MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

اخبار تایید نشده  ای  از فرود 2 فروند سوخو57 دیگر در سوریه حکایت دارد که مجموع این پرنده ها به 4 می رساند 

پرتاب راکت خانواده زلزال جیش الاسلام  به مواضع ارتش سوریه 

5_28229~0.jpg

5_28129~0.jpg

ویرایش شده در توسط bds110

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 23 بهمن 1396 در 21:27 , Navard گفت:

 

6 minutes قبل , bds110 گفت:

اخبار تایید نشده  ای  از فرود 2 فروند سوخو57 دیگر در سوریه حکایت دارد که مجموع این پرندهها به 4 می رساند 

http://uupload.ir/view/9xhy_bfifbcjn9sh.mp4/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, bds110 گفت:

اخبار تایید نشده  ای  از فرود 2 فروند سوخو57 دیگر در سوریه حکایت دارد که مجموع این پرنده ها به 4 می رساند 

پرتاب راکت خانواده زلزال جیش الاسلام  به مواضع ارتش سوریه 

 

عکس جدید از سوخو57 ها - نیروهوایی روسیه عملیات علیه  زاغه مهمات جیش الاسلام در قلمون شرقی انجام داده  برای ازبین بردن راکت ها دوربرد تانک ها  و نفربر هاشون

11~9.jpg

12~5.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گروه کلاه سفید ها شروع به دادن و توزیع ماسک در غوطه ی شرقی کردند به نظر میرسه یک نمایش جدید از طرف امریکایی ها و تروریست ها قراره راه بیوفته.

این خبر اوردن پک فا از طرف روسیه هم به نظر برای مقابله با این سناریوی غربی هاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خب بعد از 3 روز و فشار زیاد فرانسه و انگلستان و آمریکا قطعنامه آتش بس تصویب شد. دلایل اصرار عجیب و غریب3 کشور مورد اشاره خصوصا در مورد غوطه چه میتونه باشه؟ چرا اصرار به موقت و 30 روزه بودن؟ چرا اصرار به در مورد غوطه بودن خصوصا؟ چرا تا عملیات ارتش سوریه جدی شد ضد این شهرک؟ و چرا اصرار دائم و مدام دیمیستورا به نمایندگی از کشورهای مخالف مبنی بر دسترسی فوق العاده به غوطه شرقی ( در حالیکه بهانه اگر کمک ها بود که همین چند روز پیش هم محموله هلال احمر سوری ها وارد غوطه شده بود ) / آیا با قطعی شدن پاکسازی عوامل و یا مسائلی هستند که باید از غوطه خارج بشند؟ آیا لازم هست چیزهایی وارد بشه؟ آیا نیاز به خرید زمان هست تا نقشه جدیدی طرح بشه و مثلا جبهه ای جدید در جای دیگه ای تدارک دیده بشه برای برهم زدن تمرکز فعلی بر غوطه؟

گویا عملیات ترک ها هم مستثنی شده احتمالا!

 

نقل قول

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در سخنانی گفت امروز با رای‌گیری در شورای امنیت درباره سوریه خواهیم دید که آیا روسیه وجدان دارد یا نه.

واقعا حیرت آوره این حد از وقاحت! اون هم در حالیکه زیر نظر مستقیم ایالات متحده یمن را شاهد هستیم و کشته های هر روزه اش را. اگر مجموع جنایات کشورها را جمع بخواهیم بزنیم اون هم مثلا آمریکایی که نه تنها نفی نمیکنه بلکه به گذشته اش و عملیاتهاش افتخار هم میکنه و سربازانش را قهرمان جا میزنه باید دید که تعریفشون از "وجدان" پس چیست؟! جالبه حتی روس ها هم در برابر این حد از وقاحت ساکتند مثل باقی کشورها اون هم تنها به یک دلیل "رسانه" !.  هالیوود و مطبوعات و رسانه های مهم تصویری، "آمریکا" را به عنوان نجات بخش جهان و آزادی خواه یکتا و خیرخواه مردمان زمین چنان جا زده اند و رویارویی با این واقعیت بدلی جا افتاده در بیشتر مواقع چنان هزینه زا و با برخورد تند افکار عمومی تحت تسلط خط خبری غربی روبرو میشه که همه ترجیح میدند در برابر این دست وقاحت ها بایستند و برای امثال هیلی و ترامپ کف بزنند و شاید نهایتا سکوت کنند.

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شورای امنیت قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه را تصویب کرد

جلسه شورای امنیت درباره بحران غوطه شرقی در سوریه با تاخیر تقریبا دو ساعته آغاز شد و به برقراری آتش‌بس در سوریه رای داد.

در آغاز جلسه پیش‌نویس قطعنامه برای آتش‌بس ۳۰ روزه در سراسر سوریه به رای گذاشته شد و هر ۱۵ عضو شورای امنیت، از جمله روسیه، به آن رای مثبت دادند. بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل هم در این جلسه حاضر است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روز شنبه و با ادامه بمباران در هفتمین روز حملات نیروهای ارتش سوریه به غوطه، شمار کشته‌شدگان در این منطقه از ۵۰۰ نفر گذشت.

 بی بی سی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

بعد از یک مدت غیبت در میلیتاری برگشتم هر چند شروع اکثر ما به دنبال کردن اخبار منطقه با میلیتاری بود ولی‌ حالا دیگه اخبار رو از تویتر و سایت‌های خارجی‌ دنبال می‌کنم.

به عنوان کسی‌ که از ابتدا بحران سوریه رو دنبال می‌کنه نظر بعضی‌ از استادان که چند ساله نظراتشونو می‌خونم و دنبال می‌کنم عجیبه. زمانی‌ اینجا بچه‌ها ماتم سقوط احتمالی‌ دمشق رو گرفته بودن یا همه تو شوک اسیر شدن کلی‌ از زائرین مرد ایرانی‌ در مسیر فرودگاه بودن. اینکه حزب‌ا‌لله سوریه برای ما آرزو دور و دست نیافتنی بود که سیستم بعتی سوریه در برابر شکلگیریش مقاومت میکرد یا نوار مرزی سوریه و لبنان سقوط کرده بود و تروریستا در حل ورود به لبنان بودن و هزاران ماجرای دیگر که در تاپیک‌های سوریه ثبت شده. ما به این بازار شام سوریه دیگه عادت کردیم.

حالا که آتش بس شده خوبه که به بعضی‌ مسائل با زاویه دید دیگری توجّه بشه:

۱-اینجا به اشتباه گفت شد که آمریکای‌ها نیروهای مقاومت رو زدن چندی پیش که اینطور نبود. این روس‌ها و نیرو‌های تحت حمایت روس‌ها بودن که تلاشی ناموفق برای تصاحب چاه‌های نفت شرق فرات داشتند و با تلفات عقب نشستن. و کلی‌ نیروی روسی در این عملیات شتک شدن.

دلیل این حرکت هم قرارداد‌های استعماری هست که دولت سوریه با بعضی‌ از شرکت‌های خصوصی روس بسته.

۲-تقریبا از بعد از حمله به نیروهای مقاومت در منطقه تنف، آمریکایی‌ها به عقیده شخص بنده دچار یک اشتباه استراتژیک شدن.

آمریکای‌ها اقدام به وارد کردن عناصر عرب متمایل به جریانهای سلفی به نیروهای اس‌ دی ف‌‌‌ کردن بعد‌ها با سقوط داعش در شرق و شمال سوریه، اکثر قبایل متمایل به داعش با میانجیگری این عرب‌ها وارد نیروهای اس‌ دی ف‌‌‌ شدن. آمریکایی‌ها هم از این حرکت استقبال کردن چون هم صدای اعتراض ترک‌ها رو کم میکرد و هم از انگ قوم گرایی نیروهای اس‌ دی آف‌‌ در صحنه جهانی‌ و داخلی‌ کم میکرد.

ولی‌ همه چیز آنطور که آمریکایها برنامه ریخته بودن پیش نرفت. بین نیروهای حاضر در اس‌ دی آف‌‌ اختلاف افتاد. و در حل حاضر بر خلاف آنچه که آمریکایی‌ها تبلیغ می‌کنن این نیرو در آستانه فرپشی در شمال سوریه هست.

روس‌ها با فرماندهان کرد اس‌ دی آف‌‌ در مورد عبور از رودخانه فرات توافق کرده بودن اما آمریکایها به حمایت سلفی‌های مستقر در شرق فرات آمدن.

۳-ورود نیروهای مقومت به منطقه عفرین هم جدا از این اختلاف در درون نیرو‌های اس‌ دی آف‌‌ نیست. باید منتظر بود و دید سر انجام این بحران در شمال سوریه چه میشود. بحرانی که یک سر آن اردوغانی هست که داره برای انتخابات سال آینده ترکیه آماده میشه و به این راحتی‌‌ها در برابر آمریکایی‌ها و ما کوتاه نمیاد. این مسئله آمریکایی‌ها رو ترسونده که مبادا ایران و روس‌ها اقدام به نابود کردن تنها دستاوردشن در سوریه بکنند.

۴-در مورد جنگ کوتاه مدت جنوب سوریه با اسرائیل هم نظرات زیادی هست که یکی‌ از قوی ترینشون همون نظر تله بودن ماجرا‌ هستش.

این که ما از پهباد بال پرنده مون در سوریه استفاده کردیم به عقیده من حرکت مثبتی هستش به هر حل ما باید از سیستم هامون استفاده کنیم تا نقایص شون رو پیدا و برطرف کنیم.

۵-من اخباری از ورود مستقیم نیروهای مقاومت به درگیری غوطه شرقی ندیدم. کار دست روس‌ها و نیرو‌های سوری وابسته یا نزدیک به روس‌ها هستش و طبق شنیده‌ها هم مصری‌ها به شدت با روس‌ها و سوری‌ها در این مورد در ارتباطن و غوطه تبدیل به صحنه جدید تقابل جریان اخوانی و ضدّ اخوانی شده.

۶-دنبال کردن صحنه میدانی سوریه بدون در نظر گرفتن صحنه سیاسی کمی‌ گیج کنندست مثل اتفاقی‌ که در جریان عملیات جنوب حلب و ورود نیرو‌های ترک افتاد یا جنگ کوتاهی که با اسرائیل رخ داد.

۷-از اونجایی که این آتش بس سراسری هست من خیلی‌ مشتاق هستم ببینم آیا ترک‌ها به این آتش بس پایبند می‌مانند یا نه.

ویرایش شده در توسط farhad29

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

خبری در مورد سقوط احتمالی جنگنده ی روسی در نبرد آمریکا و روسیه در اطراف دیر الزور منتشر شده است یا نه؟ 

روسها در حال تقویت نیروی هوایی خودشون هستند و با وجود اس 300 و اس 400 احساس ضعف روسها شک بر انگیز هست. 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همزمان با اعلام اتش بس سی روزه در ریف دمشق . ارتش سوریه حملات زمینی خودش رو از ساعاتی پیش شروع کرده واحدهای از دستکم هشت لشکر و یگان سوری از دو هفته پیش در حومه دمشق جمع شدن . اتش بس اعلامی شامل حال القاعده داعش و النصره نمیشه. 

سرلشگر باقری اعلام کرده ما به اتش بس پایبند بوده ولی این اتش بس شامل مناطقی از حومه دمشق و غوطه نمیشه.

اخباری از تصرف شهرک نشابیه تل فرزات حرزما و صالحیه منتشر شده ولی فعلا قابل تایید نیست ولی عمده فشار ارتش بر این مناطق هستش

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کردها در عفرین هر روز دارن مناطق جدیدی رو به ترکیه واگذار میکنن. این شکلی ادامه پیدا کنه تا چند روز دیگه اوضاع برای کردها خیلی سخت میشه

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ریف دمشق

DW47sZSWkAASaA__large.jpg

 

عفرین

DW5ak6rXcAEGJW6_large.jpg

 

فرودگاه حمیم

DWzqFd0W0AEW1f6_large.jpgDWz-pJ5XcAEMnyj_large.jpg

ویرایش شده در توسط Mosip

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درباره غوطه شهرک نشابیه بصورت کامل تصرف نشده بلکه بخش های ورودی شهرک در کنترل نیروهای ارتشه و از سه جهت در محاصره قرار گرفته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تثبیت تل فرزات در غوطه شرقی خیلی مهم بود که انجام شد.نشابیه هم تقریبا سقوط کرده و تا قسمت های غربی غوطه شرقی دیگه شهرک بزرگی مانع نیست.حداقل تا اونجا حضور غیر نظامی ها کمتره و عملیات ساده تره.

ارتش سوریه تعداد زیادی سامانه مین روب یو آر۷۷ رو آورده تو منطقه و اولویت عملیاتش تخریب تونل هاست.روسها هم امروز گفتن که آتش بس شامل مناطقی مثل غوطه شرقی نیست.به احتمال خیلی زیاد طی روزهای آینده حمله شیمیایی ساختگی در غوطه شرقی کلید میخوره.هرچند اینبار به نظر میاد روسها پای کار میمونن و از قبل هم هشدار دادن.

محوریت عملیات غوطه با نیروهای گارد و تایگرهاست.البته نیروهای گارد قبلا تو غوطه شرقی خیلی خوب عمل نکردن.باید دید اینبار سهیل حسن چه میکنه.قطعا این سخت ترین عملیاته برای تایگرهاست.حتی سخت تر از نبرد حلب.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش نیویورک تایمز از افزایش پایگاه‌های ایران در سوریه

ایران حضور نظامی مستقیمی در تمام مناطق سوریه دارد. پایگاه‌های نظامی خود را در خاک سوریه گسترش داده و هزاران تن از سربازان، فرماندهان و مستشاران نظامی وابسته به سپاه پاسداران ایران در جبهه های نبرد مشارکت مستقیم و فعالی دارند.

علاوه بر آن ایران با حمایت مالی و لجستیکی از گروه‌های محلی و شبه نظامیان شیعه طرفدار خود که از کشورهای مختلف از جمله عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان و دیگر نقاط جهان از قبیل حزب الله لبنان، لشکر فاطمیون و غیره، محوری تحت عنوان «محور مقاومت» به وجود آورده، این گروه‌ها را در جنگ‌های نیابتی به کار گرفته و در این راستا آن‌ها را با جنگ افزارها، تکنولوژی‌های پیشرفته، دستگاه‌های شنود و پهباد مسلح کرده است.

 

در این رابطه روزنامه نیویورک تایمز به «ابعاد و تبعات حضور نظامی دائمی ایران و هم‌پیمانانش در سوریه» پرداخته و فهرست پایگاه‌های ایران و حوزه و عمق نفوذ ایران در سوریه را زیر ذره بین قرار داده است.

نیویورک تایمز در گزارشش که دوشنبه 19 فوریه منتشر شده، نوشت که ایران با حمایت‌های مالی، نظامی و تسلیحاتی از شبه نظامیان در سوریه، پیوندها و نفوذ خود را در این کشور تقویت می‌کند و در تلاش است تا با ائتلاف با نیروهای بومی «نقشه منطقه را از نو ترسیم کند».

این گزارش به نقل از «کامل وزنه»، بنیانگذار مؤسسه مطالعات راهبردی آمریکایی در بیروت و کارشناس امور ایران و آمریکا نوشت: «اگر جنگ تازه‌ای رخ دهد، یک نبرد منطقه‌ای خواهد بود».

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یکشنبه 18 فوریه در همایش امنیتی مونیخ با نشان دادن یک نقشه گفت که «ایران در تلاش است تا بر سوریه مسلط شود» تاکید کرد که تهران با این کار «یک ارتش را به حیات خلوت اسرائیل انتقال می‌دهد».

نقشه‌ای که نیویورک تایمز در خصوص پایگاه‌های ایرانی در سوریه منتشر کرده، شامل تاسیسات ستادی، لجیستیکی و فرماندهی، قرارگاه‌های راه‌اندازی پهپادها و مراکز آموزش نظامی می‌شود. بیشترین تمرکز نیروهای هم‌پیمان با ایران را این نقشه در نزدیکی مرز سوریه با اسرائیل نشان می‌دهد اما این روزنامه تاکید کرده که این نقشه هنوز شامل قرارگاه‌های موقتی که ایران در این خطوط تماس برپا می‌کند و برمی‌چیند، نیست

.e0mp_a64b8202-a82b-4301-9a32-2fb00f9ea2f

این روزنامه در تحقیق خود نوشته ‌است که 20 هزار جنگجو، «مربی» و «مستشار- کارشناس» ایرانی در سوریه مستقر هستند که می‌توان بر این شمار، شبه نظامیان شیعه آورده شده از عراق، حزب‌الله لبنان و سایر شیعیانی را که از میان افغانستانی‌های مقیم ایران و نیز از پاکستان به خدمت گرفته شده‌اند، اضافه کرد.

«علی آلفونه»، یک کارشناس ایرانی‌تبار در شورای آتلانتیک که نیویورک تایمز با او مصاحبه کرده‌است، گفته‌است که ایران فعالیت‌های اصلی نظامی خود را در سوریه از سه پایگاه هدایت می‌کند که بر عملیات در بخش‌های وسیعی از این کشوراِشراف دارند؛ یکی در حلب در شمال سوریه و دو پایگاه دیگر در حومه جنوب دمشق. اما به گفته او، هفت پایگاه دیگر که ابعاد کوچک‌تری دارند، در خطوط تماس در خدمت ایران هستند که ایرانی‌ها و نیروهای نیابتی‌شان در آن‌جا هم حضور دارند.

lf7_618b0a84-df6e-432f-a335-f45085069bb0

https://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2018/02/23/گزارش-نیویورک-تایمز-از-افزایش-پایگاه-های-ایران-در-سوریه.html

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.