mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوست عزیزم جناب soroushrazor2
با سلام و احترام فراوان
زمان هم دوست و هم خصمه این درسته و من می پذیرم
اما باید دلیلی برای این دوستی یا خصومت (بقول شما جلاد بودن زمان) وجود داشته باشه؟
خوب، شما بفرمایید دلایل شما برای اینکه زمان رو در نسبت با مسیری که داریم توش گام برمی داریم دشمن می بینی و جلاد چیه؟ من قبلا هم عرض کردم که این قبیل استنادات و استنناج ها از چه جایگاه ها و خاستگاه هایی منشا می گیره، خوب ایده شماست و بنده هم بهش احترام میذارم
اما داستان کبک؛ برعکس، مردمان ما چشم و گوش کاملا تیز و بازی دارن برای دیدن و تحلیل کردن؛ برغم بسیاری از دمل های چرکین تاریخی ما باز هم این مردم هستند که در خیلی از موارد با فراست حرکت می کنن؛ شما مردم رو در مقابل تبلیغات یا برنامه های رسانه ای قرار میدید در حالی که چنین نسبتی برقرار نیست؛ شما ایران رو یه طبل توخالی و یه بادکنک در حال انفجار از باد دروغ می بینید!؟ شما یادتون میره که همین مردم بودن که قوام این سرزمین رو حفاظت و پایدار کردن؛ حالا این توده شد کبک؟!؟! طبق حرف های شما و جناب ارنستو، مسئولین کبک هستن و مردم هم کبک!؟!؟ پس باید همین الان در حال زوال و اضمحلال باشیم!؟ شاید هم مردیم و خودمون خبر نداریم؟! و صرفا تصور می کنیم که در حال حرکت و جنبش هستیم؟!
چطور میشه که زندگی بیرون از سرزمین ما بنا به گفته شما راه خودشو میره اما توی این سرزمین متوقف و مضمحل شده!؟!؟؟! عجب! دوست عزیزم، بنده، شما و همه ماها آیا می تونیم مدعی بشیم که همه حقایق رو می دونیم و بهشون اشراف داریم!؟ که بعدش بسادگی قضاوت کنیم که ما نابودیم و دنیا (یانکی ها) پیروز؟! بالاخره به گمان شما ما سر جای خودمون هستیم یا نیستیم!؟
ببینید این موضوع مهمه؛ شما بفرمایید که جای ما کجاست؟ قعر هستیم!؟ صدر هستیم!؟ در حال سقوط هستیم!؟ اگر یه باد ملایم بوزه مثل یه برگ خشک شده میوفتیم؟! من نمی دونم اصرار بیش از حد بر نشون دادن تصویر یه فاجعه یا یه دردسر وحشتناک در ایران چیه!؟ آقایون، ایران هم کشوری در حال توسعه است که داره مسیر خودشو منطبق بر الگوهای هویتی و شرایط بومیش طی می کنه؛ خوب شاید حالا یه عده خسته شده باشن ... بله ممکنه... بدیهی ترین موضوع هزینه بر بودن این تغییرات در خلال چنین مسیریه؛ هزینه نظامی هم بله داره اینکه مسلمه یعنی شما می فرمایید تمام این 40 سال اخیر یانکی ها واقعا دلشون نمی خواسته که یه ناخنک حسابی به چین بزنن!؟ خوب برای ما هم که در یه منطقه جدا حساس و دردساز گل سرسبد این داستان هستیم این قبیل هزینه های نظامی و چنگ و دندون نشون دادن ها خیلی جدی تره و حتی خطرناک تر ... اما شما حرف های جالبی می زنید: شما می فرمایید بدلیل جم بالای تهدیدات و خطرات ما نابود میشیم!؟؟!؟ آخه کجای این نکته که ترجیع بند همه حرف های شماست واقعا منطقیه!؟ فناوری نظامی، راهبرد نظامی، تاکتیک و تکنیک نظامی رو فقط یانکی ها ابداع می کنن و درس میدن!؟ خواهش می کنم باز هم به مواردی که بعنوان نقاط ضعف اساسی مطرح می کنید فکر کنید؟! چرا لزوما باید ایران رو از نظر نظامی تا این حد وامونده و پسرفته تصور کنیم؟!؟! چرا به این موضوع فکر نمی کنیم که ممکنه یک کشوری سیاست دفاعی خاصی رو در پیش گرفته باشه که نیازی به تو بوق کردن همه چیز و همه جورش نداشته باشه! شما البته بشدت اعتقاد دارید که اون مسئولین کبک!!! مدام این چیزها رو توی بوق می کنن! خوب دوستان شما یه سری هم بد نیست بزنید به صفحات نظامی و امنیتی و دفاعی روزنامه های صبح نیویورک و واشنگتن و ببینید که این قبیل صحبت ها و گفته های مسئولین کبک ما در مسئولین کبک اونا؟!؟!؟! مثل نی لبک می مونه در برابر ترومپت و شیپور!!!!
شما فرمودید تعصب بی جا؟!؟!؟! خیلی خوشحال بحثی درباره جنبه های هولناک تاریخ سده اخیر ایران با هم داشته باشیم تا ببینید چه کسی متعصب تره؟! تعصب چی؟!؟! این تعصبه که من از شما بخوام قضاوت های صریح خودتونو قدری تعدیل کنید!؟؟! این تعصبه که ما تصاویر واقعی تری از دنیای اطرافمون و همون زندگی در حال گذری که شما ازش حرف میزنید ببینیم؟!؟ این واقعا تعصبه که بنده از شما بپرسم مگر میشه درگیری های عراق و افغانستان رو با تصویر احتمالی چنین برخوردی در ایران به همین راحتی مقایسه کرد!؟؟! دوست عزیزم، تعصب بی تعصب و البته پیشداوری و حب و بغض هم ممنوع! در ضمن، بکارگیری توان نظامی در هر منطقه ای قطعا با محدودیت هایی بخصوص برای طرف متجاوز همراه میشه بنابراین نمیشه گفت که اونا تا فرق سر مجهزن!
خوشحال میشم بنده رو تصحیح بفرمایید
یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فكر نكنم جنگي در كار باشد و آمريكا نه تنها توان حمله به ايران را ندارد بلكه جرات اينكار را هم ندارد. :wink:[/quote]
دوست من
می شه بفرمایید چرا امریکایی ها رو بی عرضه و ترسو خطاب می کنید؟
من بیشتر تصور می کنم حمله برای اون ها [size=1]صرف [/size] نداره!
ببینید این ها نشستند و با با هزینه کردن یک صدم قیمت یک رزمناوشون یک ویروس درست کردند که فعالیت های هسته ای ایران رو به گفته خودشون 3 سال عقب انداخت!
این یعنی بی عرضگی؟
یا در مورد ترسو بودن
می شه شاهدی بر ترسو بودن امریکایی ها نشون بدین؟
این چیزی که من اینجا می بینم یه سری ادم به شدت کاری و منضبطی هستن
زمان تفریح هم ادم های شوخی هستن
کلا بهتره به جای کوبیدن دیگران باهاشون زندگی کرد icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوست عزیز جناب VSX
بنده هم مثل شما آمریکا بودم و کماکان هم هستم هم تکنوکرات هاشونو دیدم و هم بوروکرات هاشونو و هم مردمان عادی رو (مثلا بعضی از همین ایزی رایدرها) خوب ببینید خیلی فرق داره مقصود شما کدوم گروه هستن!؟ آدمای اکادمیکشون از زمین تا آسمون با دو تا گروه دیگه فرق دارن؛ آدمای دولتی و اداره چی رده بالای اونا که اصلا ماجرای زندگی عادیشون هم با بقیه فرق داره؛ اما بله منم می تونم بعضی از خصوصیات کلی اونا رو که گفتید تا حدودی تایید کنم و خوب ... در بعضی صفات اشتراکات کلی دارن؛ من نمی دونم این موضوع البته چه ربطی داره به ترسو بودن!؟ خوب اینا ملت ترسو و بزدلی نیستن چون همه می دونیم از کجا شروع کردن به ساختن خودشونو و خونه شون؛ اینجا اصلا بحث آمریکایی ها نیستن! موضوع هیات حاکمه است! موضوع همون سایه های پشت دیواره چیزی به اسم کاخ سفیده! کسی هم نگفته که یانکی ها نمی تونن!!! من واقعا نمی دونم کی همچین چیزی گفته! موضوع باز هم اینا پتانسیل نیست! موضوع به فعل درومدن این توانایی بالقوه است که من و شما و برخی از دوستان در همین نقطه اختلاف نظر داریم: عده ای میگن اونا می تونن اما صرفه نداره!! به هر دلیلی! و عده ای هم میگن: دلیل مهمش اینه که ما هم بلدیم از خودمون خوب دفاع کنیم! همین
خوشحال میشم بنده رو تصحیح بفرمایید
یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
چند نكته كوتاه :
1- قياس ايران و آمريكا از بعد كلاسيك مثل قياس يك كشتيگير 56 كيلو با يك كشتيگير 120 كيلو است بنابر اين اينكه بخواهيم از بعد كلاسيك اين دو را حريف هم بدانيم قياس مع الفارق است . پس نيازي به رديف كردن سلاحها و تجهيزات نظامي كلاسيك مقايسه اين دو با هم نيست . حتي بودجه نظامي ايران از خيلي كشورهاي همسايه اش هم كمتر است چه برسد به آمريكا . اما به ياد داشته باشيم بيشترين تعداد تلفات يكجاي نيروهاي آمريكايي پس از جنگ ويتنام در بزرگترين انفجار غير اتمي پس از جنگ جهاني دوم در مقر نيروهاي مارينز در لبنان اتفاق افتاد و همين بلا هم در همان روز سر چتربازان فرانسوي آمد و موجب شد آنهايي كه آمده بودند بمانند دم خود را روي كولشان گذاشته و فرار را بر قرار ترجيح دهند . خرج اين عمل هم دو انسان شهادت طلب و دو ماشين پر از مواد منفجره بود .
2 - خاطر جمع باشيد آمريكا از اف 14 دهه هفتادي كه خودش به ما فروخته هيچ ترس و واهمه اي ندارد و در زمان جنگ هم براي مقابله با آن لزومي نديد از هواپيماهاي ساخت خودش استفاده كند چند ميراژ فرانسوي مجهز به غلاف قفل شكن راداري براي اين امر كافي بودند . حتي به نظر من اگر جنگ جديدي عليه ايران بخواهند راه بياندازند هواپيماهاي كشورهاي عربي متحد را نيز براي آسمان ايران كافي خواهند دانست .
بدانيد آنها قبل از جنگ ويتنام و قبل از عمليات در طبس و قبل جنگ هشت ساله ايران و عراق و قبل از ورود به لبنان و قبل از خيلي از عمليات نظامي ديگرشان همه اين محاسبات را انجام داده و مي دهند و هميشه هم روي كاغذ برنده بوده اند
اما در همين جنگ هشت ساله مجبور شدند عمليات دروي شبانه را انجام دهند و دو فانتوم نيروي هوايي ايران را بدزدند تا بفهمند چطور هواپيماهايي كه مدتها پيش به خاطر تحريم قطعات بايد زمينگير مي شدند هنوز مي توانند پرواز كنند . جالب است بدانيد يكي از اين هواپيماها تا پايان حكومت صدام در عراق مانده بود چون خلبان آمريكايي كه براي بردن آن به عربستان آمده بود حاضر به پرواز با آن نشد در حالي كه همين هواپيما در روز قبلش در نبرد هوايي شركت كرده و پيروز شده بود.
3 - سلاح لازمه پيروزي است اما براي پيروزي كافي نيست . آنچه از سلاح مهمتر است انسان معتقد و با اراده اي است كه به پيروزي خود و راهش ايمان دارد و حاضر است از جان مايه بگذارد تا هدفش برآورده شود چيزي كه هيچكدام از سربازان آمريكايي و متحدانشان نداردند و به همين دليل وقتي ميزان تلفات آنها از يك سطح تعريف شده بالاتر مي رود خودشان و كشورهايشان به هم مي ريزند و حكامشان تحت فشار افكار عمومي قرار مي گيرند
4 - من در ايران مادران و پدراني را مي شناسم كه با شهادت يك فرزند دومي را به جبهه مي فرستادند و مي گفتند فداي علي اكبر امام حسين مگر خون فرزند ما از فرزند حسين رنگين تر است ؟ آيا آن طرف آب هم سراغ داريد كسي را كه فرزندش كشته شود و دومي را بفرستد و بگويد فداي دمكراسي آقاي بوش و اوباما ؟ يا نهضت مادران ضد جنگ راه مي افتد كه چرا بچه من ؟
5 - جنگنده صاعقه و تانك ذوالفقار و ناو جماران قابل قياس با اف 22 و تانك آبرامز و انواع و اقسام ناوهاي ايالات متحده نيستند اما بزرگترين خطر براي آنها محسوب مي شوند چرا كه كشوري به خود اجازه داده فكر كند و طراحي كند و توليد كند و اي بسا اگر همين روزند ادامه داشته باشد روزي و روزگاري چيزي توليد كند كه در فن آوري سر تر باشد . بر فرض محال كه ايران دنبال بمب اتمي باشد از يك بمب جلو 5000 بمب چه كاري بر مي آيد ؟ اما از سوخت هسته اي توليد داخل جلو باشگاه انحصاري هسته اي در عرصه بين الملل خيلي كارها بر مي آيد . همينطور از ماهواره و ماهواره بر توليد داخل جلو باشگاه انحصاري فن آوري هوا و فضاي بين المللي .
پس خود را دست كم نگيريم و از الان جنگ شروع نشده را باخته فرض نكنيم كه بزرگترين شكست ما زماني رخ مي دهد كه در باورمان شكست بخوريم . آمريكا و متحدانش هم منتظر آن روز هستند . زماني كه چنين شد با دست خود مانند صدام موشكهايمان را تكه تكه خواهيم كرد و نيازي به حمله آمريكا نيست
6 - در جنگ نامتقارن هم فعلا نمونه اسراپيل و حزب الله و اسراپيل و حماس پيش روي ماست . طبيعي است كسي كه از پس شاگرد برنيامد نمي تواند دعوي پيروزي بر استاد كند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از دوست عزیز جناب zed
این چند نکته فکر میکنم اصل مطلب رو روشن و کفایت می کنه البته اگه گوش شنوایی باشه و باز این نکات به ضرب و زور و جنجال: کذب و تعصب نامیده نشن!!!
یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
متاسفانه تا دوستان اين طور سرسري و راحت از كنار پست هاي ديگران رد مي شوند بحث به جايي نمي رسه!
دوست عزيز من كجا مسپولين را به كبك وار بودن متهم كردم؟
من كجا تصوير يك فاجعه يا دردسر وحشتناك رو نشون دادم؟
اصلا كجا بحث از نبرد با يانكي ها بود؟
يك پست بياريد كه من درگيري با آمريكا رو به درگيري به در گيري با عراق تشبيه كردم!
دوست عزيز شما در تبليغات عجيب در مورد محصولات نظامي من و ارنستو جان را در يك جبهه قرار داديد در حالي كه پست من كاملا مخالف توضيحات ارنستو بود!
من خواستم اين تبليغات رو از طرف ديگر به ارنستو نشان بدم!
من از تاثير مثبت اين نوع تبليغات صحبت كردم و...........
واقعا متاسفم براي بحثي كه قراره اين طور پيش بره!!!!!!!!
دوستان اگر وقت كنم حتما تاپيكي در مورد اخلاق نقد و مناظره مي زنم تا شايد حداقل نوع بحث ها عوض بشه!
و اما ارنستو جان خيلي دوست دارم در مورد اين قضيه تبليغات عجيب در مورد محصولات نظامي با هم بحث كنيم و نكات مثبت و منفي اون رو بررسي كنيم!!!!
با تشكر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]فكر نكنم جنگي در كار باشد و آمريكا نه تنها توان حمله به ايران را ندارد بلكه جرات اينكار را هم ندارد. :wink:[/quote]
دوست من
می شه بفرمایید چرا امریکایی ها رو بی عرضه و ترسو خطاب می کنید؟
من بیشتر تصور می کنم حمله برای اون ها [size=1]صرف [/size] نداره!
ببینید این ها نشستند و با با هزینه کردن یک صدم قیمت یک رزمناوشون یک ویروس درست کردند که فعالیت های هسته ای ایران رو به گفته خودشون 3 سال عقب انداخت!
این یعنی بی عرضگی؟
یا در مورد ترسو بودن
می شه شاهدی بر ترسو بودن امریکایی ها نشون بدین؟
این چیزی که من اینجا می بینم یه سری ادم به شدت کاری و منضبطی هستن
زمان تفریح هم ادم های شوخی هستن
کلا بهتره به جای کوبیدن دیگران باهاشون زندگی کرد icon_wink[/quote]

شما با آمریکاییها زندگی کردید ، من نیز با ایرانیها و خودمون رو خوب میشناسم و به تواناییهای خودمان ایمان دارم.

البته تواناییهای آمریکا را هم میبینم ولی کاری نمیتوانند بکنند که اگر میتوانستند همون بعد جنگ تحمیلی که ما هیچ نداشتیم حمله میکردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ن چیزی که من اینجا می بینم یه سری ادم به شدت کاری و منضبطی هستن [/quote]

سوال من از شما دوست عزیز این هست که شما اساسا در آمریکا چقدر آمریکایی می بینید ؟

مگر این کشور کشور 72 ملت نیست ؟ ..... چه تفاوتی با کانادا و استرالیا دارد ؟ از چین و مکزیک و کشورهای آمریکای جنوبی گرفته تا زرد پوست و هندی و روسی و اروپایی و ..... در این کشور زندگی می کند ...

پس وقتی از مردم آمریکا صحبت می کنید جوری حرف نزنید که انگار با یک ملت با ریشه و اصیل و خالص صحبت می کنید

ساکنین آمریکا توسط رسانه های این کشور دچار نوعی هیپنوتیزم شده اند که هر چه به آنها گفته می شود را می پذیرند

من هم مثل شما به آمریکا رفتم و آشنایان و فامیل های زیادی در آنجا دارم و از روی شنیده ها حرف نمی زنم

حتی ایرانی هایی که در آمریکا زندگی می کنند و بعد از چند سال به ایران باز می گردند به طور کلی نگرش آنها به همه ی مسائل از جمله مسائل سیاسی عوض می شود

همگی آنها در بحث های سیاسی می گویند : گور بابای سیاست چگونه بریم تفریح کنیم

در این کشور مردم فقط کار می کنند که بتوانند تفریح کنند و دیگر هیچ

این مردم نه تنها وحشی و خطرناک نیستند بلکه بسیار مظلوم و ستم دیده نیز می باشند ..... ستمی که دولت امریکا به آنها وارد کرده و از آنها قدرت تفکر و تحلیل را گرفته است

اگر دو دقیقه با یک آمریکایی صحبت کنید وتوجه عرض بنده خواهید شد

به همین دلیل است که همیشه گفتم آزادترین کشور از نظر سیاسی ایران است مابقی کشورها اکثرا مردمانشان در خواب تشریف دارند

من هم دیده ام که آمریکاییها مردم خون گرم و مهمان نوازی هستند (( بر خلاف جد کثیفشون انگلستان و مردم انگلیس که انگار از دماغ فیل افتاده اند ))

مسئله ی ایران با دولت آمریکا است ....

مسئله ایران با ایدئولوژی آمریکا است

همین اختلاف ایدئولوژی است که باعث می شود آمریکا جرئت حمله به ایران را نداشته باشد .... ایرانی با آمریکایی فرق می کند ..... از آغاز پیدایش تمدن در جهان ایرانی جماعت با سایر ملل دنیا متفاوت بوده است ...... قطعا شما تاریخ ایران باستان را خوانده اید ...... غیرت ایرانی حیا و شرم ایرانی از آن زمان هم وجود داشته است ..... حال که دیگر ایرانی علی و حسین را می شناسد و به خود افتخار می کند که شیعه است ..... به این ایرانی با این اعتقاد و با این سابقه ی تمدنی نگاه چپ هم نمی شود کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام مجدد خدمت همه برادران.


تشکر می کنم از دوستان عزیزی که در این بحث، فعالانه شرکت کردند و هم باعث افزایش اطلاعات بنده و بقیه خوانندگان شدند و هم مساله رو از زوایای مختلف بررسی کردند.

یه نکته ای هست که بنده عرض می کنم: برخی از دوستان، بحث رو به طرف عنوان تاپیک کشوندند. البته به هیچ وجه نمیگم این بده؛ اما اون موضوع، مربوط به خیلی وقت پیش بود و این بحثهای جدید، درمورد نحوه درگیری نظامی شروع شده بود که مدیران، زحمت کشیدند و به این تاپیک منتقل کردند.
بنابراین، علی رغم موضوع تاپیک، بحث بر سر نحوه برخورد نظامی بود. با این فرض که قضیه از حد حمله کردن و نکردن و ... گذشته و جنگ شروع شده. در چنین شرایطی، قصدمون بررسی راههای مقابله نظامی (و فقط نظامی) با متجاوزه که ببینیم آیا از نظر نظامی، امکان مقابله با امریکا وجود داره یا نه.

البته بنده اصراری روی این بحث ندارم و اگه دوستان تمایلی به بحث نظامی ندارند، می تونیم اون بحث رو ادامه ندیم و همین مساله امکان حمله رو بررسی کنیم.

اما با اجازتون من درمورد یه سری موارد که باقی مونده بود توضیحاتی عرض کنم و بعد، تصمیم گیری با خود دوستان خواهد بود.

[quote]نويسنده: رابين گيب
ساختارهاي جنگ نامتقارن (قسمت اول)

خبرگزاري فارس: اين مقاله تلاش مي‌كند تا با ديدگاه حقوقي ضمن بررسي اين مقوله بر اساس اصل عمل متقابل، خطر ناامني و بي ثباتي ناشي از عدم تقابل سلبي و منفي را كه در نهايت مي‌تواند به توجيه تدريجي بي توجهي متقابل به حقوق بين‌الملل بشردوستانه منتهي شود، ارزيابي كند
...[/quote]
[quote]samandun جان شما شاهکار کردی جدا میگم !

بسیار به موقع بود مطلب و دعوت میکنم دوستان مطالب رو بخونند و منابعش رو هم یه نگاهی بندازند !

خداییش یک مدتی میگذشت و بحثها همینجور ادامه پیدا میکرد به خودمون و مطالعاتمون شک میکردیم ! مثل قضیه موشک کره شمالی که توهم زدن خودشون فقط بهترین موشک های جهان رو دارند


مررررررررررسی واقعا بهترین پست این چند صفحه رو دادی

کف کردم خوندمش !

حرف درست حسابی یعنی این !

جالبه دقیقا اغلب مثالهاشم چیزایی هست که بنده ذکر کردم و عنوان کردم میشه باهاشون دشمن رو ترسوند و تلفات گرفت ولی نتیجه نبرد به این راحتیا عوض نمیشه


ممنون سمندون جان[/quote]

بنده اول یه توضیح کوچیکی عرض کنم:

در بحث آموزش مدیریت نبرد، جنگ نامتقارن به 3 دسته تقسیم میشه و هر دسته رو برای عده ای خاص بررسی می کنن.
1- تعیین هدف و چشم انداز نبرد و مشخص کردن اهداف ریز و اجرایی برای رسیدن به چشم انداز و هدف اصلی
2- تبیین تاکتیکهای مورد نیاز برای رسیدن به یک هدف و پیاده سازی آن.
3- اجرای تاکتیکها به ترتیبی که ارائه شده، بدون درنظر گرفتن نتیجه.

این خلاصه ای بود از اولین فصل مربوط به نبرد نامتقارن. در ادامه، بیان میشه که مورد اول، فقط توسط فرماندهان ارشد بررسی میشه و حتی فرماندهان سطوح پایینتر، به هیچ وجه از اونها اطلاع نخواهند داشت. مورد دوم فقط مربوط به فرماندهان هست و هیچ کدوم از نیروها، درمورد اونها نخواهند دونست. مورد سوم اون چیزیه که به نیروهای عملیاتی گفته میشه.
مقاله ای که سمندون عزیز لطف کردن و تو سایت قرار دادن، صرفا برداشتی هست که از تاکتیکهای نبرد نامتقارن شده. همونطور که عرض کردم؛ ایران مبتکر دکترین نبرد نامتقارن هست و تنها کشور در دنیا که از این دکتین استفاده می کنه. همه قضاوتهایی که از نبرد نامتقارن میشه، از روی شواهدیه که از مورد سوم بدست اومده و درواقع، تنها چیزی که در اونها وجود داره، تاکتیکهایی هست که فرماندهان ارائه کردند. به همین خاطر هم هست که نبرد نامتقارن رو همانند نبرد چریکی میدونند. (درحالیکه دکترین [b]نبرد[/b] نامتقارن مساله ای جدای از [b]تاکتیکهای[/b] نامتقارنه و به هیچ وجه، اجازه درج بخشهای اساسی اون به بیرون داده نمیشه.)
بنابراین، اگه از منابعی از این دست، بخوایم نبرد نامتقارن رو بشناسیم، کاملا به بیراهه رفتیم.

برای اطلاعات بیشتر، باید از طریق دانشگاههای وابسته به نیروهای نظامی، وارد وزارت دفاع بشین!



[quote]برا اینکه پشتیبانی نفرات نیروهای مسلح براساس اونها هست و هرچه بیشتر و اموزش دیده تر باشند بهتره به قول خودتون حجم شون بالاست !

ولی برای اینکه به شما ثابت کنم طرز نگرش نظامی تون به بسیج اشتباهه شما رو به تاسیس لشکر 8 نجف اشرف و یا عاشورا و .... ارجاع میدم

اقای محسن رضایی هم بارها تاکید داشتند وقتی که ما میخواستیم نتیجه نبرد رو تغییر بدیم از این لشکرها که اموزش و زبدگی شون بهتر بود استفاده میکردیم ....[/quote]
همون جمله ای که خودتون برای این مطالب نقل قول کردن رو یه بار دیگه بخونین. یا اصلا مطالبی که من نوشتم رو نمی خونین، یا کلا منظور من رو اشتباه متوجه شدین.



[quote]خوب این هم حرف درستی است و ما تاییدش میکنیم و حالا میتونم بپرسم شما امار استعداد رزمی نیروهای کادر و رسمی ایران رو چند نفر میدونید ؟؟؟

تعداد شهرهای حیاتی و مهم ایران رو تقسیم اینا بکن تا منظورم رو متوجه بشی[/quote]
تعداد اونها خیلی بیشتر از شهرهای حیاتیه! حتی به نقل از اون منبع معتبرتون تو سایت دانشجو! تو لینکهایی که خودتون گذاشتین، ایشون ارقامی از نیروهای ویژه هم آوردن که همونها کفایت می کنه! بقیه نیروهای رسمی پیشکش!



[quote]ای اقا ، مگه میشه ؟
دوست گلم ، شهید چمران تاکتیک هاش همینهایی هست که الان در مقیاس بزرگتر و به روز تر با سلاح های مدرن تر انجام میشه

نبرد نامنظم ایشون بنیانگزار نبرد نامتقارن هست و من به جز بعد موشک ساحلی و ... بعید میدونم چیز خاصی به استراتژیش اضافه شده باشه بلکه فقط تاکتیک ها اپدیت شدند[/quote]
شهید چمران، به عنوان یکی از مسئولین نظام، نبرد نامتقارن رو طراحی کردن و به عنوان یه فرمانده در میدان عمل، به جنگ چریکی پرداختند. چطور شما از این نتیجه می گیرین که نامتقارن همون چریکیه؟!!! متاسفانه نمیشه درمورد نبرد چریکی زیاد بحث کرد ولی درمورد همون تاکتیکها، کلی جای صحبت داره. ازطرفی، موشک ساحلی اولا تاکتیکه و نه استراتژی، ثانیا ابزار ملاکی برای جنگ متقارن و نامتقارن نیست. شما فکر می کنین مثلا تانک متقارنه و ضد تانک نامتقارن؛ درحالیکه اینها فقط ابزارند و هردوتاشون هم مال متقارنند هم نامتقارن. عملیات چریکی هم همچنین؛ تاکتیکهایی هستند که تو هردو نبرد ازشون استفاده میشه. (شاید بشه گفت [b]تاکتیک نامتقارن[/b]؛ اما [b]نبرد نامتقارن [/b]با هدفش مشخص میشه، نه صرفا با اجرا)
فکر می کنم ایراد شما دقیقا اینجاست! یعنی عدم تبعیض تاکتیک نامتقارن و نبرد نامتقارن.



[quote]خوب اون وقت یادتون میاد یکبار بهتون گفتم ، با این [b]روش ها[/b] میشه دفاع کرد نه تهاجم ؟ و وقتی بخواهیم اول منطقه باشیم این روش کارا نیست ؟؟؟[/quote]
و این جملتون همون نظر رو تایید می کنه. باید از اول متوجه این نکته می شدم که این همه بحث بی مورد نداشته باشیم.

بله. کاملا درسته. با این روشها (تاکتیکها) نمیشه حمله کرد و فقط برای دفاع کاربرد دارن. اما اینها نبرد نامتقارن نیستند؛ تاکتیکهای رزم نامتقارنند. نبرد نامتقارن بحث بسیار مفصلیه که بخشی از اون حتی به دخالت در اقتصاد کشور مهاجم هم مربوط میشه. این رو گفتم فقط برای اینکه بدونین تا چه حد گسترده است و فقط تو این تاکتیکها خلاصه نمیشه.



[quote]شک نکنید امریکا یا حمله نمیکنه یا وقتی کرده که بدونه کمترین تلفات و هزینه رو میده و اون موقع هم وقتی هست که با حساب کتاب ساده بفهمه هزینه و تلفاتش در مقابل اشغال ایران هرچقدرم باشه هیچی نیست .....[/quote]
این درست؛ اما آیا سربازان امریکا هم اینطوری فکر می کنند؟ این امریکا که شما فرمودین، میشه دولت و سیاستمداران امریکا. اما بحث بنده روی سربازهاست که اگه از 100 تا تانک، 10تاشون تو کمتر از 1 ساعت زده بشن، آیا بازهم جلوتر میان؟ و آیا فرماندهشون دستور عقی نشینی نمیده؟ (حتی اگه کاخ نشینهای اونها این رو نخوان!)
خواستهای دولت، باید مطابق روحیه و کشش نیروها باشه. وگرنه برای خودشون مشکل ایجاد می کنه.

__________________________________________________________________________________________

ببخشین که این مطالب مربوط به پستهای قدیمی رو مطرح کردم. بنده چند روز نبودم و به هر حال وظیفم بود مسائلی که مطرح شده بود و به من مربوط می شد رو پاسخ بدم.
بحث بنده در این مورد تموم شد و هرکدوم از دو بحث (بررسی نظامی حمله یا تحلیل کامل احتمال حمله) رو که دوستان مایل باشن، می تونیم ادامه بدیم.


[quote]من فکر میکنم برم حوزه عملیه قم راحت تر باشم!

اقا همه دوستان درست میگن،بیایید با هم شعار بدهیم[/quote]
برادر ارنستوی عزیز؛ میشه دقیقا شعارهایی رو که معتقدین بقیه اعضا مطرح کردن رو نقل قول کنین؟ چون احتمالا منظورتون از شعار، حرف غیر منطقی و خلاف واقعه. بنابراین، شعارها رو بفرمایین و دلیل شعار بودنش رو هم توضیح بدین. (البته لطفا طولانی نباشه! چون هرموقع از شما میخوایم چیزی رو توضیح بدین، از هر باغ یه جیز میگین و آخرش هم معلوم نمیشه چی میخواستین بگین! :mrgreen: )

درضمن؛ من فقط برای مقدمه، خیلی خلاصه نظر شخصی خودم رو عرض می کنم و خوشحال میشم دوستان بنده رو روشن کنن.

الان ایران برای امریکا یه دردسره. (اگه قبول ندارین میشه روش بحث کرد.) درضمن، هر روز که بگذره، از بین بردنش سخت تر میشه و ریشه اش قویتر.

اگه واقعا امریکا می تونه با حمله نظامی کار ایران رو بسازه، چرا این کار رو نمی کنه؟ چون هرچی بیشتر بگذره هم دردسرش بیشتر میشه و هم حمله نظامی سخت تر. میشه یکی به من توضیح بده چرا امریکا شر ایران رو از سرش کم نمی کنه؟!!!


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا ابرقدرتی برای ترسوها!!



در صورت بروز جنگ احتمالی ابتدا باید ناوهای جنگی نیروهای متخاصم وارد تنگه هرمز شوند تا 3000 موشک کروز خود را به صورت دریایی به صدها نقطه استراتژیک ایران آغاز کند. در فرودگاهای عریستان،عراق وکشورهای حاشیه خلیج فارس نزدیک به 200 فروند هواپیمای اف 15 واف 16 برا ی بمباران نقطه ای به سمت تاسیسات هستهای ایران پرواز میکنند هواپیماهای بی 2 .بی 52 از جزیره دیگو گارسیا برای نابودی رادارهای مرکزی ومهم ایران آماده پرواز میشوند .سیتمهای باند ایکس ورادارهای ایجس وسیستمهای ضد موشک پاتریوت وsm3 آمریکا در نقاط مختلف جهان به حالت آماده باش کامل قرار مبگیرند.......



چند لحظه بعد جنگ بدون هیچ هشداری شروع میشود........ هواپیماهای بی-2 مستقردر جزیره دیگو گارسیا در 3800کیلومتری سواحل جنوبی ایران آماده پرواز ،اما غافل از عملیاتهای سری کماندوهای سپاه صابرین در نزدیکی آنها... ریس جمهور آمریکا دستور شروع جنگ را میدهد اما هواپیماهای استراتژیک بی 2 در جزیره دیگوگارسیا دیگر وجود ندارد تمام هواپیماهای ضد رادار چند تریلیون تومانی ،بی 2 در پایگاهشان قبل از پرواز توسط عملیات چریکی کماندههای سپاه صابرین منهدم شده اند...... اما هزاران کیلومتر آنطرفتر موشکهای کروز از ناوهای جنگی مهاجمین به سمت ایران شلیک میشوند هواپیماهای جنگنده به سمت نقاط مختلف ایران رهسپار میشوند. اما مشکل آنها این بود که از 3000 کیلومتر آنطرفتر توسط رادارهای ایران شناسایی شده اند ،جنگندهای نسل چهارم آمریکا واسرائیل قبل از حمله به تاسیسات اتمی ایران در دام اسکادرانهای اف 14 بهینه شده ومجهز به رادار با برد 2000 کیلومتری وموشک رهگیر ستار با برد 240 کیلومتر به دام میافتند. شلیک اول ودوم از آن تامکتهای ایرانی خواهد بود. نزدیک به60 درصد هواپیماهای مهاجم نابود میشوند تلفات نیروهای خودی نزدیک به 20درصد میباشد.پدافند ضدموشک وضد الکترونیک وضد ضد الکترونیک نزدیک به 200 فروند هواپیماهای دیگر را توسط سیستمهای ضد موشک شاهین و اس 200منهدم میکنند . حدود 500موشکهای کروز از نوع تاماهاک و جاسم توسط سیستمهای مصباح 1 وسایر ضد موشکهای مانند راپیر، و توپهای سماوات شکار میشوند باقی موشکها توسط قیفهای منحرف کننده لیزری و منحرف کنندهای GPS از مسیر حرکت خارج میشوند مابقی موشکها( 20درصد) به اهداف خود اصابت میکنند وخساراتی به بار میآورد. بلافاصله ایرانی تنگه هرمز را توسط مین های ضد کشتی وغرق کردن چند کشتی بزرگ نفتکش مسدود میکند موشکهای ضد کشتی ورادار گریز ، از نوع ساحل به دریا ایران با برد حدودا 400 کیلومتر، نزدیک به 40 ناو بزرگ مهاجمین رامورد هدف قرار میدهد،



لشکر قایقهای تندرو و رادار گریز ایران به ناوگان دوم آمریکا حمله میکنند. نزدیک به 15 ناودیگر از مهاجمین غرق میشوند زیر دریاییی ضد رادار ا ایران توسط اژدرهای حوت به ناوگان زیردریایی آمریکا وانگلیس حمله مبکنند خسارات وارده به مهاجمین در روز اول جنگ غیر قابل باور است .ناوگان ایالات متحده مستقر در بحرین با غرق شدن ناوگروه محافظ وغرق ناو هواپیمابر رونالد ریگان نابود میشود.یک ناو هواپیمابر توسط کماندوهای سپاه صابرین فتح میشود . قسمتهای مهم خلیج فارس مانند بازار نفتی ومرکز تجارت جهانی عربستان سعودی و........ مورد اصابت 300 موشکهای شهاب3 وسجیل2 وعاشورا قرار میگیرد ، نابودی تاسیسات 80درصد وبرهم خوردن امنیت نفت وسقوط بی سابقه نرخ دلار.... آمریکا رابا چالش جدی روبرو میکند .



موشکهای شهاب -3 مجهز به کلاههای فجر-3 باسرعت 6 کیلومتر در ثانیه به ناو هواپیمابر آیزنهاور در خارج خلیج همیشه فارس برخورد میکنند.... ،ناو از وسط به دونیم شده و 30هواپیماهای 40میلیادی تومانی f-18 به داخل آب سقوط می کنند. همزمان دهها موشکهای بالستیک قدر با مانورهای چرخشی با سرعتی معادل شهاب سنگ از سپر موشکی پاتریوت -3 عبور میکنند و پایگاه سینگتام در قطر رابه جهنم تبدیل میکنند! ناوهای به اصطلاح ضد موشک بالستیک-- -ایجس ---آمریکا که وظیفه دفاعی موشکی را در برابر موشکهای ایران راه به عهده داشت مورد حمله لشکر دوم وسوم پرسرعت ترین قایقهای جهان و البته متعلق به سپاه پاسداران قرار میگرند و چند دقیقه بعد....7ناو از گرانقیمتترین ، ابزار جنگی تاریخ به آکواریومی برای ماهی های دریا بدل میشوند.ایالات متحده ناتوان از باز کردن تنگه هرمز ،درگیری را شدت میبخشد،بالاخره پس از حملات پی در پی آمریکا در تنگه هرمز ، 2 ناوچه موشک انداز ایرانی مورد اصابت موشکهای ضد کشتی آمریکا قرار میگیرند ،تعدادی از دریادلان ایرانی شهید میشوند ، درگیری با ورود ناو گروه جماران و ناو گروه ذولفقار به عرصه نبرد شدت بیشتری میگیرد .ناو وینسنس ایالات متحده غرق میشود و ناو- تیکوندراگا - با یدکش به سمت بحرین برده میشود، درآنسوی آسمانها هواپیماهای mig-31وf-14واسکادرانهای صاعقه ایران حملاتی رابه هواپبماهای نسل پنجم f-35 که ازهواپیمای آواکس محافظت میکنند ، انجام میدهند یک فروند هواپیمای آواکس ساقط میشود!!، رادارهای مطلع فجر، 2 فروند هواپیمایB-2 را از فاصله 1500 کیلومتر شناسایی میکنند واسکادرانهای رادار گریز شفق را به سمت آنها گسیل میکنند، چند دقیقه بعد یک فروند هواپیمای B-2 از جایی که نمیداند کجاست مورد اصابت موشک قرار میگیرد! وهواپیمای بعدی با اخطار موشک هواپیمای ایرانی ،تحت الحفظ توسط 2 فروند هواپیمای شفق برای فرود به پایگاه نوژه همدان، اسکورت میشود.



کماندوهای ایران در عملیات ضربتی لوله اضطراری صدور نفت عربستان را در داخل این کشور منفجر میکنند ..مهار آتش بسیار سخت.....هواپیماهای باقیمانده مهاجم به سمت پایگاههای خود رهسپار میشوند اما موشکهای شهاب ایران فرودگاهی را برای فرود آمدن باقی نگذاشته اند ...سیستمهای ضد موشک پاتریوت وهشدار زود هنگام ایکس باند توسط موشکهای فاتح 110 ایران منهدم شده اند .اسرائیل تنها باقیمانده نبرد مورد حمله همزمان 3000موشک خوشه ای شهاب و موشک ضد رادار سجیل 2وعاشورا قرار میگرد تاسیسات دیمونا منهدم میشوند ، موج آلودگی رادیو اکتیو چندصد کیلومتر داخل اسرائیل را در بر میگیرد ،ترس و وحشت حاصل از برخورد موشکهای ایران به نقاط مختلف اسرائیل از جمله تلاویو، حیفا و...،مهاجرت معکوس رابرای غربیهای مهاجم در بر خواهد داشت ،حزب ا...لبنان نزدیک به ده هزار موشک کوتاه برد را به سمت تلآویو شلیک میکند در گیری حزب ا..به داخل اسرائیل میکشد واسرائیلیها در داخل خاک خود با حزب ا ..میجنگند تلافات نظامی اسرائیل چندین هزار نفر میباشد ،اسرائیل دومین حماقت بزرگی خود را با حملات اتمی خود را از داخل سیلوهای زیر زمبنی با شلیک چند بمب اتمی شدت میبخشد. اما سیستمهای هدایت GPS بمبها به دلیل عملیاتهای سایبری وخرابکاانه برضد ماهواره های موقعیت یاب ،دچار اشکالات هدایتی میشوند و 2بمب اتمی شلیک شده در خاک خود اسرائیل منجر میشوند .......فرودگاه، بن گوریون در تلاویو از بین رفته هرج و مرج شدیدی در اسرائیل حکم فرماست،موشکهای ایرانی حملات خود را پی یاپی به اسرائیل ادامه میدهند ،ضد موشک گنبد آهنین ناتوان از دفع حمله ایران است تعداد کشته های مهاجمین نزدیک به صد هزار نفر است ،اسرائیل در عرض چند روز دچار واپاشی میشود و مردم جهان نابودی رژیم اشغالگر قدس را نظاره میکنند . در اروپا بحران بی سابقه انرژی بوجود آمده مسئولین مملکتی اروپا،اعتصابات گسترده وتظاهراتهای مکرر مردم خشمگین خود را تجربه میکنند. دیکتاتوری صغیر عربستان در حال از هم پاشیدن است .اعتراظات گستردهای در نقاط مختلف جهان انجام میشود .اقتصاد ایالات متحده با 60 بانک ورشکسته قبل از جنگ دست کمی از اروپا وعربستان ندارد ،ایالات متحده آمریکا با بزرگترین اشتباهش ، خود را وارد نقطه بی بازگشت می کند وآخرین حملات خود را بر ضد ایران انجام میدهد .......

--------------------------------------------------------- ---------------------
با تشكر - بنده حقير مدرس دانشگاه هستم و اين مطلب و تحليلش كار بنده نيست. خواهش ميكنم اينجا كه همه متخصص و اهل فن هستند اين مطلب رو تحليل بكنند تا بنده هم متوجه ابعاد مختلف اون بشم و بدونم كجاش درسته و كجاش غلطه . اين مطلب در سايت ناوشكن جنگ نرم اومده بود . خواهشا با قوانين دست و پاگير سايت ميلاتوري برخورد نكنيد و استثناْ به بنده لطف كنيد. ممنونم- شايانا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام مجدد.


خیلی ممنون برادر شایانای بزرگوار.

بله؛ بنده این تحلیل شیرین(!) رو قبلا دیده بودم. راستش این بیشتر به داستان و افسانه شبیهه تا جنگ!

ببینین؛ بنده شخصا جزو افرادی هستم که معتقدن امریکا از نظر نظامی نمیتونه ایران رو اشغال کنه. اما این متن هم خیلی افسانه وار با قضیه برخورد کرده! ببینین؛ برادر ارنستو، یه حرف خوب دارن اون هم اینکه بالاخره دشمن (امریکا) چه از نظر تسلیحاتی، چه از نظر علمی، چه تکنولوژیکی و چه کمیت نیروها، از ما خیلی بالاتره. این حرفشون کاملا درسته و بنابراین، ما از نظر کلاسیک، هیچ شانسی درمقابل امریکا نداریم. درست نیست برای اثبات حرفمون، همه قدرت دشمن رو بکوبیم و سلاحهای خودمون رو شکست ناپذیر جلوه بدیم. جنگ رو باید با واقعیات تحلیل کرد.
چند نمونه اش رو عرض می کنم تا قضیه بیشتر روشن بشه.

[quote]در صورت بروز جنگ احتمالی ابتدا باید ناوهای جنگی نیروهای متخاصم وارد تنگه هرمز شوند تا 3000 موشک کروز خود را به صورت دریایی به صدها نقطه استراتژیک ایران آغاز کند.[/quote]
همین جمله اول، اولین ایراد. امریکا برای حمله به ایران (از نوعی که این متن بررسی می کنه؛ یعنی همه جانبه) هرگز ناوهای خودش رو وارد خلیج فارس و تنگه هرمز نمی کنه.


[quote]عریستان،عراق وکشورهای حاشیه خلیج فارس نزدیک به 200 فروند هواپیمای اف 15 واف 16 برا ی بمباران نقطه ای به سمت تاسیسات هستهای ایران پرواز میکنند[/quote]
امریکا در جنگ اول خلیج فارس هواپیماهایی که استفاده کرد خیلی بیشتر از این بود! چه برسه به الان و مقابل ایران با مساحت بیشتر و تکنولوژی بالاتر!


[quote]هواپیماهای بی 2 .بی 52 از جزیره دیگو گارسیا برای نابودی رادارهای مرکزی ومهم ایران آماده پرواز میشوند[/quote]
اولا بی2 و بی52، همون اول کار نمیان به سمت ایران. چون به ریسکش نمی ارزه و قبل از اون، باید پدافند نابود شده باشه. ثانیا، همون بی52 میتونه از فاصله 4000 کیلومتری (بیشتر از برد کل رادارهای کشور و 1000 کیلومتر بیشتر از برد راداری که هنوز به بهره برداری نرسیده) موشکهای کروز خودش رو به سمت ایران شلیک کنه.


[quote]چند لحظه بعد جنگ بدون هیچ هشداری شروع میشود........ هواپیماهای بی-2 مستقردر جزیره دیگو گارسیا در 3800کیلومتری سواحل جنوبی ایران آماده پرواز ،اما غافل از عملیاتهای سری کماندوهای سپاه صابرین در نزدیکی آنها... ریس جمهور آمریکا دستور شروع جنگ را میدهد اما هواپیماهای استراتژیک بی 2 در جزیره دیگوگارسیا دیگر وجود ندارد تمام هواپیماهای ضد رادار چند تریلیون تومانی ،بی 2 در پایگاهشان قبل از پرواز توسط عملیات چریکی کماندههای سپاه صابرین منهدم شده اند......[/quote]
یه نگاهی به موقعیت این پایگاه در گوگل ارث بندازین متوجه افسانه بودن این بخش میشین! ازطرفی، نفوذ به پنتاگون از نفوذ به این پایگاه ساده تره!


[quote]اما مشکل آنها این بود که از 3000 کیلومتر آنطرفتر توسط رادارهای ایران شناسایی شده اند [/quote]
امیدواریم این رادار هرچه زودتر به بهره برداری برسه. فقط یه نکته رو عرض کنم، رادارهای اونها خیلی پیشرفته تر از رادارهای ماست! بنابراین در جمله پایین:

[quote]،جنگندهای نسل چهارم آمریکا واسرائیل قبل از حمله به تاسیسات اتمی ایران در دام اسکادرانهای اف 14 بهینه شده ومجهز به رادار با برد 2000 کیلومتری وموشک رهگیر ستار با برد 240 کیلومتر به دام میافتند. شلیک اول ودوم از آن تامکتهای ایرانی خواهد بود.[/quote]
اولا تامکتهای ما قبل از این که اونها رو ببینن، خودشون توسط رادارهای اونها شناسایی شدن! باتوجه به سطح مقطع راداری بیشتر.
ثانیا؛ ما رو زمین رادار 2000 کیلومتری پیدا نمی کنیم! اونوقت رو تامکتها رادار 2000 کیلومتری داشته باشیم؟!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ثالثا؛ کلا رادارهای هواپیماهای اونها از ما بهتره.
رابعا؛ جنگال چیه این وسط؟ یعنی تامکت از 240 کیلومتری شلیک می کنه و اونها فقط نگاه می کنن؟!!!


[quote]نزدیک به60 درصد هواپیماهای مهاجم نابود میشوند تلفات نیروهای خودی نزدیک به 20درصد میباشد[/quote]
این از همون افسانه هاست!

بقیه رو تا جمله پایین توضیح نمیدم چون قبلا حتی تو همین تاپیک کلی بحث پدافند شده.

[quote]بلافاصله ایرانی تنگه هرمز را توسط مین های ضد کشتی وغرق کردن چند کشتی بزرگ نفتکش مسدود میکند موشکهای ضد کشتی ورادار گریز ، از نوع ساحل به دریا ایران با برد حدودا 400 کیلومتر، نزدیک به 40 ناو بزرگ مهاجمین رامورد هدف قرار میدهد[/quote]
تنگه هرمز اهرم فشار ایران نیست! تنگه هرمز فقط زمانی بسته میشه که برای ایران هم قابل استفاده نباشه. درحالیکه مهمترین راه اقتصادی خودمونه.
کدوم موشک رادارگریز ساحل به دریای ایران چنین بردی داره و می تونه از 400 کیلومتری ناو بزنه؟!


تنها جمله درست در پاراگراف سوم این جمله است:
[quote]خسارات وارده به مهاجمین در روز اول جنگ غیر قابل باور است[/quote]
بقیه اش داستانه.


[quote]موشکهای شهاب -3 مجهز به کلاههای فجر-3 باسرعت 6 کیلومتر در ثانیه به ناو هواپیمابر آیزنهاور در خارج خلیج همیشه فارس برخورد میکنند.... ،ناو از وسط به دونیم شده و 30هواپیماهای 40میلیادی تومانی f-18 به داخل آب سقوط می کنند[/quote]
موشک شهاب 3 چه دقتی پیدا کرده! ناو رو هدف می گیره!

ببینین؛ موشکهای بالستیک ذاتا دارای خطای نسبتا زیادی هستند و فکر می کنم فقط با استفاده از کلاهک خوشه ای، و با برد کم میشه به ناو ضربه زد. اون هم نه خود ناو؛ بلکه فقط هواپیماهای روی اون و سیستمهای راداری و حساسش. مثلا 5 تا فاتح110 با کلاهک خوشه ای می تونه ضربه بدی به ناو بزنه. اما دیگه هدف قرار دادن ناو با بالستیک و دو نیم شدن از اون حرفاست!


[quote]ایالات متحده ناتوان از باز کردن تنگه هرمز ،درگیری را شدت میبخشد،بالاخره پس از حملات پی در پی آمریکا در تنگه هرمز ، 2 ناوچه موشک انداز ایرانی مورد اصابت موشکهای ضد کشتی آمریکا قرار میگیرند ،تعدادی از دریادلان ایرانی شهید میشوند ، درگیری با ورود ناو گروه جماران و ناو گروه ذولفقار به عرصه نبرد شدت بیشتری میگیرد[/quote]
باز دستش درد نکنه که ایرانی ها رو خیلی هم نابود نشدنی درنظر نگرفته!!!


[quote]درآنسوی آسمانها هواپیماهای mig-31وf-14واسکادرانهای صاعقه ایران حملاتی رابه هواپبماهای نسل پنجم f-35 که ازهواپیمای آواکس محافظت میکنند ، انجام میدهند یک فروند هواپیمای آواکس ساقط میشود!![/quote]
اون آواکس و f35 که البته هنوز عملیاتی نیست، اونقدر تو جنگال قدرت دارن که خلبانهای mig31 (!!!) و تامکت، اول اونها رو با چشم می بینن بعد احتمالا و فقط احتمالا رو صفحه رادار. البته احتمال داره حتی به چشم هم نبینن. آخه... ولش کن. آدم بهتره اخبار منفی رو نگه :lol:

بقیه اش هم به همین ترتیب. دیگه فکر کنم نیازی به توضیح بیشتر نیست.

در کل، این داستان، 2 تا ایراد اساسی داره:
1) اصلا سناریویی که نوشته اشتباهه و نه امریکا اونجوری میاد و نه ایران اون مدلی دفاع می کنه.
2) ما هرچی داریم عالی کار می کنه و دشمن هرچز داره، درمقابل ما ناکارآمد میشه!

این 2 تا ایراد رو ندیده بگیریم مقاله ی خوبیه! :mrgreen: icon_arrowd :lol:


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن ايران اينقدر احمق نيست كه به يه نيروگاه هسته اي حمله كنه چون خودش ضرر ميكنه هم از لحاظ زيست محيطي و هم از لحاظ سياسي .

يه مقاله ديگه درساين=ت موشكي نظامي هست كه از اين واقع بينانه تره ولي اون هم تخيليه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و درود به همه

يه سلام مخصوص به آقا maysam2007 گل :mrgreen: :mrgreen:

از تحليل شما ممنونم. كيف كردم !!! :mrgreen: عالي بود

اين ديد متخصصانه بود. ولي دلم گرفت داش ميثم عزيز . icon_arrowd :lol:

راستش كاش واقعيت داشت !! كاش ميشد اينطوري مبارزه كرد :mrgreen:

من مدرس رشته كامپيوتر هستم و زياد از اين چيزها سر در نمي يارم اما علاقه مندم

من هم برام سوالاتي پيش اومده بود : مثل اينكه مگه ما ميگ 31 داريم ؟ مگه گروه صابرين ميتونه تو اون جزيره بي 2 رو ساقط كنه ؟؟ يا مگه تامكت برد رادرش 2000 كيلومتره ؟!!

اما چون از طرف حميان دولت و افرادي كه كم و بيش با قدرت نظامي ايران سر كار دارند مطرح شده بود من هم دلم خوش شد گفتم . بله حتما ما ميگ 31 داريم حتما صاعقه ميتونه اف 35 رو بزنه و تكاورامون ميتونن تو عربستان لوله هاي نفتيشون رو اتيش بزنن و .... :lol:

------------------------------
ولي يه سوال ديگه : فرموديد كه آمريكا اونطوري حمله نميكنه و ما هم اونطوري دفاع نميكنيم . ميشه يه توضيح بديد ؟؟ من ناوارد هستم ولي تشنه ياد گيري

ضمنا يه مورد مهم ديگه هم هست. يكي از نظامي ها ميگفت صاعقه اف 35 و اف 16 و اف 15 و اف 18 رو راحت ميزنه !! گفتم چطوري گفت چون مشخصات اين هواپيما رو اونها ندارند رادارهاي هواپيماهاي امريكايي اون رو تشخصي نميده و نميتونن هدف قرارش بدند . آيا درسته ؟؟

اهرمهاي قدرت ما چيست ؟ ضمنا من فكر ميكردم موشكهاي شهاب 3 با اختلاف نهايتا 10 متر به هدف اصابت ميكنند !٬!! :mrgreen: ممنونم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ضمنا يه مورد مهم ديگه هم هست. يكي از نظامي ها ميگفت صاعقه اف 35 و اف 16 و اف 15 و اف 18 رو راحت ميزنه !! گفتم چطوري گفت چون مشخصات اين هواپيما رو اونها ندارند رادارهاي هواپيماهاي امريكايي اون رو تشخصي نميده و نميتونن هدف قرارش بدند . آيا درسته ؟؟
[/quote]

داداش فكر نكنم ربطي داشته باشه اونا هر هواپيمايي رو كه بفهمن مال اونا نيست سريع منهدم ميكنن حالا چه صاعقه باشه چه تامكت و چه ايگل . در ضمن اگه اونا هم نزنن چه جوري ميحواد با وجود جنگالي كه دارن اونا رو بزنه ؟ راستي كلا صاعقه براي حمله به زمين ساخته شده و احتمال آزمايشي بودنش هم هست ٬ تا يه خط توليد آزمايشي و براي كسب تجربه داشته باشيم .

[/quote]ضمنا من فكر ميكردم موشكهاي شهاب 3 با اختلاف نهايتا 10 متر به هدف اصابت ميكنند [quote]

مگه موشك كروزه ؟!؟!؟! :mrgreen: icon_arrowd

شهاب 3 به زور به دقت 50 متر رسيده و اين طبيعيه و همه موشك ها بالستيك اين دقت رو دارن و فقط مختص ايران نيست .

فقط فاتح 110 هست كه ميتونه با دقت 10 متر و زير اون به هدف اصابت كنه .

[/quote]اهرمهاي قدرت ما چيست ؟[quote]

مهمترينش نوع نبرد ايرانه ( جنگ نامتقارن ) و رسيدن موشك هاي ايران به اسرائيل و در خطر بودن پايگاه هاي امريكا در منطقه .

خلاصه ببخشيد كه من با اين سن كمم ( 18 سال ) دارم جلو دوستان و خود شما اظهار نظر ميكنم . :lol: :lol: [/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و خسته نباشيد خدمت shayana
تحليل جالبي بود ولي شما ديگه امريكا رو خيلي ضعيف فرض كردين :mrgreen:
امريكا هيچ وقت به ايران حمله نميكنه اونم وقتي تو منجلاب افغانستان و عراق گير كرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.