overlord70

تاپیک جامع موشک هوابه هوای Sky Sword II

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

<بسم الله الرحمن الرحیم>

 

 

 

Sky Sword II  شمشیر II ( شمشیر آسمان II یا تین چین II) موشک هدایت فعال راداری با برد متوسط  متعلق به تایوان و طراحی وساخت آن توسط موسسه علوم chungshan  با کمک  ایالالت متحد آمریکا  برای جنگنده (F-CK-1) وارد مرحله تولید و توسعه شد. 

http://8pic.ir/image...s65osyaejck.jpg

 

 

این موشک در سال 1999 وارد خدمت نیروی هوایی شد و به عنوان سلاح دفاع هوایی اصلی شناخته شد. شمشیر II با حداکثر سرعت 4 ماخ، برد موثر 60 کیلومتر و هدایت اینترنال (نیمه راه)آن اینرسیایی،ترمینال(فاز نهایی) هدایت راداری فعال میباشد. این اولین بار بود که جمهوری تایوان دست به تولید موشک هوا به هوای هدایت راداری زد.

 

 

(R&D ( Research and development   تحقیق و توسعه:

 

در سال 1983 برنامه طراحی FC-K-1 شروع شده شده و پروژه شمشیر (SWORD)(که قبلا به آن طرح Tianxiangگفته میشد) به طور همزمان ، این پروژه توسط دکتر یانگ جینگ یو اداره میشد.

این اولین طراحی و ساخت موشک هوا به هوا برای جمهوری چین است، اما در همان زمان ساخت موشک های کوتاه برد و میان برد،کار آسانی نبود. با این حال، در تحقیقات و توسعه این برنامه سخت.به طور مستقیم اطلاعات و جزئیات فنی در مورد  الگوهای  جستجوگرراداری پیشرفته فعال به ندرت وجود داشته است. در حال حاضر(1983) کل پروژه توسعه ایده پردازی شده و توسط ایالات متحده به شدت پشتیبانی میشود .

 

اکنون کاملامشخص شد که فن آوری جوینده راداری فعال با ارائه پیشنهاد های قبلی توسط ایالات متحده .

برنامه برد متوسط (آمرام) برنامه شکست خورده موتورولابرنامه های شرکت های بزرگ، و کمک کردن در انتقال فناوری مربوطه و مولفه های دیگر برای کمک به این برنامه داده شده است.لکن اطلاعات رسمی در این دوره از تحقیقات وجو ندارد .اما بسیاری از اطلاعات و مقالات در زمان توسعه برنامه شمشیر II وجود دارد که نشان میدهد موشک نیمه فعال راداری بوده است.
 

در فرایند توسعه، آمریکا موشک AIM-7 اسپارو تبدیل به یکی از تقاضا و نیازهای کشور شده است که بر روری جنگنده ها نصب شده ، بنابراین طراحی بیرونی و آیرودینامیکی شمشیر II بر اساس موشک اسپارو انتخاب شد.اوایل رسانه های خارجی و بسیاری از نشریات فکر میکردند که skysword2هدایت نیمه فعال رادرای است. اگرچه در اواخر مرحله توسعه، سیستم موشکی همان اسپارو است و کل طرح بیرونی تغییر نکرده است.

در آن زمان تایوان به دنبال آمریکا .اتحاد جماهیر شوروی و فرانسه چهارمین کشوری بود با توجه به توانایی و ابتکار داخلی دست به تولید موشک میان برد هدایت راداری فعال زده بود .

 

با این حال، ، سومین بحران تنگه تایوان است، و همچنین F-104 که تقریبا از رده خارج شده بود، F-5E / Fتوانایی مقابله با تهدیدات

 SU-27 PLA را نداشت ، آکادمی علوم چین در ارتش به نام تولید کننده احتیاجات ضروری  بود .پس باید برنا مه های تولید و جدول زمان بندی ها باید به سرعت به سمت آینده پیش میرفت .

 

 

تولید و خدمت:
 

ُSky Sword II برای اولین بار در سال 1994 Han Kuang نمایان شد. و توسط F-CK-1 تست آتش شد و یک هواپیماهای بدون سرنشین را سرنگون  کرد و وزارت دفاع جمهوری چین در سال 1997 اعلام کرد که تولید انبوه به سرعت آغاز خواهد شد.

یک جنگنده F-CK-1 میتوانست دو تیر از این موشک را حمل کند با توجه به اینکه تعداد 130 فروند از این جنگنده ساخته شده بود میبایست در حالت تئوری چیزی در حدود 260 تیر Sky Sword2ساخته میشد .

 

 

 

http://8pic.ir/image...z3w8kkqh794.jpg

 

http://8pic.ir/image...g6xiumfqw2u.jpg

 

 

.
زمین پایه:

 

 برای Sword دو سیستم موشکی زمینی راه اندازی شد، با نام کد "برنامه Jinnu" ترکیبی از "میدان فاز دفاع هوایی Lie Leida"، و 40 توپ ضد هوایی،  دفاع هوایی منطقه ای تشکیل شد (سیستم دفاع هوایی جدید کوتاه برد)  اوایل 2013، در رزمایش آتش زنده،  دو موشک زمین پایه دو پهپاد بدون سرنشین را سرنگون کردند، طبق طرح ریزی های فرماندهی دفاع هوایی  سیستم های دفاع هوایی شمشیر2جایگزین HAWKموجود میشوند ، یک سیستم دفاع هوایی  شمشیر2 همراه با موشک های کوتاه برد سیستم موشکی آونجر می تواند نیازهای  دفاع هوایی کوتاه برد ارتش را تامین کند، که همچنین باعث می شود شمشیر دو سیستم موشکی زمین راه اندازی شود. .البته ضرورتی خاصی در تولید بیشتر آن دیده نمیشد و این سیستم موشکی نقشه روشنی برای تولید بیشتر ندارد.

 

 

http://8pic.ir/image...3yxi3kqgali.jpg

 

 

کشتی پرتاب:
 

مدل دریاپایهSkySword2 مقداری بزرگتر از مدل های دیگر است،درسال 2015 برخی رونمایی ها آکادمی علوم  جمهوری چین در نمایشگاه هوایی پاریس و نمایش Taipei International Aerospace حاوی پیامی بود،که نشان میداد نمونه کشتی پرتاب آن راه اندازی خواهد شد نمونه دریاپایه به همراه یک بوستر بزرگتر برای افزایش سرعت دهانه پرتاب موشک و افزایش برد موثر است، این موشک تقویت کننده دهان دم با مقطع متقارن TVC بردار تراست، موشک در ابتدا به صورت عمودی پرتاب میشو و بعد به سمت هدف حرکت میکند امروزه موشک های عمود پرتاب کاربرد زیادی در ناوچه های مختلف دارد. شمشیر II درناوچه های کلاسJiyang خدمت میکنند.همچنین گفته میشود برنامه ریزی هایی وجود دارد برای تجهیز ناوچه های کلاسKangding به شمشیر2 برای سال 2017 به بعد.

 

http://8pic.ir/image...89atmn3h1pt.jpg

 
 
برنامه های بروزرسانی Sky Sword2:

 

پس از عملکرد IDF در پروژه "Cheung Exhibition Project" تغییرات در ساختار بال هواپیما  و ریل لانچ موشک های میان بردsword2 اعمال شد ،به صورتی که  ازتعداد استاندارد 2تیر sword تا 4 تیر افزایش داد اما  برنامه"Ben Sword" به منظور افزایش عملکرد اصلی آن هست، است که شامل افزایش برد موثر موشک از 40 کیلومتر موجود به 60 کیلومتر، و  افزایش قابلیت جنگ الکترونیک. نیروی هوایی در سال جاری برنامه ریزی دوم خود را با نام کد "Ben Sword Program" برای ارتقاء موشک هوا پرتاب شمشیر II آغاز کرد.  از آنجا که  پیشرفت در تکنولوژی وفناوری های میکرو الکترونیک و همچنین  ارتقاء مواد منفجره  و بهره وری سوخت موشک، برد موثر شمشیر از برد استاندارد 40 کیلومتر به 60 کیلومتر ارتقاء یافت.

 

نوع ضد رادار : 
 

برنامه توسعه مدل موشک ضدرادار در حال حاضر متوقف شده است یا اینکهدر حال حاضر هیچ اطلاعات عمومی در دسترس نیست که بتوان انرا تایید کرد. دیلی نیوز اوایل سال 2014 در خبری  به نقل از نیروی هوایی از آزمایش نمونه ضد رادار انعکاس های  راداری یک ایستگاه راداری توسط موشک ضد رادار sword2شناساایی واز تست موفقیت آمیز نمونه ضد رادار خبر داد ..

  • Sword II موشک ضد رادار:
    • طول بمب: 3.593 متر است.
    • قطر پرتابه: 19 سانتی متر است.
    • وزن مرمی: 184 کیلوگرم است.
    • کلاهک: 2 کیلوگرم است.
    • محدوده: حدود 100 کیلومتر است  

 

 

<بررسی اجمالی>

 

نوع : موشک هوا به هوا

سرویس:1999

طراحی و تولید: Chungshan Institute of Science

هزینه هر جنگنده:NT 30 میلیون $

 

 

<اطلاعات فنی>

 

طول:3.593 متر


قطر:19 سانتی متر

وزن کلی:184 کیلوگرم

موتور:راکت سوخت جامد 

حداکثر سرعت:4 ماخ

برد موثر:90 km 60 km of improved

سیستم هدایت :اینترنال هدایت اینرسیایی ، ترمینال رادار جستجوگر فعال

کلاهک:22 کیلوگرم با قدرت انفجاری بالا و ترکش شونده.

سکوی پرتاب:زمین، دریا و هوا پرتاب

 

 

 

 

 

 

 

منابع:

zh.wikipedia

http://fas.org/

 

 

 

 

ترجمه و گردآوری :OverLorD70

کپی برداری با درج نام منبع {military.ir} بلامانع است.

:rose:>شادی ارواح طیبه شهدا صلوات< :rose: 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توی متن گفته شده که ایالات متحده به چین برای طراحی کمک کرده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توی متن گفته شده که ایالات متحده به چین برای طراحی کمک کرده؟

جمهوری چین .چین تایپه. چین ملی این ها اسامی تایوان هستند با جمهوری خلق چین اشتباه نشه .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش تايوان اگر يكى از ارتش هاى تراز اول جهان نباشد از ارتش هاى خوب جهان هست
باتشكر از مطالب مفيد شما

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.