امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

از شهاب عبور کرده ايم سجيل و اس 300 در راه است
وزیر دفاع با اشاره به برخی اظهارات مرعوبانه مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کلیه تحرکات رژیم صهیونیستی زیر نظر و در حال رصد شدن است که در صورت احساس هرگونه تهدید و خطری با اقتدار تمام پاسخ داده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما مصطفی محمدنجار دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه برخی رسانه های خارجی پس از سخنان کوبنده رئیس جمهور در اجلاس ژنو به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی بحث تهدید ایران را مطرح کرده اند پاسخ نیروهای مسلح ما در این خصوص چه خواهد بود گفت: آنچه سران منفور رژیم صهیونیستی و برخی حامیانش را عصبانی کرده است حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس ژنو و سخنرانی با صداقت و قاطعیت وی در آنجاست.
نجار تصریح کرد: این سخنان که متهورانه و با صلابت تمام بیان شد دشمنان انقلاب و بشر را که ترفند صهیونیست ها بود برملا و خنثی کرد و بدیهی است که از این حادثه بزرگ ناراحت و عصبانی باشند و دست به تهدیدهایی بزنند که هیچ وقت جرات و یا فرصت عملی کردن آن را پیدا نخواهند کرد.
وزیردفاع با اشاره به ساخت و تولید موشک های پیشرفته تر از شهاب 3 تاکید کرد: امروز دیگراز موشک هایی مانند شهاب 3 عبور کرده ایم و وقتی می گوئیم با اقتدار تمام از منافع خودمان در برابر دشمنان اسلام و بشریت دفاع خواهیم کرد منظورمان «شهاب 6» و موشک های جدیدتری چون «سجیل» است.
موشک های اس 300 هم
در راه است
وزیر دفاع در ادامه این گفت وگو به تولید موشک های جدیدی اشاره کرد که بزودی اخبار آن توسط رئیس جمهور منتشر خواهد شد.
نجار اطلاعات بیشتری درباره این موشک ها نداد اما به این جمله بسنده کرد و گفت: موشک های از نوع اس300 در راه هستند.

http://www.kayhannews.ir/Detail.aspx?cid=12073

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا من که شاخ در آوردم
فکر می کردم خبر هایی باشه اما نه اینجوری
احتمالا خبرنگار کیهان :mrgreen:

سجیل رو که در جریان هستیم احتمالا منظورشون از اس 300 هم سیستمی مشابه اون هست
اما شهاب 6 رو دیگه :x

مرگ بر صهیونیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]موشک های از نوع اس300 در راه هستند.

http://www.kayhannews.ir/Detail.aspx?cid=12073[/quote]

اين موشكهاي اس 300 اگه پياده هم از روسيه ميخواستن بيان تا حالا ديگه بايد ميرسيدن..نميدونم چرا راهش اينقد طولانيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد این قضیه S300 به قول دوستان پی ام یو تو! بنظر می رسه بعد روانی قضیه بیش از بعد فنی قضیه بدرد می خوره همین تو خماری گذاشتن دشمن!
من فقط منتظر برد شهاب 6 هستم!!!
6هزار یا 8هزار

یادمه شهید سعید میومد می گفت: پروژه موشک های شهاب با موشک شهاب 3 مدل c بسته شده و با توجه به درگیر شدن اروپا با ایران نباید در انتظار اعلام موشک هایی با برد بیشتر داشت اما حالا که شهید شده انگار به خبرهایی شده!

این شب جمعه ای عجب حالی پیدا کردیم! درود خدا بر همه شهدای راه حق همینطور شهدای دیروز عراق بخصوص شهید سعید عزیز!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمی دانم وزیر دفاع خودش شهاب 6 گفته یا کیهان طبق معمول پیاز داغش را زیاد کرده است.
من که از کار این ژورنالیست ها سر در نمی آورم :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مير سرتيپ خلبان ميقاني در گفت وگو با روزنامه اطلاعات خبر داد: توليد سامانه پدافند موشكي دوربرد به زودي در ايران

«توانمندي كشور در عرصه‌هاي علمي و فن‌آوري، توان طراحي و ساخت تمامي نيازمندي‌هاي دفاعي را فراهم كرده است و در آينده نزديك سامانه‌هاي برد بلند را توليد خواهيم كرد».

امير سرتيپ خلبان احمد ميقاني، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه اطلاعات با اعلام مطلب فوق، توانمندي‌ نيروهاي مسلح كشورمان را براي مقابله با تهديدها بالا خواند و تاكيد كرد: آمادگي پاسخ كوبنده به هرگونه اقدام نظامي عليه كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را داريم.

امير ميقاني در آغاز اين گفتگو در مورد ويژگي‌ها و مختصات شبكه يكپارچه پدافند هوايي گفت: شبكه پدافند هوايي مجموعه‌اي است كه براي فرماندهي و كنترل بر عمليات يگان‌ها و تجهيزات پدافند هوايي كشور طراحي شده است و از طريق امكانات و ساز و كارهاي ايجاد شده، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي مي‌تواند عمليات يگان‌هاي خود را هدايت و نظارت كند.

ـ عمليات هوايي با توجه به ماهيت آن نيازمند دقت و سرعت است. در عمليات هوايي با اهدافي روبرو هستيد كه با سرعت بالا و براي حمله به مراكز حياتي و حساس در حركت بوده و شامل هواپيماهاي تاكتيكي و موشك‌هاي بالستيك و كروز است لذا بايد سيستم هماهنگ بتواند اطلاعات مربوط به آنها را در اسرع وقت براي اتخاذ تصميم صحيح و اجراي عمليات مقابله‌اي سريع به يگان‌هاي پدافند هوايي در سراسر كشور برساند. بي‌شك هدايت و كنترل سامانه‌هاي پدافندي (اعم از هواپيماهاي طرح پدافندي، مجموعه عظيم راداري، سامانه‌هاي جمع‌آوري اطلاعات، يگان‌هاي موشكي، هزاران جنگ‌افزار پدافندي با قابليت‌ها و ماموريت‌هاي متفاوت و هزاران عنصر ديده‌بان هوايي و غيره) كه براي مقابله با حملات هوايي استفاده خواهند شد، هماهنگي بسيار بالايي را نياز دارد و اين مهم اساس و هدف طراحي شبكه يكپارچه پدافند هوايي است. شبكه‌اي كه در آن تمامي فعاليت‌هاي پدافند هوايي هماهنگ و يكنواخت مي‌شوند. در اين شبكه يكپارچه پدافند هوايي است كه ايجاد امنيت در فضاي كشور براي هواپيماهاي خودي و مجاز و ناامن كردن اين فضا براي هواپيماهاي بيگانه و متجاوز احتمالي با بهره‌گيري از سامانه‌هاي پدافندي شكل مي‌گيرد.

* با توجه به بحث شبكه يكپارچه پدافند هوايي نحوه تعامل ساير نيروها تحت يك شبكه يكپارچه در مواقع بروز بحران چگونه خواهد بود و ساير نيروها چگونه تحت يك شبكه يكپارچه پدافند هوايي قرار خواهند گرفت؟

مسئوليت دفاع از آسمان كشور به عهده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) آجا است كه اين ماموريت را با نيروهاي تحت تابعيت و كنترل عملياتي خود انجام مي‌دهد و نيروهاي پدافندي آجا، سپاه، ناجا و بسيج تحت كنترل عملياتي اين قرارگاه قرار دارند. وظايف هر يك از نيروها كه به نحوي در شبكه يكپارچه پدافند هوايي مسئوليت‌هايي دارند، مشخص شده است و اساساً فلسفه وجودي شبكه يكپارچه پدافند هوايي، ايجاد هماهنگي در سطح تمامي نيروهاست تا يكپارچه عمل كنند و در تمامي شرايط (عادي، بحران و جنگ) يگان‌هاي پدافندي در شبكه قرار دارند و از دستورات شبكه تبعيت مي‌كنند و اين اصل بر همه يگان‌هاي پدافندي نيروهاي مسلح نهادينه شده است.

* آيا شبكه يكپارچه پدافند هوايي نمونه يا سابقه بيروني دارد؟ آيا شبكه يكپارچه پدافند هوايي كه از آن صحبت مي‌كنيم تطبيقي از آن است يا اين كه شبكه يكپارچه پدافند هوايي يك نمونه ابتكاري و ابداعي است؟

اساساً هر كشوري كه خواهان حفاظت از قلمرو هوا فضايش باشد نياز به شبكه يكپارچه دفاع هوايي دارد و هر كشوري متناسب با سطح توان نظامي خود از اين امكانات برخوردار است و هر چقدر شبكه توانمندتر باشد، درصد مخاطرات پروازهاي داخلي كاهش يافته و امكان سوءاستفاده دشمن از شبكه منسجم به حداقل مي‌رسد. اما شبكه يكپارچه پدافند هوايي قرارگاه كه تمامي مبادي مرتبط با فضاي كشور هم به آن متصل هستند، داراي ويژگي‌هايي از جمله قابليت هدايت و كنترل يگان‌هاي پدافند هوايي با بهره‌گيري از سامانه‌هاي امن ارتباطي و با استقلال تاكتيكي درمناطق مختلف، تصميم‌گيري سريع، هوشمند و متمركز، تحرك و قابليت انعطاف بالا، بومي بودن و وابسته نبودن به امكانات خارجي است. در بحث تاكتيكي هم به لحاظ طراحي تاكتيك‌هاي كنترلي متفاوت كه وظايف عناصر اجرايي شبكه را در مواقع بحراني مشخص كرده منحصر به فرد است.

* با توجه به اينكه كشورهاي تهديدكننده در راستاي ساخت انواع هواپيماي رادار گريز فعاليت مي‌كند، توانمندي‌هاي راداري و ديده‌باني ما در خصوص كشف و رهگيري اين نوع هواپيماها را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

الحمدلله توانمندي‌هاي راداري ما در حدي است كه نقطه كور راداري در كشور نداريم و روز به‌روز هم در حال تقويت اين وضع هستيم. براي كشف هواپيماهاي رادار گريز در ابعاد مختلف تكنيكي و تاكتيكي اقدام‌هاي گسترده و موفقي در مجموعه قرارگاه انجام شده و پروژه‌هاي متعددي هم در دست اجراست، ارتش در سال‌هاي اخير به سامانه‌هاي راداري و سيگنالي با قابليت كشف اين‌گونه پرنده‌ها تجهيز شده ليكن براي تقويت وضع كنوني هم پروژه‌هاي متفاوتي در دست اجراست كه برخي از آنها در مراحل پاياني قرار دارد. در ارتباط با شبكه ديده‌باني، اين شبكه به‌طور هوشمندانه‌اي در سراسر كشور ساماندهي به سامانه‌هاي هوشمند الكترونيكي ديده‌باني مجهز شده است كه اطلاعات هر نقطه را در مدت چند ثانيه در اختيار شبكه قرار مي‌دهد و در حال تقويت است و در اين زمينه هم در موقعيت مناسبي قرار داريم.

* درخصوص ساخت رادارهاي «پسيو» چه فعاليت انجام شده است و سهم قرارگاه پدافند در اين ميان چيست؟

خوشبختانه صنعت ساخت رادار در كشور در سطح بسيار مطلوبي قرار دارد، به گونه‌اي كه هر روز شاهد ارائه محصولات متنوع، با قابليت بالا و متناسب با تهديد قرار داريم. وضع به‌گونه‌اي است كه توانمندي طراحي و ساخت رادار در باندهاي مختلف فركانسي با بردهاي متفاوت (برد كوتاه، متوسط و برد بلند) به‌صورت فعال و غيرفعال مجهز به سامانه‌هاي جنگال و با ويژگي‌هاي خاص وجود دارد و همة اينها در ساية اعتماد به‌نفس و توكل به خدا انجام شده است.

* توانمندي‌هاي قرارگاه پدافند براي مقابله با موشك‌هاتي كروز چگونه است؟

در بحث مقابله با موشك‌هاي كروز سال‌هاست مطالعات و اقدام‌هاي بسيار خوبي انجام شده است و امروز بحمدلله در سطح تجهيزات مورد نياز در حوزه كشف و مقابله و همچنين طراحي تاكتيك‌هاي مقابله‌اي، اقدام‌هاي ارزشمندي انجام شده است، به‌گونه‌اي زير ساخت‌هاي ايجاد شده باعث شد در كشف و مقابله و انهدام موشك‌هاي كروز بسيار توانمند باشيم.

* با توجه به توانمندي‌هاي نيروهاي مسلح ما براي برخورد با تهديدهاي احتمالي، عمليات رواني دشمن را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

امروز ما با حمايت‌هاي فرماندهي معظم كل قوا با افزايش سطح آمادگي رزمي به چنان توانمندي در ابعاد مختلف دفاعي رسيده‌ايم كه آمادگي پاسخگويي كوبنده به هرگونه اقدام نظامي عليه كشور و نظام مقدس را داريم و اين تهديدها عمليات رواني است كه از ابتداي انقلاب اسلامي تا كنون وجود داشته است. آنها در شرايط سخت و شكننده‌اي قرار دارند و توان تعرض در شرايط فعلي وجود ندارد و صهيونيست‌ها هم در حد و قواره‌اي نيستند كه ما را تهديد كنند. موقعي كه آنها جنگ را به حزب ا... و حماس مي‌بازند جرأت تعرض به ايران را ندارند. البته سياست صهيونيست‌ها تابعي از سياست آمريكاست. ما در برابر تهديدها آمادگي كامل داريم و در سال‌هاي اخير هم تحول در توان رزم داشتيم. توانمندي‌هاي دشمن شكني داريم كه اگر جسارتي بشود، آنها غافلگير خواهند شد و جواب ما پشيمان‌كننده خواهد بود.

* از آنجا كه برخي سامانه‌هاي ما پايه خارجي دارند، در صورت بروز بحران و قطع پشتيباني و ارتباط، چه اتفاقي ممكن است پيش بيايد؟ آيا ما اشراف و تسلط كامل فني و تكنولوژيكي به سامانه‌هاي وارداتي مان داريم؟

نيروهاي مسلح، صنايع نظامي و دانشگاه‌هاي كشور براي قطع وابستگي، گام‌هاي بلندي برداشته‌اند. نيروهاي نظامي به ويژه در قلمرو هوايي مصمم شدند امور مربوط به نگهداري، اورهال، بازسازي، بهينه سازي و آماده و سر پا نگهداشتن تجهيزات موجود را با (اتكا به ايمان و دانش متخصصين ) انجام دهند و براي ساخت سامانه‌هاي راداري در بردهاي مختلف، سامانه‌هاي موشكي كاملاً بومي، سامانه‌هاي جمع آوري اطلاعات الكترونيكي، سيستم‌هاي بصري و الكترو اپتيك اقدام اساسي صورت گيرد كه حاصل آن، پيشرفت‌هاي فعلي است، امروز برادران شما در مجموعه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در امور نگهداري، بهينه سازي، اورهال وطراحي و ساخت سامانه‌هاي پدافند هوايي خود كفا هستند و به حول و قوه الهي تمامي نيازمندي‌هاي تجهيزاتي را در داخل كشور مي‌سازيم. پيشرفت‌هاي علمي و فن آوري كشور بسيار افتخار‌آميز و شگفت‌آور بوده و توانائي‌هاي ما را در بعد پدافند هوايي متحول كرده است.

* با توجه به بحثي كه در خصوص موشك اس300 وجود دارد، آيا تلاشي براي ساخت نمونه‌هاي داخلي آن صورت گرفته است؟

با توجه به توانمنديهاي موجود كشور در عرصه علمي و فن آوري و حركت‌هاي عظيم خود كفايي در عرصه‌هاي مختلف، در موقعيتي هستيم كه توان طراحي و ساخت تمامي نيازمندي‌هاي دفاعي در داخل كشور را داريم، در بحث سامانه‌هاي موشكي هم دربردهاي مختلف اقدام‌هاي خوبي انجام گرفته و طرح‌هاي مختلفي در حال اجراست كه بعضي از اين طرح‌ها به نتيجه رسيده است، در باره سامانه‌هاي برد بلند هم اقدام‌هاي خوبي را از گذشته شروع كرده‌ايم و انشاءالله در آينده نزديك آنها را توليد خواهيم كرد.

* رزمايش‌هاي مختلفي كه پدافند هوايي به ويژه به‌صورت مشترك با حضور يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح در سال‌هاي گذشته برگزار كرده تا چه ميزان در احراز آمادگي پدافند در مقابله با تهديدها موثر بوده است؟

در رزمايش‌هاي مدافعان آسمان ولايت 1و2 كه با شركت بخش وسيعي از يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح در سطحي گسترده برگزار شد، دستاوردهاي خوبي داشته‌ايم كه ارتقاي هماهنگي و انسجام بين يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح، تمرين تاكتيك‌هاي جنگ ناهمگون و تاكتيك‌هاي جديد، تجديدنظر در متون آموزشي و ارتقاي روحيه فداكاري و شهادت‌طلبي از جمله آن است و نتيجه اين رزمايش‌ها افزايش سطح مهارت و آمادگي يگان‌ها و كاركنان سلحشور، پر تلاش و متعهد پدافند هوايي خواهد بود كه در بازدارندگي و دفاع قاطع و كوبنده موثر و كارساز است.

* شمايي كلي از نقش و عملكرد پدافند هوايي در طول هشت سال دفاع مقدس ارائه كنيد؟

يگانهاي پدافند هوايي اولين يگان هايي بودند كه از لحظه تجاوز نيروهاي رژيم بعثي عراق وارد دفاع از آسمان ايران اسلامي شدند.

فعاليت هاي شبانه روزي و مداوم مجموعه يگان‌هاي پدافند هوايي در تامين امنيت هوايي نقاط حساس و حياتي كشور، مراكز توليد و صادرات نفتي (جزاير خارك، اسكله‌هاي مستقردرخليج فارس، مناطق اهواز و جنوب، مركزي) و دفاع بيش از280مركز اقتصادي، سياسي، نظامي و غيره در طول هشت سال دفاع مقدس و مقابله با حملات هوايي ارتش رژيم بعث كه به جديد‌ترين هواپيماها و سلاح‌ها مجهز بود، از نقش‌هاي اساسي پدافند هوايي در هشت سال دفاع مقدس است.

علاوه بر اين انجام هرگونه عمليات نيروهاي سطحي (زميني، دريايي) و عمليات برون مرزي هوايي با پشتيباني پدافند هوايي انجام مي‌شد و اين اساس كار پدافند هوايي است و پدافند همواره خط مقدم است و به‌واسطه اين سابقه و نقش حياتي است كه فرمانده معظم كل قوا هم مي‌فرمايند اگر حادثه‌اي براي كشور پيش بيايد، اولين مركزي كه بايد فعاليت كند، قرارگاه پدافند هوايي است.

در پايان به ملت بزرگ ايران اطمينان مي‌دهيم كه فرزندان شما درقرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در دفاع از قلمرو هوايي كشور بسيار توانمند بوده و دائماً در حال ارتقاي توان رزم و آمادگي دفاعي خود هستند تا دشمنان خدا، قرآن و بشريت جرأت بدانديشي به ملت و نظام مقدس را نداشته باشند و در صورت تعرض، با جواب دشمن‌شكن ما مواجه خواهند شد و از تعرض جز تلفات زياد، شكست و پشيماني، نتيجه‌اي نخواهند گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم لینک ندادی. هم تکراریه.

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12766
---------------------------

امین جان ببخشید، دخالت کردیم. گفتم کارت راحت تر بشه. :mrgreen: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایوایبمیرم واست مدودف برو پیش بابات بهش بگو شکست خردی ای وللللللل ایرونی ها ایول

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خود خبر كه عالي بود .
الان وقتشه دوستان مطلع يا كارشناس سايت بيان و اين خبر رو تحليل و بررسي كنن .
اساتيد لطفا بفرماييد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم این تست گرم تا حالا انجام شده باشه ( که به احتمال قوی همین طور هست) فقط حالا قصد دارن رسانه ایش کنن و رسما نشون بدن. ولی از اونجا که سردار منصوریان گفته هنوز در مرحله اصلاحات میدانی و تست گرم هست ، یعنی این مرحله هنوز تکمیل نشده و نتیجه نهایی کسب نشده که وارد فاز تولید انبوه بشه.
باید دید تا تولید انبوه و عملیاتی شده چقدر زمان لازم خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.