Ahmad6644

ارتباطات و قراردادهای دفاعی ایران و روسیه ( خبرها ، حواشی ، تحلیل ها ، احتمالات ! و .... )

Recommended Posts

انچه من در یکی دو جای نیمه موثق در مورد خرید سوخو 35 دیدم این بود که توافق خرید 2 اسکادران سوخوی 35 قابل افزاریش تا 4 اسکادران اضافه بوده است. یعنی در صورت تامین بودجه و درخواست ما این 24 فروند تا 72 فروند قابل افزایش هستند. امیدواریم که خبر درست  باشه. چون 24 فروند سوخو نسبت به تهدیدات اطراف ما واقعا چیزی نیست. 

طبق گزارش بابک تقوایی این 24 فروند طی نیمه اول سال 2022 تحویل میگردد

https://www.aerotime.aero/29867-iran-could-pick-up-egypts-rejected-su-35s

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افشای خیانت‌های دولت غرب‌گرای روحانی به ملت ایران در موضوع تداوم تحریم‌ها

 

سفیر اسبق ایران در مسکو:

 

در موضوع FATF:

 

معاون بانک مرکزی روسیه در ملاقاتی با من پیشنهاد داد که یک هیئت از بانک مرکزی به مسکو سفر کرده و با وی دیدار کنند تا وی راه‌های عبور از تحریم‌ها را برای آن‌ها نشان دهد. اما دولت ایران تمایلی برای این کار نشان نمی‌داد. پس از ۶ ماه پیگیری مستمر، سرانجام هیئتی به مسکو اعزام شد. معاون بانک مرکزی روسیه بعد از بازگشت آن‌ها به ایران به من گفت که مگر با ما شوخی دارید؟ گفتم چی شد؟ گفت من کاملا متخصص امور FATF هستم به تیم ایرانی گفتم چطور این تحریم‌های بانکی را دور بزنید اما آن‌ها برای من کلاس می‌گذاشتند که FATF چیست؟ من هم گفتم بروید دنبال کارتان.

 

در مسکو به دنبال آمریکا بودند:

 

در جریان برگزاری نمایشگاه نفت و پتروشیمی در مسکو، یک هیئتی از ایران برای بازدید از این نمایشگاه به مسکو آمد اما فقط از غرفه آمریکا، فرانسه و انگلیس بازدید کرد و در پاسخ به سوال من که پرسیدم غرفه‌های روسیه و کشورهای دیگر را نمی‌بینید؟ گفتند که این‌ها مهم نیستند!

 

موافق لغو تحریم تسلیحاتی نبودند:

 

لاوروف وزیر خارجه دولت روسیه در سال ۹۴ به من گفت که چین و روسیه مایل به لغو تحریم‌های تسلیحاتی بودند، اما ایران موافق لغو این تحریم‌ها نبود. در همین حال فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی چندی پیش اذعان کرده که ایرانی‌ها از ما درخواست کردند که ایران را در مرز تحریم‌ها بگذاریم. ایرانی‌ها برخلاف روس‌ها به ما گفتند که تحریم‌های تسلیحاتی را باقی بگذارید.

 

نفت به روسیه نمی‌فروشیم:

 

یکی از مسئولان دولت روحانی گفته که در حالی که زمینه فروش نفت ایران محدود شده و بخش قابل توجهی از نفت روی ناوگان کشتی یا در انبارهای متراکم قرار گرفته بود، روس‌ها برای خرید نفت ایران ابراز تمایل کردند اما بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت گفت که ایران امسال نفتی نمی‌فروشد!

 

  • Upvote 4
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , mehdipersian گفت:

 

سفیر اسبق ایران در مسکو:



 

بنظر این اظهارت سیدمحمودرضا سجادی بوده در برنامه جهان آرا شبکه افق!

البته ایشون در سال های 87 الی 92 سفیر بودند..

فیلم مصاحبه هم ببنید داستان FATF و بازدید از غرفه های دیگر مربوط به سال های 88-91 هست...

 

این هم بخشی دیگر از صحبت ها:

به رئیس دفتر پوتین گفتم چرا قطعنامه‌های ضد ایرانی را وتو نمی‌کنید؟ گفت مسلح شدن هسته‌ای شما به ضرر ما و مورد اعتراض مردم روسیه است! احساس می‌کنم گروهی از ایران، این پالس را به آنها داده بودند.

در پروژه نیروگاه بوشهر، ما به تعهداتمان در قبال روسیه عمل نکردیم!

گاهی حتی با هماهنگی، کاری می‌کردند بانک مرکزی پول روس‌ها را ندهد، انگار مسئله حیثیتی بود که نباید پول آنها را به موقع بدهیم.

تهران هیچوقت به تعهدات خود در قبال مسکو عمل نکرده است. بانک مرکزی ایران دیدگاهی جهان سومی به روسیه دارد.

برای بانک مرکزی ایران، حیثیتی هست که نباید پول روس ها رو به موقع پرداخت کنه!

 

داستان وتو نشدن قطعنامه ۱۹۲۹ - خرداد 1389 و رای مثبت روس ها -- گفتگو با رئیس دفتر سابق پوتین
شما کشوری مسلمان هستید در جنوب ما، همسایه مسلمان ها و کشوری ایدئولوژیک
مسلح شدن شما به سلاح هسته ای امنیت ما رو به خطر میندازه! شما الان دولت انقلابی هستید (این گفتگو زمان دولت احمدی نژاد بوده)
ما از کجا میدونیم چندسال دیگه دولت غربگرا بیادو ...
طرف روس همان ایام گفته هر کشوری سمت انرژی هسته ای رفته نیت این دارد که به سلاح هسته ای دست پیدا کند!
 

این خبر هم بهتره برای سفیر اسبق بازخوانی کنن که چه شد در وبلاگ گلایه کردند؟!

جالبه همان نگاه جهان سومی که به روس ها نسبت دادن در سال 90، الان به بانک مرکزی کشور خودمان نسبت میدهد!!!

 

بانک «وی تی بی 24»، دومین بانک بزرگ روسیه، حساب‌های سفیر و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو را مسدود کرده است. اسفند ماه 1390
محمودرضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی در مسکو گفته که این بانک با اخطاری کوتاه مدت به آنها، حساب ها و کارت های اعتباریشان را بسته است. او اقدام این بانک را تسلیم شدن به خواست آمریکا و اتحادیه اروپا توصیف کرده است.
الکساندر لوکاشِویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به خبرگزاری ها گفته است که این اقدام احتمالا به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران است.

=

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از داو جونز، یک بانک دولتی روس حساب های متعلق به سفارتخانه ایران را مسدود کرده است. اقدامی که به گفته سید محمود رضا سجادی، سفیر ایران در مسکو، نشانه تسلیم شدن این بانک در مقابل تحریم های آمریکا علیه تهران بوده است.

سجادی روز جمعه نسبت به اقدام شعبه شماره 24 بانک دولتی وی تی بی روسیه مبنی بر درخواست از این سفارتخانه برای خالی کردن تمام حسابهای خود و یا پذیرش ریسک ضبط تمام وجوه موجود در این حسابها، اعتراض کرد.

سفیر ایران در روسیه طی یادداشتی نوشت: «شعبه مذکور اعلام کرده که این اقدام دستوری بوده که از سوی مدیریت ارشد این بانک صادر شده و آنها نمی توانند در مورد آن کاری انجام بدهند.» سجادی اضافه کرد که حتی کارت اعتباری شخصی وی نیز مسدود شده است.

وی افزود: «این رفتار از سوی بانک مذکور رفتاری ناپسند، غیر حرفه ای و از نوع اقدامات کشورهای جهان سومی به شمار می رود. حتی بانک های انگلیسی و فرانسوی نیز چنین آزادی هایی را از کارمندان سفارتخانه های ما سلب نکرده اند.»

یک سخنگوی شعبه 24 بانک وی تی بی این اقدام را یک اقدام کاملا اقتصادی خواند و گفت، اعطای خدمات به این سفارتخانه به این دلیل متوقف شده که ارائه خدمات به سفارت ایران برای بانک اقتصادی و سود آور نبوده است. وی اضافه کرد که از یک هفته پیش در مورد بسته شدن حسابهای سفارتخانه به مقامات ایرانی اطلاع داده شده بود.

اما در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این اقدام احتمالا ناشی از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است.

آلکساندر لوکاشنویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: «این تردید وجود دارد که این اقدام در راستای اقدامات فرا سرزمینی صورت گرفته از سوی سازمان جهانی انتقالات بین بانکی بوده باشد.»

بر اساس قانون جدیدی که در ماه دسامبر به امضای رئیس جمهور آمریکا رسید، موسسات مالی طرف معامله با بانک مرکزی ایران مورد تحریم و مجازات دولت آمریکا قرار می گیرند.

https://www.farsnews.ir/news/13901212001549/بانک-روسی-حساب-های-سفارت-ایران-در-مسکو-را-مسدود-کرد

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=SelshQu8VPc

 

دولت قبلی و شخص ایشون در افراط و تفریط گوی سبقت از یکدیگر ربودند.

 

 

 

سال 2007 قرارداد اس-300 امضا شد (قبل از آغاز دوره محمودرضا سجادی)

دقیقا اگر بخواهیم یک نگاه اجمالی بندازیم، بنظر نوع اقدامات سفیر در ضعف مطلق بوده. بعد قطعنامه 1929 ، مدودف دبه کرد. حکم ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی به ایران امضا کرد.

سال 94 حکم ممنوعیت توسط پوتین لغو شد.

 

نقل قول

 

President Dmitry Medvedev has signed a decree banning the delivery of S-300 air defense systems to Iran, RIA Novosti reported. Moscow had signed a deal to provide Iran with $800 million worth of S-300 equipment.

Medvedev's decree also prohibits entry to and transit via Russia for Iranian nationals tied to the country's nuclear program. Russian individuals and legal entities also are banned from rendering financial services linked to Iran's nuclear program, RIA Novosti said.

The Russian network RT reported the chief of the Russian armed forces general staff, Nikolay Makarov, said Russia would not send the S-300 long-range surface-to-air missile systems to Iran because they fall under U.N. Security Council Resolution 1929.

 

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Like 2
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه فعلا قدرت دست اقلیت شرقگرایی هست که حاضرن حتی ملت ایران رو تخطئه کنن ولی چهره اربابان کمونیستشون رو سفید کنن

  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , shirazz گفت:

 

بنظر این اظهارت سیدمحمودرضا سجادی بوده در برنامه جهان آرا شبکه افق!

البته ایشون در سال های 87 الی 92 سفیر بودند..

 

خیر تمامی این موارد سخنان سفیر ایران در زمان دولت خیانتکار روحانی بوده. این تازه یک چشمه از خیانت هایشان برای اثرگذاری بیشتر تحریم ها بر ایران بوده. 

باید در مورد روابط بین الملل هم توضیحی به دوستان بدهم تا متوجه بشوند چه اتفاقی افتاده:

روسیه و چین همین الان هم موافق اتمی شدن ایران یا هیچ کشور دیگه ای نیستند دوست دارند سلاح اتمی انحصار همین کشور ها باقی بماند. 

سال 90 هم آمریکا با استفاده از همین مورد و تندروی های احمدی نژاد توانست چین و روسیه را علیه ایران قرار بدهد. 

 

داستان این نظری که نوشتم مال دوران روحانی و تحریم های زمان ترامپ هست که با اینکه ایران با توافق راه های رسیدن به سلاح هسته ای را بسته بود باز امریکایی ها و اروپایی ها زیاده تر می خواستند. 

این زنگ خطر را در روسیه و چین به صدا در آورد و کاملا مطمئن شدند این داستان هسته ای فقط یک بهانه برای غربی هاست و تمام تلاششان را می خواستند بکنند که علیه غربی ها موضع بگیرند. 

اابته دولت خیانتکار روحانی طبق دستوراتی که بهش رسیده بود تمام تلاشش را کرد تا چین و روسیه با ایران دشمن بشوند و در نتیجه تحریم ها بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشه. 

این تازه یک قسمت کوچک از طومار 8 سال خیانت دولت روحانی بوده

  • Upvote 3
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , natilues گفت:

متاسفانه فعلا قدرت دست اقلیت شرقگرایی هست که حاضرن حتی ملت ایران رو تخطئه کنن ولی چهره اربابان کمونیستشون رو سفید کنن

سلام ،

کمونیست دیگه کجا بود داداش ؟!

30 ساله که دیگه وجود نداره ! ( بقول معروف ته دیگشم خوردن تموم شد :) )

اینهایی که الان هم بعد از سی سال متهم به کمونیست بودن هستن ، خیلی لیبرال تر از کشورهای غربی هم شدن ، یکم ازین نگاه گذشته گرا بیایم بیرون لطفا .

من مدافع این شرق گراهای افراطی نیستم اما با اسم گذاری روی این جریانها فقط باعث خلط مبحث میشیم .

ویرایش شده در توسط 951
  • Like 3
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 minutes قبل , 951 گفت:

سلام ،

کمونیست دیگه کجا بود داداش ؟!

30 ساله که دیگه وجود نداره ! ( بقول معروف ته دیگشم خوردن تموم شد :) )

اینهایی که الان هم بعد از سی سال متهم به کمونیست بودن هستن ، خیلی لیبرال تر از کشورهلی غربی هم شدن ، یکم ازین نگاه گذشته گرا بیایم برون لطفا .

من مدافع این شرق گراهای افراطی نیستم اما با اسم گذاری روی این جریانها فقط باعث خلط مبحث میشیم .

کمونیست تموم شده؟! جالبه آقای پوتین با اصرار فراوان و بارز دنبال احیای امپراطوری شورویه. کدوم لیبرالیسم؟! ایشون با سرکوب تمام مخالفین حکومت تک حزبی و سرکوبگر خودش رو به صورت مادامالعمر( مانند استالین) ایجاد کرده. تمام قدرت اقتصادی روسیه بین نزدیکان پوتین و هم حزبی هاش تقسیم شده. ظاهر امر اقتصاد خصوصیه اما باطنن جمهوری اسلامی طور اقتصاد مملکت رو دستش گرفته. چین هم که هنوز کمونیستیه. اگه امروز چین اقتصادش رو به سمت سرمایه داری سوق داده نه برای اینکه لیبرالیسم رو قبول کرده بلکه برای استفاده از موقعیت برای پیشرفت هست والا خر همون خر و پالون همون پالونه.الیگاریشی و تمامیت خواهی حکومتهای شرقگرا تمامی نداره برادر! از اسم گذاری روی جریانها هم که ما بیش از همه ناراحتیم. تا میگیم اینجا مشکل هست میگن میگن شما غربگراها جاسوس غرب هستین!!!! چیزی که عوض داره گله نداره!! این مسئولین کنونی هم دیگه باید چیکار میکردن که نکردن تا به پیراهن تیم ملی روسیه برسن؟!

 

  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, natilues گفت:

کمونیست تموم شده؟! جالبه آقای پوتین با اصرار فراوان و بارز دنبال احیای امپراطوری شورویه. کدوم لیبرالیسم؟! ایشون با سرکوب تمام مخالفین حکومت تک حزبی و سرکوبگر خودش رو به صورت مادامالعمر( مانند استالین) ایجاد کرده. تمام قدرت اقتصادی روسیه بین نزدیکان پوتین و هم حزبی هاش تقسیم شده. ظاهر امر اقتصاد خصوصیه اما باطنن جمهوری اسلامی طور اقتصاد مملکت رو دستش گرفته. چین هم که هنوز کمونیستیه. اگه امروز چین اقتصادش رو به سمت سرمایه داری سوق داده نه برای اینکه لیبرالیسم رو قبول کرده بلکه برای استفاده از موقعیت برای پیشرفت هست والا خر همون خر و پالون همون پالونه.الیگاریشی و تمامیت خواهی حکومتهای شرقگرا تمامی نداره برادر! از اسم گذاری روی جریانها هم که ما بیش از همه ناراحتیم. تا میگیم اینجا مشکل هست میگن میگن شما غربگراها جاسوس غرب هستین!!!! چیزی که عوض داره گله نداره!! این مسئولین کنونی هم دیگه باید چیکار میکردن که نکردن تا به پیراهن تیم ملی روسیه برسن؟!

 

 سلام

تعریف و مصادیق کمونیست با این مواردی که شما فرمودید متفاوته .

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, natilues گفت:

سلام. تعاریف بعضیا هم از لیبرالیسم غلطه. اتفاقا کمونیست هم امروز با چهره جدید ظهور کرده. نئوکمونیسم. مثل نئو لیبرالیسم. اندیشه های طیف مذکور دقیقا اندیشه های طیف استالینیسم هست فقط مدرن شدن. امروز حتی طالبان هم مدرن شده دیگه کسی رو به خاطر معلوم بودن مچ دستش در ملاء عام شلاق نمیزنه اما مگه طالبانیسم جدید با طالبانیسم ملاعمر تفاوتی داره؟!

با شما در مورد وجود کمونیست در عصر حاضر در کشور های مورد نظرمون اتفاق نظر ندارم .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 hours قبل , MR9 گفت:

بسم ا...

 

 

راست : ناتو و محاصره روسیه ... به موقعیت ایران و چین در نقشه دقت کنید 

 

 

Russia_VS_NATO.png

 

 

 

سخنان لاوروف جالب و قابل تامل بود چند روز پیش که حتی در این شرایط سخت روسیه هم از ونزوئلا به عنوان یک کشور دوست نام برد ولی ایران را یک کشور با روابط نزدیک نامید فقط و کاملا بین یک کشور دوست و یک کشور دارای روابط فاصله گذاری کرد. حالا شاید بعدها دلایل  خشم روس ها از ایران خصوصا در چند سال اخیر  فاش بشه ولی مشخصا کشور ایران به عنوان یک کشور مستقل هیچوقت نقش عروسکانی مثل ترکیه و امارات و سعودی و بحرین و مصر و ... را برای کشورهای غربی و شرقی ایفا نکرده و نمیکنه ( حالا اپوزیسیون خودشون را له کنند که اتفاقا این نقطه قوت ایران را به دستور اربابانشون سعی کنند وارونه جلوه بدند و مثلا چیزی که ابدا و اصلا خودشون ندارند* سعی کنند در مورد ایران هم تسری بدند (شرافت و استقلال و عزت ) ولی خب واقعیت حتی زمان هایی که ایران تا نزدیک به زانو در اومدن هم رفته با هجمه تمام جهان روشن تر از تمام دروغهای این دریوزگان بی هویت هست ) و برای همین هست که در چهل سال گذشته اتفاقا از جانب قدرت های شرق و غرب با کم و زیاد دوره ای همیشه تحت فشار بوده و شاهد تصمیمات جمعیشون هم علیه ایران گاهی بودیم. چه در جنگ هشت ساله و چه شورای امنیت و ...

 

*خواننده لس انجلسی مصاحبه میکنه که اهنگ خلیج فارس را نخوندم در کشور سعودی چون نام خلیج فارس مشکلیه(!) بین ایران و سعودی و امارات و بحرین و چند کشور دیگه و من هم آدمی سیاسی(!) :) نیستم و نمیخوام این کشورها را از دست بدم!

به همین صراحت مطلقا اپوزیسیون نشاندار و فعال ایران در هر دسته و گروهی هیچ عرقی ندارند نسبت به سرزمین ایران و حتما هم در دوره های تاریخی امثال همین ها موجبات ترکمنچای ها و گلستان ها شدند. عرق ملی که به کنار؛ اینها کشور را به ارزنی حتی میفروشند و این برای ایرانیان باید توجه خوبی باشه که در هر دوره ای از تاریخ امثال اینها را خوب بشناسند. سوال سختی نیست که نهایتا دل یک رزمنده بسیجی  "18 ساله" ذیل کشور در حال حاضر برای مرزهای ایران بیشتر میسوزه یا انبوهی از تن های متعفن این امثال اپوزیسیون که هر روز دلقک وار در شبکه یکی از دشمنان ایران در حال مسابقه برای تکه تکه کردن ایران هستند. بسته به پول دریافتی و کشور مبدا پول هم هر نسخه ای را از تجزیه تا حمله نظامی دشمن برای کشور اون هم وقیحانه به اسم "ایران" و "مردم" و " ازادی" تجویز میکنند.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 2 فروردین 1401 در 21:06 , alala گفت:

چند روز پیش که حتی در این شرایط سخت روسیه هم از ونزوئلا به عنوان یک کشور دوست نام برد ولی ایران را یک کشور با روابط نزدیک نامید فقط و کاملا بین یک کشور دوست و یک کشور دارای روابط فاصله گذاری کرد. حالا شاید بعدها دلایل  خشم روس ها از ایران خصوصا در چند سال اخیر  فاش بشه

سلام  سیاست خارجی ایران همان است که مرحوم امام (ره) تعریف کرد " نه شرقی و نه غربی " زیرا عضویت در هر بلوک به ضرر ما خواهد بود حالا روسها هم مثل امریکایی ها خشمگین باشند این سیاست تغییر نخواهد کرد 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته در این مورد و مورد خاص روس ها به عنوان یکی از معدود کشورهای هدف ما برای تهیه چند قلم محصول دفاعی خاص متاسفانه با تحریمهای اعمال شده در زمینه قطعات حساس به نظر روس ها برای تامین جدید که خیر حتی سرپا نگه داشتن تسلیحات فعلی خودشون هم با مشکلاتی روبرو بشند و از این منظر با توجه به دورنمای جنگ ( خاصه در مورد جنگنده) شانس خرید برای ایران کاهش پیدا میکنه.

 

اگر روس ها موفق بشند برخی قطعات را جایگزین کنند با قطعات با تکنولوژی پایین تر باز تطبیق و کارایی محصول نهایی احتمالا ریسک بالایی را به کشور مقصد تحمیل میکنه، بماند که در کوتاه مدت تطبیق قطعات جدید خودش پروسه ای پیچیده و زمانبر هست. این بسته به میزان وابستگی یک محصول به قطعات حساس و غیرقابل تولید در داخل روسیه هست که در مورد جنگنده ها به نظر قابل تامل هست.

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , alala گفت:

در کوتاه مدت تطبیق قطعات جدید خودش پروسه ای پیچیده و زمانبر هست.

 

بله دقیقا" نکته درستی را فرمودید .

در مورد روسیه هر چه در این تقابل اخیر رو به جلوتر می رویم عیان تر می شود که جنگ حاضر روابط مسکو و ناتو را دچار گسست شدید نموده است جنگی که در واقع شروع آن مذاکرات ناتو و اکراین برای عضویت و در ادامه آن الحاق کریمه به روسیه بود . تقریبا" می شود گفت این شکاف بعد از فروپاشی شوروی تبدیل به عمیق ترین بحران معاصر در روابط طرفین خواهد شد.

 

در رابطه با اینکه کشورهای چون ایران در چنین شرایطی چه نقشی برای خود تعریف خواهند کرد ؟:

اصولا" یکی از تفاوت کشورهای ابر قدرت با کشور های در حال توسعه همین است که ابرقدرتها توان و ابزار تحمیل اراده خود بر محیط پیرامونی خود را دارند . ( مانند اشغال و حمله نظامی ، تحریم اقتصادی ، گرفتن مشروعیت بین المللی برای تمام اقدامات فرا قانونیشان و ...) ولی کشور های ضعیف تر باید منتظر فرصت مناسب بمانند و با تدبیر از گسست های پیش آمده و بزنگاه های تاریخی کمال استفاده را ببرند . ( به اعتقاد بسیاری خرید های دوران مرحوم هاشمی از شوروی سابق در یکی از همین بزنگاه ها اتفاق افتاد ) بزنگاهی که شاید ما همان موقع نمیدانستیم که تا چندین سال بعد شرایط تکرار مجددش برای ما رخ نخواهد داد . 

 

22 hours قبل , parsneet گفت:

و سرمایه گذاری که با هوشمندی در سرمایه گذاری به موقع خودش خواهان بازگشت مطالباتش به صورت محصولات بروز و امتحان پس داده ( در صحنه رزم واقعی ) می شود .

 

هوشمندی و فرصت شناسی اصل هر سرمایه گذاری موفق هست . البته که همانطور که شما فرمودید تحریمهای ایران و روسیه مانعی بزرگ بر سر راه هرگونه چشم اندازی خواهند بود ولی باید دقت نماییم که در هیچ برحه تاریخی این دست برنامه و اقدامات بدون مانع نبوده و نخواهد بود . اگر به تجهیز ارتش ایران در زمان صفویان به تکنولوژی ساخت توپ جنگی نگاهی بیاندازیم در میابیم که هوشمندی افرادی تصمیم گیر و دلسوز از همچنین گسست های بین المللی باعث گردید که فضایی تحرک برای کشورهای چون ایران باز شود و با ورود تجهیزات جدید به خطوط مقدم ایران شاهد تغیرات شگرفی در صحنه رزم آن زمان خود شود . ولی اینکه از این پنجره فرصت ها چقدر بهره ببرید دیگر به خودتان بر میگردد ..! در زمان تجهیز و بازسازی ارتش نوین ایران توسط پهلوی اول انگلیسی ها کم خباثت نکردند و مانع نتراشیدند و همانطور هم به گواه تاریخ در نابودی این ارتش نوپا نقش اول را بر عهده داشتند. ولی شناخت این گسست ها و مرزها و فضاهایی تحرک موجب شد علی رقم مانع تراشی های ایشان ارتش نوبنیاد ایران بتواند شروع به تجهیز خود کند ( هرچند که در سرانجام کار عقیم ماند ) در واقع توانستند با رجوع کردن به سایر بازیگران و ابرقدرتهای آن دوره اهداف توسعه ای خود را دنبال کنند .

 

بهر روی روسیه نیز هر چه جلوتر می رود در این نبرد بهتر متوجه می شود که غرب هرگذر برای آنها نمی تواند از نقش یک دشمن خارج شود . ولو اینکه مشارکت در بعضی پروژه ها ( چون همکاری در اشغال افغانستان و  حمله به داعش در عراق و سوریه توسط آمریکا ) مسکو را خوشبین به این نموده بود که با فشردن یک دکمه قرمز تمام تخاصم ها ریست خواهند شد ...! ( غافل از اینکه اکثر این تخاصم ها ماهیتی است و نه تاکتیکی ...)

5573897.jpg

 

 

روسیه به اعتقاد من این توان را دارد که بتواند با یک بازبینی جامعه و باز تعریف پروژه های تولیدات نظامی اش تحریم ها را حداقل در بحث صنایع نظامی دور بزند و خطوط تولیدش را همچنان روی پا نگهدارد . و البته امید علاقه مندان تیزپروازهای آسمان به ورود ناوگانی نو نوار را زنده نگه دارد :) ;) . 

اما گذشته از مذاح وضعیت فعلی ما به گونه ای است که هر گونه ( خرید ، تولید مشترک ، سرمایه گذاری در ساخت ، مشارکت در تحقیق و توسعه و ... ) هر محصولی می تواند میمون و مبارک باشد اعم از زرهی و دریایی و ... حتی اگر شامل محصولات هوایی هم نشود ...

 

22 hours قبل , parsneet گفت:

فقط اینجا بحث زمان سنجی و فرصت شناسی است

 

ویرایش شده در توسط parsneet
  • Like 2
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.