Ahmad6644

ارتباطات و قراردادهای دفاعی ایران و روسیه ( خبرها ، حواشی ، تحلیل ها ، احتمالات ! و .... )

Recommended Posts

[quote]تا تنور داغه بايد نون رو چسبوند! به بر و بچى كه روسيه اند بگيد يه 100 تايى Su-35BM و 80 فروند Su-34 به همراه مبلغى Su-30 ٬ MiG-31 سفارش بدن و قرارداد ارتقاى MiG-29 ها و فانكرها و Su-24 ها رو منقعد كنند! قرارداد مونتاژ در ايران براى T-50 و S-47 Berkut فراموش نشود!! آواكس و ترابرى هم كه ديگه رو شاخش هست![/quote]
با این اوصاف شما باید تمام بودجه چندین ساله مملکت رو برزیم تو جیب این روسهاکه :lol: icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب عوضش (مثل خريدهاى زمان پهلوى٬ در عين فقر شديد مردم) تا يه 20 تا 30 آينده تأمين مى شيم و مى تونيم با خيال آسوده و بدون عجله و با بهره گيرى از فناورى و تجربه روس ها طرح هاى بومى رو به اجرا برسونيم...(مگر توجّه نكردى:[color=red]قرارداد مونتاژ در ايران براى T-50 و S-47 Berkut فراموش نشود!! [/color])

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونا تازه گفتند بررسی می کنیم نه صادر .خداکنه همین جوری باشه که شما می گید.
درضمن فکرنکنم حتی سوخو30 بهمون بدن چه برسه به تی 50وبرکوت.البته خدا کنه که بدند. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]تا تنور داغه بايد نون رو چسبوند! به بر و بچى كه روسيه اند بگيد يه 100 تايى Su-35BM و 80 فروند Su-34 به همراه مبلغى Su-30 ٬ MiG-31 سفارش بدن و قرارداد ارتقاى MiG-29 ها و فانكرها و Su-24 ها رو منقعد كنند! قرارداد مونتاژ در ايران براى T-50 و S-47 Berkut فراموش نشود!! آواكس و ترابرى هم كه ديگه رو شاخش هست![/quote]
[quote]چیزی فراموش نکردی icon_wink
قرارداد مونتاژ در ايران براى T-50 و S-47 Berkut فراموش نشود icon_cool :lol: :lol: icon_twisted
[/quote]
عزیزان چیز دیگه ای احتیاج ندارید؟خجالت نکشید بگین... (عجب تفکراتی!) :|
اگر باز هم میخوان 100 میلیونی بندازند،همان کاسه و همان آش...
ولی به هر حال باید یه چیز هایی بگیرند،حالا به هر قیمت... :blushing:

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در متن خبر گفته شده که: "اگر آنها به تجهیزات هوایی ترابری و نظامی ما تمایل نشان دهند، ما این پیشنهادات را بررسی می کنیم. " مشخصا از تجهیزات ترابری نام بردن (که همین پیشنهاد هم اگر جدی باشه خوبه)، فکر نمیکنم جنگنده شامل این پیشنهاد بشه، بهر حال اون تحریمهای ناجوانمردانه بر ضد ما توسط همین روسها تایید شده و بعیده که به این روشنی به نقض اون بپردازن، منبع اصلی خبر هم که ریا نووستی هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به گرایش روسیه و دنیا به ساخت جنگنده های نسل پنجم و حتی ششم
احتمالا از حالا به دنبال راهی برای سود بیشتر می گرده!

فکر نمی کنم در بخش نظامی جنگنده بخریم!

احتمالا تجهیزاتی مثل موتور,رادار, و شاید مهمات بخریم!(که البته باز هم تعدادی کم و برای بدست آوردن دانش فنی خواهد بود)

البته در بخش ترابری و غیر نظامی هر چیزی ممکنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا اين روسها رو خيلي دسته بالا در نظر كرفتين.
روس جماعت به خاطر پول حتي حاضر خاكشم بفروشه چه برسه به جنگنده!
ميگي نه ! همون قضيه آلاسكا.
آمريكا كه دشمن درجه يكشون بود ازشون خريد حالا ما اگه دوستشون نباشيم دشمنشون كه نيستيم پس كار نشد نداره.
همين حرفهاي رئيس جمهورشون رو درباره فروش اس 300 به ايران بخونيد كه گفته در شرايط فعلي ( كه اوضاع مالي همه خرابه و كفگير مام خورده به ته ديگ! ) كه بخشي از پرداخت ها از طرف ايران انجام شده امكان لغو قرارداد نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نسل ششم ديگه چه صيغه اى هست؟! همين جا بگم: تا شفق2 به ارتش تحويل نشه ما هيچ جنگنده/بمب افكنى رو به عنوان نسل 5 به رسميت نمى شناسيم! چه برسه به نسل شش!! icon_cool
بابا ما در زمان جنگ از آمريكا تسليحات خريديم! چه برسه به روسيه كه مثلاً هم پيمانمون هم هست! تازه حالا كه دارن چشمك هم مى زنند كه بيا هواتو دارم!! نا اميد نشين! هر چند كه از بار طنز هم غافل نبايد شد... :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان به این سادگی ها هم فکر نکنم باشه icon_cool

تجهیزات هوایی فقط محدود به جنگنده نمی شه . بلکه شامل پدافند های هوایی و رادار و سیستم های اکتشاف هوایی و ... هم می شه .

اگر قراره جنگنده ای خریداری بشه مطمئنا تی50 و سوخو 47 و سوخو 35 نخواهد بود . بلکه به احتمال زیاد محدود به سوخو 30 , میگ-29 از مدل های جدید و هواپیما های ترابری یا بالگرد های نظامی باشه .

گرفتن خط تولید و خرید سوخو 47 و 35 و ... نیازمند بودجه بالای نظامی هست و فکر نمی کنم با توجه به دکترین دفاعی که ما داریم نیازمند چنین خرج های باشیم /

بهتره فراموش نکنید که روس ها سوخو 30 رو با قیمت 67 میلیون دلار چندین سال پیش به ایران سفارش کردند .

امیدوارم اگر قراره خریدی بشه در زمینه جنگنده باشه و اگر می خوایم از طرح های خودکفایی داخلی هم عقب نمونیم باید بودجه مناسب نظامی رو داشته باشیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا رحم كنيد ديگه! حالا هم هر كى مى آيد يه تيكه اى به ما مى اندازه و بعد يه icon_cool مى ذاره و دلشو مى گيره و حالا نخند٬ كى بخند!! :blushing:
من كه گفتم يك كمى(!) طنز چاشنيش كردم! يك كارى نكنيد كه از اين به بعد سايت و ما فيها رو از نظرات گهربارم محروم كنم ها؟! :lol: icon_twisted :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسدولین روسیه هنوز با صهیونیست ها مذاکره می کنند که s300 به ایران بدن یا نه
احتمال اینکه یک قرار داد با ایران ببندند و بعد چند امتیاز از غرب برای لغو قرار داد بگیرن هم هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه این جور پیغام ها فقط هشدار برای امریکا برای امتیاز گیری هست و بدبختانه ایران تبدیل به مهره شطرنجی بین غرب و شرق شده.
روسها لطف کنند نیروگاه اتمی رو تکمیل کنند میگ و سوخو بعدا !!!
زیاد توجه نکنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا می شه بپرسم کی گفته ایران و روسیه هم پیمان هستند >>>> تا اونجایی که من می دونم ایران با روسیه دو دشمن راهبردی هستند که در اینده امکان اینکه با هم مشکل پیدا کنند خیلی زیاده ... فکر می کنید روسها میان با فروش اینها عملا کاری کنند که ما قدرت اول منطقه بشیم اونم از نظر هوایی ( شاید قدرت اول نشیم ولی دیگه هر خری از راه می رسه نمی گه حمله ی هوایی به ایران می کنیم )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در سیاست این رسانه ها نیستن که خطی مشی تعیین میکنن بلکه این سیاستمداران هستن که باید جوری با رسانه ها بازی کنن تا بتونن به خواسته خودشون برسن

شما از کجا میدونید که پیمانی هست یا اصلا نیست؟

از کجا میدونید قرارداد اس 300 انجام شده یا نشده؟

بالاخره سران مملکت میدونن کی داره بازی میکنه از من و شما هم خیلی بیشتر آگاهی دارن و اصل ماجرا پیش اونهاست

تمام حرفهایی که اینجا زده میشه حدث و گمان و نظرات شخصی هست

[quote]تا اونجایی که من می دونم ایران با روسیه دو دشمن راهبردی هستند که در اینده امکان اینکه با هم مشکل پیدا کنند خیلی زیاده[/quote]

شما تا کجا میدونید؟ محدوده رو مشخص کنید

دوستان عزیز سیاست پدر مادر نداره الان روسیه دوست داره ایران رو داشته باشه تا به امریکا فشار بیاره شاید هم زمانی امریکا با ایران دوست بشه تا به روسیه و برخی دیگر از کشورها فشار بیاره

روسیه سالها تلاش کرده تا به اینجا رسیده تسلیحات نظامی فوق پیشرفته که همینطوری از آسمون نیوفتاده واسشون
تلاش کردن به هدفشون برسن و رسیدن و حالا دارن با استفاده از تکنولوژیشون دنیا رو بازی میدن

اگر میخواهیم نجات پیدا کنیم باید تکنولوژی برتر باشیم
همین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، اميرخلبان احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا صبح امروز در نشست خبري با اشاره به برپايي رزمايش بزرگ پدافندي مدافعان آسمان ولايت 2 به مدت 5 روز در منطقه گسترده‌اي از نيمه غربي كشور اظهار داشت: اين رزمايش جزء برنامه‌هاي ساليانه قرارگاه و به صورت دوسويه از فردا انجام مي‌شود.
ميقاني افزود: در اين رزمايش 2 كشور فرضي نارنجي و آبي به انجام رزمايش مي‌پردازند كه كشور نارنجي به عنوان دشمن فرضي و مهاجم به تاسيسات كشورمان محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه اين رزمايش در سه مرحله انجام خواهد شد، گفت: در مرحله اول آمادگي منطقه نبرد صورت مي‌گيرد و در مرحله دوم هواپيماهاي شناسايي دشمن وارد حريم هوايي كشورمان شده و اقدام به فيلمبرداري و عكسبرداري مي‌كنند و همچنين همزمان با اين عمليات دشمن هواپيماهاي اخلالگر آنان نيز وارد صحنه مي شوند تا در كار سامانه‌هاي الكترونيكي و راداري ما اخلال ايجاد كرده و همزمان به جمع‌آوري اطلاعات مي‌پردازند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا تصريح كرد: در اين مرحله است كه هواپيماها و تجهيزات پدافندي ما نيز ضمن مقابله با تهاجم دشمن به صورت همزمان اقدام به جمع‌اوري اطلاعات مي‌كنند تا اينكه هواپيماهاي دشمن حمله خود را متوجه سامانه‌هاي پدافند هوايي ما خواهند كرد كه با مقابله تجهيزات دفاعي روبرو خواهند شد.
ميقاني افزود: در مرحله سوم، هواپيماها و موشك‌هاي دشمن به سمت مناطق حساس و حياتي ما حركت مي‌كنند كه با دفاع محكم ضدهوايي نيروهاي خودي مواجه مي‌شوند.
وي با اشاره به تفكيك پدافند هوايي از نيروهاي آفندي، گفت: يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين رزمايش اين است كه اولين رزمايش مشترك گسترده پس از تفكيك محسوب مي‌شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا، گستردگي منطقه نبرد حدود 600 هزار كيلومتر مربع، تنوع جنگ‌افزارها، سامانه‌هاي به روز شده در زمينه جمع‌آوري اطلاعات و ارتباطات، بهينه‌سازي سامانه‌ها و ارزيابي عملكرد گسترده نيروهاي پدافند برابر جنگ الكترونيك دشمن را از ديگر ويژگي‌هاي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 2 عنوان كرد.
ميقاني يكي ديگر از اهداف اين رزمايش را همكاري و انسجام بين نيروهاي پدافند از يگان‌هاي مختلف نيروهاي مسلح از جمله سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و بسيج معرفي كرد و گفت: ما همواره در حال ارتقاء توان رزمي خود هستيم و در اين رزمايش‌ها بهينه‌سازي و به روز شدن تجهيزات و توانمندي‌ها مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.
وي با بيان اينكه در اين رزمايش تاكتيك‌هاي جديد تمرين خواهد شد، دكترين نظامي كشورمان را يك دكترين پدافندي عنوان كرد و گفت: با توجه به تغيير صحنه نبرد به جنگ‌هاي نامتقارن تمام متون آموزشي وتاكتيك‌هاي ما تغير كرده كه در اين رزمايش‌ها آزمايش مي شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا قابليت فرماندهان، توانايي پدافند هوايي، ارزيابي توان نيروها و به كاري گيري جنگ الكترونيك و نيز استقلال تاكتيكي مناطق مختلف نبرد را از ديگر اهداف اين رزمايش عنوان كرد و افزود: با انجام اين رزمايش‌ها مي‌توانيم نقاط قوت وضعف خود را نيز به دقت مورد ارزيابي قرار دهيم.
ميقاني با تاكيد بر اينكه ماموريت قرارگاه پدافند هوايي حفاظت از قلمرو هوايي كشور است، خاطرنشان كرد: اگر تعرضي از جانب دشمن متوجه كشورمان شود، ‌اول قرارگاه پدافند هوايي وارد عمل خواهد شد.
وي با بيان اينكه در اين مدت تهديدات عليه تاسيسات حياتي و هسته‌اي ما زياد صورت گرفته است، گفت: اين مسئوليت ما است تا از مناطق حياتي كه تاسيسات هسته‌اي جزو آن است حفاظت كنيم و در مجموع مي‌گوييم رزمايش در يك منطقه وسيع شامل بوشهر، فارس، اصفهان، تهران، شمال كشور و استان‌هاي غربي است تا از هر گونه نفوذ دشمن جلوگيري كنيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا ادامه داد: در منطقه رزمايش بخش عمده پدافند هوايي كشور از تمامي نيروهاي مسلح حضور خواهند داشت و مسئوليت و فرماندهي كلي با قرارگاه پدافند هوايي است كه ماموريت خود را به كمك نيروهاي تابعه و نيز نيروهاي تحت كنترل عملياتي خود مانند سپاه، ناجا و بسيج انجام مي‌دهد كه همه اينها تحت كنترل يك شبكه منظم هستند.
ميقاني با اشاره به اهميت موضوع خودكفايي در تجهيزات، تصريح كرد: اين تجربيات را از زمان دفاع مقدس داريم و امروز قريب به اتفاق نيازهاي خود را در داخل توليد مي‌كنيم.
وي با اشاره به بحث خودكفايي درسامانه‌هاي راداري گفت: در گذشته ما توانسته‌ بوديم تنها يك رادار ملي بسازيم اما امروز آنقدر در اين بحث پيشرفت داشته‌ايم كه به صورت تفكيكي رادارهاي تخصصي با بردهاي هزاران كيلومتر و يا برد كوتاه در داخل كشور مي‌سازيم و از آنها استفاده مي‌كنيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا خودكفايي در توليد آتشبارهاي موشكي را نيز مهم عنوان كرد و افزود: ‌امروز سامانه‌هاي مختلفي مانند سامانه موشكي هاگ، در كشور به روز شده كه مي‌تواند به تجهيزات روز جهان برابري كند و در بحث طراحي و ساخت آتشبارهاي موشكي نيز توانمندي‌هاي خوبي به دست آورده‌ايم.
ميقاني گفت: البته در برخي موارد نيز كه مسائل كشور ايجاب مي‌كند تعاملي با ديگر كشورها داريم كه از جمله آن مي‌توان به سامانه دفاعي S300 اشاره كرد كه چند سال قبل اين كار انجام شد و قرار بود طي ماه‌هاي گذشته اين سيستم به ايران منتقل شود.
وي در خصوص تعلل كشور روسيه در تحويل اين سامانه گفت: ‌آنها مشكل فني را دليل اينكار اعلام كردند اما ما فكر مي‌كنيم اين كار تحت تاثير فشار صهيونيست‌ها قرار گرفته و اميدواريم كشور روسيه با توجه به منافع مشتركي كه ما با دارد، هر چه سريع‌تر اين سامانه‌ها را تحويل دهد چرا كه S300 يك سامانه تدافعي است و اميدواريم روس‌ها تحت تاثير فشار لابي‌هاي صهيونيستي قرار نگيرند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سرعت، دقت، پنهان‌كاري و حجم زياد از ويژگي‌هاي نبردهاي امروز است، تاكيد كرد: براي اينكه نيروهاي عمل كننده به صورت انفرادي عمل نكنند، نياز به يك مركزيت است كه بتواند بر مبناي اطلاعات از تحركات دشمن به خوبي تصميم‌گيري كند و اين اطلاعات را به سرپنجه‌هاي خود منتقل كند و همه نيروها نيز از يك مركز دستور بگيرند كه اين از اهداف مهم رزمايش مدافعان آسمان ولايت 2 است.
ميقاني با بيان اينكه در نبردهاي نامتقارن بحث نيروهاي واكنش سريع بسيار اهميت دارد، تصريح كرد: دشمن مي‌تواند به همه تاسيسات و نقاط حياتي كشورمان حمله كند كه اين امر مستلزم داشتن يك نيروي واكنش سريع براي مقابله با دشمن است.
وي با بيان اينكه دكترين پدافندي ما دفاع در عمق است، گفت: هواپيماهاي دشمن در اين رزمايش از دورترين نقطه به سمت مناطق حياتي ما حمله مي‌كند كه ما از دورترين نقطه آنها را شناسايي و در طول مسير مورد حمله قرار مي‌دهيم تا نتوانند به اهداف از پيش تعيين شده خود برسند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا گفت: در مرحله آخر هواپيماهاي بدون سرنشين دشمن ادامه مسير داده و واردمناطق حياتي ما شده كه با شليك گرم تشكيلات پدافندي ما مورد هدف قرار خواهند گرفت.
ميقاني با بيان اينكه در دو منطقه عليه هواپيماهاي بدون سرنشين دشمن شليك صورت مي‌گيرد، گفت: يكي از اين مناطق در مناطق مركزي كشور است كه نيروهاي سپاه و بخشي از نيروهاي تحت تابعيت قرارگاه پدافند هوايي در آن مستقر هستند و در منطقه غرب نيز نيروهاي قرارگاه مستقر خواهند شد و در بقيه مناطق مانند بوشهر و يوسيف اصفهان تجهيزات پدافند هوايي مستقر خواهند شد كه در همه صحنه‌ها از ديده‌بان‌هاي نيروي انتظامي و خصوصا بسيج در قالب هزاران پست ديده‌باني استفاده خواهيم كرد.
وي با اشاره به نقش پدافند هوايي در حفاظت از حريم آسمان كشورمان، گفت: پس از تفكيك قرارگاه پدافند از نيروهاي آفندي يك جهش بزرگ در اين زمينه داشته‌ايم به طوريكه امروز امكان نفوذ پرنده‌هاي دشمن به داخل كشور به صفر رسيده و اگر آنها بتوانند وارد كشورمان شوند مورد اصابت قرار خواهند گرفت. بنابراين نقش قرارگاه پدافند هوايي در دفاع از امنيت ملي يك نقش محوري است كه به عنوان اولين خاكريز در تهاجم دشمن وارد عمل خواهد شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا تاكيد كرد: در بحث ايجاد توانمندي‌هاي گسترده در جمع‌آوري اطلاعات هيچ مشكلي وجود ندارد و حتي ما مي‌توانيم ضمن رصد تمام تحركات دشمن در منطقه، رفتار آنها را نيز مورد تجزيه و تحليل اطلاعاتي خود قرار دهيم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808300652

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.