mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][quote][quote]با سلام خدمت دوستان عزیز
تنگه هرمز به مفهوم مهم ترین گذرگاه نفتی جهان در واقع یک کانال به عرض 6 کیلومتر است که برای عبور و مرور نفتکش های غول پیکر مناسب است؛ در واقع انسداد این تنگه ممکن است نیازی به سطح بالایی از فناوری نظامی هم نداشته باشد و گاهی کافی است تا برای مثال ترافیکی از نفتکش های آسیب دیده یا لاشه آنها در بخشی از این آبراهه انباشت شود؛ مین و زیردریایی های غدیر که جای خود دارد. قطع به یقین، یانکی ها هم از این واقعیت بخوبی مطلع اند و نمی توانند این قابلیت خطرناک را نادیده انگارند. واقعیت این است که ایران می تواند و همیشه خواهد توانست تنگه هرمز را بسادگی برای طولانی مدت مسدود کند بدون آنکه نیازی به درگیری نزدیک و مرگبار نظامی داشته باشد. در خصوص عقب نشینی ناوهای هواپیمابر یانکی ها از خلیج فارس بد نیست یادآوری شود که دایره عقب نشستن این مجموعه ناوگان دریایی اکنون اهمیت حیاتی برای کشور ما ندارد؛ کسی چه می داند که ایران در حال حاضر زیردریایی هایی را برای پایش و پاسخگویی به چنین شرایطی در اختیار نداشته باشد؟ از سوی دیگر، چندان منطقی هم بنظر نمی آید که بر فرض مثال، این ناوگان دریایی قصد داشته باشد 2000 کیلومتر از این ناحیه فاصله بگیرد!؟ شخصا تصور می کنم که ایران در این نقطه ویژه و حساس جهان دست برتر را دارد و یانکی ها احتمالا با صرف انرژی نظامی فراوان با این موضوع روبرو می شوند.[/quote]

کاملاً قابل قبوله.... بنابراین نمیشه این ایده برخی از دوستان رو مبنی بر شروع حمله از اقیانوس هند رو قبول کرد! چون فرمانده های امریکایی علیرغم میل باطنیشون به خواست سیاستمداراشون مجبورن در نزدیکی تنگه و در تیرس موشکها بمونن...

اما امریکایی ها چه راهایی برای مقابله با این مشکل دارن؟

1- امریکا باید در حملات اولیه به سرعت سواحل ایران رو پاکسازی کننه از سایتهای راداری و موشکی....
باید نیروی دریایی ایران رو در بعد کلاسیک نابود کنه ...
تا اینطوری تنها حملات چریکی و غیر متمرکز رو روی تنگه داشته باشه!
سوال اینجاست که آیا میتونه و چقدر این کار زمان میبره.

2- اگه مجبور باشه با وجود مراکز راداری و موشکی ما از باز موندن تنگه پشتیبانی کنه ، چطور میتونه ناو های مین روب و سایر کشتی ها رو اسکورت کنه؟
آیا پشتیبانی هوایی مناسب خواهد بود؟ چه کمبودهایی در زمینه هوایی ممکنه براشون پیش بیاد؟[/quote]
[color=darkblue][size=18]1_کمبود هوایی:نبود تامکت ها و ضعف راداری هورنت ها نسبت به تامکت
2_مگر نیروی دریایی ایران بازیچه است؟
3_بدلیل دفاع لایه لایه ایران در جنگ آمریکا نمی تواند بیشتر از چند استان در ایران(زمینی)پیشرفت کند[/color]
[/size][/quote]

دوست خوبم شما گویا باید کل سایت رو یه بار مرور کنید !!!

1- رادار f18 که پیشرفته تره ! اصولاً نیرو های امریکایی تو هرچی ضعف داشته باشن دیگه تو بحث جنگ الکترونیک ضعف ندارن!
2- مگه ناو هوا پیما بر امریکا بازیچس شما هر وز تو فروم روزی دو بار غرقش میکنید!!
:mrgreen:

3- صحبتم من فعلاً روی شروع جنگ و تنگه هرمز بود!!! دفاع لایه لایه و پیشرفت در چند استان چه ربطی به شروع جنگ داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست و برادر عزیزم جناب مارشال
مقصود شما اینه که هدف قراردادن ناوهای هواپیمابر یانکی ها از توان نیروی دریایی یا هوایی ما کاملا خارجه؟ یک موضوع رو هم بد نیست در نظر بگیرید، یک سامانه جنگی هر چند پیچیده ممکنه نابود بشه و یا ممکنه از کاربری موثر و مفید خارج بشه و نتونه در صحنه نبرد عمل کنه؛ یک ناو هواپیمابر هم نقاط ضعفی داره چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ کارکردی، همونطور که یکی از دوستان عزیزمون هم گفته بودن: این ناوها با سرعت محدودی می تونن تحرک داشته باشن، یا اینکه باید از شرایط منطقی و خاصی برای پرواز و فرود هواپیماهای جنگنده برخوردار باشن، تصور شخصی بنده اینه که قطع به یقین ما در این محیط مجازی قصد خیالبافی و قصه پردازی نداریم و برعکس همه ما در حال ارائه یک بحث کاملا منطقی هستیم؛ بله این درسته توان جنگال یانکی ها رو هیچ کس حتی روس ها کتمان نمی کنن اما این بازوی جنگ الکترونیک یه سد نفوذناپذیر نیست وگرنه برای مثال یانکی ها اینقدر به سامانه موشکی پدافند هوایی اس 400 و نسل های فوق مدرن اون طی یک تا دو دهه آتی چپ چپ نگاه نمی کردن. اما درباره هواپیمای جنگی یانکی ها؛ من اعتقاد دارم همه چیز بطور جدی در میدان نبرد رقم می خوره و در واقع بنده حقیر هم با شما موافق ام باید به میدان نبرد نگاه کرد بنابراین ما نمی تونیم [u]هیچ یک از احتمالات براحتی رد کنیم:[/u] توان اونها و توان ما؛ من می تونم بپرسم نظرتون درباره هدف قرار گرفتن هواپیمای رادارگریز شناسایی بدون سرنشین که چند روز پیش خبر ساقط کردنشون رو از وزیر دفاع شنیدیم چیه؟ در کل، فکر می کنم درگیری نظامی حتی محدود با ایران کار راحتی برای یانکی ها نیست؛ من واقعا نمی دونم چرا ممکنه یک عده فکر کنن که ما هستیم که خیلی خیلی بیشتر ضرر می کنیم!؟ برای اونها که با هزینه سرسام آور و 20000 نفر آدمو روی ناوگانشون در دل خلیج فارس کاشتن این قبیل هزینه ها خیلی بیشتر معنی میده در حالی که ما از خودمون دفاع می کنیم؛ در ضمن، ما یادمون رفته از ابزارهایی مثل حوت برخوردار ایم که طبق گفته یانکی ها یه ناوهواپیمابر بسختی می تونه از دستش قصر در بره و قدرت تخریبی واقعا آزاردهنده ای داره؟ سرعتش یا سر جنگی اونو فراموش کردیم؟ یعنی ما واقعا تصور می کنیم که ما شدیم سربازای ساخلوی آبادان و اونا هم شدن بریتانیایی های سال 1944 و همون مقاومت 48 ساعته؟؟؟ فکر نمی کنم یانکی ها شک داشته باشن که ایرانی ها هرگز تردیدی در نابود کردن هر رقم متجاوزی ندارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
از اونجايي كه ايران تمامي حقه و اسراييل تمامي باطل جنگ اين دو انكار ناپذيره و مطمانا هردو اين دو كشور از تمامي قواي خود براي مقابله با هم استفاده ميكنند
خب ايالات متحده دهم جزوي از سيستم صهيونيسمه پس جنگ با امريكا هم اجتناب ناپذيره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست و برادر عزیزم جناب مارشال
مقصود شما اینه که هدف قراردادن ناوهای هواپیمابر یانکی ها از توان نیروی دریایی یا هوایی ما کاملا خارجه؟.[/quote]

خیر. من این منظور ندارم و در بررسی منطقی هم نباید اینطور مطلق قضاوت کرد. اون دوستمون به شیوه ای نامناسب بحث رو پیش کشید خواستم بهش بفهمونم طرف صحبتشم میتونه غیرمنطقی بشه و موضع بگیره!!


[quote]یک موضوع رو هم بد نیست در نظر بگیرید، یک سامانه جنگی هر چند پیچیده ممکنه نابود بشه و یا ممکنه از کاربری موثر و مفید خارج بشه و نتونه در صحنه نبرد عمل کنه؛ یک ناو هواپیمابر هم نقاط ضعفی داره چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ کارکردی، همونطور که یکی از دوستان عزیزمون هم گفته بودن: این ناوها با سرعت محدودی می تونن تحرک داشته باشن، یا اینکه باید از شرایط منطقی و خاصی برای پرواز و فرود هواپیماهای جنگنده برخوردار باشن،[/quote]

البته .... این موضوعات قابل بحثه...... و مطمئناً ایرادات و نقصهای اون در اختیار تیمهای فنی نیروهای نظامی ما هست.


[quote]تصور شخصی بنده اینه که قطع به یقین ما در این محیط مجازی قصد خیالبافی و قصه پردازی نداریم و برعکس همه ما در حال ارائه یک بحث کاملا منطقی هستیم؛ بله این درسته توان جنگال یانکی ها رو هیچ کس حتی روس ها کتمان نمی کنن اما این بازوی جنگ الکترونیک یه سد نفوذناپذیر نیست وگرنه برای مثال یانکی ها اینقدر به سامانه موشکی پدافند هوایی اس 400 و نسل های فوق مدرن اون طی یک تا دو دهه آتی چپ چپ نگاه نمی کردن. اما درباره هواپیمای جنگی یانکی ها؛ من اعتقاد دارم همه چیز بطور جدی در میدان نبرد رقم می خوره و در واقع بنده حقیر هم با شما موافق ام باید به میدان نبرد نگاه کرد بنابراین ما نمی تونیم هیچ یک از احتمالات براحتی رد کنیم:[/quote]

بازم میگم هدفم از پست قبل یاد آوری قدر بودن و شوخی نگرفتن دشمن بود! البته باید دنبال مقابله بود و همیشه برای هر قفلی کلیدی وجود داره!

[quote]من می تونم بپرسم نظرتون درباره هدف قرار گرفتن هواپیمای رادارگریز شناسایی بدون سرنشین که چند روز پیش خبر ساقط کردنشون رو از وزیر دفاع شنیدیم چیه؟[/quote]
باعث غرور و افتخاره.
ولی جنگ بیشتر روی استراتژیه! هدف این تاپیکم همینه.

بررسی منطقی یک رویداد بزرگ احساسات بر نمیداره. همه به خدا ایمان داریم و کمکهای حضرت قائم (عج)رو هم در نظر داریم.

اما به عنوان یه سرباز باید وظیفه خودمونو کامل انجام بدیم! بنابر این بررسی درست و دور از هیجان کاذب لازمه کاره... خود رسول الله هم قبل جنگ اینطور بودن حتی جاسوس به ستون دشمن می فرستادن ! (دقت کنید پیامبر علم غیب داشته و میتونسته از ملائک کمک بگیره ....) ولی وظیفه اون به عنوان یه فرمانده این بود علم جنگ رو نشون بده به بقیه.... و حالا وظیفه ما اینه اون علم جنگ رو پیاده کنیم.... همه چیز در جای خودش.

[b]البته اینا رو به بعضی از دوستان در پستهای قبل تر میگم!![/b]


ناوهای امریکایی قطعاً آسیب پذیری دارن اما موضوع اینه که باید این آسیب پذیری واقعی رو شناخت و درست پیدا کرد.... توهم اشتباهیه که خطرش نابودی کشوره!

پول در امریکا خیلی مهمه بله.... اما اونا هزینه میکنن برای مهمترها (چاههای نفت خلیج فارس برای 100 سال!!!) این انگیزه ی خوبی برای سرمایه گذاری روی یه جنگ میده!

کلاً مسائل زیاده انشاءالله هربار یه موضوع باز بشه و روش صحبت کنن دوستان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
در بيشتر اظهار نظرها از رويارويي مستقيم ارتش آمريكا با ارتش ايران بحث شده!
چيزي كه براي من سواله اينه كه چرا رويارويي مستقيم؟
به نظر من مسخره ترين كار آمريكا پياده كردن نيروي زميني تو خاك ايرانه! اونا ميتونن با انواع بمبها ايران رو با زير ساختهاشو بزنن كه البته نمي تونن! چون ايران نابود شده، منفعت نفتي و گازي و معدني براي آمريكا نداره!!! اين منابع قدرت آينده اس!
اصلا بمبارون انجام بشه كدوم ارتش وارد خاك ميشه؟
آمريكا تجربه ويتنامو تو ايران تكرار ميكنه؟ به نظر من اونا ارتشي از طالبان، جنداله، منافقين و هزار كوفت و زهرمار ديگه رو مثل ارتش سرباز بچه هاي آفريقايي تربيت ميكنن و براي ما ميفرستن! ارتش خودشون هم پشت سر اينا مياد جلو! اول درگيريهاي مرزي در مرزهاي بزرگ شرق و غرب درست ميشه، بعد فرقه هاي جدايي طلب كومله و خلق هاي.... ديگه و برادر كشي شروع ميشه! بعد ارتش آمريكا به عنوان ارتش فاتح و برقرار كننده صلح مياد كه از نواميس ما حمايت كنه!!!! شايد در كمثل ابوغريبها!!!!
البته اين نظريه من وقتي جواب ميده كه عامل وحدت از بين مردم ايران رفته و اسلام و ولايت فقيه در ايران يا نيست يا بشدت ضعيف شده!
ما فعلا در فاز اول يا دوم نقشه هستيم. يعني تلاش براي زدن ريشه اسلام و رهبري و نابودي وحدت بين مردم.
1- ضعيف شدن عقايد
2-گسترش انواع فسادهاي اخلاقي-مالي در همه ابعاد جامعه! از كم فروشي بقال سر كوچه تا گرون فروشي ميوه فروش و اختلاسهاي ميليادري!از برهنگي تا ....
3- كاهش اعتماد مردم جامعه به هم با اين جمله مشخصه: مردم همه بد شدن!!! يا هر كي رو ميبيني داره دزدي ميكنه!(خدايي بقال سر كوچه ما هر وقت برنج ميكشه، يه كمي بيشتر از خواست ما ميكشه و لي همون پولو ميگيره، ميگه: واسه 500 تومان مديونتون نباشم!!!
4- جدا شدن مردم جامعه از همديگه:
يه نگاه ساده بين ميدون ونك به بالا و ميدون انقلاب به پايين، در شهر تهران مويد كامل اين قياسه! مردم در دو دنياي مختلف با آرمانهاي مختلف و با نفرتها و عشقهاي مختلف زندگي ميكنن! هر دو طبقه هم بسيار منفك از هم! گاهي دشمن!!!! :mrgreen:
حالا شما اين حالت رو به همه كشور تعميم بدين!استان به استان! البته در سطح وسيع زياد مسئله حاد نشده اما در دكتريني كه عليه ما در حال اجرا هست، ميشه و بعد فاز نظامي شروع ميشه!
يا ايران تا قبل از رسيدن به اين فاز نظامي تو فاز نرم: بله : رو ميده و همه با هم آشتي، فردا ميريم تو كشتي!!!! كه اين همه تلاش غربه!!!يعني ايران بدون جنگ فتح ميشه!!! مثل شوروي!!!(فرض بگيريد كه آقاي خاتمي يا .... ميشدن فردي مثل گورباچف و...قس علي هذه! كه البته زمان روي كار آمدن آقاي خاتمي اين نظريه به صورت رسمي مطرح شد. اطلاعات تكميلي از اين لينك در مبحث جذاب شوروي http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=140654&highlight=#140654
يا مثل بچه آدم وارد بعد نظامي ميشه و جنگ جهاني چهارم شروع ميشه! جنگ انرژي!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیزم، جناب سفیر (embassador)
با بخش آغازین گفته های شما در جنبه های خاصی موافق ام و بنده هم اعتقاد ندارم که یانکی ها یک بار دیگه مایل باشن تجربه بی قواره و دردسرسازی برای خودشون بتراشن؛ هر چند باندهای جنگ طلب و سیاه اندیش رو در دنیای سیاسی غرب نمی تونیم در نظر نگیریم، اما درباره بخش دیگه ای از حرف های شما: برادر عزیزم، مسائل و پدیده های هویتی و فرهنگی رو لزوما به پای حکومت ها نمی بندن؛ هر جماعتی برای خودش عناصر هویتی و تاریخی داره؛ ما همیشه از هویت دینی و ملی خودمون حرف می زنیم و بعضی از مردم جوری حرف می زنن که انگار جمهوری اسلامی ایران مسئول خطاهایی که مردم بخاطر سنت های غلط، کژفهمی و کج سلیقی خودشون و عدم تمایل خودشون برای فکر کردن درباره خودشون و نقد کردن خودشون و تاریخ خودشون مرتکب میشن؛ پیران و بزرگان ما تصور می کنن همچنان در حال سیر کردن در اعصار زندیه و قجر و پهلوی هستن و اینکه دانای کل تشریف دارن؛ جوان تر های ما هم تصورشون رو از حوزه حقوق خصوصی و شهروندی با التهابات و هیجانات نوجوانی و کودکی خودشون عوضی گرفتن و دچار این توهم شدن که بودن اونها در گرو نفی و انکار بزرگ تر های اونهاست! نه تلاشی برای شناختن خودشون و حافظه تاریخی خودشون انجام می دن و نه حتی می خوان بفهمن کجا هستن! و تصور می کنن با بیان اینکه: من یک جوان هستم پس ... ؟!؟!؟ چی هستم! همه مشکلاتشون حل و فصل شده! و این در حالی که هیچ دیالوگ منطقی و مودبانه دو سویه ای میان جوان تر ها و بزرگ تر ها در جریان نیست و این ارتباط مدام قطع و وصل میشه؛ بخشی از مردم هم که گرفتار سیاست زدگی مضحکی شدن اگر از طلوع و غروب آفتاب هم باهاشون حرف بزنید حتما موضوع رو بنحوی به سیاست روز مرتبط می کنن! و در واقع می چسبونن! از داخل یه توده جوان عظیم داریم که نیازمند گفتگو و در واقع تشنه گفتگو با آدم بزرگ ترهای عاقل و در عین حال دلسوز و مشفق برای مردمه و از بیرون گرگ ها مدام چنگ و دندون نشون میدن و بدترین آرزوها رو برای ما دارن و در جهت آسیب زدن به ما تقریبا 30 ساله که خیلی جدی تر از قبل دارن تلاش می کنن؛ خوبه این نکته رو فراموش نکنیم که کشور ما سه دهه است که بطور جدی و عمیقا تحت تهدیدهای داخلی و خارجیه و این بر خلاف نظر بعضی ها اصلا یه توهم نیست بلکه دقیقا جلوی چشممون داره اتفاق میوفته؛ برادران خوبم، بیایم قبول کنیم که ما نباید از کشورمون بخوایم که کاری برای ما انجام بده و برعکس این ما هستیم که باید ببینیم که برای این کشوری که تازه 3 دهه است از زیر یوغ دو هزار و اندی سال سیاهی استبداد و جفا بیرون اومده و ساختنش واقعا مسیر دشوار و پیچیده ای داره چی کار می تونیم بکنیم من از مدیران وب سایت بخاطر این نوشته عذرخواهی می کنم چون به بنده تذکر داده شده بود که چیزی جز امور مربوط به مسائل نظامی مطرح نکنم؛ امیدوارم این بار عذرخواهی منو بپذیرید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منتظر نظرات دوستان باسابقه هم هستیم!

البته تشکر ویژه از همه برادرانی که تو بحث شرکت کردند. بقیه دوستان هم نظراتشون رو بفرمایند تا جمع بندی کنیم و بریم مرحله بعدی.

فقط باز هم یه خواهش دارم: بحث ما تاتکیک هست و نحوه عملکرد. خواهشا به مسائلی مانند امکان حمله و ... نپردازین. کاملا درسته که احتمال حمله نظامی به ایران، از طرف هر کشوری، فعلا خیلی پایینه. ولی فرض محال که محال نیست! فرض کنیم همچین اتفاقی داره می افته. کشورها هم ایران و امریکا نیستند. 2 تا کشور دیگه اند تو یه کره دیگه، ولی با شرایطی کاملا برابر با ما. بنابراین از صحبتهایی که از روی تعصب، غرور، خود کم بینی یا خودبیش بینی و ... هستند خواهشا خودداری فرمایین.

خیلی ممنون


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا میثم عزیز
من قبل از هر چیز عذرخواهی می کنم بابت آخرین متنی که نوشتم و سعی می کنم دیگه تکرار نشه
یه سوال برام پیش اومده اغلب ما درباره تنگه هرمز و مرزهای جنوبی و جنوب غربی حرف می زنیم بعنوان نقاط کانونی درگیری و برخورد نظامی با یانکی ها حالا چه درگیری های هوایی و چه دریایی اما مرزهای شرقی و جنوب شرقی ما چی؟ آیا درباره این نقاط که به اندازه خودشون حساس و راهبردی هستن فکر کردیم؟ می خوام خیلی صریح سوال کنم آیا واقعا ممکنه نقطه ای باشه که خیلی بهش توجه نکرده باشیم و یانکی ها به زعم خودشون تصور کنن که ما اونجا از سطح هشیاری پدافندی کمتری برخورداریم؟
در ضمن، من ایده تهاجم زمینی یانکی ها رو چندان جدی نمی گیرم و بعید می دونم اونا خودشونو درگیر همچین فاجعه ای بکنن اگر قرار باشه چنین اصطکاک نظامی رخ بده یا در هواست و یا در دریا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
برای بهتر شدن بحث من یک پیشنهاد دارم .


از بعد نظامی و تاکتیکی حمله آمریکا به ایران به دو نوع امکان پذیر هست .
اول اینکه یک قطعنامه تصویب کنند و برای اینکه ایران به این قطعنامه تن بده حملات خاصی را به ایران انجام بدهند . مثل مورد صرب ها و یوگوسلاوی

دوم اینکه برای یکسره کردن کار ایران حمله را با هدف اشغال نظامی ایران صورت دهند. مثل مورد عراق و افغانستان .

بهتره یکی از این دو مورد را انتخاب کنید تا راحتتر روش بحث کنیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب !

خداییش دوستان بدشون نیاد ولی من دو صفحه س منتظرم راجبه بمباران ایران کسی صحبتی اظهار نظری بکنه یا به قول میثم دوستان باتجربه تر چیزی بگن ....

حالا من میرم امتحان و برمیگردم یه قسمت دیگه از مطالب رو مینویسم ولی به نظرم خیلی راحت از کنار ماجراها دوستان میگذرند در حالیکه اصلا بحث این چیزا نبود و یا اگر ادم حرفی میزنه باید براساس مدرک بزنه

مثلا برچه اساسی امریکا حاضر نمیشه با ایران نبرد نکنه ؟ ایران لولوخرخره س ؟ کیه ؟

به هرحال من دو قسمت مطلب نوشتم انتظار داشتم بقیه رو همون موضوعات به خصوص مبحث نظامی ش که بمباران ایران هست بحث کنند ...


امروز قسمت سوم رو هم مینویسم که دیگه کامل مسایل نظامی هست و صدالبته براساس تاریخ نظامی و رویدادهای واقعی دنیا و از چند دیدگاه یعنی چه میهن پرستانه ! چه دید بالا و چه دید دشمنی ! چشمک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست و برادر عزیزم جناب چه گوآرا
شما فکر می کنین ما لولو خوخوره نیستیم برای دفاع از خودمون چون یانکی ها لولوخورخوره هستن برای هتک حرمت و تجاوز به سرزمین پدری ما؟ بحث بمباران ایران رو لطفا جوری مطرح نکنیم که گویا اینجا یه زمین تمرین بمب افکن های یانکیه و شبکه رادار ملی ما هم داره تخمه میشکونه و اونا رو تشویق می کنه؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تا موضوع هست در باره جنگ افزارهای امریکایی:

1- برتری تنها از بعد کیفیت نیست بلکه به دلیل در اختیار داشتن تکنولوژی و خطوط تولید بالا در خاک خود توانایی اونا در بالا بردن کمیت هم چشمگیره.

2- برای در اختیار گرفتن ادوات جنگی سایر کشورها مشکلی ندارن.
-----------

این فعلاً بمونه... اما یه بحث مفصل باید بشه در مورد موشکهای بالستیک امریکایی!

استراتژیک، میانبرد، دوربرد!! مثل اینکه بعضی از دوستان یادشون نیست طرف هم موشک داره!

حالا سوال اینجاست سایتهای پدافندی ما توانایی مقابله با موشک بالتیک رو داره؟ جواب نمیخواد بدین قبلاً جواب داده شده که با وضعیت فعلی نه!

چرا فکر میکنید امریکا از این موشکها استفاده نمیکنه؟ در حالیکه از روی ناو هواپیمابر... زیر دریایی.... پایگاها و... میتونه شلیک کنه؟

چرا همش فکر میکنیم قراره فقط و فقط جنگنده بفرسته!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه برادرانی که منتظرشون بودیم ظاهرا بحث ما رو قابل ندونستند. :mrgreen:

بگذریم.

خیلی خوب. با اجازتون میخوام 1 مرحله جلوتر بریم. برای این کار، اگه اجازه بدین، تقسیم بشیم به 2 گروه. گروه اول، تیم مهاجم (امریکا) با تمام امکاناتی که در اختیار داره و تیم دوم، تیم مدافع (جمهوری اسلامی ایران).

گروه اول:
هدف: تخریب و تصرف تمام زیرساختهای نظامی، اقتصادی و تحقیقاتی ایران.

توضیح: این حمله، تهاجمی همه جانبه خواهد بود که در اون، نیروهای زمینی، هوایی و دریایی شرکت خواهند کرد. مهاجم باید کشور مقصد را بطور کامل از نیروهای رزمی مدافع خالی کند و با تخریب مکانهای تحقیقاتی و تصرف مکانهای نظامی و اقتصادی، مدافع را فلج نموده و به تسلیم یا نابودی بکشاند.

گروه دوم:
هدف: دفاع از کشور و جلوگیری از تخریب و تصرف زیرساختها و وادار نمودن دشمن به اتمام جنگ

توضیح: نیروهای مدافع وظیفه دارند با تمام امکانات و به هر طریق ممکن، در مرحله اول، تا حد امکان جلوی تخریب مکانهای استراتژیک رو بگیرند و در مرحله دوم، دشمن رو وادار به عقب نشینی کنند. تلفات باید پایین و خسارات حداقل باشد.
_________________________________________________________________________

توجه: هر توضیحی باید مطابق با واقعیات باشد و از کلی گویی اجتناب شود.

برادر ارنستو لطفا زحمت مدیریت تیم مهاجم رو به عهده بگیرند.
برادر اپرا یا برادر محمد هم لطف کنند و مدیریت تیم مدافع رو عهده دار باشند. (البته اگه ما رو از نظراتشون محروم نکنند.)

منتظر اعلام موضع دوستان هستم.


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امثال من اگه باسابقه نیستیم دلیلش اینه به دلیل انحصار طلبی بهمون اجازه ثبت نام در سایت رو سالها ندادید! و اگه میدادید ما ها هم الان باسابقه بودیم...... !!

بهر حال مشمئز کننده بود این تفکر !!

ترجیح میدم دیگه تا زمانی که باسابقه نشدم (!) در هیچ بحثی در این سایت با این شیوه تفکر غیر انقلابی شرکت نکنم!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.