mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

3 hours قبل , MA5 گفت:

ببینید، درسته هر حمله ای از محدووده ای انجام میشه که ایران توان ضربه بهش رو نداشته باشه اما توان ضربه به سایر نظامیان آمریکا رو که داریم،اس ۳۰۰ همین الان مرگبار هست شاید نتونه یک چتر باشه اما یک دست انداز هست .کلی سامانه دیگه که شاید قدیمی هستند اما ناکار آمد نیستند ،  موضوع اینه امریکا از یک جنگ با ایران چه چیزی  میخواد؟ تغییر نظام؟ 

 

 خب این در شرایطی هست که مردم در برابر آمریکا نباشد و هر حمله ای مردم رو علیه اون ها میکنه.

 

عقیده من اینه طراح حمله خود ما هستیم، ما نیاز به جنگ داریم، وضع آشفته مسکن خودرو و لوازم خانگی و مواد خوراکی و ارز ملی نشون میده با همین فرمول قادرند در ۲ سال نسخه مارو بپیچند، پس چرا درگیر یک جنگ با هزاران کشته هزاران مجروح و میلیارد ها خسارت و فشار بین الملل بکنند

 

وضعیت را به تفکیک بررسی کنید ، یکی از مشکلات میلیتاری این هست که کاربران سعی می کنند به هر پدیده ای ، یک حکم کلی بدهند و این ساده ترین روش هست ، در حالی که ما با یک وضعیت به غایت پیچیده روبرو هستیم 

 

به زبان ساده ، سعی باید کرد که حکم جوخه آتش را خودمون برای خودمون صادر نکنیم 

 

5-6-2019_4-34-12_AM.jpg

 

5-6-2019_4-24-15_AM.jpg

 

 

تحلیل وضعیت  بین ج.ا با سطوح و تنوع تهدید متفاوت در مقایسه با کشوری نظیر جزایر کومور ، که اصولا تهدیدی متوجه آن نیست ، بطور طبیعی مسیر های پیچیده تری را می طلبد 

 

خلاصه کلام : اول پدیده ها را تفکیک کنید ، وقتی به تفکیک تحلیل ها انجام شد ، بعد انها را در کنار هم مثل قطعات پازل بگذارید تا یک تصویر جامع ایجاد شود 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در جواب نقشه ی حمله ی ایران به آمریکا 4 بمب انداز اتمی B-52 به قطر اعزام کرد.

سنتکام درخواست تجهیزات patriot ضد موشکی نیز کرده است.

https://www.cbsnews.com/news/us-b52s-deploying-middle-east-iran-threat-today-2019-05-07/

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان

به نظر این حقیر آمریکا خودش مستقیماً با ایران درگیر نمیشه.

در عوض سگ های هار منطقه ای رو مثل اول انقلاب به جون ایران میندازه.

قطعاً حمله از سمت عربستان خیلی محتمل تر از حمله مستقیم آمریکا هست.

تجربه ثابت کرده سیاست آمریکایی ها برای کشور هایی که ضعیف هستن مثل عراق صدام اقدام مستقیم هست البته با مشارکت دوستان و تشکیل گروه و در مورد کشور هایی که قوی تر هستن اقدام نیابتی و در کنار اون هنگامی که کشور هدف ضعیف تر شد اقدام مستقیم حالا این اقدام نسبت به قدرت کشور هدف برای تحمیل آتش بس میتونه باشه و یا تموم کردن کار حریف.

در مورد افغانستان اول میخواستن ایران وارد جنگ بشه تا هم ایران تضعیف بشه هم راه برای آمریکا هموار تر بشه اما درایت باعث شد نقشه ها نقش بر آب شد.

اونها میدونن که ما در ابعاد حماس نیستیم و قدرت و دقت موشک های مارو در یمن دیده اند. قطعاً در صورت درگیری مستقیم با ایران نیرو های اونها تا حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر باید عقب نشینی کنن که این یعنی شکست برای آمریکا.

 

با استفاده از عربستان اونها به چند هدف میرسن، تاثیر ایران در ونزوئلا کمتر میشه، قدرت ایران کمتر میشه و مقداری از ذخایر موشکی و دلاری پشتیبان ایران کم میشه، مهره سوخته حکام عربستان که در حال حاضر خیلی زیر ذره بین هست آخرین عملیات خودش رو انجام میده و تبدیل به برگ برنده آمریکا میشه و دلیلی قانع کننده تر برای کشوندن ایران پای میز مذاکره برای موشکی پیدا میشه.

البته خدا دشمنان مارو از احمق ها آفریده و اونها نمیدونن بهترین چیز برای ایران جنگ هست در حال حاضر و تحولات به سمتی خواهد رفت که منطقه بیشتر به دست ما بیوفته. اونها با اینکه بارها دیده اند که بارها برای ما از غیب کمک رسیده اما براشون تجربه نمیشه و از همینجا ضربه میخورن.

هر کشوری جای ایران بود با اینهمه خیانت و دزدی مسئولان و تحریم های جور واجور، اقتصاد وابسته به نفت و غیره ۱۰ سال هم دوام نمیاورد، اما تا همینجا هم دستی ایران رو نگه داشته.

یه استاد داشتیم میگفت اینجا واقعا مملکت امام زمان (عج) هست، برای مثال هر جا یه آمپول به تعداد چند صد هزار تا با تاریخ مصرف گذشته وارد میشد یه فاجعه انسانی رخ میداد اما اینجا کسی طوریش نمیشه این مثال نمونه تی از هزاران رخداد هست

 

بهترین استراتژی برای ایران میتونه در صورت درگیری بستن تنگه هرمز و اجازه ندادن به کشتی های دیگر کشور ها برای ورود با بهانه اینکه منطقه جنگی بوده و خطر اونها رو تهدید خواهد کرد در کنار اخطار به نیروهای خارجی برای خروج به طور جدی باشه.

 

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصولا در شرایط فعلی "روغن ریخته را نذر امامزاده کردن" بیشتر معنا داره تا آمادگی برای یک تهاجم.

 

جایگزینی بمب افکن هایی که چند وقت پیش منطقه را ترک کردند با چند بمب افکن جدید، جایگزین کردن ناوگروه تهاجمی قبلی در خلیج فارس که در موعد خروج از برجام با کلی سر و صدا به عنوان اولین ناوگروه جنگی در خلیج فارس پس از مدتها اومد و بیصدا هم ترک کرد با یک ناوگروه جدید و ... همه حاکی از این هست که حجم و تمرکز جا به جایی ها مثل سابق هست و روتین ولی مانور و جنجال رسانه ای روشون در یک فاز دیگه است. این به معنای نفی قصد و غرض احتمالی دشمن نیست ولی تشریح وضعیت موجود خب به این شکل هست.

 

نکته جالب تفاوت در تهدیدهای این چند روز بوده: بولتون واکنش امریکا را به مقاومت عراق و حزب الله هم مربوط میکنه که اگر تحرکی داشته باشند ضد ما، پمپئو این وسط پای حوثیها را هم میکشه  وسط که اگر حوثیها هم به منافع ما حمله کنند ما جنگ را شروع میکنیم و اصولا یک سردرگمی و اغتشاش بدون محدوده. اتفاقا همین هم شک برانگیز هست. مثلا یک حمله انتسابی به یک ناو امریکایی در مجاورت دریای سرخ مثلا به اصرار و تهدید پمپئو اونها را به حمله به ایران وامیداره؟ در اینصورت که خب به راحتی "بهانه" توسط عربستان، القاعده، امارات و پهپادهای نامرئی این روزهاش! و سودانیهای مزدور و حتی یمنی های جنوبی و چه و چه هم قابل ارائه است به امریکا و ما هر چه قدر هم احتیاط کنیم که اتفاقی رخ نمیده.

 

خلاصه در هر فرض چندین فاکتور وجود داره که در یکی بهانه جویی آمریکا برای حمله، یکی تشدید فشار روانی و ... را پیشنهاد میده.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

نقل قول متعلق به چه کسی میتونه باشه؟! آیا واقعا نئوکان ها قدرتی دارند که یک شخص را تا این حد تغییر بدند، آیا به گزارش مایک ویتنی سکان داران سیاست خارجی سر ماجرای مولر و به شرط همراهی ترامپ با برنامه هاشون معامله ای کردند؟ آیا ترامپ آتوهایی از دست داده که حالا مجبور به همراهی است؟ آیا ترامپ از ابتدا اونی نبود که وانمود می کرد؟ و در نهایت آیا نئوکان ها از بلاهت های یک شخص تونستند بالا برند و پشت پرده برنامه های مدنظر خودشون را پیش ببرند؟

 

 

عنایت داشته باشید که دونالد ترامپ اساسا با رای الکترال کالچ سکان هدایت کاخ سفید رو برعهده گرفت و همین خودش دلیل واضحی هست که فرض وجود روابط پشت پرده رو قوی بدونیم.‌

نئوکان ها در آمریکا با وجود تفکرات حاکم بر ایالات متحده آمریکا منجمله تمایلات مذهبی این کشور ( جالبه که بدونیم یکی از بالاترین درآمدها در آمریکا اختصاص به متولیان دینی هست) و ایضا تفکر هژمون کاملا زمینه جولان دارند.

از طرفی هنوز در آمریکا عقاید مک کارتی یکی از رویکردهای رهبران آمریکا هست. 

اونا مدام آمریکا رو به تحت فشار بودن تعریف می‌کنند و ایمان راستینی برای آرماگدون دارند.

منتها تناقضات رفتاری ترامپ قابل مماشات نیست اگر اونو مهره‌ی نئوکان ها دونست، تا حالا خیلی از رئوس کلی برنامه‌های نئوکان ها رو دنبال نکرده حتی حمایتش از اسرائیل هم در چارچوب مناسبات اقتصاد محور قابل ارزیابی هست.

ضمنأ بنظر شما بهتر نیست تصور ابله بودن ترامپ رو بعنوان یک شخص موفق اقتصادی از فضای فکری خودمان بزداییم ؟

ویرایش شده در توسط Yavantgarde
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , Yavantgarde گفت:

 

عنایت داشته باشید که دونالد ترامپ اساسا با رای الکترال کالچ سکان هدایت کاخ سفید رو برعهده گرفت و همین خودش دلیل واضحی هست که فرض وجود روابط پشت پرده رو قوی بدونیم.‌

 

 

اصولا نکته ابهام آمیز همین صراحت متن مورد اشاره که نمودی از شخصیت ترامپ در ابتدای قدرت هست با شخصیت فعلیش که تقریبا 180 درجه تفاوت عملکرد داره هست. اینکه نئوکانها حاصل این تغییر بودند و اگر بله، به چه طریق؟ و یا ترامپ از ابتدا با پنهان کردن نیات اصلی تنها برای رای آوری چنین نمودی از خودش نشون میداد (که بر خلاف شخصیت به ظاهر سادش هست از منظر روانشناختی) و در نهایت فرض بلاهت شخصی که هر چه قدر هم در یک حوزه مثل اقتصاد یک فرد قوی باشه دلیل نمیشه در حوزه مثلا مالیاتی، جنسی، سیاسی سوتی  و بلاهت به خرج نداده باشه و دست خودش را در پوست گردو نگذاشته باشه که سر بزنگاه مجبور بشه اینطور تغییر فاز بده. از این رو عرض شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چطور منابع اطلاعاتی چند گانه ای هستند که با این همه ابزار و افراد به قول خودشون نمیتونند هنوز تشخیص بدند موشک بالستیک! روی قایق ها توانایی شلیک از روی قایق حمل کننده را دارند یا خیر؟

حمل موشک بالستیک روی قایق چیز واضحی است که یا جا به جایی است (مثلا به جزایر) یا یک سامانه جدید شلیک موشک بالستیک از روی قایق به قول شما. چطور هنوز مرددید کدومش هست؟! :)

 

جدای از شوخی به هر حال تحرکات یک کشور در حوزه سرزمینی خودش به هیچ کشوری ربطی نداره، اگر نگران هم هستند اونها هم میتونستند بازآرایش نظامی داشته باشند، دیگه جنجال تو توئیتر چه معنا داره؟!  ولی نکته مثبتش این هست که نیروهای نظامی لااقل تحرکاتی دارند در تقویت خطوط دفاعی و شاید دشمن هم از این ناراحت هست. ترجیح میدند برنامه ریزیهای قبلی پنتاگون و برنامه های چند گانه حملات احتمالی طبق پیش بینی های سابق لابد پیش بره و زحمت دوباره کاری نداشته باشند برای تغییرات پلنها. :)

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , alala گفت:

چطور منابع اطلاعاتی چند گانه ای هستند که با این همه ابزار و افراد به قول خودشون نمیتونند هنوز تشخیص بدند موشک بالستیک! روی قایق ها توانایی شلیک از روی قایق حمل کننده را دارند یا خیر؟

 

سلام علیکم

 

حالا بعد از چند سال از تولید مستند ایرانیوم و  صرف نظر از اشتباهات فنی در زیرنویس و درست یا غلط بود داده های این مستند ، ، میشود قضیه را با فراغ بال بیشتری بررسی کرد .

 

220px-Iranium.jpg

 

333~1.jpg

 

 

 

پی نوشت :

 

1- اگر کسی از دوستان این مستند را با کیفیت بالا و زیرنویس سراغ دارد ، لینک معرفی کند . ممنون

2- دشمن ما از همه ابزارهای خودش برای وارونه نشان دادن وضعیت استفاده می کند ، حالا سئوال اینجاست که ما موفق شدیم که این روند را برای پیگیری منافع ملی بکار ببریم ؟؟؟

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نشست محرمانه سازمان C.I.A  که بخاطرش پمپئو سفرش رو لغو کرد.

جالب اینجاست پمپئو گفته بخاطر یک امر مهم راجب ایران لغو کرده برنامه و سفرش رو.

 

تقریبا اولین بار هست سیا یک نشست محرمانه با اعضای کابینه اونم در موردایران انجام میدهد.

 

نظرتون چیه؟زیادی غیر عادی نیست؟خود مقامات آمریکا گفتن غیرعادی هست

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MA5 گفت:

نشست محرمانه سازمان C.I.A  که بخاطرش پمپئو سفرش رو لغو کرد.

جالب اینجاست پمپئو گفته بخاطر یک امر مهم راجب ایران لغو کرده برنامه و سفرش رو.

 

تقریبا اولین بار هست سیا یک نشست محرمانه با اعضای کابینه اونم در موردایران انجام میدهد.

 

نظرتون چیه؟زیادی غیر عادی نیست؟خود مقامات آمریکا گفتن غیرعادی هست

با سلام جنگ آخرین چیزیه که هر عقل سلیمی میخواد ولی در این مورد گزینه دور از ذهنی نیست در واقع گزینه دومه روی میزه گزینه اول فشار حداکثری روی ایرانه تا بتونن وادارمون کنن که تمام شروط آمریکارو قبول کنیم . همه این ناوگروهو بمب افکنو سفرهای کنسل شده این یارو در وحله اول برای اینه که فشار روانی رومون بیارن بعد اگه جواب نداد میرن پلن دوم .

من هرچی فکر میکنم که چرا همه امکاناتشونو تو خلیج فارس متمرکز میکنن که تو برد موشکی ما هستش فقط به این نتیجه میرسم که دارن با اعصابمون بازی میکنن تا نتیجه دلخواهو بگیرن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , MA5 گفت:

نشست محرمانه سازمان C.I.A  که بخاطرش پمپئو سفرش رو لغو کرد.

جالب اینجاست پمپئو گفته بخاطر یک امر مهم راجب ایران لغو کرده برنامه و سفرش رو.

 

تقریبا اولین بار هست سیا یک نشست محرمانه با اعضای کابینه اونم در موردایران انجام میدهد.

 

نظرتون چیه؟زیادی غیر عادی نیست؟خود مقامات آمریکا گفتن غیرعادی هست

این بازی ، بازیگرای ناجوری داره که هر کردوم با قواعد خودشون بازی می کنه ، یکیشون رژیم اشغالگر قدسه ، چند روز پیش سالگرد نحس مولود این حرامزاده بود ، بی بی هم ضر ( با کدوم ز می نویسن :huh: )زیاد زده . آمریکاییها مجبورا مراقب هر دو تا باشند .

 

به شخصه امیدوارم فرمانده قرارگاه پدافند آماده شکار باشه 

نقل قول

2- دشمن ما از همه ابزارهای خودش برای وارونه نشان دادن وضعیت استفاده می کند ، حالا سئوال اینجاست که ما موفق شدیم که این روند را برای پیگیری منافع ملی بکار ببریم ؟؟؟

وقتی به همزمانی انتشار شایعه ی گران شدن بنزین با روز آغاز کودتا در ونزوئلا فکر می کنم متوجه می شم که خیلی خبر ها هست ، بعد شما چه انتظاراتی دارید !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
43 minutes قبل , ldmdff گفت:

چرا همه امکاناتشونو تو خلیج فارس متمرکز میکنن که تو برد موشکی ما هستش

شما یک درصد احتمال بده از لحاظ جنگ الکترونیک بقدری پیشرفت کرده باشن که مطمئن هستن توانایی تهدیدشون را نداریم یا  بمبهای emp تاکتیکال  

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
45 minutes قبل , ldmdff گفت:

با سلام جنگ آخرین چیزیه که هر عقل سلیمی میخواد ولی در این مورد گزینه دور از ذهنی نیست در واقع گزینه دومه روی میزه گزینه اول فشار حداکثری روی ایرانه تا بتونن وادارمون کنن که تمام شروط آمریکارو قبول کنیم . همه این ناوگروهو بمب افکنو سفرهای کنسل شده این یارو در وحله اول برای اینه که فشار روانی رومون بیارن بعد اگه جواب نداد میرن پلن دوم .

من هرچی فکر میکنم که چرا همه امکاناتشونو تو خلیج فارس متمرکز میکنن که تو برد موشکی ما هستش فقط به این نتیجه میرسم که دارن با اعصابمون بازی میکنن تا نتیجه دلخواهو بگیرن

درسته حرف منطقیی میزنید،اما اینم در نظر بگیرید که بجز خاورمیانه جایی برای حمله ندارند، زیر ساخت لازم در افغانستان جهت حمله یا در غرب مثلا یونان ندارند از جهتی ترکیه اجازه استفاده از آسمانشو برای حمله به ایران نمیده و بخاطر داشتن رادار های جدید اس ۳۰۰ روسیه هرگونه عملیات از غرب و مدیترانه در صدها کیلومتر دورتر از مرز ما رصد میشه،پس تنها جنوب کشور میمونه که پایگاه های عربستان و قطر و امارات و بحرین  میزبان هستند و همه هم در تیرس موشکی ما.

 

اما ترامپ جنگ نمیخاد، درصورتی وارد جنگ میشه که بخواد تغییر بده نظام رو وگرنه هر جنگ محدودی آینده سیاسیشو نابود میکنه، پس تنها قصد داره فشار روانی به اقتصاد وارد کنه از طریق مردم عادی.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.