gholam22

Northrop Tacit Blue

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

اگر به ورودی هوای این هواپیما دقت کنید با خروجی موتور توربوفن اون در یک راستا نیست.

دلیل استفاده از این طرح این است که بتونن نازل موتور جت رو بیارن وسط هواپیما که اگه از این روش استفاده نشه مجبورن از هواپیمای سه جته یا دارای موتورهای تعداد زوج استفاده کنن. با استفاده از این روش هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیمای سه جته دیگه تحمیل نمیشه . و میتونن با یک موتور یک نازل در انتهای هواپیما با برآیند نیروی ایده آل داشته باشن. البته در هواپیما های بال پرنده به خاطر اینکه طرح آیرو دینامیکی به هم نخوره باید از این طرح استفاده کنن.

یه دلیل دیگه هم یه جایی خوندم اینه که یه طرح S مانند به ورودی هوا میدن تا اینجوری امواج رادار از داکت هوا و پره های کمپرسور کمتر بازتات به بیرون داشته باشه. این طرح در هواپیمای بی 2 هم استفاده شده

در یکی از سایت های خارجی میزان صدای دو موتور یکسان با دو داکت رو مقایسه کرده بود که موتور دارای این نوع داکت صدای کمتری ازش متساعد شده بود.

. به عکس های زیر دقت کنید:

http://static.ipaustralia.com.au/store1/19/98/08/69/67/image_1.png

http://www.patentbuddy.com/abstractimage?patentNo=5299760&kindCode=A&country=US

ویرایش شده در توسط 151crows
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر فراروان

خیلی وقت بود خلا تاثیت بلو رو اعصاب بود ، نه کسی سراغش می رفت ، و نه خودم از پس کار های نیمه کاره و عقب افتاده برمی اومدم که برم سراغش . 

اما در مورد متن : تاجایی که می دونم این پروژه ی اثبات گر فناوری بر اساس نقش جنگنده طراحی نشده بود ، که پلتفرم اون (هرچند تاکید می کنم که یک تکنولوژی دمانستریتور بود) مناسب اجرای ماموریت های isr تاکتیکی در میدان نبرد بود . و از طرف دیگه مجددا بر خلاف انچه در متن قید شده "محققان نورثروب که تجربه کار بر روی پروژه ی افسانه ای  B-2 Spirit را داشتند" تاجایی که در خاطر حقیر هست این پروژه مربوط به قبل از بمب افکن بی2 بود . 

به هر حال این پرنده پروژه ی بسیار مهمی بود و هست در تاریخ هوانوردی به خصوص هوانوردی استیلث و از جز به جز دستاورد های اون هنوز هم داره استفاده میشه

انشاالله به لطف و همت دوستان در اینده به این پروژه و موارد مشابه بیشتر پرداخته شه 

با تشکر مجدد

 

[aparat]BuroS[/aparat]

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 . و از طرف دیگه مجددا بر خلاف انچه در متن قید شده "محققان نورثروب که تجربه کار بر روی پروژه ی افسانه ای  B-2 Spirit را داشتند" تاجایی که در خاطر حقیر هست این پروژه مربوط به قبل از بمب افکن بی2 بود . 

با تشکر فراوان وعرض پوزش از جناب عالی و دوستان.اشتباه از بنده بود در ترجمه روسی به انگلیسی از گوگل  کمک گرفتم و  دچار اشتباه شدم.اصلاح شد بازم معذرت میخوام.ظاهرا از تجربیات این  پرنده در ساخت B-2 استفاده شده.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.