امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

3 minutes قبل , majid363 گفت:

معمولا جنگنده های روسی تو غرب اسامی داشتن که با اف شروع میشد ( فیشبک /فلانکر/فنسر و ...) حالا چرا اسم اینو با اس شروع کردند

 

عرض شد . ظاهرا دقت نکردید ... عجالتا برآورد غربی ها از محصول جدید روسها  این هست که نقش اولیه آن ضربتی هست احتمالا تا رهگیر خالص ...  چون روسها آن را با اف-35 مقایسه کردند در صحبتها ، شاید به همین دلیل باشد 

 

9 hours قبل , MR9 گفت:

 

3- اما لقب Screamer در نوع خودش جالب هست ... در سیستم کد گذاری غربی ، بطور معمول از حرف S  برای نامگذاری هواگردهای ضربتی (Strike fighter )  استفاده می کنندکه معمولا یک هواگرد چند ماموریته هست (در برخی مواقع هم بصورت تخصصی آن را attack aircraft  هم می نامند ) . با توجه به این مساله ، انتخاب لقب Screamer  شاید نشان دهنده ماموریت اصلی این هواگرد یعنی تهاجم زمینی آن باشد ، ضمن اینکه قابلیت رزم هوابه هوا هم خواهد داشت .

 

بر 25 تیر 1400 در 14:16 , MR9 گفت:

 رسانه های روسی در این زمینه گزارش داده اند  که  توانمندی های این جنگنده جدید ، به شکل قابل توجهی از تمامی جتهای نسل چهارم موجود فراتر بوده  و می تواند با موفقیت با جنگنده اف-35 ارتش ایالات متحده در میدان جنگ و بازارهای صادراتی  ، رقابت کند . اما بر خلاف اف-35 ، جت جدید روسها از قابلیت ارزشمند ابرمانورپذیری بهره می گیرد که در این حوزه ، تنها جنگنده جی-10سی چینی می تواند رقیبی برای آن باشد . علاوه براین ، جنگنده جدید روسی توانایی قابل ملاحضه ای در حوزه  پرواز فراصوت بدون پس سوز را ارائه می دهد که اگر درست باشد ، قابل تامل خواهد بود .

 

 

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر روسیه این هواپیما را برای کشورهایی که به اف 35 دسترسی ندارند توسعه داده اما به نظرم سرمایه گذاری اشتباه کرده به چند دلیل

1- اگر اون کشور از محصولات شرقی استفاده کنه ( الجزایر به عنوان مثال) خوب جنگنده ای مثل جی 31 هست که حدود 9 ساله از ساختش گذشته و ازمایش های بیشتری نسبت به این هواپیما داشته و از طرفی دارای محدودیت صادراتی که روسیه روی برخی تجهیزات چینی (مثلا جی 11) وضع کرده هم نیست

2- اگر کشوری مثل امارات را هم در نظر بگیریم جنگنده ای کره ای هست که امریکا و کره با هم توسعه دادن دنبال اون میره 

3- کشورهایی هم مثل اندونزی یا مالزی که کمی سیاست های مستقل دارن به دلیل تحریم دنبال این هواپیما نخواهند رفت

4- جنگند های نسل 5 جنگنده های گرانی هستند و اینکه اف 35 ارزون درمیاد چون سالی نزدیک 150 تا ازش ساخته میشه  حالا وقتی روسها هنور تعداد کمی پکفا تونستن به خدمت بگیرین چطور این هواپیما را قراره ارزان تولید انبوه بکنند؟

 

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیب سوخو چکمیت با ناو کوزنستوف جای تامل دارد

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , majid363 گفت:

به نظر روسیه این هواپیما را برای کشورهایی که به اف 35 دسترسی ندارند توسعه داده اما به نظرم سرمایه گذاری اشتباه کرده به چند دلیل

1- اگر اون کشور از محصولات شرقی استفاده کنه ( الجزایر به عنوان مثال) خوب جنگنده ای مثل جی 31 هست که حدود 9 ساله از ساختش گذشته و ازمایش های بیشتری نسبت به این هواپیما داشته و از طرفی دارای محدودیت صادراتی که روسیه روی برخی تجهیزات چینی (مثلا جی 11) وضع کرده هم نیست

2- اگر کشوری مثل امارات را هم در نظر بگیریم جنگنده ای کره ای هست که امریکا و کره با هم توسعه دادن دنبال اون میره 

3- کشورهایی هم مثل اندونزی یا مالزی که کمی سیاست های مستقل دارن به دلیل تحریم دنبال این هواپیما نخواهند رفت

4- جنگند های نسل 5 جنگنده های گرانی هستند و اینکه اف 35 ارزون درمیاد چون سالی نزدیک 150 تا ازش ساخته میشه  حالا وقتی روسها هنور تعداد کمی پکفا تونستن به خدمت بگیرین چطور این هواپیما را قراره ارزان تولید انبوه بکنند؟

 

 

بنظرم  در آیندهیک‌گزینه خوبه برای  تبدیل به جنگنده ناو نشین  چون پکفا را نمیتونن روی ناو ببرن هم پر هزینه است و هم بزرگ وباتعمیرات نگهداری پیچیده والبته نیاز دارن یه نسل پنج با پیچدگی و هزینه کمتر روی ناوهاشون داشته باشن قطعا با تغییر در سطح بالها و تقویت ارابه های فرود و بدنه یه ناونشین سبک خوب ازکار در میاد!

امارات که قبلا هم سابقه سرمایه گذاری توی طرح های روسی را داشته نمونش باستیون والبته در ارتقا اف۱۶ شرکتهای اماراتی فرصت های سرمایه گذاری پر سود را رها نمیکنن!!

ولی هند واقعا عجیبه که چرا ازش نام برده شده چون در طرح پکفا هم گویا مشارکت داشت و نتیجه لازم را نگرفت!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا... 

 

بازدید پوتین از محل نمایشگاه ماکس 2021 .. اولین تصاویر از کابین چکمیت 

 

2021-07-20_22-57-56.jpg

 

2021-07-20_22-58-26.jpg

 

2021-07-20_22-58-42.jpg

 

2021-07-20_22-59-20.jpg

 

 

 

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

22_1.jpg
.
photo_2021-07-20_11-24-44.jpg
.
ورودی هوا بیشتر شبیه تایفون هست
.
photo_2021-07-20_11-18-55.jpg
.
ظاهرا نوک بال قابلیت تحرک دارد و رو به پایین هست شاید برای بحث اثر سطحی و..
.
photo_2021-07-20_11-17-58.jpg
.
صفحه نمایش یک تیکه و استیک وسط شبیه گریفین ان.جی هستش
.
دو تا محفظه روی سکان عمودی پرنده هست من نمی دونم برای چیه؟ اگر بزرگان راهنمایی کنند ممنون می شم

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویدئو 10 دقیقه ای معرفی چکمیت به زبان انگلیسی 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آناتومی چکمیت
.
photo_2021-07-19_20-09-44.jpg
.
photo_2021-07-19_20-09-39.jpg

ویرایش شده در توسط mhstq
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , alrkhs گفت:

Checkmate

 

E65pdL9X0AUgsY5.jpg  

 

یه موردی رو هنوز نتونستم درک کنم
چرا این روس ها اصرار دارن که موتورهاشون هیچ پوششی نداشته باشه، اون از سوخو 57 و اینم از سوخو 75!( جالبه که اسمهاشون با جابجایی اعداد تبدیل به هم میشه :) ) و هردوشونم دارن نسل 5 بودنو یدک میکشن
دیگه چینی هام برای j20 و j31 پوشش گذاشتن

ویرایش شده در توسط morteza69hb

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , morteza69hb گفت:

یه موردی رو هنوز نتونستم درک کنم
چرا این روس ها اصرار دارن که موتورهاشون هیچ پوششی نداشته باشه، اون از سوخو 57 و اینم از سوخو 75!( جالبه که اسمهاشون با جابجایی اعداد تبدیل به هم میشه :) ) و هردوشونم دارن نسل 5 بودنو یدک میکشن
دیگه چینی هام برای j20 و j31 پوشش گذاشتن

 

احتمالا به این دلیل ...

 

Izdeliye-30-Su-57-NPO-840x480.jpg

 

بر 25 تیر 1400 در 14:16 , MR9 گفت:

 

بر همین اساس ، انتظار می رود که شرکت روسی در این جنگنده تک موتوره از پیشرانه ساترن 30 که قرار است از سال 2022 نسخه های جدید سوخو-57 بدان مجهز شوند  و طبق ادعای رسانه های روسی ، قدرتمندترین موتور جنگنده در جهان است ، استفاده شود  . در این خصوص ، می توان گفت که روسها ،سابقه ای بسیار طولانی در ثبت رکوردهای جهانی قدرت موتور دارند که در این خصوص نمونه های برجسته ای نظیر پیشرانه آر-35 ( برای جنگنده میگ-23 )  و دی-30اف-6  ( برای جنگنده میگ-31 ) را می توان نام برد که برای 25سال ، رکوردهای قابل توجهی را هنوز در اختیار دارند . علاوه براین ، بمب افکن های توپولف-160ام نیروی هوایی روسیه نیز از پیشرانه های NK-32M استفاده می کنند 

 

 

یحتمل در نمونه پروازی این ترکیب فعلی که بدون پوشش رونمایی شده ، استفاده نمیشود . البته این نظر قطعی نیست و باید منتظر موند و دید 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فلسفه طراحی روس ها با امریکایی ها ظاهرا تفاوت هایی دارد. آمریکایی بیشترین تلاش را برای رادار گریزی می کنند و بعضا در طراحی بعضی از قابلیت های هواپیما از نظر مانور پذیری و غیره فدای رادار گریزی میشود. البته این مسئله کلا مشخصه نسل 5 است و نسل 5 ها بعضا از بعضی جهات مشخصات پایین تری نسبت به نسل 4 و 4+ دارند. برای همین به موازات نسل 5 نیروی هوایی های دنیا نسل 4+را هم حفظ می کنند و حتی شاید به این نسل گرایش بیشتری دارند. ظاهرا روس ها این کار را کمتر می کنند یعنی هواپیماهای انها کمتر رادار گریز است ولی توانایی های انها کمتر قربانی شده است. در مورد همین جنگنده گفته شد که قابلیت ابر مانورپذیری دارد. البته من هم مثل بسیاری تکنولوژی غرب را بیشتر قبول دارم ولی شاید در این مورد با این فلسفه طراحی روس ها بیشتر موافق باشم. 

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

ممکن است چکمیت، جنگنده جدید سوخو، نام Su-75 را نداشته باشد

 

جنگنده حمله سبک جدید روسیه، checkmate، که در نمایشگاه MAKS 2021 رونمایی شد با اینکه شماره 75 روی آن حک شده بود اما ممکن است Su-75 نامیده نشود.

در رسانه های غربی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه Checkmate در واقع Su-75 است ، بسیار گسترده است. با این حال، منابع آگاه به Defenseworld.net گفتند که عدد "75" روی بدنه هواپیما ، همان طور که در هواپیما های دیگر روسی مشاهده شده، نام تحت توسعه نمونه های اولیه است.

این منبع گفت: "اگر عدد 75 روی کناره های این جت جدید نام اصلی آن باشد، United Aircraft Corporation (UAC) آن را با نام واقعی که Su-75 باشد صدا می زد. عدد 75 می تواند به این معنی باشد که این یک نمونه اولیه است نه مدل یا ماکت."

برای مثال، هنگامی که اولین هواپیمای جنگنده پنهانکار در MAKS 2011 در روسیه رونمایی شد، بر روی بدنه جلوی آن شماره 52 و رویدم آن عدد 075 نوشته شده بود. این هواپیما سپس PAK-FA (دورنمای هواپیمای جنگنده هوانوردی خط مقدم) نامیده گرفت که بعدا به T-50 تبدیل شد.

نمونه اولیه های بعدی  T-50 با عدد هایی مانند 53، 54 و 55 نمایش داده شدند که در سال 2017 به Su-57 تبدیل شد.

جنگنده حمله سبک (LTS) چکمیت، همانند PAK-FA، ممکن است نامی باشد که در طول فاز توسعه به آن داده شده است. این موضوع با سیستم نامگذاری Su-XX سوخو نیز همخوانی دارد. جالب توجه است، به گفته مقامات UAS، نام Su-57 از جمع کردن 35 و 22 (F-35 و F-22 ایالات متحده) به وجود آمده که نشان می دهد این هواپیما از توانایی های هردو جت پیشرو آمریکایی برخوردار است.

این منبع گفت: "همانطور که UAC بیان کرده، LTS Checkmate با جنگنده پنهان کار تک موتوره و یک سوم هزینه نمونه آمریکایی به دنبال بازار F-35 است، و نام آن می تواند بیشتر از Su-57 به F-35 نزدیک باشد. از آنجایی که این هواپیما کوچک‌تر و سبک‌تر از Su-57 است، چکمیت می تواند عدد کمتری از 57 داشته باشد."

ایالات متحده، ابتدا F-16 V ارتقا یافته با سازه ای متعلق به دهه 1960 را به کشور هایی در آسیا و خاورمیانه می فروشد تا امکان خرید F-35 برای آنها فراهم شود. اندونزی یکی از این کشور هاست که به دنبال خرید F-35 بود اما متوجه شد که اگر می خواهد درخواست F-35 در نظر گرفته شود باید اول F-16 را سفارش دهد.

روسیه به دنبال این چنین بازاری است که نیاز و دلیل خرید F-35 را دارد اما واشنگتن به دلایل مختلف راضی به فروش نیست.

 

 

منبع

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایان دهنده ای به پایان دهنده ها !!!!!!!!!!!

ارزیابی مقدماتی از قابلیتهای جنگنده  سوخو، چکمیت

 

ue60f779f4.jpg

 

 

پس از رونمایی جدیدنرین هواگرد رزمی روسیه در نمایشگاه ماکس 2021 ، برخی تحلیلگران نظامی براساس داده های موجود به این نتیجه رسیده اند که نیروی هوایی روسیه احتمالا از سال 2026 این جنگنده را عملیاتی  خواهد کرد که این رویداد پس از فروپاشی اتحاد شوروی و نزدیک به 51 سال پس از پیوستن جنگنده ضربتی میگ-27 به نیروی هوایی شوروی به سال 1975 ،در نوع خود قابل توجه به نظر می رسد . پیش بینی های پس از رونمایی این نمونه جدید نشان میدهد که چکمیت ، ششمین هواگرد رزمی پس از اف-22 ، اف-35 ،جی-20 ، سوخو-57 ودرنهایت جت رزمی FC-31 است که با قابلیتهای نسل پنجم احتمالا بخدمت وارد خواهد شد و در یک طبقه بندی جداگانه ، دومین جنگنده نسل خود است که پس از اف-35 با آرایش تک پیشرانه تولید شده و به همین دلیل در مقایسه با هم نسل های خود هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری را طلب می کند .

 

6868914bcbdb0693859091736901ca8a.jpg

 

 

در حال حاضر جی-20 و اف-35 تنها جنگنده های نسل پنجم حاضر در خطوط تولید هستند ( خط تولید اف-22 تنها چهارسال پس از آغاز به کار متوقف گردید ) و سوخو-57 نیز بصورت محدود در حال تحویل است که طبق اطلاعات موجود تا پایان سال 2021 تنها 5 فروند آن تحویل خواهد شد .

 

33_1.jpg

 

 

مدتها قبل از رونمایی از این هواگرد جدید ، پیش بینی می شد که منابع سرمایه ای لازم برای این طرح بصورت خصوصی و بدون حمایت دولت روسیه تامین می گردد ، در حالی که پس از مدتی شایعاتی در خصوص حمایت یک دولت خارجی از این طرح که گفته شده امارات متحده عربی است ، نیز به گوش رسید . بر همین اساس ، برخی ناظران نظامی بر این عقیده اند که شرکت سازنده برای تولید 300 در مرحله نخست ، اعلام آمادگی نموده  که دراین صورت بازارصادرات جنگنده های رزمی شاهد جهش قابل توجهی خواهد شد و بطور طبیعی جتهای قدیمی تر نظیر میگ-29 ، اف-16 ، میگ-21 و 23 نیز بتدریج در بازه زمانی 2025 تا 2035 بازنشسته شده و گونه های جدید ، جای آنها را خواهند گرفت . با این حال این محصول جدید روسی ویژگی های متمایزی را داراست که می بایست مورد توجه قرار بگیرد :

 

fyf1TqXdIPg_aa51f89361d5e7726dee4d535363

 

احتمال تسلیح چکمیت به مهمات هوابه هوای دوربرد آر-37 ام :

موشک هوابه هوای آر-37 سریعترین و دوربرد ترین موشک هوابه هوای فعلی در جهان است که با سرعتی در حدود 6 ماخ ، زمان پاسخ به تهدیدات هوایی را به کمترین مقدار خود رسانده  که در اصل برای جتهای رهگیر میگ-31 نیروی هوایی روسیه تولید میشود . این موشک درواقع نسخه کوچک شده ای از مهمات آر-77 محسوب میشود که این نیز به نوبه خود نسخه پیشرفته تر موشک آر-27 روسی در زمان جنگ سرد بود .

 

qs1w8o0xt78o.jpg 1473457081_1.jpg  7-27-2021_3-43-53_PM.jpg

 

به ترتیب از راست : آر-37 ، آر-77 ، آر-27

 

 

اما در حالی که بخش قابل توجهی از کاربران جتهای روسی هنوز آر-27 را بعنوان یکی موشکهای قبل اعتماد مورد استفاده قرار میدهند ، برخی تحلیلگران براین اعتقادند که جنگنده جدید روسی با توجه به تجهیز احتمالی به پیشرفته ترین رادار آرایه فازی و بدست آوردن قابلیت شلیک فامد ، تنها به آر-37 مجهز خواهد شد که در این صورت ، تمامی اهداف در یک برد 400 کیلومتری در حوزه تهدید چکمیت قرارخواهد گرفت . در حالی که تا حال حاضر ، ایالات متحده با تولید موشک AIM-120D  تنها دریک برد 180 کیلومتری می تواند وارد درگیری فامد شود ، ضمن اینکه متحدین این کشور نیز تنها با در اختیار داشت نسخه C این مهمات ، صرفا در یک برد 105 کیلومتری می توانند وارد عمل شوند. این مساله ، حداقل بر روی کاغذ ، یک برتری قابل توجه را در بردهای فرابصری به چکمیت خواهد داد .

 

 

7-27-2021_3-38-13_PM.jpg

 

مقایسه ورودی هوایی سوخو-57 و وای.اف-23

پنهانکاری :

چکمیت بعنوان یک هواگرد نسل پنجم ، از ویژگی های پنهانکاری بهره خواهد برد و به همین دلیل با تاکید بر روی سطح مقطع کاهش یافته خود  ، گفته میشود در مقایسه با رقیبانش از توانایی بهتری در این زمینه برخوردار خواهد شد . براساس تصاویر منتشر شده ، ورودی هوایی چکمیت درست در زیربدنه و بصورت گوشه دار طراحی شده که برخی معتقدند یک ورودی هوای فراصوتی با کمترین میزان بازتابش است که این امر علاوه بر جلوگیری از کاربرد سامانه های پیچیده مکانیکی ، جریان هوای مستمر به درون پیشرانه را تضمین می نماید .

 

 

va60f77ce5.jpg

 

 

علاوه براین ، طراحی این ورودی ، بخش جلویی پره های پیشرانه  را تا حد بسیار زیادی در برابر امواج ارسالی رادار محافظت می نماید تا ویژگی پنهانکاری آن افزون تر گردد . این مساله در ترکیب با موشکهای آر-37 و یک مجموعه حسگرهای قدرتمند ، موجب خواهد شد تا رهگیری آن برای جنگنده های حریف تبدیل به یک مشکل جدی گردد .

 

هزینه های پایین نگهداری :

جتهای رزمی تک موتوره ، معمولا بدلیل نیاز به تعمیر و نگهداری پایین تر ( به استثنای اف -35 )  از محوبیت بیشتری برخوردار هستند و چکمیت نیز احتمالا همین سنت را ادامه خواهد داد .اشتراک طراحی چکمیت و سوخو-57 برای کشورهایی که احتمالا کاربر آن خواهند شد ،  جذابیت بیشتری دارد و با توجه به پیشینه مطلوب جتهایی نظیر میگ-21 و اف-16 ، پایین بودن هزینه نگهداری و سهولت در تعمیرات دوره ای آن ، که بصورت خودکار افزایش نرخ آماده به رزم بودن ناوگان را در پی دارد ، باعث میشود تا کاربران برای خرید آن بیشتر ترغیب شوند .

 

checkmate_3.jpg

 

قابلیت ابر پیمایشی و ابرمانورپذیری :

گزارشهای موجود نشان میدهد که قابلیت ابرپیمایشی به چکمیت اجازه میدهد تا مسافت طولانی تری را بدون نیاز به استفاده از پس سوز بپیماید که پیش ازاین ، تنها در اختیار اف-35 قرار داشت ،در حالی که طرح جدید روسی علیرغم داشتن یک موتور ، پس از میگ-31 با آرایش دوموتوره میتواند چنین قابلیتی را به نمایش گذارد . علاوه براین ، درصورتی که چکمیت پس از سال 2022 به خروجی های بردار رانش 3 بُعدی مجهز شود ، این مساله توانمندی ابرمانورپذیری را بدان خواهد داد  که امروز تنها سوخو-35 ، سوخو-57 و جی-10سی چینی در اختیار دارند .

 

el60f779f6.jpg

 

 

نشست وبرخاست کوتاه :

بر خلاف جتهای رهگیر سنگین جنگ سرد نظیر میگ-25 که نیازمند مسافتهای طولانی برای برخاست و فرود بود ، ورود سوخو-57 و توانایی آن در اجرای عملیات از باندهای کوتاه باعث شده تا چکمیت نیز چنین قابلیتی را از برادر بزرگترش به ارث ببرد که این مساله در زمان حملات دشمن به پایگاه های هوایی خودی قابل توجه خواهد بود . درواقع این یک مزیت مشخص و سرنوشت ساز برای بقاء نیروی هوایی ارتش مدافع دریک جنگ در مقیاس گسترده خواهد بود .

 

پی نوشت :

 

1- بن پایه

2- -استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به  ذکر دقیق  منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری )  بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند . 

 

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.