Ahmad6644

ارتباطات و قراردادهای دفاعی ایران و روسیه ( خبرها ، حواشی ، تحلیل ها ، احتمالات ! و .... )

Recommended Posts

..

درحالی که کشورهای منطقه یک دهه است که جنگنده های نسل +4 را درخدمت دارند و امروزه به ++4 و نسل 5 مسلح میشوند آیا عقلانی است که ما جنگنده ای یک نسل قدیمتر را خریداری کنیم و تنها به آن امید ببندیم! متاسفانه جنگنده سوخو30 در برابر حریفان منطقه ای جنگنده‌ی کاملی نیست  اگر نه انتخاب فقط یک جنگنده مولتی رول به عنوان همه کاره در نیروی هوایی خیلی از کشورها صورت می‌گیرد (هرچند که کشورهای پیشرو همچنان از نیروی هوایی تخصصی بهره میبرند) اگر سوخو30 به اندازه رافال، تایفون، سوپر هورنت، استرایک ایگل و... به روز و کامل بود این امر پذیرفتنی بود. (متاسفانه بروزرسانی های مناسبی هم مثل ایگل و فالکن برای جنگنده های روسی ارائه نمیشود تا حداقل امیدی به آن داشته باشیم).  سوخو 35 روی کاغذ جنگنده ای هماورد اکثر رقیبان منطقه ای است و میتواند به تنهایی اکثر وظایف را به عهده بگیرد ولی به دلایلی نه از سوی نهاجا انتخاب میشود و نه روسها به واگذاری خط تولید آن که جزء هدفهای ما در این خرید است تمایل دارند.

 

...

 

- تولید داخلی سوخو 30 که قرار است بدنه نهاجا را تشکیل دهد و در کنار آن خرید چند اسکادران میگ35 یا سوخو35 و سوخو34 با هم منافاتی ندارد!

...

 

در مورد توان رزم هوایی سوخو 30، لطفا اگر اطلاعاتی دارید که آن را پایین تر از پرنده های ذکر شده قرار می دهد در اختیار ما هم قرار دهید.

در مورد نتیجه یک رزم هوایی چندین پارامتر دخیل هستند که خوب است اساتید و دوستانی که مسلط هستند بیان کنند، من چند موردی که به ذهنم می رسد را ذکر می کنم :

  • مانور پذیری جنگنده
  • موشکها و تسلیحات هوا به هوای در اختیار جنگنده
  • رادار جنگنده
  • تجهیزات جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک و ضد ضد جنگ الکترونیک
  • سامانه های ارتباطی و سامانه های مدیریت میدان نبرد
  • آموزش خلبان و مهارت او
  • ایستگاه های زمینی راداری و مدیریت میدان نبرد
  • پدافند زمینی

با این موارد و توجه به اینکه سوخو 30 ها عمدتا در ماموریتهای رزم هوایی قرار است در زیر چتر پدافند خودی و رادار و مدیریت میدان نبرد زمینی ایفای نقش دفاعی کنند، و گستره کامل مهمات هوا به هوای روسی برای آنها و مانور پذیری بالا (خصوصا در نسخه SM) و رادار نسبتا قوی، به نظر می رسد که توان کافی برای مقابله با این رقبای ذکر شده را دارند.

 

 

- منافات تولید سوخو 30 و خرید میگ یا سوخو 35 بحث بودجه است!

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

 

 

دقت بفرمایید ، حتی در این کویرهای بدون آب و علف جنوب عراق ، (اگر سناریوی مد نظر شما رخ دهد ) بازهم نیروی زمینی به تنهایی و بدون پشتیبانی هوایی ، سرانجامی جز قتل عام مطلق نخواهد داشت .

 

 

 

سلام

 

جناب MR9 باز هم شما با استدلال های منطقیتون  بحث رو جذاب کردید و از این بابت تشکر میکنم :rose:

 

وقتش شده یواش یواش به این باور برسیم کشور ما دیگه تو مرز خودش خلاصه نمیشه.. بنده هم معتقدم الویت اصلی ما نیروی هوایی هست    چون با یک بمباران امکان نابودی ده ها  تانک و خودرو زرهی وجود دارد.

 

اما   باید در نظر گرفت    مکان هایی هم وجود داره در یک جنگ بین دو کشور که ورود نیروی هوایی بسیار سخته..عوامل زیادی در این نوع عملیات ها دخیل است از جمله وضع هوا ..درسته که تجهیزات ما هوشمند شدن اما به جرات میگم ما هنوز از بمب های آهنی سری مارک استفاده میکنیم و بخش اعظم  مهمات ما همون بمب های سری مارک هستند.

 

بیایید از یک دیدگاه دیگه  نگاه کنیم.

 

ما ایرانیم که دارای یک نیروی انسانی نسبتا خوب و قوای موشکی قابل قبول و یک نیروی هوایی و دریایی ضعیف هستیم.

 

از طرفی  دشمنای این خاک   دارای  پیشرفته ترین نیروهای هوایی و زمینی هستند.( پیشرفته بودن  دلیل بر قوی بودن نیست)

 

ما در بخش دریایی ضعیف هستیم ..چرا؟؟عده ای فکر  میکنند شاید منظور من اینه توانایی  دفاع نداریم از آب های سرزمینی..خیر ..ما دارای توانایی دفاع هستیم آن هم بخاطر  موشک های دریا پایه و قایق های تندرو اما در بُعد دفاع خوب عمل میکنیم و در بُعد  حمله  ما حرفی برای گفتن نداریم 2 هزار کیلومتر دورتر.

 

ما در یک جنگ چگونه عمل میکنیم؟؟

 

1- بمباران تاسیسات دفاعی دشمن در مرحله اول(نیروی هوایی و نیاز به بمب افکن )

 

2 - پیشروی نیروی زمینی ( نیاز به  نیروی انسانی و  نیروی زرهی)

 

3- پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی (  نیروی هوایی و هوانیوز)

 

خب دوستان دقت کنید  این سلسله مراتب مثل یک زنجیر میمونه.

 

هرکدومشون دچار نقص باشه کار  دیگری مختل میشه..اگه اول تاسیسات دشمن نابود نشه نیروی زمینی توانایی پیشروی نداره و اگه  پشتیبانی صورت نگیره همگی قتل عام میشوند...

 

در نتیجه نیروی هوایی و زمینی مکمل یک دیگرند پس بهتره به اندازه هم بهشون توجه بشه.

 

به نظر شخص بنده بجای خرید  سوخو 30 اگر مسئولین برای خرید سوخو35 و 34 چونه بزنند  خیلی بهتره..مشارکت در طرح ارماتا هم  به نظر بنده بی فایدست.

 

بجای آرماتا  روی یک تانک تماما بومی  کار کنند.

 

تماما بومی یعنی اینکه شاستیسش از تی 72 نباشه بقیش از  ام 60 ها و  دیزاین ابرامز....یک تانک بومی با کمک نخبگان کشور میشه ساخت بشرط اینکه  به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی  عمل کنند.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

پ ن  :  دوستان در رابطه با نیروی دریایی باز هم تکرار میکنم  ما توان دفاعیه خوبی داریم اما ناوشکن دماوند رو بفرستید 2 هزار کیلومتر دورتر و با  دشمن درگیر بشه...شک نکنید کسی برنمیگرده.

 

بجای ساخت 10 تا ناوچه   با توانایی کم  بهتره 4 تا ناوشکن با توانایی متوسط  در سطح جهانی ساخته بشه

ویرایش شده در توسط MR9
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتر نیست یه تاپیک مخصوص این سناریوها ، که خیلی هم خوب و بجا هستن ، درست بشه؟ چون بحثهای اینچنینی واقعا نیاز به بررسی و گفتگوی دقیق دارن.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

سناریو نویسی در سالهای اخیر برای خودش تبدیل به یک دانش تخصصی شده و نگاه خوشبینانه به این موضوع و اینکه با این استدلال تقریباًمنسوخ که " چون اعراب ضعیفند ، پس نمی توانند " بخواهیم ضعفهای خودمان را نادیده بگیریم ، دقیقاً ما را به همان مسیری سوق می دهد که صدام را در شهریور 1359 در حمله به ایران تشویق کرد .

صدام ، صرف نظر از تحریکهای پشت پرده ، چنین برداشت داشت که در ایران تازه انقلاب کرده که ارتش آن تا حدی دچار ضعف شده ، روابط بین المللی آن بواسطه اشغال لانه جاسوسی با ایالات متحده (بعنوان پشتیبان نظامی آن ) از میان رفته و سایر عوامل ، لقمه راحتی است که به راحتی هضم می گردد ولی علیرغم این خوشبینی مفرط ، نتیجه کار بعد از 23 سال ( 2003-1980) به سقوط خودش منتهی شد


اعراب در 30 سال اخیر سرمایه گذاری سنگینی روی بخش زیرساختهای دانشگاهی ، نظامی ، اقتصادی خودشان داشتند و در این هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد . اما به مانند هر سیستم دیگری ، نقاط ضعف فراوانی هم دارند که یکمجموعه منطقی و به دور از برداشتهای احساسی و بعضاً غیر منطقی ، دقیقاً روی همین نقاط دست خواهد گذاشت .

این را بگذارید در کنار برتری جمعیتی (عامل انسانی در توسعه کمی نیروهای مسلح ) ، عامل مذهبی ( تکفیریون و سلفیون و ... که با دستمایه دین ، مردم را برای برای ورود به یک جنگ کاملاً مذهبی آماده می کنند ) ، روابط بین المللی با قدرتهای نظامی و اقتصادی منطقه و جهان و..... ، خواهید دید که وضعیت کاملاً یک وضعیت نا متعادل هست

با این حال ، استفاده از واژه " ترس " ( حالا چه ترس ما از آنها / و چه ترس آنها از ما ) تا اندازه زیادی بی معناست و بهتر خواهد بود تا از واژه " احتیاط " یا " محتاط " بودن استفاده شود .
---------------------------------------

در سناریو نویسی ، در حال حاضر ،3 الگوی مشخص وجود دارد

1- الگوی فون ریبنیتز
2- الگوی شوارتز
3- الگوی گوده/روبلات

---------------------

برای خلاصه شدن بحث ، صرفاً الگوی نخست را مشاهده کنید

396284.jpg

گام نخست : شناخت اهداف/ راهبرد ، قوت / ضعف ( مدل swot)
گام دوم : تحلیل نفوذ عوامل و پویایی استراتژی ها
گام سوم : برآورد بدیل ها
گام چهارم : دسته بندی بدیل ها ( استراتژی های جانشین ) و تحلیل آنها
گام پنجم : تصور سناریو و تصویر سازی از آن
گام ششم : تحلیل نتایج ( فرصتها /مخاطرات / اقدام ها )
گام هفتم : تحلیل فرایندهای پیشگیری / مقابله
گام هشتم : تحلیل سناریو ( پیش بینی چشم انداز و ایجاد فرآیندهای پایش چشم انداز )
----------------------------

حاج احمد بسیار عزیز


یک نکته ای ، احیاناً نباید به این مساله فکر کرد که اگر اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس براثر این اشتباه مهلک ، فلج شوند ، بلحاظ وجود ذخایر سرمایه ای بسیار ، زودتر و بهتر از ما می توانند خودشان را بازسازی کنند ؟؟

پی نوشت :

1- این سطور بدبینی نیست ، اما برای تحلیل منطبق بر شرایط واقعی ، باید همه شرایط را در نظر گرفت .

سرهنگ دوم ارنست سوئینتون

ویلیام شکسپیر

سر بازیل لیدل هارت

گوینده ناشناس ، اتاق جنگ لندن ، 1940

ژنرال جیمز ماتیس

ژنرال متیو ریجوی

و این جمله از اسکندر مقدونی :

احمق شمردن دشمن ، حماقت سرباز جنگی است .



2- تعارف نداریم ، خوب یا بد ، اگر شرایط را به مانند یک مسابقه بوکس در نظر بگیریم ، در گوشه رینگ قرار داریم ، حالا این وضعیت هم خوب هست و هم بد . این وضعیت بد هست برای اینکه هیچ واحد سیاسی حاضر نیست در کوشه رینگ ، گیر بیافتند ، چون مخاطرات زیادی را بوجود می آورد . از یک نگاه دیگر، این وضعیت خوب هست ، چون ما ایرانی ها را وادار می کند ، حواس ها را بیشتر جمع کنیم ، از اختلاف داخلی و جناح بندی و پرهیز کنیم ، منابع محدود خودمون را به بهترین شیوه به کار ببریم ، از همه توان داخلی استفاده کنیم ، سیاست خارجی منطبق بر صواقعیات را طرح ریزی و اجرا کنیم و....
یک سوال اگر بخوام مثلا رو نقشه چند فلش رنگی چند شکل. و چند نوشته و ... قرار بدم.نرم افزار خواصی وجود. داره? شما مطلعید?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بجای اینها تاپیک  نمایشگاه دفاعی روسیه2016 رو بزنید هیئتی از ایران نرفته نمایشگاه  ؟؟؟

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1-پول اعراب در برابر اقتصاد امریکا شبیه شوخیه

2-یکی از دلایل کنترل چین جلوگیری از افول اقتصادی غرب هست

 

3-اگه قرار بر حمله به ایران بود سال 88 یا 91 اینکارو انجام میدادن

4-تحرکات کشورهای عربی بخاطر شیطنت صهیونیستها هست و امریکا از جنگ با ایران منفعتی بدست نمیاره غیر از اینکه احتمالا پای روسیه و چین به ایران و خلیج فارس باز بشه که این مورد خط قرمز امریکا و غرب هست(بعد از رسانه ای شدن حضور جنگنده های روسی در ایران غرب به وحشت افتاد و 12 ساعت بعد وزیر خارجه نروژ با یک میلیارد یورو وارد ایران ایران شد و بعدش هیئت نظامی ایتالیا و هیئت اقتصادی آلمان و رئیس مجلس فرانسه و..)

دوباره عرض میکنم تا 10 سال آینده وضعیت منطقه و جهان تغییرخواهد کرد و ایران 10 سال آینده با ایران امروزی تفاوت زیادی خواهند داشت..برجام شروع کار بود و این پروسه حداقل 10 سال طول میکشه و تا اونموقع باید صبر کرد..

دوستان بجای منفی دادن منطقی بحث کنند تا جوابشونو بگیرن.

برادر عزیز حداقل یه توضیحی به ما بده  ؟؟؟؟؟؟یکم صریح تر بگو؟؟؟؟چی باعث میشه ایران توی ده سال بعد تغییر کنه؟؟؟؟؟؟اگه منظورتون اینه که طی ده سال آتی ایران تبدیل به ابرقدرت نظامی میشه با توجه به مدریت و برنامه ریزی غلطی که در نیرو های مسلح حاکمه و وضعیت بد اقتصادی فعلا امکان پذیر نیست......نمونش همین موازی کاری هایی که بین ارتش و سپاه و وزارت دفاع وجود داره..........

 

یا علی

منطق میگه ایران و غرب مثل اب و اتشن....مثل منفی و مثبتن...منفی و مثبت رو نمیشه با هم جمع بست.......البته در رابطه با دیدگاه سیاسی  ..نه اجتماعی


بنده چند سال قبل مهمان مردم آذربایجان  بودم.

 

با هم  صحبتی با چند نفر از عوام در یک قهوه خانه به این نتیجه پی بردم که فقط کافیه  یکم روی اون مردم کار بشه...نصف  عراقی ها بهشون کمک کنیم بازه  چند برابر میبینیم.


  یه سوال

 

این تصویر رو کی منتشر کرده؟؟

 

عربستان؟؟یعنی عربستان میگه موشک پدافند فوق مدرن ما نتونست اسکاد 60 ساله روسی رو رهگیری بکنه؟؟

 

امریکا؟؟  امریکا مثلا مینویسه سامانه هایی که میلیارد ها برامون هزینه بر بودن مقابل  تکنولوژی 60 سال پیش شوروی کم میارند؟؟؟ 

ایشون درست میگن مردم آذربایجان پتانسیل مذهبی خوبی دارن ؟؟؟؟؟اونجوری نیستن که رسانه هاشون نشون میدن؟؟؟؟

 

موفق باشید


چرا دوستان فکر میکنن با حمله دیگران شیعیان این کشور ها به ما کمک می کنن؟؟؟ زیاد دل خوش نباشید تو جنگ ایران عراق بسیاری شیعیان خط اول حمله بودن! شیعیان آذربایجان مثال زد یکی از دوستان اگر یکبار تشریف ببرید دستتان میاد!!!!!
چرا دوستان فکر میکنن با حمله دیگران شیعیان این کشور ها به ما کمک می کنن؟؟؟ زیاد دل خوش نباشید تو جنگ ایران عراق بسیاری شیعیان خط اول حمله بودن! شیعیان آذربایجان مثال زد یکی از دوستان اگر یکبار تشریف ببرید دستتان میاد!!!!!

تنها چیزی که مردم آذربایجان از ایرانیا مهاجر و مسافر رنجونده هجوم ایرانیا به <<بارها>>است خیلیا هم در اثر تبلیغ خواهان جدایی آذربایجان ایران هستن که زهی خیال باطل به قول دوستمون باید روشون کار کرد... آذربایجان داره میره طرف اسراییل ...

 

موفق باشید یا علی

ویرایش شده در توسط zoljenah
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 


ایشون درست میگن مردم آذربایجان پتانسیل مذهبی خوبی دارن ؟؟؟؟؟اونجوری نیستن که رسانه هاشون نشون میدن؟؟؟؟


تنها چیزی که مردم آذربایجان از ایرانیا رنجونده هجوم ایرانیا به <<بارها>>است خیلیا هم در اثر تبلیغ خواهان جدایی آذربایجان ایران هستن که زهی خیال باطل به قول دوستمون باید روشون کار کرد... آذربایجان داره میره طرف اسراییل ...

 خیلی ساده بیان میکنم.

 

 

برگردید 40 سال قبل.

 

از دید یک   خارجی ایا ایران متحد اسرائیل و امریکا نبود؟

ایا  رسانه های ما مدهبی بودند؟؟

 

اما چیشد که انقلاب شد؟؟؟دوست عزیز از روی رسانه و یا حکومت نیست....باید مردم رو دید

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی ساده بیان میکنم.


برگردید 40 سال قبل.

از دید یک خارجی ایا ایران متحد اسرائیل و امریکا نبود؟
ایا رسانه های ما مدهبی بودند؟؟

اما چیشد که انقلاب شد؟؟؟دوست عزیز از روی رسانه و یا حکومت نیست....باید مردم رو دید

وخداوند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 خیلی ساده بیان میکنم.

 

 

برگردید 40 سال قبل.

 

از دید یک   خارجی ایا ایران متحد اسرائیل و امریکا نبود؟

ایا  رسانه های ما مدهبی بودند؟؟

 

اما چیشد که انقلاب شد؟؟؟دوست عزیز از روی رسانه و یا حکومت نیست....باید مردم رو دید

من خودم اهل ارومیه هستم اطرافیان ما خیلی میرن اذربایجانو میان.....واقعا مردمو نا آگاهی دارن.....دولت آذربایجان ایرانو جوری برای مردمش به تصویر کشیده که فقط بخاطر ارمنستان

با اونا مشکل داریم درحالی ما بخاطر سیاست های غلط دولتشون باهاشون مشکل داریم...من پیشنهاد میکنم بحثو منحرف نکنیم و اگه صحبتی هم هست توی پیام خصوصی پیگیری کنیم :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

موفق باشید ...یاعلی

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من خودم اهل ارومیه هستم اطرافیان ما خیلی میرن اذربایجانو میان.....واقعا مردمو نا آگاهی دارن.....دولت آذربایجان ایرانو جوری برای مردمش به تصویر کشیده که فقط بخاطر ارمنستان

با اونا مشکل داریم درحالی ما بخاطر سیاست های غلط دولتشون باهاشون مشکل داریم...من پیشنهاد میکنم بحثو منحرف نکنیم و اگه صحبتی هم هست توی پیام خصوصی پیگیری کنیم :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

موفق باشید ...یاعلی

عرض کردم برادر

 

من خودم یک مدت رفتم..مردمش توانایی اینو دارند که بیدار بشوند و واقعیات را ببینند..البته خود ما هم کم تقصیر نداریم...متاسفانه اصلا به اذربایجان و ارمنستان توجه نداریم...این دو در اصل باید متحد ما باشند که  پیوند تاریخی   با یککدیگر داریم..البته منظور بنده این نیست بقیه متحدانمان بد هستند...خیر ما متحدان خوب و قدر دانی داریم خدارو شکر...موفق باشید :rose: :winking:

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تقریبا منظورتونو متوجه نشدم بزرگوار :rose:

دوست عزیز یک مثال ساده...آبرامز امریکایی با سعودی در یک سطح هستند؟؟
در ثانی
میلیارد ها دلار دلیل بر موفقیت نیست...نمونش همین پروژه اف 35 که هنوز بعد این همه هزینه و زمان کامل نشده.

وقتی بنده از جنگ ایران و عربستان صحبت میکنم شما حجم آتش رو با یمن مقایسه میکنید؟؟؟ایران ده دقبقه اول جنگ چیزی بالغ بر 1000 موشک روانه میکنه ...این یعنی 10 تا پاتریوت هم توانایی درگیری ندارند.

درضمن شما هرروز از اخبار و منابع در مورد موشک باران مواضع سعودی در نجران می شنوید...همین چند روز پیش اسکاد سی رو ارتقا دادن فرستادن عمق عربستان که اونم به هدف خورد ( اگه نمیخورد سعودی ها تو بوق و کرنا میکردن موشک جدید رو رهگیری کردیم) .

اون موشکم یمنیا نساختن...حالا بماند چطور ساخته شده و یمن شلیکش کرده.
=====================================================

پ .ن : به عقیده بنده اس 500 به مراتب بهتر میتونه باشه از تاد و پاتریوت ...هیچ کشوری عظمت موشکی روسیه رو نداره

منظورم این بود که خداوند می تونه یک شبه همه معادلات و تغییر بده.همینطور که یک ملت می تونن خلاف انتظارات رفتار کنن.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحلیل های مربوط به جنگ ایران و عربستان را از این تاپیک دنبال بفرمایید

 

http://www.military.ir/forums/topic/29923-نبرد-نهایی-تحلیل-ها-و-احتمالات-جنگ-ایران-و-ائتلا/page-5

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد توان رزم هوایی سوخو 30، لطفا اگر اطلاعاتی دارید که آن را پایین تر از پرنده های ذکر شده قرار می دهد در اختیار ما هم قرار دهید.
در مورد نتیجه یک رزم هوایی چندین پارامتر دخیل هستند که خوب است اساتید و دوستانی که مسلط هستند بیان کنند، من چند موردی که به ذهنم می رسد را ذکر می کنم :

  • مانور پذیری جنگنده
  • موشکها و تسلیحات هوا به هوای در اختیار جنگنده
  • رادار جنگنده
  • تجهیزات جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک و ضد ضد جنگ الکترونیک
  • سامانه های ارتباطی و سامانه های مدیریت میدان نبرد
  • آموزش خلبان و مهارت او
  • ایستگاه های زمینی راداری و مدیریت میدان نبرد
  • پدافند زمینی
با این موارد و توجه به اینکه سوخو 30 ها عمدتا در ماموریتهای رزم هوایی قرار است در زیر چتر پدافند خودی و رادار و مدیریت میدان نبرد زمینی ایفای نقش دفاعی کنند، و گستره کامل مهمات هوا به هوای روسی برای آنها و مانور پذیری بالا (خصوصا در نسخه SM) و رادار نسبتا قوی، به نظر می رسد که توان کافی برای مقابله با این رقبای ذکر شده را دارند.
 
 
- منافات تولید سوخو 30 و خرید میگ یا سوخو 35 بحث بودجه است!

این مقاله در مورد تمرینات هوایی نیروی هوایی هند با سوخو 30 در برابر یوروفایترهای انگلیسی و اف 15 های امریکایی در دو تمرین جداگانه است. انطور که هند ادعا کرده سوخوها به پیروزی 12 بر صفر در برابر یوروفایترها و 9 به 1 برابر اف 15 ها رسیده اند. ارتش انگلیس و ارتش امریکا ادعای هند را تایید کرده اند. ولی ارتش امریکا گفته علت پیروزی سوخوها عدم استفاده اف 15 ها از رادار ارایه فازی انها بوده و ارتش انگلیس گفته است یوروفایترها به عللی(احتمالا امنیتی) از بسیاری از قابلیت های خود در این مانور استفاده نکرده اند

https://theaviationist.com/2015/08/08/have-indian-su-30s-really-dominated-raf-typhoons-in-aerial-combat-with-a-12-0-scoreline-most-probably-not/
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بجای اینها تاپیک  نمایشگاه دفاعی روسیه2016 رو بزنید هیئتی از ایران نرفته نمایشگاه  ؟؟؟

 

جای خالی تایپکش حس میشه

 

سامانه برد متوسط  BUK-M3  برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی رسمی شد ( برد70 کیلومتر / ارتفاع 35 کیلومتر )

 

احتمالا در اینده نزدیک باید منتظر ورژن ایرانیش باشیم ( سوم خرداد ارتقا یافته )

ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جای خالی تایپکش حس میشه

سامانه برد متوسط BUK-M3 برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی رسمی شد ( برد70 کیلومتر / ارتفاع 35 کیلومتر )

احتمالا در اینده نزدیک باید منتظر ورژن ایرانیش باشیم ( سوم خرداد ارتقا یافته )

چنتاعكس مشرق گذاشته
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/629426/عکس-رونمایی-از-پدافند-موشکی-جدید-buk-m3

توهمون نمايشگاه از مدلهاي جديدكلاش و چنداسلحه دوربين دارجديد رونمايي شده

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/629489/رونمایی-از-3-محصول-جدید-کلاشینکوفعکس[/url

چنتاعكس ديگه هم اينجا هست
http://www.armyrecognition.com/december_2015_global_defense_security_news_uk/in_2016_russian_armed_forces_will_receive_new_buk-m3_medium-range_air_defense_missile_system_11212153.html

[url="https://sputniknews.com/photo/20160908/1045091398/russian-military-army-might.html"]https://sputniknews.com/photo/20160908/1045091398/russian-military-army-might.html
همونجور كه دوست خوبمون گفتن كاش يكي ازبچها يه تاپيك جديدايجادبكنه وعكساي اين نمايشگاهواونجاقراربدن
باتشكر. ویرایش شده در توسط AGM65
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.