mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جنگ امریکا با ایران در حال انجامه چه در ضمینه اقتصادی و چه فرهنگی. از نظر نظامی جنگی نخواهد شد. اما ایران بایستی با اتکا به علم و دانش روز[b]صنایع موشکی اش را گسترش و مدرنیزه کند[/b] چه در دفاع هوایی و چه در ضمینه موشکهای پیشرفته زمین به زمین. در غیر این صورت همان بلای عراق، افغانستان و فلسطین را به سرمان میاورند. [u]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان چرا بحث رو منحرف میکنند! کی حرفی از جنگ اتمی شد که شما قبل از آغاز سکته زدید؟!

استفاده از تسلیحات راهبردی همینطوری کشکی نیست که آمریکا بیاد و مثلا چند تا شهر ایران رو بزنه که فرضا در جنگ پیروز بشه و ایران هم بگه ای خدا کمرم شکست بدبخت شدم بریم تسلیم شیم!

یکمی با دید منطقی به قضیه نگاه کنید. نمیگم آمریکا چنین توانی رو نداره نه داره خوبش رو هم داره اونقدر بمب داره که حتی دهات ایران رو شخم بزنه اما در عمل قضیه متفاوت خواهد بود.

جنگ جهانی دوم و دکترین های مرتبط به تاریخ پیوست و مقایسه زمان حال با آن دوران صحیح نیست.

در زمان کنونی تنها یک استفاده کوچک از بمب اتمی منجر به مشروعیت بخشی به تسلیحات اتمی شده و این اقدام باعث ترس کشورهایی مثل چین و روسیه از حمله پیش دستانه اتمی آمریکا میشود که نتیجه آن میتواند پیش دستی همین کشورها علیه آمریکا باشد. تنها اثر کوچکی که بکارگیری نه تسلیحات اتمی بلکه بمبهای حاوی اورانیوم رقیق شده بر این دو کشور گذاشت بخصوص چین گسترش توپخانه اتمی بود در بعد زمین و دریا که در صورت بروز جنگ شاهد بکارگیری تسلیحات تاکتیکی اتمی از سوی این کشور خواهیم بود.

زمان هخامنشیان و رومیان نیست که فقط دو قدرت در جهان باشد و هر چه دل تنگت خواست بکنی.[/quote]

سعید جان با این که در اکثر مباحثی که دنبال کردم با شما هم عقیده بوده و هستم ولی در اینجا تحلیل های خوشبینانه شما کمی برای اینجانب ناقابل قبول (عجب کلمه ای شد!) می نماید!
با عرض معذرت امریکایی ها مغز خر گاز نزدند که این همه پول مفت رو صرف هزینه ساخت و نگهداری بمب های اتمی کنند و روز به روز نسل های جدیدتری از اونها رو تولید کنند. در حالت خوشبینانه میتوان گفت که این سلاح ها مخصوصآ برای استفاده بر علیه قدرت های اتمی ساخته شدند تا پا از گلیم خودشون درازتر نکنند ولی من فکر می کنم که این مطلب چندان هم درست نیست!

تحلیل شما موافق تحلیل اکثر کارشناسان نظامی و صد البته [b]عاقل [/b] دنیاست ولی به قول یکی از دوستان [b]درازگوش ها[/b] بر امریکا حکمرانی می کنند!

البته هیچ فردی انتظار حمله اتمی رو در همون اغاز جنگ نداره ولی شما فرض کن امریکا یا اسراییل حماقت کرد و به ایران حمله کرد و مراکز هسته ای که چه عرض کنم به طور قطع تمام زیربناهای اقتصادی و استراتژیک ایران رو بمباران کرد (حال فرض کنیم درصد موفقیت عملیات 50 درصد باشه) خوب واکنش ما چیه :

باز هم فرض کنیم که اونقدر قدرت داشته باشیم که اول امریکا رو از خلیج فارس بیرون ببخشید در خلیج فارس دفن کنیم! و دوم تن نحیف اسراییل رو هم یکمی !!! با موشک های مختلف قلقلک بدیم.
از طرفی طی بمباران های مداوم ده ها هزار کشته از ارتش امریکا و مردم اسراییل رو دستش بمونه خوب به نظر شما ادامه جنگ چگونه است؟!

امریکا وارد یک جنگ فرسایشی و طولانی زمینی میشه؟ (با کدام نیرو و بودجه؟؟!!)

امریکا تسلیم میشه و یکطرفه اعلام اتش بس میکنه!؟(و با خفت و خواری منطقه رو ترک میکنه! من که بعید میدونم)

امریکا به همان بمباران هوایی ادامه میده(خیلی بعیده چون نه ناو هواپیما بری باقی مونده و نه پایگاه هوایی سالم در کشورهای منطقه که هواپیماها بخوان از اونجا پرواز کنند و نه جرات و جسارت لازم در میان برخی کشورهای به ظاهر بی طرف! که بخوان به امریکا پایگاه بدن و نه اینکه زیاد عاقلانه به نظر بیاد بالاخره در طی این همه سورتی پرواز تعداد بسیاری هواپیما چه توسط نیروی هوایی ایران و چه توسط پدافند زمینی سقوط می کنند و کارایی این حملات به مرور کاهش پیدا میکنه)

امریکا سعی میکنه با راهکارهای سیاسی جنگ رو خاتمه بده (بسیار محتمله. اما مطمعنآ هیچ یک از طرفین حاظر به کوتاه امدن از خواسته هاشون نیستند خصوصآ ایران که تبدیل شده به یک شیر زخم خورده و مطمعنآ نباید از این شیر زخم خورده انتظار کوتاه امدن داشت !!! پس قائله راهکار سیاسی هم به بن بست میرسه)

خوب همه راهکارها به بن بست رسیده و ایران حاضر به کوتاه امدن نیست پس سناریوی زیر اغاز میشه :

چند عملیات تروریستی بزرگ در امریکا اتفاق میافته و هزاران نفر کشته میشن به طوری که عمق فاجعه 11 سپتامبر در مقابل این حمله تروریستی ترقه بازی بیش به حساب نیاد! و کل حمله به نام ایران زده خواهد شد!
چند دقیقه بعد تبلیغات وسیع و همه جانبه در تمام دنیا اغاز میشه و مردم تیتیش مامانی امریکا که احساس خطر کردند خواستار پایان جنگ و تنبیه شدید این حرکت گستاخانه ایران میشن و از دولتشون میخوان که به هر قیمتی که شده !!! این جنگ پایان بپذیره.

چند ساعت بعد رییس جمهور امریکا در طی سخنرانی شدیدالحنی اولتیماتومی 24 ساعته به ایران میده تا قطع نامه شورای امنیت مبنی بر پایان جنگ و اعلام اتش بس رو بپذیره در غیر اینصورت با پاسخ شدید ایالات متحده امریکا روبرو خواهد شد![b](بمباران اتمی)[/b]
و چند ساعت بعد تصاویری از تسلیح و اماده سازی بمب افکن های امریکا به بمب های اتمی در شبکه های خبری دنیا با اب و تاب فراوان و بزرگنمایی وسیع پخش میشه .[b][color=red](جهان در استانه نبرد اتمی)[/color][/b]

اما در ایران هول ولوله عجیبی در ایران راه افتاده و مردم با اضطراب فراوان در حال سرگردانی هستند (البته از مردم شجاع ایران بعیده ولی از افراد متمول و رفاه طلب شهرهای بزرگ خصوصآ ت... هیچ بعید نیست!
سران ایران مدام در شبکه های تلویزیونی حاظر میشن و از توخالی بودن تهدیدات امریکا سخنرانی میکنند و سعی در ارام کردن اوضاع دارند اما ...
چند ساعت مانده به پایان اولتیماتوم امریکا چند فروند بمب افکن امریکا بر فراز شهرهای ایران مشاهده میشه و دقایقی بعد در شبکه های خبری رییس ستاد مشترک ارتش امریکا اعلام میکنه که بمب افکن ها حامل بمب های اتمی بودند!!!!)

لحظات به سرعت سپری میشه و هیچکس به طور دقیق نمیدونه که امریکا چکار خواهد کرد؟!

ایا واقعآ ایران بمباران اتمی خواهد شد؟ هر چند مختصر و محدود!

یا اتفاقی دیگری خواهد افتاد و امریکا زیر حرفش خواهد زد و با خواری خفت از تصمیمش منصرف خواهد شد!






به نظر شما تکلیف چیست؟! ما باید چکار کنیم؟
تسلیم بشیم و خون هزاران شهیدی که در راه وطن کشته شدند رو نادیده بگیریم و با همه ارمان هامون خداحافظی کنیم و با سرافکندگی معاهده ترک مخاصمه رو امضا کنیم؟! یا اینکه تا اخرین نفر پای ارمان هامون بایستیم و با افتخار کشته بشیم و شاید به انتظار یک معجزه لحظه شماری کنیم!؟

در هر دو صورت ما صدمات بسیاری خواهیم خورد و انصافآ اگر چنین اتفاقی خدایی نکرده یکروزی بخواد اتفاق بیافته وضعیت ما بسیار اسفبار خواهد شد!(از ترسیم وقایع معذوریم!)

خوب میبینید که اگر قراره که جنگ به این نقطه ختم بشه حقیقتآ اغاز نشدن اون به هر قیمتی عاقلانه تر به نظر میاد!








[b]اما سناریویی که من فکر می کنم ایران برای چنین روزی پیش بینی کرده!!!!!![/b]

1 ساعت مانده به پایان اولتیماتوم خبری فوق العاده شوکه کننده دنیا رو بهت زده میکنه.

[size=18][color=red][b]ایران بمب اتمی ازمایش کرد!!!!!!![/b][/color][/size]

و تصاویر این ازمایش لحظه به لحظه از شبکه های خبری دنیا مدام در حال پخش شدنه.

بله یک انفجار 5 مگاتنی در خارج از جو زمین و در ارتفاع 2000 مایلی از سطح زمین روی داده و کلیه های ماهواره های مخابراتی ، تلویزیونی ،مکان یابی و جاسوسی از غرب هند تا شمال افریقا به طور کامل از کار افتاده و ارتباط خاورمیانه با دنیای خارج تا حد زیادی قطع شده .

همزمان با پخش صحنه های این انفجار خبر دوم ترس و حشت رو به جون امریکایی ها میندازه :

تصاویری واضح و روشن با موزیکی حماسی و اکنده وحشت از سیلوهایی غول پیکر و افرادی ماکس زده در داخل این سیلو ها که در حال Load موشک های ناشناخته و احتمالآ قاره پیما و با کلاهک اتمی هستند!!!!!!!!

رییس جمهور ایران طی نشستی اضطراری در صفحه شبکه های خبری دنیا حاضر میشه و پس از خواندن دعای همیشگی!!! و تنها با گفتن این جمله و با قاطعیت و لحنی شدید و اکنده از خشم اعلام میکنه که در صورت حماقت امریکا این کشور در اتش خشم ملت ایران خواهد سوخت و از صفحه روزگار محو خواهد شد!!!!!!!!!

بله سران امریکا با دستپاچگی فراوان در حالی که از سردرگمی به جنون افتاده اند با اعلام قبول تمام شروط ایران حاظر به ترک مخاصمه میشن و خفت و خواری منطقه رو برای همیشه ترک خواهند کرد !!! و پس از ان موج شکست های پی در پی سیاسی و اقتصادی امریکا اغاز میشه و در طی کمتر از 3 سال این کشور مضمحل و از درون متلاشی خواهد شد!!!



فکر کنم اگر از روی سناریوی بالا یک فیلم سینمایی ساخته بشه تمام رکورد های جهانی و هالیوودی رو بشکنه :? icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بي خيال !!!

هيچ فكر كرديد چرا جنگ دوم شروع شد ! به دليل اينكه آلمان زيادي داشت پيشرفت ميكرد ! كلا اگر جايي از دنيا پيشرفت زيادي توسط كشوري حاصل بشه يا بايد اون كشور تحط سلطه غرب باشه مثل هند ژاپن و يا... يا شرق ولي اگر يكي مثل آلمان بخواد درست بشه همه شرق غرب ميريزن رو سرش ! تا نابودش كنند ! و بعد غارت !البته ايران از تجربه آلمان درس گرفته و توي صنايع نظامي خيلي كم و بنا به مغتضيات پيشرفت هاش رو اعلام ميكنه ! تا روز موعود ! يعني زماني كه آمريكاييها براي اون روز ايران رو يك ابرقدرت سلطه گر كه غرب رو با قدرت نرم خودش نابود خواهد كرد تصور ميكنند ! البته خيلي زود تر جنگي براه خواهد افتاد ! فكر ميكنيد چرااينهمه اطراف ما در تكاپو هستند و پايگاه رديف ميكنند ! بخاطر آماده شدن براي همون روزه موعوده !



البته ايران ما هم با همين شگرد اعلام نكردن توانايي هاي واقعي نظاميش مدت زيادي اين روز موعود رو به عقب انداخته ! و لي بدونيد هر وقت روزش رسيد نوبت غرب به جنگ نميرسه !اصلا فرصت نخواهند كرد سويچ شليك بمب اتم رو فشار بدن ! البته ما بهشون بمبي يا موشكي نميزنيم ! بلكه همشون يعني جبهه غرب اينها اونموقع خودشون ميشن طرفهاي جنگ ! و ما بدور از جنگ در حال پيشرفت هستيم .

البته شايد در انتها تير خلاص بزنيم !


نميشه گفت چطوري ولي استراتژي غورباقه يادتونه ! داريم غرب رو اينطوري بازي ميديم !
فقط بايد صبور بود و منتظر و نگاه كرد ! 5 الي 15 سال ديگه .در صورتي كه مشكلي پيش نياد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوستان چرا بحث رو منحرف میکنند! کی حرفی از جنگ اتمی شد که شما قبل از آغاز سکته زدید؟!

استفاده از تسلیحات راهبردی همینطوری کشکی نیست که آمریکا بیاد و مثلا چند تا شهر ایران رو بزنه که فرضا در جنگ پیروز بشه و ایران هم بگه ای خدا کمرم شکست بدبخت شدم بریم تسلیم شیم!

یکمی با دید منطقی به قضیه نگاه کنید. نمیگم آمریکا چنین توانی رو نداره نه داره خوبش رو هم داره اونقدر بمب داره که حتی دهات ایران رو شخم بزنه اما در عمل قضیه متفاوت خواهد بود.

جنگ جهانی دوم و دکترین های مرتبط به تاریخ پیوست و مقایسه زمان حال با آن دوران صحیح نیست.

در زمان کنونی تنها یک استفاده کوچک از بمب اتمی منجر به مشروعیت بخشی به تسلیحات اتمی شده و این اقدام باعث ترس کشورهایی مثل چین و روسیه از حمله پیش دستانه اتمی آمریکا میشود که نتیجه آن میتواند پیش دستی همین کشورها علیه آمریکا باشد. تنها اثر کوچکی که بکارگیری نه تسلیحات اتمی بلکه بمبهای حاوی اورانیوم رقیق شده بر این دو کشور گذاشت بخصوص چین گسترش توپخانه اتمی بود در بعد زمین و دریا که در صورت بروز جنگ شاهد بکارگیری تسلیحات تاکتیکی اتمی از سوی این کشور خواهیم بود.

زمان هخامنشیان و رومیان نیست که فقط دو قدرت در جهان باشد و هر چه دل تنگت خواست بکنی.[/quote]

سعید جان با این که در اکثر مباحثی که دنبال کردم با شما هم عقیده بوده و هستم ولی در اینجا تحلیل های خوشبینانه شما کمی برای اینجانب ناقابل قبول (عجب کلمه ای شد!) می نماید!
با عرض معذرت امریکایی ها مغز خر گاز نزدند که این همه پول مفت رو صرف هزینه ساخت و نگهداری بمب های اتمی کنند و روز به روز نسل های جدیدتری از اونها رو تولید کنند. در حالت خوشبینانه میتوان گفت که این سلاح ها مخصوصآ برای استفاده بر علیه قدرت های اتمی ساخته شدند تا پا از گلیم خودشون درازتر نکنند ولی من فکر می کنم که این مطلب چندان هم درست نیست!

تحلیل شما موافق تحلیل اکثر کارشناسان نظامی و صد البته [b]عاقل [/b] دنیاست ولی به قول یکی از دوستان [b]درازگوش ها[/b] بر امریکا حکمرانی می کنند!

البته هیچ فردی انتظار حمله اتمی رو در همون اغاز جنگ نداره ولی شما فرض کن امریکا یا اسراییل حماقت کرد و به ایران حمله کرد و مراکز هسته ای که چه عرض کنم به طور قطع تمام زیربناهای اقتصادی و استراتژیک ایران رو بمباران کرد (حال فرض کنیم درصد موفقیت عملیات 50 درصد باشه) خوب واکنش ما چیه :

باز هم فرض کنیم که اونقدر قدرت داشته باشیم که اول امریکا رو از خلیج فارس بیرون ببخشید در خلیج فارس دفن کنیم! و دوم تن نحیف اسراییل رو هم یکمی !!! با موشک های مختلف قلقلک بدیم.
از طرفی طی بمباران های مداوم ده ها هزار کشته از ارتش امریکا و مردم اسراییل رو دستش بمونه خوب به نظر شما ادامه جنگ چگونه است؟!

امریکا وارد یک جنگ فرسایشی و طولانی زمینی میشه؟ (با کدام نیرو و بودجه؟؟!!)

امریکا تسلیم میشه و یکطرفه اعلام اتش بس میکنه!؟(و با خفت و خواری منطقه رو ترک میکنه! من که بعید میدونم)....................

:? icon_razz[/quote]

استاد بزرگ

تحليل شما رو عليرغم طولاني بودن خوندم ولي متاسفانه جز يك فيلم سينمايي چيز ديگه اي پيدا نكردم.
اگر به چند پست بالاتر نگاه كنيد نمونه اين تحليل رو ميبينيد كه شما فقط جاي چند گزينه رو عوض كرديد و بمب اتمي رو هم به اون اضافه كرديد.
عليرغمي كه دوست داشتم بر اين تحليل نقدي بنويسم ديدم فرصت رو از دست خواهم داد. در اين تحليل هيچگونه استدلال خاص و هيچ مدركي رو دال بر ديگر كشورها نميبينيد.
دنيا بر مدار 3 كشور ( به نظر شما ) ميچرخد. امريكا اسراپيل و ايران. و حدود 200 كشور ديگر اصلا وجود خارجي ندارن !

موفق باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از دوستاني كه نظر دادن؛ و البته نصير ايراني عزيز كه مقاله رو در صفحه‌ي هجده تاپيك قرار دادن.

قبل از هرچيز (با وجود اينكه مي‌دونم يكم زيادي دير شده؛ ولي با حق وتويي كه دارم icon_razz با پررويي نظر مي‌دم!!!)، درمورد مقاله بايد عرض كنم كه :

1- اين دوستي كه اين مقاله رو نوشتن، درمورد مسائل نظامي، كمترين معلوماتي نداشتن!! كما اينكه خيلي ساده و انگار درمورد آب يا هويج بستني صحبت مي‌فرماين؛ آمار و ارقام ارائه مي‌كنن و از غرق ناو وينست و آيزنهاور با يك!!!! الي چند تا موشك حوت و كرم ابريشم و مار آبي و مار بوآ و سوسك پرنده و گربه‌ي چرنده سخن مي‌رونن! فكر كنم بنده‌ي خدا، ناو هواپيمابر رو چيزي بزرگتر از لنج‌هاي جاري و ساري در خليج فارس پنداشتن و حتي از همراهان اين موجود نيمه تايتان، اطلاع چنداني در دست ندارن!

2- درمورد آمار هواپيماهاي ما هم اين عزيز طوري سخن مي‌رونن انگار كه ما، مخزن هواپيما داريم يا بلا نسبت مثل اسرائيل، مغزمون رو درازگوش گاز زده و بخشي‌اش رو هم ميل كرده كه تمام توان هوايي‌مون رو يكجا به پرواز دربياريم كه پايگاه‌هاي (به قول خودشون) تخليه شده‌ي امريكا رو بزنيم؛ اون هم با فانتوم‌هاي سي، چهل ساله‌مون كه ديگه فكر كنم براي هواپيماهاي رهگير و يا چند منظوره‌ي امروزي، تمرين هدف‌گيري باشه!!!

3- طوري درمورد جنگ با اسرائيل و شليك موشك به اون (41 موشك!!!) صحبت مي‌فرماين كه هركس ندونه، فكر مي‌كنه لانچرهاي ايران، تو كارخانجات سايپا توليد مي‌شن كه اينطوري عين پرايد ريختن بيرون!!! حتماً هم يه 10.000 تايي داريم! هدف‌گيري هم كه صد در صد دقيق! هيچ‌جا هم نه! عدل خود تل‌آويو!!! (حزب الله هم دلش نيومد تل‌آويو رو بزنه)!!!

4- ايشون جوري درمورد اسرائيل نوشتن؛ انگار اسرائيل مظلوم‌ترين و دست و پا بسته‌ترين (و در كنار اون، دست و پا چلفتي‌ترين) كشور روي زمين هست و مثل گوسفند به زمين زده شده‌ي مادر مرده‌اي، مظلومانه نگاه مي‌كنه كه كي قراره سرش رو ببرن!!! هيچ مقاومت و حمله و دفاعي هم قرار نيست انجام بده!! نهايتاً مثل شير فرهاد، قراره يه نگاه به روبرو و يه نگاه به دوربين؛ اون هم با دهان باز؛ انجام بده!!!

5- طوري درمورد پيشروي حزب الله و حماس صحبت مي‌فرماين كه هركس ندونه، فكر مي‌كنه اين دو، نام پيشرفته‌ترين ارتش‌هاي روي زمين هست كه به همين راحتي، ايكي ثانيه‌اي (تو سكند، دو ثانيه، اثنين ...) آماده‌ي حمله و تحرك در عمق خاك يك كشور (و البته نهايتاً فتح‌اش) شدن!! بنده‌ي خدا، يكم جنگ رو با بازي جنرالز اشتباه گرفتن!! در غير اينصورت، يكم فكر مي‌كردن كه عمليات لجستيكي‌ و محافظت در برابر پاتك‌هاي دشمن رو چطور مي‌شه پيش‌بيني كرد!!

6- ايشون يه جور درمورد شليك موشك توسط امريكا (180 موشك در لحظه) صحبت فرمودن كه يه دقيقه فكر كردم امريكا هم تمام لانچرهاي موشك كروز روي زمين رو جمع كرده!!!

7- بنده خدا يه جور درمورد تخريب صحبت كردن؛ انگار منابع اقتصادي، پارك بهجت‌آباد (ابن سينا) يا نهايت پارك لاله هستن كه با يه بمباران، 80 تا 100% تخريب بشن!! ضمن اينكه فرضاً تخريب شدن! انگار ساختمان فروشگاه قدس سابق (زمزم فعلي) سر زرتشت - ولي عصر هدف قرار گرفته كه مسئولين دارن سوت مي‌زنن و ادامه مي‌دن!!!

8- من نفهميدم چي شد ما برديم؟ به خاطر گل زده تو خونه‌ي حريف؟!

...

با عرض پوزش از نصير ايراني عزيز؛ دوست خوبم؛ بايد عرض كنم كه :

مقاله‌ي مذكور، به دليل تحليل بسيار ضعيف و مي‌شه گفت داستان‌پردازانه‌اش، ارزش بحث و تحليل نداشت! شايد بشه گفت يه مقاله‌ي تبليغاتي بود؛ صرفاً براي بالا بردن روحيه. مي‌شه همچين مقالاتي رو، در زمان‌هايي كه بحث حمله مطرح هست و بچه‌ها نياز به روحيه دارن، در سايت قرار داد. ولي وقتي همه چيز خوب داره پيش مي‌ره و ما هم مي‌خوايم بحث تحليلي و منطقي درمورد آينده و حمله‌ي احتمالي داشته باشيم، اين مقالات نمي‌تونن چندان در قامت اين بحث‌ها جاي بگيرن.

------------------------------------------------------

اما درمورد فرمايشات دوست تازه واردمون dehkharghani، ضمن تأييد فرمايشات برادر سعيد، بايد عرض كنم كه؛

ببين دوست من! ما، ابرقدرت جهان هم كه باشيم، قادر به حذف امريكا كه هيچ، حتي حمله به خاك اين كشور هم نيستيم! بياين افسانه‌بافي‌ها رو بذاريم كنار و حقايق رو بچسبيم! حمله به خاك امريكا، در قاموس هيچ كشوري نمي‌گنجه؛ حتي روسيه و چين، با اينهمه ادعا! اولين و آخرين حمله‌اي هم كه در قرن اخير به خاك امريكا شد، حمله‌ي ژاپن به بندر پرل هاربر بود كه طبق اسناد منتشر شده، خود امريكا از اين حمله خبر داشت و اتفاقاً خودشون بودن كه به واسطه، اين فكر رو تو سر ژاپن احمق انداختن كه چنين كاري رو انجام بده تا امريكا هم به آرزوي ديرينه‌اش برسه و تو جنگ جهاني، بازيش بدن (قبل از اون، هيچ بهانه‌اي نداشت!! حتي تلاش مي‌كرد با تحريك آلمان توسط كشتي‌هاي تجاري‌اش، بهانه‌اي براي ورود به جنگ پيدا كنه كه آلمان، بي‌خيالش مي‌شد)!!

اگه امريكا، در ژاپن از بمب اتم (Fat Man و Little Boy) استفاده كرد، به هيچ‌وجه مقاومت ژاپن نبود؛ چرا كه ژاپن خيلي قبلش با خاك زمين اسفالت شده بود و لقب دايناسورها رو بدست آورده بود!‌ (محض تنوع در مسئله؛ لقب دايناسورها : اوا خاك عالم!!).

دليل اول و آخر اين مسئله، مسائل بعد از جنگ جهاني بود! امريكا، شوروي و انگلستان، خيلي قبل‌تر از اين مسائل، درمورد آينده‌ي جهان بعد از جنگ جهاني نقشه كشيده بودن؛ در سال 1943 در تهران!!! يعني زماني كه حتي آلمان نازي هم سقوط نكرده بود!! بعدش هم در يالتا درمورد مابقي مسائل نشسته بودن و از سير تا پيازش رو درآورده بودن!! يعني زمان پرزيدنت روزولت!! هنوز حتي پرزيدنت ترومن هم نيومده بود كه بخوان واسه پيروزي در جنگ و استيصال از دست ژاپن، از بمب هسته‌اي استفاده كنن!!

اگه امريكا اين كار رو كرد، پيامش صرفاً به شوروي بود! كما اينكه در يكي از همين اجلاس‌هاي برگزاري قبل از پايان جنگ؛ براي تقسيم دنيا بين خودشون (كنفرانس پوتسدام)، ترومن در گوش استالين گفت كه يه سلاح خطرناك پيدا كردن! ولي چون ظاهراً دوزاري جناب فولادين، كمي كج تشريف داشت (و اون موقع، هنوز فن‌آوري تلفن كارتي مد نشده بود و جز دوزاري، وسيله‌ي تماس ديگه‌اي يافت نمي‌شد)، ايشون زحمت مي‌كشن و يه پريويو جهاني خدمتشون ارائه مي‌كنن كه منظور و مفهوم ايشون رو درك كنن!!

براي اثبات عرايضم، نقل قولي رو از جناب «وياچسلاو مولوتوف»، وريز خارجه‌ي شوروي رو خدمتتون تقديم مي‌كنم :

[quote][color=red]«ترومن تصميم گرفت ما را در پوتسدام غافلگير كند ... . در حالي كه مرموز به نظر مي‌رسيد، استالين و مرا به گوشه‌اي كشيد و به ما اطلاع داد كه آن‌ها يك سلاح سري به كلي جديد، يك سلاح فوق‌العاده دارند ... . مشكل بتوان گفت كه چه فكر مي‌كرد. اما به نظرم رسيد كه مي‌خواهد ما را به وحشت بيندازد. اما استالين با آرامش كامل واكنش نشان داد و ترومن گمان برد كه او متوجه نشده است. از اصطلاح بمب اتمي سخني به ميان نيامده بود، اما ما بي‌درنگ حدس زديم كه منظور او چيست ... .»[/color][/quote]

اگه منبعش رو هم خواستين مي‌تونين به كتاب «جنگ سرد : يك تاريخ مصور»، نوشته جرمي ايزاكز و تيلور داونينگ مراجعه بفرمايين و اين نقل قول رو (اگه اشتباه نكرده باشم) در صفحه‌ي نوزدهم گير بيارين (البته منبع انگليسي رو عرض كردم).

پس اگه دقت بفرمايين، مي‌بينين كه هيچ‌وقت كشورها، واسه موي دماغ شدن و يا حتي به خطر افتادن موقعيت‌شون، به اين راحتي دست به همچين سلاح استراتژيكي نمي‌زنن! البته نه اينكه امريكا بچه مثبت روزگار باشه! اصلاً مثلاً اگه مي‌شه به من بفرمايين كشوري كه MOAB (مادر تمام بمب‌ها يا همون Mother of all Bombs كه شايد دوستان گيم‌باز، در بازي جنرالز باهاش آشنايي دورادوري داشته باشن) رو داره و همون كاربرد بمب هسته‌اي نسل‌هاي اوليه رو (تقريباً) براش داره، مغز گراز آفريقايي ميل كرده كه بياد و خودش رو با بقيه‌ي ابرقدرت‌ها در بندازه و مجوز استفاده‌ از بمب هسته‌اي رو دو دستي تقديم رقباي يكي از يكي گل‌تر و انسان‌دوست‌ترش كنه؟!!!

---------------------------------------------

در پايان، خدمت دوستان عزيزي كه داشتن بمب هسته‌اي توسط كشور عزيزمون رو تنها راه نجات مي‌دونن، بايد عرض شود كه :

قبلاً هم در اين زمينه، چه در اين تاپيك و چه در جاهاي ديگه بحث شده!! ولي باز هم بايد عرض شود كه :
ايران، در حال حاضر در زير چتر هسته‌اي قرار داره و تقريباً تمام كشورهايي كه بمب هسته‌اي دارن (ايالات متحده، انگلستان، فرانسه، چين، روسيه، پاكستان، هند و البته برادران صهيونيست‌مون اسرائيل)، متأسفانه يا باز هم متأسفانه، برد موشكي و كلاغ‌هاي موشك‌انداز هسته‌اي‌شون به كشور عزيزمون مي‌رسه!! پس عملاً استفاده‌ي ما از بمب هسته‌اي (حتي به مقدار مورد نياز)، مساوي هست با پيوستن به اجداد دايناسورمون.

ديديم كه دنياي امروز، اصلاً با مسئله‌ي بمب هسته‌اي كنار نمياد!! نمونه‌ي بارزش، كره شمالي بود كه رهبر و دولتش، بلا نسبت روي هرچي درازگوش و مرغ يك‌پا رو تو جهان سفيد كردن! به دو سال نكشيد كه تأسيسات هسته‌اي‌شون رو با خاك يكسان كردن و فهميدن كه ديگه اين تو بميري از اون تو بميري‌ها نيست!! تازه اونم در شرايطي كه مثل ما محاصره‌ي كامل (360 درجه‌اي) نيستن و بزرگترين گروگان محبوب امريكا (كره جنوبي) هم دم گوششون هست و براي زدنش، حتي نيازي به موشك‌هاي قاره پيما و بالستيك ميان برد ندارن!!!
نتيجه چي شد؟! فهميدن كه اين يكي ديگه خيلي خطرناكه كيم (حسن اونا مي‌شه!). به همين خاطرم شرش رو از سرشون كم كردن تا هم خودشون يه نفس راحت بكشن؛ هم بقيه‌ي دوستان!!

ضمن اينكه فقط اعلام اين خبر كافيه تا بالا سرمون، اولين سوغاتي‌هاي برادران جهودمون رو، مزين به علامت دلنشين و خاطره‌انگيز زرد و مشكي ببينيم!!

پس بياين يكم تخيلات رو فراموش كنيم و بچه‌گانه فكر نكنيم!! مادامي كه شرايط اينطور باشه و تا زماني كه بمب‌هاي به مراتب كارآمدتر از هسته‌اي، به وفور در جنگ‌ها استفاده مي‌شه و كك و ساس و شپش كسي (منظور جامعه جهاني هست) هم نمي‌گزه، پس بحث استفاده از بمب هسته‌اي، خود به خود منتفي هست.

=============================

متأسفانه دوستمون dehkharghani عزيز، به دليل تخلفي كه مرتكب شدن، از اين تاپيك اخراج شدن! در نتيجه قادر به پاسخ دادن در تاپيك نيستن. اما بنده از سيناي عزيز تقاضا مي‌كنم كه اين بار به ايشون اين اجازه داده بشه كه دوباره به تاپيك برگردن (چون اين تخلفات، براي دوستان تازه‌وارد (از نظر فعاليت)، يه اتفاق عادي محسوب مي‌شه).
ان شاء الله كه از اين به بعد، اين دوست خوبمون هم دقت بيشتري در رعايت قوانين سايت از خودشون به خرج بدن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
نظرات دوستان رو خوندم. اول كلي خنديدم :lol: بعد گريم گرفت :cry: بعد يك مقدار ترسيدم :? آخرش هم حس وطن پرستي و غيرتم حسابي تحريك شد. icon_biggrin در كل دم همتون گرم.

اما نظر اين بنده بي اطلاع

به نظر من ما راهبرد خوبي رو دنبال ميكنيم . اين راهبرد راهبرد ژاپن و چند كشور ديگه هم هست. به اين معني كه ما هيچ بمبي رو نمي سازيم يا ذخيره نميكنيم ولي همه بسترهاي اون رو فراهم ميكنيم وبه نوعي در يك ريل موازي حركت ميكنيم دقيقا همون كاري كه در مورد تسليحات موشكي انجام ميديم.در واقع ما يك قدرت بالقوه خواهيم بود كه در صورت لزوم بلافاصله بالفعل ميشه! يادمه پارسال خبري درز كرد كه يكي از كشورهاي غربي( فرانسه يا انگليس) در سالهاي دور به اسراييل تاسيسات آب سنگين داده . طبق معمول خبرگزاري هاي ما هم حسابي شلوغش كردند و تحليلشون اين بود كه پلوتونيوم و آب سنگين و ... فقط براي استفاده از بمب اتمي به اسراييل داده شده! بعد يكباره همه اين خبرها قطع شد! بعدا فهميدم اين شده يك سوتي بزرگ ! چونكه همون زمان طرح آب سنگين اراك براي ما مشكل ساز شده بود و ما ميگفتيم اين فقط براي نيروگاهه!
در فن آوري موشكي هم همينطوره! تا يكجايي موشك شهاب رو ميشه ! بعد ميشه سجيل بعد ميشه راكت كاوشي و ماهواره بر! سوخت مايع 2000 كيلومتر سوخت جامد هم 2000 كيلومتر! اصلا هم خنده دار نيست همه هم بايد باور كنند!
واقعيت اينه كه غني سازي يعني غني سازي! چه 1 در صد چه بالاي 90 درصد!
:? فكر اون روز مبادا شده! كسي نگران نباشه icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز جناب mostafa_by برای تحلیل شما جوابی ندارم که بدم چون اصلآ در زمینه نظامی و سیاسی تخصص لازم رو ندارم پس نمیتونم حرف شما رو نه تایید و نه تکذیب کنم.

همچنین تحلیلی هم که بنده در چند پست بالا ارائه کردم یک تصویر کلی از وقایعی بود که ممکنه در اینده ای نه چندان دور اتفاق بیافته هر چند ممکنه احتمال روی دادن این حوادث 1 در 1000 هم نباشه و شاید هیچ یک از این موارد هیچ وقت وقوع خارجی پیدا نکنه!
در هر صورت در بین هزاران تحلیلی که در این زمینه وجود داره افراد خبره و اگاه میتونند نکات برجسته هر تحلیل رو پیدا کنند و با در کنار هم قرار دادن همه احتمالات به واقع بین ترین نتیجه برسند.

اما چیزی که من از زندگی بیست و خورده ای ساله در این دنیا بهش رسیدم اینه که

[b]هیچ چیز اونطوری نیست که به نظر میرسه!!![/b]

سالها پیش مطلبی رو میخوندنم در رابطه با [b]نظریه اشوب[/b] که چطور اتفاقاتی بسیار ساده و کوچک منجر به وقوع حوادثی عظیم و غیر قابل پیش بینی میشوند! گرچه با همه مطالبش نتونستم کنار بیام ولی خیلی هم بیراه ننوشته بود و اخرش به این نتیجه رسیدم که چرا در احادث ما اینقدر به توکل توصیه شده حتی در مواردی که در رابطه با عملی یقینی 100 درصدی داریم باید به خدا توکل کنیم و ازش بخوایم که خودش خواسته ما رو اجابت کنه و اینکه ما در اراده ای در تعیین نتیجه حوادث و رویدادها نداریم و تنها ابزاری برای وقوع این حوادث هستیم!

و صدالبته این اعتقاد رو هم دارم که این مملکت قراره پشتیبان و زمینه ساز ظهور اقا صاحب الزمان باشه و قاعدتآ ایشان خودش این مملکت رو از گزند حوادث روزگار حفظ خواهند کرد تا ذخیره روز موعود باشند.

اما در رابطه با سلاح های اتمی به هیچ وجه نمیتونم تفاسیر رایج رو قبول کنم! چرا این کشورها در برابر چیزی این همه پافشاری و اصرار و هزینه های سنگین مادی و معنوی رو پرداخت می کنند تا ازش هیچ استفاده نشه و تنها نقش یک مترسک رو بازی کنه تا روز موعود ، روزی که قرار نیست هیچ زمانی اتفاق بیافته (روز ابد)!!!!

اگر واقعآ اینطوریه که شما میگی پس دیگه هیچکس نباید از بمب های اتمی بترسه و در برابر حمله یک قدرت اتمی هیچ نوع ملاحظه ای نداشته باشه و اگر میتونه ریشه مهاجم رو از بیخ بزنه!!!


اما حرف اخر:

[b]اگر اقدام عملی به حمله اتمی یک در هزار باشه اقدام به تهدید حمله اتمی 999 در هزاره !(البته این عقیده منه)[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واقعيت اينه كه غني سازي يعني غني سازي! چه 1 در صد چه بالاي 90 درصد![/quote]

شايد من خوب متوجه نشده ام ولي اين حرف شما با عرض معذرت كمي ساده لوحانه است زيرا تفاوت بين غني سازي يك درصد با 90 درصد بسيار زياد است همانطور كه بين موشك با برد 10000 كيلومتر با موشك برد 2000 كيلومتري تفاوتهاي زيادي وجود دارد.
براي رسيدن به غني سازي با درجه خلوص بيشتر راه زيادي مانده ولي رسيدن به آن غير ممكن هم نيست منتهي زمان مي خواهد ضمن اينكه اينكار هزينه هاي سياسي خود را هم دارد.
به نظر من هم سلاح اتمي تنها نقش بازدارنده ندارد و دليلي هم ندارد كه كشوري اين همه هزينه را تحمل كند كه فقط بگويد از من بترسيد چون من هم بمب اتم دارم.
نقش بازدارندگي آن زماني است كه در آن دو طرف درگير هر دو اين سلاح را در اختيار داشته باشند و درصورت استفاده يكي از آنها ديگري هم استفاده كند و گرنه تضميني براي عدم استفاده يك كشور داراي سلاح اتمي در مقابل كشور فاقد اين سلاح نيست.
شما فكر مي كنيد اگر مثلا اسراييل بر عليه ما اين سلاح را استفاده كند چه اتفاقي مي افتد ؟
اطمينان داشته باشيد كسي به نفع ايران وارد جنگ نشده و مردم كشور خود را در خطر حمله اتمي قرار نخواهد داد حتي هم پيمانان ما !
فقط ممكن است مردم و قدرت هاي جهان از اين حركت اظهار تاسف icon_razz بكنند و اسراييل را تحريم كرده و به ياري مردم آسيب ديده از اين حمله بشتابند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدمت دوست عزيز pckho0r بايد عرض شود كه :
درمورد وقايعي كه كنترلش از دست ما خارج هست و به ماوراء مربوط مي‌شه، مسلماً نمي‌شه صريح و ساده صحبت كرد. نمي‌شه انكارش كرد. نمي‌شه بيشتر از اين هم بسطش داد. ولي يه امري مشخصه و اون اينكه آدم نمي‌تونه به مدد امداد غيبي و درست شدن مسائل توسط خدا و پيغمبر بشينه و هر كاري كه دلش خواست انجام بده و بگه بقيه‌اش رو «هموني كه خرمشهر رو آزاد كرد» درست مي‌كنه!! اين، به معني توكل نيست!
مثلاً ما بريم ناو امريكايي وينست رو، عشقمون بكشه و غرق كنيم (آرزوي چندين ساله‌ي برخي برادران). بعدش هم بگيم خدا خودش كمكمون مي‌كنه و مملكت امام زمان (عج) هست و ... حله! بريم!
اين، بي‌منطقي كامل خواهد بود.

ولي بله. فرمايش شما صحيح هست. آدم وقتي كه همه كاري كه از دستش ساخته‌ هست رو انجام داد، بقيه‌اش رو به خدا توكل مي‌كنه. حتي اگه از نظر علمي، 100 درصد كار انجام گرفته باشه. چون اين خواست و اراده‌ي خدا هست كه سرنوشت نهايي هر چيزي رو تعيين مي‌كنه و هر چيزي كه تو دنيا هست، جز ابزار و وسيله‌اي در برابر اراده و خواست الهي نبوده و نيست. اين هم ديگه آيه‌ي صريح قرآن هست كه حتي حكومت‌هاي ظالم جهان رو هم وسيله مي‌دونه! ديگر تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجم

اما درمورد سلاح هسته‌اي، يه مثال ساده مي‌زنم. شايد متوجه عرايض بنده بشين.
تا حالا شده سر لج و لجبازي با كسي (دوستي، آشنايي، پدري، برادري ...)، كاري رو انجام بدي براي قدرتنمايي؟ مثلاً تو باشگاه بدنسازي هستي، براي اينكه بگي قدرتش رو داري، از وزنه‌ي 50 كيلويي يا 60 شروع مي‌كني؛ در حالي كه مثلاً وزنه‌ي نرمالش 30 يا 40 هست!! بعد مثلاً يكي ديگه هم پيدا مي‌شه كه يه كاري شبيه به اين رو مي‌كنه! اينا مي‌شه اعتبار شما دو تا! يعني يه انتظار باشگاه از شما دو تا دارن، يه انتظارم شما دو تا از همديگه! به عبارتي شما افتادين تو يه رقابت قدرت. از طرف ديگه هم آبروتون مي‌ره اگه برگردين سراغ وزنه‌ي 30، 40 كيلو!
حالا به نظر شما، اين اقدام، توجيه عقلاني و علمي داره يا نه!!

جهان از سال 45، به خاطر حركت امريكا به سمت سلاح برتر، شاهد يه مسابقه‌ي بسيار خطرناك بود. شوروي وقتي تنها سه سال بعد (در عين بهت و ناباوري)، اين سلاح مخرب رو ساخت، ديگه نفس همه رسماً بند اومد! ديگه همه فهميدن كه روزي كه امريكا و شوروي با هم به نبرد بپردازن، روز پايان زمين هست! بعد از اون هم هر سال (بخصوص تا دهه‌ي 60 ميلادي)، به ترس و واهمه‌ي ملت جهان افزوده مي‌شد و هر روز با اين نگراني مي‌خوابيدن كه فرداست كه قارچ سرخي رو از پنجره مشاهده كنن!!
ولي با گذشت زمان، دولت‌ها و ملت‌ها خودشون فهميدن كه اين توليد بي‌رويه موشك‌هاي هسته‌اي، نه به خاطر جنگ، بلكه به خاطر مسائل و ملاحظات سياسي ناشي از جنگ سرد بود. شما اگه تاريخ جنگ سرد رو مطالعه بفرمايين، بسيار ساده اين جملات و مصاديق اين عرايض رو پيدا خواهيد كرد.
بطور مثال، پرزيدنت آيزنهاور، براي اينكه با خروشچف مصالحه‌ي بيشتري داشته باشه، مي‌اومد از روند توليد موشك‌هاي هسته‌اي كم مي‌كرد و به تبع اون خروشچف. ولي پرزيدنت كندي توليدش رو افزايش مي‌داد (براي امتيازگيري از شوروي) و به تبع اون برادران كمونيست!!!
هزينه‌هاي سرسام‌آور سلاح‌هاي هسته‌اي امروزه به درد نخور!!، در اون سال‌ها سر به فلك مي‌ذاشت!! ولي فقط و فقط، به دليل رقابت تسليحاتي اين اقدام صورت مي‌گرفت و لاغير! ساير كشورهاي قدرتمند نظامي هم فقط و فقط براي اينكه اثبات كنن قدرتمند هستن، رو به ساخت سلاح هسته‌اي آوردن!! بعد از اينكه همه ديدن چقدر اوضاع داره بي‌ريخت مي‌شه، ديگه كم‌كم اين مسابقه‌ي تسليحاتي بين‌المللي برچيده شد و انواع و اقسام پيمان‌هاي رنگارنگ براي جلوگيري از توليد بي‌رويه‌ي اين تسليحات گذاشته شد! ولي در نهان، هنوز اين جنگ قدرت برپاست و كشورهاي اروپايي و امريكا، هنوز در تلاش براي نشون دادن قدرت و تكنولوژي برتر خودشون هستن!!!
شايد روزي از اين تسليحات استفاده بشه! با توجه به بي‌شعوري و كژفهمي بشر، اين امكان اصلاً‌ بعيد نيست. ولي مسلماً اون روز، يه روز گرم و رويايي و عادي نيست كه مثلاً امريكا براي كم كردن روي ايران بخواد اين نبرد رو آغاز كنه يا حداقل استارتش رو بزنه!!!

همون‌طور كه عرض شد، امريكا تا از اين سلاح‌هاي كاربردي‌تر و مخرب‌تر داره، دليلي نداره كه از بمب هسته‌اي استفاده كنه!! متأسفانه اين عادت رو همه‌ي ما (چه ايراني و چه ساير ملل جهان) داريم و اون اينكه وقتي چيزي رو مي‌بينيم، بدترين حالتش رو بدترين متصور هستيم. مثلاً‌ از بين تسليحات، بمب هسته‌اي رو خطرناك‌ترين مي‌بينيم؛ حال اينكه فقط همين F-16 هاي اسرائيل يا امريكا، شايد مخرب‌ترين ابزارها در طول اين 20 سال اخير بودن!! يا همين T-72هاي شوروي، بيشتر از قربانيان بمباران هسته‌اي ژاپن، از كشور عزيزمون تلفات گرفتن!! در زمان جنگ جهاني، خيلي قبل‌تر از اينكه امريكا از بمب هسته‌اي استفاده كنه، يه بار يه كشتار دسته جمعي وحشتناك‌تر رو در ژاپن انجام داد كه يكي از بزرگترين شهرهاش، با خاك كوچه يكي شد!! يا همين اقدام رو در آلمان انجام داد و يكي از شهرهاش رو به مدت سه شبانه روز بمباران كرد و بيش از 150 هزار نفر رو تقديم حضرت اجل نمود!!! تنها فرق اين اقدام با بمب اتم، سرعت بيشتر بود!! در غير اينصورت، از نظر نظامي، كار فوق‌العاده‌اي انجام نشد كه سابقه‌ي خاصي نداشته باشه!!!!

حالا شما خودت رو بذار جاي امريكا!! بفرما حاضري از كدوم يكي استفاده كني؟ از بمب هسته‌اي كه ممكنه هزاران شر رو به دنبال داشته باشه؛ يا بسياري بمب‌هاي متعارف و نامتعارف كه هركدوم به تنهايي مي‌تونه تأثيري بسيار عميق‌تر از بمب هسته‌اي داشته باشه؟

اما اينكه فرمودين :
[quote]
اگر واقعآ اینطوریه که شما میگی پس دیگه هیچکس نباید از بمب های اتمی بترسه و در برابر حمله یک قدرت اتمی هیچ نوع ملاحظه ای نداشته باشه و اگر میتونه ریشه مهاجم رو از بیخ بزنه!!![/quote]
بايد در پاسخ عرض شود كه خير! همون‌طور كه عرض شد، يه استثناء وجود داره و اون، خطر هسته‌اي ساير كشورها هست! در اين زمينه، تقريباً تمامي كشورهاي دارنده‌ي تسليحات هسته‌اي، متفق‌القول هستن كه ديگه كشورهاي ديگه (بخصوص كشورهاي خطرناك مثل ايران و كره شمالي كه اكثراً تابع قوانين بين‌المللي نيستن و مي‌تونن خطرساز باشن!! اسرائيل طفلي كه هميشه تابع بوده!! آقربونش برم!!!)، نبايد به هيچ‌وجه به اين تسليحات دست پيدا كنن! پس هر اقدامي براي كوتاه كردن دست اين كشورها از تسليحات هسته‌اي، اقدامي قابل توجيه خواهد بود! كما اينكه مي‌بينين بزرگترين نگراني چين و روسيه هم، همين به دست آوردن تسليحات هسته‌اي توسط ايران هست (كه البته برخلاف فرمايشات رامتيناي عزيز، كمي بيشتر از يه آشپزي ساده و يه غني سازي از 1 درصد به 99 درصد هست! يه قول قديمي‌ها، يه قزه سخت‌تر و پيچيده‌تره!!!). اگه هم دقت كرده باشين، همواره بعد از اينكه گفتن داشتن فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي، حق تمامي كشورها‌ (منجمله ايران) هست، بعدش هم گفتن، ولي اين نگراني وجود داره كه حركت به سمت تسليحات هسته‌اي باشه. پس بايد التزام‌هاي لازم در اين زمينه بدست بياد و ...!! اين درست كه در اينجور مواقع، ما فقط صهيونيسم جهاني رو پشت پرده‌ي همه‌ي اين مسائل ريز و درشت مي‌دونيم! ولي يه حقيقتي هست و اون اينكه فراي تمامي اين مسائل، ترس و نگراني ابرقدرت‌ها و قدرت‌هاي هسته‌اي دنيا، از خطرناك‌تر كردن اين مسابقه‌ي مرگبار و استفاده‌ي ناصحيح و نامشروع از بمب هسته‌اي هست كه مي‌تونه كليد آغاز بسياري از اين مسائل آخرالزماني باشه!! پس تعجبي نداره كه براي مسئله‌ي به اين سادگي، اينهمه پيچيدگي رو وارد مسئله مي‌كنن و حاضرن خودشون اين كار رو براي كشورها انجام بدن، ولي اونا خودشون اين فن‌آوري رو نداشته باشن!! (البته باز هم بايد عرض شود كه كارشكني‌هاي برخي دولت‌ها و بزرگ جلوه دادن خطر ايران و تحركاتش، اصلاً قابل انكار نيست! گويي كه متأسفانه برخي از دوستان داخلي هم ناخواسته و نفهميده، به اين آتش دامن مي‌زنن و با افتخار از توان ايران براي توليد بمب هسته‌اي (مثل بستني سنتي) صحبت‌ها به ميون ميارن و اين رو نشان شجاعت و افتخار كشور مي‌دونن!!!!)

اما وقتي كه كار از كار بگذره و كشور جديدي (مثل كره شمالي)، بمب هسته‌اي آزمايش كنه و بگه كه منم دارم، ديگه جهان نمي‌تونه منتظر بشينه و ببينه كه مي‌خواد باهاش چه بلايي سر دنيا بياره!! خيلي سريع ميان و از هر ابزار لازم براي محدود كردن كشور استفاده مي‌كنن و اگه هم جواب نداد، حملات و تحركات وسيع‌تر و خشن‌تر مي‌شه و حتي ممكنه به استفاده از بمب هسته‌اي برسه! ولي اين مسئله، با موافقت و مجوز ساير كشورها خواهد بود و احتمالاً قبلش همه چيز با هم چك خواهد شد!!! گويي كه باز هم بايد عنوان شود كه سلاح هسته‌اي، بيشتر در نقش سنگ بزرگ هست تا سلاحي حقيقتا كاربردي!

پس ملاحظه بفرمايين كه داشتن بمب هسته‌اي (كه آرزوي دوستان مبارز ما هست)، نه تنها يه حسن و دست بالا نيست، بلكه دقيقاً يه خطر تمام عيار براي كشور هست؛ حداقل در اين شرايط بغرنج!! مسلماً هم وقتي جنگ بشه، امريكا و اسرائيل ترجيح مي‌دن تأسيسات هسته‌اي ما رو بفرستن هوا كه نتونيم از اين تأسيسات، به نفع جنگ و بمب‌سازي استفاده كنيم!! امري كه البته حتماً باز دوستان مي‌فرماين كه ما دو برابر اين‌ها، تأسيسات زيرزميني و هيدن هسته‌اي داريم و امروز هم خط توليد موشك‌هاي نسل پنجمش، توسط رئيس جمهور افتتاح شده!!! امان از دوستاني كه با نيت خير، اينقدر ساده آب در آسياب دشمن مي‌ريزن!!!

اينبار، عرايضم جنبه‌ي نظامي نداشت كه شما دليلي بر تأييد يا تكذيبش نداشته باشين. پاسخ سوالات شما داده شد. ديگه اين، به خودتون برمي‌گرده كه دوست داشته باشين كدام نظريه رو دنبال كنين.

به اميد پيشرفت و سرافرازي ايران عزيز اسلامي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] به نظر من هم سلاح اتمي تنها نقش بازدارنده ندارد و دليلي هم ندارد كه كشوري اين همه هزينه را تحمل كند كه فقط بگويد از من بترسيد چون من هم بمب اتم دارم.
نقش بازدارندگي آن زماني است كه در آن دو طرف درگير هر دو اين سلاح را در اختيار داشته باشند و درصورت استفاده يكي از آنها ديگري هم استفاده كند و گرنه تضميني براي عدم استفاده يك كشور داراي سلاح اتمي در مقابل كشور فاقد اين سلاح نيست.
شما فكر مي كنيد اگر مثلا اسراييل بر عليه ما اين سلاح را استفاده كند چه اتفاقي مي افتد ؟
اطمينان داشته باشيد كسي به نفع ايران وارد جنگ نشده و مردم كشور خود را در خطر حمله اتمي قرار نخواهد داد حتي هم پيمانان ما !
فقط ممكن است مردم و قدرت هاي جهان از اين حركت اظهار تاسف بكنند و اسراييل را تحريم كرده و به ياري مردم آسيب ديده از اين حمله بشتابند.[/quote]

سينا جان. متأسفانه اسرائيل رو بايد در دايره‌ي معادلات سياسي ناديده گرفت! چون عملاً تنها كشوري هست كه ابرقدرت نيست، ولي رفتار ابرقدرت‌ها رو داره!! دليلش هم كاملاً مشخصه!! رسماً اسرائيل طوري فعاليت مي‌كنه، انگار داراي كرسي دائم در شوراي امنيت و داراي حق وتو هست. مي‌بينين كه به هيچ‌يك از پيمان‌هاي جهاني هم پايبند نيست!! ولي يه حقيقت ديگه هست و اون اينكه اين رژيم، مثل كوسه رفتار مي‌كنه!! يعني خون، فقط تحريكش مي‌كنه براي وحشيگري! پس حتي داشتن تسليحات هسته‌اي (كه مي‌تونه براي كشور متخاصم ديگه، زنگ خطر باشه)، فقط نقش تحريك بيشتر براي اين رژيم منحوس رو داره و متأسفانه با مظلوم‌نمايي‌هاي بي‌شمار صهيونيست‌ها و جيغ و داد و فغان‌هاي هولوكاست‌وار، افكار عمومي جهان رو ترغيب مي‌كنن كه بيان و ايران رو خلع سلاح هسته‌اي كنن!!! ولي هيچ كشور، هيچ قدرت و هيچ وسيله‌اي نمي‌تونه اسرائيل رو از استفاده از اين بمب‌ها منع كنه و فعاليت‌شون رو انساني‌تر!!! ولي براي نابودي اين رژيم، نيازي به اين تسليحات نيست و در آينده‌اي نزديك، شاهد از هم گسيختگي اين كشور خواهيد بود! اين امر هم نه يه حرف احساسي و يا شعار حماسي، بلكه يه سري تحليل هست كه شايد اگه خدا خواست و فرصت و عمر بيشتري در اختيار بود، بشه به اين مسائل، مبسوط‌تر پرداخت.

ولي اگه شما، اسرائيل رو از اين دايره حذف كنين، ساير نتايج ساده‌تر به نظرتون خواهد رسيد و از اونجا مي‌تونين مناسبات جهاني رو در اين زمينه مشاهده بفرمايين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هرقدر به خودم زور آوردم که هیچ چی نگم نتونستم موفق بشم.مخصوصا وقتی تحلیل های دوستان رو بعد از آزادالخوندن شدن این تاپیک دیدم.از آقاي ...sina و mostafa-by(اگه درست نوشته باشم) هم تشکر می کنم که این فرصت رو دوباره به من داد.شاید دلیل این که ممنوع الخوندن شده بودم این باشه که فارسی من اصلا خوب نیست و دوستان از عرایض بنده حقیر برداشت نادرستی داشته اند.من فقط چون میدیدم دوستان (با عذر خواهی فراوان و طلب ممنوعالخوندن نشدن دوباره)درباره ی جواب من کمی خواب آلودانه حرف می زنن یکمی رو عرایضم فلفل پاشیدم تا بلکه دهن اونا رو بسوزونه و کمی جدی تر حرف بزنن.گویا فلفل کارش رو کرد و دوستان کمی جدی تر به قضیه نگاه کردند.(زیاد جدی نگیرین شاید من خودم خواب آلود بودم)
بگذریم.تقریبا همه ی پست ها رو خوندم.ولی باز هم جای سوالهایی باقیه(که شاید بعضی ها با خوندن سخنان mostafa_by قانع بشند و بعضی ها مثل من جوابشون رو نگرفته باشند)
فرض کنیم امریکا پس از مدتی به ایران حمله کند.ایران کوبنده ترین پاسخ ها را(در حد توانش) بدهد.امریکا شاید خودش هم این پیش بینی را کرده باشد و عمدا به دنبال این بهانه بوده باشدکه جواب کوبنده ترین پاسخ ها رو بدهد و تصمیمی هم برای استفاده از سلاح اتمی نداشته باشد:
1-امریکا در این پاسخ از چه نوع سلاح هایی استفاده خواهد کرد؟
2-اگر امریکا از سلاح هایی که درسوال بالا پرسیده شده استفاده کند آیا ایران قادر به دفع یا تقلیل و پاسخ به آن ها خواهد بود و چگونه؟
3-بر فرض این که (از نظر بعضی ها محال و از نظر برخی ممکن) ایران آن ها را دفع یا تقلیل کند و به آن ها پاسخ دهد و امریکا دست پاچه شود،امریکا چه خواهد کرد؟
4-نمودار مکان زمان آن را رسم کنید!!!!!!!!!!!!!(زیاد جدی نگیرید)
توجه:لطفا در پاسخ دادن به سوالات بالا در صورت لزوم نقش کشور های دیگر را نیز ذکر کنید.
با آرزوی موفقیت دهخوارقانی
شد یه ورقه ی امتحانی درست و حسابی(از نظر بنده)
قرارداد:هر مطلبی که از طرف من در این سایت ذکر شده و شود تنها نظرات و حاصل تفکرات(از نظر بعضی ها بی اساس و از نظر برخی ها با اساس!)و مشاهدات بنده ی حقیر می باشد و هدفی جز کامل کردن اطلاعات مغز(از نظر بعضی ها پوک)بنده ندارد و سعی من این است که از درصد پوکی مغزم بکاهم و هدف هایی چون اختلاف انداختن،افشای اسرار نظامی!!!!،و... در این دایره جای نمی گیرد.
مثل اینکه داره فارسیم خوب می شه!!!!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای dehkharghani لازم نبود خودزنی کنی :? من و بسیاری از اعضای سایت زیاد فارسی صحبت کردنمان خوب نیست icon_razz
و اما جواب سوالات شما از نظر من :
[quote]1-امریکا در این پاسخ از چه نوع سلاح هایی استفاده خواهد کرد؟ [/quote]
اگر قرار به استفاده از سلاح اتمی نباشد (که نخواهد بود) تقریبا از بقیه سلاح های متعارف و غیر متعارف استفاده خواهد کرد. همانگونه که در جنگ های اول و دوم خلیج فارس و افغانستان به این امر اقدام نمود.
[quote]2-اگر امریکا از سلاح هایی که درسوال بالا پرسیده شده استفاده کند آیا ایران قادر به دفع یا تقلیل و پاسخ به آن ها خواهد بود و چگونه؟ [/quote]
پاسخ به این سوال ارتباط مستقیم به شدت حمله و نوع سلاح استفاده شده دارد. ایران اگر بتواند ضربه اول را تحمل کند به احتمال زیاد موفقیت بیشتری در دفع حملات بعدی و زدن ضربه به دشمن خواهد داشت و گرنه ....
[quote]3-بر فرض این که (از نظر بعضی ها محال و از نظر برخی ممکن) ایران آن ها را دفع یا تقلیل کند و به آن ها پاسخ دهد و امریکا دست پاچه شود،امریکا چه خواهد کرد؟ [/quote]
آمریکا و بسیاری از هم پیمانانش توان جنگ فرسایشی را ندارد و با شناختی که از مردم خودمان دارم جنگ فرسایشی به مراتب برای ما ضرر کمتری دارد من فکر می کنم یکی از طرفین بالاخره کوتاه خواهد آمد و قضیه بصورت سیاسی حل خواهد شد چون این جنگ احتمالی به اقتصاد جهان و منافع بسیاری از کشورها آسیب وارد خواهد کرد و امنیت را در یکی از نقاط پربحران جهان یعنی خاورمیانه از بین خواهد برد به نفع بسیاری از کشورها خواهد بود که این جنگ را سریع خاتمه دهند مگر اینکه اتفاقی مانند جنگ 8 ساله ایران و عراق اتفاق بیافتد و موجودیت نظام به خطر بیافتد آنوقت قضیه فرق می کند و عاقبت اینچنین جنگی به این راحتی ها معلوم نخواهد بود.
[quote]4-نمودار مکان زمان آن را رسم کنید[/quote]
مکانش که معلوم است ولی زمان آن قابل پیشبینی نیست و بستگی به رفتار دولت آینده آمریکا و ایران در قبال همدیگر دارد. بهتر بگویم باید منتظر باشیم اسراییل بعد از آشی که برای حزب الله و حماس پخت و کشورهای فاسد عربی را با خود همراه کرد چه خوابی برای ما می بیند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر به جنگ دوم دقت كنيد ميبينيد كه كشورهايي به قدرت تكنولوژيكي بالا در توليد تسليحات رسيدند جنگ رو آغاز كردند همه ميدونيم كه چقدر آلمان بالاتر و برتر از همه كشورها بود و حتي ژاپن كه اونموقع زيردريايي هاي هواپيما بر ساخته بودند ! استفاده از بمب اتم در جنگ جهاني دوم باعث شد تا كشورها بجاي به رخ كشيدن قدرت نظامي در صحنه جنگ واقعي به نبرد مجازي يا همون جنگ سرد روي بيارن !يكمي به عقبتر بر گرديم ميبينيم آمريكا داشت به جاهاي باريك ميرسيد و بيشتر قدرت نظامي اون توان و قدرت ادامه جنگ رو نداشت و براي بدست آوردن هزينه هاي جنگ با گول زدن مردم و ساختن فيلم يا تياتر و برنامه هاي اينچنين ميرفت بيشتر مردم آمريكا پشتيباني كمتري از جنگ ميكردند و دوست نداشتن اين جنگ ادامه داشته باشه كما اينكه هيچ خسارتي هم نديده بودن و تمايلي براي فرستادن گوگولي هاشون زير شمشير سامورايي ها نداشتن آمريكا هم درگير اين سامورايي هاي از جان گذشته شده بود و اين جنگ داشت بيشتر از جيب خزانه همچنين ماليات صنايع يا همون اسپانسرهاي جنگ پيش ميرفت و به صرفه نبود !!!
خوب جنگ با انداختن يه بمب و همچنين بمب بعدي جهت تكميل كار تموم شد !!!
اما اينگونه نبود بلكه امريكا با زدن حريف ضعيف يعني كشوري كه تمام نيروي دريايي اون كه نميتونست يه سواحل آمريكا برسه و هيچ مرزي با اين كشور نداشت ميخواست به قدرتهاي ديگه ثابت كنه كه توي فكر جنگ با اين كشور نباشند !

اما بلافاصله بعد از جنگيك مشكل پيش اومد ! اونهم ورشكستگي كارخانجات نظامي كه ديگه توليد نداشتن باتوجه به ابنكه سابقه استفاده از اين تسليحات داشت هم هيچ كشوري حاظر به جنگ نبود !!! بنابراين شوروي داراي اين سلاح شد ! بعدش هم فرانسه خراب شده و كلا رفقاي آمريكا !چرا !؟ تا ادامه نبرد در تسليحات متعارف ادامه پيدا كنه و ديديم كه چه متعارف و چه غير متعارف انچنان جنگ مجازي اي براه افتاد كه هزينه هاي اون هيچ وقت نميشه محاسبه كرد ! واي چه درامد هنگفتي اين وسط گير اين كشورها مخصوصا آمريكا اومد ! و چه گولي خورد روسيه !

حالا چه ربطي به استفاده دوباره از اين بمب ها يا تسليحات عليه كشورها توي اين عصر داره!؟

به نظر شما اگر كشوري با يك فشردن دكمه نابود بشه ارزش درگيري و اين همه مخاصمه يا بحث و تحريم رو داره !
اگر با ما جنگ بشه و ما هم با غيرت و شجاعت تمام چند تا ناو هواپيمابرشون رو زديم فكر ميكنيد عليه ما استفاده ميكنند !
وقتي جنگي رو براي توليد سرمايه و كشاندن پول مردم در اوضاع بد اقتصادي به بورس تسليحات نظامي براه بندازن آيا توجيحي براي از بين بردن و تمام كردن جنگ با يك بمب وجود داره !
اتفاقا ميزارن تا متوني بزنيم نابود كنيم منفجرشون كنيم ناو هاشون رو با بدترين حالت و براحتي نابود كنيم ! تا دوباره هي بسازن و هي توليد توليد كنند هميچنين ايجاد اشتغال مجدد و صرفه اقتصادي يا ...
همانند جنگ ويتنام چرا توي اين كشور از اين بمب ها استفاده نكردند!

ميدونم كه منظور من خودتون ميدونستيد ! اما يك مورد وجود داره اونهم زمانيه كه مثل ژاپن اين جنگ از صرفه خارج بشه يا طرف ما مردم بزغاله اي مثل اسراييل باشه ! اونموقع اين جنگ سرنوشت براي اونها خواهد بود و احتمال نابودي كاملا اين رژيم در ميان خواهد بود ! چون اصلا اگر جنگي بشه اين كشور در مدت زمان كوتاه يا بلند بطور قطع نابود خواهد شد و چيزي از اون باقي نخواهد ماند ! پس اون موقع است كه مجبورند ماشه رو فشار بدن يا بمب رو رها كنند!

به همين خاطره كه آمريكا و غرب همچنين خود سران داخلي اين رژيم بار ها و بارها بطور مخفيانه و علني مانع اسراييل از حمله به ايران شدند و همش در حد حرف موندن!
چرا چون اين سفره سودآوري كه بوش براي بازار هاي جديد فروش تسليحات به اعراب همچنين اسراييل و ... پهن كرده حالا حالا ها نبايد جمع بشه .........

اما در برد نهايي و پيروزي كامل ما در جنگ و حتي حمله مستقيم به خاك آمريكا !!!

چيزي نيستكه امكان پذير نباشه چند وقت پيش خود اين كشور يك اهرم بازندارندگي عليه خودش به نفع ما باز كرد ! اونهم طبق اعلام 20 و30 آمريكا مسولين يك شركت ايراني و آمريكايي رو به اتهام برنامه اي براي كار گذاشتن بمب هاي ... در آمريكا براي استفاده در زمان جنگ احتمالي عليه ايران در اين كشور بازداشت كردند وفعاليت اين شركت در آمريكا ممنوع شد !!!
اين يعني حتي در صورت پيروزى كامل ما اين كشور به خودش اجازه نخواهد داد به ما حمله هسته اي كنه و اين رو به مردم خودشون نشون دادند تا توجيه و فشار افكار عمومي مردم خودشون رو در صورت شكست سنگين در جنگ عليه ايران براي استفاده از تسليحات نا متعارف كاهش بدن ! و البته بگن كه به اين دلايل كه ممكن 11 سپتامبرها در اين كشور اتفاق بيفته ما حتي قدرت درگيري محدود هم با ايران نداريم !!!!
هر چند كه به نظر مياد اينكار رو بعنوانهشداري به اسراييل براي اهميت درك اقدام عليه ايران و به افكار عمومي خودشون جهت ايجاد وحشت روي مردم خودشون انجام داده باشند اما اونچه كه مشهوده نه تنها جنگ محدود بلكه استفاده از تسليحات اتمي در هيچ جنگي توسط آمريكا عليه ايران ممكن نيست و نخواهد بود !!! و حتي اگر ما به اسراييل حمله كنيم و اسراييل نتونه از اين تسليحات استفاده كنه باز هم امكان بكار گيري اون توسط آمريكا به نفع اين كشور وجود نداره !!! مگر اينكه بخوان بطور محدود اونهم عليه مناطق نظامي و يا پادگانهاي بيابوني از بمب هاي كوچك و تاكتيكي استفاده كنند!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از توضيحات منطقي آقاي واريور به نظر من:

هزينه اي كه استفاده آمريكا از بمب اتمي عليه ايران خواهد داشت به مراتب بيشتر از هزينه دفاع و نگهداري از اسراييل است.

من بعيد مي دانم اگر اسراييل در يك جنگ احتمالي با ايران حتي اگر در شرف نابودي قرار بگيرد , آمريكايي ها از بمب اتم براي نگاه داشتن اسراييل استفاده كنند.
به نظر من ما بايد گزينه استفاده آمريكا از بمب اتم عليه ايران را به استفاده اسراييل از بمب اتم عليه ايران تغيير بدهيم.

البته اسراييل براي استفاده از بمب اتم بايد از آمريكا اجازه بگيرد كه بعيد مي دانم آن ها همچين اجازه اي بدهند.
(باز هم تكرار مي كنم كه انشاا... نه آمريكا و نه اسراييل حتي فرصت آغاز جنگ عليه ايران را پيدا نخواهند كرد چه رسد به استفاده از بمب اتم)

icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوستان چرا بحث رو منحرف میکنند! کی حرفی از جنگ اتمی شد که شما قبل از آغاز سکته زدید؟!

استفاده از تسلیحات راهبردی همینطوری کشکی نیست که آمریکا بیاد و مثلا چند تا شهر ایران رو بزنه که فرضا در جنگ پیروز بشه و ایران هم بگه ای خدا کمرم شکست بدبخت شدم بریم تسلیم شیم!

یکمی با دید منطقی به قضیه نگاه کنید. نمیگم آمریکا چنین توانی رو نداره نه داره خوبش رو هم داره اونقدر بمب داره که حتی دهات ایران رو شخم بزنه اما در عمل قضیه متفاوت خواهد بود.

جنگ جهانی دوم و دکترین های مرتبط به تاریخ پیوست و مقایسه زمان حال با آن دوران صحیح نیست.

در زمان کنونی تنها یک استفاده کوچک از بمب اتمی منجر به مشروعیت بخشی به تسلیحات اتمی شده و این اقدام باعث ترس کشورهایی مثل چین و روسیه از حمله پیش دستانه اتمی آمریکا میشود که نتیجه آن میتواند پیش دستی همین کشورها علیه آمریکا باشد. تنها اثر کوچکی که بکارگیری نه تسلیحات اتمی بلکه بمبهای حاوی اورانیوم رقیق شده بر این دو کشور گذاشت بخصوص چین گسترش توپخانه اتمی بود در بعد زمین و دریا که در صورت بروز جنگ شاهد بکارگیری تسلیحات تاکتیکی اتمی از سوی این کشور خواهیم بود.

زمان هخامنشیان و رومیان نیست که فقط دو قدرت در جهان باشد و هر چه دل تنگت خواست بکنی.[/quote]

سعید جان با این که در اکثر مباحثی که دنبال کردم با شما هم عقیده بوده و هستم ولی در اینجا تحلیل های خوشبینانه شما کمی برای اینجانب ناقابل قبول (عجب کلمه ای شد!) می نماید!
با عرض معذرت امریکایی ها مغز خر گاز نزدند که این همه پول مفت رو صرف هزینه ساخت و نگهداری بمب های اتمی کنند و روز به روز نسل های جدیدتری از اونها رو تولید کنند. در حالت خوشبینانه میتوان گفت که این سلاح ها مخصوصآ برای استفاده بر علیه قدرت های اتمی ساخته شدند تا پا از گلیم خودشون درازتر نکنند ولی من فکر می کنم که این مطلب چندان هم درست نیست!

تحلیل شما موافق تحلیل اکثر کارشناسان نظامی و صد البته [b]عاقل [/b] دنیاست ولی به قول یکی از دوستان [b]درازگوش ها[/b] بر امریکا حکمرانی می کنند!

البته هیچ فردی انتظار حمله اتمی رو در همون اغاز جنگ نداره ولی شما فرض کن امریکا یا اسراییل حماقت کرد و به ایران حمله کرد و مراکز هسته ای که چه عرض کنم به طور قطع تمام زیربناهای اقتصادی و استراتژیک ایران رو بمباران کرد (حال فرض کنیم درصد موفقیت عملیات 50 درصد باشه) خوب واکنش ما چیه :

باز هم فرض کنیم که اونقدر قدرت داشته باشیم که اول امریکا رو از خلیج فارس بیرون ببخشید در خلیج فارس دفن کنیم! و دوم تن نحیف اسراییل رو هم یکمی !!! با موشک های مختلف قلقلک بدیم.
از طرفی طی بمباران های مداوم ده ها هزار کشته از ارتش امریکا و مردم اسراییل رو دستش بمونه خوب به نظر شما ادامه جنگ چگونه است؟!

امریکا وارد یک جنگ فرسایشی و طولانی زمینی میشه؟ (با کدام نیرو و بودجه؟؟!!)

امریکا تسلیم میشه و یکطرفه اعلام اتش بس میکنه!؟(و با خفت و خواری منطقه رو ترک میکنه! من که بعید میدونم)

امریکا به همان بمباران هوایی ادامه میده(خیلی بعیده چون نه ناو هواپیما بری باقی مونده و نه پایگاه هوایی سالم در کشورهای منطقه که هواپیماها بخوان از اونجا پرواز کنند و نه جرات و جسارت لازم در میان برخی کشورهای به ظاهر بی طرف! که بخوان به امریکا پایگاه بدن و نه اینکه زیاد عاقلانه به نظر بیاد بالاخره در طی این همه سورتی پرواز تعداد بسیاری هواپیما چه توسط نیروی هوایی ایران و چه توسط پدافند زمینی سقوط می کنند و کارایی این حملات به مرور کاهش پیدا میکنه)

امریکا سعی میکنه با راهکارهای سیاسی جنگ رو خاتمه بده (بسیار محتمله. اما مطمعنآ هیچ یک از طرفین حاظر به کوتاه امدن از خواسته هاشون نیستند خصوصآ ایران که تبدیل شده به یک شیر زخم خورده و مطمعنآ نباید از این شیر زخم خورده انتظار کوتاه امدن داشت !!! پس قائله راهکار سیاسی هم به بن بست میرسه)

خوب همه راهکارها به بن بست رسیده و ایران حاضر به کوتاه امدن نیست پس سناریوی زیر اغاز میشه :

چند عملیات تروریستی بزرگ در امریکا اتفاق میافته و هزاران نفر کشته میشن به طوری که عمق فاجعه 11 سپتامبر در مقابل این حمله تروریستی ترقه بازی بیش به حساب نیاد! و کل حمله به نام ایران زده خواهد شد!
چند دقیقه بعد تبلیغات وسیع و همه جانبه در تمام دنیا اغاز میشه و مردم تیتیش مامانی امریکا که احساس خطر کردند خواستار پایان جنگ و تنبیه شدید این حرکت گستاخانه ایران میشن و از دولتشون میخوان که به هر قیمتی که شده !!! این جنگ پایان بپذیره.

چند ساعت بعد رییس جمهور امریکا در طی سخنرانی شدیدالحنی اولتیماتومی 24 ساعته به ایران میده تا قطع نامه شورای امنیت مبنی بر پایان جنگ و اعلام اتش بس رو بپذیره در غیر اینصورت با پاسخ شدید ایالات متحده امریکا روبرو خواهد شد![b](بمباران اتمی)[/b]
و چند ساعت بعد تصاویری از تسلیح و اماده سازی بمب افکن های امریکا به بمب های اتمی در شبکه های خبری دنیا با اب و تاب فراوان و بزرگنمایی وسیع پخش میشه .[b][color=red](جهان در استانه نبرد اتمی)[/color][/b]

اما در ایران هول ولوله عجیبی در ایران راه افتاده و مردم با اضطراب فراوان در حال سرگردانی هستند (البته از مردم شجاع ایران بعیده ولی از افراد متمول و رفاه طلب شهرهای بزرگ خصوصآ ت... هیچ بعید نیست!
سران ایران مدام در شبکه های تلویزیونی حاظر میشن و از توخالی بودن تهدیدات امریکا سخنرانی میکنند و سعی در ارام کردن اوضاع دارند اما ...
چند ساعت مانده به پایان اولتیماتوم امریکا چند فروند بمب افکن امریکا بر فراز شهرهای ایران مشاهده میشه و دقایقی بعد در شبکه های خبری رییس ستاد مشترک ارتش امریکا اعلام میکنه که بمب افکن ها حامل بمب های اتمی بودند!!!!)

لحظات به سرعت سپری میشه و هیچکس به طور دقیق نمیدونه که امریکا چکار خواهد کرد؟!

ایا واقعآ ایران بمباران اتمی خواهد شد؟ هر چند مختصر و محدود!

یا اتفاقی دیگری خواهد افتاد و امریکا زیر حرفش خواهد زد و با خواری خفت از تصمیمش منصرف خواهد شد!






به نظر شما تکلیف چیست؟! ما باید چکار کنیم؟
تسلیم بشیم و خون هزاران شهیدی که در راه وطن کشته شدند رو نادیده بگیریم و با همه ارمان هامون خداحافظی کنیم و با سرافکندگی معاهده ترک مخاصمه رو امضا کنیم؟! یا اینکه تا اخرین نفر پای ارمان هامون بایستیم و با افتخار کشته بشیم و شاید به انتظار یک معجزه لحظه شماری کنیم!؟

در هر دو صورت ما صدمات بسیاری خواهیم خورد و انصافآ اگر چنین اتفاقی خدایی نکرده یکروزی بخواد اتفاق بیافته وضعیت ما بسیار اسفبار خواهد شد!(از ترسیم وقایع معذوریم!)

خوب میبینید که اگر قراره که جنگ به این نقطه ختم بشه حقیقتآ اغاز نشدن اون به هر قیمتی عاقلانه تر به نظر میاد!








[b]اما سناریویی که من فکر می کنم ایران برای چنین روزی پیش بینی کرده!!!!!![/b]

1 ساعت مانده به پایان اولتیماتوم خبری فوق العاده شوکه کننده دنیا رو بهت زده میکنه.

[size=1][color=red][b]ایران بمب اتمی ازمایش کرد!!!!!!![/b][/color][/size]

و تصاویر این ازمایش لحظه به لحظه از شبکه های خبری دنیا مدام در حال پخش شدنه.

بله یک انفجار 5 مگاتنی در خارج از جو زمین و در ارتفاع 2000 مایلی از سطح زمین روی داده و کلیه های ماهواره های مخابراتی ، تلویزیونی ،مکان یابی و جاسوسی از غرب هند تا شمال افریقا به طور کامل از کار افتاده و ارتباط خاورمیانه با دنیای خارج تا حد زیادی قطع شده .

همزمان با پخش صحنه های این انفجار خبر دوم ترس و حشت رو به جون امریکایی ها میندازه :

تصاویری واضح و روشن با موزیکی حماسی و اکنده وحشت از سیلوهایی غول پیکر و افرادی ماکس زده در داخل این سیلو ها که در حال Load موشک های ناشناخته و احتمالآ قاره پیما و با کلاهک اتمی هستند!!!!!!!!

رییس جمهور ایران طی نشستی اضطراری در صفحه شبکه های خبری دنیا حاضر میشه و پس از خواندن دعای همیشگی!!! و تنها با گفتن این جمله و با قاطعیت و لحنی شدید و اکنده از خشم اعلام میکنه که در صورت حماقت امریکا این کشور در اتش خشم ملت ایران خواهد سوخت و از صفحه روزگار محو خواهد شد!!!!!!!!!

بله سران امریکا با دستپاچگی فراوان در حالی که از سردرگمی به جنون افتاده اند با اعلام قبول تمام شروط ایران حاظر به ترک مخاصمه میشن و خفت و خواری منطقه رو برای همیشه ترک خواهند کرد !!! و پس از ان موج شکست های پی در پی سیاسی و اقتصادی امریکا اغاز میشه و در طی کمتر از 3 سال این کشور مضمحل و از درون متلاشی خواهد شد!!!



فکر کنم اگر از روی سناریوی بالا یک فیلم سینمایی ساخته بشه تمام رکورد های جهانی و هالیوودی رو بشکنه icon_eek :mrgreen:[/quote]

دوست گرامی این طرح بود یا داستان؟ یک بار دیگر خودتان ملاحضه کنید ...

پاسخهای لازم را دوستان بزرگوار مصطفی و واریور ارایه کردند و چیز خاصی باقی نیست تا عارض شوم اما نکته ای که باید گفت این است که متاسفانه شکست دادن آمریکا از راه کلاسیک ناممکن است. نگفتم غیر ممکن بلکه ناممکن به این دلیل که از نظر اقتصادی و صنعتی و توان نظامی هیچ کشوری توان مقابله مستقیم با این ابرقدرت را ندارد. اینکه فرمودید در آن لحظه سرنوشت ساز اولتیماتوم (که رساندن داستان به این نکته خود نامعقول است و زیرساخت مناسبی ندارد! حالا اینو بیخیال!) ایران بمب اتمی آزمایش کند! که چه شود؟ اولتیماتوم را از احتمال 50 50 به 100% تبدیل کنیم؟ اینکه سران غرب این ریسک را حتما مرتکب شوند که حتی با اصابت چند موشک هسته ای به اروپا یا آمریکا کل ایران را نابود کنند؟ واقعا این آزمایش چه فایده ای جز نابودی سریعتر خودمان خواهد داشت؟

اینکه از مسائل نظامی سررشته ندارید دلیل نمیشود در مسائل غیر نظامی و صرف مقایسه ای هم ناتوان باشید! حساب دو دو تا چهار تاست و گمان نمیکنم چندان پیچیده باشد.

درباره ضربات وارد به آمریکا هم قبلا در چند تاپیک مانند مجتمعهای صنعتی نظامی بحث شده و الان هم واریور بصورت خلاصه اصل کلام را توضیح داد که آمریکا حتی با نابودی ناوگان پنجم دریایی اش هم از بمب اتمی استفاده نخواهد کرد چون این جنگ یک خط قرمز دارد و آن حفظ موجودیت اسرائیل است که تا ایران از آن عبور نکند هرگز آمریکا تمایلی به پایان آن نخواهد داشت و چه بسا کشورهای منطقه را هم در جهت سود بیشتر ترغیب به همراهی علیه ایران کند. فکر میکنید از ویتنام که تا 9000 هواگرد آمریکا را سرنگون کرد بشتر هواگرد خواهیم زد یا بیشتر از ژاپن ناو جنگی غرق خواهیم کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.