mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

چتر هسته ای روسیه کافی نیست؟؟
نمیشه یک سری حرفارو بزنم..
دوست گرامی امریکا تمام تلاشش اینه عربستان هسته ای نشه.

اگر پاکستان دخالت کنه روسیه هم با ماست


وقتی از احتمال حمایت پاکستان از عربستان صحبت میشه ، بر مبنای اگر اگر و‌ خیال چنین حرفی زده نمیشه! بلکه به دلیل شکل روابط این دو کشور و اشتراکاتشون و همچنین حمایتهای مالی عربستان از پاکستان ، چنین احتمالی مطرح هست!
اگرچه روسیه در زمینه مخالفت و تعدیل اقدامات غرب در شورای امنیت ، خدماتی به ما داشته ، اما نباید فراموش کرد که در مواردی هم کم آورده و راضی شده و نتوانسته مانع انجام اقدام غربی ها بشه!

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/01/09/697104/در-صورت-تهدید-پاکستان-با-تمام-قوا-از-عربستان-حمایت-می-کند
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دوستان عذر میخوام این متن رو گذاشتم دیدم تایپیک داره خراب میشه

من کوچیتر از اونم که چیزی بگم

---------------------

مطمعن باشید ایران  اگه جنگ خارجی باشه انچنان اسیب نمیبینه تا جنگ داخلی......

این کشورهای که دوستان اشاره کردن اول باید ببینید چه سودی میبرن از جنگ بخوان شروع کنند

اما این نکته رو در نظر داشته باشید اگه امریکا اسراییل عربستان پاکستان و کشورهای دیگه بخوان حمله ای کنن چین وروسیه ساکت نمیشینن تا نابودی ایران رو ببینن

ایران برای این دو کشور حکم زندگی داره ....درصورت حذف  ایران چین و روسیه هدف بعدی این جنگ خواهند بود

همین طوریش چین از شرق با ژاپن (با حمایت امریکا) در گیری داره و........ روسیه با ناتو درگیره حالا فکر کنید کشور ایران هم حذف بشه چه به روز این کشورها میاد؟

 

توی بعد نظامی ایران اونقدر دست و پا بسته نیست که به راحتی بشه جنگ راه انداخت ..... وگرنه تا الان صدبار جنگ شده بود صدای پارس کردن برخی از کشور ها به دلیل قدرت گرفتن ایران(( (به این منظور نیست دشمن رو دست کم گرفت بلکه برعکس باید انقدر قوی شد که اجاز پارس کردن هم ندیم))) ....وگرنه کسی میخواد دعوا کنه هی نمیگه میزنمت میزنمت..

 

بنظرم من ایران رو چیزی به غیر از جنگه داخلی و دور شدن از عقاید اسلامی و بی مهری مردم از حکومت نمیتونه نابود کنه

 

------

دوستان خواهشا سناریو رو در جای دیگه قرار بدید تا بار غلمی تایپیک پایین نیاد

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 14
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان قبل تصاویری از ساختار و شکل و فرم پایگاه‌های هوایی عربستان و امارات گذاشته بودن!!

به نظرم یه برست فایر ۲۰۰-۳۰۰ موشکی لازمه که برای نصف روز یکی از این پایگاه‌ها رو از کار انداخت....

 

این وسط برای من این سوال ایجاد میشه که با توجه به اینکه روسیه با اون سابقه و کلی جنگ، ده تا موشک شلیک میکنه که فقط یکیش به محدوده هدف وارد میشه و اونم میخوره تو زمین خالی، احتمال اینکه موشک‌های ما که هیچ جنگی رو از پیش رو نگذروندن به هدف برسند همشون چقدره؟

سوال بعدیی که مطرح میشه، این هست که احتمال اینترسپت موشک‌های ما توسط سامانه هایی مثل پاتریوت چقدره؟ظاهرا تا به الان فوق‌العاده عالی نشون دادن این سامانه‌ها...

 

مسئله بعدی، اینه که ما دیدیم که عربستان حتی کامیون های حمل گندم رو هم می‌زد!!! احتمال بمباران هوایی دیوانه وار توسط کشورهای عربی و زدن هر جنبنده‌ای چقدره؟؟ چند درصد تاسیسات ما از همچین عملیاتی جون سالم به در میبرن؟

 

خاطره ای هم هست!! گروهی بود در گوگل که پایگاه‌های نظامی کشورهای منطقه رو نشون میداد و یادم هست که شخصا مطلبی رو از یک وبلاگ ترجمه کردم(با همکاری یکی از دوستان!) که تحلیل کامل بر پایگاه‌های نظامی شرق کشور رفته بود(۳ پایگاه ارتش) شامل کاربری احتمالی ساختمان ها و نوع ساختمان و مسائل از این دست! سوال من اینه که اگر یک عده افراد عادی با گوگل ارث این تحلیل ها و دقت نظر رو در شناسایی پایگاه‌های نظامی ما دارن،  سرویس های اطلاعاتی با ماهواره ها و تجهیزاتی که دارند چکار خواهند کرد؟

 

ایا در صورت بمباران شدید زیر ساخت‌ها، و پایان یافتن جنگ و نابودی متقابل برخی زیر ساخت های کشورهای مقابل، با توجه به تحریم‌ها، ما شانس بازسازی اونها رو داریم؟

اساسا در صورتی که دو طرف همدیگه رو بزنن و بعد صلح برقرار بشه، کدوم طرف در زمان بازسازی خرابی های بعد از جنگ، اسیب بیشتری رو مشاهده خواهد کرد؟ کشور تحریم‌شده ما یا کشور از هفت دولت ازاد اونها؟؟؟

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان به نظر من احتمال جنگ با عربستان و سپر جزیره بسیار بالاست و قطعات این پازل بزرگ داره کنار هم میشینه از یک طرف جنگ سوزیه داره به نفع ما پیش میره از اون طرف عربستان تو یمن نتونسته با وجود هزینه بسیار به اهدافش دست پیدا کنه موقعیت بینالمللی ما داره رو به بهبود میزاره قدرت اقتصادی ما داره بر میگرده دوباره داریم به یک قدرت نفتی تبدبل میشیم اینا همه جایگاه عربستانو تو منطقه تظعیف میکنه و اگه این مواردو بزاریم کناره تحرکات سیاسی اخیر سعودیها که شامل افزایش مراوداتشون با منافقین میششه و تحولات نیروهای مخالف ایران از حزب دموکرات کردستان بگیر تا اقدام به بمب گزاری در تهران که موفق نبود ما رو وا میداره که به احتمال جنگ بیش از پیش فکر کنیم 

حال اگه باز موارد بالا و مسائل قدیمیترو کنار هم بزاریم میتونیم تا خدودی نحوه عمل سعودیها رو در این جنگ پیشبینی کنیم 

عربستان و سپر جزیره به بهانه دخالت ایران در امور کشورهای عربی (یمن و بحرین و ...) و اشغال 3 جزایر همیشه ایرانی حملرو آغاز میکنه و برخلاف نظر دوستان در ابتدا هم فقط برای اشغال این سه جزیره اقدام میکنه که شامل خمله گسترده هوایی و دریایی به نیروهای مستقر در خلیج فارس و دریای عمان جهت فلج کردن ما در دریا و فشار این حملات بر دوش نیروی هواییشه بیشتر و با توجه به ظعف ما در هوا و پدافند هوایی ما در دریا احتماتلن تا حدودی به اهداف خودش میزسه مخصوصن در مورد ناوگان ارتش ولی در مورد سپاه چون کوچکتر و چابکتر هستش زیاد موفق نمیشه از کار بندازتش هم زمان بمباران مواضع ایران درون جزایر به شدت بمباران میشه وجب به وجبه خاکشو به توبره میبنده احتمالن بعد از چند ساعت اولیه عملیات آبی خاکی خودشو شروع میکنه و جزایرو اشغال میکنه و مدافعینم زیر حملات هوایی احتمالن مقدار ریادی از قوای خودشونو از دست میدن و توان مقاومت چندانی ندارن و با درگیر کردن ما تو بنادر و پوشش هوایی سنگینی که در منطقه ایجاد کردن مانع از امداد رسانی ما میشن بعد از اشغال جزایرم شورای امنیت میگه آتش بس کنید عربستانم قبول میکنه و ما قبول نمیکنیم باز ما رو به عنوان مقصر میشناسن و ................

البته این حرکت عربستان همراه با خرابکاری گسترده و ترور افراد و فرماندهان نظامی و سیاسی و حمله جدایی طلبان غربو شرق همراهه که قسمت خرابکاری و ترور به عهده خائنین به این مملکت یعنی همون منافقینه (به نظر شخصی من این انفجارهای پتروشیمی که تو یه ماه انجام شد تمرینی بوده برای محک و نشون دادن تواناییشون  و سنجیدن قدرت مانور و عکس العمل ایران

ویرایش شده در توسط ldmdff
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی و با تشکر از جناب

mehran55 که به موضوع بسیار خوبی اشاره کردند .

نکته ای که لازم میدونم بهش اشاره کنم اینه که بدونیم واکنش کشورهای غیر همسایه باایران به هر حمله ایران به عربستان چه در حالت تهاجم اولیه از طرف ایران و یا در حالت پاسخ به حمله اولیه عربستان چه خواهد بود ؟!

خوب یا بد ، بخواهیم قبول کنیم یا قبول نکنیم ، روابط سیاسی عربستان با دنیا بسیار بهتر از ما بوده  و در دنیا کشور ما رو بعنوان یک کشور رادیکال و (متاسفانه تروریست ) میشناسن و هیچ کشوری به متجاوز بودن عربستان در مقابل ما اهمیتی نمیده و ما تک و تنها خواهیم بود اما در مقابل عربستان بعنوان محل حرمین شریفین طرفداری کل جهان اسلام را خواهد داشت ( از تمامی کشورهای همسایه تا کشورهای مسلمان آفریقا و شرق آسیا ) و حتی مسلمانان مقیم کشورهای اروپایی و یا آمریکایی .

از طرفی اسراییل در این بین برنده اصلی خواهد بود و به هدف اصلی خود که همان ایجاد ضربه اولیه به ایران و کشاندن اعتلاف جهانی به جنگ با ایران و بیرون رفتن و به گود مبارزه نگریستن بود میرسه . خاطر نشان میکنم هرگونه پاسخ نظامی ایران به عربستان ما را درگیر جنگی خانمانسوز با تمام کشورهای اسلامی و اتلاف بین المللی جهانی خواهد کرد و ایران هیچ حربه ای برای مقایله با اینکار نخواهد داشت . حالا چه ما موشک داشته باشیم و یا نداشته باشیم .

بنظر شما با سابقه ای که در بعد تاثیر منطقه ای ما در جهان داریم و مارو به اون میشناسن ، کشورهای و جامعه جهانی ازما طرفداری میکنه یا از جایگاه اقتصادی و سیاسی و مذهبی عربستان سعودی ؟

پاسخ به این سوال چنان سخت نخواهد بود !!!!!!!

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
 
حقیقتا قصد log in و اظهار نظر نداشتم اما اولا دیدم مبحث بسیار جالبی شده و جای کار داره
در ثانی نقطه نظر دوستان بسیار جالب و گاها عجیب مینمود

درود

به شخصه همواره از ارساال های جناب  EMP لذت میبردم ولی باید بگم واقعا این سناریو در حد فیلم های علمی تخیلی بود، شما باید بیش از بقیه دوستان به قدرت جنگ سایبری و اقدامات خرابکارانه واقف باشید
 

هشتاد  درصد جنگنده ها توسط پدافند اس 300 شکار میشوند.

اصلا قصد ورود ندارم چون تمام سناریو از پایه محل ایراد بود
فقط همین یک مورد برام جالب بود گفتم بگم ، مطمئن باشید با ابزار هایی که رژیم غاصب برای خودش دست و پا کرده این سامانه فقط تماشاچی میدان نبرد خواهد بود
 
 

نیروی هوایی قوی هست ولی نه دیگه اینقدر . فلسفه ی وجود ناوهای هواپیما بر مفهومی بود به نام فاصله ی موثر . برای درگیری طولانی مدت ( نه عملیات بزن دررو با سوختگیری هوایی و دیکوی و سکوت رادیویی و این داستانا ) شما نیاز به پایگاهی دارین که  زیاد از هدفتون دور نباشه همچنین زیاد هم بهش نزدیک نباشه ! با داشته های فعلی ناوگان هوایی اعراب ؛ بدون درگیر کردن پاکستان یا عراق و استفاده از پایگاه های هواییشون امکان عملیات هوایی سنگین برعلیه اهدافی که سرشون به تنشون بیرزه در ا یران ندارن اعراب . اصل داستان عربستانه که باید از پایگاههای  امارات یا قطر استفاده کنه اونهاهم به قدری به ما نزدیک و تحت رصدن که به محض بلند شدن اولین اسکادران در صورت وجود اراده ی سیاسی با خاک یکسان میشن . خود امارات هم در صورتی که بخواد عملیات جدی کنه باید هواپیماهاشو ببره پاکستان . بله امکان عملیاتی  مثه نابود کردن نطنز رو به راحتی دارن ولی این چیزی نیست که اعراب بخوان . فلذا بیشتر از اعراب باید از اسرائیل نگران بود که هیچ وقت وارد جنگ با ما نخواهد شد ولی جسارت و سابقه ی عملیات محدود رو کاملا داره ...

 
سلام خدمت سید عزیز
خود نیروی هوایی ع ر ب س ت ا ن  دو پایگه با فاصله خیلی خوب و مناسب از خلیج فارس داره (فرودگاه شاه خالد26°15′45.2″ 50°09′11.0″E و شهر نظامی شاه خالد) ، با لحاظ داشتن این نکته که الان این کشور حد اقل 15 و حداکثر 20 تانکر پرنده داره بعلاوه حد اقل 8 آواکس ، با توجه به برد عملیاتی پرنده های این ها راحت میتونن مرکز ، جنوب و جنوبغرب ایران رو پوشش بدن ، حالا تازه این بدون در نظر گرفتن حمله از فرودگاه های غیر هست (منهای این نکته که اگر رژیم صهیونیستی هم بخواد یه حالی بهشون بده و بصورت غیر فیزیکی! کمکشون بکنه)
 
همونطور که ما تونستیم به H3 حمله کنیم ، باید این رو هم در نظر بگیریم که دشمن هم مغز عملیاتی داره
 
  

 

با سلام و احترام به دوستان عزیز میلیتاریست

حالا که خیلی از دوستان سناریو های خودشون رو ارائه دادند ، اجازه بدید که من هم یک طرح سناریو ارائه کنم.

پیش از هر چیز بگم که حوزه مطالعاتی من توی این چند وقته بیشتر متمرکز بر روی توان تسلیحاتی کشورهای همسایه بوده ( که بخشی از اون در قالب نیروهای دریائی پاکستان و آذربایجان ، نیروهای هوائی اسرائیل و عراق ، نیروی زمینی عربستان و ... منتشر شده و مابقی اونها هنوز فرصت انتشار در انجمن رو پیدا نکرده) و در خصوص توان نظامی کشورمون اطلاعات دقیقی ندارم

 

دوست عزیزمون آقا مهران خیلی خوب و شرایط رو بهتر ترسیم کردند، که واقعا میشه استفاده کرد

 

بنظرم برای اینکه به نتیجه بهتری بشه رسید دوستانی که اطلاعات کافی از امکانات (اعم از سلاح ، قدرت سیاسی ، نرم ، پدافند،  سایبری و ..) طرفین دارن بصورت یه بازی جنگ با این کارت ها با هم بازی بکنند مطمئنا نتیجه جالب تر (و البته بنظرم دردناک تر) خواهد بود

 

 

بطور مثال اینطور در نظر بگیرید که رژیم اسراییل بصورت نامحسوس و با استفاده از قدرت سایبری خودش (یادمون نره استاکس نت زمانی کشف شد که به گفته امریکایی ها 8200 اون رو در نسخه 1.1 بیش از حد تهاجمی کرد و در 5 نسخه قبلی شناسسایی نشد) به ضرر ما وارد عمل بشه ، قبل از حمله سخت ، به مدت چند روز(مدتش باشما)  شبکه بانکی ، شبکه برق و مخابرات ما مختل شده (دعا کنیم پدافند همچین بلایی سرش نیاد) ، درخطوط انتقال سوخت یک به یک انفجاراتی رخ میده ، آتش سوزی های بی دلیل در پالایشگاه های ایران (تجربه اش تازه است) همین خودش یک اغتشاش کامل هست و نظرات رو معطوف کرده ، به ناگاه یک حمله هوایی برق آسا ، پدافند از کار افتاده ، آسمانی که به مدد پرنده های بروز و هماهنگی تانکر های سوخت رسان و آواکس ها در تسلط دشمن قرار داره ......

 

 

 

بنظرم بهتره همچین مبحثی توسط دوستان مطلع و فنی با نظارت اساتیدی مثل EMP و MR9 انجام بشه

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم 

بطور مثال اینطور در نظر بگیرید که رژیم اسراییل بصورت نامحسوس و با استفاده از قدرت سایبری خودش (یادمون نره استاکس نت زمانی کشف شد که به گفته امریکایی ها 8200 اون رو در نسخه 1.1 بیش از حد تهاجمی کرد و در 5 نسخه قبلی شناسسایی نشد) به ضرر ما وارد عمل بشه ، قبل از حمله سخت ، به مدت چند روز(مدتش باشما)  شبکه بانکی ، شبکه برق و مخابرات ما مختل شده (دعا کنیم پدافند همچین بلایی سرش نیاد) ، درخطوط انتقال سوخت یک به یک انفجاراتی رخ میده ، آتش سوزی های بی دلیل در پالایشگاه های ایران (تجربه اش تازه است) همین خودش یک اغتشاش کامل هست و نظرات رو معطوف کرده ، به ناگاه یک حمله هوایی برق آسا ، پدافند از کار افتاده ، آسمانی که به مدد پرنده های بروز و هماهنگی تانکر های سوخت رسان و آواکس ها در تسلط دشمن قرار داره 

 

انشاا.. سر فرصت ، همه این پستهای  مرتبط به یک تاپیک ویژه منتقل می شود تا برای بعدها به یادگار بماند و در همان تاپیک هم ،؛ بحث ادامه پیدا کند . 

 

تاکید بنده روی پست جناب EMP  و جناب مهران ، این هست که از اصرار بر بی رقیب بودن در منطقه و برآوردهای دور ازواقعیت پرهیز شود . اگر مسئولی ، احیاناً مطالب این دوستان را مطالعه کرد ، حداقل در پس زمینه ذهنی خودش ، یک شانسی برای عربستان و این شیخ نشین های گوگولی جنوب خلیج پارس کنار بگذارد  :winking: 


سلام علیکم 

در صورتیکه کشوری قصد تعرض به ایران رو داشته باشه باید شبیه سر فصلهای حمله امریکا در 2003 رو عملیاتی کنه. چه امریکا و چه کشورهای عربی ناچار به این سرفصلها هستن.

 

 

البته یک نکته بسیار کوچک در ادامه فرمایشات بسیار ارزشمند جنابعالی 

 

در مورد ایالات متحده ، وضعیت یک مقدار متفاوت هست، سرفصل های تهاجم 2003 ایالات متحده به عراق و قبل از آن به افغانستان ، بسیار متفاوت از سرفصل های احتمالی حمله به ایران خواهد بود ، چرا که نه تنوع قومیتی ، نه تنوع  جغرافیایی ، نه بافت سیاسی ، نه بافت اقتصادی ، و.... ج.ا.ایران به هیچ یک از این دوکشور شبیه نیستند . 

 

الزام ارتش و ساختار تصمیم گیری در ایالات متحده ، بر مبنای سود- هزینه یک جنگ هست و به نظرم تا مهیا شدن شرایط مورد نظر آنها ، احتمال حمله  ، حداقل بطور مستقیم ( حمله محدود  و یا اشغال مستقیم نظامی ) ( حداقل به نظر شخصی بنده ) بسیار کم هست .( هر چند نمی شود آنرا بطور کامل رد کرد .

 

======================

 

پی نوشت :

 

از اینکه دوستان بدون ورود به حاشیه با هم بحث می کنند ، بسیار بسیار خوشوقتم ، امید هست این روند در همه  تاپیکها ادامه پیدا کند که حداقل از این مطالب در محضر دوستان ، بیشتر یاد بگیریم  .

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

با سلام و احترام به دوستان عزیز میلیتاریست

سلام خدمت دوست عزیز و خوبم مهران

اجازه بده یه نقد روی صحبت هات داشته باشم

اولا باید در تمام حالات در نظر گرفته شده

یک نکته رو نباید جا بندازی که یک طرف قضیه ایران هست نه یمن...

دوما کشور هایی که گفتی به عربستان اضافه میشن همه مسلما این فاکتور رو در نظر میگیرند که طرف مقابل ایران خواهد بود نه کشوری ضعیف...

مثلا امارات کشوری که با اصابت یک موشک به پایگاهش در یمن کاملا عقب کشید حالا بعید میدونم بخواد با ایران در بیوفته کشوری که تمام صنعتش از توریسم هست تقریبا و تمامشون با پرواز رفت و امد میکنن و تمام پرواز هاش رو از کریدور هوایی ایران میبره و میاره...

در رابطه با پاکستان نباید فراموش کرد این حرفای که بعضی مقاماتشون زدند در حد بلوف نظامی هست نباید فراموش کرد پاکستان یه دشمن دیرینه در همسایگی خودش به نام هند داره نمیاد یه دشمن دیگه بتراشه برای خودش بیخ گوش خودش

بحرین کشوری که عمق نداره و اکثریتش یعنی شاید 80 %  شیعیان ناراضی هستند اصلا خودش رو دوست نداره درگیر ماجرایی کنه که منجر به قیام مردم و براندازی حکومت خودش کنه

ترکیه ارتشش کاملا بعد از کودتا تضعیف شده به طوری که بعد از کودتا به تعداد جنگندهاش خلبان نداره

مصر که شدیدا بین الازهر و مفتی های سعودی تنش رخ داده و همدیگه رو دارند تکفیر میکنند که...

کویت و قطر شاید تنها کشوری باشند که فقط از لحاظ مالی حمایت کنن گرچه میدونم اون ها هم از قدرت ایران میترسند و خودشون رو کنار میکشند

اتفاقا شدیدا به حمایت امریکا و رژیم جعلی نیاز دارن سقوطی ها

یادتون باشه چند وقت پیش وقتی طرحشون لو رفت که با اسراییل قصد حمله نظامی داشتنند اما چون امریکا استقبال نکرد هیچ کاری نکردند و مصادف شد با دستگیری ملوانان امریکایی که مرتب تاکید میشد این اتفاق کمک از جانب خدا بوده و در وقت مناسبی اتفاق افتاده...

جمهوری اسلامی ایران در زمینه پدافند آنچنان دست و پا بسته هم نیست که آسمان کشور در دست دشمن قرار بگیره

چون از تجهیزات غربی برخوردار هستیم و اونا رو ارتقا دادیم

از تجهیزات شرقی هم برخورداریم

خودمون هم تجهیزات زیادی ساختیم نمونه اش سامانه صیاد 2 رعد طبس سوم خرداد و...

و دو بازوی پر قدرت هم از اسمان ایران محافظت میکنن نیروی مقتدر هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند خاتم الانبیا (ص)

در ضمن اگر اونا سعی در ایجاد اختشاشات داخلی دارند در کشورمون ما هم خیلی راحت میتونیم شیعیان عربستان بحرین و یمن و رو که تا الان فقط زبانی حمایت کردیم به طور جدی حمایت کنیم همه این فاکتور ها باید در نظر گرفته بشه

و مطمئن باش سقوطی ها بدون حمایت آمریکا حتی اسراییل هم نه خود آمریکا آب هم نمیخورند...

  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای چند لحظه کلاشینکف خود رو زمین گذاشته، از منبر شعار پایین بیایید و تامل کنید!! شما در برابر شیطان قرار دارید !

 

می فرماید : "مکرو مکرالله والله خیر الماکرین" ... انها مکر خواهند کرد و شما باید پاسخ نیرنگ آنها را نه با ساده لوحی و شعار و رفتار عجولانه بلکه در اوج مکاری الهی بدهید!

 

  کعبه، حریم امن الهی، عبادتگاه میلیونها مسلمان در سرزمینی بنا شده که میخواهید بر وجب به وجب آن حمله ور شده تا جایی که پیشنهاد می دهید آب شرب رو بر آن قطع کنید پس منتظر این فریب و فریاد مکارانه باشید:

یا ایها المسلمون....  يا ايها اعراب....

ایرانی های کافر بر خانه خدا حمله ور شده اند ... و آنجاست که شاهد مدافعان کعبه در طرف مقابل باشیم!!  صدها هزار تکفیری که همین الان در مرزهای ایران حاضرند و با این فریاد عربستان کدام کشورمسلمان توان مخالفت برای کمک به دفاع از کعبه را خواهد داشت؟

 

 

این بازی، بازی ساده انگاران نیست....  پیچیده تر از اونیه که اختیار بازی به دست کسانی باشه به مانند ماجرای سفارت عربستان راحت ترین راه که به فکرشون خطور میکنه رو انجام بدند!... در برابر عربستان نیاز به اتاق فکر واقعی هست ... بدور از تهمت و تهدید و تحقیر باید از تمام مدبران و سیاستمداران در جهت ترسیم نقشه راه استفاده کرد!!

 

 

پس توصیه میشه قبل فکر کردن به "با خاک یکسان کردن هرجایی با موشک های بالستیک" به عواقب اون فک کنید که بهترین راه راحت ترین اونها نیست!

  • Upvote 11
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از 1956، اعراب همگی در جنگ علیه اسرائیل حضور داشتند، جنگ های اعراب و اسرائیل، تجربه هایی بود که در عموم ارتش های عربی بکار رفتند.

از 1960 و بخصوص بعد از سیاست گذاری لیفی اشکول مبنی بر سرمایه گذاری بر روی خرده های فرهنگ ها و اقلیت ها در منطقه، کردستان عراق صحنه درگیری سنگین کردها و حدود یک سوم از ارتش عراق بود.

درگیری مرزی با ایران و احساس خطر از طرف ارتش به شدت تجهیز شده ایران، تفکرات راهبردی رو در فرماندهی ارتش عراق قوت بخشیده بود.

عربستان اگر جریان یمن رو ادامه بده، بعد از مدتی میتونه به به جایگاه عراق برسه اما فعلا در اون حد نیست.

 

-----------------------

 

با نزدیک شدن به شروع فصل سرما و بالا رفتن تقاضا در بخش انرژی ،جهان اجازه شوک به این بازار را نخواهد داد . همچنین امریکا نیز علیرغم فرمایش شما تمایلی به یک جنگ جدید در خاورمیانه را ندارد.

 

در تحلیل هاتون ابدا روی جریان انرژی حساب باز نکنید. حداقل برای 6 ماه ذخایر استراتژیک دارند. در عرض این شش ماه میتونن باقی میادین نفتی دنیا رو بوست کنند تا با حداکثر ظرفیت کار بکنند و حداقل برای یک الی دو سال مشکلی نخواهند داشت.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای چند لحظه کلاشینکف خود رو زمین گذاشته، از منبر شعار پایین بیایید و تامل کنید!! شما در برابر شیطان قرار دارید !

 

می فرماید : "مکرو مکرالله والله خیر الماکرین" ... انها مکر خواهند کرد و شما باید پاسخ نیرنگ آنها را نه با ساده لوحی و شعار و رفتار عجولانه بلکه در اوج مکاری الهی بدهید!

 

  کعبه، حریم امن الهی، عبادتگاه میلیونها مسلمان در سرزمینی بنا شده که میخواهید بر وجب به وجب آن حمله ور شده تا جایی که پیشنهاد می دهید آب شرب رو بر آن قطع کنید پس منتظر این فریب و فریاد مکارانه باشید:

یا ایها المسلمون....  يا ايها اعراب....

ایرانی های کافر بر خانه خدا حمله ور شده اند ... و آنجاست که شاهد مدافعان کعبه در طرف مقابل باشیم!!  صدها هزار تکفیری که همین الان در مرزهای ایران حاضرند و با این فریاد عربستان کدام کشورمسلمان توان مخالفت برای کمک به دفاع از کعبه را خواهد داشت؟

 

 

این بازی، بازی ساده انگاران نیست....  پیچیده تر از اونیه که اختیار بازی به دست کسانی باشه به مانند ماجرای سفارت عربستان راحت ترین راه که به فکرشون خطور میکنه رو انجام بدند!... در برابر عربستان نیاز به اتاق فکر واقعی هست ... بدور از تهمت و تهدید و تحقیر باید از تمام مدبران و سیاستمداران در جهت ترسیم نقشه راه استفاده کرد!!

 

 

پس توصیه میشه قبل فکر کردن به "با خاک یکسان کردن هرجایی با موشک های بالستیک" به عواقب اون فک کنید که بهترین راه راحت ترین اونها نیست!

 برادر عزیزم

استراتژی ما نه با موشک شروع میشه و نا با موشک تمام میشه...

اما صرفا یاد آوری کنم که در هشت سال دفاع مقدس ما با عراق نبرد نمیکردیم با 32 کشور جنگیدیم

اون زمان فقط نیروی هوایی قذرتمند داشتیم

امروز

نیروی انسانی قوی تر و بعضا با ایمان تر

قدرت جنگ سایبری

قدرت پدافندی بهتر

قدرت موشکی

قدرت پهبادی

ارتش های نیابتی و..

جایگزین اون نیروی هوایی شده...

درسته عربستان سرمایه گذاری های کلان در خاک و در بانک های آمریکا داره  اما هرچقدر هم که اون ها سرمایشون کلان باشه بازم محدوده منابع زیر زمینی نیست یا غیر قابل پایان نیست

به قول دوستمون احمد عزیز اونها 40 تا پتروشیمی دارن اگر ما چهار تا داریم

ما به شرایط تحریم و سختی عادت کردیم اما اعراب شکم باره چه؟درصورت نابودی دستگاه های اب شیرین کن اون ها چه راهکاری دارن؟

کشور ما چهار فصل است با یک پرواز از تبریز و به جنوب میشه راحت فهمید

کشور ما منابع برق و آب شیرین مناسبی داره اون ها چی؟

جنگ یک مقوله چند وجهی است و در صورت خدای ناکرده وقوع جهان باید خودش را برای تنگه هرمزی بسته و نفتی 250 دلاری اماده کند و این یعنی فلج شدن تمام دنیا...

  • Upvote 5
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.