امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بله درباره فرایند تعلیق تحریم حق باشماست
اما این نظر شما یک پیش فرض میخواهد و اون اینکه خود اوباما هم با این خط قرمز ما که عدم بازرسی از سایتهای نظامی است کنار بیاید
درصورتی که درصحبتهایشون ایشان با خبرنگار نیویورک تایمز صحبت از کنترلهای فراتر ار پروتکل را زده اند و اینکه آژآنس هرجائی را که بخواهد باید بگردد - چیزی شبیه بازرسان خلع سلاح عراق بعد از جنگ
این موضوعی است که ایران هرگز زیر بار نمیرود و با تعلیق تنها (با فرض موافقت دولت و مخالفت کنگره) توافق کوتاه مدت خواهد بود
امیدواریم این موضوع حل شود

اما درباره موضوع دوم که گفتید تحریمها بخاطر s300 نبوده که برداشته شود- موضوع این نیست - موضوع این است که الان اگر لابی اسرائیل حاضر شود به روسیه مشوقی بدهد چه چیزی را خواهد داد- فارغ از دلیل اولیه تحریمها
مثلا به عنوان اینکه الان تو اکراین صلح برقرار شده بهانه خوبی برای کاهش جدی تحریمها وجود دارد اما اروپا و آمریکا این کار را نمیکنند
یا فرانسه ناو مینسترال را نمیدهد - حالا با شرایطی بخواهد بدهد
یا مثلا بحث استقرار سامانه موشکی آمریکا که رسما همزمان با خبر فروش این سامانه به ایران اعلام شد برای تحلیلگران شکی نمیگذارد که روسیه درحال ارسال پیغام است یعنی اگر آمریکا این موضوع را لغو کند ما هم متقابلا سامانه را نمیدهیم
اما آمریکا به نوعی درحال جداکردن پرونده خود از اسرائیل و عربهاست و این برای ما فعلا خوب است

درباره بحث نفوذ پذیری سامانه pmu1 هم بحث خبرهای زرد نیست- این مدل درقسمت ارسال اطلاعات هدف به موشک قبلا هک شده و مدل f18g گرولر به سامانه اخلال اون مجهز شده است و تنها سیستمی که به درد ما میخورد مدل pmu2 است که سیستم ارسال اطلاعات آن به موشک پلی فرمیک و غیرقابل اخلال است
حالا اگر اصل قرار داد قبلی ما روی pmu1 باشد که برخی خبرها این را نشان میدهد دیگر باید گفت واقعا برای اسرائیل خطری ندارد و به نظر من وزیر دفاع قاعدتا باید دراصل قرارداد تجدید نظر مدل را دیده باشند چون سامانه 8 سال پیش الان برای ما کارائی کافی ندارد


دوست عزیز من واقعا فکر نمیکنم داستان تقابل روسیه و غرب حول محور ایران بگردد و همچنین اعتقاد دارم که این واگذاری قبلا هماهنگ شده، مراجعه کنید به واکنش اوباما، سپر موشکی هم در هر صورت ایجاد خواهد شد، دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نه ...

_________

در مورد داستان کدها، ببینید فرمایش شما کاملا درسته ولی منظور من اشاره به داستانی بود که طی اون یک کد هست که به محض وارد کردن آن (در کجاش رو نمیدونم) اس 300 کاملا از کار میوفته، این رو بیشتر کاربرهای صهیونیست طی دهه گذشته در تالارهای گفتگوی مختلف انتشار میدادن.

فرمایشات شما در مورد ضعف های سیستم کاملا درسته ولی خوب همون پی ام یو 1 هم قابل ارتقا هست، هر چند که گفتن نوع ارتقا یافته به ایران واگذار میشه.

در ضمن صهیونیستها و سعودی ها گرولر یا سیستمی در سطح اون ندارن، خوشبختانه. ویرایش شده در توسط GRIPEN

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن صهیونیستها و سعودی ها گرولر یا سیستمی در سطح اون ندارن، خوشبختانه

 

 

به هیچ وجه اسرائیل رو در زمینه جنگ الکترونیک دست کم نگیرید ، توانش اگر بیشتر از متحدش نباشه کمتر نیست

 

صرف نظر از اینکه غلاف های جنگ الکترونیک امریکایی رو هم میتوانند در صورت نیاز در اختیار داشته باشند (از سطح روابط که بهتر از بنده مطلعید)

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دو نکته رو بگم دوستان

 

1- خب مشخصه که نیازی به اموزش روسها نیست چون هم دفعه قبلی اموزشا رو دادن اول بعد کنسل شد هم اینکه مدت هاس از قبل اس 300 تو ایران بوده و استفاده میشه پس حتی برای اموزش نیروهای جدید خودمون اقدام میکنیم.

 

2-از اونجایی که قبلا اس 300 وارد شده و ما اشنایی داریم باهاش و از اونجایی که خدا رو شکر تبحر بسیار بالایی در مسایل جنگ الکترونیک داریم پس نگرانی از بابت دادن کدهای اس 300 به دشمنان نیست اتفاقا بهتر بزارید روسیه به دشمنان کدهای اس 300 و تور ام1 رو بده... خیالشون راحت میشه فکر میکنن ما همونجوری داریم ازش استفاده میکنیم...

 

وسلام

ویرایش شده در توسط IRIAF
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به هیچ وجه اسرائیل رو در زمینه جنگ الکترونیک دست کم نگیرید ، توانش اگر بیشتر از متحدش نباشه کمتر نیست

 

صرف نظر از اینکه غلاف های جنگ الکترونیک امریکایی رو هم میتوانند در صورت نیاز در اختیار داشته باشند (از سطح روابط که بهتر از بنده مطلعید)

درست است. اين جانورها در اين زمينه خيلي خوب كار كرده‌اند. چند ماه پيش بود يك مستند ميديدم كه در مورد هك كردن سيستم‌هاي ارتباطي بود. آنها دارند روي نقاط قوت ما كار ميكنند و خيلي ساده انگاريم اگر فكر كنيم كه فقط خودمان نخبه الكترونيك و برنامه نويس كار بلد داريم. البته داريم اما دشمن نامردمان هم دارد.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«اس-۳۰۰» ایرانی تا پایان امسال آزمایش می‌شود

 
وزیر دفاع ایران گفت: با تلاش متخصصان ایرانی، مجموعه پدافند هوایی شبیه اس-۳۰۰ را ساخته ایم و انتظار می رود تا پایان امسال این سلاح آزمایش شود.
به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری انگلیسی زبان راشاتودی گفت: قرارداد فروش مجموعه های اس-300 به ایران شش سال پیش با تصمیم دیمیتری مدودیف رییس جمهوری وقت روسیه تعلیق شد که از آن زمان تاکنون بارها خواستار اجرای این قرارداد شده‌ایم.

وی با اشاره به اعزام گروهی از کارشناسان ایرانی به روسیه برای آموزش بکارگیری اس-300 اظهار داشت: این افراد امور فنی و عملی مربوط به مجموعه‌های اس-300 را فرا گرفته‌اند. علاوه بر آن دستورالعملی برای استفاده از تسلیحات پدافند هوایی اس-300 در ایران تهیه شده است و تهران برای دریافت این مجموعه‌ها بر مبنای قرارداد موجود آمادگی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر موضع کشورمان در اجرای قرارداد اس-300 افزود: در دوره ریاست جمهوری روحانی، رییسان جمهوری ایران و روسیه چندین بار با یکدیگر دیدار کرده و دو طرف در مورد اجرای قرارداد اس-300 مذاکره کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرف روسی در این مذاکرات اعلام کرد که محدودیت‌هایی در اجرای قرارداد اس-300 وجود دارد و در این رابطه به تعلیق قرارداد با فرمان رییس‌جمهوری سابق روسیه استناد می‌کرد که مطابق رسم دولتی معمول در این کشور، رییس‌جمهور فرمان صادر شده از سوی رییس‌جمهوری قبلی را لغو نمی‌کند.

سردار دهقان سپس به موافقت طرف روس با پیشنهاد طرف ایرانی برای لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان سفر سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به تهران توافق کردیم که پیش از سفر من به مسکو برای شرکت در کنفرانس امنیتی بین المللی مقدمات برای لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: موافقت در مورد تحویل اس-300 به ایران با توجه به عوامل خارجی ازجمله پیشرفت‌های قابل توجه در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به دست آمده است و از نقطه نظر ما این امر به دلیل شرایط بوجود آمده در روابط روسیه و ایران و عزم سیاسی سران دو کشور برای گسترش روابط در تمام عرصه‌ها به دست آمده است.

وی در ادامه مصاحبه به پیشرفت های چشمگیر صنایع دفاعی ایران برای تولید تسلیحات و جنگ افزارهای مورد نیاز نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش متخصصان ایرانی، مجموعه پدافند هوایی شبیه اس-300 را ساخته ایم و انتظار می رود تا پایان امسال این سلاح آزمایش شود.

وزیر دفاع ادامه داد: همان طور که اظهار داشتم مهم‌ترین موضوع برای ما اجرای قرارداد اس-300 است. امروز موافقت روسیه برای تحویل اس-300 به ایران را به عنوان تصمیم این کشور برای اجرای تعهدات خود در این قرارداد می‌دانیم.

سردار دهقان گفت: این موضوع که آیا به تسلیحات اس-300 برای مقابله با اسراییل نیاز داریم یا تصمیم امنیت سایت‌های هسته‌ای خود باید در این مقوله درنظر گرفته شود که هر کشوری گزینه‌های مختلف برای تامین امنیت خود را جستجو می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط احتمالی موضوع اجرای قرارداد اس-300 میان ایران و حوادث یمن خاطرنشان کرد: موضوع اجرای قرارداد اس-300 و حملات عربستان و متحدانش به یمن با هم هیچ ارتباطی ندارند.

وزیر دفاع ایران گفت: مواضع و اظهارات آمریکا و اقدامات عربستان بر روند اجرای قرارداد اس-300 تاثیری ندارد و از دیدگاه ما دلیل تصمیم برای خرید مجموعه‌های اس-300 ایجاد زیربنای محکم برای دفاع از کشور بر اساس شرایط ما است که با توجه به آن چنین تصمیمی گرفته شد.

وی در ادامه مصاحبه با بیان این که ایران هیچ یک از همسایگان خود را تهدید نمی‌کند و مورد تهدید هم قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: به استقلال و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام می‌گذاریم و بر این باوریم که ایران قدرتمند عامل تحکیم ثبات و امنیت منطقه است و توانمندی‌های خود را نقطه قوت برای جهان اسلام می‌دانیم.

سردار دهقان افزود: تلاش‌های رژیم اسراییل یا آمریکا برای تهدید معرفی کردن ایران برای کشورهای منطقه محکوم به شکست است زیرا ایران در طول تاریخ هیچ یک از کشورهای همسایه خود را تهدید نکرده است.

وزیر دفاع کشورمان در مورد موضع ایران در مسایل سوریه، عراق و یمن گفت: در مسایل سوریه و یمن و عراق بطور رسمی اعلام کرده‌ایم که از هر کشوری که از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد تهدید قرار گیرند حمایت و کمک می‌کنیم.

وی افزود: این رویکرد در مناسبات بین المللی پذیرفته شده است و هیچ گونه مانعی ازجمله در منشور سازمان ملل در این مورد وجود ندارد.

سردار دهقان با بیان این که آمریکا و عربستان غاصب هستند اظهار داشت: زیرا این کشورها معیارهای پذیرفته شده بین‌المللی را نقض کرده‌اند. اما ایران غاصب و اشغالگر نیست. اگر کشوری از ایران تقاضای کمک کند به آن کمک و مساعدت می‌کنیم.

وی ادعای کمک به جنبش انصارالله یمن و ارسال تسلیحات به این کشور از سوی ایران را رد کرد و گفت: جنبش انصارالله یمن تجهیزات و تسلیحات کافی در اختیار دارند به ویژه این که تمام سازمان‌های دولتی و ارتش یمن با آنها همکاری می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شیعیان یمن با رژیم فاسد این کشور مقابله کردند و فقط می‌خواهند دولت صالحی روی کار آید که آلوده به فساد نباشد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Iran Gen Dehghan: test Bavar production model by end year and we dont ask permission or wait for any country when it comes to protecting our airspace
 
 
 
ایران برای تامین امنیت خود از کسی اجازه نمی‌گیرد
 
 
94/02/03 - 17:36
ایران برای تامین امنیت خود از کسی اجازه نمی‌گیرد
 
 
ویرایش شده در توسط yavarrr
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«باور 373» تا پایان امسال عملیاتی و در مناطق مورد نظر مستقر می‌شود

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از عملیاتی شدن سامانه پدافندی «باور 373» تا پایان امسال و استقرار آن در نقاط مختلف پدافندی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز پس از ایراد سخنرانی در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سامانه پدافندی باور 373 (اس 300 بومی) تا پایان امسال به نتیجه رسیده و در مناطق مورد نظر مستقر خواهد شد.

وی همچنین از تست «سامانه تلاش» در برد متوسط به بالا خبر داد.

 

 

 

****************************************************************************************

 

 

 

اس 300 ایرانی تا پایان امسال وارد میادین عملیاتی می شود

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اعلام کرد : سامانه پدافند هوایی باور 373 (اس 300 ایرانی) تا پایان امسال وارد میادین عملیاتی می شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی امروز (سه شنبه) در حاشیه گفت و گو با طلاب حوزه علمیه آیت الله سید عبدالمجید ایروانی تهران در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: سامانه باور 373 تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

به گفته فرماندهان نظامی سامانه باور 373 سامانه ای کاملا بومی است که منطبق با سامانه پدافند هوایی اس 300 ساخته شده است.

باور 373 یک سامانه کاملا دفاعی سطح به هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاعات است که می تواند قدرت دفاعی را برای جلوگیری از ورود هواپیماها و موشک های کروز و بالستیک به آسمان کشور افزایش دهد.

 

 

 

********************************************************************************

 

 

«باور» و «تلاش» تا پایان سال عملیاتی می شوند

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی از عملیاتی شدن 2 سامانه موشکی «باور373» و «تلاش» تا پایان سال خبر داد.
به گزارش مشرق، امیر فرزاد سماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه حضور در حوزه علمیه آیت الله ایروانی تهران در جمع خبرنگاران گفت: سامانه موشکی بُرد بلند پدافند هوایی «باور 373» تا پایان سال به نتیجه رسیده و در مناطق مورد نظر استقرار خواهد یافت.

وی همچنین از تست سامانه موشکی «تلاش» در بُرد متوسط به بالا خبر داد و افزود: این سامانه نیز تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
«باور» و «تلاش» تا پایان سال عملیاتی می شوند...
باور و تلاش عملیاتی شده اند...
باور تست شده است...
باور برتر از اس ۳۰۰ است...
باور با اس ۳۰۰ قابل قیاس نیست...
باور فلان... باور بهمان...

بهتره بجای این همه لفاظی صبر کنند و به یک باره یک رونمایی حداقل در سطح صیاد ۲ انجام بدن...
و من همچنان دارم فکر میکنم این همه پدافند برد متوسط و بلند رو میخوان چکار؟؟؟!!! خب خدا خیرتون بده این بودجه هارو بجای موازی کاری صرف امنیت مرز ها کنید!!! صرف مهندسی پادگان ها کنید!!! صرف ارزش قائل شدن برای جون سربازان کنید!!! میگید پدافند در اولویته؟؟؟ میگید خطر بزرگ مهم تر از خطر کوچیکه؟؟؟ خب دارن مثه آب خوردن سربازارو شهید میکنن لب مرز مگه امنیت فقط مختص پایتخته؟؟؟ مگه فقط تهران و شیراز و اصفهان و چه و چه که توش ترور انجام نشه دیگه همه چی حله؟؟؟ اون سربازای ۱۸ ۱۹ ساله جزو این مملکت نیستن؟؟؟ باید بشن آمار؟؟؟ صدام هم میگفت آمریکا نمیتونه کاری انجام بده!!! نمیخوام مقایسه کنم کما اینکه قابل قیاس هم نیست اما تا کی اینهمه بی لیاقتی؟؟؟ اسرائیل لعنتی یه سردار مارو زد... کاری نکردیم... یه سربازشون زخمی بشه ببینید چند بار تلافی میکنن؟؟؟ چند بار بمباران میکنن؟؟؟ بسه دیگه بی کفایتی و تفکرات پوسیده نظامی و موازی کاری در حد رقابت!!! بسه!!! ما که نمیدونیم دیزی رو کیا میزنند اما هرکی دیزی میزنه به گوششون برسونه که مملکت جاده میخواد برا پیشرفت!! بی برنامگی نتیجه اش ناخوشاینده!!! دعا میکنم این کشور دیگه رنگ جنگ رو نبینه اما اگه خدایی ناکرده جنگ شد امیدوارم کلاً سرکارمون نذاشته باشند!!! امیدوارم این جشنواره پدافند ها اون روز فقط تیتر خبرگزاری ها نباشند!!! امیدوارم تانک ذوالفقار اون روز طرحش تایید شده باشه!!! امیدوارم گلوله شاهر و باهر رو باد نبره!!! امیدوادم اخگر و محرم و عاصفه زود داغ نکنن!!! امیدوارم جنگنده های سبک و نیمه سنگین و سنگین و پرنده های سیااااهمون از فرط ازدیاد توو هوا به هم برخورد نکنن!!! و درنهایت امیدوارم روزی که جنگ میشه کلاش ساخته ۲۰ ۳۰ سال پیش در دست نیروهامون نبینیم...
  • Upvote 23
  • Downvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دربخش پدافندی به اونصورت موازی کاری صورت نگرفته چون همه به یه ارگان متصل میشن و از لحاظ مدیریت نسبتا خوب مدیریت میشه

درباره مرزبانی و... هم تا وقتی بجای کمیت به کفیت پرداخته نشه همین  اشه

ما باید همد کمیت نسبتا نرمال و هم کیفیت رو بالا ببریم

سربازی که کلا اموزش درست حسابی ندیده و چند ماه میخواد خدمت کنه کاری نمی تونه کنه حالا شما بهترین تجهیزات بهش بدید بازم فرقی نمیکنه به اون صورت

-----

درباره باور هم میخواهید باور کنید یا خیر مهم نیست ولی عملیاتی شده

ویرایش شده در توسط milad021
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درباره باور هم میخواهید باور کنید یا خیر مهم نیست ولی عملیاتی شده

دلیل این حرفتون رو هم بفرمایید..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دلیل این حرفتون رو هم بفرمایید.

خیلی وقته تستش شروع شده بود بیشتر مشکل باور دربخش راداری بود اونم همون سالها حل شده بود

 بیشتر فکر میکنم سیاسی باشه هر کسی یه چیزی میگه

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی وقته تستش شروع شده بود بیشتر مشکل باور دربخش راداری بود اونم همون سالها حل شده بود

 بیشتر فکر میکنم سیاسی باشه هر کسی یه چیزی میگه

 

فکر نمی کنم به این سرعتی که شما میفرمایی مشکل رادارش حل شده باشه. هرچی باشه پیچیدگی سیستم باور چیز کمی نیست.در مورد سیاسی کاری هم که به نظرم منتفیه....آخه عدم رونمایی از باور (در صورت کامل بودن و صحت عملکرد) چه سودی برای ما داره؟ جز اینکه باعث بازدارندگی بیشتر میشه؟ حالا یه مراسم رونمایی درست و درمون + فیلم کوتاه از تستش هم داشته باشه که  دیگه نور الی نوره fi_lone_ranger

ویرایش شده در توسط kelardasht

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

معمولا اعلام های دستاوردهای دفاعی حدود یک الی به بالا با تاخیر زمانی اعلام می شوند

جهت تامین پنهان ماندن مسیر تحقیقات،نیازها و خریدها تا حفاظت اطلاعات بهتر صورت گیرد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

فکر نمی کنم به این سرعتی که شما میفرمایی مشکل رادارش حل شده باشه. هرچی باشه پیچیدگی سیستم باور چیز کمی نیست.در مورد سیاسی کاری هم که به نظرم منتفیه....آخه عدم رونمایی از باور (در صورت کامل بودن و صحت عملکرد) چه سودی برای ما داره؟ جز اینکه باعث بازدارندگی بیشتر میشه؟ حالا یه مراسم رونمایی درست و درمون + فیلم کوتاه از تستش هم داشته باشه که  دیگه نور الی نوره fi_lone_ranger

 

به این سرعتی که میگم نیست ولی خوب دیگه .... قرار نیست کل سیستم مهندسی معکوس بشه از جایگزین حتی بهتر هم میشه استفاده کرد

سودشو نمیدونم ولی اینو میدونم حداقل 1 سال و نیم هست که تکمیل شده :D

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میاد در سکوت رسانه ای با روسیه برای دریافت s300 توافق شده است و معلم نیست غرامت و ... چی میشه:

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: S300 یک سامانه دفاعی و عملیاتی است و در مکان‌هایی که از پیش تعیین‌ شده مستقر خواهد شد و مهندسی معکوس نمی‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 11 May 2015
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: S300 یک سامانه دفاعی و عملیاتی است و در مکان‌هایی که از پیش تعیین‌ شده مستقر خواهد شد و مهندسی معکوس نمی‌شود.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به آموزش‌های لازم برای استفاده از سامانه S300 روسی در آینده، اظهار داشت: چون از قبل کارهای این سامانه بسته شده بود برنامه‌های آموزشی و سیلابس‌های آن نیز در گذشته صورت گرفته است.

اسماعیلی تاکید کرد: لذا دوره‌ دیده‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) آمادگی کار کردن با سامانه موشکی S300 را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: S300 یک سامانه عملیاتی است و نیازی به مهندسی معکوس ندارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: به دلیل اینکه S300 یک سامانه دفاعی و عملیاتی است، در مکان‌هایی که از پیش تعیین‌ شده مستقر خواهد شد و مهندسی معکوس نمی‌شود.

به گزارش فارس، این در حالی است که پس از بدقولی روس‌ها در تحویل سامانه S300، متخصصان داخلی کشورمان اقدام به طراحی و تولید سامانه‌ای با مشخصات مشابه S300 با نام «باور 373» کردند که به گفته فرماندهان کشورمان این سامانه در حال طی کردن مراحل پایانی تولید و آزمایش خود است و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

 

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/499309/s300-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B9%DA%A9%D9%88%D8%B3-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF © www.tabnak.ir

ویرایش شده در توسط hossein9
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.