Ahmad6644

ارتباطات و قراردادهای دفاعی ایران و روسیه ( خبرها ، حواشی ، تحلیل ها ، احتمالات ! و .... )

Recommended Posts

الان بهترين گزينه بنظر دوستان غير خريد تي٩٠ چي هست؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بهترین گزینه برای ما خریدن  تکنولوژی روز دنیاست

خب الان ما چي بخريم ؟؟؟ تو بحران فعلي
چه تانكي رو دوستان روش نظر دارن غير تي٩٠
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر من بهترین کار برای ایران هم خرید و هم پیش بردن پروژ های داخلی

خرید برای تقویت کوتاه مدت ( اگر همراه با انتقال تکنلوژی باشه خیلی بهتره)

وکار بر روی پروژه های نیمه کاره و با کیفیت برای نیاز های بلند مدت

----------

توی این شرایط دوستان به غیر از t90 چه گزینه وجود داره؟ ما هنوز تحریم هستیم و گزینه زیادی نداریم

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر من بهترین کار برای ایران هم خرید و هم پیش بردن پروژ های داخلی

خرید برای تقویت کوتاه مدت ( اگر همراه با انتقال تکنلوژی باشه خیلی بهتره)

وکار بر روی پروژه های نیمه کاره و با کیفیت برای نیاز های بلند مدت

----------

توی این شرایط دوستان به غیر از t90 چه گزینه وجود داره؟ ما هنوز تحریم هستیم و گزینه زیادی نداریم

 

فعلا مشکلمون این شده که همون سلاح های قدیمی رو هم فقط انبار می کنند و حاضر نیستند ازش استفاده کنند ... خرید یا تولید جدید پول هدر دادن هست ...
 

  • Upvote 4
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فعلا مشکلمون این شده که همون سلاح های قدیمی رو هم فقط انبار می کنند و حاضر نیستند ازش استفاده کنند ... خرید یا تولید جدید پول هدر دادن هست ...

دوست من در باب همین موضوع صحبت کنین اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپرین.
ما تو زرهی چی داریم که انبار شده و استفاده نمیشه؟
یک سوال مطرح شده اگر مخالف خرید هستین راه حل جایگزین شما چیه؟ ویرایش شده در توسط A10
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راه دیگه ای نداریم
خرید تعداد لازم تی ۹۰ ام اس و انتقال خط تولید اون به داخل کشور
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یک مقام ارشد نظامی امروز جمعه گزارش داد که تحویل سامانه اس 300 به ایران در ماه ژانویه آغاز می‌شود.
به گزارش مشرق، خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یک مقام ارشد نظامی امروز جمعه گزارش داد که تحویل سامانه اس 300 به ایران در ماه ژانویه آغاز می‌شود.

این منبع نظامی گفته است که تحویل اولین سامانه از اس 300 در ماه ژانویه آغاز و در ماه فوریه(فوریه) به پایان می‌رسد. به گفته وی، ایران دومین سامانه را در ماه اوت یا سپتامبر 2016 دریافت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که روسیه تمام تعهدات خود را در زمینه تجهیز ایران به سامانه پدافند هوایی اس 300 انجام خواهد داد.

به گفته این مقام ارشد روسیه، حدود 80 متخصص ایرانی در زمینه نحوه استفاده از این سامانه در آکادمی هوای فضای موژیسکی روسیه آموزش خواهند دید. متخصصان ایران از ماه ژانویه آموزش خود را در این آکادمی آغاز خواهند کرد و به مدت 4 ماه به طول خواهد انجامید. براساس این گزارش، هزینه‌های این دوره آموزشی 4 ماهه در قرارداد پیش بینی شده است. پس از آن متخصصان ایران در ماه مه به خانه بازخواهند گشت.

به گفته این منبع روس، براساس قراردادی که میان دو طرف در ماه سپتامبر 2015 امضا شد، اولین سامانه از اس 300 برای انجام مراحل تست و آزمایش فورا به منطقه «کاپوستین یار» منتقل شد. در حال حاضر مراحل تست آن رو به اتمام است و منتظر تاییدیه نهایی است.

 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه به دنبال فروش سه مدل بالگرد به ایران

به گزارش مشرق،  شرکت بالگرد سازی روسیه با حضور در نمایشگاه مشترک تجارت و صنایع ایران و روسیه در سال 2015 به بحث پیرامون فروش تنوعی از بالگردهای ساخت خود به ایران پرداخت

به نوشته وبگاه «راشن هلی‌کاپتر» روسیه قصد دارد در صورت امکان بالگردهای « Mi-8/17»، «Ka-32A11BC» و « Ka-226T» به ایران بفروشد.

طرف روس و ایران در این زمینه درباره ارسال بالگردهای مختلف و خدمات پس از فروش آن در ایران چون تامین قطعات یدکی، نوین سازی و آموزش متخصص لازم گفت‌و‌گوهایی را انجام داده‌اند.

«آلکساندر شربینین» معاون شرکت بالگرد سازی روسیه در این باره گفت: «اقتصاد ایران رشد سریعی را در سال‌های اخیر داشته و رفع تحریم‌های بین‌المللی به این شتاب سرعت می‌بخشد . با توجه به وجود زیر ساخت‌های مناسب و بستر بالقوه ایران برای همکاری امکان ارسال بالگردهای روسیه وجود دارد. بالگردهای ساخت روسیه قابلیت تولید نمونه‌های لازم برای برطرف کردن نیازهای ایران در زمینه نوین سازی ناوگان بالگردهایش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد.»

بالگرد Ka-226T ویژه پرواز در مناطق کوهستانی  و شهری است و برای فرود چندان نیاز به فضا ندارد . بالگرد Mi-171 قادر به حمل تا 37 نفر است و حداکثر بار قابل حمل آن 4 هزار کیلوگرم است. از این بالگرد می‌توان در ماموریت‌های تحقیقاتی و تجسسی استفاده کرد. بالگرد Ka-32A11BC نیز ویژه عملیات تجسس و نجات ، حمل و نقل و خاموش کردن حریق و البته گشت زنی و ماموریت‌های پشتیبانی است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالا که نه حتما ربطی به تاپیک نداره

 

2015-12-27_10-33-06.jpg

 

2015-12-27_10-35-26.jpg

 

2015-12-27_15-35-02.jpg

 

تصاویر از گوگل مپ بر فرض تولید هسا هم نباشن وهواپیمایی های ایران جز کاربران هواپیما های توپولوف 154 وتوپولوف 134 بودن حضور اینها در هسا عجیبه؟!

به فرض تولید هسا باشن تقریبا شبیه توپولوف 134 هستن با توجه مصاحبه مدیرعامل هسا مبنی بر طراحی تولید هواپیمای 70 نفره.

شاید هیچی نباشه (دیکوی) .

http://www.irna.ir/fa/News/81610841/


تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) از طراحی و تولید هواپیماهای مسافربری 70 نفره در این شرکت خبر داد و گفت: طراحی و تولید این هواپیما هم اکنون در دست اقدام قرار دارد.

thumb_1024px-MAGAS_Kosmos_Tupolev_Tu-134

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-134

ظرفیت بین 72 تا84 نفر مسافر

 

پی نوشت

اگر هم چینی باشه شبیه هواپیمای Comac ARJ21 Xiangfeng 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Comac_ARJ21

 

 تامین موتور توربوفن برای این هواپیما هم جای سوال دارد .

 

اینم از سری خاطرات ایران 140

 

http://www.acig.info/CMS/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=62

 

پی نوشت دوم وا خر 

 

منطقی در خصوص تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی اظهار کرد: می توان به سه صورت از هواپیماهای قدیمی که از رده خارج شدند، بهره برداری کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: می توان با تجهیز کردن هواپیمای قدیمی و از رده خارج شده به مخزن آب ۲۰ تا ۴۰ تنی، یک هواپیمای آتش نشان ساخت.

وی عنوان کرد: همچنین می توانیم تجهیزاتی را بر روی هواپیماهای قدیمی برای کارهای هواشناسی نظیر باروری ابرها لحاظ کنیم.

منطقی با بیان اینکه هم اکنون دو هواپیما برای بارور کردن ابرها که با استفاده از هواپیماهای قدیمی ایجاد شده و در کشور در حال استفاده است، گفت: تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی به هواپیمای آتش نشانی امسال در آبان ماه رونمایی می شود.

منطقی افزود: در حال حاضر در بخش هواپیماهای قدیمی، ۲۳ هواپیمای توپولف وجود دارد که تا ۵ سال آینده ۲۰۰ فروند به این تعداد افزوده می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2923014/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%AC%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالا که نه حتما ربطی به تاپیک نداره
منطقی در خصوص تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی اظهار کرد: می توان به سه صورت از هواپیماهای قدیمی که از رده خارج شدند، بهره برداری کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: می توان با تجهیز کردن هواپیمای قدیمی و از رده خارج شده به مخزن آب ۲۰ تا ۴۰ تنی، یک هواپیمای آتش نشان ساخت.

وی عنوان کرد: همچنین می توانیم تجهیزاتی را بر روی هواپیماهای قدیمی برای کارهای هواشناسی نظیر باروری ابرها لحاظ کنیم.

منطقی با بیان اینکه هم اکنون دو هواپیما برای بارور کردن ابرها که با استفاده از هواپیماهای قدیمی ایجاد شده و در کشور در حال استفاده است، گفت: تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی به هواپیمای آتش نشانی امسال در آبان ماه رونمایی می شود.

منطقی افزود: در حال حاضر در بخش هواپیماهای قدیمی، ۲۳ هواپیمای توپولف وجود دارد که تا ۵ سال آینده ۲۰۰ فروند به این تعداد افزوده می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2923014/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%AC%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C

تعدادی از توپولف های سابق کیش ایر حداقل از دو سال پیش به منظور استفاده های تحقیقاتی و هواپیمای بستر آزمایش هوایی به فرودگاه هسا منتقل شدند، پروژه ارمیتا هم یکی از موارد انجام شده بود. تا اونجایی که ذهن یاری میکنه حداقل دو سالی هست که این عکس گوگل مپ سند انتقال این توپولف ها شده.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا قضیه این خرید 100 فروند il78 چیه 

http://sputniknews.com/us/20150722/1024936597.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-78

و اگه حقیقت داره چه مدل از این هواپیمارو میخوان بخرن.

خود روسیه 14 تا ازینا داره . صد تاش به چه درد ما میخوره . دروغه  خبرش!!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود بنظر من در حال حاظر بهترین تاکتیک خرید و آوردن خط تولید اجناس خریده شده به داخل خاک خودمون و همزمان کار بر روی پروژه های خودمون و البته خرید لایسنس با حق تغییر در محصول تا بتونیم بصورت اختصاصی اونارو ارتقاء و تغییر بدیم.

 

تانک t90 خوبه اما اگه زورشون برسه بعد از برجام با آلمانا بریزن روی هم برای لئوپارد ۲ ای ۷ دیگه واییییییییییی که البته شبیه به خوابه بلک پانتر کا 2 ساخت کره جنوبی هم خوبه که البته فکر میکنم با کمی رایزنی بشه خرید گرچه سخته اما کره ای ها راه میان باهامون....

جنگنده هم فکر کنم سوخو 30 هم بخریم خوبه چه برسه به پک فا خخخخ

 

راستی کسی از قاهر313 خبر داره دوجا خوندم که 1. تا سال 2018 تحویل ارتش داده میشه 2. نیرو هوایی 313 تا سفارش داده اما تحویل نامعلومه....

ویرایش شده در توسط GMozafarian
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.