Crash

سرگذشت تانک ها و خودرو های پشتیبانی آتش سبک ارتش ایالات متحده آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خدا قوت ممنون بابت مطالبتون. :applause: :applause: :rose: :rose: همه اون هایی که ساخت ی چیز رو از پایه شروع کردن و تلاش کردند موفق شدن.ای کاش ما هم ی روزی بتونیم

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 29 آذر 1397 در 17:12 , Crash گفت:

ورود سریع ارتش امریکا برای ساخت تانک سبک جدید

size0~1.jpg

ارتش ایالات متحده یک رقابت کامل و باز برای ساخت یک تانک سبک جدید بین شرکت های General Dynamics وBAE Systems برگزار می کند. در حال حاضر هیچ کدام از پلتفرم زرهی در ارتش آمریکا نمی تواند نیازهای تعریف شده برای پروژه Mobile Protected Firepower (MPF) در بخش تحریک، حفاظت و قدرت آتش را برای پیاده نظام فراهم کند. پروژه MPF نشانه ی دیگری از چگونگی آماده شدن پنتاگون برای جنگ علیه رقبای خود مانند روسیه و چین و پس از تقریبا دو دهه جنگ در کشورهای عراق و افغانستان است.  MPF به ارتش آمریکا این قابلیت را می بخشد که موقعیت های دشمن و پناهگاه ها آنها را از بین ببرد و تسلیحات سنگین و تهدیدات زرهی را در حین عملیات تهاجمی و یا انجام عملیات های دفاعی نابود سازد. ژنرال جان م. موری،  ژنرال فرمانده  از مدیریت ارتش های آینده  می گوید:"با قبول برخی ریسک های کوتاه مدت در این برنامه، تیم های پیاده نظام ما به زودی یک وسیله نقیله با قابلیت تحرک پذیری بالا، حفاظت بالا و قابلیت آتش مستقیم با دقت و برد بالا را دریافت می کنند."

ژنرال راس کافمن مدیریت  کارگروه  ترکیبی خودروهای رزمی  آینده ، گفت: "در حال حاضر، قابلیت های پروژه MPF  در تشکیلات نظامی ما وجود ندارد. نیازمند های مرتبط با این پروژه ارتش ایالات متحده را قادر می سازد تا مناطق امنیتی و کمربندهای دفاعی دشمن را مختل کند، سپس باعث پیش روی و در آخر موجب شکست آنها بشود که در نتیجه آن  پیاده نظام می تواند به اهداف تعیین شده نزدیک و آنها را نابود کند. در این پروژه ارتش آمریکا محدودیت وزنی مشخصی برای خودرو رزهی جدید وضع نکرد. اما یکی از الزامات این بود که یک هواپیمای ترابری C-17 با ظرفیت بار حدود 80 تن بتواند دو دستگاه از این خودرو را جا به جا نماید. در حال حاضر هواپیمای ترابری C-17 فقط می تواند یک دستگاه تانک M1A2 ابرامز با وزن حدودی 73 تن را جابه جا نماید . تانک ابرامز به یک توپ 120 میلیمتری مجهز است در حالی که در تانک سبک جدید، به یک توپ با کالیبر 105 تا 120 میلیمتر مجهز خواهد بود." کافمن افزود: "در حال حاضر هیچ سلاح دقیقی برای حذف پناهگاه ها مستحکم در میدان جنگ وحود ندارد، شلیک به ساختمان های متراکم در میدان نبرد شهری به پیاده نظام اجازه می دهد تا به دشمن نزدیک شوند."

هرکدام از شرکت هاGeneral Dynamic وبا BAE Systems سفارش ساخت ساخت 12 نمونه اولیه برای ارتش آمریکا را دریافت کردند. مقامات ارتش آمریکا گفتند قرار داد وضع شده ارزشی حدود 376 میلیون دلار دارد و انتظار می رود اولین نمونه هر یک از این شرکت ها 14 ماه دیگر اماده باشد. ارتش با استفاده از خرید ویژه اجازه می دهد که خودروهای زرهی جدید سریعتر از یک برنامه خرید سنتی وارد نیروهای مسلح بشوند.

دیوید دوپ، مدیر پروژه تانک سبک گفت : این وسیله نقلیه جدید در حال حاضر وجود ندارد، اما فن آوری ها، قطعات، سیستم ها و زیر سیستم های موجود است. که با یک دریگر ادغام خواهند شد. سربازان خودروها را در تست های ارتش آزمایش خواهند کرد و این تانک ها با اجرای آتش نشان خواهند داد  که چگونه در مقابل تسلیحات دشمن ایستادگی می کنند. ارتش قصد دارد در سال مالی 2022 برنده این پروژه را انتخاب کند و در سال 2025 تانک های سبک جدید آماده ورود به میدان های نبرد خواهند بود.  در مجموع، در پروژه  MPF  برنامه ریزی برای خرید 504 دستگاه تانک سبک در نظر گرفته شده است.

 

البته cv90 پلتفرم BAE systems AB خواهد بود.

 

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جدید ترین تصویر از خودروی رزمی MPF جنرال داینامیکس

General_Dynamic001.jpg

جنرال داینامیکس بخش سیستم های زمینی در کانادا اولین تصویر دیجیتالی از نمونه اولیه خودروهای رزمی MPF  ( Mobile Protected Firepowe ) را به نمایش گذاشت است. این خودرو رزمی در کلاس خودروهای رزمی متوسط طبقه بندی می شود. در حقیقت خودروی رزمی  MPF جنرال داینامیکس برای پشتیبانی از تیپ های پیاده نظام ارتش ایالات متحده در نظر گرفته شده است. با توجه به اطلاعات اولیه، طراحی خودروی رزمی MPF جنرال داینامیکسبه این شکل است که راننده و پیشرانه در بخش جلویی بدنه قرار دارند . برجک رزمی نیز در بخش عقبی بدنه قرار خواهد گرفت. این برجک رزمی دارای 3 نفری است که شامل فرمانده ، توپچی و لودر می باشد. سیستم کنترل آتش و سایت دید مستقل فرمانده ( CITV در این خودرو رزمی مشابه با تانک M1A2 SepV3 است. برجک رزمی مسلح به توپ 105 میلیمتری می باشد ولی این احتمال نیز باید در نظر گرفته شود که توپ اصلی می تواند یک توپ 120 میلیمتری نیز باشد. این خودرو مجهز به مسلسل 7/62 میلیمتر هم محور  است.  در بالای دریچه فرمانده نیز یک مسلسل 12/7 میلی متری قرار دارد. پیشرانه از نوع دیزلی خواهد بود فعلا نوع و میزان قدرت آن نامشخص است. سیستم تعلیق از نوع هیدرو پنوماتیک خواهد بود که از هر طرف به شش چرخ متصل است. در حال حاظر خبری از سیستم دفاع فعال در نمونه جدید نیست اما با توجه به برنامه های پیشین خودروی رزمی MPF در جنرال داینامیکس که دارای سیستم دفاع فعال بودند این احتمال وجود دارد در آینده نمونه  و یا طراحی از MPF  جدید مجهز به سیستم دفاع فعال منتشر شود.

 

ris-1.jpg

روند تکامل و معرفی خودرو رزمی MPF  در شرکت جنرال داینامیکس

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بازنشسه شدن استرایکر MGS  در ارتش آمریکا

image~0.JPG

 

ارتش ایالات متحده برنامه خود برای بازنشسته کردن تمامیخودروهای زرهی استرایکر MGS  M1128 خود را تا پایان سال مالی 2022 تأیید کرد. بر اساس بیانیه ارتش ایالات متحده ، "این تصمیم پس از تجزیه و تحلیل جامع مبنی بر مشکلات سیستمیک  توپ اصلی و بخش بازگذار خودکار این خودرو زرهی، منسوخ شدن این خودرو زرهی را برجسته کرده است". به نظر میرسد  این سیستم تسلحیاتی خصوصا بخش بارگذار خودکار آن برای ارتش امریکا  به مرور زمان هزینه بر خواهد داد. همچنین در بخش حفاظت استرایکر MGS  M1128 به علت داشتن بخش زیرین مسطح در برابر انفجار مین ها و بمب های بسیار اسیب پذیر است.  ارتش آمریکا قصد دارد با بازنشسته کردن استرایکر MGS  در هزینه های خود صرفه جویی کند. از طرفی دیگر ارتش امریکا با این صرفه جویی در هزینه ها  سیستم های تسلیحاتی همچون استرایکر Dragoon را گسترش خواهد داد. برخلاف استرایکر MGS  که به توپ 105 میلیمتری مجهز است استرایکر Dragoon M1296 مجهز به توپ اتوماتیک کالیبر متوسط ( یک توپ 30 میلیمتری ) است. همچین استرایکر M1296 قابلیت مسلح شدن به موشک های هدایت شونده ضد زره همچون جاولین را خواهد داشت. استرایکر Dragoon بر مبنی بازسازی نسخه های اولیه استرایکر طراحی شده است. در حقیقت بخش زیرین بدنه  استرایکر Dragoon دارای طراحی v شکل دوتایی است تا در نبردهای نا متقارن شهری در برابر بمب های دست ساز و مین های ضد تانک بقاپذیرتر باشد.

 

24x683.jpg

ارتش امریکا قصد دارد با بازنشسته کردن استرایکر MGS  تعداد بیشتری از خودروهای استرایکر Dragoon را به خدمت بگیرد.

استرایکر Dragoon از نظر سیستم های اگاهی موقعیتی، سیستم های ارتباطی و جنگ شبکه محور و حفاظتی از نسخه  استرایکر MGS  M1128 برتر است.

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.