امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دقت کردین توسعه ورشد پدافندهوایی ایران رو وقتی که سلاح میخریم

قبل انقلاب و مقداری هم بعد انقلاب و در زمان جنگ:

و وقتی که سلاح بهمون نمیفروشن؟

بعد از جنگ

ما دوست داریم بهمون سلاح بفروشن و به اینسلاح هم وابسته میشیم اما اونا دوست ندارن انگار ما به سلاح ضعیف شده شون هم وابسته بشیم!

با تشکر از  قدرت های فرامنطقه ای که به این وسیله زمینه رشد و شکوفایی صنعت دفاعی کشور ایران را مهیا می کنند :winking:

نیاز مادر اختراع و خلاقیته

ویرایش شده در توسط ldmdff
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

وحشت صهیونیستها از باور۳۷۳

 

اولین تست موشک سامانه باور ۳۷۳ روز گذشته انجام شد و اولین تصویر از موشک جدید پدافند هوایی «صیاد۳» منتشر شد. این موشک که بردی در حدود ۲۰۰ کیلومتر دارد، در قالب پروژه «تلاش۳» در روز ۳۱ شهریور ماه (آغاز هفته دفاع مقدس) رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز با درج مطلبی در مورد پدافند بومی برد بلند ایران نوشت: تلویزیون دولتی ایران روز جمعه اولین تصاویر از  موشک دور برد باور373 را پخش کرد. پخش این تصاویر پیامی برای جامعه بین الملل درباره توانایی های نظامی و دفاعی ارتش ایران بود. موشک باور373 جایگزینی برای موشکهای اس 300 است که روسیه از فروش آنها به ایران به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا منصرف شد. به گفته مقامات امنیتی ایران   باور 373 از موشکهای اس 300 روسیه بهتر است و قادر است بیش از صد هدف را همزمان دنبال کند. ایران در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در توسعه توان نظامی اش کرده است که از جمله می توان به ساخت هواپیما، هلیکوپتر، هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم های راداری، سیستم های دفاع هوایی، تانک، زیردریایی، کشتی و غیره اشاره کرد. سیستم دفاع هوایی ایران برای مقابله در برابر حملات احتمالی اسرائیل یا غرب به تاسیسات هسته ای این کشور طراحی شده است.

از سوی دیگر سایت رادیو فردا نیز در گزارشی نوشت : فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ایران، جمعه هفتم شهریور ماه اعلام کرد که اولین شلیک موشک توسط سامانه باور 373  که بنا است  جایگزین  سامانه دفاع موشکی اس 300 روسی شود، با موفقیت  انجام شده است. امیر اسماعیلی 26 بهمن سال 1392 سامانه باور373  را توانمندتر از سامانه دفاع موشکی اس 300 روسی ذکر کرده بود.

سامانه دفاعی اس 300 قادر است تا شعاع 150 کیلومتری با شناسایی و رهگیری موشک های بالستیک  کروز و هواپیماهای پروازی در ارتفاع کم آنها را مورد هدف قرار داده و منهدم کند  ایران قصد داشت از این سامانه برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی علیه تاسیسات اتمی خود استفاده کند. در سامانه باور 373  از 2 یا 3 نوع موشک در لایه های مختلف استفاده شود.

به نوشته این سایت، رسانه های ایران  در روزهای گذشته از رونمایی چند موشک و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ایرانی خبر داده بودند   براساس این گزارشها2 شهریوراز پهپاد رهگیر کرار 4،  موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد فوتوگرامتری مهاجر 4 در حضور رئیس جمهوری اسلامی رونمایی شده است.

 

 فارس نیز با نتشار تصاویری از خط تولید موشک باور 373 اعلام کرد: طی ماههای اخیر شاهد رونمایی و تولید انبوه موشک صیاد2 به عنوان یکی از جدیدترین سامانه‌های موشکی پدافند هوایی کشور بودیم، موشکی با سوخت جامد و برخورداری از «سامانه هدایت ترکیبی» و «امکان ردیابی خودکار و مستقل» که با مدل پاتریوت آمریکایی قابل مقایسه است.

صرف نظر از برخی شباهتهای ابعادی و عملکردی موشک صیاد2 و پاتریوت و اینکه مأموریت هر دو سامانه در وهله اول دفاع از تأسیسات ثابت و راهبردی است، پرتابگر دو سامانه نیز شباهت بسیار زیادی به هم دارند.

این پرتابگر شامل 4 محفظه مکعب مستطیلی است که به صورت 2*2 روی کامیون قرار گرفته است.

با بکارگیری موشک صیاد2 در سامانه موشکی برد بلند پدافند هوایی
S200، این سامانه از توان مقابله با اهداف ارتفاع پست، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز و بالگرد نیز (بدون اینکه بخواهد از موشک های اصلی خود استفاده کند) برخوردار شد که این تلفیق در قالب پروژه «تلاش» شکل گرفت.


از طرف دیگر با طراحی، ساخت و تست موشک جدید صیاد3 که بنا بر اطلاعات قبلی می تواند علیه اهداف با ارتفاع بالا و برد بلند استفاده شود، سیستم پدافند هوایی کشور در حوزه تهدیدات ارتفاع بالا نیز غنی تر شده و در کل، چرخه پدافندی را در سه رده ارتفاع پست، متوسط و بالا کامل شده است.

این موشک که به نظر می رسد بُردی در حدود 200 کیلومتر داشته باشد، در قالب پروژه «تلاش3» در روز 31 شهریور ماه (آغاز هفته دفاع مقدس) رونمایی خواهد شد.


 

صیاد3 در روزهای اخیر، با موفقیت تست شده است.

امیر فرزاد اسماعیلی نیز روز گذشته از اولین تست موشک سامانه باور 373 خبر داد و که به این ترتیب و  با توجه به نمایش سامانه راداری باور، باید منتظر عملیاتی شدن این سامانه پدافندی برد بلند در آینده نزدیک باشیم، اتفاقی که پدافند هوایی کشور را در هر 3 حوزه ارتفاع پست، متوسط و بالا، آماده مقابله با هرگونه تهدیدی خواهد بود.

 

 

http://www.irinn.ir/news/65075/%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%B3%DB%B7%DB%B3-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1

 

یک سوال فنی چطور یه موشک ضد هوایی موجب وحشت صهیونیست ها شد؟ :thinking:  :thinking:

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد دو مرحله ای بودن    ،  ممکنه توی تصویر منطقه ی جدایش رو مشخص کنید ؟

برد بالای 200 کیلومتری هم به نظر زیاد میاد ... از کجا این برد رو  میفرمایید ؟ 

 

 منبع برد صیاد 3 گفته های امیر اسمائیلی هست و خود ایشون برد صیاد 3 رو بالای 200 کیلومتر تعیین کرد.

اگه واقعا این قسمت بوستر باشه (و با خطای دید مواجه نباشیم) با توجه به کوچیک بودنش شاید عمود پرتاب بودن موشک رو (مثل sm-3) هم بشه محتمل دونست !

sayyad-3_-_3.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صیاد 3 به نظر موشک دو مرحله ایه و احتمال استفاده از جت وین  در هدایتش محتمل هست و با توجه به برد بالای 200 کیلومتریش و سقف پروازی بالاش جایگزین خوبی برای موشک اس 300 هست و به همین خاطر وجود موشک صیاد 4 (باور 373) با همین برد کمی دور از ذهنه و احتمالش هست که موشک صیاد 4 بردی فراتر از انتظار ما  (مثلا 400-300 کیلومتر) رو داشته باشه! در واقع احتمالا موشک صیاد 2  موشک میان برد و موشک صیاد 3 موشک دوربرد و موشک صیاد 4 موشک فوق دوربرد سامانه باور 373 خواهند بود!


sayyad-3_-_2.jpg

من حس می کنم که موشک صیاد 4 بردی بیش از 200 کیلومتر نداشته باشه ولی احتمالا برای درگیری در ارتفاع های خیلی بالا باشه 40 یا 50 کیلومتر یه چیزی مثل arrow  اسراییل

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه تفاوت مهم رو در موشک باور 373 (نسبت به موشک اس 300 و اچ کیو 9) وجود داره و اون استفاده از بالک پایدارکننده و کنترلی در موشک هست! اگه دقت کنید در تصویر دوم جریان هوا بنر رو کنار زده و بالک ها مشخصه!  من هنوز هم احتمال میدم که موشک باور دو مرحله ای باشه!

 

bavar_373_-1.jpg

bavar_373_-2.jpg

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/48n6e.jpg]thumb_48n6e.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/3672376237327.jpeg]thumb_3672376237327.jpeg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/HQ-9-Round-Fuselage-2S.jpg]thumb_HQ-9-Round-Fuselage-2S.jpg[/url]

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داره جالب میشه

فقط سیستم هدایت موشک چجوریه ؟

منظورم اینه بالچه کنترلی دیده نمیشه روی باور 373

بعید بنظر میرسه موشک زمین به هوا با تغییر بردار رانش هدایت بشه

 

ویرایش:

 آها بالک ها تو عکس سیستم الکترواپتیکی مشخصه

ویرایش شده در توسط Waffen-SS

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

 منبع برد صیاد 3 گفته های امیر اسمائیلی هست و خود ایشون برد صیاد 3 رو بالای 200 کیلومتر تعیین کرد.

اگه واقعا این قسمت بوستر باشه (و با خطای دید مواجه نباشیم) با توجه به کوچیک بودنش شاید عمود پرتاب بودن موشک رو (مثل sm-3) هم بشه محتمل دونست !

sayyad-3_-_3.jpg

 

 

لینک صحبت ها شون رو لطف میکنید ... بنده هرچه گشتم نیافتم ...

 

 

درباره ی صیاد 4 بنده هم به نظرم دو مرحله ای هست . به دلیل عدم ادامه ی cable duct تا سیستم هدایت موشک ... 

در این شکل توضیح دادم 

 

18991140922410019781mm_12345.jpg

..........................

درباره ی صیاد 3 : بنده هم ابتدا به نظرم میومد اون قسمت بوستر باشه ... ولی ظاهرا در نمونه ی اصلی یعنی pac 3  در اون قسمت تجهیزات داون لینک قرار گرفته ...

یکی دیگر از شواهد شتر گاو پلنگ بودن  ، صیاد / تلاش   آن است که pac 3 اساسا برای زدن موشک های بالستیک و کروز ، توسعه پیدا کرده . بنابراین نسبت به pac 2  بردش یک سوم شده ولی دقتش در حد خداست ! همچنین به دلیل دقت بالا با انرژی جنبشی هدف رو منهدم میکنه و اساسا فیوز مجاورتی نداره ... حالا ما چیزی شبیه pac 3 ساختیم که میگیم بردش بیش از دو برابر pac 2 هست  ، فیوز مجاورتی داره و سر جنگیش هم یحتمل حدود اندازه ی سر جنگی topol m  هست  !!!  ... در این گونه موارد فقط باید گفت : جل الخالق !

 

fig5-8.gif

 

 

Patriot_PAC-3_Labeled.jpg

 

patpat.jpg

 

 

 

خط قرمز:  اندازه ی تقریبی سر جنگی - دایره ی سفید : برجستگی کیبل داکت تا سر جنگی 

 

18991140922410019781_12345.jpg

  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال فنی چطور یه موشک ضد هوایی موجب وحشت صهیونیست ها شد؟  :thinking:   :thinking:

 

 

 
اگر از این منظر نگاه کنید که این اواخر برنامه هایی برای حملات هوایی و بمباران تاسیسات هسته ای ایران در ذهن داشتند متوجه دلیل وحشت می شوید.
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عملياتي‌شدن «باور 373» در يک رزمايش بزرگ

به گزارش مشرق، امير فرزاد اسماعيلي در حاشيه مراسم تجديد ميثاق فرماندهان، مسئولان و معاونان قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در ارتباط با سامانه باور 373 اظهار داشت: از سال گذشته زيرساخت‌هاي سامانه بردبلند باور 373 تقريبا به مراحل خوبي رسيده و شليک موفقي داشته که تست‌هاي ديگر آن در حال انجام است.

وي گفت: ما از لحظه‌اي که اين سامانه را کليد زديم ورود به سامانه يکپارچه را پذيرفته‌ايم، ما سامانه‌هاي بومي خودمان را به همه سامانه‌هاي دنيا ترجيح مي‌دهيم و انشاالله به زودي به صورت عملي از اين سامانه‌ها استفاده خواهيم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) در پاسخ به سوالي مبني براينکه طبق برنامه، سامانه باور 373 بايد تا پايان سال 94 وارد سيستم يکپارچه شود، پاسخ داد: ما به مرحله خوبي رسيده‌ايم و تضمين مي‌دهيم در يک رزمايش بزرگ اين موشک و ساير موشک‌هاي ديگر که هم‌ رده با اين سامانه است را عملياتي کنيم.

اسماعيلي همچنين در پاسخ به سوالي در راستاي برگزاري رزمايش‌هاي مشترک پدافند هوايي با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: پدافند هوايي از زماني که تاسيس شد اين افتخار را داشته که در همه رزمايش‌ها حضور داشته باشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) در پايان تصريح کرد: قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) رزمايشي جداگانه و تک‌محوري ندارد.

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا چند وقت پیش به هاوک آپگرید شده راضی بودید !!!

اینطوری پیش بره تا چند وقت دیگه هیچ کس رو آدم هم حساب نمی کنید !

چون پیشرفت ها خیلی بیشتر از این حرفاست !!!

 

همچین میگه انگار خودش با عرق جبین و کد یمین ، دونه دونه ی پیچ های این سیستم ها رو بسته   ....

  • Upvote 10
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال فنی چطور یه موشک ضد هوایی موجب وحشت صهیونیست ها شد؟ :thinking:  :thinking:

چون دیگه نمی تونن به سادگی به ایران نفوذ کنن.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درباره ی صیاد 4 بنده هم به نظرم دو مرحله ای هست . به دلیل عدم ادامه ی cable duct تا سیستم هدایت موشک ... 
در این شکل توضیح دادم 
 
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10281/18991140922410019781mm_12345.jpg

 با سلام خدمت شما

 

اگه ما را با اون قدارت نمی زنی یک چیزی بپرسم ، این داکت اگه قبل از مرحله دوم قطع شده ، فرامین چطور از قسمت کنترل به مرحله اول موشک می رسه ؟! icon_cheesygrin :thinking:


 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.