MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

سایت عصر ایران در اقدامی قابل توجه و تقدیر گزارش بسیار متاثر کننده ای از فوعه و کفریا منتشر کرده.

http://www.asriran.com/fa/news/514552/تک-تیراندازها-هر-روز-مردم-این-دو-روستا-را-هدف-می-گیرند-کودکان-اسامی-بسیاری-از-غذاها-را-فراموش-کرده-اند-جیره-غذایی-هر-فرد-برای-چهار-روز-یک-و-نیم-قرص-نان-است-21-اتوبوس-اجازه-خروج-نگرفتند-گزارش-تصویری-دلخراش

واقعا رسانه های ما در این مورد خیلی کم کار بودن. ادعا میکنیم قدرت رسانه ای طرف مقابل رو نداریم که ادعای درستیه ولی دلیل نمیشه کلا کاری انجام ندیم. گزارش هایی از این دست و بازتاب آنها در شبکه های اجتماعی و فعالیت در شبکه های اجتماعی میتونه تاثیر خوبی در شناساندن چهره کثیف تروریست ها داشته باشه. ویرایش شده در توسط rs7000
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من هیچ وقت نفهمیدم منظور رسانه های غربی از گروه های مخالف غیر افراطی (که غربی ها بهشون میگن غیر جهادی) چیه؟

منظور کلمه ی Moderate  هست و یعنی گروههای معتدل. از نظر غرب دولت اسلامی موسوم به داعش و جبهه ی النصره تروریست هستن بقیه "میانه رو" و"معتدل " هستن .

ویرایش شده در توسط armagdon

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تازه میفهمم چرا بعضی وقت ها کار تصرف اراضی توی غوطه انقدر طول میکشه.....به غیر از مزارع بخش مرکزی که تا جنوب ادامه پیدا کرده تقریبا بافت شهری متراکمی داره
مخصوصا بخش غربی و شمال غربی icon_eek icon_eek icon_eek




همین برای میزان سختی جبهه غوطه شرقی بس که

فرانسوی ها در زمان اشغال سوریه هیچ گاه نتوانستند
بر غوطه شرقی تسلط پیدا کنن


ودرسته بافت غربی وجنوب غربی سخته ولی با پاکسازی مزارع کار خیلی راحت می شود
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سایت عصر ایران در اقدامی قابل توجه و تقدیر گزارش بسیار متاثر کننده ای از فوعه و کفریا منتشر کرده.

http://www.asriran.com/fa/news/514552/تک-تیراندازها-هر-روز-مردم-این-دو-روستا-را-هدف-می-گیرند-کودکان-اسامی-بسیاری-از-غذاها-را-فراموش-کرده-اند-جیره-غذایی-هر-فرد-برای-چهار-روز-یک-و-نیم-قرص-نان-است-21-اتوبوس-اجازه-خروج-نگرفتند-گزارش-تصویری-دلخراش

واقعا رسانه های ما در این مورد خیلی کم کار بودن. ادعا میکنیم قدرت رسانه ای طرف مقابل رو نداریم که ادعای درستیه ولی دلیل نمیشه کلا کاری انجام ندیم. گزارش هایی از این دست و بازتاب آنها در شبکه های اجتماعی و فعالیت در شبکه های اجتماعی میتونه تاثیر خوبی در شناساندن چهره کثیف تروریست ها داشته باشه.

سلام

شما به نکته ی خوبی اشاره کردین و اون هم بی توجهی رسانه های داخلیه

اما نکته ی جالبتر برای من که هر روز چند بار سایت عصر ایران رو رصد میکنم  این نکته بود که

این سایت معمولا بصورت ضمنی طرف مقابل محور مقاومت  و روسیه رو به صورت زیرکانه و غیر مستقیم متهم  میکرد و میکنه

مخصوصا روسیه رو

اما جالب ترین نکته که شاید خیلیا ندینش بخش "دیدنی های امروز" این سایت هست که هر روز  در قالب چند عکس به موضوعات جهان میپردازه

در چند ماه گذشته من تقریبا هر روز این قسمتوچک کردم و عکس هایی که مربوط به عراق و سوریه بود   یا مربوط به رشادت های نیروهای کرد در عراق و سوریه زیر پرچم امریکا بود!! یا اوارگی مردم عراق بعد از حملات ارتش و حشد و بدبختی مردم بخاطرحملات ارتش!!  یا عکس مردم شرق حلب که توسط بمباران روسی سوری کشته میشن!!
و در عنوانین این عکسا عبارت تروریست وجود نداشت و فقط عبارت مخالفان دولت یا امثال ذالک گفته میشد و ابدا عکسی از رشادت های حشد و ارتش عراق یا جنایت تروریستا در غرب حلب و حتی یک عکس از محاصره ی فوعه وکفریا نمیزاشتن!! در واقع بدون گفتن حرفی و صرفا با تبلیغات بصری طرفداری خودشونو از معارضین و نیروهای تحت امر امریکا نشون میدادن.
منم امروز از گزارش عصر ایران راجب مظلومیت مردم فوعه و کفریا بشدت شکه شدم/این یه گردش 180درجه در کار رسانه ایه

  • Upvote 12
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
Turkey FM Cavusoglu: foreign groups Hezbollah need to leave Syria&Iran DM Dehqan respond سردار دهقان
 
https://www.youtube.com/watch?v=K2XWJ6ycqkE
 
 چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه: حزب الله  باید خاک سوریه ترک کند و پاسخ سردار دهقان به ان
 اخیرا وزیر امور خارجه ترکیه آقای چاووش اوغلو در نشست خبری مسکو بعد از اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مورد آتش بس گفتند که آتش بس حتی باید شامل نیروهای حزب الله لبنان هم باشد و ایران را دعوت کرد به توقف حمایتش از حزب الله لبنان؛ آیا ایران قبول می کند تا حزب الله لبنان ملزم به آتش بس شود ؟ من فکر می کنم ترکیه باید به یک سوال جواب بدهد؛ قبل از اینکه بخواهند نسبت به دیگران قضاوت کنند یا خواسته ای داشته باشند آیا ورود آنها به خاک سوریه با درخواست دولت سوریه بوده است؟ یا تصمیم خودشان بوده؟ اگر با درخواست دولت سوریه بوده باید هر زمانی هم که دولت سوریه خواست آنها خارج شوند اگر درخواست دولت سوریه هم نبوده آنها متجاوزند و یک متجاوز نمی تواند حقی برای خودش قائل باشد؛ روسیه و ایران به دعوت دولت رسمی حاکم بر سوریه که دولت قانونی، مشروع و دولت منتخب مردم است به آنجا رفتند.
هر زمانی که دولت سوریه نیازی به همراهی نداشته باشد ایران و روسیه ادعایی برای ماندن ندارند من فکر می کنم آقای وزیر خارجه ترکیه به جای اینکه فرافکنی کند مقداری مسئولیت پذیر باشد و ببینید چرا خودشان این فضا را مطرح کردند و چرا این اتفاقات افتاده و اگر آنها خطا نمی کردند امروز خطا هایشان را با خطا نمی خواستند جبران کنند.* چون موضوع حزب الله لبنان را مطرح کردید بعضی منتقدان ورود ایران به جنگ سوریه را به خاطر حزب الله می دانند یعنی ایران نگران بود کریدوری که برای حمایت از حزب الله در سوریه و لبنان دارد را از دست بدهد آیا واقعاً این چنین هست؟  ببینید بحثی که ما در منطقه داریم و حضور ما را معنی دار می کند بحث جبهه  مقاومت است. جبهه مقاومتی که در مقابل تجاوز و اشغال گری رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت می کند.
طبیعتاً در محور مقاومت حزب الله و سوریه جا می گیرند حتی می توانیم بگوییم حماس هم چنین نقشی را که در جنگ 22 روزه ایفا کرده است. به هر حال آنها مورد هجوم قرار گرفتند و مقاومت کردند و رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه ساختند لذا اساساً ما این را اعلام می کنیم و رسماً هم اعلام می کنیم که هر جایی از دنیا هر گروهی که به شکل جدی بخواهد با رژیم اشغالگر صهیونیستی یا توسعه طلبی نظام سلطه مقابله کند ما در کنار او خواهیم بود و به او کمک می کنیم اینکه حالا گفته می شود ما رفتیم به خاطر حزب الله آنجا نیز این طور نیست. دولت سوریه رسماً از ما برای مقابله با این جریان تروریستی دعوت کرده ما هم به حد نیاز در بحث آموزش و مشاوره حضور پیدا کردیم.
In an interview with broadcaster AHaber, Cavusoglu also said all foreign fighter groups in Syria - including Hezbollah - need to leave the country. His comments come a day after Turkey said it and Russia had prepared an agreement for a ceasefire.
"We are on the verge of an agreement with Russia. If everything goes alright, we will make this agreement. Russia will be the guarantor of the regime," Cavusoglu said, adding the deal could be implemented before the new year.
"Russia and Turkey are guarantors in the agreement being worked on in Ankara. There is nothing final on whether Iran will sign it as a guarantor... All foreign fighters need to leave Syria. Hezbollah needs to return to Lebanon."
Cavusoglu's comments appear to signal tentative progress in talks aimed at reaching a truce. However, Ankara's insistence on the departure of Syrian President Bashar al-Assad could complicate negotiations with his biggest backer, Russia.
ویرایش شده در توسط yavarrr
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها سردارپاسـدار «غلامعلي قلي زاده» ازرزمندگان دفاع مقدس ، درراه دفاع ازحرم عقیله بنےهاشم (س) به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

sh~41.jpg

شادي ارواح مطهر شهداي محب اهل بيت سلام الله عليهم صلوات

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آهنگ فوق العاده زیبا و حماسی أغنية عنا رجال 

https://www.youtube.com/watch?v=pFVEv-P-58I&feature=youtu.be&t=11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پهپاد ناشناس فرمانده نظامی النصره در سوریه را هدف قرار داد

 

 

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/13/1285175/%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%B5%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF

 

 

 

===

7- ارسال کپی مطالب خبری ، تحلیل های مرتبط با حوادث سوریه ، از خبرگزاری ها ، وبلاگ ها ، وبسایتها و.... داخلی و خارجی ، "بطور کامل ممنوع "خواهد بود و در صورت جالب بودن موضوع ، صرفاً لینک مطلب می بایست در تاپیک ارسال گردد .

 

ضمناً فونت استاندارد انجمن را رعایت کنید / ویرایش شد

ویرایش شده در توسط MR9
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از منظر دیگر ترک ها با این وضعیت سرزمینی امکان نفوذ ذر خاورمیانه را ندارند و تمام زوری که سر سوریه و عراق می زنند ناشی از همین مسئله است . 

میشه این قسمت از فرمایشاتتون رو بیشتر توضیح بدین؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member