7mmt

SR-10 : اولین جت اموزشی بال پیش گرا – رویشی از برکوت

Recommended Posts

تشکر.

چیزی که برای بنده عجیبه حداکثر وزن برخاست  پائین این هواپیماست! در همین رده , صنایع دفاعی ایران هواپیمای برهان رو معرفی کردن که با وجود استفاده از موتور ضعیف تر ( حدودا 2 الی 3 کیلونیوتن کمتر) , اما از حداکثر وزن پروازی بالاتری برخورداره! این مسئله نشون میده که سازه این هواپیما احتمالا از برهان ضعیفتره!

 

thumb_IMG_8898.JPGthumb_IMG_8897.JPG

 

پ.ن: سفارش هواپیمایی در این رده توسط وزارت دفاع روسیه , نشون دهنده اینه که برهان (شفق آموزشی جدید) هم میتونه به عنوان هواپیمایی مشابه , در نهاجا بکار گرفته بشه! البته اگر پروژه مهندسی معکوس اف 5 و خصوصا کوثر 88 اجازه بدهند! نکته جالب دیگر , توان پیشران دو هواپیماست که تقریبا برابر هستن!

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط Skyhawk، 14 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط Skyhawk، 14 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است

23

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
بينهايت عالي پاسخ داديد
فقط يک سؤال ديگر ايا اين نوع بال نيروي پسا ي کمتري هم ايجاد ميکند يا خير؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بينهايت عالي پاسخ داديد
فقط يک سؤال ديگر ايا اين نوع بال نيروي پسا ي کمتري هم ايجاد ميکند يا خير؟؟

 

خود پسا یا درگ به چند نوع تقسیم می شود 

 

درگ فشاری که برا اثر اختلاف فشار بین جلو و عقب هواگرد ایجاد میشه و نیرویی خلاف جهت هواگرد ایجاد میکنه

درگ اسطکاکی که بر اثر سایش بدنه ی هواگرد با جریان هوا ایجاد میشه

درگ القایی که بر اثر لیفتی که بال ایجاد می کنه به وجود میاد و اصلی ترین دلیلش جریان های گردابه ای هستند که به علت اختلاف فشار سطح زیرین و رویی بال ایجاد می شوند

 

thumb_wingtip_vortices.png

 

و همیشه بال ها رو طوری طراحی می کنند که نیروی برایی که تولید می کنند بر این نیروی پسا غلبه کنه . تا اونجایی که اطلاعات ناقص من جواب میده مهمترین بخشی که روی بال این گردابه ها ایجاد می شوند در قسمت نوک اون ها هست و به همین دلیل سطوحی به نام وینگ لت در نوک بال ها اضافه می شوند تا این جریان های گردابه ای را به حداقل برسانند

 

thumb_technology.jpg

 

 . همان طور که در پست قبلی اشاره شد یکی از مزیت های بال های پیشگرا  این است که این گردابه ها به میزان خیلی کمتری ایجاد می شوند که درگ القایی کمتری هم در پی دارند که یکی از انواع درگ می باشد . 

ولی به طور کلی در مورد درگ تا جایی که من می دونم صرفا بر اساس یک عامل نمی شه حکم  قطعی داد و مسائل زیادی در اون دخیل هست ولی صرفا درگ القایی رو میشه گفت که به میزان قابل توجهی کمتر هست

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از زاویه دید پُشتی شباهت زیادی به جنگنده F-16 فالکن داره. بد نیست یادی کنیم از شاهکار بال رو به جلوی کمپانی گرومَن یعنی X-29 که بیش از 30 سال پیش به پرواز دراومد و خدمات بی بدیل و ارزنده ای رو به ناسا ارائه کرد.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط 7mmt، 16 دی 1394 - ????
مخفی شده توسط 7mmt، 16 دی 1394 - ????

تشکر.

چیزی که برای بنده عجیبه حداکثر وزن برخاست  پائین این هواپیماست! در همین رده , صنایع دفاعی ایران هواپیمای برهان رو معرفی کردن که با وجود استفاده از موتور ضعیف تر ( حدودا 2 الی 3 کیلونیوتن کمتر) , اما از حداکثر وزن پروازی بالاتری برخورداره! این مسئله نشون میده که سازه این هواپیما احتمالا از برهان ضعیفتره!

 

thumb_IMG_8898.JPGthumb_IMG_8897.JPG

 

پ.ن: سفارش هواپیمایی در این رده توسط وزارت دفاع روسیه , نشون دهنده اینه که برهان (شفق آموزشی جدید) هم میتونه به عنوان هواپیمایی مشابه , در نهاجا بکار گرفته بشه! البته اگر پروژه مهندسی معکوس اف 5 و خصوصا کوثر 88 اجازه بدهند! نکته جالب دیگر , توان پیشران دو هواپیماست که تقریبا برابر هستن!

برهان؟؟؟؟

باز هم یک هواپیمای خیالی دیگه باز هم اف 5 با رنگ جدید :-(  :-(  :-(  :-(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
بسيار عالي
با عرض معذرت سوال ديگري دارم



و همیشه بال ها رو طوری طراحی می کنند که نیروی برایی که تولید می کنند بر این نیروی پسا غلبه کنه . تا اونجایی که اطلاعات ناقص من جواب میده مهمترین بخشی که روی بال این گردابه ها ایجاد می شوند در قسمت نوک اون ها هست و به همین دلیل سطوحی به نام وینگ لت در نوک بال ها اضافه می شوند تا این جریان های گردابه ای را به حداقل برسانند

هست[/font]

من در يک مستند هوايي ديدم همين سطوح وينگ لت در نوک بال ها باعث افزايش ارتفاع ميشود
اگر هواپيمايي با بال پيشکرا از وينگ لت استفاده کند باز هم ليفت بيشتري توليد ميشود؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسيار عالي
با عرض معذرت سوال ديگري دارم
من در يک مستند هوايي ديدم همين سطوح وينگ لت در نوک بال ها باعث افزايش ارتفاع ميشود
اگر هواپيمايي با بال پيشکرا از وينگ لت استفاده کند باز هم ليفت بيشتري توليد ميشود؟؟؟؟

 

خود وینگلت ، دست کم تا جایی که من می دونم ، برا زا نیست !

نیروهای عامل پرواز تراست (نیروی جلو برنده با منشا موتور) و برا یا لیفت (نیروی بالا برنده با منشا عموما بال یا ترکیب بال و بدنه یا صرفا بدنه) می باشند و در مقابل اینها نیروی وزن هواپیما و نیروی پسا یا درگ هست . در واقع عملکرد وینگ لت به برا زایی خودش بر نمی گرده  وقتی با اضافه کردن وینگلت باعث کاهش پسا با عنوان یک نیروی مانع از اوج و سرعت گرفتن می شید به بهبود پارامتر های پروازی منجر میشه .

 

سوالات بیشتر رو می تونید در این تاپیک مطرح بفرمایید دوستان مطلع پاسخ می دهند :

 

http://www.military.ir/forums/topic/7235-رزرو-سوال-در-بخش-پرسش-و-پاسخ/page-302#entry483416

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خود وینگلت ، دست کم تا جایی که من می دونم ، برا زا نیست !
]

http://www.military.ir/forums/topic/7235-رزرو-سوال-در-بخش-پرسش-و-پاسخ/page-302#entry483416


من رفتم ويکيپديا ببينم ميتونم چيزي در ارتباط با وينگ لت و ليفت پيدا کنم که کردم خيليم خوب و مفيد خواستم کپي کنم قسمت هاي مربوطه رو که ديدم قسمت قسمت هست و از هرکجا قطع کنم مطلب ناقص ميشه
اگه ميشه مطلب وينگ لت رو که مختصر مفيد هست مطالعه کنيد منت بر سر بنده بگذاريد ببينيد وينگ لت با بال پيشگرا ليفت بيشتر خواهد داد يا نه؟؟؟
خيلي ممنون
اگه در همين تاپيک نتيجه گيري بشه خيلي بهتره تا پيج سوالات

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

0_13825f_c22429cb_orig5B15D.jpg

 

طبق برنامه ریزی صورت گرفته این پرنده از اواخر 2017 وارد فاز تولید خواهد شد 

 

[aparat]uT3D5[/aparat]

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم