Recommended Posts

دوستان توجه داشته باشید سیستم دفاع موشکی دریاپایه مذکور برای درگیری با اهداف در Mid course طراحی نشده اند و وظیفه شون کشف و درگیری اهداف در ابتدای فاز آخر (فاز شیرجه زدن) است . سیستم S-300 اصولا یک سیستم هدفگیری موشک فاز ترمینال هست و ایجاد یک سپر دفاعی دریاپایه موشکهای آمریکایی که از سمت اقیانوس منجمد در فاز شیرجه برای اصابت به خاک روسیه قرار میگیرند ، رو هدف قرار میده .

لازم به ذکره که سیستم دفاع موشکی Aegis هم در مدل اولیه ی (درگیری در فاز ترمینال) خود (رادار AN/SPY-1A/B و موشک های کوتاه برد SM-2) برد 200 کیلومتر و ارتفاع 24 کیلومتر برای درگیری و کشف اهداف بالستیک دارد (هرچند در آن زمان اصلا برای مقابله با موشکهای بالستیک ساخته نشده بود) اما میبینیم که با ارتقا سیستم راداری و تولید موشکهای جدیدتر SM-3 تحت پروژه ی دفاع موشکی کنونی آمریکا (Aegis BMD)، قابلیت درگیری مستقیم با موشکهای قاره پیما در ارتفاع بالا و برد زیاد را بدست آورده ، در حقیقت هدف روسها از بازیابی ناوگان رزمناوهای Kirov نیز همین است .

رزمناوهای Kirov در عمل برای مقابله با موشکهای کروز و بالستیک کوتاه برد طراحی شده اند اما زیرساخت سیستمهای راداری و موشکی نصب شده روی آنها به راحتی این امکان را میدهد تا با تولید موشکهای جدیدتر و ارتقا نسبی ، تبدیل به سیستم دفاع ضدموشکی قاره پیما تبدیل شود که این ارتقا احتمالا همزمان با ورود سیستم دفاع موشکی S-500 و بر مبنای تکنولوژی ساخت آن خواهد بود که این بسیار به صرفه تر از ساخت رزمناوهای جدید با سیستمهای ضدموشکی کاملا تغییر یافته خواهد بود .

البته تا به امروز سیستم دفاعی Aegis هم در مقابل تهدیدات بالستیک واقعی قرار نگرفته و سابقه ی ضدموشکی هر دو سیستم محدود به تست های میدانی است .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جناب چكا، اگر راجع به اين تست ميداني كه فرموديد، بيشتر توضيح بدهيد ممنون مي‌شوم. زيرا سابقه تست‌هاي عملي سامانه ايجيس بي‌ام‌دي، كاملا روشن و مشخص است و آمارش هم وجود دارد. وليكن حداقل بنده تاكنون راجع به تست ميداني ضد بالستيك سيستم‌هاي "S-300F Fort" و "S-300FM Fort-M"چيزي نشنيده‌ام.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]و آيا منظورتان از "تولید موشکهای جدیدتر و ارتقا نسبی" اين است كه روس‌ها قصد به‌كارگيري kill vehicle، مشابه سيستم ايجيس و با جستجوگر فروسرخ دارند؟[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه s300 فقط تا ارتفاع 20 km رو میزنه،چرا ایران این همه برای خریدنش تقلا کرد؟برد هواپیماها از این خیلی بیشتر که
حداکثر ارتفاع برای سامانه های موشکی و ضد موشی چقدره؟؟ و برای ایران چقدر؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1348224196' post='272644']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جناب چكا، اگر راجع به اين تست ميداني كه فرموديد، بيشتر توضيح بدهيد ممنون مي‌شوم. زيرا سابقه تست‌هاي عملي سامانه ايجيس بي‌ام‌دي، كاملا روشن و مشخص است و آمارش هم وجود دارد. وليكن حداقل بنده تاكنون راجع به تست ميداني ضد بالستيك سيستم‌هاي "S-300F Fort" و "S-300FM Fort-M"چيزي نشنيده‌ام.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]و آيا منظورتان از "تولید موشکهای جدیدتر و ارتقا نسبی" اين است كه روس‌ها قصد به‌كارگيري kill vehicle، مشابه سيستم ايجيس و با جستجوگر فروسرخ دارند؟[/font][/size]
[/quote]

مسلم هست که چیزی نشنیده باشیم چون تا حالا و پیش از این ، روسیه برنامه ای برای سیستم دفاع موشکی دریاپایه نداشت و تستی که بنده خبرش رو قرار دادم شاید اولین تست دفاع موشکی سامانه ی S-300FM باشه . اما میتونیم به این نکته اشاره کنیم که S-300FM در حقیقت مدل دریایی S-300PMU-2 هست و حتی در موشک مورد استفاده هم با این سیستم اشتراک دارد .

سیستم S-300PMU-2 پس از جنگ خلیج فارس و نیاز به یک سیستم رهگیری و انهدام کلاهک موشکهای بالستیک برد کوتاه و متوسط تولید شد و بنابر گزارشات رسمی ، تست های میدانی واقعی ضدموشکی این سیستم در مقابل موشکهای بالستیکی چون اسکاد در آگوست 1995 و در منطقه ی نظامی Kapustin Yar موفقیت آمیز بوده است . لذا میتوان این تستها را با ارفاق ، تستهای ضدموشکی سامانه ی S-300FM Fort-M دانست .

در مورد ارتقاها متاسفانه هنوز مشخصاتی از سیستم کلاهک و سنسورهای S-500 در دست نیست و گمانه زنی ها مبنی استفاده از سیستم EKV روی کلاهک های این سیستم وجود دارد . ضمن اینکه گفته میشه موشک های هر دو سیستم S-300FM و S-300F برای مقابله با اشباع راداری مجهز به سیکرهای حرارتی میباشند . هرچند مقامات روسی مشابهت این سیستم جدید ضدموشکی با نمونه ی آمریکایی رو منتفی دونسته اند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار برتر دفاعی هفته
مصاحبه مطبوعاتی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه های آجا در نوشهر، به آب اندازی زیردریایی طارق و خودکفایی ایران در زمینه تولید بنزین بالگرد از جمله مهمترین اخبار این هفته در حوزه دفاعی بوده است.
ناتو 6 جنگنده را از دست داد
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به از دست دادن 6 فروند از جنگنده های خود در افغانستان اذعان کرد.
توضیح جعفری درباره ترور نخست وزیر هند
فرمانده کل سپاه گفت: فردی تلاش می‌کرد در حین اسکورت مقامات هندی خودروی خود را وارد اسکورت کند اما اقدام وی برای ترور قطعی نشده است.
علت انفجار پادگان سپاه در کرج اعلام شد
فرمانده کل سپاه با اشاره به انفجار چندی پیش پادگان سپاه در کرج گفت: کاری که در آنجا انجام می‌شد در حوزه سوخت جامد موشک‌های ماهواره بر بود.
3 خبر دفاعی، 4 تحلیل سیاسی و 5 نکته امنیتی از زبان سرلشکر جعفری
"ساخت سامانه پدافند هوایی رعد، تولید پهپاد با قابلیت شلیک موشک، سپاه عاملان نوسان سکه و ارز را شناسایی می‌کند، پاسخ به شایعات درباره ترور نخست وزیر هند و نيازي نيست براي انتخابات 92 كار امنيتي خاصي انجام دهيم" مهمترین محورهای سخنان سرلشکر جعفری در نشست خبری امروز بود.
آغاز مانور مین‌روبی‌آمریکا در خلیج‌فارس
بی بی سی امروز در گزارشی از آغاز بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه با مشارکت 30 کشور مختلف جهان در راستای کشف و جمع آوری مین های دریایی خبر داد.
ضوابط ثبت نام مشمولان در دانشگاه
ضوابط ثبت‌نام مشمولان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام شد.
حضور رهبرانقلاب در دانشگاه افسری ارتش
فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.
خورشید اسلام تابناکتر از همیشه خواهد درخشید/ عقب‌ماندگی دشمنان در مقابله با بیداری‌اسلامی علت اهانت به پیامبر است
فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم دانشگاه افسری ارتش با اشاره به جنایت اهانت به چهره منور خاتم پیامبران تاکید کردند: ملتها با شناخت سیاستهای اسلام ستیزانه استکباری و صهیونیستی، انگشت اتهام خود را به سمت امریکا و برخی کشورهای اروپایی گرفته اند.
آزمایش موفق موشکی پاکستان
ارتش پاکستان اعلام کرد: موشک کروز با برد 700 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرده است.
فضلی فرمانده قرارگاه امام هادی(ع)
رییس سازمان بسیج مستضعفین طی حکمی سردار فضلی را به سمت فرماندهی قرارگاه آمادگی رزمی امام هادی علیه السلام منصوب کرد.
لغو رزمایش آمریکا و افغانستان
ارتش آمریکا رزمایش مشترک خود با افغانستان را به دلیل افزایش حملات نیروهای افغانی به نظامیان ناتو لغو کرد.
عملیاتی شدن طارق با دستور رهبر انقلاب
زیردریایی سنگین طارق 901 با دستور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در بندرعباس به آب انداخته شد.
سهند با فرمان رهبری به آب افتاد
با فرمان حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا لحظاتی پیش ناوشکن جمهوری اسلامی «سهند» در بندر عباس به آب انداخته شد.
خودکفایی ایران در تولید بنزین بالگرد
پس از ورود ایران به جمع کشورهای صادرکننده سوخت جت و هواپیماهای مسافربری، امکان خودکفایی در تامین بنزین هلی‌کوپتر و برخی از هواپیماهای آموزشی و کشاورزی هم فراهم شد.
جزییات ساخت ناوشکن رادارگریز سهند
جنس به کار گرفته شده در سازه ناوشکن سهند، یک جنس بخصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی است و به زودی، این ناوشکن با نصب تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های دفاعی مدرن و به‌روز، آماده انجام ماموریت‌های محوله خواهد شد.
بازدید رهبری از نمایشگاه ارتش
حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز با حضور در نمایشگاه دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، از روند فعالیتها و پیشرفتهای فنی، دفاعی، رزمی و علمی بخشهای مختلف ارتش بازدید کردند.
پیام زنده رهبری به ناوگروه اعزامی به دریای سرخ
فرمانده کل قوا در ارتباط زنده فرمانده بیست و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای آنان از خداوند آرزوی توفیق کردند.
باید به مرحله ای برسیم که هیچ کس نتواند حصار ملت را مورد تعرض قرار دهد
حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز در جمع فرماندهان ارتش فرمودند: نیروهای مسلح باید به قابلیتهایی برسند که هیچ کس نتواند حصار مستحکم کشور و ملت عزیز ایران را مورد تعرض قرار دهند.
ضد موشکهای آمریکا ناتوان در برابر ایران
‌جمعی از دانشمندان و کارشناسان زبده آمریکایی در گزارشی اعلام کردند که آمریکا نمی‌تواند با سامانه ضدموشکی فعلی خود در مقابل حملات موشکی ایران ایستادگی کند.
موسوی:سهند پیشرفته تر از جماران است
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوشکن سهند مجهزتر از جماران خواهد بود، گفت: زیردریایی طارق نیز در ارتقای آمادگی رزمی این نیرو بسیار موثر خواهد بود.
رونمايي از فنس‌ هوشمندساخت ایران
مديرعامل شركت ناجي‌پاس از رونمايي نخستین فنس‌های هوشمند حفاظتی ساخت ایران دریازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی خبر داد.
سپاه در سوريه و لبنان تنها وابسته نظامي دارد
مسئول روابط عمومی کل سپاه با تشکر از رسانه‌های داخلی و خارجی در پوشش نشست خبری سرلشکر جعفری، اقدام رسانه‌های بیگانه در تحریف بخشی از سخنان وي را تقبیح کرد.
آزمایش موفق موشکی هند
یکی از مقامات بلند پایه هند روز چهارشنبه از آزمایش دومین موشک دوربرد این کشور خبر داد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/155895/اخبار-برتر-دفاعی-هفته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این موشک چقدر آشناست

من این طرح رو قبلا توی یکی از کشور های اسکاندیناوی دیدم icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار برتر دفاعی هفته
ساخت پهپاد ایرانی با توانایی حمل 100 کیلوبار، تحویل اولین ناو هواپیمابر به ارتش چین، آزمایش موفق سامانه دفاع هوایی رعد و خبر فرمانده نزاجا از ارتقاء تانک ذوالفقار از جمله مهمترین اخبار این هفته در حوزه دفاع و امنیت است.
ساخت پهپادایرانی با امکان‌حمل 100كيلو بار
محققان يكي از شركت‌هاي فناور موفق به طراحي و ساخت پهپاد رادارگريزي شدند كه به گفته آنها صد در صد قطعات آن توليد داخل بوده و مي‌تواند ضمن حمل يكصد كيلوگرم بار با برد كنترلي يكصد كيلومتر به مدت سه ساعت در آسمان پرواز كند.
حاجی زاده:صهیونیستها منتظر اتفاقات غیرمترقبه باشند
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی را خارج از تصور این رژیم عنوان کرد و گفت، صهیونیستها باید منتظر اتفاقات غیرمترقبه و خاص باشند.
دلیل افزایش تعداد موشک‌ها در ایران
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش دقت موشک‌ها در ایران تأکید کرد، با افزایش تهدیدها و اظهارات تهدید آمیز، طبیعتا تعداد موشکها نیز افزایش می یابد.
دو خودروی زرهی رونمایی شدند
همزمان با ایام هفته دفاع مقدس، از دو خودروی زرهی شنی دار فوق سبک هویزه و نفربر چرخ دار طلائیه رونمایی شد.
تحویل اولین ناوهواپیمابر به ارتش چین
ارتش چين اولين ناو هواپيمابر خود را كه قبلا يك كشتي متعلق به شوروي سابق بوده، به طور رسمي تحويل گرفت.
شنود اشرار با کیت مخبر ایرانی
«کیت مخبر» برای مقابله با شنود اشرار و قاچاقچيان تولید شد.
جعفری:روشهای ما برای مقابله ناشناخته است
فرمانده کل سپاه گفت: دشمن از روش‌های جنگ ما به خصوص روش‌های نامتقارن، اطلاعی ندارد، لذا بعید می‌دانیم آنها بتوانند در خود آمادگی برای مقابله با روش‌های جدید نیروهای مسلح کشورمان ایجاد کنند.
آزمایش موفق سامانه "رعد"
سامانه موشکی پدافند هوایی رعد با موفقیت شلیک و توانست هدف پروازی را مورد انهدام قرار دهد.
اسماعیلی:کشف پرنده پنهانکار در ولایت 89
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیاء گفت: این سامانه ها در کشف اهداف در سطح مقطع بسیار پائین مثل پهبادها بسیار توانمند عمل می کنند؛ طوریکه این سامانه ها در طرح رزمایش ولایت 89 در منطقه جاسک توانستند هواپیماهای جاسوسی را که خاصیت کشف نشدن و رادار گریزی دارند کشف و آنها را قبل از نزدیک شدن به مرز مجبور به ترک منطقه کنند.
پاکپور:نزسا به خودکفایی کامل رسیده است
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران با اشاره به توانمندي ايران در زمينه‌هاي آموزش، طراحي عمليات، تجهيزات رزمي و نظامي از خودکفايي کامل اين نيرو خبر داد.
شلیک همزمان ۴موشک دریایی سپاه
فرمانده نیروی دریایی سپاه از شلیک ۴ فروند موشک دریایی در خلیج فارس طی روز گذشته خبر داد.
تشریح توان عملیاتی پهپاد شاهد ۱۲۹
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اظهار داشت: هواپیمای بدون سرنشین شاهد ۱۲۹ می‌تواند در فاصله ۱۷۰۰تا ۲هزار کیلومتری پایگاه خود به انجام مأموریت بپردازد.
نسل‌جدید صاعقه امسال عملیاتی می‌شود
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ نخستین فروند از نسل جدید جنگنده‌های صاعقه تا پایان سال جاری وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.
35 پایگاه نظامی آمریکا در تیررس موشک‌های ایران
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: 35 پایگاه نظامی آمریکا در تیررس موشک های دوربرد ایران قرار دارند.
باغ‌موزه ملی دفاع مقدس افتتاح شد
باغ موزه ملی دفاع مقدس امروز با حضور علی لاریجانی رسماً افتتاح شد.
سنگين ترين ماهواره هند به فضا می‌رود
هندی در روزهای آینده سنگین ترین ماهواره مخابراتی ساخت داخل را از پایگاه فضایی کورو واقع در گویان فرانسه به فضا پرتاب می کند.
خبر پوردستان از ارتقاء تانک ذوالفقار
فرمانده نيروي زميني گفت: متناسب با تهديدات قابليت‌هاي خوبي را هم در رديابي و هم در تيراندازي و هم در حمل سلاح‌هاي پيشرفته در تانک ذوالفقار ايجاد کرده‌ايم و در صحنه‌هاي نبرد ناهم تراز به خوبي انجام وظيفه خواهد کرد.
خبر وحیدی در مورد جایگزین اس 300
وزيردفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به سؤالی درباره ویژگی‌های جدید سامانه پدافندی جایگزین S300 گفت: کارهای مرتبط با طراحی و ساخت این سامانه در حال انجام است و انشاءالله به زودی اخبار آن اعلام خواهد شد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/157908/اخبار-برتر-دفاعی-هفته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000][b]عراق به دنبال خرید سامانه ضدهوایی 5 میلیارد دلاری از روسیه [/b][/color]
[color=#000080]مالکی همچنین به دنبال خرید بالگردهای نظامی از روسیه برای استفاده در بخش های مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهاست.
نوری مالکی در سفر به مسکو، تلاش می کند در قراردادی به ارزش 5 میلیارد دلار سامانه دفاع موشکی از روسیه خریداری کند.[/color]

به گزارش عصر ایران ، نوری مالکی نخست وزیر عراق در سفر به مسکو و ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، توسعه همکاری ها در زمینه های گوناگون و از جمله خرید سلاح برای ارتش عراق را بررسی می کند.

در سفر سه روزه مالکی به روسیه که از امروز دوشنبه آغاز شد، پنج نفر از وزیران کابینه عراق شامل وزیران دفاع ، اقتصاد، نفت، برق و صنایع حضور دارند.
مالکی همچنین به دنبال خرید بالگردهای نظامی از روسیه برای استفاده در بخش های مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهاست.

سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش نفت عراق ، بحران در سوریه و تاثیرات آن بر منطقه، از دیگر موضوعات مورد گفتگو در دیدار مقامات ارشد مسکو و بغداد است.

نوری مالکی همچنین در مصاحبه با شبکه دولتی عربی زبان روسیه (روسیا الیوم) گفت: به دلیل تجربه قبلی ارتش عراق، نیازمند برخی تسلیحات دفاعی از روسیه مانند موشک های ضد هواپیما و برخی انواع بالگردها برای استفاده در ماموریت های مبارزه با تروریسم هستیم. این تسلیحات شامل جنگنده های سوخو یا میگ نمی شود.

مالکی پس از روسیه راهی چک خواهد شد تا در اقامتی دو روزه، موضوعات مختلف از جمله خرید تسلیحات را در این کشور هم پیگیری کند.

عراق قبل از حمله نظامی سال 2003 آمریکا وسقوط حکومت صدام، یکی از هم پیمانان روسیه در منطقه به شمار می رفت. بخش اعظم تسلیحات مورد استفاده عراق در آن مقطع ساخت روسیه و شوروی سابق بودند.

منبع: icon_arrowd
[url="http://www.asriran.com/fa/news/235491/عراق-به-دنبال-خرید-سامانه-ضدهوایی-5-میلیارد-دلاری-از-روسیه"]http://www.asriran.com/fa/news/235491/عراق-به-دنبال-خرید-سامانه-ضدهوایی-5-میلیارد-دلاری-از-روسیه[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همون طور که مسولین عراقی چند وقت پیش گفتن یکی از اصلی ترین و شاید بنوعی مهم ترین هدف سفر نورالماکی به مسکو خرید گسترده سامانه های پدافندی اونم به ارزش چند میلیارد دلار هستش برا عرض اندام در مقابل جنگنده های اف16 ترکی که هرهفته گاه وبی گاه شمال عراق رو به بهانه پ ک ک بمبارون میکنن بعدم تازه طلبکارم میشن

تصور کنین یه اف16 ترکیه توسط یه سامانه پدافندی مثل بوک روسی یا....تو شمال عراق منهدم بشه در واقع شبیه همون کاری که چند وقت پیش پدافند سوریه با اف4 ترکیه کرد

البته حالا جدای از بحث بالا اگه ایران بتونه نسخه صادراتی پدافند رعد رو صادراتی کنه با توجه به برتری کاملش نسبت به بوک براحتی میتونه تو مناقصه خریدهای تسلیحاتی کشورا با بوک رقابت کنه یا اصلا با توجه به روابط سطح بالای ایران با عراق سوریه و ونزویلا الجزایر و.....میشه با یه بازاربی مناسب دارمد میلیارد سرشاری رو از نسخه های صادراتی رعد باور373 وحتی تور ام ایرانی در اینده داشته باشیم

راستی اگه عراق برنامه خرید اس300 هم داشته باشه دیگه حسابی معرکه میشه اونم برا رقبای منطقه ایش چون بعید می دونم عربستان و ترکیه اجازه بدن عراق شیعه همچین سلاحی رو بدست بیاره احتمالا برنامه دارن روسیه رو تطمیع کنن
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]پس بگو چرا وزیر دفاع رفته بود عراق!!!!!!!![/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی این غرامت رو ازشون بگیره باز همه زدن تو خط این عراق شیعه اس ...ول کنید پولمون رو بگیریم بعد با هم قارداش بشیم نه الان :chatterbox:
  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من توی یه تایپیک دیگه بود نمیدونم کدوم بود ولی اونجام گفتم، اینا نمیان این غرامت ما رو بدن بعد میرن به این ور و اونور کمک میکنن و به فکر امنیت خودشون هستن، آخه کشور هستن دیگه باید یه جوری در مقابل تهدیدات خارجی بر بیان!
به عقیده بنده ایران بیخیال اون غرامت شده در عوض بزاره سرباز های عراقی با زائران ما بد رفتاری نکنند. آخه میگن خیلی اوضاع خرابه.
یا علی
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Thundar' timestamp='1349711835' post='276569']
همون طور که مسولین عراقی چند وقت پیش گفتن یکی از اصلی ترین و شاید بنوعی مهم ترین هدف سفر نورالماکی به مسکو خرید گسترده سامانه های پدافندی اونم به ارزش چند میلیارد دلار هستش برا عرض اندام در مقابل جنگنده های اف16 ترکی که هرهفته گاه وبی گاه شمال عراق رو به بهانه پ ک ک بمبارون میکنن بعدم تازه طلبکارم میشن

تصور کنین یه اف16 ترکیه توسط یه سامانه پدافندی مثل بوک روسی یا....تو شمال عراق منهدم بشه در واقع شبیه همون کاری که چند وقت پیش پدافند سوریه با اف4 ترکیه کرد

البته حالا جدای از بحث بالا اگه ایران بتونه نسخه صادراتی پدافند رعد رو صادراتی کنه با توجه به برتری کاملش نسبت به بوک براحتی میتونه تو مناقصه خریدهای تسلیحاتی کشورا با بوک رقابت کنه یا اصلا با توجه به روابط سطح بالای ایران با عراق سوریه و ونزویلا الجزایر و.....میشه با یه بازاربی مناسب دارمد میلیارد سرشاری رو از نسخه های صادراتی رعد باور373 وحتی تور ام ایرانی در اینده داشته باشیم

راستی اگه عراق برنامه خرید اس300 هم داشته باشه دیگه حسابی معرکه میشه اونم برا رقبای منطقه ایش چون بعید می دونم عربستان و ترکیه اجازه بدن عراق شیعه همچین سلاحی رو بدست بیاره احتمالا برنامه دارن روسیه رو تطمیع کنن
[/quote]
فروش سامانه هایی مثل:رعد و باور به کشور ثالث منتفی است بنا به دلایلی که می دانید.
وقتی قرار است قرار دادی به ارزش 5 میلیارد دلار بسته شود به احتمال زیاد خرید سامانه های پدافندی دوربرد هم مد نظر عراق هست.
در مورد گرفتن غرامت هم فعلآ دور این قضیه را خط بکشید،شرایط منطقه خیلی به نفع ما نیست و در اوضاع کنونی هم عراق حاضر به پرداخت غرامت نیست و الکی خودمون رو خراب می کنیم،سر موقعش غرامت را ازشون می گیریم فقط چه زمانی و توسط چه فرد شجاعی نمی دانم.
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.