MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

نیروهای ارتش سوریه موفق شدن شهرک حوش الضواهره ورودیهای شهرک الشیفونیه و گردان دفاع هوایی در شمال شهرک اوتایا رو پاکسازی کنند.

تا کنون تلفات ارتش بر اساس امار رسمی ۴۳نفر ذکر شده. 

ضد  حملات نیروهای تحریر الشام بر علیه احرار الشام شروع و چندین شهرک باز پسگرفته شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نقشه تقریبی از وضعیت غوطه

1~17.jpg

وضعیت  حوش الظواهره  و مناطق پیرامونی از نگاه دو طرف

5_28729~1.jpg

thumb_5_28129~4.jpgthumb_8_28129~1.jpgthumb_8_28229~1.jpgthumb_4_28329~6.jpgthumb_4_28429~5.jpgthumb_4_28229~7.jpgthumb_4_28529~2.jpgthumb_4_28129~7.jpg

thumb_5_28629~1.jpgthumb_5_28529~2.jpgthumb_5_28429~3.jpg

 

النصره وبروبچ   در ضد حملات خودشون به احراالشام وسایرین  دهها زرهپوش رو به غنیمت گرفتن .

بعد از پیوستن نیروهای خط شکن و عموما شبه انتحاری جماعت ترکستانی سایر نیروهای خارجی هم طرف   مجموعه تحریر الشام رو گرفتن در مناطق تحت نفوذ این گروه هم به نوعی بسیج عمومی اعلام شده و از دو روز پیش چندین منطقه رو با درگیری ویا بدون درگیری از نیروهای احرالشام و نورالدین زنکی باز پس گرفتن و این حملات ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه به توافق برسند و هرچه دیر تر به توافق برسند به نوعی به نفع ماست و ترکیه

2.jpeg

thumb_3.jpeg

حملات هوایی سوریها روسها به غوطه

thumb_6_28129~2.jpgthumb_6_28329~1.jpgthumb_6_28229~2.jpgthumb_7_28229~1.jpgthumb_7_28129~1.jpg

 

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه و نیروهای متحد پیشروی خوبی رو داشتند و تونستند یکی از مقرات اصلی تروریستها در غوطه شرقی رو پس بگیرند این پایگاه که به فوج 274  (regiment 274) معروفه در جنوب شهرک الشیفونیه قرار داره. با آزادسازی  وتثبیت این پایگاه میشه از اون به عنوای یک جاپای محکم  در ادامه عملیات به سمت غرب و بویژه شهر دوما (پایتخت جیش الاسلام) بهره برد. با آزادسازی این پایگاه مسیر امداد تروریستها از الشیفونیه به  سمت جنوب یعنی شهرکهای اوتایا و بیت نائم نیز  قطع شده است.

ضمنا ارتش سوریه ومتحدان پس از آزادسازی پایگاه ضد هوایی  -SAM125- البیتشورا  (واقع در شمال شهرک اوتایا) با ادامه پیشرویهای خود به سمت جنوب و جنوبغربی تمام مزارع و باغات مابین  این پایگاه تا شهرک اوتایا را پاکسازی نموده و هم اکنون به ورودی این شهرک ازسمت شمال رسیده اند. و در محور جنوبغرب این پایگاه، نیرووهای ارتش سوریه و متحدان پس از پیشرویهای سریع، به زاغه های مهمات (Army Storage) واقع در شرق شهرک حوش الاشعری نزدیک شده اند.

پس از شکسته شدن خطوط اصلی دفاعی تروریستها در غوطه شرقی (بویژه در قسمت شرقی این کیسه) اینک پیشروی نیروهای متحد به سمت غرب به امید آزادسازی کامل شتاب بیشتری گرفته است. 
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهرکهای اوتایا . نشابیه و حرزما به صورت کامل تصرف شدن.

شهرک الشیفونیه به صورت شبه کامل و بخشهای گسترده از مزارع الریحان در حملات ارتش پاکسازی شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در وهله اول برای اجتناب از تلفات که در ادامه ممکنه پیش بیاد ( کمین ها از میان مناطق بازپس گرفته شده و از طریق تونل ها، یا انفجار تونل ها در محیط هایی که تصرف شدند و حالا نیروهای ارتش روی سطحش هستند و ... ) شاید نبرد تونل ها پیشنهاد میشد ولی به هر حال زمانبر بود و هست و به نظر بر خلاف رژیم صهیونیستی که با دیدن خطر تونل ها به سمت تکنولوژی کشف تونل ها رفت ما فعلا به لحاظ تکنولوژیکی در توانمون نیست با تحریم ها و مشکلات مالی و بزرگ و کوچیک زمانی و ...

حالا باید بسیار مراقب باشه ارتش سوریه، در تمام این شش هفت سال تروریستها که محاصره بودند با توان مردم محلی که حالا هم بیکار بودند و هم تحت تاثیر خشم ناشی از محاصره و جنگ شبکه پیچیده و گسترده ای از تونل های با کاربری های مختلف ایجاد کردند که هر کدوم به منزله یک مین چند کاربرده هستند. ارتش هم میتونست با استخدام و یا نیروی کار ارزان در مدت این محاصره هر چند بسیار کم تعداد تر ولی نقب هایی به دل مناطق محاصره شده بزنه تا هم در کشف تونل های احتمالی در مسیر کمکش کنه و هم ازشون به عنوان غافلگیری استفاده کنه.

 

باز هر چند تروریستها از لحاظ تعداد کمبودی ندارند در نیرو ولی شاید با توجه به تمرکز ارتش و توان خوبی که وارد کار کرده، تعدد جبهات میتونست از برنامه ریزی حتی تونلی تروریستها کم کنه و لااقل آشفتگی جبهات باعث بشه نتونند برنامه ریزی های گسترده و پیچیده ای داشته باشند در استفاده از تونل ها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این پیشروی سریع تایگرفورس ها در محور اوتایا و عمق غوطه یکم عجیب و نگران کننده است، شخصا انتظار درگیری های سنگین و خونین و طولانی ر داشتم و یه جورایی حس میکنم دارن وارد یه دام و تله میشن. 

به هر حال مادر نبرد غوطه در عین ترما و جوبر رقم خواهد خورد و عیار دوطرف مشخص میشه و امیدوارم کاری که نیروی های گارد و لشکر چهارم رزهی نتونستن تو محور غربی انجام بدن رو سهیل حسن انجام بده و این حیوانات برای همیشه از دمشق به ادلب کوچ کنند 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر هدف نیروهای ارتش وارد شدن به یک جنگ تمام عیار شهری باشه از همین الان به نوعی باز نده محسوب میشن اما فعلا با توجه به شرایط میدانی ارتش همچین قصدی رو نداره به نظر بنده نبرد اصلی غوطه بر سر شهرک مسرابا باید باشه مسرابا کلید گشایش در غوطه است . بصورت کلی اگه بخواهیم در نبرد غوطه پیروزی بدست بیاد باید امید رو از مسلحین گرفت همون کاری که با شهر حلب صورت گرفت . محاصره کلی و بعد مناطق رو با محاصره های کوچک از هم جدا کردن  

نیروهای ارتش اگر مسرابا رو تصرف کنند و به سمت حرستا پیشروی اولا ارتباط شهر دوما رو با سایر مناطق قطع کردن و در گام بعدی  حرستا رو محاصره کرده و در ادامه با تصرف ریحان و مزارع اون حلقه محاصره دوما رو تنگ کرده و بعد حلقه محاصره سایر مناطق رو هم می تونتد تنگ کنند و برای مسلحین چیزی نمیمونه جز هزاران غیر نظامی گرسنه و ویک سری  خانه و بناهای مسکونی در شهرک های محاصره شده و بدون قدرت مانور و جابجایی اینجاست که قدرت مسلحین هر روز تحلیل میره 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبر فوری

مزارع الریحان و روستای ریحان به طور کامل آزاد شدن.

خطوط دفاعی وحوش کاملا بهم ریخته است و به هیچ وجه این عقب نشینی ها تله نیست.قوی ترین و مستحکم ترین خطوط دفاعی وحوش در این منطقه بوده چون همیشه محل نبرد با نیروهای سوری بود.خندق ها و تونل ها و خاکریزهای متعددی که زده بودن سقوط کرده.

بنده هم با جناب امینور موافقم که نمر اول میخواد دوما رو محاصره کامل کنه.این کار فقطبا تصرف مسرابا انجام میشه و در مرحله بعدی حرستا هم از دوما جدا میشه.نمر همیشه از این تاکتیک استفاده کرده.دوما با جنگ آزاد نمیشه چون پر از غیر نظامی هاست.

الان ارتش سوریه از قسمت الریحان تا نزدیکی دوما اومده و از محور جنوبی هم تا مسربا زمین های کشاورزیه که پر از موانع هست.اما با توجه به حجم وسیع بمباران بعیده که بتونن مقاومت کنن.اصل نبرد غوطه فتح مسرابا و بعد از اونه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهرک الشیفونیه هم ازاد شد.

 الان فشار ارتش سوریه برروی شهرک الریحان هستش که با آزادی اون فقط شهر دوما در شمال غوطه شرقی برای جیش الاسلام باقی میمونه.

تروریستهای مستقر در مسرابا در حال مذاکره با ارتش سوریه به منظور تحویل این شهرک به ارتش و عقب نشینی از اونجا میباشند.

در صورت رسیدن به توافق فقط شهرک مدیرا بر سر راه نیروهای ارتش و متحدینش در نصف کردن غوطه و رسیدن به نیروهای مستقر در اداره مرکبات حرستا باقی میمونه.

 

ویرایش شده در توسط Ahad1394

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الریحان دست وحوش نیست.تقریبا الان خالی از دو طرفه.اما ارتش سوریه تسلط آتش داره روش.

مسرابا با مذاکره یا نبرد آزاد میشه چون از دو طرف داره بهش فشار میاد.واقعا انتظار این پیشروی هارو نداشتیم و اگر کار غوطه شرقی یکسره بشه با اضافه شدن نیروهای گارد به نیروهای نمر و مقاومت کار ادلب و درعا هم یک ساله تمام میشه.

نکته مهم درپیشروی های اخیر اینه که این زمین های اغلب زراعی نقش مهمی در تهیه آذوقه غوطه هم داشتن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

ظاهرا موضوع توافق متقابل بر سر موضوع غوطه در مقابل عفرین واقعی بوده . فقط سوریها کمی باید بجنبند که قبل از تمام شدن کار عفرین ، داستان غوطه را به پایان ببرند.

عدم دخالت ایران در موضوع غوطه و عفرین هم نشان میدهد که در این معامله حضور نداشته است ، با این که موافقت ضمنی دارد.

ویرایش شده در توسط oldmagina
غلط انشایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهرک المحمدیه هم آزاد شد.

هدف بعدی نیروهای ارتش سوریه و متحدین  به احتمال زیاد حوش الاشعری و در گام بعدی افتریس میاشد.

شهرک الریحان هم تقریبا آزاد شده( تروریستها شهرک رو تخلیه کردند و ارتش هم عملا وارد ساختمانهایی در  قسمت شرقی و جنوبشرقی این شهرک شده) ولی هنوز دستور یورش و آزادسازی این شهرک صادر نشده.

تروریستهای مسرابا با میانجیگری یکی از میلیونرهای غوطه به اسم محی الدین منفوش (تاجر و سرمایه گذار) که اهل مسرابا هم هستش، در حال مذاکره با ارتش جهت تسلیم این شهرک سالم و با کمترین خرابی و ویرانی به ارتش هستند. ( احتمالا  بحث کارگاهها و کارخونه های اون بابا میلیونره وسطه). ولی کلا مردم مسرابا شهرک رو به مقصد مناطق غربی تر غوطه (دوما، عربین،...) ترک کردند.

تروریستها تحرکات و حملاتی رو بر علیه نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در لاذقیه و حما ترتیب دادند که خوشبختانه دفع شده.


 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درگیری ها به مسرابا نزدیک شده و تقریبا مزارع اطراف فتح شده.همزمان ارتش در حال محاصره حرستا هم هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا....

وضعیت تقریبی در غوطه نقشه از منابع مخالفینه

شهرک المحمدیه هم ازاد شده . مخالفین گزارش دادن بعد از گلوله باران جسرین نیروهای ارتش حملات به جسرین رو شروع کردن . در مسرابا و حموریه هم برخی از ساکنان محلی پرچم سوریه رو برافراشتن

DXjKNJPWAAUzTqt_large.jpg

حملات هوایی و زمینی ارتش به غوطه

thumb_DWzqH7hXkAAGV-X.jpgthumb_DXTJOV0WsAoBjyL.jpgthumb_DXTJMa_WsAAhDjN.jpgthumb_DXTELHSW0AAIgGu.jpgthumb_DXTB6KfXkAE3v0Q.jpgthumb_DXTB-RzXkAEzzQN.jpgthumb_DXTCAZbW0AI0WVB.jpgthumb_DXjYvLpW4AAfm0F.jpgthumb_DXjY0HiW0AA5iUJ.jpgthumb_DXjY4AsXcAEAR1r.jpgthumb_DXjYvLpW4AAfm0F.jpgthumb_DXg3VXdW0AEMjwo.jpgthumb_DXmFFz9WAAA5Yrk.jpgthumb_DXPDbJFW4AAwncQ.jpg

 

 

مناطق تحت کنترل نیروهای تحریر الشام (النصره) و و تحریر السوریه (احراالشام)

DXZDLbaXUAIhAhC.jpg

thumb_DXR4yq-WAAAtcOx_large.jpg

 

حمله ناکام نیروهای النصره به شهر معر النعمان

thumb_DXj3IyiWAAAt1qh.jpgthumb_DXj3IyiWAAAt1qh.jpgthumb_DXj3IyhXUAA2NN0.jpgthumb_DXj3IyhXcAAdlAO.jpgthumb_DXgRI8pW4AALp-Z.jpg

نیروهای تحریر السوریه در یک هفته گذشته دستکم 4 دستگاه تانک و یک نفربر بی ام پی نیروهای تحریر الشام رو هدف موشک قرار دادن . دو دستگاه دستگاه تانک مورد هدف قرار گرفته بعد از اصابت به نظر میرسه به پایگاهشون برگشتن( توی فیلم به حرکت ادامه میدن)

DXddufFVMAAZyyH.jpg

thumb_DXddufkVAAAmVJ3.jpgthumb_DXZQjtsW0AATUcB.jpgthumb_DXZQlQtXkAgQYu3.jpg

نیروهای قسد که اکثر شامل نیروهای کرد ویا عربهای کرد تبار هستن پایگاه های خودشون رو در ساحل رود فرات و شهر رقه ترک و به سمت عفرین  در حال حرکت هستن .

اولین گروه شامل 1700 نفر عازم عفرین شدن این بیشترین نیروی کمکی هستش که به عفرین ارسال شده . اگر همینجوری پیش بره نیروهای به مراتب بیشتری از سراسر مناطق کرد نشین راهی عفرین میشن.

ارتش ترکیه در این مدت حجم اصلی درگیری زمینی به کردها رو به دوش نیروهای مخالف هم فکر خودش انداخته اکثر این نیروها از ترکمن ها ویا ترک نژادهای سوریه هستن

DXnH-qHUQAA_nD7.jpg

thumb_DXnH-qsVAAAXC0Q.jpgthumb_DXnH-qUVMAA01WX.jpgthumb_DXm1G02VMAE_8z2.jpg

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.