MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

نوبره بخدا...

طرف راست راست اومده توو خاک یه کشور مستقل داره زمین میگیره بعد ما باید دعا کنیم بشه تکونشون داد بعد ها :neutral: صدام کجایی که با تانک های سوار بر تانکبر و سرعت جابجایی بالا جلوی ترکیه رو بگیری :neutral:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ائتلاف آمریکایی به نیروهای مقاومت در محور رود فرات با بهانه اینکه به نیروهای اس دی اف حمله کردند حملات هوایی انجام داده. امیدوار باید بود بلندپروازی ها و کینه های! ترامپ را یکهو سر مقاومت خالی نکرده باشه و خسارات زیادی متحمل نشده باشیم. ماجرای عجیبی هم هست تو این اثنا که کردها یکطورهایی لااقل در سطح محدود مجبور به ارتباط گیری با سوریه شدند برای عفرین ناگهان این اتفاق رخ بده و آمریکا هم شده باشه آتش بیار معرکه.

باید مواظب بود آمریکا که کاملا و واضحا و قصدا دنبال کوچکترین بها نه ای است که محور مقاومت را در سوریه تضعیف کنه به روال رژیم صهیونیستی در بمباران کردن دلبخواهی و تفریحی سوریه نرسه و هر چه بافتیم را پنبه نکنه.

دیدار غیرمنتظره وزیر امور خارجه ترکیه از ایارن هم شاید مربوط به همین استقرار در العیس و تماس های مکرر ایران با روسیه باشه. به هر حال ترک ها واقعا نیروی زیادی را گسیل کردند و علاوه بر خودروهای زرهی، خودروهای تاکتیکالی که در عفرین الان تحت استفاده ارتش آزادی هاست هم بین کاروانشون دیده میشه که کاربرانش شاید در آینده و یا حتی همین حالا همون تروریستهای مستقر در اون اطارف باشند. در حقیقت مسیر مناسبی برای کمک مستقیم به تروریستها در حلب و ادلب در لوای تجهیز کاروان ترکها.

 

پ ن: سخنگوی آمریکایی ائتلاف ادعا کرده نیروهای مقاومت به یکی از مقرهای اس دی اف حمله کردند و با برخورد چند گلوله توپ در 500 متری این مقر نیروهای آمریکایی وارد عمل شدند و با حملات توپخانه و هوایی متاسفانه بیش از 100 نفر از نیروهای مقاومت را به شهادت رسوندند.

تجهیزات به کنار ولی جایگزینی نیروها ی زبده برای ما بسیار سخت هست. چه از نیروهای افغان و عراقی گرفته تا حزب الله و سپاه که به اندازه ی کافی تحت فشار بودند در این سال ها.

یکی از نیروها و فرماندهان زبده میدانی سهیل حسن و تایگر فورس هم دیروز به شهادت رسیده در محور تل سلطان. سرهنگ شکور.

 

پ ن2: سفیر روسیه در دمشق گفته آمریکا داره مقدمات یک حمله ی جدید به سوریه را مهیا میکنه. به نظر آمریکا هم رویه ی اسرائیل را پیش گرفته و هر از چندگاهی به یک بهانه برخی زیر ساخت ها ( احتمالا در یک تقسیم بندی متناسب، نیروی هوایی و پایگاه ها و پدافند ) را هدف قرار میده تا از سوریه همینی هم که مونده از بین بره و لااقل قدرتی برای حکومت در آینده وجود نداشته باشه. ( با ادامه ی تحریم تسلیحاتی هم در آینده خریدی هم نمیتونه داشته باشه و حتی بعد از تغییر حکومت هم بسته به نوع حکومت میتونه تنظیم کنه چقدر هدف راحتی برای اسرائیل باشه از منظر نظامی )

در مورد ترکیه هم در خبرها بود که نیروهای ترک شروع کردند به گشت در اتوبان حلب-دمشق و قصدهایی برای برپایی برخی نقاط دیگه دارند از جمله در فرودگاه تفتاز. با این اوضاع هرگونه هدف قرار دادن تدارکات و خودروهای تروریستها مشکل میشه چون ترددشون در همین گشت های ترکی میتونه رخ بده. به نظر مرزبندی فعلی باقی خواهد موند و شاید در این منطقه دیگه پیشروی ای را نداشته باشیم و البته ترکیه و روسیه بدشون نمیاد فوعه و کفریا به همین شکل گروگان طور در ادلب باقی بمونه برای فشار به ایران و هم پیمانانش در سوریه.

در مورد غوطه باز هم با پیشروی های میلیمتری سوری ها فشارها از هر طرف بیشتر شده برای توقف عملیات.

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همونطور که خوندید و شنیدید یکی دو روز قبل اسرائیل دوباره حمله هوایی به دمشق انجام داد و سوری ها هم ادعا کردن با این حمله یا حداقل بخش هایی از اون مقابله کردن . اینبار بر خلاف دفعات قبل سوری ها تصاویری از قطعات موشک یا موشک های منهدم شده رو منتشر کردن :

 

thumb_6-3.jpgthumb_5-3.jpgthumb_4-4.jpgthumb_3-7.jpgthumb_2-11.jpgthumb_1-54.jpg

 

در مورد تلفات حمله ائتلاف هم ظاهرا سوری ها 25 کشته و زخمی رو تائید کردن و تلفات 100 نفر رو تکذیب کردن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
26 minutes قبل , Blanco گفت:

همونطور که خوندید و شنیدید یکی دو روز قبل اسرائیل دوباره حمله هوایی به دمشق انجام داد و سوری ها هم ادعا کردن با این حمله یا حداقل بخش هایی از اون مقابله کردن . اینبار بر خلاف دفعات قبل سوری ها تصاویری از قطعات موشک یا موشک های منهدم شده رو منتشر کردن :

 

thumb_6-3.jpgthumb_5-3.jpgthumb_4-4.jpgthumb_3-7.jpgthumb_2-11.jpgthumb_1-54.jpg

 

در مورد تلفات حمله ائتلاف هم ظاهرا سوری ها 25 کشته و زخمی رو تائید کردن و تلفات 100 نفر رو تکذیب کردن .

اون نازل سوخت مایع هست، کدوم موشک اسرائیل سوخت مایع هست؟؟؟

موشک‌ها و راکت‌های دقیق اسرائیل همه سوخت جامد هستند، موشک‌های هواپایه هم همچنین.

اینا بنظر (لااقل اون نازل) مال خود سوری هاست، ممکنه مال موشک سامانه اس ۲۰۰ باشه.

پی نوشت...

الان عکس‌هارو چک کردم بنظر موتور 5D67 هست برای موشک سام ۵ هست.

ویرایش شده در توسط rozbeh

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام. عجب ماجزایی شده سوریه. نیروهای تایگر دوباره یک حرکت رو تکرار کردند که دفعه قبل نتیجه داد امیدوارم باز هم نتیجه بده. در محاصره قبلی داعش، نیروهای سوری یک مسیر به سمت ادلب برای اونها باز کردند و داعش مزاحمت های قابل توجهی برای تروریست های ترکی و النصره و احرار و ... بوجود اورد. خوب امروز پاکت(همون لغتی که دوستان قبلا اشاره کردن) کامل پاکسازی شد البته داعش با حرکت نیروها به سمت ابودالی رفته و دوباره به نیروهای تروریست ادلبی رسید. (مثل یک جوش زیر پوستی هی فشارش میدن به سمت بیرون) 

با ورود ترک ها به العیس و توافق احتمالی روسیه با ترکیه، احتمالا اون مسیر فعلا بسته میشه برای مقاومت. البته شاید مثلا باز داعش و هل بدیم اونطرف که البته فاصله کمی زیاده اما خدا رو چه دیدی. حرکت دیگه به باقی مونده این هست که فعلا سراقب و ادلب رو بیخیال بشیم و با ایجاد یک پاکت دیگر ، شهر های مورک و خان شیخون رو در محاصره قرار بده. چون اولا بین ادلب و خان شیخون فاصله و روستا زیاده، واینکه باعث کاهش تجمع تروریستا اطراف ابوظهور و الحاضر بشه(چون با ایجاد پایگاه ترکیه در ادلب دیگه تروریست و ترک قابل تفکیک نیستن و حاشیه امنیت میشه براشون) . یه نکته دیگه اینکه بهتره دمشق فعلا غوطه شرقی رو بیخیال بشه و شرایط رو حفظ کنه و تمرکز نیروهوایی رو بر همین ادلب بزاره. چون فکر میکنم غوطه شرقی وضعش بسیار وخیم تر هست و فعلا پیشروی ناممکن هست.

البته خبر هایی هم شنیده میشه که ممکنه مقاومت در اطراف العیس حرکت هایی بزنه حتی بدون موافقت روسیه

 

http://cdn.persiangig.com/download/5Zo9xmbNFB/سوریه بهمن.png/dl

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه خبر تحلیلی تو فارس خوندم,به نظرجالبه

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13961120000470

 

خدامیدونه باز توفکر اردوغان وترکیه چیه از این حرفا

انشاالله که بگو مگوش با آمریکا واقعی باشه,هرچند که از ترکیه بعیده -_-

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوباره سناریوی و نقشه کارآمد و بسیار عالی منطقه عقیربات در حما تکرار شد. اینبار در لحطات پایانی بسته شدن کیسه ی منطقه حومه های (حلب، حما و ادلب) در جنوب خناصر،تعداد تقریبی 500 داعشی از این منطقه خارج شده و خود را به منطقه تروریستها در ادلب رساندند و سه روستای ام الخلاخیل، مشیرفه شمالی و لویبده شمالی رو از النصره گرفته و اشغال کردند. 

دو سناریو رو برا این خروج مطرح میکنند ( سناریوی ارتش سوریه و سناریوی مخالفان)

1- ارتش سوریه و مقاومت پس از پاکسازی کیسه و جمع کردن تتمه داعشی ها در روستای سروج، یک گذرگاه امن بسمت غرب یعنی ادلب فراهم میکنه. و این دسته داعشی پس از عبور از مناطق تحت کنترل دولت سوریه و به محض رسیدن به خطوط النصره و دوستان با اونها درگیر میشه و کنترل این سه روستا رو بدست میگیره. البته این تئوری تروریستها هستش.

2- ورژن  ارتش سوریه از ماوقع: در انتهای عملیات پاکسازی کیسه ی جنوب خناصر تتمه داعشی ها  که در منطقه بسیار کوچکی محدود شده بودند،بصورت انتحاری و ارسال سه خودرو بمبگذاری شده به خطوط ارتش در غرب سروج حمله میکنند و با فشار و نبرد راه خودشون رو به سمت ادلب باز میکنند. و پس از رسیدن به منطقه ادلب با تروریستها وارد درگیری میشن. لبخند

ورود داعش به ادلب بعد جدیدی به نبردهای آینده در این منطقه خواهد داد. آنچه مسلم است داعش توان زیادی از بقیه تروریستها تلف خواهد کرد،و حمله مقاومت به مناطق تحت کنترل داعش، حساسیت کسی رو بر نمی انگیزد.

با داعش باید مثل تیله که زیر فرش مونده رفتار کرد، اونقدر حولش بدیم تا زیر فرش قل بخوره و از لبه فرش بره بیرون( حولش بدیم تا برسه به مرز ترکیه و از اونجام بره اروپا و...)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد از حمله دوباره اسراییل به سوریه و واکنش دفاع هوایی سوریها  . خبر سقوط یک جنگنده اف شانزده اسراییل منتشر شده . رسانه های این رژیم گفتن این سقوط ربطی به حملات به سوریه نداشته و به علت نقص فنی بوده و مدیون هستید که کمی هم فکر کنید سقوط در نتیجه اصابت موشک سوری بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوع کمی پیچیده شده. امیدوارم به خیر بگذره. با فراغت ارتش سوریه و امکان اعزامش برای پااکسازی جنوب سوریه به نظر اسرائیل یک بازی جدی و خطرناک را شروع کرده.

اول اسرائیل ادعا کرده یک پهپاد ایرانی وارد حریم فلسطین اشغالی شده و یک بالگرد اون را سرنگون کرده و بعد به این بهانه به نقاط مختلفی در سوریه که به ادعاشون در به پرواز دراوردن این پهپاد نقش داشته حمله کرده. ( احتمالا این بار این موضوع را بهانه کرده که مستقیما مقاومت را در سوریه هدف قرار بده و به چند نقطه هم گویا حمله کرده که گمان میره با توجه به ادعاش یکیش منطقه ای باشه که ما پهپادهامون را نگه داری میکنیم )

بعد هم که گویا این حملات دامنه دار شده پدافند سوری ها عکس العمل نشون داده که یک اف-16 و در برخی منابع یک بالگرد ساقط شده.

اسرائیلی ها شروع کردند به هیاهو و بدون اشاره به حملات مکررشون به سوریه و ماجرای مشکوک پهپادی که اصلا معلوم نیست کجا بوده و برای چه کسی و اصلا چه ماموریتی داشته در صورت صحت ادعا ایران را متهم می کنند. با این اوضاع امکان یک حمله ی وسیع یا محدود به نقاط تمرکز مقاومت در سوریه بیشتر از حملات امروز وجود داره و حتی شاید فراتر از اون. باید آماده باش کامل باشه مقاومت.

معلوم بود با پایان یافتن تدریجی کار مقاومت ( بازیابی قدرت ارتش سوریه و ازاد شدن نیروهاش و وابستگی کمتر به نیروهای مقاومت ) اسرائیل فرصت بکر درگیری با مقاومت را از دست نمیداد و تا تموم نشده ماجرا زهر خودشون را در زمانیکه مقاومت هنوز مشغول هست بهشون میریزه. روس ها که بعید میدونم شاید واکنش جدی حزب الله ( حتی به بهای به جان خریدن یک حمله ی جدید به لبنان ) مانع از گسترش حملات این رژیم به سوریه بشه.

 

با توجه به اخباری که طرف اسرائیلی داره مخابره میکنه به نظر زهرشون را به یکی از پایگاه های پهپادی ایران که قبلا احتمالا جرات هدف قرار دادنش را نداشتند ریختند. جایی در مرکز سوریه. اون هم به بهانه پرواز یک پهپاد بر فراز جولان اشغالی و نقض حاکمیتشون! ( زماینکه پهپادشون وسط ایران بود حیف که از خاک یک کشور احمق! مثلا مستقل پرواز کرده بود و حقش بود پاسخ درخوری میگرفت و هرچند واقعیات سیاسی و جنجال های کفتارها قطعا یکسان نبوده و نیست و نمیشه انتظار واکنش یکسانی داشت در مقایسه با سوریه ی دریده شده از هر سو )

امیدوارم خسارات فقط مالی بوده باشه و تجهیزاتی، هر چند همونطور که در بالا هم گفته شد این رژیم میخواد عیش این سالهاش در سوریه را با یک پایان بندی کاملا سودده تموم کنه، اول و آخر به این بهانه نه، هر بهانه ی خودساخته دیگه ای آسیب های بیشتری به مقاومت و سوریه میزنه و خواهد زد. خصوصا با روی کار بودن ترامپ و حمایت بی قید و شرط و افراطیش.

 

پ ن1: اسرائیل بعد از جلسه ی اضطراری امروز صبح شروع کرده به حمله به نقاط مختلف سوریه. از ریف دمشق تا نقاط دیگه. دامنه دار هم هست گویا. مقاومت هرچند امکاناتش محدوده ولی باید یک اقدام بازدارنده داشته باشه اگر ادامه پیدا کنه. اینطور که معلومه پازل حملات آمریکا و حالا هم رژیم صهیونیستی در راستای تکمیل هم هست. احتمال فعال کردن جبهه ی جنوب هم زیاد هست در اونصورت که خب کار سخت میشه برای ارتش سوریه.

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رژیم اشغالگر قدس از یک هفته پیش به همراه آمریکاییها مشغول برگزاری مانور دفاع در مقابل حملات موشکهای بالستیک هست. 

https://sputniknews.com/military/201802021061280725-usa-forces-israel-exercise/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, warjo گفت:

رژیم اشغالگر قدس از یک هفته پیش به همراه آمریکاییها مشغول برگزاری مانور دفاع در مقابل حملات موشکهای بالستیک هست. 

https://sputniknews.com/military/201802021061280725-usa-forces-israel-exercise/

 

جالبه در مورد حملات اخیر آمریکا به نیروهای سوریه دیروز فاش شد که یک ماه قبل آمریکایی با باز کردن دریچه های سد طبقه باعث شدند که پل شناوری که روس ها برای رفت و آمد به اونور فرات و معدود نقاط در دست ارتش سوریه مثل خشام و چند روستای دیگه تدارک دیده بودند کلا آب ببره و از بین بره و بعد هم حملات اخیر را داشتیم و خبری که دیروز منتشر شد مبنی بر حمله ای جدید توسط ائتلاف این بار بدون هیچ بهانه ای و اشغال روستای خشام و یک روستای دیگه اونور فرات که دست سوری ها بود. ( هنوز تایید نشده )

حالا هم امروز و حملات اسرائیلی ها که گویا به پایگاه t-4 در حمص و مرکز کنترل پهپادها بوده و احتمالا متعلق به ایرانی ها ( پرواز پهپادها اگر هم رخ داده باشه با توجه به حضور تروریستها در جنوب قطعا هم در گذشته اتفاق افتاده بوده و هم صهیونیستها خبر داشتند و در جریانش بودند و اصولا پهپادها در نقاط مختلفی پرواز دارند در گستره سوریه ) ولی اینکه اینبار با پایان یافتن کار ارتش سوریه در ادلب و توافق با ترکها و احتمالا ارام شدن این جبهه و برنامه ی جدید متحدین، این رژیم تصمیم گرفته از این کلاه برای خودش نمدی درست کنه و شاید بر همین مبنا برنامه ریزی شده بوده با توجه به خبر بالا.

پدافند ارتش سوریه هم اینبار لااقل تونست کاری بکنه حداقلی با بضاعت محدودش ولی حملات دامنه داری که این رژیم به این بهانه روع کرده شاید آغاز یک اقدام و برنامه ی گسترده باشه توسط آمریکا و اسرائیل برای تضعیف تا حد ممکنه سوری ها که حتی دیروز یکی از مقامات آمریکایی هم در واکنش به حملات پریروزشون به ارتش سوریه بهش اذعان کرده بود که وظیفه ی ما گونه ای از حمایت هست در سوریه از گروه های تحت فرمانمون که مطمئن باشیم در گفتگوها توازن قدرت وجود داشته باشه.

کاری که تروریستها موفق به انجامش نشدند را شاید خودشون وارد عمل شدند تا به سرانجام برسونند و البته حضور ترامپ و وضعیت فعلی بهترین زمان برای اسرائیلی ها بود و هست.

 

پ ن1:

نقل قول

طبق گزارش کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، «کابینه امنیتی» این رژیم در جلسه امروز، به ارتش اجازه داده تا حملات هوایی به اهدافی در سوریه را ادامه بدهد.

کابینه ی امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه ی خودش را داره ادامه میده، اهداف مهمی از پایگاه های اطراف دمشق مورد حمله قرار گرفتند و همچنان حملات ادامه داره. نشست کابینه ی امنیتی رژیم ص برای ادامه ی حملات ( و یا تبدیلش به یک جنگ تمام عیار ادامه داره ) اهداف نشون میده این رژیم قصد داره در ابتدا کاملا شبکه پدافندی سوری ها را نابود کنه. فرودگاه بن گورین هم بر روی پروازهای غیرنظامی بسته شده. ( در خبرها بود پرواز جنگنده هاش بر فراز دمشق ادامه داره، نمیشه تایید کرد ولی اینبار احتمالا کاملا وارد حریم هوایی دمشق شدند و جولان میدند )

پ ن2: سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرده به 12 نقطه (از جمله سه پایگاه پدافند و چهار پایگاه نیروهای ایران!)  در سوریه تا به حال حمله کرده. ( سوری ها میتونستند وقاحت تمام این رژیم را همچنان تحمل کنند ( در ابتدای این حملات سخنگوی عربی این رژیم اظهار کرده بود ارتش سوریه حق نداره در برابر حملات هوایی اسرائیل واکنشی نشون بده (مضمون) ) و شاهد حملات مدام و مکرر و با بهانه های مضحک خمپاره و تجهیزات ایرانی و .. باشند یا مثل اینبار واکنش نشون بدند هر چند معلوم بود با پشت گرمی این رژیم و شرایط سوریه نتیجه خسارت بار و شاید حتی فاجعه بار باشه برای ارتش زخمی سوریه و درگیر با تروریستها در جبهات مختلف.

پ ن3: سخنگوی این رژیم ایران را تهدید کرده ادعا کرده چون ایران به سوری ها در بعد پدافندی کمک کرده و سوری ها تونستند جنگنده این رژیم را سرنگون کنند پس تاوان سختی میده و دیگه اوضاع منطقه را نمیتونه کنترل کنه. از طرفی حملات برخیشون به جبل المانع در منطقه کسوه دمشق بوده و ادعا شده سایت پدافندی که نیروهای ایرانی درش حضور داشتند را هدف قرار دادند. کلا تمام کار زیر سر ایرانی ها بوده. پهپاد، پدافند، شلیک و ....

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , alala گفت:

 

جالبه در مورد حملات اخیر آمریکا به نیروهای سوریه دیروز فاش شد که یک ماه قبل آمریکایی با باز کردن دریچه های سد طبقه باعث شدند که پل شناوری که روس ها برای رفت و آمد به اونور فرات و معدود نقاط در دست ارتش سوریه مثل خشام و چند روستای دیگه تدارک دیده بودند کلا آب ببره و از بین بره و بعد هم حملات اخیر را داشتیم و خبری که دیروز منتشر شد مبنی بر حمله ای جدید توسط ائتلاف این بار بدون هیچ بهانه ای و اشغال روستای خشام و یک روستای دیگه اونور فرات که دست سوری ها بود. ( هنوز تایید نشده )

حالا هم امروز و حملات اسرائیلی ها که گویا به پایگاه t-4 در حمص و مرکز کنترل پهپادها بوده و احتمالا متعلق به ایرانی ها ( پرواز پهپادها اگر هم رخ داده باشه با توجه به حضور تروریستها در جنوب قطعا هم در گذشته اتفاق افتاده بوده و هم صهیونیستها خبر داشتند و در جریانش بودند و اصولا پهپادها در نقاط مختلفی پرواز دارند در گستره سوریه ) ولی اینکه اینبار با پایان یافتن کار ارتش سوریه در ادلب و توافق با ترکها و احتمالا ارام شدن این جبهه و برنامه ی جدید متحدین، این رژیم تصمیم گرفته از این کلاه برای خودش نمدی درست کنه و شاید بر همین مبنا برنامه ریزی شده بوده با توجه به خبر بالا.

پدافند ارتش سوریه هم اینبار لااقل تونست کاری بکنه حداقلی با بضاعت محدودش ولی حملات دامنه داری که این رژیم به این بهانه روع کرده شاید آغاز یک اقدام و برنامه ی گسترده باشه توسط آمریکا و اسرائیل برای تضعیف تا حد ممکنه سوری ها که حتی دیروز یکی از مقامات آمریکایی هم در واکنش به حملات پریروزشون به ارتش سوریه بهش اذعان کرده بود که وظیفه ی ما گونه ای از حمایت هست در سوریه از گروه های تحت فرمانمون که مطمئن باشیم در گفتگوها توازن قدرت وجود داشته باشه.

کاری که تروریستها موفق به انجامش نشدند را شاید خودشون وارد عمل شدند تا به سرانجام برسونند و البته حضور ترامپ و وضعیت فعلی بهترین زمان برای اسرائیلی ها بود و هست.

خبرهایی هست که همراه اف۱۶ یک هلیکوپتر

ارتش اسرائیل هم سرنگون شده...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Israel F-16 fighter jet shot down over Syrian by air defense ساقط شدن جنگنده اِف-۱۶ اسرائیل سوریه

https://www.youtube.com/watch?v=XIejU_JfWPI&t=21s

 

ساقط شدن جنگنده اِف-۱۶ اسرائیل توسط پدافند هوایی در سوریه
سوریه جنگنده رژیم صهیونیستی را ساقط کرد
تش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده یک فروند پهپاد ایرانی را در سوریه رهگیری کرده و به مواضعی در داخل سوریه حمله کرده است. منابع ایرانی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفت که یک فروند جنگنده اف‌16 این رژیم در نزدیکی «الجلیل» در جولان سقوط کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی شده که دو خلبان ایجکت کرده و به سلامت فرود آمده‌اند.
خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی خبر داد دشمن اسرائیلی بامداد امروز اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی سوریه کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را ساقط کرد.
سه روز پیش از این هم برخی منابع رسانه‌ای خبرگزاری دولتی سوریه - سانا- اعلام کردند واحدهای پدافند هوایی یک هواپیمای جنگنده رژیم صهیونیستی که به نقاطی در اطراف دمشق حمله کرده بود را ساقط کردند.  
دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.
http://tn.ai/1652663

Israeli F-16 fighter jet shot down over  Syrian by air defense
http://www.presstv.com/Detail/2018/02/10/551847/Israel-attack-Syria

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به دنبال حمله دوباره جنگنده های صهیونیستی و مقابله پدافند سوریه با این حملات، بار دیگر صدای آژیر خطر درمنطقه جولان اشغالی سوریه به صدا در آمد.

رسانه های صهیونیستی این بار مدعی شدند که جنگنده های این رژیم یک انبار سلاح حزب الله را هدف قرار داده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، نوشت که «پدافند هوایی ارتش (سوریه) با تجاوزهای جدید دشمن اسرائیلی در ریف دمشق مقابله کرد». 

این حمله صبح امروز (شنبه) ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن جنگند اف 16 رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، صورت گرفته است.                                                                                                                  http://fa.alalam.ir/news/3353891/حملات-دوباره-اسرائیل-و-مقابله-سوریه-با-آن     

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

بابت استمرار مشکل امتیاز دهی در انجمن از همه دوستان عذر خواهی می کنم

=======

5a7e9febdda4c8533a8b4633.jpg

باقی مانده لاشه فالکون عبری که در نزدیکی کیبوتس هاردوف (بخش شمالی سرزمین های اشغالی )  به زمین برخورد کرد

5374.jpg

 

راشا تودی مدعی هست که این فالکون عبری ، ماموریت هدف قراردادن یکی از مقرهای تاکتیکی یگانهای ایرانی در سوریه را بر عهده داشته که ظاهراً پدافند هوایی سوریه حسابی از خجالت iaf در آمده . هر چند برخی منابع هم احتمال نقص فنی را هم مطرح کردند.

پی نوشت :

ظاهراً بعد از عملیات نیروی هوایی ارتش اسراییل در جنوب لبنان ( جنگ 33 روزه ) ، خلبانان اف-16 عبری تقریباً تبدیل به گوشت قربانی برای حفظ توان رزمی ایگل های iaf شدند و براساس دستورالعمل استاندارد این نیرو ، خلبان برای حمله به اهدافی که به شکل اتفاقی با آن برخورد می کند ، دست بازی دارد !!!

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.