mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام.

به احتمالات اشاره شده توسط دوستان اضافه شود:

 

خوشبینانه با نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و از طرفی ادعای ایران بر پابرجابودن مسئله انتقام سخت، آمریکا و متحدان، خودشان را در بالاترین سطح آماده باش قرار دادن تا :

۱- ایران را از هر گونه اقدام نظامی و انتقامی پشیمان کرده و بازدارن.

۲- در صورت اقدام ایران به انتقام و عملیات نظامی بر علیه نیروهای آمریکایی یا منافع اونها، بتوانند در کمترین زمان ممکن اولاً پدافند موثر انجام داده و سریعاً اقدامات بازدارنده نظامی لازم را اجرا کنن و در مرحله بعد دست به پاسخ و ضربه سخت بر علیه نقاط و مراکز از پیش تعیین شده در داخل کشور بزنن.

 

بدبینانه : سیستم حاکم بر آمریکا ( و نه فقط دولت ترامپ ) میخواهد از فرصت و زمان باقیمانده تا پایان دولت ترامپ استفاده کرده و با ضربه مهلک به برنامه هسته ای ایران تا چندین سال خیالش از این بابت راحت شود و از طرفی با تحویل قدرت به بایدن و اجرای نمایشی از پیش تایین شده مبنی بر اقدام نسنجیده ترامپ بر خلاف نظر بایدن و دولت جدید با دادن امتیازاتی ایران را از ادامه مخاصمه بازدارند.

 

در صورتی که حالت بدبینانه را در نظر بگیریم آمریکا روی میز مذاکراتی خواهد نشست که طرف مقابلش هیچ اهرمی برای امتیازگیری ندارد و در آن زمان میتواند به راحتی پای مسائل دیگر از جمله مسئله موشکی و نیروهای برون مرزی و حضور آنها در سوریه و ... را به میز مذاکره کشانده و به اهداف خود برسد. 

ویرایش شده در توسط LostSky
  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام دوستان

اتفاقی مطلب رو دیدم فقط عضو شدم که نظر خودم رو بگم.

تخریب شخصیت هم کاملا مجازه.

جالبه که در 3 سال اخیر اسراییل حدود 290 جمله به مواضع ایران در سوریه داشته( آخرینش همین چند روز پیش به کارخانه تولید موتور موشک با 6 کشته) و صدا از کسی در نمیاد

فقط همه حرف از انتقام سخت میزنند.

عزیزان دلم بیرون دنیای پر از توهم شما دنیایی واقعی وجود داره که مردمش دارن از گرسنگی رنج میکشن در اثر 40 سال تفکرات شما.

کسی که در تخیلاتش ارتش امریکا رو متوهم و پنتاگون رو فشل میدونه از نظر من شدیدا به روانپزشک احتیاج داره.

شماها هم اول انتقام سخت رو بگیرید بعد هر چی خواستید به من بگید.

چهل سال هر چی گفتیم گفتید امنیت این هم امنیتتون.

دانشمند کشور رو وسط کشور ترور میکنند هیچ کس نمیفهمه.

واقعیت میدونید چیه دوستان؟

تفکر شما هست که فشل شده بدجور.

این تفکر جنگ با امریکا و اسراییل هم در بین عامه مردم جایی نداره.

کافیه یک بار برید بیرون داخل خیابان سوال کنید.

فعلا که همه ماستها رو کیسه کردند و انتقام سخت خلاصه شده در چهار تا حمله بی اثر به کاروانهای امریکایی

رک بگم یا مرگ بر امریکا رو تمام کنید یا یکی بزنید تا با خاک یکسان بشید.

یک جا 10 سال از پروژه جکی مثل قاهر حرف میزنند یکجا از موشک نقطه زن میگن خسته نشدید از این همه حرف زدن؟

وجدانا خسته نشدید؟

چقدر توهم اخه

میتونید من رو بن رو کنید یا بگید عامل بیگانه فقط قبلش پاسخ بدید.

همین

 

ویرایش شده در توسط MahdiRad
  • Like 2
  • Upvote 14
  • Downvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحرکات دیروز وزارت امور خارجه گویا به مسئله تحرکات جدید آمریکا مربوط هست.

طی چند روز گذشته طبق گزارش فاکس نیوز بمب افکن های آمریکایی برای بار سوم در چند وقت اخیر به منظور اعلام آمادگی پنتاگون در واکنش به هر اتفاقی در منطقه یک پرواز در حدود سی ساعته به طور یکسره داشته اند به منطقه که نهایتا به پرواز بر فراز خلیج فارس و بازگشت ختم شده.

 

در پست اخیر من سه فروند سوخت رسان را گذاشتم که بر فراز مدیترانه شرقی داشتند به منطقه ما نزدیک میشدند ولی اطلاعات تکمیلی این بود که وارد حریم هوایی سرزمین های اشغالی هم نشدند و نزدیک مرزهای سرزمین های اشغالی دور زدند و گشتی در همون ناحیه داشتند. احتمال داره که منتظر بمب افکن های اعزامی بودند برای سوخت گیری در اون منطقه.

 

k35.jpg

 

نقل قول

ظریف در پیامی توییتری نوشت: بجای مبارزه با کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ و همراهانش میلیاردها دلار برای به پرواز درآوردن (بمب‌افکن‌های) بی۵۲ و اعزام ناوگان دریایی به منطقه ما هدر می‌دهد. اطلاعات از عراق نشان‌دهنده نقشه بهانه‌سازی برای جنگ است. 

وی در ادامه تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و بی‌درنگ از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد. 

 

صراحت ظریف جالب هست در این توییت. مستقیم از بهانه برای شروع جنگ گفته توسط طرف مقابل.

 

در چند روز گذشته تصاویر جدید نشان از فشردگی زیاد انواع پرنده ها در پایگاه های آمریکایی در عراق هست. از بالگرد تا انواع و اقسام جنگنده ها و حتی یک مورد اف-35 به نظر. در کل پرندهه ای ترابری در انواع و اقسام به نظر بیشتر هستند که در یک موقعیت بحرانی برای انتقال و جا به جایی ها منطقی به نظر میرسه این حضور. نباید فراموش کرد پایگاه های اردن به عنوان یکی از پایگاه های حساس میزبان اف-35 ها با توجه به فاصله و موقعیت مناسبش نسبت به ایران و عراق و سوریه هم این چند وقته تحرکات زیادی داشته.

 

از طرفی در پایگاه دزفول ما هم اف-4 مستقر شده احتمالا برای تقویت پایگاه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نکته جالب این هست که ظریف مسیری را آغاز کرد که فرمانده تروریست های سنتکام و مسئولان سیاسی آمریکا در این چند وقت اخیر طی میکردند. یعنی دست پیش را میگرفتند که این ایران هست میخواد حمله کنه و ما هم اگر حمله کنه واکنش نشون میدیم.

حالا ظریف همون بازی را ( در فرضی از ماجرا ) شروع کرده که اطلاع موثق داریم از بهانه تراشی برای جنگ و اگر این اتفاق رخ بده پاسخ میدیم.

 

در یک مقابله همه جانبه همه ارکان کشور باید به میدان بیان سعی کنند هر کدوم وظیفه خودشون را انجام بدند. دستگاه سیاسی/نظامی/رسانه ای/اجتماعی و ...

 

نقل قول

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان، به برخی از تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، اشاره و اظهار داشت: مسؤولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

 

نقل قول

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک روز چهارشنبه طی نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ماجراجویی نظامی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان، به ویژه در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. 

در این نامه آمده است: آمریکا علاوه بر اعزام سلاح‌های پیشرفته و بسیار پیچیده به این منطقه در چند هفته گذشته، به انجام برخی اعمال تحریک‌آمیز نظامی نیز مبادرت کرده است که از جمله شامل به پرواز در آوردن تعدادی از بمب‌افکن‌های راهبردی دوربرد خود در روزهای اخیر بر فراز خلیج فارس می‌باشد.

نمایندگی ایران افزوده است: به موازات این تحرکات، مقامات آمریکا نیز کماکان به ارائه اطلاعات جعلی، ایراد اتهامات بی اساس و بیانات تهدید کننده و تحریک آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده اند و مجموع اینگونه اقدامات ستیزه‌جویانه این کشور، محیط امنیتی پیشاپیش پرتنش این منطقه بسیار حساس را وخیم‌تر ساخته است. 

در این نامه اضافه شده است: این اقدامات جنگ طلبانه اگر کنترل نشود، می‌تواند تنش را به سطح هشدار دهنده‌ای افزایش دهد و بدیهی است که مسؤولیت کامل تمام عواقب آن نیز بر عهده آمریکا خواهد بود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین با هشدار نسبت به اقدامات یادشده آمریکا، تأکید کرده است ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری نیست، لیکن توانایی و عزم قاطع آن برای حفاظت از مردم خویش، دفاع از امنیت، حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع حیاتی خود و همچنین پاسخ قاطع به هر گونه تهدید یا استفاده از زور علیه ایران نباید دست کم گرفته شود.

 

 

تماس با کشورهای همسایه که پایگاه های مهم امریکا درشون قرار داره میتونه نوعی اتمام حجت مبنی بر مشارکت پایگاه های درون این کشورها در حمله احتمالی امریکا باشه. حالا اراده ای که ندارند و نهایتا امریکا استفاده هم میکنه بدون اجازه حتی و بعد ماجرا تموم میشه ولی دیگه گله از خوردن زیرساختهاشون نباید داشته باشند بدون اجازه!

 

ترامپ هم سفر سال نو اش را در اقامتگاهش با وجود حضور میهمانانش نیمه تمام گذاشته و به کاخ سفید برگشته. سی ان ان گمانه زنی کرده به دلیل جلسه سنا باشه و البته همین موضوع احتمالی تحرکات ضد ایران.

 

تنها ناو هواپیمابر موجود هم گزارش خروج از خلیج فارس داده شده. درسته رسانه ها این را به کاهش تنش تعبییر میکنند ولی خب در انجمن های نظامی بالعکس معمولا تعبییر میشه و ممکنه اسم عملیات خروج غلط انداز باشه تا زمانیکه هنوز در دریای عرب و اقیانوس هند و دریای سرخ و حتی مدیترانه شرقی حضور داره.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا داغ برخی دوستان شاید تازه بشه ولی سوالی که هست از لحاظ فنی وقتی دو  بمب افکن که لود هستند با سلاح های دوربرد در به ظاهر یک گشت هوایی و نمایش قدرت به مرزهای هوایی ما نزدیک میشند و به خاطر موقعیت غیرجنگی مقابله ای باهاشون در دستور کار نیست در یک فرض ضعیف اگر این اقدام یک پوشش برای حمله ضربتی توسط همین بمب افکن ها باشه در تعداد مهمات بالا و اصل غافلگیری آیا ما الان پرنده و سلاح سر حالی (با مقدورات فعلی) داریم که در گشتی همزمان حضور داشته باشند در آسمان تا اگر اقدامی صورت گرفت به همین سکوهای در آسمان خللی وارد کنند حین عملیات. طبیعتا این پرنده های دشمن با جنگنده اسکورت میشند ولی به نظرتون در این چند بار ما چنینی پیش بینی ای کردیم؟ اگر بله با چه پرنده ای؟ میگ ها و یا تامکتها و فینیکس؟

 

*به این بهانه بود که یکی از دلایل مطالبه خرید جنگنده سرحال برای موارد اینچنینی است حالا نه دقیقا این شکلی ولی اتفاقات شبیه به این.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد تهدیدات پیش رو دیگه همه اطلاع داریم. پرواز پرحجم پرنده های آمریکایی خصوصا روی آسمان عراق و در نقطه ای که هر سه محور ایران و عراق و سوریه و شاید حتی لبنان میتونه هدف تهدید باشه و پرواز همزمان  تا  تانکر که بلافاصله با خروج یکی به پایگاه قطر فروند جایزگین بلند میشه و این فقط تانکرها هستند و در دید و بعضا اواکسها و پرنده های گشت هم که اضافه میشه به ده یا دوازده فروند میرسه این تعداد.

 

از طرفی رفتارهای فوری و تند و افراطی پمپئو را میبینیم که گویا در فرصت باقیمانده میخواد هرچه در برنامه داشته عملی کنه. از اتهامات و تخریب وجهه ایران گرفته ( اتهام کاربرد تسلیحات شیمیایی، اتهام حمایت از تروریسم، اتهام حملات تروریستی و ... ) تا درز اطلاعات غلط و خطرناک و بهانه جویی های مختلف و نهایتا قرار دادن انصار الله در لیست تروریسم و برجسته کردن انتقال سلاح و لزوم مقابله باهاش که وقتی ختم میشه به تلاش عجیب و غریب اشتی قطر با سعودی و بازگشایی مرزهایی هوایی نمیشه بی تفاوت از کنارشون گذشت و برنامه آمالی و آرزویی پمپئو و نتانیاهو و بن سلمان مبنی بر ولو شده یک ضربه محدود به داخل ایران با گزینه آشکار نظامی (باز کردن مسیر و شکاندن خط قرمز موجود ) را نادیده گرفت که خب اثرات سیاسی هم داره با درگیر کردن بایدن و احتمالا در یک نگاه مهم تر منتفی کردن بازگشت بایدن به برجام ( چیزی که سعودی ها بسیار مایل هستند بهش حتی با هزینه )

 

حالا البته اینها تکراری هستند، هدف اشاره به نقش سپاه و ارتش بود. جالبه که در بعد سیاسی که وزارت امور خارجه برخی اقدامات و هشدارها را انجام داد ولی در بین نیروهای نظامی ارتش به صورت نمایش عملی قدرت وارد شده (رزمایش ها) و سپاه تنها با نمایش بصری قدرت ( نمایش دپوی موشکی و ... ) اینکه ارتش با جدیت نشان میده که پاسخ فقط اینبار به سپاه محدود نمیشه خیلی خوب هست و احتمالا سپاه هم در موقعیت آفندی است بیشتر برای ضربه اول با توجه به ابزارهای در اختیارش و قرار نیست رزمایش ها تمرکز آفندی را در این موقعیت حساس بهم بزنند.

 

  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از اسرائیل دیفنس نوشت که ایرانی‌ها برای از میان برداشتن پدافند هوایی «اسرائیل» که  متشکل از پرنده‌های نظامی و سامانه‌های مستقر بر روی زمین است، توانمندی هجومی برای خود ایجاد کرده‌اند.

این وبگاه صهیونیستی در ادامه توضیح داد که پدافند هوایی رژیم صهیونیستی متشکل از سه سامانه است؛ اول «حیتس» (پیکان)، دوم «فلاخن داوود» و سوم گنبد آهنین است که این پدافندها توانایی مقابله با موشک را دارند؛ اما برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین کارایی مناسبی ندارند.

در این گزارش اشاره شده است که سامانه‌های پدافند هوایی مخصوص مقابله با پهپاد در سرزمین‌های اشغالی راهکار بی‌نقصی برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین ندارد.

این وبگاه صهیونیستی همچنین پیش بینی کرد که موج نخست حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی با پرنده‌های بدون سرنشین انجام شود؛ پهپادهایی که به گزارش این پایگاه خبری، شاید در گام نخست،‌ پدافند هوایی مخصوص مقابله با موشک را هدف قرار دهند و زمینه را برای حمله موشکی فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، «چناچه ایران حملات پهپادی خود را از دریا [از روی عرشه] کشتی،‌ از خاک [خود]، یمن، سوریه و لبنان آغاز کند، کار پدافند هوایی اسرائیل دشوار خواهد بود».

اسرائیل دیفنس همچنین خاطرنشان کرد که وجود بسیاری از پایگاه‌های پهپادی ایران در زیر زمین، توانمندی رژیم صهیونیستی را برای خنثی کردن عملیات‌های یادشده کاهش می‌دهد.

در این گزارش همچنین به رزمایش پهپادی اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره و اذعان شده است که ایران در دهه اخیر «جهش زیادی» در تولید پهپاد داشته است.

این وبگاه صهیونیستی همچنین توضیح داد که ایرانی‌ها پس از سرنگون کردن پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی با استفاده از مهندسی معکوس توانستند پهپادهای جدیدی تولید کنند.

اسرائیل دیفنس همچنین خاطرنشان کرده که پیشرفت ایران در زمینه صنایع پهپادی به سرمایه‌گذاری ایران در حوزه آکادمیک و در بخش علوم دقیقه و مهندسی باز می‌گردد.

 

این مقاله های ژورنالیستی به خودی خود ارزش فنی/نظامی چندانی ندارند ولی برخی بخش هاش میتونه تفکرات برخی تحلیلگران دشمن را روشن تر کنه.

 

تاکید من به بخش هایلایت شده هست. توجه داریم که دشمن صهیونیستی در هر جنگ پیش رویی از مهمترین و اولین اقداماتش خنثی کردن تهدید در نقطه آغاز هست. ( البته قبل از جنگ هم به کرات چنین میکنه با شیوه هایی چون ترور و خرابکاری و سایبر و انفجار و ... )

ولی همین یک نکته از اون نقاط عطفی است که در بحث شیرین! موشک/جنگنده؛ نیاز به یک نیروی هوایی برای پدافند هوایی در محدوده آسمان کشور را ضروری میکنه. بله! مصاف پرنده رادارگریز با غیررادارگریز نبرد نابرابری است ولی حداقل فایدش پیچیده کردن حملات تهاجمی به عمق کشور هست.

 

این اون نقطه افتراقی هست که برای خود من متناقض نما جلوه میکنه در نظر شخصیم نسبت به این مقوله. ولی نکتش اینجاست من توان کشور را طی سالیان گذشته و ابتدایی شروع حرکت محدود فرض میکنم و تهدیدات را از جنس متفاوت و به نظرم حرکت در مسیر موشکی صحیح ترین مسیر و هوشمندانه ترین روشی بود که میشد اتخاذ بشه و حتی فراتر از اون سرمایه گذاری بخشی از هزینه هایی هوایی در این بخش هم کاملا معقول بوده (در نسبت بازدهی رفع یک تهدید فوری و دستبای به یک بازدارندگی ارزان و امکان الوجود!) ولی حالا در مرحله ای هستیم که میتونیم با ادامه همون مسیر موشکی (و حالا پدافند هم اضافه شده با هزینه های خاص خودش) در بخش هوایی هم (با خرید فوری چندین اسکادران برای اون نیازی که ذکر کردم در ابتدا و ادامه بحث ساخت)  استارت جدی بزنیم.

 

*خطها و از دست دادن فرصتهای موردی و اشتباهات سرجاش

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

50 minutes قبل , MONTAZEREZOHOR گفت:

 

واقیعتها رو بگید

 

همون چیز هایی که در منطقه هست

 

واقعیت این  هست که عقب افتادید ،بدلیل اتخاذسیاستهای اشتباه در حوزه دفاع و امنیت .. تمرکز روی یک حوزه باعث شد تا امنیت داخلی شما  با 4 ترور در حوزه هسته ای ریشخند عالم و آدم بشود ، دشمن از آن سوء استفاده بکند ، معاون وزیر دفاع شما ، فرمانده نیروی قدس شما ، دانشمندان هسته ای شما ، رزمایش ارتش شما ، اقتصاد شما ، فرهنگ شما ، فرمانده نیروی موشکی شما ، همه تحت الشعاع قرار گرفته

 

یک مقدار عبرت بگیرید..

  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , MR9 گفت:

تمرکز روی یک حوزه باعث شد تا امنیت داخلی شما  با 4 ترور در حوزه هسته ای ریشخند عالم و آدم بشود

 

بسم ا...

سلام

از شما بعید است که امنیت داخلی را به امنیت ملی اینگونه ربط می دهید not_talking 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 minutes قبل , HRA گفت:

 

بسم ا...

سلام

از شما بعید است که امنیت داخلی را به امنیت ملی اینگونه ربط می دهید not_talking 

 

سلام علیکم

درواقع یک کنایه مشخص و روشن بود به ارتباط دادن نوسازی و تقویت توان هوایی  به بحث  "نوکری " و "آمریکای تروریست"  ... صرفاً برای نشون دادن اینکه وقتی استدلال درستی پشت یک نظر نباشد ، چه شکلی میشود مفاهیم غیر مرتبط را به هم  وصل کرد . در واقع ، برای چنین استدلال هایی ، شاهد و مثال مستدل آوردن به تقریب فایده ای ندارد و صرفاً باید با اشارات و کنایات صحبت کرد  ( البته متاسفانه )  .. هر چند امنیت داخلی و امنیت ملی دو مفهوم به هم پیوسته هستند و بر هم تاثیر گذار .. 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گویا حتی بعد از تحلیف بایدن هم پنتاگون داره مسیر خودش را پیش میبره.

27 ژانویه دو فروند بمب افکن بی-52 از مبدا داکوتا وارد خلیج فارس شدند و به همراه اف-18 های آمریکایی و اف-15 های عربستانی یک فرمیشن پروازی و سوختگیری و ... داشتند. من به شخصه کمتر دیدم آثار این خبر را بر خلاف زمان ترامپ که در بوق و کرنا میکردند اینبار گویا چراغ خاموش تر ولی همچنان تهدید آمیز دارند عمل میکنند. از تصاویر هم معلوم بود روی برخی جزایر هستند که احتمالا میتونه جزایر امارات/قطر/بحرین/سعودی باشه در ضلع جنوبی خلیج فارس.

 

این یکی از اون مواردی است که حتما چند جنگنده به روز و مسلح با همراهی چندین اسکورت دیگه ( برای غافلگیر نشدن رهگیرهای اصلی با توجه به حضور پرنده های پنهانکار دشمن) مورد نیاز کشور هست تا انقدر آسوده و مکرر در فضای نزدیک به آسمان ایران ترکتازی نکنند. در این موارد ایران به خاطر امکانات ضعیف ترجیح میده چندان وارد رویارویی نشه و عاقلانه هم هست چون فرصت قدرتنمایی و روحیه گرفتن رسانه ای به دشمنانش خصوصا اعراب ممکنه بده با مانور حساب شده دشمن و تحقیر نیروهای پرتلاش ولی دارای امکانات کمتر ما. ولی وقتی امکانات برای نیروی هوایی فراهم باشه رویارویی ها و رهگیری ها در زمان صلح بدون برخورد میتونه اتفاقا باعث تقویت روحیه و تحکیم قدرت بشه.

 

پ ن: امیدوارم در پیام رهبری (مثل سفر حاج قاسم به مسکو) اشاره ای به دورنمای بازی روس ها وتعللشون هم شده باشه در حوزه نظامی هم ( نظر شخصی خود من هست روس ها باز مثل مورد سوریه، اس-300 و ... دچار تردید در تصمیم گیری هستند و دارند برخی قراردادها و توافقات را موکول میکنند به بازخوردی که از دولت بایدن میگیرند یا شروطی که غرب مدنظر داره و روسها هم روش نظر دارند (بازگشت به برجام) و خلاصه باز فریز داده باشند برای سنجش شرایط آینده و اخم و لبخند دیگر طرف ها و صرفا منافع قطعی ای که گمان میکنند با محافظه کاری از غرب بهشون میرسه)

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , alala گفت:

گویا حتی بعد از تحلیف بایدن هم پنتاگون داره مسیر خودش را پیش میبره.

27 ژانویه دو فروند بمب افکن بی-52 از مبدا داکوتا وارد خلیج فارس شدند و به همراه اف-18 های آمریکایی و اف-15 های عربستانی یک فرمیشن پروازی و سوختگیری و ... داشتند. من به شخصه کمتر دیدم آثار این خبر را بر خلاف زمان ترامپ که در بوق و کرنا میکردند اینبار گویا چراغ خاموش تر ولی همچنان تهدید آمیز دارند عمل میکنند. از تصاویر هم معلوم بود روی برخی جزایر هستند که احتمالا میتونه جزایر امارات/قطر/بحرین/سعودی باشه در ضلع جنوبی خلیج فارس.

 

 

 

بدیهیه...

در حال حاضر آمریکا ابزار موثر دیگری جز تحریم نداره، اونقدری که حتی از کاهش دادنش میترسن. بنابراین مجبورن در برابر ایران حفظش کنند و برای تقویتش از ابزار نظامی استفاده کنند.

 

اگر بخوان ایران رو به مذاکره وادار کنن، استفاده از ابزار نظامی ایران رو میبره در فاز انتقام گیری و از مذاکره دور میکنه. و اگر استفاده نکنند، شانسی برای متوقف کردن ایران ندارند.

 

بنابراین بایدن خان، صبر میکنه میکنه تکلیف دولت بعد مشخص بشه و چنگ و دندان نشان دادن نظامی رو هم حفظ میکنند. ولی ایران کار خودش رو میکنه و غنی سازی و موشک سازی به شکل انتقام گیرانه ای ادامه پیدا خواهد کرد. اونقدری که نسبت به تحریم های وضع شده به حد پوشش برسیم.

 

اتفاقی که میفته این هست که در نهایت فرصت برای هر دو طرف از بین میره.

 

که این ناشی از دو راهبرد متفاوت هست که بعدا توضیح میدم.

 

 

.

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , worior گفت:

 

بنابراین بایدن خان، صبر میکنه میکنه تکلیف دولت بعد مشخص بشه و چنگ و دندان نشان دادن نظامی رو هم حفظ میکنند. ولی ایران کار خودش رو میکنه و غنی سازی و موشک سازی به شکل انتقام گیرانه ای ادامه پیدا خواهد کرد. اونقدری که نسبت به تحریم های وضع شده به حد پوشش برسیم.

 

 با سلام

گرچه با این سیاست موشک سازی ایران مشکل دارم ، اما ساخت موشک و غنی سازی برای بالا بردن قدرت چانه زنی در مذاکرات از طرف ایران کار خوبیه که باید هم انجام بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام بر دوستان عزیز.

چیزی که از این پرواز مکرر بی-۵۲ های آمریکایی به ذهن من میرسه اینه که بعد از عین الاسد این اتفاق شکل جدی تری گرفت. این رفتار رو من فقط در قبال چین و روسیه از آمریکا دیدم. نمیخوام بگم ما تهدیدی در حد چین و روسیه برای آمریکا هستیم، اما رفتار آمریکا با ما شبیه رفتار با ابر قدرت ها شده.

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Abed2 گفت:

سلام بر دوستان عزیز.

چیزی که از این پرواز مکرر بی-۵۲ های آمریکایی به ذهن من میرسه اینه که بعد از عین الاسد این اتفاق شکل جدی تری گرفت. این رفتار رو من فقط در قبال چین و روسیه از آمریکا دیدم. نمیخوام بگم ما تهدیدی در حد چین و روسیه برای آمریکا هستیم، اما رفتار آمریکا با ما شبیه رفتار با ابر قدرت ها شده.

 

تجربه جنگ کویت و 2003 از رفتار نیروی هوایی آمریکا نشون میده که بعد از مدتی تانکر و بمب افکن بازی! میکشن تو و یه حمله هوایی انجام میدن.

 

این کار اینقدر ادامه پیدا میکنه تا رفتار کامل پدافند هوایی ایران شناسایی بشه. شاید سه ماه شاید 6 ماه! 

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.