MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

2 hours قبل , Deepblue گفت:

غده اس دی اف مشکل ما و دولت سوریه نیست. ما برایش خون نخواهیم داد. این غده تهدید اول برای ترکیه خواهد بود. چه ولش کنه چه باهاش بجنگه یعنی بحران عمیقتر داخلی.

دیر نیست که در قبال عدم حمایت تورکها از مناطق ادلب، دستشان رو در مناطق اس دی اف باز بذاریم. مشابه معامله غوطه/عفرین.

ترحم بر پلنگ تیز دندان/ستمکاری بود بر گوسفندان

شاید اس دی اف در مدتی کوتاه برای  ترکیه مشکل ساخت .ولی آنچه پیداست این است که این گروه به سمت ناتو و غرب گرایش داره و همون گرایشی که ترکیه هم داره!!!و اتفاقا  مجبور هست این گرایش رو هم  حفظ کنه . پس اصلا انتظار نداشته باشید این روند دشمنی ابدی باشه .پس تا وقت هست باید در قبال اینها کاری کرد (همون بی رحمی)

شما ظاهرا یادتون رفته و شایدم ندیدن که از چهل سال پیش همین گروه ها در قالب پرچم و نام های دیگه چه مشکلاتی برای کشور خودمون درست کردن و هنوزم مشکل تراشی میکنند و هر چند سال یکبار یک درگیری راه میندازند .و حتی پای داعش رو به کشور باز کردند!!!بهتر اینطور بگم و حرف شمارو طور دیگر تکرار کنم.ما بجنگیم و یا نجنگیم همان بحران امنیتی برای ما ایجاد خواهد شد که برای ترکیه تصور دارید .با این تفاوت که وضع ما بدتر(ایران مثل ترکیه با امریکا در یک جبهه نیست)

جدایی هر یک از این مناطق که با سکوت  ما صد در صد واقع هم خواهد شد .در دراز مدت و در تایم بحران وضعیتی مشابه برای کشور  ایجاد خواهد شد و اون موقع ما فرصت جبران و بازگردانی شرایط رو نخواهیم داشت  .پس تصور نکنید ما زرنگ تریم و میتونیم اینطوری سو استفاده کنیم .گول این دعوای زرگری رو نخورید که فقط قصدش تجزیه و به نابودی کشاندن ایران و باقی کشور های حامی  و طرف ایران..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 12 اردیبهشت 1397 در 00:06 , aminor گفت:

اخرین اماری که از تلفات حمله به سلحب منتشر شده پنج شهید برای سوریهاست. تصاویری هم از محل انفجار در سلحب منتشر شده که بیشتر شبیه یک اتش سوزی بوده  مقداری سلاح و مهمات که در یک محوطه بدون حفاظ نگه داری میشدن  حتی به ساختمانی که در نزدیکی محل انفجار بوده آسیب انچنانی وارد نشده برخی منابع گفتن راکتهای گراد یا همون کاتیوشا و مهمات سلاح های سبک و متوسط به همراه صدها قبضه سلاح سبک و متوسط  و یک یا دو تانک و زرهپوشدر این حمله منهدم شده تصویر منتشر شده  منتسب به این حمله تا حدودی می تونه درست باشه البته ممکن چند هدف مورد حمله قرار گرفته باشن

تصاویر ماهواره ای رسانه های صهیونیستی از تخریب تقریبا ده ساختمان که به نظر همگی هم روی زمین قرار داشتند خبر میداد که البته به نظر بخشیش به خاطر انفجار مهمات بوده. از طرفی با اون حجم از انفجار و اعلام 2.6 ریشتر لرزش و دیده نشدن گودال و یا حفره ای مشخص در تصاویر شاید اینکه انفجار انبار مهمات و یا دپویی روی زمین را شامل میشده به صحت نزدیکتر باشه که خود این نتایجی را به همراه خواهد داشت که آیا عاقلانه بودن با توجه به اینکه اون مکان در یک ارتفاع مشخصی قرار داره، به عنوان یک انبار تسلیحات شناخته میشده و البته نزدیکی به یکی از خطرناک ترین خطوط درگیری که قبلا تروریستها پیشروی های گسترده ای درش داشتند با هر عملیات و همچنین گرادپراکنیشون ما بخواهیم تسلیحات مهم و با سختی قابل انتقالی چون موشک های سطح را در اونجا اون هم روی زمین و اون هم با این حجم کنار هم انبار کنیم؟

 

ولی از طرفی عمده تحلیل های رسانه های صهیونیستی از هدف قرار گرفتن موشک های زمین به هوا و پدافندی میگن. و اینکه ایران اخیرا چندین محموله سلاح سبک و سلاح های راکتی و موشک های زمین به هوا به سوریه منتقل کرده بود. ولی باز انتقال تسلیحاتی که از طریق هوایی و به سختی و کم تعداد منتقل میشند را اونطور دپو کردن عاقلانه به نظر نمیرسه و بعید هست پس از 6 سال تجربه و زدن تک و توک محموله ها در کوه و کمر و حتی فرودگاه دمشق توسط صهیونیستها ما براشون در حما و جلوی چشم سفره پهن کنیم!

 

مورد دیگه عقب نشینی و عدم واکنش و پیشروی قدم به قدم دشمنه به عنوان نمونه ای برای سایر موضوعات هست. صهیونیستها در ابتدای بحران تک و توک اهدافی را در جاده های فرعی کوهستان اون هم محدود هدف قرار میدادند و میگفتند موشک هایی بوده در راه انتقال به حزب الله در لبنان، بعد ها کم کم جلوتر اوومدند در نقاطی مثل مکان های ثابت اهداف را زدند با همین بهانه، بعدتر باز هم با عدم واکنش پیشروی کردند و به همین بهانه نقاطی در فرودگاه ها را مورد حمله قرار دادند، در مرحله بعد پیشروی برخی پایگاه های ارتش سوریه را با بهانه حضور حزب الله و مرحله بعد زدن پایگاه هایی با بهانه این که ارتش سوریه برای تولید سلاح برای حزب الله از اونها استفاده میکنه و در مرحله جدیدتر هدف قرار دادن پایگاه های ایران و در مرحله ی بعدتر هدف قرار دادن مستقیم نیروهای ایرانی و حالا در آخرین مرحله هدف قرار دادن انبار تسلیحاتی به نظر مورد استفاده ارتش سوریه برای جنگ با تروریستها. ( ورود و دخالت صریح در تضعیف ارتش سوریه در مقابل تروریستها اون هم در مرکز سوریه )

 

* این وسط سکوت روس ها در این مورد بود که همچنان مشخص میکنه موردی که در اون نیروهای ایرانی هدف قرار داده شدند مورد بسیار خاصی بود. هم از حیث نوع هدفی که صهیونیستها انتخاب کردند، هم از نوع عملیاتی که به نظر روس ها را هم غافلگیر کرد ( تیفوری که روس ها هم حضور داشتند ولی به نظر اونبار هیچ اطلاع و هماهنگی باهشون نشده بود چون هدف گرفتن تلفات از نیروهای ایرانی بوده صریحا و نمیخواستند با اطلاع روسها و احتمالا بعدش ایرانی ها از دست بدنش ) و بعد هم زمان حساسی که انتخاب کردند و روس ها نمیخواستند قبل از تهاجم غرب اتفاق ویژه ای بیفته ( علت سفر فرستاده ویژه پوتین )

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در حجر الاسود نیروهای ارتش دو روز پیش جنوب غرب این منطقه رو محاصره کردن که نهایتا امروز پاکسازی شد. در واقعه چیزی زیادی از غرب دمشق نمونده النصره و جیش السلام در حال ترک مناطق خودشون هستن حجر الاسود و یرموک هم اول به تکه های کوچکتر تقسیم و محاصر و بعد تصرف میشن امروز نیروها تا نیروگاه برق حجر الاسود پیشروی کردن احتملا تا فردا یه بخش دیگه محاصره و بعد پاکسازی بشه.

در حمص مخالفین با وجود مخالفتهای داخلی در حال تحویل دادن سلاح های خودشون به صورت تدریجی هستن تا حالا چهار تانک و یک یا دو نفربر تحویل داده شده در منطقه حوله هم مسلحین دارن سلاح ها و ادوات خودشون رو آتیش می زنند. هر چند فعلا النصره سلاح ها و زرهپوش های خودش رو تحویل نداده مسیر بین حماه به دمشق هم که از تلبیسه و رستن میگذره پاکسازی شده و احتملا اماده عبور مرور باشه 

نکته جالب اینه که سوریها از تانکها و نفربرهای که در القلمون بدست آوردن در نبرد احتمالی حمص استفاده کردن و این موضوع بشدت مخالفین رو سوزوند

کار حمص رو به پایانه مقصد بعدی کجاست  قنیطره درعا یا ادلب و یا استرحت و بازیابی نیروها با توجه به رسیدن ماه رمضان

با توجه به سیر حرکت نیرو و نزدیکی به ادلب  احتمالش هست که نیروها راهی استان حماه و یا لاذقیه  بشن حداقل برای اماده کردن نبرد احتمالی

درباره درعا و قنیطره هم اونقدری نیرو در حومه دمشق آزاد میشه که امکان عملیات رو فراهم میکنه

 

توی جاده اثریا هم بر اثر تصادف بیست هفت نیروی دفاع طنی کشته شدن

دو روز پیش هم بر اثر تصادف فرمانده نیروهای دفاع محلی(نیروهای شیعه و گروه های نزدیک) سوریه  جان خودش رو از دست میده این فرمانده از اهالی فوعه و کفریا بوده

ماهر اسد برادر بشار  درجه سرلشگری میگره و فرمانده لشگرچهارگارد ریاست جمهوری میشه. قبلا فرمانده تیپ چهارم مکانیزه گارد بوده 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در لابلای نبردهای خانه به خانه در یرموک و حجرالاسود واقعا جا داره یادی کنیم از ژنرال عصام زهرالدین که واقعا در این زمینه متخصص بود و قبلا در حمص و دیرالزور ابن رو نشون داده بود.

امروز نیروهای اس دی اف به چند پایگاه ارتش سوریه در حسکه حمله کردن متاسفانه.ارتش سوریه باید فکری به حال حسکه و قامیشلی بکنه وگرنه ممکنه فاجعه رخ بده.اس دی اف اگر پاش بیفته کمتر از دواعش نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرواز آواکس هاس اسراییلی به صورت همزمان وپرتعداد حداقل سه فروند در مقاطعی باید هشدار دهنده باشه برای نیروهای سوری و مقاومت در سوریه. امروز پروازهاشون به نظر پر رنگ هست مثل روزهای قبل حملات و اظهارات مدام اخیر مبنی بر انتقال تسلیحات پیشرفته به سوریه و همچنین نوشتارهای متعدد مبنی بر آماده شدن ایران برای پاسخ به حمله به تیفور میتونه همگی نشانه ها و بهانه هایی باشند برای هدف قرار دادن نقاطی دیگه در سوریه.

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 17 اردیبهشت 1397 در 13:35 , alala گفت:

پرواز آواکس هاس اسراییلی به صورت همزمان وپرتعداد حداقل سه فروند در مقاطعی باید هشدار دهنده باشه برای نیروهای سوری و مقاومت در سوریه. امروز پروازهاشون به نظر پر رنگ هست مثل روزهای قبل حملات و اظهارات مدام اخیر مبنی بر انتقال تسلیحات پیشرفته به سوریه و همچنین نوشتارهای متعدد مبنی بر آماده شدن ایران برای پاسخ به حمله به تیفور میتونه همگی نشانه ها و بهانه هایی باشند برای هدف قرار دادن نقاطی دیگه در سوریه.

 

رسانه های صهیونیست امشب در خلال خبرهای دیگه از احتمال تهاجم ارتش صهیونیستی به سوریه خبر می دند. با توجه به اظهارات مداوم اکثر مقامات اسراییلی مبنی بر قصد ایران برای استقرار سامانه های پیشرفته و لزوم برخورد با آن ( در تاپیک دیگه ذکر شد چرا در این مقطع بیشتر بهانه به نظر میرسه برای یک هدف دیگه ) و جوسازی و آماده سازی افکار عمومی و تحرکات امنیتی و هشدارهای سفارت آمریکا به شهروندانش برای تردد در جولان اشغالی و آماده باش به پناهگاه ها و استقرار برخی سامانه های پدافندی و با اوضاع فعلی هیچ چیز بعید نیست.

امروز هم رصد عمومی پرواز ها نشان دهنده پرواز مداوم بیش از چند ده ساعته یک تانکر سوخت رسان اسراییلی بر فراز مناطق اشغالی بود که حکایت از تحرکات نظامی خاص داشته باشه شاید.

 

پ ن فوری: همزمان با نوشتن این پست رسانه ها از حمله به حومه دمشق توسط نیروی هوایی صهیونیستها میدند. منطقه الکسوه و شنیده شدن صدای انفجارهای بلند. فعلا شرایط نامشخص هست.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دفاع وطنی سوریه اعلام کرده انفجاری نقطه ارتش در منطقه الکسوه رو هدف قرار داده

برخی منابع هم از شلیک چند موشک پدافندی به سوی موشک های صیهونیستها خبر داده  همچنین جنگنده های اسراییلی در حال گشت زنی در آسمان جولان اشغالی هستن

..... 

یه چیزی که توی این چنو وقت دیدم علاقه برخی رسانه های سوری به درگیری مستقیم بین ایران وصیهونیستهاست 

هر حمله ایی که رخ میده سریعا هدفها رو مراکز نیروهای ایرانی عنوان میکنند و احتمال میدن که چند ایرانی کشته و زخمی شدن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبر تکمیلی 

خبرگزاری رسمی سوریه از سرنگون کردن دو فروند موشک پرتابی از سوی جنگنده های صیهونیستها در منطقه الکسوه دمشق خبر داد

صیهونیستها همچنان در حال تحریک کردن ما برای ضربه زدن هستن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در یکی از گزارش ها حمله به یک پل در مسیر دمشق - درعا در منطقه کسوه اشاره شده بود که با چند تصویر منتشر شده تا حالا به نظر لااقل یکی از تصاویر اینچنین نشون میده و تصویر دیگه هم ردی از مثلا هدف قرار گرفته شدن چندین خودرو در ظاهر.

میتونه هدف یک ترور شخصیتی یا ترور یک کاروان نظامی به سمت جنوب بوده باشه. به هر حال شاید پرواز امروز اون تانکر سوخت رسان برای همراهی جنگنده هایی بوده باشه که حملات را در لحظه ای خاص ( درست پس از تصمیم ترامپ یا حرکت کاروان نظامی و یا بهانه تراشی و یا کاهش زمان واکنش پدافند با توجه به سوختگیری هوایی جنگنده ها و عدم اطلاع از برنامشون در آسمان ) انجام بدند.

 

خلاصه این تحریکات مدام یا یک برنامه برای واکنش ما و ایجاد یک درگیری فراگیر میتونه باشه ( گفته نتانیاهو قابل دقت بود که اگر قرار به درگیری هست الان بهترین فرصته!، لابد با حضور ترامپ و تیم جدید و وضعیت خاص سوریه و البته وضعیت خاص برجام و بهانه های آمریکایی مبنی بر خطرناک جلوه دادن ایران و موشک هاش ) یا یک برنامه برای تضعیف هر چه بیشتر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در سوریه و استفاده نظامی و روانی از اون.

 

پ ن: وزیر اطلاعات صهیونیستها تلویحا حملات دیروز را تایید کرد و گفت ایران گفته به ما حمله میکنه پس ما پیشدستی کردیم! برخی منابع میگن انبار موشک های کوتاه برد مورد هدف قرار گرفته و برخی منابع از کشته شدن دو شهروند اهل درعا در جاده دمشق درعا خبر میدند. و همچنین گفته میشه در این حمله از موشک های غیرمسلح برای مشغول سازی پدافند سوری ها استفاده شده.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

( امکان ویرایش مطلب قبل نبود )  امروز علاوه بر پرنده های نیروی هوایی صهیونیستها، ریوت جوینت نیروی هوایی آمریکا هم در آب های ساحلی نزدیک به لبنان ( مشرف بر دمشق ) در حال گشت زنی هست. آماده سازی حملاتی محدود به پدافند سوری ها برای انجام عملیاتی دیگه توسط صهیونیستها؟ آماده سازی برای برخورد نرم با پدافند سوری ها و یا جمع آوری اطلاعات راداری برای مقابله در شرایط خاص؟

 

ممکنه با یک برنامه موازی برای هدف قرار دادن سخت توان موشکی ایران و یا توان نظامی ایران در سوریه به یک بهانه مواجه باشیم؟، اون هم با دخالت آمریکایی ها! هیلی دیروز گفته بود هر کسی با اسراییل دربیفته انگار با ما در افتاده، من هر وقت در سازمان ملل مواجه میشم با هجمه(!) به اسراییل یاد بچه ای! میفتم که تو مدرسه قلدرها بهش زور میگن!! :)

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , alala گفت:

( امکان ویرایش مطلب قبل نبود )  امروز علاوه بر پرنده های نیروی هوایی صهیونیستها، ریوت جوینت نیروی هوایی آمریکا هم در آب های ساحلی نزدیک به لبنان ( مشرف بر دمشق ) در حال گشت زنی هست. آماده سازی حملاتی محدود به پدافند سوری ها برای انجام عملیاتی دیگه توسط صهیونیستها؟ آماده سازی برای برخورد نرم با پدافند سوری ها و یا جمع آوری اطلاعات راداری برای مقابله در شرایط خاص؟

 

ممکنه با یک برنامه موازی برای هدف قرار دادن سخت توان موشکی ایران و یا توان نظامی ایران در سوریه به یک بهانه مواجه باشیم؟، اون هم با دخالت آمریکایی ها! هیلی دیروز گفته بود هر کسی با اسراییل دربیفته انگار با ما در افتاده، من هر وقت در سازمان ملل مواجه میشم با هجمه(!) به اسراییل یاد بچه ای! میفتم که تو مدرسه قلدرها بهش زور میگن!! :)

سلام

انتظار برای دریافت جواب کشنده است و الان اسرائیلیها برای اولین بار بعد از سالها دارند تجربه اش می کنند :) 

ویرایش شده در توسط oldmagina

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , oldmagina گفت:

سلام

انتظار برای دریافت جواب کشنده است و الان اسرائیلیها برای اولین بار بعد از الها دارند تجربه اش می کنند :) 

سلام

امیدوارم اینگونه باشه شرایط.

امروز  همانطور که اعلام شد ریوت جوینت ایالات متحده برنامه گشتی طولانی مدتی داشت در منطقه، بعد هم پرواز چندین ساعته همزمان بیش از ده فروند T-6 Texan نیروی هوایی صهیونیستها و همچنین پرواز مدام تانکری سوخت رسان در این ساعات مثل دیشب را داریم که ممکنه ارتباطی به پرواز جنگنده ها با سوخت گیری هوایی داشته باشه تا زمان درگیری را کوتاه تر کنند.

 

متیس امروز ایران را تهدید به حمله نظامی هم کرد تلویحا و همچنین نتانیاهو هم که در مسکو حضور داره باز اظهارات ضد ایرانیش را تکرار کرد و البته تهدید لحظات پیش ترامپ که به نظر تهدید تحریمی نیست چون قبلا اعمال کرده اون را و منظورش حمله ای نظامی است: "اگر ایران فعالیت هسته‌ای خود را آغاز کند، با تبعات وخیمی مواجه می‌شود"

 

به نظر میرسه حرفی که اگر اشتباه نکنم ترامپ گفته بود را انتظار داره آمریکا که: " خیالتون راحت اگر من هم از برجام خارج بشم، ایران نخواهد شد." و حالا با رویکرد تهدیدی و حمله نظامیانه! سعی داره با وجود خارج شدن امریکا ایران را مجبور به باقی موندن در توافق کنه با بازگشت تحریم ها تا بتونه اینبار با فشاری مضاعف نه برای غنی سازی که برای موشکی و منطقه توافقی را کلید بزنه.

 

پ ن: در نهایت با تمام تفاسیر و گفته های ضد و نقیض ترامپ به نظرم با فشار لابی صهیونیستی و کابینه امنیتی نتانیاهو و البته قبول مسئولیت عربستان! و شرکای عربش هیچ بعید نیست ترامپ با یک بهانه مثلا کاهش سطح بازرسیها، و احیای نطننز و فوردو حملاتی هدفمند را ضد این مراکز داشته باشه. و البته با بی اعتمادی محض هیچ بعید نیست این راهبرد دوگانه ای باشه هماهنگ با برخی طرف های غربی از جمله فرانسه تا ایران را وادار به باقی ماندن در توافق و امضای توافقی موشکی و منطقه ای هم بکنه با توجه به صحبت های امروز ماکرون به صورت تلفنی با روحانی جایی که ابتدا ایران را توصیه میکنه در برجام بمونه و در انتهای مکالمه عنوان میکنه هر چند باید به دنبال توافقی باشیم تا بحث موشکی و غروب! و منطقه ای را هم در رابطه با شما (ایران) در بربگیره اون هم در تماس با روحانی.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اين حمله اسرائيل دقيقا شبيه حمله يه بچه پرو زير سايه باباش هست 

 

اما بسيار عجيبه

دو نظريه هست

عدم پاسخگويي ما دشمن رو گستاخ كرده ؟ 

 يا 

اسراييل ميخواد ما رو تحريك بكنه تا واكنش نشون بديم كه اون ميخواد 

الان اكثر كشورها حركت امريكا رو نگران كننده خوندن 

و فقط عربستان و اسراييل تاييد كردن 

در اين ميان فقط يك جنگ و درگيرى ميتونه همه چيز رو به نفع اونها تغيير بده 

 

مطمئنا دنبال شير كردن عربستان هستن اين ميونه

لازمه كه اگه جنگي هم قرار بشه اسراييل بدونه در هر صورت اون جز أهداف ما هست و هركس حمله كنه اون حمله از طرف اسراييل تلقي خواهد شد 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 minutes قبل , arminheidari گفت:

اين حمله اسرائيل دقيقا شبيه حمله يه بچه پرو زير سايه باباش هست 

 

اما بسيار عجيبه

دو نظريه هست

عدم پاسخگويي ما دشمن رو گستاخ كرده ؟ 

 يا 

اسراييل ميخواد ما رو تحريك بكنه تا واكنش نشون بديم كه اون ميخواد 

الان اكثر كشورها حركت امريكا رو نگران كننده خوندن 

و فقط عربستان و اسراييل تاييد كردن 

در اين ميان فقط يك جنگ و درگيرى ميتونه همه چيز رو به نفع اونها تغيير بده 

 

مطمئنا دنبال شير كردن عربستان هستن اين ميونه

لازمه كه اگه جنگي هم قرار بشه اسراييل بدونه در هر صورت اون جز أهداف ما هست و هركس حمله كنه اون حمله از طرف اسراييل تلقي خواهد شد 

سلام

فکر میکنم نظریه دومتان قابل قبول تر باشد . اسرائیلیها می خواهند اگر جنگی باشد الان باشد که ما سرمان شلوغ است و دستمان بسته است . تحمل انتظار حمله برای آنها کشنده است ، آنها عادت ندارند که منتظر بمانند و دیگران مدیریت اوضاع را در دست داشته باشند ، البته تمام تلاششان را می کنند که مدیریت اوضاع را خودشان به دست بگیرند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 minutes قبل , arminheidari گفت:

اين حمله اسرائيل دقيقا شبيه حمله يه بچه پرو زير سايه باباش هست 

 

به نظر چنین بود. یعنی یک زبان درازی از پشت پدر! روزی که پدر یک مشت کوبید به طرف مقابل. والا همزمانیش با نطق ترامپ عجیب هست.

 

به نظرم در این سه هفته یا چهار هفته ای که دولت تاکید میکنه برای مذاکره با اروپا اسراییل بر شدت حملاتش خواهد افزود. نتانیاهو امروز هم در دیدار پوتین اشاره کرد که حالا ما دارای یک کشور! هستیم نسبت به جنگ جهانی و باید با ایدئولوژی های مخرب در همون ابتدا مقابله کرد ( اشاره به ایران )

برای راه حل هم به نظرم با توجه به اوضاع باید لااقل در این چند هفته تا میتونیم در سوریه در دسترس نباشیم، نه خودمون و نه پایگاه هامون تا حتی در صورت حمله خسارتی نداشته باشیم تا اوضاع برامون سخت تر بشه. سخت هست و ما هفت سال هست در سوریه جنگیدیم و مجبور به استقرار بودیم برای این جنگیدن و حالا نمیشه یکهو محو شد و کرد ولی به نظر تنها راهی هست که پیش رو داریم فعلا.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member