Marine101

تاپیک جامع بررسی و تحلیل شهرهای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ( IRIGC Missile cities)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بچه ها یه نکته ای

ما انصافا قبول داریم کار بچه های سپاه تو کشور ما در بعد موشکی فوق العادست اما این نکاتی که ما مثلا کشور دومیم یا اولیم و این داستان سرایی های بی مدرک واقعا عاقلانست.به نظرتون امریکایی هام یا سایر بلاد پیشرفته اینجوری در مورد ارتششون فک میکنن یا نگاه واقع بینانه دارند.

مثلا ما رو هوا همینجوری میگیم ما خیلی تجهیزات رو نکرده بیشتری داریم شما از کجا میدونی اومدی شمردی دیدی یا حالا فرض که شمردی مگه کمیت فقط مهمه ممکنه یه پروژه رو نشده از صد تای دیگه تو جنگ بیشتر به کار بیاد .البته ممکنه این نفعش سمت ما باشه ینی اون یه دونه مال ما باشه ولی منظور تحلیل های ابدوغی بود که حسابی پشتش نیس

خب دوستان ما به صورت جهشی رفتیم رتبه دوم موشکی دنیا ولی انصافا فرض هوش دوبرابر ما ایرانیا و 2 برابرم کمک خدا جمعا 4 برابر حالا یکی محاسبه کنه بودجه موشکی چین اگه یک چهار برابرما بود و اونام با ما شروع میکردن الان ما با اونا تو یه رده میبایست بودیم نه دیگه جلوتر(البته من رقم بودجه ها رو نمیدونم اساتید میتونن بگن)

و نکته دیگه اینکه هوافضا ریاضی محض نیست ینی یهو نمیپری 50 سال عقب افتادگی رو با بودجه کمتر جبران کنی چون ازمایش و عمر و دستگاه و بودجه و هزار یک نکته ....زیادی تایپ کردم دیگه

ویرایش شده در توسط ReichsmarschallALIREZA
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به دوستان .
در مورد اول باید بگم که استفاده از لفظ شهر موشکی برای اینگونه مراکز نظامی درست نیست . باتوجه به تصاویر منتشر شده و صحبتهای افرادی که در ساخت این مراکز دخیل هستند ، این تونلها به صورت افقی و در دل دره ها ساخته میشوند و استفاده از جمله تبلیغاتی مبنی بر اینکه این پایگاه در عمق پانصد متری زیر زمین ساخته شده اند کاملا نادرست است .
طبق شواهد این تونلها فاقد آسانسورهای بزرگ مانند معادن اورانیومی که در کویر مرکزی ایران قراردارند ، هستند و اگر فکر کنیم که لانچر ها با آسانسور به عمق پانصد متری برده شده اند درست نیست .
نیروی هوافضای سپاه دارای یه شرکت عمرانی به نام قرب..... میباشد که این قرارگاه مستقلا و بصورت تخصصی به ساخت تونل در کشور مشغول میباشد . نمونه این تونلها در استانهای مختلف کشور وجود داشته و بصورت انفجار کنترل شده و بدون استفاده از دستگاه های مخصوص حفاری مانند مترو ساخته میشوند . دليل این عدم استفاده لزوم پنهانکاری در ساخت و عدم زیر ساخت موجود برای حمل و مونتاژ دستگاه های حفاری در دهانه تونلها میباشد .
متاسفانه به دلیل استفاده از روش انفجاری برای حفر تونلها ، دقت حفاری بشدت کاهش یافته و در اغلب موارد حفره های ایجاد شده در جداره های جنبی مسیر تونل حفاری از ابعاد پیش بینی شده قبل از انفجار بزرگتر بوده که این حفره ها با فوم ...... پرگردیده و با پوشش سیمانی پوشانده میشوند .دلیل ناهمواری سطوح داخلی تونلهای موجود در تصاویر نیز به این دلیل میباشد .
تونلهای موجود بیشتر در حکم محلی برای استقرار سامانه های پرتابل موشکی طراحی و ساخته میشوند و لانچر ها بر ای شلیک از مسیرهای متعدد خروجی به محل پرتاب محافظت شده منتقل و اقدام به شلیک نموده و دوباره به محل اختفا منتقل میشوند .
خوشبختانه به دلیل تعدد این تونلها در نقاط مختلف کشور ،از بین بردن همه این پایگاه ها در مرحله اول برای هر نیروی مهاجم دشوار بوده و در جبهه مقابل هزینه ساخت پایین این تونلها که با عدم تجهیز به سامانه های حیاتی و اغماض در کیفیت ساخت ، ساخته شده اند ، توانایی پایداری موشکی ایران را در مقابل شوک اولیه ناشی از حمله ،پایدار و کم هزینه تر خواهد کرد .
با توجه به تجربه ناموفق کشورهای دیگر در ساخت چنین پایگاه هایی ، هزینه بی رویه در ساخت و تجهیز این پایگاها اشتباه بوده و عقلانی نمی باشد . با اینحال بسی جای شکر است که تصمیم گیران این حوزه از ساخت سیلوهای ثابت پرتاب موشک ، کمی دست برداشته و به سرمایه گذاری روی چنین پایگاه هایی روی آورده اند .
  • Upvote 9
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نم خدا 

با سلام خدمت دوستان

 

به نظر من کلا این قضیه مشکوک میزنه.

اصلا این تونل رو که نشون دادن یه جوری؟!

اونم با کامیون؟!

هیچ سیلویی هم که نشون  داده نشد.

پس به نظر من اگر چیزی هم باشه ذاغه ی مهماته نه پایگاه موشکی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب ادیب غیرت و تعصب خوبه ولی نه در هر جایی و هر موضوعی.اینجا خط مقدم نیست که فریاد بزنیم و شور بوجود بیاریم و به خط بزنیم برادر! چرا همرو با یه چوب میزنی!؟ 

اینکه کاربران میلیتاری از این خبر ذوق زده نشدن و هورا نکشیدن و فقط نظرات بدبینانه و یا تخصصی دادن دلیل داره! شما اول بجای اینکه به معصومین و مقدسات متوسل بشی و فضارو احساسی کنی و شعار بدی یکم به دلایل ابراز این نظرات فکر کن مسلمان! یک مومن و مسلمان همونقدر که غیرت داره باید سیاست و کیاست داشته باشه.حتی بیشتر! باید در بین نظرات خودمون همونقدر که غیرت داریم منطق هم داشته باشیم تا مقبول بیفته!

اینکه بقیرو به نادانی و جهل متهم کنیم و ادعا کنیم فقط خودمون از همه چیز خبر داریم چه تاثیری در مخاطب میزاره!؟ جز تکبر و نخوت چه چیزی رو در ما به نمایش میزاره!؟ بنظرت کسی با دیدن این تکبر ما حقیقت رو میتونه از ما قبول کنه!؟ این ذکاوت یک مسلمان با غیرته!؟ 

اینکه این رونمایی بازخورد خوبی اینجا نداشت چه دلیلی میتونه داشته باشه؟ چرا از صدها بازدید فقط این نظرات ثبت شده؟ بیا بجای غیرتی شدن به علت فکر کنیم مومن!

اول اینکه دیدن موشک و لانچر متحرک چیز جدیدی نبود.نه برای من و شما و نه بقیه.

دوم اینکه با وجود ساخت اینهمه معدن و زاغه مهماتهای عظیم در دل کوه چرا ملت باید از دیدن چند لانچر درون یکی از همین سازه های عظیم در دل کوه شادمان بشن و جشن بگیرن!؟ 

وقتی کاربرها چیز جدیدی نمی بینن دلیلی هم برای شادمانی نمی بینن و به نظرات تخصصی بسنده می کنن!

لانچر و موشکی که قبلا ساخته شده و روش بحث شده و سازه زیر زمینی که به تعداد زیاد در کاربریهای متفاوت قبلا ساخته شده و چیز غیرممکن و دور از دسترسی نبوده!

---------------------------------------------

هر دو خوب میدونیم این رونمایی در واقع یک رونمایی نبود! بلکه در آستانه نبردهای سرنوشت ساز شام به همراه رونمایی موشک عماد یک پیام دقیق و جدی و هدفدار برای برخی دول بود!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قبلا تذکر دادم به عزیزان با اینکه دوست ندارم اما مجبورم بعد از این پست های حاشیه ای خارج از موضوع تاپیک را پاک کنم 

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینم داخل موضوع جناب مدیر:

لطفا جنبه انتقاد و حرف مخالف رو داشته باشید.

کلا این جریان شهر موشکی بخودی خود یه شوخیه! ولی در پشت جریان شوخی شهر موشکی یه پیامی بود که کاملا جدی و کاملا هدفدار بود و برای همین باعث خنده نشد!

نه لانچر پرتاب موشک چیز جدید و نوینی هست که بخواد رونمایی بشه و نه تونلهای داخل کوه که از دهه های قبل در دنیا و خود کشور ما در حال احداث بوده. چرا ملت باید بادیدن موشک بالستیک و لانچرش درداخل تونل و دل کوه ذوق کنن و جشن بگیرن!؟ این جریان اصلا جیز شاق و خارق العاده و نوینی نیست که بخوایم در موردش بحث کنیم!

چه گیری دادید به مسایل فنی! سازه زیر زمینی با این عظمت بدست کارگر ساده ساخته نمیشه که از اصول ساخت تونل چیزی ندونه.کلی مهندس و تکنسین از هر رشته و گرایشی در ساخت چنین مجموعه هایی دخالت دارن. سپاه دیوانه نیست که چنین مجموعه ای رو با هزینه ای گزاف بدون فکر و محاسبه و طراحی اصولی بسازه که فردا رو سر نیروها و تجهیزات خراب بشه! یکی از دوستان در مورد مشکل اختلاف دمای هوای خروجی از تهویه هوا گفت. برادر من مشکل اختلاف دمای خروجی رو با قاطی کردن هوای بیرون و داخل و یکسان سازی دما قبل از خروج از سیستم تهویه رو براحتی میشه حل کرد.

هیچ طرحی مطلقا بدون عیب نیست.مشکل تخریب ورودی و خروجی همیشه هست.ولی نباید باعث دلسردی بشه.تانک رو با ضد تانک میزنن ولی نمیشه تانک نساخت.هواپیمارو با سام می کشن پایین ولی نمیشه هواپیما نساخت.

بجای بحث در مورد سیستم تهویه و جوی آب بیایید اینو توضیح بدید که چرا سپاه در این مقطع یه چیز عادی و قابل پیش بینی رو اینطور با آب و تاب رسانه ای کرد و خواست قدرت نمایی کنه؟ برای چه کسی؟ چرا حالا؟

ربطی به قضیه شیطنت های عربستان مخصوصا قضیه منا داره؟ یا عملیتهای اخیر در سوریه؟ آیا مخاطب ترکیه بود یا عربستان یا آمریکا؟ یا فقط قرار بوده بعد از فاجعه منا یکم غرور جریحه دار شده ملت ترمیم بشه!؟

 

با سلام - با اجازه دوست بسیار عزیز و برادر بزرگوار ، جناب  crazy-doctor

قصد همه دوستان همین هست ، ولی بحث بر سر این ماجرا است که بعصی از دوستان قادر نیستند از فضای غیر آکادمیک و حاشیه ای خارج شوند و متاسفانه ..... 

هر چند امیدوارم چنین فضایی مجدداً آغاز نشود  :rose:  :rose: // MR9

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان کسی میدونه قوی ترین موشک ضد پناهگاه آمریکا تا چند متر زیر زمین رو میتونه تخریب کنه؟

قوی ترینش بطور تئوری قبلا توسط یکی از دوستان محاسبه شده

http://www.military.ir/forums/topic/21183-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%A8

%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D8%B4%D8%B2/page-7

 

به شخصا اگ جای نیروهای مهاجم بودم تخریب توسط نفوذی ها روپیشنهاد میکردم...هم ریسکش کمتره هم تو زمان صلح قابل انجامه...ضمنا بازخورد تبلیغاتی بسیار بدی برای نیروی هوافضاست حتی شکستش

ویرایش شده در توسط mjb
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کنم سردار سلامی این تایپک رو خونده بوده چون توی این تایپک یکنفر گفته بود این جا ممکنه تازه کنده شده برای همین هنوز سیمانش نکردن و این بنده خدا تاکید کرد که این سازه قدیمی هست

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

فکر کنم سردار سلامی این تایپک رو خونده بوده چون توی این تایپک یکنفر گفته بود این جا ممکنه تازه کنده شده برای همین هنوز سیمانش نکردن و این بنده خدا تاکید کرد که این سازه قدیمی هست

 

البته این فرموده سردار سلامی را بدین شکل هم می شود تفسیر کرد :

 

به همین دلیل سه مرحله یا سه قسمت مجزا برای واکنش وجود دارد ،

 

1- محل ذخیره اصلی که تحت هیچ شرایطی نشان داده نمی شود (وضعیت سفید )

 

2- دپوی تاکتیکی برای زمانی که بطور مثال ، وضعیت در حالت زرد ( خطر یا پیش بینی حمله ) قرار داشته باشد .( ایجاد یک شرایط امن برای آماده سازی موشک ) (با توجه به زمان مورد نیاز برای آماده سازی این موشکها ، سوخت گیری ( شارژ افقی یا عمودی ) و ....

 

3- نقطه شلیک اصلی که موشکها پس از سوخت گیری و مسلح شدن کلاهک  ، برای اجرای عملیات به آن نقطه می روند .

 

دلیل بنده برای تقیسم بندی فوق ، همین مساله ای هست که جناب سلامی فرمودند. ( با توجه به اینکه این تحلیل قبل از مصاحبه ایشان ارائه شده )

 

" موضع (موقعیت ) تاکتیکی " ، ( وضعیت شماره 2 ) بدلیل واسط بودن در فرآیند  شلیک  ، علی الظاهر زیاد نیاز به رسیدگی و هزینه کردن جهت نصب تجهیزات ندارد.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.