151crows

ارتفاع سنج فشاری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام و تشكر
يك سؤال ساده چرا از فشار جيوه استفاده نكردند؟ كوچكترين نشتى يا اخلال در هوا باعث اطلاعات غلط مى شود؟
بماند كه دما خودش پارامتر موثرى است

اگر سرعت از حدى بالا رود محاسبات فشار تغيير مى كند
براى همين از فشار سنج كنار چرخ استفاده مى شود و هم در نوك هواپيما
حال محل نصب اين لوله پيتوت كجاست؟
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و تشكر
يك سؤال ساده چرا از فشار جيوه استفاده نكردند؟ كوچكترين نشتى يا اخلال در هوا باعث اطلاعات غلط مى شود؟
بماند كه دما خودش پارامتر موثرى است

اگر سرعت از حدى بالا رود محاسبات فشار تغيير مى كند
براى همين از فشار سنج كنار چرخ استفاده مى شود و هم در نوك هواپيما
حال محل نصب اين لوله پيتوت كجاست؟

سلام

در مورد یک سوال ساده شما و در حد معلومات خودم : فشارسنج جیوه ای بسته به زاویه با خط وصل کننده آن نقطه تا مرکز زمین درجات متفاوتی را نشان می دهد ( در واقع در فشار سنج جیوه ای ارتفاع جیوه منطبق به خط وصل کننده آن نقطه تا مرکز زمین نشانگر فشار صحیح است و نه طول جیوه موجود در لوله ) . این مساله در وسیله نقلیه ای مانند هواپیما که مانور آن در فضای سه بعدی اتفاق می افتد باعث خطا است ( البته راه حل هایی متصور است که بماند ) .

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
در مورد یک سوال ساده شما و در حد معلومات خودم : فشارسنج جیوه ای بسته به زاویه با خط وصل کننده آن نقطه تا مرکز زمین درجات متفاوتی را نشان می دهد ( در واقع در فشار سنج جیوه ای ارتفاع جیوه منطبق به خط وصل کننده آن نقطه تا مرکز زمین نشانگر فشار صحیح است و نه طول جیوه موجود در لوله ) . این مساله در وسیله نقلیه ای مانند هواپیما که مانور آن در فضای سه بعدی اتفاق می افتد باعث خطا است ( البته راه حل هایی متصور است که بماند ) .

دقيقا
ولى داشته فكر مى كردم امكان توپك جيوه اى نبود؟ كه جاذبه بى تأثير شود ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

لوله پیتوت معمولا در جایی جولوی هواپیما ، زیر شیشه کناری خلبان است . فشارسنج جیوه ای فشار مطلق هوا را به ما نشان میدهد ، اما این وسیله فشار را نسبت به فشار داخل کپسول ارتفاع سنج نشان میدهد. مذیتی که دارد هم این است که می توان آن را نسبت به فشار آن روز فرودگاه مبدع یا مقصد تنظیم کرد . البته ارتفاع سنج میزان خطایی هم دارد که با نزدیک شدن به فرودگاه مقصد ، با اطلاعاتی که برای فرودگاه فراهم است مثل ILS , localiser [جبران می شود.

 همچنین یه سری دیگه از دستگاه ها مانند ارتفاع سنج رادیو یی و ماهواره ای نیز به صورت همزمان ارتفاع سنجی می کنند . که البته ارتفاع سنج رادیوو از ارتفاع 2500 پا یی پایین تر نزدیک فرودگاه در دسترس است.

در ضمن نشتی در دبی هوا تاثیر دارد نه فشار آن. لوله پیتوت رو هم ورودیش رو یکم از بدنه هواپیما فاصله میدن تا اغتشاشات روی اون تاثیری نذاره. در ضمن طراحی لوله هم به خوبی صورت گرفته. دارای یک گرمکن برقی هم هست که از یخ ضدگی محافظت بشه. در فرودگاه هم روپوش روش میکشن برای محافظت از گرد و غبار ( رمان های قرمز که شاید دیده باشید ) . بعد از مسائلی مانند طوفان شن نیز بررسی میشن.

http://glostransporthistory.visit-gloucestershire.co.uk/images/Air_Airbus_A330_F-GZCP_pitot.jpg

https://luckybogey.files.wordpress.com/2009/06/pitot_pic.gif?w=640

 

http://www.airteamimages.com/pics/142/142381_800.jpg

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دقيقا
ولى داشته فكر مى كردم امكان توپك جيوه اى نبود؟ كه جاذبه بى تأثير شود ؟

به نظر بنده در هر حال چون جیوه خیلی چگال است کوچکترین شتابی نیروی زیادی ایجاد میکند که منجر به تغییر سطح جیوه و در نتیجه خطای بالا در تعیین ارتفاع میشود.

ویرایش شده در توسط jarmenkill
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان این ارتفاع‌سنج ها الکترونیکی هستن؟

 

یعنی ارتفاع رو الکترونیکی می‌سنجن در هواپیماها و تجهیزات مشابه؟ روش انجام به چه صورتی هست؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام  

الان این ارتفاع‌سنج ها الکترونیکی هستن؟

 

یعنی ارتفاع رو الکترونیکی می‌سنجن در هواپیماها و تجهیزات مشابه؟ روش انجام به چه صورتی هست؟

 


خیر الکترونیکی نیستن. روش انجام به طور کامل در متن آمده.  این وسیله یک اصل اساسی داره و اونم استفاده از اختلاف فشار در اون کپسول و اختلاف فشار محیط است . روش کارش هم کاملا مکانیکی است . فرض کن یک بادکنک داری که نصفه بادش کردی . حالا اگه این بادکنک رو به بالای کوه ببری ، چون اونجا فشار هوا کمتر از فشار هوای شهر شما است و فشار کمتری به دیواره بادکنک وارد میشه ، پس در نتیجه بادکنک بزرگ تر می شه. اگر هم بری به سطح دریا ، چون اونجا فشار بیشتر و در نتیجه فشار بیشتری به دیواره بادکنک وارد می شه و بادکنک کوچک می شه . حالا این دستگاه میاد با یه سری چرخدنده و میله و تنظیم شده از اندازه بادکنک ازتفاعی که شما درش قرار داری رو میگه. مثلا اگه سایز بادکنک یک و نیم برابر شده باشه میگه هزارپا اومدی بالا و اگه سایز بادکنک دوبرابر شده باشه عقربه 2 هزار پا رو نشون میده . اگه هم که بادکنک کوچیک بشه میگه ارتفاعت اومده پایین. 

 

قطعه الکترونیکی هم نداره .

ویرایش شده در توسط 151crows
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دقيقا
ولى داشته فكر مى كردم امكان توپك جيوه اى نبود؟ كه جاذبه بى تأثير شود ؟

سلام 

توپک جیوه ای ؟ منظورتون رو متوجه نمیشم . 

در فشارسنج استاندارد جیوه ای این ارتفاع جیوه است که نشانگر فشار است ، حالا توپک چطوری میتونه ارتفاع داشته باشه و با توجه به حرکتهای سه بعدی وسیله حامل ، مدرج باشه ؟ 

راه حل شما زمانی قابل اجرا است که فشارسنج جیوه ای رو روی یک ژیروسکوپ مستقر کنیم ؟!

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام در باره نقطه he و hf كمي توضيح مي دهيد راستش سر كلاس اصلا درست متوجه نمي شم بخصوص ست كردنش رو ، تفاوت بولدن تويوب و انرويد رو هم ذكر كنيد ممنون ميشم
اگر توانستيد لطفا ابقي اينديكيتور هاي هواپيما رو بخصوص ساختار و شيوه عملكردش رو بي زحمت توضيح مي دهيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.