Recommended Posts

شاید آمریکایی ها در دادن آپاچی سنگ اندازی کرده اند که عراق به سراغ معادل روسی آن رفته است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام این پانتسیر ها فکرکنم ساختش برای ایران خیلی راحت باشه باتوجه به اینکه خودروهای حامل موشک های دوتایی فاتح 110 یا رعد شباهت زیادی به حامل این سامانه داره اضافه شدن میثاق ویه گاتلینگ با رادارهای خوبی که احتمالا هست تقریبا میشه یه جایگزین خوب هم برای توپهای خودمون ایجاد کرد وهم ظرفیت صادرات خودمون روبالا برد نظر دوستان چیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ops' timestamp='1349814682' post='276796'] ریسک بزرگ عراق در انتخاب این شکارچی بجای آپاچی قابل چشم پوشی نیست. میل 28 تا بحال در هیچ درگیری طولانی و حتی متوسط شرکت نداشته و این جزو بزرگترین ضعف ها در مقابل آپاچی هست که دائما در حال درگیری و تست سامانه های جدید هست.آپاچی تا بحال با حضورش در میادین اصلی نبرد ضعف های زیادی در خودش رو رفع کرده اما میل 28 پرنده ای هست که میشه گفت روسها با اون از صفر شروع کردن.البته اگر فقط کار مقایسه باشه میبینیم که این پرنده در مقابل آپاچی حرفهای زیادی برای گفتن داره اما یک فرق بزرگ کاملا محسوسه و اون هم اینه که آپاچی امتحانش رو پس داده اما میل 28 هنوز در یک امتحان جدی شرکت نکرده!!!! [/quote]


سلام
البته عراق یکی از کاربران قدیمی بالگردهای تهاجمی روسی/شوروی هست ....

از نظر من این خرید دو چیز رو نشون می ده :
1- نیاز عراق برای افزایش آمادگی خودش برای مقابله با شورش های داخلی ( خرید بالگرد تهاجمی !! ) >>> این بالگردها برای مناطق کوهستانی هم کاربرد دارند !!
2-احساس نیاز خرید یک سامانه ی دفاع نزدیک >>> فکر کنم سوریه از این سامانه ی پنتسیر راضی بوده !!

امکان داره بعدها و به مرور زمان سامانه های پدافند میان برد و دوربرد رو از ایران تهیه کنند ( البته 5-10 سال آینده ! )
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در کنار این قرارداد جدید میان عراق و روسیه،قرار داد خرید پرنده های بدون سرنشین،تانک های ام-1 و نفربرهای زرهی از امریکا را هم اضافه کنید.چیزی که معلوم است اینه که نظام کنونی عراق عزم خود را برای ایجاد یک ارتش پویا و نسبتآ قوی جزم کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شخصا فکر میکنم بوک و اس300 تو این شرایط بحرانی عراق و نفض مکرر اسمانش توسط ترکیه بیشتر بکار عراق میومد تا پانتسیر کوتاه برد
اگه اشتباه نکنم برد موشکهای پانتسیر حداکثر 5تا7 کیلومتره بعبارتی اصلا سلاح راهبردی محسوب نمیشه یعنی یه جورایی میشه اونو همرده راپیر و کروتال محسوب کرد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]شاید[/b] قراره برخی نیاز های عراق تو زمینه های مختلف نظامی توسط ما تامین بشه!
که اگه اینطور باشه خوب محصولات خوبی در زمینه پدافند میانبرد و (درآینده ای نچندان دور) در زمینه پدافند بلند برد داریم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='henaselakesan' timestamp='1349817210' post='276814']
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1349816804' post='276810']
با سفر سردار وحیدی و انعقاد رسمی معاهده دفاعی، عراق از این به بعد برای ما متحدی در تراز سوریه محسوب میشه و خرید کلان تسلیحاتیش از روسیه ثابت می کنه که از نظر جبهه بندی جهانی هم در حال هماهنگی روزافزن با محور مقاومته.
پس باید تقویت و تجهیزش رو به فال نیک گرفت و با ادایی که یانکی ها سر تحویل اف-16 در آوردن به زودی منتظر افزوده شدن گزینه هایی مثل سوخو-30 هم بود خصوصا که ریشه و ساختار روسی نیروی هوایی عراق علیرغم تلاش ناکام امریکایی ها در دوره اشکال هنوز کاملا برقراره.
این طوری با تشکیل یه ارتش مشترک شیعی در برابر نیروی سپر جزیره، ترکیب نیروی هوایی جوان عراق و قدرت موشکی و دریایی ما میتونه هر دشمنی رو براحتی از سر راه برداره و درس خوبی به دشمنان اصلی دو ملت که معرف و منفور همه دوستان هم هست بده.
[/quote]
ببخشید اقا محمد ولی به نظر من این حرفه شما یک خیال خام و امیدوارم در اینده واسه خودمون به صورت جدی شاخ نشن خیلی ها فکر میکنن امریکا نفوذ کمی در عراق داره ولی توجه ک در برابر کمترین فشار امریکا میخوان هواپیماهای مارو بگردن از این به بعد :-( قصد جسارت نداشتم اقا محمد
[/quote]

متوجه نشدم دوست عزیز سفر وزیر دفاع به عراق و امضای معاهده دفاعی خواب و خیال بود icon_eek دوست و دشمن منطقه ای یه دولت شیعه هم اونقدر بدیهیه که هیج جایی برای بحث نمی زاره؛ بله فقط در یک صورت عراق دوباره با ما دشمن میشه : سرنگونی نظام دموکراتیک شیعه و بازگشت دیکتاتوری مشابه صدام، خب به نظر شما توی جو استبدادستیزی حاکم بر منطقه و جهان عرب احتمال وقوع این فرض چند درصده ؟

درباره بازرسی بی ضرر هواپیمای ما هم بهتره بدونید که سیاست مداران عراقی بعد از 7 سال مبارزه نفس گیر دیپلماتیک امریکا رو وادار کردن که برخلاف میلش عراق رو از ذیل بند هفتم ملل متحد خارج و کنترل آسمان کشورشون رو به خودشون واگذار کنه. حالا امریکا که از این کار به شدت پشیمونه در به در دنبال کوچکترین بهانه است تا دوباره آسمون عراق رو منطقه پرواز ممنوع اعلام کنه و چه بهانه ای بهتر از ارسال سلاح ایرانی برای رژیم بشار اسد، حالا کاری که عراقی ها با مشورت و هماهنگی خودمون کردن به نفع کیه و ضرر کی دوست خوبم ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Thundar' timestamp='1349871934' post='276879']
شخصا فکر میکنم بوک و اس300 تو این شرایط بحرانی عراق و نفض مکرر اسمانش توسط ترکیه بیشتر بکار عراق میومد تا پانتسیر کوتاه برد
اگه اشتباه نکنم برد موشکهای پانتسیر حداکثر 5تا7 کیلومتره بعبارتی اصلا سلاح راهبردی محسوب نمیشه یعنی یه جورایی میشه اونو همرده راپیر و کروتال محسوب کرد
[/quote]

بعضی وقتها سامانه های تاکتیکی موثر اهمییت بیشتری از سامانه های استراتژیک پیدا میکنند ، خرید پانتسیر توسط عراق به همون دلیلی بود که ما تور ام رو خریدیم . دلیلش هم اینه که نقاط و مسیرهای کور راداری (نه لزوما در کریدورهای مرزی) رو که نمیشه با سامانه های برد بلند پوشش داد باید با سامانه های جدید تاکتیکی با مقاومت بالا در مقابل ECM پوشش بدیم .

مسلما حمله ی جت های ترکیه به شمال عراق یا دیگر حملات هوایی مثل حمله ی اسراییل به نیروگاه سوریه از مناطق تحت پوشش سامانه های دوربرد چون S-200 انجام نمیشه و مسیرهای کور (بدلیل Terrain و عوارض زمینی خاص اون مناطق) جهت این حملات محدود شناسایی و استفاده میشه
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000cd][size=5][b]استقرار موشک‌های اس – 400 روسی در نزدیکی مرز با ترکیه[/b][/size][/color]

[b]خبرگزاری فارس: روسیه در پاسخ به پیوستن ترکیه به طرح سپر دفاع ضدموشکی ناتو، موشک‌های پیشرفته اس – ۴۰۰ خود را در نزدیکی مرز با ترکیه مستقر می‌کند.[/b]

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی [url="http://www.debka.com/article/22446/Russian-S-400s-relocated-near-Turkey-Hizballah-shifts-units-rockets-into-Syria"]دبکافایل[/url]، از منابع خبری نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که روس‌ها روز گذشته اعلام کرده‌اند که موشک‌های رهگیر پیشرفته خود به‌نام اس – 400 را در نزدیکی مرزهای ترکیه در جنوب روسیه مستقر می‌کنند.
بنابراین گزارش، «کلونل ایگور گوربول»، سخنگوی قوای مسلح روسیه، ابراز داشته این موشک‌ها ترکیه را هدف خواهند گرفت چرا که در سپر دفاع ضدموشکی ناتو مشارکت کرده است. وی تصریح کرده که اس – 400 قدرت منهدم کردن تمام انواع هواپیما و موشک‌های بالستیک و فوق صوت را داراست.
منابع نظامی دبکافایل می‌گویند که روسیه علاوه بر مساله ناتو، با این اقدام دو هشدار به ترکیه داده است: اول اینکه، دیگر اقداماتی نظیر متوقف کردن هواپیماهایی را که از روسیه به سمت سوریه عزیمت می‌کنند را تحمل نخواهد کرد و دوم اینکه روسیه ورود هوایی ترکیه به بحران سوریه را تحمل نمی‌کند.
عملیات استقرار اس – 400 در جنوب روسیه تا پایان سال میلادی فعلی به پایان خواهد رسید.
ترکیه چندی پیش یک هواپیمای مسافربری سوریه را که از مسکو عازم دمشق بود متوقف و بازرسی کرد و مدعی شد که در این هواپیما تجهیزات نظامی یافته است. سوریه و روسیه این ادعا را تکذیب می‌کنند.

[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910727000178"]http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910727000178[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار برتر دفاعی هفته
افتتاح 8 واحد تولیدی مواد منفجره در کشور، برخورد یک زیردریایی اتمی با رزم نام آمریکایی، اعلام شرایط خروج از کشور برای سربازان و تلاش های ایران برای ساخت پهپادی با برد 2 هزار کیلومتر از جمله مهمترین اخبار این هفته در حوزه دفاعی هستند.
«حازم»؛ جدیدترین پهپاد بمب‌افکن ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با تشریح جزئیات جدیدترین پهپاد پدافندی کشور گفت: این پهپاد با قابیلت پرواز برد بلند می‌تواند برای بمباران اهداف نیز بکار گرفته شود.

افتتاح 8 واحد تولیدی جدید مواد منفجره

8 واحد تولیدی جدید در حوزه مواد منفجره و پیشرانه با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع افتتاح شد.

برخورد زيردريايي هسته اي آمريکا با يک رزمناو

یک فروند زیردریایی هسته ای نیروی دریایی آمریکا و یک رزمناو شنبه هنگام تمرین های آموزشی در آبهای سواحل اقیانوس اطلس به یکدیگر برخورد کردند.

جزئیات معافیت از خرید بیمه خدمت سربازی

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی بیمه شدگانی که تا قبل از 7 مرداد 1385 خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده است و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشند از خرید بیمه خدمت سربازی معاف می‌شوند.

توضیحات سردار وحیدی درباره پهپاد حزب‌الله

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز اراضی اشغالی، نشان از سستی و ضعف آن چیزی است که رژیم صهیونیستی به آن گنبد آهنین می گوید.

فراخوان مشمولان متولد 1373 و پیش از آن

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تمام مشمولان متولد 73 و قبل آن موظف هستند در سال 91 وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

پیشرفت‌های‌مهم‌ایران در مورد جایگزین‌ اس300‌

معاون تحقيقات، پشتيباني و آماد ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در توليد جايگزين سامانه S300 به پيشرفت‌هاي خوب و اطمينان‌بخشي دست يافته‌ايم و كساني كه سعي كردند اين تجهيزات را از دسترس ايران دور نگه دارند به زودي با مشاهده توانمندي جوانان متخصص ايراني در اين عرصه، از كار خود پشيمان خواهند شد.

علت تاخیر در پرتاب ماهواره ظفر

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم صنعت با اشاره به این که بهینه سازی ماهواره «ظفر» یکی از علت‌های تاخیر این ماهواره بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است، عنوان کرد: دقت تصویربرداری ماهواره «ظفر» از 123 متر به 80 متر ارتقا یافته و در حال حاضر در صدد بهینه سازی کیفیت تصویربرداری آن هستیم.

سربازها چگونه سفر خارجی بروند

خروج از کشور، اگرچه برای بسیاری از افراد امری ساده است، اما همین امر ساده برای برخی از مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌هایشان به موضوعی سخت بدل شده، موضوعی که سختی آن در اغلب موارد ناشی از ناآگاهی از قوانین خروج از کشور است.

تکذیب اختلال سپاه در سیستم سایبری کشورهای دیگر

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) اعلام کرد: سپاه هیچگونه اختلالی در سیستم‌های سایبری- اطلاعاتی کشورهای دیگر من جمله آمریکا نداشته و اخباری که با این مضمون منتشر شده کذب محض است.

شهادت جانشین سپاه سیستان و بلوچستان

جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان دار فانی را وداع گفت.

ایران در حال ساخت پهپاد 2هزار کیلومتری

رئیس سازمان صنایع هوایی اعلام کرد ایران در حوزه پهپادهای با برد بلند حدود 2 هزار کیلومتر، طراحی‌ها و دستاوردهایی دارد که در آینده رونمایی خواهد شد.

ایران‌آماده‌پرتاب‌میکرو ماهواره‌های‌خارجی

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های رو به رشد صنعت فضایی کشور از اعلام آمادگی این سازمان برای پرتاب نانوماهواره‌ها (ماهواره‌های تا 10 کیلوگرم) و میکرو ماهواره‌ها (از 10 تا یکصد کیلوگرم) در نمایشگاه‌ها و نشست‌های فضایی بین‌المللی خبر داد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/164006/اخبار-برتر-دفاعی-هفته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از چکای عزیز
چکا جان (آخه این چه اسمه خفنیه.این همه سازمان!!!) من قبلا شنیه بودم اونها رو برای برخورد با مین و منفجر کردنش هم تربیت میکنن.
آیا این صحت داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر ، بسيار جالب بود !
البته در زمان حال بيش تر روي مشابه سازي ( چه به صورت ‍‍‍ژنتيكي و چه به صورت روباتيك ) حيوانات مانور داده ميشه !
اما بحث آموزش حيوانات ريشه در تاريخ دارد ، در مورد آبزيان ( بخصوص دلفين ها ) تا جايي كه ذهن بنده ياري ميده جنگ جهاني دوم جرقه اصلي رو در اين زمينه زده !
البته بيشتر هدف اوليه نابود كردن مين هاي دريايي و واكنش نشون دادن به زير دريايي ها بود تا جستجو و مراقبت دريايي !
.
.
از يكي ميپرسن باهوش ترين حيوان دنيا چيه ، ميگه دلفين ! ميگن چرا ؟؟ جواب ميده : آخه تو دو هفته چنان آدم ها رو تربيت ميكنن كه كنار استخر ها ميايستند و براشون ماهي پرتاب ميكنن : ))))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم چطوره ما هم واحد کلاغ های دزد (The Raven Steals) رو راه اندازی کنیم icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ops' timestamp='1351198136' post='279045']
با تشکر از چکای عزیز
چکا جان (آخه این چه اسمه خفنیه.این همه سازمان!!!) من قبلا شنیه بودم اونها رو برای برخورد با مین و منفجر کردنش هم تربیت میکنن.
آیا این صحت داره؟
[/quote]

آخه این یکی تاحالا دست نخورده بود icon_cheesygrin

والا من راجع به این ماموریت برای دلفین ها چیزی نشنیدم و بنظر غیرعقلانی هم هست که دلفین هایی که این همه زحمت آموزششو دادن برای یک مین از دست بدن ، ضمن اینکه طبق اطلاعات بنده اکثر مین ها اصلا با برخورد دلفین ها بهشون منفجر نمیشن ! چون یا مکانیزم انفجارشون از نوع غیرتماسی هست (مثل مین های الکترومغناطیسی یا مین های Influence) یا در مین های تماسی هم برخورد یک دلفین به اندازه ای نیست که محفظه ی حاوی اسید سولفوریک مین رو بشکنه .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.