MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

بیش از 40 موشک گراد از چند نقطه به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک می‌شود و همزمان، 20 فروند موشک فجر5 هدایت‌شونده برای تکمیل عملیات شلیک می‌شود. 40 موشک نخست همانگونه که پیش از این هم گفته بودیم برای مشغول کردن سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی کافی بود. در حالی که هنوز راکت‌های گراد به زمین اصابت نکرده بودند و همه آنها تنها چهار مرکز بزرگ و باز ارتش عبری را هدف قرار دادند (سهم هر مقر 10 راکت بود) شش مقر مهمتر را باید موشک‌های هدایت‌شونده فجر5 منهدم می‌کردند. همانگونه که پیشتر گفتیم، یک منبع مطلع به اخبار سوریه گفته است که 16 موشک با دقت به هدف اصابت کرده است.

این برای اولین بار بود که ایران از موشک‌ها یا همان راکت‌های هدایت‌شونده فجر5 به شکل عملیاتی استفاده می‌کرد. آن هم علیه اهداف بسیار مخفی و امنیتی رژیم صهیونیستی که یکی از آنها مقر رصد تصویری9900 بود که نقش مهمی در جنایت‌های این رژیم داشت. البته یک منبع مطلع دیگر تاکید کرده که یکی از مراکز مهم پارازیت ارتش عبری که در طول ماه‌های گذشته اقدام به اختلال در رادارها و سامانه‌های رادیویی متحدین در جنوب دمشق می‌کردند نیز در این آتشباری هدف قرار گرفته است. پس از این حمله مشخص بود که رژیم صهیونیستی به شکل دیوانه‌واری مراکز مختلف نظامی در سوریه را هدف قرار داد.

این منبع مطلع در ادامه سخنان خود، به اخبار سوریه می‌گوید که رژیم صهیونیستی حتی یک هدف ایرانی را در سوریه مورد حمله قرار نداده و این رژیم کاری غیر از دروغگویی ندارد. به گفته او، سران سیاسی و نظامی این رژیم پس از حمله به تی‌4 و شهادت چند پاسدار ایرانی به شدت دچار وحشت شده بودند و از طریق واسطه‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خواستار خودداری ایران از پاسخ شده بودند و تهدیدهای مکرر این رژیم مبنی بر حمله به ایران بیانگر میزان وحشت آنها از پاسخ بوده است. این در حالی است که یک منبع دیپلماتیک دیگر تاکید می‌‌کند پس از حمله به تی4 فرستاده ویژه پوتین در سفر به تهران این پیام مقامات صهیونیستی را منتقل می‌کند که نمی‌خواهیم جنگ گسترش پیدا کند!!

این پیام را در تهران کسی نمی‌شنود، بنابراین خود نتانیاهو به مسکو می‌رود تا از ولادیمیر پوتین بخواهد که شخصا از نفوذش میان رهبران ایران، به‌ویژه رهبر عالی این کشور استفاده کرده و مانع از حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل شود. تنها ساعاتی پس از این درخواست نتانیاهو، موشک‌ها و راکت‌ها روانه مواضع از پیش‌ تعیین‌شده می‌شود تا احیانا متحد شمالی ایران نیز در معذوریت قرار نگیرد، چرا که در صورت درخواست‌ پوتین ایران باید اندکی در این مورد تامل می‌کرد هر چند پوتین هم در دیدار با نتانیاهو از اقدامات این رژیم در بی‌ثبات کردن سوریه و اخلال در روند مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.

مناطقی که توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت عبارت بود از: تلول فاطمة نزدیک كناكر در ريف دمشق، و التل الكبير در محجّه، گردان دفاع هوایی در نزدیکی نامر، همچنین برخی مناطق فرودگاه خلخله، هنگ 150 دفاع هواییدر استان درعا، و شهر البعث و اطراف القنيطره. همچنین چند موشک به سمت اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق و المزه هم شلیک شد. در شهر البعث صهیونیست‌ها همزمان با حمله به این شهر از تروریست‌ها درخواست کردند که به مواضع ارتش حمله کنند، از آنجایی که آمادگی لازم در میان تروریست‌ها وجود نداشت حمله آنها با تلفات سنگین به ناکامی منجر شد.

یکی از مقامات نظامی مطلع ارتش سوریه تاکید می‌کند ما پیش از حمله از پاسخ احتمالی ارتش اشغالگر مطلع بودیم، بنابراین همه موارد احتیاطی را در نظر گرفتیم، بنابراین همه شهدای این حمله کمتر از 4 نفر بود. باوجود آنکه ایران به هیچ عنوان مسوولیت این حمله را قبول نکرد و همه چیز بر عهده ارتش سوریه گذاشته شد (این مهم برای ارتش سوریه و بازیابی روحیه آن در داخل و همچنین جهان عرب بسیار مهم ارزیابی می‌شود) اما پیام‌هایش به وضوح در تل‌آویو شنید می‌شد. صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که صفحه دیگری در تعامل و تقابل نظامی باز شده است، آنها در ذهن‌شان هم این پاسخ خطور نمی‌کرد. حالا هم می‌دانند که اگر ادامه بدهند، دوباره خواهند خورد.
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اعتقاد بعضی از دوستان ، روسیه هم کم کم اعتقاد پیدا میکنه باید ایران از سوریه خارج شه ، ولی جمع بندی معادلات سوریه اینجوریه که خروج کامل ایران و مقاومت از سوریه کفه ترازو رو به سود محور غربی عربی ترکی میکنه و فقط در مدت یکسال با اطمینان ، روسیه هم از سوریه رانده میشه و این چیزی نیست که از چشم روسها به دور باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، امروز ۱۲ مه، گفت: «در جریان حملات پنج‌شنبه اسرائیل به سوریه، ۲۷ نفر از نظامیان پشتیبان دولت سوریه کشته شده‌اند. ۶ سرباز ارتش سوریه و ۲۱ شبه نظامی خارجی از جمله ۱۱ نفر از نیروهای ایران.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جایی که اسراییل ازش ضربه میخوره قطعا حما و حلب نیست.شهدای قنیطره رو به یاد بیارید و وضعیت جغرافیایی اون منطقه رو با جنوب لبنان مقایسه کنید.

اسراییل فعلا دنبال سامانه های ضد هوایی ایران در حلب و حما و حمصه اما ضربه اصلی رو بیخ گوش خودش میخوره.

ما در لبنانی که پر از جاسوس و منافقه سالها انتقال سلاح انجام دادیم و اگرچه گاهی موفق نبودیم اما در نهایت هزاران موشک و راکت رو در انبارهای زیر زمینی حزب الله مستقر کردیم.حالا در سوریه به مراتب دستمون باز تره. روزی که حلقه های پدافندیمون کامل بشه آسمان لبنان هم دیگر امن نخواهد بود.

یک نگاه ساده به حجم پروازهای باری از ایران به سوریه و توان داخلی خود سوری ها در تولید سوخت موشک و ایضا خود موشک ها و حجم تسلیحات و انبارهای منهدم شده در حملات اخیر نشون میده هنوز سورپرایز های بزرگی باقی مونده.شاید ایران در مرحله اول قبل از تکمیل رینگ های پدافندی خودش مشغول اماده سازی پدافند سوریه برای حفاظت از نیروهای خودشه که البته این چند وقته بد هم عمل نکردن.باور کنید اسراییلی ها از چیزی خبر دارن که اینطور دارن دست و پا میزنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزیر مسکن صهیونیستها امروز گفته تا تنور داغه باید نان را بچسبونیم و ریشه ایران در سوریه را خشک کنیم. همچنین اضافه کرده که ایران را همونطور که وارد سوریه شد، خارج می کنیم و الان که این فرصت وجود داره از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

خباثت این رژیم و برنامه قبلیش به نظرم حتی از قبل هم مشخص بود، جایی که لیبرمن چند وقت پیش در مصاحبه با ایلاف سعودی گفته بود در سوریه ایران و گروه های دیگه در حال جنگند، نوش جونشون، بهشون خوش بگذره! بزار بجنگند ولی حالا که نیروهای ایرانی تقریبا از نبردها به دورند شروع کردند به هدف قرار دادن نیروهای ایرانی و زیرساختهای عمدتا نظامی سوریه که در جنگ توسط تروریستها نتونستند خود تروریستها بهشون ضربه ای وارد کنند و حالا به قول این وزیر فرصتش مهیاست برای این رژیم تا هم انتقام از ایران بکشه و هم خیالش را از نابودی کامل توان سوری ها.

 

پشت گرمی ترامپ و عربستان فعلی هم بی تاثیر نیست، باید توجه داشت که در صورت هرگونه درگیری این بار آسمان عربستان با کمال میل در اختیار این رژیم خواهد بود قطعا و یکی از مسیرهای اصلی برای رسیدن به مرزهای ایران توسط idf .

بازدید ها از جنوب توسط مقامات نظامی هم افزایش داشته و امیراسماعیلی هم امروز از پدافند مستقر در بوموسی بازدید کردند.

 

یک نکته بی ربط هم اعلام ترکیه مبنی بر استقرار اف-35 های تحویلیش در نزدیک مرزهای شرقی است. و همچنین پیشنهاد روس ها برای دریافت پانسیر به همراه سامانه های اس-400 برای محافظت از اونها. ( بعد ایران را در توان نظامی با امثال ترکیه مقایسه می کنیم، کم مونده برای تحویل سلاح بهش التماس هم کنند. :) )

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خاک تو سر ما کردن با این همه شهید و هزینه و میلیاردی

دست ما نمک نداره

منافع ملی مارو ببین کلی شهید دادیم  کلی از شکم خودمون توی ایران زدیم و پول مفت دادیم به اینا و  کلی بدبختی توی دنیا به خاطر سوریه کشیدیم به خاطر عراقی ها کشیدیم

بعد بشار  بجای حمایت از ما میاد میگه ...  قدرت های منطقه می خواهم سوریه را به محل مناقشه خود تبدیل نکنند که اوضاع سوریه پیچیده تر می شود.

بشار بعد از پیک زدن با روس ها در دمشق و موضع گیری 

نمر در مورد اینکا ایرانیها و نیروهای مقاومت نیروهای مزدور هستند و کلی خیانت های ارتش بعث علیه مقاومت کردن

حالا هم کم کم دارن ایرانیها رو کنار میزنند

توی عراق هم تظاهرات ضد ایرانی انجام میدن نامردا یادشون رفته ما نبودیم هنوز باید زنو ناموسشون زیر دست داعش معامله میشد توی بازار برده فروشها

واقعا باید تبریک گفت به خودمون

درسته ما برای منافع مملکت خودمون برای اینکه داعش نیاد توی ایران رفتیم ولی یادمون نره همین اسد جز دیکتاتورهای زمانه است و ملتش کم زجر نکشیدن از دستش برای همین راحت با مخالفین همکاری کردن اما الان که کلی کمک کردیم حد اقل باید منافع مارو تامین کنند و باید حد اقل ضد ما نباشند

کلا

دستمون نمک نداره

ویرایش شده در توسط ramoon

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
55 minutes قبل , ramoon گفت:

دستمون نمک نداره

همین الان یعنی دقیقا همین الان هم تیپ فاطمیون جمع کنه بیاد بیرون، ادلبی ها مجدد سوریه رو می بلعن.

بشار بعیده تا آخرش عمرش فراموش کنه لحظاتی که میخواست از سوریه فرار کنه این ایرانی ها و افغانی ها بودن که نجاتش دادن نه روسیه. نه روسیه ای که از تجربه افغانستان هنوز هم جیگر نداره وارد نبرد زمینی بشه.

این حرفهای اسد رو به حساب تبلیغات رسانه ای باید گذاشت انشاءالله. اگر فراموشی گرفت با یه تلنگر ریز میشه مجدد بیادش آورد ارتش قهرمانش چطور کیلومتر کیلومتر فرار میکردن...

ویرایش شده در توسط Deepblue

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در اینکه پول ایران نمک نداره حرفی نیست نمونه کم هم نداریم جیبوتی سودان ......اما این فقط یه ژست از بشار جلوی خبرنگار خارجی بود وگرنه خودش هم خوب میدونه بدون ایران جایی برای فرار نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تهاجم های بیشتر از طرف رژیم صهیونیستی قطعا رخ می ده. از طرفی به منافع ایران و از طرفی به زیرساخت های سوریه با دو هدف نابودی خود زیرساختها و تولید فشار در بین مسئولان و افکار عمومی سوری ضد حضور ایران.

باید پیش بینی و برنامه ریزیهای لازم صورت بگیره تا خسارات تا حد امکان کاهش پیدا کنه.

خوب می شد دوستان راهکارهاشون را در این زمینه اعلام کنند در مقطع فعلی با علم به سیطره ی اطلاعاتی و نظامی وسیع دشمن و شرکاش در سوریه که چطور بدون آسیب نظامی و جانی و روانی زمان بخریم تا موعد پاکسازی جنوب سوریه و پاگیری تشکیلاتی مثل حزب الله در سوریه توسط نیروهای شیعی و علوی بومی و فلسطینی و مثلا مهاجر عراقی .

 

بعد از آزادسازی تدریجی صحرای مرکزی سوریه، اگر تهدید امریکا از سمت شرق فرات و تنف را دقت کنیم  و در نظر داشته باشیمش به نظر مناطق مابین سخنه و میادین فضای مناسبی است از نظر برد مسافت برای پایگاه های مرکزی ( البته به صورت زیرزمینی ) و پراکنش سایر پایگاه ها به صورت پر تعداد و ساده از نظر نفرات و امکانات و تجهیزات باز هم به صورت زیرزمینی تا حد امکان.

هنوز هم به نظرم از امکاناتی که تروریستها در مناطقی مثل غوطه و پاکت حمص و حما ایجاد کردند میشه استفاده کرد عجالتا به عنوان مراکز پراکنده فرماندهی و دپوی تسلیحات. هر چند در اون مناطق جاسوس  و .. هم وجود داره به نسبت و کار شاید کمی سخت تر باشه.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 انگار یه ائتلاف جدید شکل گرفته و گروهک های «جیش ادلب الحر»، «جیش العزه»، «جیش النصر»، «الفرقة الساحلیه الاولی»، «فیلق الشام» بهش پیوستند.

طبق گفته های منابع خبری اینا تحت حمایت کامل ترکیه قرار دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 hours قبل , Skyhawk گفت:

اگر قرار باشه روزی پدافند ایرانی در سوریه مستقر بشه به صورت تدریجی اینکار انجام میشه و ابتدا سیستم های موشکی کوتاه برد و توپ ضدهوایی در محل مستقر شده و بعد از اون سیستم های میانبرد و برد بلند به منطقه ارسال میشن.

سوم خرداد و صیاد۳ رو هم به خاطر معروف بودنشون اسم بردن و الا حرز نهم و رعد۲ در اولویت قرار دارند!

دقیقا عکس این چیزی که شما گفتی رو باید ببرن به دلایل مختلفی حرز نهم و امثالهم که به سومین هدف نرسیده به قول معروف out number میشن وقتی پانتسیر رو به این شیوه ساکت کردند دیگه امثال حرز نهم که ول معطل هستند

سامانه های توپخانه ای که ما داریم اکثرا ایستا هستند (مثل سماوات) و شکار راحتی میشن

اگر قرار باشه چیزی ببرن به سوریه یک سامانه میانبرد با قابلیت درگیری با چند هدف و تحرک بالا بهترین گزینه است


 

13 hours قبل , alala گفت:

به نظر می رسید یک پهپاد باشه با توجه به حرکات و حالا آسیب هم شاید این را تایید کنه. ولی همچنان لود نشدن سامانه پس از مصرف موشک ها و حضورش در اون نقطه غیر معمول و چند سوال دیگه هست که بی پاسخه. تنها میشه این فرض را داشت که پس از فروکش کردن موج حملات هوایی، سوری ها به گمان پایان یافتن حملات سامانه را از محل استتار خارج کردند و در حال انتقالش بودند که اون توقف بنا به دلایلی انجام شده و از سامانه هم خارج شدند و در این لحظات صهیوینستها با پهپاد انتحاریشون مورد هدف قرار دادنش. ( که باز هم عجیب هست توقف در اون نقطه و عدم تلاش برای لود مجدد که انگار به عنوان هدف اوردند سامانه بی دفاع را کاشتند وسط سیبل )

 

پ ن: جالبه برخی تغییرات در مورد ارتش سوریه، حالا بعد از حملات خسارات را تا حدی شاید اعلام می کنند ( در این حمله اعلام کردند که یک رادار و انبار مهمات کاملا منهدم شد و چند واحد پدافندی خسارت دیدند ) و تصاویر را هم منتشر می کنند.

برای همین مشکوک هست ادعاهاشون. قبل از اینکه سامانه را کامل مستقر کنی اون تعداد موشک هاش را دپو کنی!

حالا هم که بعد از اروپا کاخ سفید بیانیه بارون را شروع کرده که دنیا باید تجاوز ایران از سوریه به متحد ما را جلوگیری و محکوم و برخورد کنه. مثلا اسراییل در این مدت داشته به سوریه و به اذعان خودش پایگاه های ایران گل هدیه می داده!! و نه موشک. واقعا چه طور در این وضعیت از مذاکره و توافق و تفاهم با قطعیت و اطمینان صحبت میشه، استانداردهای انچنین دوگانه و مستثنی سازی رفتارها و کشورها نهایت همه اینگونه موارد را اگر دستها خالی باشه  نهایتا خوش بینانش میشه چیزی شبیه برجام ناقص الاجرای اوباما و یا ترامپیزه شده کنونی.

 

 هارپی بوده باشه یا دلیله تقریبا سرجنگی اینها نزدیک به هم هست ولی اون چیزی که از کلیپ منتشر شده دیدیم اپتیک دلیله بود به احتمال 95 درصد. هاروپ هم سرجنگیش حدود 23 کیلو هست در حالی که هارپی و دلیله در رنج 30 کیلو هستند

اینکه پانتسیر رو در رمپ فرودگاه مستقر کردند خوب حرکت ناشیانه ای هست چنانچه هدف پوشش فرودگاه هم باشه معمولا در اطراف فرودگاه رینگ های پدافندی رو مستقر میکنن نه در جایی که در نقطه تمرکز تهاجم هست. به طور کلی نباید از سوری ها یک عملکرد صحیح و منطقی انتظار داشته باشید در حوزه پدافندی. توصیه میکنم نگاهی داشته باشید به تاریخچه پدافندی سوری ها که چه گل هایی کاشته اند!!!!! و چه دست گل هایی که به آب داده اند

اعلام تلفات و خسارت ها هم توسط سوری ها به شکل رسمی نیست عمدتا و از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هست.سوری هایی که ارتباطاتی دارند و تصاویری به دستشون میرسه و به اشتراک میزارن یعنی خبری از تغییرات اطلاع رسانی در ارتش سوریه نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 minutes قبل , Goebbels گفت:


اینکه پانتسیر رو در رمپ فرودگاه مستقر کردند خوب حرکت ناشیانه ای هست چنانچه هدف پوشش فرودگاه هم باشه معمولا در اطراف فرودگاه رینگ های پدافندی رو مستقر میکنن نه در جایی که در نقطه تمرکز تهاجم هست. به طور کلی نباید از سوری ها یک عملکرد صحیح و منطقی انتظار داشته باشید در حوزه پدافندی. توصیه میکنم نگاهی داشته باشید به تاریخچه پدافندی سوری ها که چه گل هایی کاشته اند!!!!! و چه دست گل هایی که به آب داده اند

دیگه این یکی شاهکار بود اگر حرکت ناشیانه بوده. برای همین گمانه زنی میشه قبل یا بعد تهاجم بوده. چون سامانه بنا به تصویر مستقر هم نبوده ( جک ها بالا بودند ) و برای لود دوبارش هم کاری نشده بوده. هر چند اگر قبل و بعد هم بوده باز سهل انگاری کردند، پیاده شدند اون گوشه قبل از انتقال سامانه خاطره تعریف می کنند گویا. ( البته این در ارتش های کمتر دارای نظم دیده میشه که هیچوقت طبق یک فرآیند از قبل تعیین شده یا پروسیژر اصطلاحا عمل نمی کنند که مثلا طبق چک لیستی وظایفشون در قبل-حین-بعد تهاجم تا تحویل پست مثلا را انجام بدند قدم به قدم )

نقل قول

اعلام تلفات و خسارت ها هم توسط سوری ها به شکل رسمی نیست عمدتا و از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هست.سوری هایی که ارتباطاتی دارند و تصاویری به دستشون میرسه و به اشتراک میزارن یعنی خبری از تغییرات اطلاع رسانی در ارتش سوریه نیست

این دو مورد اخیر تا جایی که یادم میاد قبل تصاویر خود ارتش به نظرم اعلام کرده بود. مثلا در مورد اخیر انهدام کامل یک انبار مهمات و یک رادار و خسارت چند واحد پدافندی. به هر حال وقتی دشمن مقابلت از توان بالایی برخوردار هست در چنین حملاتی به نظر باید خسارات اعلام بشه چون در عمل افکار عمومی با توجه به توان نظامی/رسانه ای/تاریخی دشمن مدنظر،  خسارت ها را شاید بسیار بیشتر محسوب کنه نسبت به واقعیت حتی.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, alala گفت:

دیگه این یکی شاهکار بود اگر حرکت ناشیانه بوده. برای همین گمانه زنی میشه قبل یا بعد تهاجم بوده. چون سامانه بنا به تصویر مستقر هم نبوده ( جک ها بالا بودند ) و برای لود دوبارش هم کاری نشده بوده. هر چند اگر قبل و بعد هم بوده باز سهل انگاری کردند، پیاده شدند اون گوشه قبل از انتقال سامانه خاطره تعریف می کنند گویا. ( البته این در ارتش های کمتر دارای نظم دیده میشه که هیچوقت طبق یک فرآیند از قبل تعیین شده یا پروسیژر اصطلاحا عمل نمی کنند که مثلا طبق چک لیستی وظایفشون در قبل-حین-بعد تهاجم تا تحویل پست مثلا را انجام بدند قدم به قدم )

این دو مورد اخیر تا جایی که یادم میاد قبل تصاویر خود ارتش به نظرم اعلام کرده بود. مثلا در مورد اخیر انهدام کامل یک انبار مهمات و یک رادار و خسارت چند واحد پدافندی. به هر حال وقتی دشمن مقابلت از توان بالایی برخوردار هست در چنین حملاتی به نظر باید خسارات اعلام بشه چون در عمل افکار عمومی با توجه به توان نظامی/رسانه ای/تاریخی دشمن مدنظر،  خسارت ها را شاید بسیار بیشتر محسوب کنه نسبت به واقعیت حتی.

جک بالا باشه یا نباشه مستقر باشه یا نباشه برای پانتسیر معنی خاصی نداره چون مبنای کار این سامانه تحرک هست، برده بودن وسط رمپ کنار باند وضعیت out number رخ داده مهمات کم اومده اینها هم وسط معرکه دنبال بارگذاری مجدد بودند

واقعا انتظاری نداشته باشید از سوری ها در هیچ حوزه نظامی. کسانی که برای بوک سایت ثابت تعریف میکنند!!! دیگه کارشون از شاهکار و افتضاح گذشته

در مورد خبرهای اخیر هم در ابتدا حساب های توییتری اعلام کردند بعدش کنفرانس خبری حضرات سوری و اشاره های مستقیم و غیر مستقیم به جریان با کمی چاشنی های همیشگی که از سوری ها سراغ داریم

همانطور که پیشتر هم عرض شد در حوزه اخبار جنگی سوریه حساب های فضای مجازی به مراتب از بخش رسانه ای رسمی سوری ها فعال تر هستند و پوشش ده ها بار بهتری میدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , Goebbels گفت:



اگر قرار باشه چیزی ببرن به سوریه یک سامانه میانبرد با قابلیت درگیری با چند هدف و تحرک بالا بهترین گزینه است

 

پیشنهاد شما چیه؟ مرصاد؟ رعد2؟ طبس یا سوم خرداد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
21 minutes قبل , Goebbels گفت:

دقیقا عکس این چیزی که شما گفتی رو باید ببرن به دلایل مختلفی حرز نهم و امثالهم که به سومین هدف نرسیده به قول معروف out number میشن وقتی پانتسیر رو به این شیوه ساکت کردند دیگه امثال حرز نهم که ول معطل هستند

سامانه های توپخانه ای که ما داریم اکثرا ایستا هستند (مثل سماوات) و شکار راحتی میشن

اگر قرار باشه چیزی ببرن به سوریه یک سامانه میانبرد با قابلیت درگیری با چند هدف و تحرک بالا بهترین گزینه است

اونطور که مشخصه پانتسیر رو در نتیجه حماقت سوری ها شکار کردند!

اگر پانتسیر بعد از شلیک موشک ها و تیرهاش به سرعت به پناهگاه منتقل و ریلود میشد به احتمال زیاد چنین حادثه ای رخ نمیداد!

منظور از توپخانه چیزی مانند مصباح یک و سعیر هست که اتوماسیون هستند و نابودیشون هم خیلی به چشم نمیاد!

پس از امن کردن نسبی منطقه با سیستم های کوتاه برد شرایط برای انتقال سیستم های میانبردی مثل رعد۲،سوم خرداد و صیاد ۳ هم محیا میشه اما گمان نمیکنم که سپاه و در کل پدافند هوایی قصد انتقال سیستم های پدافندی راداری رو داشته باشند!

به همین خاطر رعد۲ و حرز نهم تقریبا تنها گزینه های موجود هستند.

به این نکته هم باید توجه داشت که فرماندهی و کنترل سیستم های سوری در اختیار ما نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member