MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

2 hours قبل , anaKiN گفت:

دقیقا همینطوره. ما توسری خور شدیم. منفعل شدیم. این صهیونیستها تا همین چند سال پیش موش بودند اصلا جرات این گ* خوری ها نداشتند که بیایند تو سوریه از نیروی ما بکشند. الان دولتی سر شیخ حسن تو سری خور مزدور انگلیس و اون شیخ دیگه که دخترش جاسوس انگلیسه انقدر ضعیف شدیم که آل سعود پا برهنه هم برام ما شاخ شده و زبون درازی میکنه. اگر این اقتداره خاک بر سر این اقتدار. اگر این اقتدار ایرانه که دعا میکنم خداوند من را یک اسراییلی کنه.
نمیخوام از جنس دلیل و حقیر باشم. 
ببخشید تند حرف زدم. حرف حقیقت را بخوام بزنم خیلی فجیعتر از این کامنتم میشه

داداش حافظمون تعطیله..ولی نه اینقدر...شما نبودی..اردوغان را فردی صالح...و بی گناه..معرفی ..میکردی...کاش ...نصف این لحن..گفتاریت را هم..در مقابل اردوغن شاه به کار میبردید...اینا هر چی باشن..یه تار مویشان به ان اردوغان خبیث ملعون..می ارزد...  

ال سعود 50 سال پیش پا برهنه..بود الان تا دندان..مسلحه...طرفدار نظام..نیستم..چطور 5 سال دنیا ریختن بشار را بیرون کنند...نتوانستند...انجا حرفی از اقتدار نزدید...االان...با این اتفاق کوچک..اقتدار مان لگد کوب شد..بیخیال...از پشت کوه امدیم..ولی برای... بوده...ادم خوب مرد باشه... شما مقرضی..شما دلت برای این اب خاک..نمیسوزه..یه طرفه..میری قاضی...سر کوچه هم نیوجرسی میگذاری....حقیر ایرانه..یا رفیقت اردوغان کفتار..یه روز میره دست بوسی سعودی..یه روز میره برای پوتین دم.تکان..میده....حقیر ایرنه..یا ان بی بته یی..که قرار بود در مسجد..اموی نماز بخواند... یه عمر کشور در تحریمه بازم..پ حرف حق وایمیسه...ولی برادران عثمانیت...با تحریم.گوجه..خیار...2 ماه نشد..به غلط کردن..افتادن...اگر عثمانی بودی..چه دعایی ..میکردی..احتمالا از خلقتت ..به بارگاه خدا شکوه میکردی...شما به خیال خودت داری زیرکانه حق را نا حق..و بدتر از ان داری با القایی نادرست..توهین میکنی

حرف حقیقت را بخوام بزنم..خیلی نادخ تر از کامنتم..میشه..

ویرایش شده در توسط meysam62

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , anaKiN گفت:

مسلما پاتک زدن و جواب مستقیم به اسراییها در درون خود اراضی اشغالی خیلی کار نابخردانه ای است. باید از نیروهایشان خارج از مرزهای زمینی و هواییشان بکشیم و تلفات بگیریم. اسراییها خارج مرزهاشون نیرو عملیاتی ندارند ولی نیروهای آمریکایی در تیر رس هستند. خیلی راحت میشه ازشون تلفات انسانی گرفت در سوریه.
به نظر من هوشمندانه ترین تصمیم اینه که در شرق فرات سوریه بصورت برق اسا و در پوشش نیروهای مردمی حملات ضربتی انجام بدیم و ضربه شصتی به امریکاییها بزنیم. اونها که کتک را بخورند و بدونند از کجا خوردند افسار نتان یابو رو محکمتر میکیرند.
البته میدونم که بخاری بلند نخواهد شد جز انفعال. با این وجود این نظر من است

دانشمند..این کار یعنی انتحار...گزک..میدیم.دستشان تا بیان..مقاومت را شخم بزنند.....هر گونه در گیری ..با امریکا در سوریه..عواقب بسیار بدی داره..انهم..در زمانیکه روند به نفعه...ورق را برمیگرداند...دفه پیش یه خمپاره خورد 5 کیلومتری...270 نفر از ارتش را کشتند.....روس ها قطع مخالف این حرکت خواهند بود....و شاید تاثیر زیادی در روابطشان با ما در سوریه بگذارد...انفعال اگاهانه...بسیار بهتر از انتحار احمقانه است..   

چگونه حمله در مرز ها اسراعیل نابخردانه است..انوقت حمله به نیروهای امریکایی خردمندانه...جان خودم..کاره ایی بودی..به چشم بر هم زدنی با استراتژی های خطیرت..دودمان..مقاومت را بر باد میدادی...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حزب الله قطعا نباید حرکتی بزنه..بخصوص با ریشه های فتنه ایی که حریری کاشته..ایران هم فعلا نباید هیچ حرکت احساسی کنه..هر حرکت احساسی و بدور از تحلیل حساب شده..عواقب خطرناکی داره بالاخره ..وقتی 10 تا مشت بزنی...یه مشت هم.میخوری..چه حمله به اسراعیل..در هر فرمی...چه درگیری با امریکا ..دقیقان بازی در چارت صهیونیست ها است..البته فعلا و در شرایط فعلی...بعضی وقت ها برای جلوگیری از تصادفی مرگبار ..باید ترمز کرد...و بعضی وقت ها باید گاز داد و لایی کشید...به هیچ عنوان..وقت مناسبی جهت ایجاد جبهه ایی جدید..برای مقاومت نیست..کلا روند را به هم میریزه

ویرایش شده در توسط meysam62

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , alala گفت:

با محتویات جلسه امشب شورای امنیت و میدان داری دوباره نیکی هیلی و دیو دیو! کردنش و اظهار اینکه ما به شورای امنیت کاری نداریم و خودمون پاسخ میدیم و البته همراهی فرانسه و انگلستان و هلند اینبار شاید حمله گسترده تری را شاهد باشیم به سوریه. خوشبینانه یک حمله ترکیبی به تعدادی از فرودگاه های سوریه از جمله دمشق و بدبینانه یک حمله گسترده به اکثر مراکز نظامی. باید دید فعلا در این دو سه روز اوضاع چه طور پیش میره و صدمات احتمالی تا چه حد خواهند بود. با تکرار مکرر نیکی هیلی و نماینده فرانسه و انگلستان مبنی بر مقصر دونستن ایران هم در حادثه دوما هیچ بعید نیست حمله اسراییل برای تست واکنش ایران به حملات بیشتر در ادامه توسط غرب و خصوصا امریکا بوده..

 

 

با سلام 

احتمالا اینبار شخص رئیس‌جمهور سوریه و کاخش هدف اصلی است، پریروز مذاکراتی بین ترامپ مردنی و حیدر العبادی هم صورت گرفته بوده، یعنی پیام برای ایران،نتانیاهو هم تلفنی صحبت داشته که درز اخبارش یعنی عدم همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی. 

تمرکزشان روی اسده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ بعد از جلسه شورای امنیت تصمیم نهاییش را اعلام کرد و گفت که از قوه قهریه استفاده میکنه. حالا مونده نوع و میزانش. اسراییل هم بهترین زمان را برای حمله استفاده کرد و حالا در این هیاهو اصلا حمله اسراییل گم شد و تاکیدات مکرر مقامات سوری از جمله بشار الجعفری مبنی بر اینکه حمله اینبار اسراییل به پشت گرمی ویژه آمریکا و لابد تیم جدیدش انجام شد به نظر نشون دهنده اینه که این حمله مستقیم به ایران بوده و در نوع خودش به این شکل اولین بار.

یعنی منظور اینکه این حمله یک حمله با شرایط خاص بوده.

در مورد ایران هم فراموش نمیکنیم هرچند الان در شرایط سختی هستیم و حق هم داریم و یاس آوره شرایط ولی اسراییل نه به پشتوانه نظامیش، نه به پشتوانه شجاعتش و نه به پشتوانه قدرتش که تنها و تنها به پشتوانه حمایت تام و تمام سیاسی غرب ازش در همه نهادها و پشتوانه هرگونه حمایت نظامی/اقتصادی/امنیتی توسط آمریکاست ( در صورت ادامه درگیری در یک سناریوی احتمالی ) که چنین جسور عمل میکنه و قطعا اگر اینها نبود لااقل در مواجهه ی اینگونه مستقیم با ایران چنین بی پروا عمل نمی کرد. ( کمی در ذهن مجسم کنید اگر شرایط ذکر شده نبود و ایران امکان پاسخ بدون مواجه شدن با ترتیبات سیاسی و امنیتی و نظامی آمریکا را نداشت باز هم انقدر دست بسته بود؟ )

و البته باز فراموش نکنیم در جنگ های اخیر هر موشکی و گلوله ای که در جنگ های غزه و لبنان یک نظامی اسراییلی را کشته قطعا برای این رژیم طعم ایرانی داشته و از هوا نیومده بوده و یا از کمک های اعراب و اندونزی و ترکیه و مالزی و فرانسه!! ولی خب در شکل نظامیش اینگونه مستقیم هدف قرار گرفتن واقع گرایانش بسیار دردآوره.

نقل قول

با سلام 

احتمالا اینبار شخص رئیس‌جمهور سوریه و کاخش هدف اصلی است، پریروز مذاکراتی بین ترامپ مردنی و حیدر العبادی هم صورت گرفته بوده، یعنی پیام برای ایران،نتانیاهو هم تلفنی صحبت داشته که درز اخبارش یعنی عدم همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی. 

تمرکزشان روی اسده.

سلام

بله احتمالش زیاده. ولی نکته ای هست ترامپ در چند تا توئیت و سخنان اخیرش دائم بر پیدا کردن مقصر اصرار میکنه و در آخرین سخنان دیشبش باز گفت: " ما داریم نزدیک میشیم به پیدا کردن مقصر" و این احتمال میره که اینبار برنامه متنوع تری داشته باشه. به نظر من هم احتمال هدف قرار گرفتن اهداف حاکمیتی هست و حتی شاید اقتصادی در کنار اهداف نظامی و خصوصا فرودگاه دمشق و حتی شاید اهداف مستشاری ایران و مقاومت.

بحث خروج از سوریه و بعد خبر غربی ها در مورد تنش در گفتگوی نتانیاهو ترامپ که امریکا نباید از سوریه خارج بشه و حمله ناگهانی دیشب به نیروهای ایرانی و این حمله مضحک شیمیایی دوما و همونطور که قبلا گفتم موفقیتهای سلسله وار ارتش سوریه و افزایش روحیه شاید همه به هم مربوط باشند.

اصولا در دولت ترامپ که به عقیده کارشناسان تیمش بسیار تحت تاثیر پیشنهاد اندیکشده های آمریکایی ( تندروها و خصوصا ضد ایرانی ها ) هست میشه ردگیری کرد اهداف را که در این مورد یکی از نقاط مورد تاکیدشون تغییر شرایط موجود و به دست آوردن حداکثر امتیازات برای مذاکرات ژنو هست که خب این با تضعیف شدید ارتش سوریه در این مقطع و به هم زدن ثبات نسبی دولت میسر هست تا تروریستها بتونند بازیابی کنند خودشون را ( و اگر در ادلب هم نشد ) در جنوب حرکتی بکنند و برای همین شاید جبهه جنوب شاهد حملات بیشتری باشه اینبار و حتی حمله اسراییل هم بهانه ای برای حملات بیشتر به این جبهه بوده ( با پاسخ ایران )

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باید اسراییل رو زخمی کنیم! نزنیم ضربه بعدی دردناکتره و کاری تر...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , Ghalam گفت:

تحلیل نظامی نیاز به داده داره که از داده بشه اطلاعات به دست آورد و اطلاعات رو به دانش تبدیل کرد و از دانش ، خرد رو به دست آورد ....

اتفاقاً داده نظامی به اندازه 200 سال تاریخ نظامی مدرن ، وجود دارد  ، فقط مرد میدان نیاز دارد که بدون  حب و بغض و شعار و کل کل و دو قطبی سازی و متهم کردن دیگران به دیکتاتوری و غیره و ذالک ، بشیند و روی مستندات تحلیل کند .

شخصاً هر تحلیلی را در حد بضاعت و مطالعه با ارائه رفرنس و مرجع بیان کردم ،  می کنم و خواهم کرد ، از ارائه نمودار و داده  نما گرفته تا ارجاع به کتب منتشر شده با ذکر صفحه و جزییات . حالا یکسری که یا به مطالعه تحلیل های داخلی یا غیر داخلی کانالیزه شده ( یعنی سخیف ترین شکل تحلیل ) دلخوش شدند ، طبیعی هست که از این نوع مدیریت ناراحت باشند و آنها را درک  می کنم .

7 hours قبل , Ghalam گفت:

اولدمگنیا هم گوشه زد ، کنایه نصیبش شد ولی چون بخشی از پستش مطابق میلتون بود ازش گذشتید ....

این شیوه ای هست که همه انجام می دهند و نقصی هم برآن وارد نیست . تفاوت آن با کنایه شما ، در استفاده از واژه های تحریک کننده روزنامه ای بود که برخورد متناسب هم  صورت گرفت .این موارد را مد نظر قرار دهید ، حرفهای و تحلیل های شما هم شنیده خواهد شد .

7 hours قبل , Ghalam گفت:

الکی هم این بحث رو کش ندید تا بعد به بهانه « به انحراف کشیدن » تایپیک از ابزار محدود ساز علیه من استفاده کنید ....

ابزار محدود سازی ، بدون هیچ تعارفی در زمان خودش استفاده می شود و نیازی به یاد آوری آن برای مدیریت میلیتاری نیست . همانطور که عرض شد ، در محدوده وظایف کاربر میلیتاری می توانید فعالیت کنید و منعی برا ی این کار وجود ندارد .

پی نوشت :

1- شایعه ای هست که گفته می شود نیروی هوایی اسراییل یکی از سامانه های تور را هدف قرار داده ( حالا اینکه سپاه چنین سامانه ای را به سوریه انتقال داده یا در صورت واقعی بودن این خبر ، سامانه مذکور ( تور یا پانسیر ) متعلق به ارتش سوریه هست ) بعد از هدف قرار دادن مرکز هدایت پهپاد ، یک مرحله رو به جلو است .

2- بارها خدمت دوستان در انجمن عرض شد که تحلیل در میلیتاری شبیه به اثرات انفجار یک پرتابه 203 م.م  هست . در حال عادی ، ظاهر عادی دارد اما زمانی که چاشنی آن عمل کرد ، نمی شود بازتابهای ان را کنترل نمود . در نتیجه باید در استفاده از کلمات دقت لازمه را داشت . 

 

 

.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , MR9 گفت:

1- شایعه ای هست که گفته می شود نیروی هوایی اسراییل یکی از سامانه های تور را هدف قرار داده ( حالا اینکه سپاه چنین سامانه ای را به سوریه انتقال داده یا در صورت واقعی بودن این خبر ، سامانه مذکور ( تور یا پانسیر ) متعلق به ارتش سوریه هست ) بعد از هدف قرار دادن مرکز هدایت پهپاد ، یک مرحله رو به جلو است .

 

اگر صحتم داشته باشه یحتمل از پانسیرهای سوری بوده که این اواخر به نظر وظیفه درگیری با پرتابه های دورایستا را داشتند در نقاط مختلف و بعد از یک بازه ای وارد شدند و قبلش ما درگیری با پرتابه های اسراییلی را لااقل در گزارش ها نمیدیدیم. چون طبق اخبار روسیه در این پایگاه در این مقطع حداقل حدود ده فروند بالگرد مستقر داشته ( وقتی وزیر دفاع روس ها عنوان میکنه به نیروهای ما آسیب نرسیده که نشان از استقرارشون داره ) احتمال حفاظت از نیروهاش با تورهای روسی هم هست.

رویترز خبری کار کرده که احتمالا حمله اینبار چند ملیتی خواهد بود و پایگاه های هوایی ضمیر ( اینبار بهانه بالگردهاست بیشتر گویا ) و حتی حمیمیم را از جمله اهداف ذکر کرده. باید دید روس ها آسمان سوریه را اینبار در اختیار پرنده های غربی میزارن یا از ترکیب مهمات دورایستا و کروزها برای حمله استفاده میشه. ( از فراز مدیترانه و اردن و حتی ترکیه و عراق )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , alala گفت:

اگر صحتم داشته باشه یحتمل از پانسیرهای سوری بوده که این اواخر به نظر وظیفه درگیری با پرتابه های دورایستا را داشتند در نقاط مختلف و بعد از یک بازه ای وارد شدند و قبلش ما درگیری با پرتابه های اسراییلی را لااقل در گزارش ها نمیدیدیم.

سلام علیکم

منظور شهدایی هست که  خبر ان منتشر شده  ، یعنی این احتمال وجود دارد که خدمه این تور یا پانسیر از بچه های سپاه باشند ؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , anaKiN گفت:

مسلما پاتک زدن و جواب مستقیم به اسراییها در درون خود اراضی اشغالی خیلی کار نابخردانه ای است. باید از نیروهایشان خارج از مرزهای زمینی و هواییشان بکشیم و تلفات بگیریم. اسراییها خارج مرزهاشون نیرو عملیاتی ندارند ولی نیروهای آمریکایی در تیر رس هستند. خیلی راحت میشه ازشون تلفات انسانی گرفت در سوریه.
به نظر من هوشمندانه ترین تصمیم اینه که در شرق فرات سوریه بصورت برق اسا و در پوشش نیروهای مردمی حملات ضربتی انجام بدیم و ضربه شصتی به امریکاییها بزنیم. اونها که کتک را بخورند و بدونند از کجا خوردند افسار نتان یابو رو محکمتر میکیرند.
البته میدونم که بخاری بلند نخواهد شد جز انفعال. با این وجود این نظر من است

ما عرضه نداریم جلوی اسرائیلی ها رو بگیریم ، اونوقت شما می گی با آمریکا در بیافت !؟

خیلی راحت و به صورت رسمی باید اعلان کنیم که هر گونه ی حمله ی اسرائیل به نیروهای ما در سوریه رو برابر با حمله به خاک ایران می دانیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
41 minutes قبل , MR9 گفت:

اتفاقاً داده نظامی به اندازه 200 سال تاریخ نظامی مدرن ، وجود دارد  ، فقط مرد میدان نیاز دارد که بدون  حب و بغض و شعار و کل کل و دو قطبی سازی و متهم کردن دیگران به دیکتاتوری و غیره و ذالک ، بشیند و روی مستندات تحلیل کند .

 

 

این داده ها رو به من بده :

1- تعداد نیروهای ایرانی در سوریه ،  2- تجهیزاتشون  3- شبکه ی ارتباطیشون  4- میزان سلاح های آفندی و پدافندیشون  5- و ... .

 

اینها رو به من بده تا بتونم تحلیل انجام بدم و نسخه بپچم که آیا می تونیم جواب اسرائیل رو بدیم یا نه !؟ اینجا شما باید با Case Method با قضیه برخورد کنی ، تاریخ نظامی دنیا مجموعه ای از داده ها و اطلاعات هست که در غرب به لطف اندیشه کده هاشون تبدیل به « دانش » و  « خرد » می شه و از این « دانش » و « خرد » برای خلق راهبردهای نظامیشون استفاده می کنند ....

من به عنوان کسی که داده ی کافی ندارم ، از نقطه نظر تاریخ نظامی و انسانی و ارتباطات بین انسان ها صحبت می کنم و می گم : « اگه جوابی نگیرند ، حمله ی بعدی گسترده تر و خونبارتر خواهد بود »

 

در مورد ساختار حمله با توجه به داده های موجود ، این موارد استنتاج می شه :

1- هماهنگی دقیق با روس ها و یا داشتن جاسوس در بین روس ها و ارتش سوریه که مکان ساختمانی که نیروهای ما درش قرار داشتند و زمانی که این نیروها در این مکان قرار داشتن رو می دانستند

2- روال همیشگی و دکترین هوایی غربی ، استفاده از بمب های نقطه زن دور ایستا برای حمله به اهداف با چگالی بالا برای شکستن سد دفاع هوایی

3-  با توجه به فاصله ی حمص از مرزهای فلسطین اشغالی ،احتمال های زیر وجود داره :

1-3 : نفوذ به خاک سوریه با جنگنده ها و شلیک موشک ها

3-2: نفوذ به آسمان لبنان و شلیک موشک ها به اون ( در این مورد احتمال هماهنگی با لبنانی ها وجود داره )

3-3 : استفاده از پهباد های رزمی

3-4 : استفاده از موشک های کروز

5-3: استفاده از ترکیبی از موشک های کروز و موشک های هواپایه

6-3 : ارتش اسرائیلی با دور زدن لبنان از جانب دریای مدیترانه این حمله رو انجام داده

7-3 : ارتش اسرائیل با ورود به آسمان اردن به شرق سوریه رفته و حملات را از آن قسمت انجام داده ( هماهنگی با اردن و عربستان )

8-3 : از حریم هوایی ترکیه استفاده کردند ( هماهنگی با ترکیه ) ...

 

4 - اگه به سامانه های کوتاه برد حمله کرده باشند ، یعنی اینکه این سامانه ها رو تهدید جدی برای موفقیت خودشون می دونستند ، پس باید حلقه ی پدافندی کامل بشه ...

 

 

راه حل : ساخت یک رادر فرا افق و هشدار دهنده در کوهای غربی زاگرس برای رصد لحظه ای تحرکات آسما اسرائیل ، ایجاد یک لینک ارتباتی از این رادار با سوریه ، اضافه کردن پدافند های میان برد مناسب و افزایش شعاع تحت حفاظت پدافند ... انجام پدافند غیر عامل و انجام روش های حفاظت اطلاعات شدید ...

 

در نهایت بهترین راه حل : ریختن خون اسرائیلی ها به ازای هر شهید ماست تا بدونند که حمله شون بی پاسخ نمی مونه ...

 

ویرایش شده در توسط Ghalam

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
35 minutes قبل , MR9 گفت:

سلام علیکم

منظور شهدایی هست که  خبر ان منتشر شده  ، یعنی این احتمال وجود دارد که خدمه این تور یا پانسیر از بچه های سپاه باشند ؟؟؟؟

سلام

احتمالش خیلی ضعیف است .

ببینید تا زمانی که نتوانیم علت هدف قرار گرفتن T4 را مشخص کنیم ، تحلیل هایمان درست نخواهند بود . اگر مشخص شود ( که ظاهرا امکان آن در حد صفر است ، البته با تحلیل اطلاعات موجود در مورد شهدای ایرانی می شود حدسهایی زد :) ) که چه چیزی در آنجا هدف گیری شده است ، خیلی از این بحثها خود به خود مرتفع خواهد شد. مشکل اینجا است که ما در مقطع کنونی امکان جواب مساوی را نداریم بنابر این باید پاسخی هم ارز و در مکان مناسب داده شود . می شود گفت "مشت در برابر لگد". 

خوشبختانه مکان مناسب آن فراهم است و فقط مساله زمان است که باید طوری تنظیم شود که بیشترین تاثیر با کمترین انعکاس را داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

سلام علیکم

منظور شهدایی هست که  خبر ان منتشر شده  ، یعنی این احتمال وجود دارد که خدمه این تور یا پانسیر از بچه های سپاه باشند ؟؟؟؟

اگر با توجه به یگان خدمتی برخی از نیروها میگید که خب نیروهای ما در این پایگاه که قبلا عنوان شده بود طبق اخبار غربی ها که واحد پهپادی مستقر بوده یکسان هست یگانشون با یگان پدافندی. نمیشه دقیق گفت حتما به کدوم نیرو تعلق داشتند. بعد هم واقعا بعید هست ما سامانه تور به سوریه فرستاده باشیم اون هم مثلا در حد یک یا دو تا که خب میدونیم هم طعمه خوبی هستند و هم توان دفع کامل حملات را ندارند اون هم تو شرایط تحریم و کمبود تجهیزات برای داخل، مگر هدفمند برای تست مقابله بوده باشه.

بعد هم فرض بگیریم اگر از اون فاصله با توجه به حمله که از آسمان لبنان بوده سلاح مورد استفاده موشک دلیله با سر جنگی 30 کیلوگرمی بوده باشه بیشتر محتمل هست با توجه به 7 شهید ایرانی و چهار شهید سوری و زخمی ها خوابگاهی جایی هدف قرار گرفته باشه. یا شاید مثلا شهدای سوری با توجه به تعداد خدمه پانسیر متعلق به یکی از این سامانه ها بودند.

 

پ ن: پیکر شش شهید صبح به معراج شهدا رسید، شهید ششم از تهران هستند شهید حامد رضایی.

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , Ghalam گفت:

اینها رو به من بده تا بتونم تحلیل انجام بدم

خودتان هم بهتر می دانید که این موارد classified  و محرمانه هست . فرض محال بر اطلاع هم حق افشاء آن را ندارم و نداریم .

این نوع ادبیات نوعی زیرپاکِشی اطلاعاتی ( تخلیه اطلاعاتی )  هست ( تحریک برای افشاء اطلاعات نظامی / حالا خوشبختانه بنده دسترسی به این اطلاعات را ندارم ) که با توجه به ماهیت انجمن که در رصد خودی ها و دشمن قرار دارد ، حواس ها جمع هست برای مراقبت در این زمینه .

7 minutes قبل , Ghalam گفت:

 نسخه بپچم

اطلاع دارید که این ادعای بزرگی هست ، پنتاگون ، شورای عالی امنیت ملی و غیره و ذالک هم وقتی قصد دارند برای کاری برنامه ریزی کنند ، لشگری از تحلیل گرها و متخصصان را جمع می کنند ، حالا شما چه شکلی قصد دارید یک تنه  نسخه بپیچید !!!!

حالا بنده یا دوستان تحلیلی را هم که ارائه می دهیم ، صرفاً در محدوده  دانش و زمانی هست که توانایی انجام آن را داریم و نه بیشتر . ادعایی هم وجود ندارد که فلان تحلیل کاملا درست و یا کاملا غلط هست . همه صحبت می کنند ، و این مخاطب هست که برداشت خودش را خواهد داشت .

11 minutes قبل , Ghalam گفت:

در نهایت بهترین راه حل : ریختن خون اسرائیلی ها به ازای هر شهید ماست تا بدونند که حمله شون بی پاسخ نمی مونه ...

دوست عزیز ، اعراب بیشتر از 60 سال هست که ادعای به دریا ریختن اسراییل را دارند و لی تا الان چنان تحقیر شدند که " مسلمان نشنود ، کافر نبیند " . ( به استثنای حزب ا... لبنان که آن هم براساس عقلانیت انقلابی که در ان وجود داشت ، به جای شعار دادن ، عمل کرد تا در 2006 پوزه اسراییل را به خاک زد )

دیشب هم عرض شد :

" مهمترین ویژگی در این شکل موارد ، کنترل احساسات ، برآورد درست از شرایط ، واکنش مبتنی بر منطق و در نهایت وارد کردن ضربه متقابل در شرایط و زمان درست هست ( این آخرین مورد ، اصل ماجراست  )  "

" به عبارتهای رنگی شده دقت کنید "

پی نوشت :

1- یکی ازمشکلات بزرگ ما انسانهای شرقی و بخصوص در خاورمیانه ، غلیان بیش از حد احساسات و تصمیم گیری های عجولانه هست . این آفت بزرگی در صحنه شطرنج  سیاست بین المللی هست . قصد داریم اسراییل را کیش و مات کنیم ، مشکلی نیست ، باید ایستاد ، شرایط را درست تحلیل کرد و بعد با دقت چنان ضربه را وارد کرد که طرف مقابل دچار فلج تصمیم گیری شود .

2- وفیق السامرایی ، در کتاب خودش ( ویرانه دروازه شرقی ) اذعان می کند که برآوردهای شبکه اطلاعاتی منافقین از اوضاع داخلی ایران و بویژه تحرک نیروهای مسلح  در جبهه ها ، انقدر ضعیف و غیر واقعی بود ( در یک بازه زمانی مشخص ) که  اطلاعات نظامی ارتش عراق با انبوهی از اطلاعات روبرو میشد که 90 درصد انها درست نبود و اگر افسران اطلاعاتی ارتش عراق مبنای کارشان اطلاعات جمع آوری شده توسط منافقین میشد ، کل ساختار بسرعت دچار فلج می شد . این مساله عرض شد که اطلاع داشته باشید ، وقتی توان رزمی در صحنه نبرد برابر نیست ( ایران و اسراییل در سوریه ) ، هر گونه واکنش غیر منطقی ( ریختن خون اسرائیلی ها به ازای هر شهید که همه میدانند چقدر عملی هست بلحاظ منطق نظامی  ) موجبات ارسال توپ به زمین حریف و بازی کردن با قوانین تحمیل شده از طرف آنهاست .

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.