mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بابا انگار سیاست مدار های ما امکانات آمریکا رو ندیده می گیرن که دارن این طوری حرف میزنن مگر یادشون رفته امریکا این همه سپر موشکی دور و بر ما گذاشته شاید بتونیم ازشون بکشیم نه به این تعداد توی یک روز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواستم بگم وزارت فرهنگی است و نمی داند اما صفارهرندی در سپاه کار کرده است و بعید است از اطلاعات نظامی چیزی نداند
امیدوارم که تبلیغاتی نباشد

یک سوال کل نیروهای آمریکا در چه تعداد می باشند؟
توزیع این نیروها در منطقه به چه صورت است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به قول اوباما این حرف ها فقط مصرف داخلی دارد هرچند دوست ندارم از این ادم کثیف سخن بگم ولی حرف راست را باید زد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به قول اوباما این حرف ها فقط مصرف داخلی دارد هرچند دوست ندارم از این ادم کثیف سخن بگم ولی حرف راست را باید زد![/quote]

با چند کامنت از شما معلوم شده که چه طرز فکری دارین...ضمنا لازم نیست ادبتون به رخ ما بکشین خجالت بکشین اینجا کف خیابون نیست که بخوایین الفاظ زشت

بکار ببرین اینجا یک سایت علمی ، اشتباه اومدین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان جدي نگيرن
از قديم گفتن جواب "هاي" "هويه "

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راست گفته دوستان یادتون هست ایران دستور کندن چندین هزار قبر را داده بود icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من كاري به درستي يا نادرستي فرمايشات جناب صفار هرندي ندارم.
هرچند كه اين روزها جنگ تبليغاتي برادران اونقدر بامزه شده كه شايد جايگزين برنامه‌هاي طنز آبكي صدا و سيما باشه! شايدم به همين دليله كه برادران جلوي قهوه‌ي تلخ رو گرفتن تا هم جلوه‌ي ديگري از آزادي بيان رو به رخ رقيبان بكشن و هم مردم از شدت خنده، دچار امراض گوناگون نشن.

ولي به نظر دوستان، يكم پرداختن به چنين اخباري، يه مقداركي نه چندان جالب به نظر نمي‌رسه؟!!

فكر نمي‌كنين از بين انبوه اخبار نظامي گوناگون؛ بالاخص اخبار نظامي حقيقي و نه توهمات و يا برآوردهاي به سبك كال آف ديوتي‌اي، كمي هم براي پيشبرد و اعتلاي سايت بايد به سراغ اخبار حقيقي و حداقل مستند رفت؟!!

--------------------------------------

پ.ن بي‌ربط : همين‌طوري ياد يه ديالوگ از سريال مختارنامه، قسمت نوزدهم افتادم.

بحث سر كمك كردن يا نكردن به سليمان بن صرد هست براي نبرد با شاميان.

سائب بن مالك : اگر به كمك سليمان رفتيم و شاميان را هزيمت كرديم، چه؟! باز هم زبيديان مي‌توانند به شيعه در كوفه تحكم كنند؟

عبيده : با حلوا حلوا كردن دهن شيرين شود، شاميان هم با اگر اگر هزيمت مي‌شوند ...!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باز یکی دیگه شعر گفت. من نمیدونم کی این آدمها از این تصورات مالیخولیای دست برمیدارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقایان ما الن در جنگ سرد با امریکا به سر میبریم باید هم از این تهدید ها بکنیم
شما به این توجه کنید این حرف ها شاید بزرگ نمایی باشند ولی در ایجاد روحیه مفید هستند س لطفا بر علیه این اقا جبهه گیری نکنید در ضمن اونها هم کم از این حرف ها نزدن البته اونها دم از ادم کشی نمیزننن وفقط بر این بسنده میکننن که ما چی داریم وایران ندارد وما نمیذارم یه هواپیما از ایران بلند بشه و از این حرف ها.................... icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]به قول اوباما این حرف ها فقط مصرف داخلی دارد هرچند دوست ندارم از این ادم کثیف سخن بگم ولی حرف راست را باید زد![/quote]

با چند کامنت از شما معلوم شده که چه طرز فکری دارین...ضمنا لازم نیست ادبتون به رخ ما بکشین خجالت بکشین اینجا کف خیابون نیست که بخوایین الفاظ زشت

بکار ببرین اینجا یک سایت علمی ، اشتباه اومدین[/quote]
برادر گرامی من توهینی نکردم که بخوام خجالت بکشم و استنباط من از این حرف اینگونه هست که درست هست شما دوست ندارید نخونید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باز هم يك اظهار نظر افراطي !! انگار بعضي ها فقط ميخوان با حرف جلو برن !

اتفاقاتي مثل سقوط اف 14 را همينطوري سرسري ازش نگذريد !!

همه اينها تكه هاي پازلي است كه بعدا جواب ميده !

حيف كه مقررات سايت و اينترنت اجازه نميده ! :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

البته در این خصوص بنده حقیر جسارتاً از اظهار نظر احساسی بعضی دوستان جوان که کمتر از دوستان قدیمی و سن بالاتر که کمتر زحمت تجزیه و تحلیل و پازل چینی اخبار و وقایع رو میدن تعجب نمیکنم ولیکن از اظهار نظر بعضی دوستان بزرگتر و متشخصتر مون که توقع مداقه بیشتری هست توقعی نابجا نبوده و نیست.


دوستان از اینکه در مواقع بالا رفتن تنش بین ما و دشمن حجم سخنان برخی مسئولین در راستای جنگ روانی و تبلیغاتی بالا میره خب شکی نیست ولی این رو از جانب مسئولان خودمون مطمئن باشید که حرفی هم که در این راستا چنانچه باشه اگر مصداق واقع نباشه قریب مصداق واقع هست.چون اگر در این موقعیت حساس که قطعا قاطبه مسئولین نظام جلسات متعددی در همه سطوح دارند تاسخنانشون هم جهت و همسو باشه و البته نزدیکی به مصادیق واقع و تهدیدات از ملزومات موکد هست با توجه به حجم رسانه های دشمن و جهانی.لذا دوستان ما باید فقط باید یه کم بسیط تر به اخبار و حواشی همزمان و قبلتر هم داشته باشیم و پازل چینی درستی بکنیم تا بتونیم به تحلیل واقعی نزدیکتر بشیم.
منظور جناب صفار رو اگه قریب به مصداق واقع مفروض بداریم و نه مصداق واقع، و اخبار و ذیربط رو بخوبی کنار هم بچینیم و البته اشراف و اطلاع از وضعیت تسلیحاتی و تجهیزاتی و آمادگی نظامی ورای سطوح پایینتر اجتماع هم عامل مهمی هست میبینیم که خب بطور مثال چند فروند ناو هواپیمابر و پایگاه دشمن در تیررس اولیه ی ماست. هر ناو هواپیمابر و پایگاه چقدر نیرو داره اونموقع گمانه زنی بهتر و دور از احساس تر نمایان میشه.

یا علی مدد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان بدون هیچ نتیجه گیری توجه تان ره به این مطلب جلب میکنم :


آفتاب: رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه هرگونه درگیری اضافی دیگر در منطقه نفت خیز خلیج فارس تاثیر بزرگی و طولنی مدتی روی بهای نفت جهان دارد، اعلام کرد که از دید او رژیم صهیونیستی تصمیمی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.

در شرایطی که "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است که احتمال اقدام نظامی اسرائیل به ایران در بهار سال جاری وجود دارد، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" اعلام کرد که فکر نمی کند رژیم صهیونیستی تصمیمی برای حمله به ایران داشته باشد.

اوباما در این مصاحبه به گمانه زنی های فزاینده آمادگی رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی پیشگیرانه به ایران اشاره کرد و گفت: من فکر نمی کنم که اسرائیل تصمیمی برای حمله به ایران به دلیل برنامه هسته ای مورد بحث تهران داشته باشد اما آنها مانند ما بر این باورند که ایران باید از برنامه تسلیحاتی هسته ای خود صرف نظر کند.

رئیس جمهوری آمریکا از اعلام اینکه آیا قبل از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران، به آمریکا اطلاع داده می شود یا خیر ممانعت کرد و گفت: من به شما می گویم که ما ( آمریکا و اسرائیل) در مقایسه با قبل مشاوره و رایزنی های نزدیک تری در مسائل نظامی و اطلاعاتی داریم؛ آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی برای حل این بحران (برنامه هسته ای ایران) حرکت می کند و امیدواریم که این بحران از طریق دیپلماتیک حل شود.

اوباما افزود: آمریکا هیچ گزینه ای را ( مداخله نظامی) از بررسی در مورد ایران حذف نمی کند اما واشنگتن می خواهد که یک راه حل دیپلماتیک از طریق ائتلافی جهانی در قبال ایران بدست آید.

غرب و در راس آن آمریکا مدعی است که برنامه هسته ای ایران تسلیحاتی است با این وجود ایران بارها با تاکید بر اینکه برنامه هسته ای صلح آمیزی دارد، اعلام کرده است که به عنوان امضاکننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای و یکی از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی هسته ای حق هرگونه دستیابی به فناوری های هسته ای با اهداف صلح آمیز را برای خود قائل است.

رئیس جمهوری آمریکا با تائید اینکه نمی خواهد شاهد درگیری های بیشتری در خلیج نفت خیز فارس باشد، گفت: قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران باید خطرات مهمی که در این زمینه وجود دارد مورد بررسی قرار گیرند .

اوباما در ادامه اعلام کرد: هرگونه فعالیت نظامی اضافی در خلیج (فارس) اخلال گر است و تاثیر طولانی مدتی بر ما دارد؛ این اقدام می تواند تاثیر بزرگی روی بهای نفت داشته باشد؛ ما همچنان نظامیان خود را در افغانستان که در هم مرز با ایران است، داریم اما ترجیح ما این است که این بحران به صورت دیپلماتیک حل شود.

به دنبال مطرح شدن ادعاهای اخیر "جیمز کلاپر" رئیس اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر تصمیم ایران برای انجام اقدامات تلافی جویانه در خاک آمریکا رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی که درباره خطر اقدامات تلافی جویانه ایران علیه آمریکا وجود دارد، اعلام کرد: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها (ایران) چنین اهدافی در شرایط فعلی داشته باشد، نمی بینیم.

اوباما در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران سختی و مشقت های تحریم های جامعه بین الملل را که به طور بی سابقه ای برای تحت فشار قرار دادن این کشور برای صرف نظر از برنامه هسته ای اش اعمال شده اند، حس می کند؛‌ اولویت شماره یک من همچنان امنیت آمریکاست اما امنیت اسرائیل نیز هست و اسرائیل نیز حقیقتا در مورد امنیت خود نگران است.

ادعای اوباما به پائین بودن ظرفیت های ایران و تحت فشار بودن تهران زیر بار تحریم های اقتصادی غرب و اتحادیه اروپا در شرایطی گزارش می شود که "یوزی روبین" بنیانگذار برنامه دفاع موشکی بالستیکی رژیم صهیونیستی هشدار داده است که برنامه موشکی ایران به طور فزاینده ای در حال استقلال و خودکفایی است و این امر توانایی جامعه بین الملل را برای ایجاد محدودیت در قابلیت های موشکی ایران کاهش می دهد.

روبین با اشاره به اینکه وابستگی برنامه هسته ای ایران به مهارت های خارجی روز به روز کمتر می شود، اعلام کرده است: امروزه ایران می تواند به آسانی تمام نظارت های صادراتی ( اعمال شده علیه تهران) مهار کند و با وجود تحریم های اقتصادی، این کشور برای تهیه آنچه که می خواهد دسترسی کافی به پول دارد.

اوباما: شایستگی پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را دارم

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مصاحبه خود با اشاره به اینکه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده و اینکه اقتصاد کشور در مسیر درستی قرار گرفته است، اعلام کرد که شایستگی پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

اوباما که سه سال پیش و درست 10 روز بعد از عهده دار شدن ریاست کاخ سفید اعلام کرده بود که اگر نتواند اقتصاد کشور را در مدت سه سال ریاست جمهوری خود اصلاح کند، دوره ریاست او یک دوره ای (چهار سال) خواهد بود، گفت: من شایستگی (پیروزی در ) دور دوم (ریاست جمهوری) را دارم اما هنوز کارهایمان تمام نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به زمان روی کار آمدن خود افزود: ما 750 هزار شغل را در یک ماه از دست داده بودیم،‌ در حال حاضر ما در حال ایجاد 250 هزار فرصت شغلی هستیم و 3 میلیون و هفتصد هزار فرصت شغلی را در 23 ماه گذشته فراهم کرده ایم.

به گزارش فارس،اوباما افزود: ما بیشترین فرصت های شغلی را از سال 2005 میلادی و بیشترین شغل های صنعتی را از سال 1990 میلادی فراهم کرده ایم اما هنوز کارهایمان تمام نشده است.

منبع :http://www.aftabnews.ir/vdcjixevhuqexhz.fsfu.html


۱۳۹۰/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۵
نتانیاهو خطاب به کابینه: در مورد ایران حرفی نزنید
سخنان صریح مقام معظم رهبری در نماز جمعه، موجب سردرگمی و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مواضع خود شده است، به صورتیکه سران این رژیم خواستار خودداری از هرگونه اظهار نظر درباره موضوع ایران شده اند.




پایگاه خبری "میدل ایست آنلاین" یکشنبه ۵فوریه (۱۶بهمن) ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه، این تصریحات را موجب سردرگمی و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مواضع خود توصیف کرد و نوشت: «در پی سخنان اخیر رهبر عالی ایران سران اسرائیل خواستار خودداری از هرگونه اظهار نظر درباره موضوع ایران شده اند.»

بنا بر این گزارش "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر در جلسه هفتگی وزرای کابینه خود با اشاره به موضوع ایران و سخنان اخیر رهبر ایران و موضوع سوریه گفت: «روزهای اخیر تحولات منطقه ای را که در آن زندگی می کنیم، به ما گوشزد کرد.»

نتانیاهو در این نشست از اعضای کابینه خود خواست از هرگونه اظهار نظر در خصوص موضوع ایران خودداری کنند.

ایران لیبرمن را به واشنگتن کشاندند



وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز راهی واشنگتن شد تا در دیدار با مقامات آمریکایی موضوع برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کند.

"آویگدور لیبرمن" در سفر به واشنگتن قرار است با "هیلاری کلینتون" همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر لیبرمن به واشنگتن پس از یکسال و نیم تاخیر انجام می‌شود و وی در این سفر همچنین با اعضای ارشد کنگره دیدار و درباره موضوع ایران و اوضاع سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

از سوی دیگر "شائول موفاز" رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی اظهارات علنی مسئولان این رژیم برای احتمال حمله به ایران را غیرمسئولانه خواند.

موفاز تاکید کرد که این کمیسیون به ریاست وی بر روند تصمیم‌گیری‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نظارت خواهد کرد تا تصمیمات غیرمسئولانه و غیرواقع‌بینانه اتخاذ نشود.

اوباما هم به حرف آمد



رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با یک رسانه غربی ضمن رد گزارشها در خصوص احتمال ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: واشنگتن و تل آویو در قبال ایران آهسته و پشت سر یکدیگر گام بر می دارند.

"باراک اوباما" روزگذشته ( یکشنبه16 بهمن ) در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" در ادامه رویکرد خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد: ایالات متحده برای ممانعت از تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای از هیچ اقدامی دریغ نمی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا رژیم صهیونیستی در پی حمله نظامی به ایران است؟" گفت: فکر نمی کنم که اسرائیل چنین تصمیمی گرفته باشد، واشنگتن و تل آویو در قبال ایران آهسته و پشت سر یکدیگر گام بر می دارند.

اوباما تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل رایزنی های نظامی و اطلاعاتی بسیاری با یکدیگر دارند، که در گذشته شاهد چنین گفتگوهای نزدیکی نبودیم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات متناقض خود در قبال برنامه هسته ای ایران بر حل این برنامه به شیوه ای دیپلماتیک تاکید کرد اما این بار نگفت که تمام گزینه ها در قبال ایران روی میز است.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات "جیمز کلاپر" رئیس اطلاعات ملی آمریکا در خصوص احتمال تلاش ایران برای انجام حملاتی انتقام جویانه در داخل خاک آمریکا در صورت تحت فشار قرار دادن این کشور گفت: هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد هیچ دلیل و مدرکی دال بر اینکه ایران قصد دارد به آمریکا حمله نظامی کند در دست نیست .

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای با اسرائیل همکاری خواهد کرد اما درعین حال تاکید کرد حل و فصل دیپلماتیک بحران کنونی برسر برنامه هسته ای ایران همچنان امکانپذیر است.

وی افزود آمریکا و اسرائیل که واقعا درمورد برنامه هسته ای ایران نگرانند معتقدند ایران در بن بست کنونی باید عقب نشینی کند .

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد هدف وی حل دیپلماتیک بن بست موجود برسر برنامه هسته ای ایران است .

اوباما این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که رسانه ها روز پنجشنبه ( 13 بهمن ) به نقل از لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا اعلام کردند اسرائیل احتمالا بهار امسال به ایران حمله خواهد کرد .

روزنامه واشنگتن پست به نقل از پانتا نوشته بود وی معتقد است به احتمال زیاد اسرائیل ماه آوریل ، مه یا ژوئن پیش از آنکه ایران وارد مرحله ساخت بمب هسته ای شود به این کشور حمله خواهد کرد .

این روزنامه همچنین نوشت اوباما و پانتا به اسرائیلی ها اعلام کرده اند واشنگتن با چنین حمله ای مخالف است زیرا این اقدام باعث خواهد شد برنامه تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران و دیگر تلاش های غیرنظامی برای جلوگیری از عبور این کشور از آستانه هسته ای شدن که اکنون درحال نتیجه دادن است از مسیر خود منحرف شود .

واشنگتن پست همچنین نوشت اگرچه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هنوز درمورد حمله به ایران تصمیم نهایی را نگرفته است اما مقامات بلندپایه آمریکا همچنان نگرانند که چنین حمله ای بهار امسال رخ دهد .

ایران و غرب تحت رهبری آمریکا از ماه نوامبر گذشته یعنی از زمان انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای تهران با بن بست روبرو بوده اند .

آژانس در این گزارش خود اعلام کرد ایران در تلاش برای دستیابی به توانایی ساخت تسلیحات هسته ای است .
این در حالی است که ایران چنین ادعاهایی را به شدت تکذیب می کند و تاکید دارد برنامه هسته ای این کشور اهداف کاملا صلح آمیز را دنبال می کند .

این بن بست دسامبر سال دو هزار و یازده یعنی پس از آغاز رزمایش عظیم ایران در خلیج فارس و تهدید این کشور درمورد مسدود کردن تنگه هرمز در واکنش به تحریم های غرب علیه تهران تشدید شد .

واشنگتن به تهران درمورد عبور از این خط قرمز و بستن تنگه هرمز هشدار داده است .

آمریکا همچنین متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا صادرات نفت ایران را تحریم کنند .

اقدام اتحادیه اروپا در ممنوعیت واردات نفت از ایران پس از اقدام باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در امضاء لایحه تحریم های جدید علیه ایران صورت گرفت .

اوباما سی و یکم دسامبر لایحه تحریم های جدید علیه ایران را امضا کرد که در آن بانک مرکزی ایران هدف قرار داده شده است .

هدف از این تشدید فشارها بر ایران مجبور کردن این کشور به دست کشیدن از برنامه هسته ای خود است که غرب گمان می کند هدف از آن ساخت تسلیحات هسته ای است .

این قانون جدید درعین حال به اوباما اجازه می دهد تا برخی نهادها در یک کشور را که داد و ستدهای خود را با ایران به طور چشمگیری کاهش دهد ، از مجازات مستثنی کند .

حمله اسرائیل به ایران جنگ روانی است

خبرگـزاری رویترز در گـزارشی از بیت المقدس به قلم «دان ویلیامز» نوشت: مقامات اسرائیل در واکنش به انبوه گزارش های رسانه های خارجی درباره احتمال حمله قریب الوقوع نیروهای مسلح اسرائیل به ایران ترجیح می دهند واکنشی نشان ندهند و به لبخندی مرموز بسنده کنند. این گونه که به نظر می رسد، آنها از ادامه پیدا کردن این شایعات رضایت دارند.

از نتایج این سکوت دیپلماتیک می توان به آشکار نشدن ماهیت پنهان نقشه های نظامی اسرائیل و همچنین ادامه مذاکرات کشورهای قدرتمند جهان با هدف توقف برنامه هسته ای تهران و پیشگیری از وقوع جنگ اشاره کرد.


اسراییل از قدرت ایران در منطقه وحشت دارد



'اگر اسراییل 100 موشک به ایران شلیک کند نمی تواند حتی یک خانواده ایرانی را مجبور به فرار کند ولی در صورت شلیک چهار موشک به اسراییل، یک میلیون صهیونیست مجبور به فرار خواهند شد'.

این مطلب را 'یورگ بیشوف' صاحب نظر مسایل راهبردی غرب می گوید و معتقد است که تهدیدهای اسراییل'یک بلوف' است و این رژیم از قدرت ایران وحشت دارد.

او تاکید می کند: جمهوری اسلامی ایران 'پاسخ دندان شکنی' به هر گونه خطای احتمالی تل آویو می دهد.

'یورگ بیشوف' به نقل از ناظران غربی خاطرنشان می کند که تهدیدات اسراییل علیه ایران بلوفی است تا با آن افکار عمومی خود را از مشکلات داخلی و تهدیدی که قیام ها درکشورهای عربی برای آنها در پی دارد،منحرف سازد.

البته این تنها 'یورگ بیشوف' نیست که بر این نظر است، امروزه بسیاری در غرب با این صاحب نظر مسایل سیاسی و نظامی هم عقیده اند.

'اندریاس مینک' مفسر مسایل راهبردی در سوییس معتقد است که تهدیدات اخیر اسراییل علیه ایران برای فرار آنها از مشکلات داخلی شان بوده است.

او توضیح می دهد:شواهد حاکی از آن است که اسراییل تاکنون نتوانسته است پاسخی برای بهار اسلامی ، عربی و همچنین ناآرامی های اجتماعی در داخل تل آویو پیدا کند بنابراین جنجال های اخیر یک مانور انحرافی است.

همزمان والتر پوش کارشناس نظامی موسسه تحقیقات امنیتی در اروپا در پی جنجال اخیر برخی رسانه های غربی درخصوص تهدیدات اسراییل علیه ایران تاکید کرد:' این تلاش ها بی فایده است چراکه تصمیم گیران در ایران بازماندگان جنگی هستند که تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نمی گیرند.'

گفتنی است اخیرا روزنامه 'واشنگتن پست' به نقل از وزیر دفاع آمریکا تهدید اسراییل علیه ایران را بار دیگر مطرح کرده است.

'پوش' به غرب توصیه می کند که به جای تهدید در برابر ایران انعطاف نشان دهند چرا که همه مسائل سیاسی منطقه با همکاری ایران حل می شود.

'آلبرت اشتال'کارشناس مسایل سیاسی نظامی در این خصوص معتقد است که ایران برنده بازی شطرنج تحولات منطقه خاورمیانه است.

وی تصریح می کند: وضعیت ژئوپلتیک در منطقه عوض شده و ایران به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است.

این کارشناس مسایل راهبردی با اشاره به نفوذ ایران در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و کل منطقه خاورمیانه تاکید کرد که ایران یک قدرت منطقه ای است.

آویگدور لیبرمن وزیرخارجه رژیم صهیونیستی که روز گذشته به طور غیر منتظره به آمریکا سفر کرد از این قدرت ایران نگران است.

وی اخیرا در کنفرانس در وین با اشاره به نفوذ ایران در کل خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و لبنان اذعان کرد که ایران در عملیات گذشته حماس و حزب الله علیه اسراییل شرکت داشته است.

سه روز پیش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه پر شکوه تهران تاکید کردند: ما هر جا دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنانکه به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی در دو جنگ پیرزومند 33 روزه و 22 روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم.




البته ایران با انجام رزمایش های متعدد و آزمایش موشک هایی با برد بلند و کوتاه ، نشان داده است که می تواند تل آویو را نشانه رود و همانگونه که 'یورگ بیشوف' گفته بود، 'در صورت شلیک چهار موشک به اسراییل، یک میلیون صهیونیست مجبور به فرار خواهند شد'.

منبع خبر:http://www.irinn.ir/web/guest/home?p_p_id=101_INSTANCE_PqQs&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_PqQs_struts_action=%2Ftagged_content%2Fview_content&_101_INSTANCE_PqQs_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Fhome&_101_INSTANCE_PqQs_assetId=1016094

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازم می گم : غرور بزرگترین عامل شکست است
فقط امیدوارم حرف ایشان از سر سیاست و دانش بوده باشه نه از روی غرور



rezamohamadi wrote:
به قول اوباما این حرف ها فقط مصرف داخلی دارد هرچند دوست ندارم از این ادم کثیف سخن بگم ولی حرف راست را باید زد!


rpg7 : با چند کامنت از شما معلوم شده که چه طرز فکری دارین...ضمنا لازم نیست ادبتون به رخ ما بکشین خجالت بکشین اینجا کف خیابون نیست که بخوایین الفاظ زشت

بکار ببرین اینجا یک سایت علمی ، اشتباه اومدین


چرا انقدر تند ؟ ایشان نظرش را داده ضمنا دوست عزیز از چند تا نوشته کوتاه نمی شه کسی را شناخت !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]افزایش مخالفت تحلیل‌گران غربی با حمله احتمالی به ایران
«فرید زکریا»، تحلیلگر «سی‌.ان‌.ان» با بیان اینکه در یک دهه گذشته، حملات انتحاری فراوانی از سوی سعودی‌ها، مصری‌ها، پاکستانی‌ها و... صورت گرفته، اما حتی یک مورد از چنین حملاتی نیز توسط ایرانی‌ها انجام نشده است، نتیجه می‌گیرد: «آیا محتمل است که نظام ایران، حتی اگر ظرف چند سال به ابزاری خاص (سلاح هسته‌ای) نیز دست پیدا کند، پیش از بقیه از آن استفاده کند»؟![/color]

افزایش اختلاف‌نظرها میان غرب و اسرائیل بر سر نحوه اقدام مناسب درباره برنامه هسته‌ای ایران که در هفته گذشته از سخنان مقامات آنها آشکار بود، اینک در محافل رسانه‌ای و تحلیلی غرب جدی‌تر مطرح شده و استدلال‌های فراوانی در رد گزینه نظامی به عنوان یک گزینه مناسب، از سوی کارشناسان غربی مطرح می‌شود.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه چند روز پیش ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران را غیرعاقلانه و بی‌ثبات کننده خواند و «ویلیام هیگ»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز نسبت به خطرناک بودن این امر هشدار داد، موضوعی که اکنون بیش از همه مورد بحث قرار می‌گیرد، احتمال اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی در تهاجم به ایران است.
روزنامه «گاردین» نیز در مطلبی مشابه به موضوع مذکور پرداخته و در آن حمله به ایران را عملی «مجرمانه» و «احمقانه» دانسته است. نویسنده این مطلب در بیان دلیل مجرمانه بودن این عمل، به سخنی از مایکل کلارک، دبیر بخش دفاعی «انستیتو خدمات متحده سلطنتی» انگلیس استناد می‌کند: «در حقوق بین‌الملل، هیچ پایه و اساسی برای جنگ پیشگیرانه به جای جنگ پیش دستانه وجود ندارد».

این گمانه‌زنی‌ها به ویژه پس از آن مطرح می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی، موضع ایالات متحده درباره ایران را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کردند این رژیم برای تأمین امنیت خود، کارهای لازم را انجام خواهد داد و به هیچ کشوری متکی نخواهد بود.

در این باره، «فرید زکریا»، تحلیلگر برجسته آمریکایی در مطلبی که در سایت «سی.ان.‌ان» انتشار یافته، دلایل خود را در رد توسل به گزینه نظامی علیه ایران مطرح کرده است. زکریا در آغاز این مطلب با بیان اینکه این روزها مفهوم جدیدی با نام «نقطه مصونیت» از سوی رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، به ترس این رژیم از رسیدن ایران به نقطه‌ای که حمله علیه تأسیسات هسته‌ایش غیرممکن باشد، اشاره کرده است.

زکریا با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی مدام ادعا می‌کنند که ایالات متحده نگرانی‌های آنان درباره برنامه هسته‌ای ایران را درک نمی کند، این ادعا را رد کرده و در این زمینه به تجربه ایالات متحده در رویارویی با اتحاد شوروی در سال‌های آغازین جنگ سرد اشاره نموده است.

وی در این باره می‌گوید: «درست همان گونه که اسرائیل آشکارا حملات پیش دستانه علیه ایران را مدنظر قرار داده است، در دهه 1940 نیز بسیاری در غرب، تقاضای چنین حملاتی علیه اتحاد شوروی را داشتند».
روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز در تحلیلی با عنوان «گزینه خطرناک اسرائیل در مورد ایران»، بیان کرده برای رژیم صهیونیستی، خطرناک‌تر از یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای است که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته باشد.

زکریا در ادامه با بیان اینکه برخی در غرب، اقدامات ایران را تندروانه می‌دانند، گفته است، این کشور تندروتر از دولت چین در زمان مائو نیست. زکریا همچنین با بیان اینکه در یک دهه گذشته، حملات انتحاری فراوانی از سوی سعودی‌ها، مصری‌ها، پاکستانی‌ها و... صورت گرفته، اما حتی یک مورد از چنین حملاتی نیز توسط ایرانی‌ها انجام نشده است. وی نتیجه می‌گیرد: «آیا محتمل است که نظام ایران، حتی اگر ظرف چند سال به ابزاری خاص (سلاح هسته‌ای) نیز دست پیدا کند، پیش از بقیه از آن استفاده کند؟».

زکریا سرانجام اظهار می‌دارد، حتی اگر ایران روزی تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای بگیرد، پیگیری سیاستی مبنی بر مهار و تنش زدایی بهتر از دست زدن به یک جنگ پیش‌دستانه است.

روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» نیز در تحلیلی با نام «گزینه خطرناک اسرائیل در مورد ایران»، بیان کرده برای رژیم صهیونیستی، خطرناک‌تر از یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ا‌ی است که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته باشد.

در این مطلب با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیلی مبنی بر اینکه ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای است وجود نداشته، بیان می‌کند که حمله رژیم صهیونیستی از سویی به دلیل پراکنده بودن و ضریب امنیتی بالای تأسیسات هسته‌ای ایران و از سوی دیگر به دلیل پیشرفت ایران در زمینه دانش هسته‌ای، نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند. تنها نتیجه این امر می‌تواند وادار کردن ایران به نظامی کردن برنامه هسته‌ایش باشد.

این مطلب با بیان اینکه در صورت وقوع حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی، اقدام متقابل ایران در حمله به این رژیم مشروعیت خواهد یافت، این امر را منجر به منزوی شدن رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند.

افزون بر این موارد، روزنامه «گاردین» نیز در مطلبی مشابه به موضوع مذکور پرداخته و در آن حمله به ایران را عملی «مجرمانه» و «احمقانه» دانسته است. نویسنده این مطلب در بیان دلیل مجرمانه بودن این عمل، به سخنی از «مایکل کلارک»، دبیر بخش دفاعی «انستیتو خدمات متحده سلطنتی» انگلیس استناد می‌کند: «در حقوق بین‌الملل، هیچ پایه برای جنگ پیشگیرانه به جای جنگ پیش دستانه وجود ندارد».

«گاردین» سپس با ذکر دلایل گوناگون در غیرعاقلانه بودن توسل به اقدام نظامی علیه ایران، بهترین اقدام را در شرایط کنونی، حمایت جدی غرب از ایجاد یک «خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای» می‌داند؛ امری که باید سلاح‌های هسته‌ای خود رژیم صهیونیستی را نیز در بر بگیرد.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/228665/افزایش-مخالفت-تحلیل‌گران-غربی-با-حمله-احتمالی-به-ایران]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.