Goebbels

هجمه شکن ، مفهوم تکنولوژیکی امریکا برای مقابله با زرهی بلوک شرق

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسيار عالي
با توجه به اينکه در جنگ سرد به إزاي هر يک تانک ناتو 5 تانک روسيه شوروي وجود داشت
به همين علت جنگنده زميني A 10 ساخته شد
بنظر شما اين هجمه شکن چقدر ميتونست کارايي داشته باشه؟؟؟
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر شما اين هجمه شکن چقدر ميتونست کارايي داشته باشه؟؟؟

 

 

در بهترین شرایط انهدام نیمی از اهداف ، موردی که در آزمایشات این سیستم هم به اثبات رسید

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ضمن تشکر از صاحب تاپیک

در مورد درگیری متعارف و نامتعارف در اروپا باید به این نکته توجه داشت که طرح های تهاجمی اتحاد شوروی اتکای زیادی بر استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی داشت. به طور مثال یکی از طرح های عبور از دره فولدا برای تهاجم به آلمان غربی نابودی استحکامات دفاعی این ناحیه با استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی بود. همچینین روس ها برای عبور از خطوط پدافند هوایی دشمن و حمله هوایی به عمق، روی پالس های الکترومغناطیسی ایجاد شده در اثر این سلاح ها حساب ویژه ای داشتند. این امر در ابتدا با بمب های هوایی و موشک های بالستیکی مانند توچکا، اسکاد و فراگ و در سالهای بعد با موشک های کروز و موشک های بالستیک میان برد مانند SS-20 Saber صورت می پذیرفت. در نهایت بعد از این حملات تاکتیکی هسته ای سیل تانک ها و نفربرهای زرهی به سوی اروپا راه می یافتند.

همچنان که بسیاری از ادوات زرهی تهاجمی شوروی (و حتی امریکایی) برای نفوذ و تهاجم در چنین شرایطی به ابزارهایی مانند سیستم های حفاظتی مجهز بودند و در مانورها نیز عملیات در شرایط جنگ هسته ای بسیار تمرین می شد.

البته این تهدید تهاجم نا متعارف به اروپا به طور تقریبا کامل با امضای پیمان نابودی موشک های میان برد (INF Treaty) بین شوروی و آمریکا در ساال 1987 از بین رفت.

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر از تاپیک طبق معمول مفید شما

این سلاح نمونه شرقی هم داره؟ ادعا شده بود که روسیه در بمباران تانکرهای سوخت قاچاق از چنین سلاحی استفاده کرده! -فکر کنم سایت مغرب بود-

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر دوستان این ایده برای ما هم میتونه قابل استفاده باشه؟ اثر بخشی و کارایی و هزینه های بکارگیری این ایده رو در مقایسه با واحد های ضد زره چطور تصور میکنید؟ 

به نظر میرسه اصلی ترین مشکل اجرای چنین ایده ای برای ما بحث شناسایی و نظارت هست که به وسیله پهپاد یا حتی تغییر هواپیماهای سیویل (مثل Falcon 20 و Falcon 50) قابل انجامه اما تامین امنیت و بقاء این هواگردها در صحنه رزم مشکل به نظر میرسه!

 

احتمالا ساخت موشک های مینیاتوری و تعبیه اونها درکلاهک زلزال بارشی در مقایسه با مهمات Skeet برای ما قابل حصول تر هست! 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10299/sadexpl.jpg]thumb_sadexpl.jpg[/url]

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به خاطر تهیه این تاپیک با اهمیت به شما خداقوّت میگم.

 

رَوَند تغییرات استراتژی ها و تاکتیک های ناتو برای مقابله با نیروی زرهی دشمن خودش یعنی شوروی و روسیه فعلی ، حاوی درس های بسیار مهمی برای آموختن هست. اصولا تا زمانی که ما تاریخچه و عقبه فکری و تجربی تسلیحات و امکانات نظامی کنونی رو ندونیم و سِیر تغییر و تحولات انجام شده بر روی اونها رو ندونیم ، نمیتونیم برای تهدیدات و راهکارهای مشابه ، تصمیمات درستی بگیریم.

 

چیزی که در حال حاضر میبینیم اینه که ناتو در حال حرکت به سمت تسلیحات دقیق هواپرتاب هست و بُرد ضد زره زمین پایه رو بسیار کاهش داده. بمب هایی مثل GBU-53 SDB II ، نسل بعدی موشک بریمستون با نام اسپییِر ، گریفین ، وایپر استرایک و.... که امکان پرتاب از طریق پرنده های بی سرنشین رو هم دارند ، ستون فقرات توان ضد زره ناتو در آینده رو تشکیل خواهند داد.

 

توانایی ضد زرهی زمین پایه در حال حاضر به پلتفورم های پرتاب موشک های هلفایر محدود میشه و ریز مهمات هوشمند جدا شونده سوار بر حامل های زمین پرتاب عملاً از ساختار ناتو حذف شده اند. SADARM تقریبا یک شکست کامل بود و بعد از اون هیچ سرجنگی ضد زره تخصصی بر روی راکت های MLRS و ATACMS توسعه داده نشد. خمپاره ها ، گلوله های توپ و راکت های با هدایت ماهواره ای و لیزری هم به دلیل نداشتن دقت کافی و محدودیت در تعداد قابل درگیری در واحد زمان ، مناسب ماموریت ضد زره نیستند.

 

هدایت فعال راداری و غیر فعال فروسرخ-راداری تنها گزینه های قابل قبول هستند که در چشم انداز بلند مدت ناتو برای استفاده در طرح هایی مانند اَسالت برِیکِر دیده نمیشوند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.