذخایر احتمالی و اثبات شده گریت نولیگوا تا دسامبر سال ۲۰۱۲ به ۳۹۰ هزار اونس طلا با عیار ۸٫۷۵ گرم در هر تن رسید. این معدن ۸۴ هزار اونس طلا در سال ۲۰۱۲ تولید کرد و تا آن تاریخ ۲۹۸۵ کارمند ثابت و ۷۸ پیمانکار داشت.



http://mysteel.ir/wp-content/uploads/2014/08/9l-image-great-noligwa.jpg



معدن کریتون



کریتون یک معدن نیکل زیرزمینی واقع در شهر گریتر سادبری اونتاریوی کاناداست که دهمین معدن زیرزمینی عمیق جهان شناخته شده است. این معدن همچنین عمیق‌ترین معدن نیکل جهان است که عمق معدنکاری در آن به ۲٫۵ کیلومتر می رسد. مالک و گرداننده این معدن شریک برزیلی واله است. این معدن در سال ۱۹۹۱ کشف شد. نخستین تولید از فعالیت روباز این معدن در سال ۱۹۰۱ و فعالیت زیرزمینی آن در سال ۱۹۰۶ آغاز شد. سنگهای استخراج شده در زیرزمین خرده شده و با ریل به کارخانه کلارابل برای فرآوری ارسال می‌شوند. این معدن ۷۹۷ هزار تن سنگ معدنی با عیار ۱٫۸۰ درصد مس و ۱٫۸۴ درصد نیکل در سال ۲۰۱۲ تولید کرد.



منبع: http://mysteel.ir/[/spoiler]

 

ویرایش شده در توسط Skyhawk
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه تعداد این پایگاه ها قابل توجه باشه میشه در مواقع اضطراری به عنوان پناهگاه های زیرزمینی مورد استفاده قرار بگیرن! با این عکسایی که نشون دادن تو هر کدوم از شاخه های این تونل میشه 10 هزار نفر رو اسکان داد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زیاد باهاش حال نکردم  :kiss:


زپلشک!!! 

 

اون همه گفتن داریم داریم همین بود؟؟؟ زرشک 

 

اونا با ماهواره هاشون فلان سیاره تو فلان میلیون سال نوری رو کشف میکنن 

 

حالا شما برو تو هسته ی زمین تونل بساز چه فایده 

ویرایش شده در توسط gen
  • Upvote 3
  • Downvote 44

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

البته همه ما میدونستیم چنین جاهایی هست ولی دیدنش واقعا لذت بخش بود

چیزی که برام خیلی جالبه و البته عادت شده یه آدم تو این سایت هستن بعد از هر پیشرفتی تلاش دارن پیشرفتها رو لوث کنن نمیدونم چرا این رفتار ها تو سایت عادی شده و کسی کاری نمیکنه و برخورد نمیشه بعد از پیشرفت و رونمایی با خوشحالی میایم و سایت رو باز میکنیم اما بیشتر حالمون بابت نظرات منفی این عده گرفته میشه

 

به کوری چشم هر کی نمیتونه ببینه ما قدرتمندیم

  • Upvote 21
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی خوفناک بود جای تشکر داره ضمنا  این برادران که در 500  متری زمین اینچنین طونلهای مجهزی دارند حتما یک فکری هم برای کور کردن و ااز کار انداختن  سامانه راداری گنبد آهنین  کرده اند 

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زیاد باهاش حال نکردم :kiss:
زپلشک!!!

اون همه گفتن داریم داریم همین بود؟؟؟ زرشک

اونا با ماهواره هاشون فلان سیاره تو فلان میلیون سال نوری رو کشف میکنن

حالا شما برو تو هسته ی زمین تونل بساز چه فایده

بابا این بنده خدا ،آدم وطن پرستیه ، داره تیکه میندازه به اونایی که میان ایراد سامی نژادی (همون بنی بی خاصیتی) میگرن.
مگه نه برادر؟؟؟ ویرایش شده در توسط rozbeh
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بابا این بنده خدا ،آدم وطن پرستیه ، داره تیکه میندازه به اونایی که میان ایراد سامی نژادی (همون بنی بی خاصیتی) میگرن.
مگه نه برادر؟؟؟

 

به نکته ی استراتژیکی اشاره فرمودین  :cowboy:

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زیاد باهاش حال نکردم  :kiss:


زپلشک!!! 

 

اون همه گفتن داریم داریم همین بود؟؟؟ زرشک 

 

اونا با ماهواره هاشون فلان سیاره تو فلان میلیون سال نوری رو کشف میکنن 

 

حالا شما برو تو هسته ی زمین تونل بساز چه فایده 

 

برای یک دزد هیچ دری باز نمی ماند و باز می شود 

ولی یک در ساده کجا 2 ثانیه زمان می گیرد ولی یک در پیشرفته ممکن است یک هفته طول بکشد که این یعنی هزینه و زمان 

خب آقا دزد دیوانه که نیست همه چیزش را بگذارد آخرش هم چیزی کمتر از زحمت و هزینه اش کسب کند 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی خوفناک بود جای تشکر داره ضمنا  این برادران که در 500  متری زمین اینچنین طونلهای مجهزی دارند حتما یک فکری هم برای کور کردن و ااز کار انداختن  سامانه راداری گنبد آهنین  کرده اند 

 

البته همون لفظ اناناس اهنین بکار بردن بهتره 

 

 

 

 

اناناس اهنین تنها کلاهی بود که بر سر اسرائیل رفت 

 

سامانه ای از ریشه غیر اصولی و ناکارامد !!!!!!!!!!!!!!! 

 

یه موشک هرمز 1 بندازن روش هوالباقی میشه 


 

 

همینکه سردار حاجی زاده توی دانشگاه مشهد ( اگه اشتباه نکنم ) بعد از شکار ار کیو گفتن که تفاوت تکنولوژی موتور ارکیو با موتور های وطنی 35 ساله و ما تا قبل از شکار ارکیو موتور بالاتر از نسل 3 توی کشور نداشتیم

 

فکر کنم دلیل کافی باشه بر اینکه ما هرچی بسازیم بازم نمیتونیم مقابل ابر قدرتی مثل امریکا مقابله کنیم !!!!!!!!!!!! 

 

( این علامت تعجب هایی که میزارم دریایی از معنی پشتشه ) !!!! 


سلام

البته همه ما میدونستیم چنین جاهایی هست ولی دیدنش واقعا لذت بخش بود

چیزی که برام خیلی جالبه و البته عادت شده یه آدم تو این سایت هستن بعد از هر پیشرفتی تلاش دارن پیشرفتها رو لوث کنن نمیدونم چرا این رفتار ها تو سایت عادی شده و کسی کاری نمیکنه و برخورد نمیشه بعد از پیشرفت و رونمایی با خوشحالی میایم و سایت رو باز میکنیم اما بیشتر حالمون بابت نظرات منفی این عده گرفته میشه

 

به کوری چشم هر کی نمیتونه ببینه ما قدرتمندیم

 

ارباب گفته فعالیت کن ساپورت میشی !!!

ویرایش شده در توسط gen
  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته همون لفظ اناناس اهنین بکار بردن بهتره 

 

 

 

 

اناناس اهنین تنها کلاهی بود که بر سر اسرائیل رفت 

 

سامانه ای از ریشه غیر اصولی و ناکارامد !!!!!!!!!!!!!!! 

 

یه موشک هرمز 1 بندازن روش هوالباقی میشه 


 

همینکه سردار حاجی زاده توی دانشگاه مشهد ( اگه اشتباه نکنم ) بعد از شکار ار کیو گفتن که تفاوت تکنولوژی موتور ارکیو با موتور های وطنی 35 ساله و ما تا قبل از شکار ارکیو موتور بالاتر از نسل 3 توی کشور نداشتیم

 

فکر کنم دلیل کافی باشه بر اینکه ما هرچی بسازیم بازم نمیتونیم مقابل ابر قدرتی مثل امریکا مقابله کنیم !!!!!!!!!!!! 

 

( این علامت تعجب هایی که میزارم دریایی از معنی پشتشه ) !!!! 


 

ارباب گفته فعالیت کن ساپورت میشی !!!

 

فکر نکنم کسی بگوید ما بر آمریکا پیروز می شویم 

تمام بحث کنونی ما این است که آمریکا در این جنگ شکست می خورد 

و در جنگ احتمالی با این تفاوت تکنولوژی ما هم بازنده خواهیم بود و کلی زیرساخت هایمان آسیب می بیند ولی بازنده سرافراز

فکر نکنم کسی بتواند بگوید ویتنام در جنگ با آمریکا پیروز شد در حالی که کل کشورش صاف شده بود ولی می گوییم آمریکا شکست خورد 

به این حالت می گویند باخت باخت 

 

انشاالله روزی می رسد که راحت بگوییم ما پیروز می شویم و انها بازنده 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سئوالی که واسه من پیش میاد این بود که موشکهایی که دیدم سوخت مایع هستن و سوخت مایع سوختش باید قبل از شلیک موشک تزریق بشه . البته مطمئنا این امکانوجود داره ولی تو این محیط ایا سرعت عمل پایین نمیاد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

وقتی ما تکنولوژی و توانایی احداث چنین تونلهایی داریم چرا اتوبان تهران شمال بعد بیست سال هنوز تمام نکردیم اونجا پاشنه اشیلش تونل ها هستش

 

برای اینکه تفکر ریشه داری در سطوح میانی کارشناسی( و بالتبع در سطوح بالاتر) در بسیاری از وزارتخانه های ما هست که میگه کار را نباید به سپاه واگذار کرد(کلا با انقلابی جماعت مشکل دارن اینا)

 

در خصوص اون دوستی هم که فرمودند برای مشکل نشت آب چه می کنند باید اشاره کرد که اصولا در بسیاری از نقاط مملکت ما در عمق زیر 300 متر دیگه آبی وجود نداره، 500 متری که اصلا برخی جاها ممکنه بخوره به سنگ بستر.

 

برای ساخت چنین پایگاههای زیر زمینی، یکی از اولین کارهایی که انجام می شود، حفر چاه گمانه در مسیر هست.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.