امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]
M-ATF عزيز

چيزي كه شما دنبالش هستي يك UCAV هست . حال مي خواهيد در نقش پدافند از اون استفاده كنيد . X-47B دومين UCAV هست كه آمريكائيها مي خواهند آن را تكميل كنند .
قبل از آن Predator B با قابليت نصب موشكهاي آمرام و سايدويندر اولين نمونه يك UCAV هست .
چيني ها هم در حال كار كردن هستند .

.[/quote]

Warjo عزیز UCAV به هر نوع UAV که قابلیت درگیری داشته باشه میگن حالا فرقی نمی کنه آفندی باشه یا پدافندی، مثل کرار یا پریدیتور، همه UCAV هستند.
UCAV ها تا به امروز بیشتر نقش آفندی داشتند و نه پدافندی.

تصور می کنم تجهیز پریدیتور به موشک های هوا به هوا بیشتر برای دفاع از خود هواپیماست نه تبدیل این پهپاد به رهگیر برای دفاع هوایی چون خود این پهپاد این ویژگی رو نداره با توجه به طراحی و سرعتش.

البته مسلما الان روی UAV ها یا همون UCAV برای انجام وظایف کامل جنگنده ها از جمله رهگیری هوایی کار میشه ولی هنوز به طور کاربردی همچین چیزی عملیاتی نشده، چیزیم که من مطرح کردم یک راه حل کوتاه مدت تا رسیدن به اون نقطه و البته با در نظر گرفتن امکان دستیابی با هزینه و زمان کم هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]یک نکته هم که البته به آن اشاره نشده [b]زمان[/b] تست نمونه‌ی اولیه و تولید انبوه هست. سه سال برای تست گرم (یعنی سال ۱۳۹۳) و شش سال برای تولید انبوه و تحویل به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) (یعنی سال ۱۳۹۶) خوبه؟ البته برای اولین نسل باور ۳۷۳.[/quote]
ببخشید این اعداد و ارقام رو از کجا اوده اید؟؟[/quote]فقط یک حدس محتاطانه بود! icon_cool خواستم نظر بقیه هم هم بدونم. با توجه به زمان مورد نیاز برای اینجور پروژه‌ها و همچنین اعلام‌های فرماندهان ما مبنی بر تست گرم «به زودی» و یا ساخته شدن این سامانه تا دو سال دیگر، حدس محتاطانه و تا حدودی بدبینانه‌ی من این بود.
در کل منظورم این بود که وقتی تا این حد وارد جزئیات می‌شیم باید زمان محتمل رو هم پیش‌بینی کنیم. چون بالاخره ایران تا ۵۰ سال دیگه همه چیز می‌تونه بسازه! خیلی فرق می‌کنه که این سامانه‌ی باور ۳۷۳ دو سال دیگه آماده بشه یا پنج سال دیگه یا ده سال.[/quote]
اتفاقآ من فکر می کنم باور 373 خیلی زود رونمایی خواهد شد نه 6 سال دیگر چون اگر اینجوری بود چنین پروژه ای اعلام نمی شد.تا 50 ساله هم اگر با همین سرعت و بودجه ی کافی پیشرفت کنیم می توان گفت باید به جنگ با رقبا در کره ی مریخ فکر کنیم. :mrgreen:
ان شاالله تا 10 سال اینده تبدیل به یکی از 5 کشور جهان در صنایع نظامی تبدیل خواهیم شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
M-ATFعزیز
در مورد برد کراراینکه بردش در حالت شناسایی 2000 کیلومتر(یعنی شعاع عملیاتی 1000کیلومتر)و در حالت تهاجمی با حداکثر بار(500کیلوگرم)800کیلومتر هست(منبعش توتاپیک رونمایی کرار هست آخرین صفحه)
درمورد سرعت اینکه درمورد نوع موتور اطلاع دقیقی نیست اما مطمئنا توان عبور از سرعت صوت را ندارد(البته در این مدل) تنها طرح قابل اتکا همان پهپاد جلوی سفره ماهی در رژه دوسال پیش است که توان کروز بدون پس سوز با سرعت بیش از یک ماخ را (احتمالا!!)خواهد داشت
ولی روی هم رفته نظر جالبی هست لااقل می تواند شر هلی کوپتر ها و هواپیما های ترابری وضربتی(مانندa-10)راکم کند icon_cool
اگرم طرح کمی بزرگتر و شبیه یک جنگنده نسل پنج شودشاید بتوان یه رادار نقلی روش نصب کرد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] در مورد پرتاب سرد سيستم هاي اس-300 و تور، داخل تاپيك زير به يك ميله خاص اشاره كردم.
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16739&postdays=0&postorder=asc&start=30

به نظرم پرتاب سرد در اين سيستم ها با مكانيزم پيستون و سيلندر، به صورتي كه در شكل زير نشان داده ام انجام مي شود. البته اين تنها حدس بنده است و نمي دانم تا چه حد درست باشد.
اگر پرتاب سرد با اين مكانيزم باشد، چيز خيلي پيچيده اي نخواهد بود.
[/quote]

من در مورد پرتاب سرد اس 300 یا تور به طور خاص جایی چیزی نخوندم.
اما به طور کلی فکر می کنم از همون سیستم کلی استفاده می کنند به این صورت که انتهای موشک روی صفحه یا کلاهکی قرار می گیره که شاید به قول شما پیستون هم بشه بهش گفت. این صفحه توسط فشار گازی که زیر صفحه تولید میشه بالا میره و موشک رو پرتاب می کنه. یعنی سیلندر در حقیقت همون سیلندر خود سیلوی موشک هست نه یک سیلندر جنبی داخل سیلو.

تصور نمی کنم توسعه و ساخت یک سیستم پرتاب سرد در پروژه ساخت پدافند دوربرد برای ما یک نقطه گلوگاهی باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

بابت مقالتون تشکر میکنم و تصور میکنم از این دست مقالات باعث میشه حوزه دید گسترده تر بشه.
پارسال زمانیکه همه داشتن از ماکت بودن سامانه موجود در رژه بحث میکردن عزیزی از همین بچه های خوب سایت که معتمد هم هست پرسید واقعیت چیه؟
گفتم در بحث پرتاب عمودی به تکنولوژی کمی بالای 100 کیلومتر دست پیدا کردیم و ساخته هم شده و مورد آزمایش هم واقع شد اما در حال ارتقا به بردی مشابه اس-300 هستیم....!
اینکه الان به کجا رسیدیم الله اعلم .
مورد بعدی اینکه کمتر کسی سعی کرد درباره سیستمی با چند برد بروی یک کشنده بحث کنه. بحثی بسیار تخصصی که نیاز داره اساتید سایت وارد بشن.
این سیستم یقینا به این شکل نیست که بگیم مثلا اکبری از 300 رد شد شاهین روشن کن ! باشه !!!
این نیاز به محاسبات پچیده ای داره که در کسری از ثانیه مرتب موقعیت هدف رهگیری بشه و سامانه موشک درگیر شونده رو انتخاب کنه.
انشاالله که خبر های خوش این سامانه رسانه ای خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر استاد گرامی جناب ارمانی عزیز. پس اون خبرهایی که داده میشد به خصوص در سال قبل توسط مسوولین مبنی بر تست گرم این سیستم درست بوده. پس حتما تا حالا این سامانه بسیار ارتقا پیدا کرده. همین اواخر خبری بود که مرحله امکان سنجی این سیستم به پایان رسیده (احتمال زیاد برای تولید انبوه) . امیدوارم این سامانه زودتر رونمایی بشه تا جواب بعضی از افراد که مسوولین رو به دروغگویی متهم میکردند و توان ایرانی رو ضعیف میدونستند داده بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر مقاله بدی نبود اما یکم ... چطوری بگم اگه به همین راحتی که شما میگید بود که الان همه کشور های دنیا یکی داشتن(سامانه مشابه s 300 رو میگم) در ضمن اگه اون شکل رو هم درست نمیکردید بهتر بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی عالی بود فقط یه کمی ساده انگارانه بود ولی دستت درد نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با تشکر مقاله بدی نبود اما یکم ... چطوری بگم اگه به همین راحتی که شما میگید بود که الان همه کشور های دنیا یکی داشتن(سامانه مشابه s 300 رو میگم) در ضمن اگه اون شکل رو هم درست نمیکردید بهتر بود.[/quote]

دوست عزیز
در بخش موشکی و تست موتورهای دیگه برای ساخت یک موشک با عملیات خاص دقیقا همین بررسی صورت میگیره.
در مورد تسلیحات شرقی میشه به وفور این مساله رو دید .
مشکل کشورهای دیگه که یکی ندارن یکی خرید راحت هست و مشکل بعدی در بخش الکترونیکه.
[quote]پس اون خبرهایی که داده میشد به خصوص در سال قبل توسط مسوولین مبنی بر تست گرم این سیستم درست بوده. پس حتما تا حالا این سامانه بسیار ارتقا پیدا کرده. همین اواخر خبری بود که مرحله امکان سنجی این سیستم به پایان رسیده (احتمال زیاد برای تولید انبوه)[/quote]

تا جائیکه من اطلاع دارم تستهای متفاوتی انجام شد که یکیش شلیک غیر عمودی (حدود 45 درجه )که در سوخت موشک صرفه جویی بعمل بیاد. در مرحله بعد پرتاب سرد پیگیری شد تا سوخت موشک به شکل کاملا به صرفه استفاده بشه.
هنوز این طرح مدام بررسی میشه ولی در حد ضرورت تولید خواهد شد. از موشک مهمتر چیدمان سیستم پدافندی کشور برای مقابله با حملات از جهات مختلف و با تجهیزات مختلف هست.
مثلا شهر یزد !! از جنوب لایه 2 پدافندی هست ولی از شرق خط مقدم پدافندی به حساب میاد. این یه مثال بود که عرض کنم چیدمان کم از تسلیحات نخواهد داشت( علت مانورهای پی در پی یکیش همین بود)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از دوستان. یکی در مورد راکت کاوشگر بحث کرد. این راکت از موتور نازعات 10 استفاده میکرد. سرعتش رو هم خودتون دیدین. با سرعت هاوک مقایسه اش کنین تفاوتو میبینید (البته هاوک موقع لانچ بایر سرعتش کم باشه).

یکی دیگه از دوستان هم گفت پس چرا بقیه نمیسازن. دوست عزیز. بقیه حتی همین قدر توان موشکی سوخت جامدو ندارن که ما داریم. برای مثال همین ترکیه برای ساخت موشک ییلدیریمش از چین کمک گرفت (موتور موشکش موتور چینی بود).
کلا چند تا کشور توی دنیا این توانو دارن؟ عراق یه زمانی این توانو داشت و جالب این که برنامه ی مشابهی هم داشت (موشک العبور).

در کل توان موشکی ما نسبت به خیلی از کشورا بسیار بالاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر دوست عزیز
یادمه چند ماهه پیش دوستی با یوزر هخامنش یه نشونه هایی داده بود و گفته بود که جوانان همین مرز و بوم به پیشرفتهایی دست پیدا کردند در ساخت سیستمی مشابه اس-300 که اگه ازش اطلاع پیدا کنید اشک شوق در چشماتون نقش خواهد بست و بهشون افتخار میکنید
الان با صحبتهای برادر ارمانی یادت صحبتهای ایشون افتادم
افسوس که باعث رنجش ایشون شدیم و خیلی زود تصمیم گرفتن که دیگه در بحث شرکت نکنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط اميدوارم موشک اين سامانه هيچ گونه ارتباط علمي و عملي و مشروع و نامشروع با موشک
S-200 نداشته باشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مقاله جالبي بود. البته يه حقيقت رو هم در نظر بگيريد. فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء حرف جالبي زده بود. گفته بود تو مجموعه تهديدات يه بخشي از اون مربوط به تهديدات ارتفاع بالاست .در حيطه عمل سيستمهايي مثل اس 300. قسمت اعظم تهديد از جانب موشكهاي كروزه. كه انصافا در اون زمينه هم كارهاي خوبي انجام شده. در مورد اس300 هم مطمپنم از اونجايي كه واقعا نياز داريم و يه جورايي نامردي روسها بدجوري برخورده و از طرفي تو حوزه رادار هم انصافا خيلي رشد كرديم به جاهاي خوبي خواهيم رسيد. از بابت موشك هم نگران نباشيد. اصل سيستمهاي پدافند بر خلاف چيزي كه خيليا فكر ميكنند بخش تشخيص و رهگيري اونهاست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
'راسيسكايا گازتا' روزنامه رسمي روسيه با اشاره به توانمندي هاي بالاي دفاعي كشورمان در گزارشي نوشت، متخصصان ايراني موفق به طراحي و ساخت مجموعه پدافند هوايي مشابه اس-300 شده اند.

به گزارش ايرنا، اين گزارش روز چهارشنبه در تارنماي 'راسيسكايا گازتا' انتشار يافته و در آن ازطراحي و ساخت مجموعه هاي 'باور-373' در ايران به عنوان جهش تكنولوژيكي يادشده است.

روزنامه روسي نوشت: ايران با پايان كار ساخت مجموعه هاي پدافند هوايي مشابه 'اس-300' روسيه به پيشرفت فناورانه در حوزه تجهيزات دفاعي دست يافته است.

در اين گزارش به نقل از 'فرزاد اسماعيلي'امير سرتيپ فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) نوشته شده است كه امور مربوط به ساخت مجموعه پدافند هوايي 'باور-373' به پايان رسيده وبه زودي توليد انبوه آن آغاز مي شود.

روزنامه روسي در ادامه نوشت:مقام نظامي ايراني ، اين واقعيت كه 'باور-373' سلاح مشابه 'اس-300' است،را پنهان نكرد و گفت كارشناسان ايراني در سلاح ساخت اين كشور، نواقص فراوان موجود در اين سلاح روسي را برطرف كردند.

راسيسكايا گازتا به نقل از فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) خاطر نشان كرد كه سيستم پدافند هوايي 'باور-373' ايران تكامل يافته تر و پيشرفته تر ازمجموعه 'اس-300' است.

در ادامه گزارش روزنامه روسي به راه اندازي خط توليد انبوه موشك هاي دريايي بالدار 'قادر' در ايران اشاره و خاطر نشان شده است كه اين موشك ها داراي برد 200 كيلومتر مي باشند و مي توانند دردريا (بر روي ناوها) و ساحل مستقر شوند.

http://www.centralclubs.com/300-t80630.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران هر چیزی میتونه بسازه فقط باید خودمونو باور کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.