MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

15 hours قبل , alala گفت:

در تحریم های امروز آمریکا هم که در نوع خودش بسیار خصمانه بود تحریم چندین فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران از جمله مهمترینشون یعنی هواپیمای تشریفات دولت بود

من که فکر میکنم اول راه هست و این تحریمها با تحریم از سوی اعراب مثل امارات و عربستان و.. تکمیل میشود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویر زیر مربوط به حملات هوایی به دو پایگاه اطراف فرودگاه تی-2 است با انتشار این عکس ادعا شده این حمله هوایی به اشتباه توسط روس ها انجام شده

DeCPVeBW4AErYi6.jpg

 

تصویر سوله ای تازه ساز در فرودگاه ضبعه، احتمالا یکی از اهداف حملات شب گذشته رژیم اسرائیل به این فرودگاه 

thumb_DeCGDUqXUAIn7-a.jpg

 

محل پست های دیدبانی ایجاد شده ایران و روسیه در تقابل با ترکیه (ادلب)

thumb_DeDer3HX0AABPAA.jpg

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله.....................

 

در چند روز گذشته بعد از اعلام خبر خروج داعش از اردوگاه یرموک نیروهای باقیمانده داعش در منطقه بادیه سوریه دست به یک سری عملیات عمدآ برای نفوذ به حومه شهر المیادین زدن .داعش در یک عملیات انتحاری دستکم 16 سربازی سوری رو به شهادت رسوند همچنین نیروهای سوری در محور دیرالزور به المیادین در کمین داعش گرفتار میشن چندین گروه شبه انتحاری داعش هم با حمله به پستهای ارتش ومقاومت سعی میکنند راه ما بقی نیروها رو به سمت المیادین هموار کنند  که با واکنش مقاومت و مدافعین این حمله دفع و دهها عضو داعش به هلاکت میرسند.  در چند ماه اخیر این یکی از بزرگترین حملات داعش به نیروهای سوری بوده

Dd8G_3ZV0AIns8E.jpg

thumb_DeDqYEzVMAEBf6F.jpgthumb_Dd4a4zgU0AEe-_k.jpgthumb_Dd8G_3PV4AAoNcR.jpgthumb_Dd8G_3RV0AAPU9X.jpgthumb_Dd8HCKgVwAAD03E.jpg

thumb_DeDqYExVwAEHK12.jpgthumb_DeDWh8yW0AEiGdL.jpgthumb_Dd76neKVMAALgtZ.jpg

 در هفته گذشته چندین خودرو عبوری  مخالفین در محور سهل الغاب در شمال غربی استان حماه مورد اصابت توسط موشک های ضد زره قرار گرفته . این خودروها از فاصله حدود 7 کیلومتری هدف قرار گرفتن . قبلا این جاده شاهد همچین حملات مستقیمی نبوده (به علت فاصله بیش از 6 کیلومتری با مواضع ارتش سوریه) مخالفین حدس میزنند سوریها به موشک  ضد زره جدیدو یا   کورنت دی مجهز شدن .

https://en.wikipedia.org/wiki/Kornet-D

 

thumb_DdaUNzYX0AA4RmN.jpgthumb_DdaT4R3X0AAQFL0.jpgthumb_Dda28nvVAAE9kr-.jpg

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_Dda2_tmVQAAqGrg.jpg[/IMG

FN6   ضبط شده در شمال حمص + تی 62 ام از کار اتفاده در نبردهای یرموک + جان سالم بدر بردن تی 72 زرهی شده از چنگ  آر پی جی29 (تصویر جدید نیست)

DdVNdpUV0AAhoCc.jpg

thumb_DeDTmJ8W0AAJv8z.jpgthumb_Dd12I7cU8AAvo2U.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 3 خرداد 1397 در 14:20 , alala گفت:

 

پ ن: نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل امروز در گزارش به شورای امنیت دو آزمایش موشکی ایران را به اطلاع شورا رسانده. قطعا بر خلاف برخی نظرها اینبار این آزمایشها حتی اطلاع رسانی هم نشدند احتمالا چه برسه به جنجال و سر و صدا و عکس و شعار و ... ولی این رژیم که تقریبا از ساخت و تست موشک و بمب اتم! و حمله به هر جایی که دلش میخواد و ترور هر کسی که تمایل داره چه نظامی و غیرنظامی و در هر کجای کره خاکی!! لحظه ای و ثانیه ای عقب نمیکشه حالا متعرض آزمایش موشکی ما شده اون هم در شرایط فعلی.

البته پرسش جانبی اینجاست که خود عزراییل سلاحهای دوربرد هوا به زمین و زمین به زمین خود را کجا آزمایش می کند؟ این را از آن جهت می پرسم که با توجه به وسعت کم سرزمینهای اشغالی، امکان تست واقعی تسلیحاتی همانند موشکهای اریحا (جریکو) اصولا” امکانپذیر نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر میکردم در یه فروم حرفه ای نظامی، جنبه ای بالاتر از سطح عوام جامعه ببینم. واقعا متاسفم برات آقای بی جنبه.

ویرایش شده در توسط Deepblue

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

برای جلوگیری از انحراف تاپیک ، همه پستهای مربوط به  بحث معاملات تسلیحاتی  ایران- رژیم عبری به تاپیک ویژه خودش منتقل شد

"جمهوری اسلامی ایران - رژیم عبری ، " ابهام تسلیحاتی " ، روند ها و تاریخچه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه گفته است نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند.

رئیس جمهوری سوریه حملات اسرائیل به خاک کشورش به بهانه مقابله با ایران را نشانه ''وحشت '' آنها دانسته است.

آقای اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'آر تی ' روسیه گفته است نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند و تنها افسران مستشاری ایران در سوریه حضور دارند که در کنار ارتش سوریه هستند.

ایران نیروهای نظامی خود را که بیشترشان از نیروهای سپاه پاسداران هستند، به سوریه فرستاده است. ایران از این افراد معمولا با عنوان "مدافعان حرم" یاد می‌کند.

ایران می‌گوید نیروهایش به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین از آمادگی برای مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده که بخش‌هایی از شمال و شرق سوریه را در اختیار دارند. نیروهای آمریکایی هم در این مناطق حضور دارند.

او گفته است مذاکره یک گزینه است اما گزینه دوم استفاده از زور برای "آزادسازی" مناطقی است که در اختیار آنها است.

بشار اسد در مصاحبه با شبکه روسی آر تی هدف قرار دادن سوریه و تهدید به ترور رهبرانش به بهانه مقابله با نفوذ ایران را نشانه "وحشت" مقام‌های اسرائیلی دانسته است.

آقای اسد در مورد اظهارنظرهای مقام‌های اسرائیلی در مورد حضور ایران در سوریه و تهدیدهای آنها گفته است: "اسرائیلی‌ها دهه‌هاست که به ترور و کشتار و اشغال می‌پردازند اما آنها چنین کاری را معمولا بدون تهدید انجام می‌دهند و امروزه اینگونه تهدید می‌کنند. این نشانه وحشت است برای این که آنها در حال از دست دادن 'عزیزان ' خود هستند، جبهه نصرت و داعش و دلیل وحشت و هراس اخیر آنها همین است و ما احساسات آنها را درک می‌کنیم."

آقای اسد در این مصاحبه گفته است آمریکا باید از جنگ عراق درس بگیرد و نیروهایش را از سوریه خارج کند.

آقای اسد در این مصاحبه از نقش روسیه در کشورش ستایش کرده و گفته است روسیه نقشی در "مهار نفوذ و دخالت" آمریکا در منطقه ایفا کرد. او گفته است روس‌ها جلوی حملات بزرگ‌تر به سوریه را گرفتند.

رئیس‌جمهوری سوریه گفته است هنوز پیروزی‌هایی هستند که باید در میادین جنگ به دست آیند. او به گروه‌هایی چون القاعده، داعش و جبهه نصرت اشاره کرده و گفته است "این گروه‌ها آماده مذاکره نیستند، آنها طرح سیاسی ندارند و تنها طرح و نقشه سیاه ایدئولوژیک دارند و تنها گزینه برای مقابله با آنها استفاده از زور است."

بی بی سی

پی نوشت: قسمت بنفش و سبز همینجا مورد تاکید دوستان بوده... سگ که بترسه شروع به واق واق میکنه...

اینکه در این سطح گفته میشه ایران در سوریه حضور نداره یعنی تا هر وقت اراده اش باشه هستیم...

اینکه گفته میشه آمریکایی ها از عراق درس بگیرند یعنی بعد آروم شدن اوضاع خدمت آمریکایی ها هم میرسیم. همان بلایی ک جرین صدر و امثالهم در عراق سر آمریکایی ها می آوردند... 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بزرگترین منبع ایجاد توان تاثیرگذاری یک کشور قدرت اقتصادی ان است که از ان به صورت مستقیم قدرت اقتصادی فرهنگی علمی و همچنین قدرت وتداوم  تاثیر گذاری در عرصه بین المللی ناشی میشود چیزی که شوروی و حتی یوگسلاوی هم تا از هم پاشیده شدن به ان پی نبردند.و برعکس ان کشورهایی نظیر چین هند کره جنوبی و حتی کشورهای نزدیک ما چون ترکیه عربستان وحتی امارات به خوبی برای اعتلای ان عمل کرده اند .حال با وضع اقتصادی نامطلوب و همچنین تاکید مقامات امریکا بر اجرای شدیدترین تحریم های تاریخ و حتی اغاز ان از همین روزها و مزید بر ان فاجعه مدیریت  داخلی باید علاوه بر نارضایتی شدید داخلی که هر حکومتی را مجبور به تغییر سیاست های کلان خود میکند باید در انتظار  فشار گسترده اسرائیل و غرب برای خرو ج کامل ایران از سوریه بود نمونه کوچکتر انهم خروج ایران از جنوب سوریه میباشد که با مذاکرات دوستان همیشگی یعنی روسیه واسراییل صورت گرفته است دادن شعار نابودی و امثالهم ساده میباشد اما وقتی توان اقتصادی بسیار ضعیف و حتی کمترین پشتیبانی دیپلماسی خارجی و توان نظامی به مراتب پایین تر در مقایسه با کشور اتمی اسراییل با نیروی هوایی بسیار قدرتمند داشته باشید و بخواهید کنار گوش ان جای خوش کنید و نقشه نابودی ان رانیز بکشید قطعا باید انتظار ضربات کاری هم داشته باشید.شاید در اینده نه چندان دور  دادن امتیازاتی به بشار اسد و روسیه حتی منجر به خروج کامل ایران از سوریه بشود و انوقت  ما میمانیم و میلیاردها دلار سرمایه مادی و تلفات سنگینی که این چند سال دادیم و  دریافت ضربه ای بسیار کاری تر از سودان جیبوتی و امثالهم

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه بعد از کاهش فشار داره طمع میکنه 

از اونجا که با ترکیه هم تونسته به نظر یکسان برسه، فکر میکنه همچیز تمام شده ولی واقعیت اینه که خروج ایران شروع خروج روسیه است 

اینکه باید در سوریه بمانیم مسلم هست ولی اینکه باید به روسیه نشان دهیم حق اظهار نظر دارد مهم ترین کار در حال حاضر است 

متاسفانه نتونستیم در حملات اسرائیل اسیب پذیری خودمون رو کم کنیم و دشمن رو سردرگم کنیم 

نکته مهم در اینجا میزان پیشرفت ما در ساخت حزب الله سوریه هست اینکه چقدر موفق بوده ایم آینده را خواهد ساخت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حسین شیخ الاسلام(مشاور ظریف) به نفوذ عمیق اقتصادی ایران در سوریه اشاره کرد و گفت که علیرغم آنکه ایران برای امنیت خودش در سوریه «شهید» داده ولی در بازسازی این کشور سهیم خواهد بود. او توضیح داد: «ما آنجا شهید ندادیم که پول پارو کنیم. ما شهید دادیم که از امنیت ملت ایران دفاع کنیم. نه اینکه در بازسازی سوریه ما نقش نخواهیم داشت، نخیر قبل از اینها هم ما در سوریه نقش اقتصادی بزرگی داشته‌ایم. شما اگر به دمشق مشرف شده باشید می‌بینید که اکثر تاکسی‌های آنجا پراید هستند. ما قبلاً در سوریه نقش اقتصادی پررنگی داشتیم و این نقش هم ادامه خواهد یافت. گو اینکه شیطان‌های غربی برای تحریک احساسات و جلوگیری از حضور مؤثر ما در سوریه شایعه پراکنی می‌کنند. اما بدانید که بیش از 50 درصد مناقصات برق و آب سوریه را شرکت‌های ایرانی پیروز شده‌اند. ما در آنجا پالایشگاه و سیلو ساختیم. 10 سیلو در زمان مسئولیت سفارت خود من ساخته شد. ما در آنجا کمپانی‌های مونتاژ پراید و سمند داریم. در بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی و... به سوریه خدمات فنی و مهندسی می‌دهیم. این‌ها ادامه پیدا خواهد کرد این طور نیست که بعد از این حرف‌ها ما از سوریه بکنیم و بیاییم چون سوری‌ها هم از ما دل نمی‌کنند.»

العربیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

mhbm.jpg

بنده اکانت گالری ندارم از دوستان اگر کسی دارد عکس را به گالری منتقل کند

گلزار شهدای مدافع حرم در قم، گلزار شهدای مدافعان حرم قم که قطعه مخصوص دفن شهدای افغانستانی به شهادت رسیده در سوریه می باشد برای سرگرم شدن کودکان زائر گلزار شهدا اقدام به قرار دادن نمونه های واقعی ضدهوایی ، نفربر زرهی ، تانک و توپخانه کرده است بطوریکه کودکان می توانند بطور کامل با سیستم های این تجهیزات جنگی کار و بازی کنند (تسلیحات فوق ماکت نیست و خود تجهیزات نظامی واقعی هستند)

منبع وبلاگ فردی که به گلزار شهدای مدافعان حرم قم رفته و عکسها را در وبلاگش گذاشته اینجا را کلیک کنیداینجا

ویرایش شده در توسط FBI
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سفارت روسیه در اراضی اشغالی برای نخستین‌ بار تصمیم گرفته است که مراسم روز ملی روسیه را که در سال‌های اخیر در تل‌آویو برگزار می‌کرد در شهر قدس برگزار کند/ایسنا

 

بی ربط به مسائل امروز  سوریه نیست ..... 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخباری از سوریه 

سرلشکر علی محمد الحسین فرمانده لشکر 11 زرهی ارتش سوریه در حملات تروریست های داعش به شهر ابوکمال کشته شد.ژنرال الحسین در بسیاری از نبردهای بزرگ جنگ داخلی سوریه از جمله پاکسازی غوطه شرقی دمشق رهبری لشکر11 زرهی ارتش سوریه را بر عهده داشت.

فرمانده میدانی برجسته حزب الله لبنان، حاج ناصر جمیل، در درگیری های ابوکمال به شهادت رسید.

 

این متن در شبکه های مجازی دید میشود به نظر شما تا چه حد به حقیقت نزدیک هست؟؟

مراحل مختلف استراتژی ولادیمیر پوتین و کشور روسیه در جنگ داخلی سوریه به استناد رسانه وابسته به مخالفین سوری :

1_تامین امنیت پایگاه های روسیه در خاورمیانه
2_ابقای بشار اسد بر مسند قدرت
3_امتناع از ورود به باتلاق جنگی سنگین مشابه نبرد دهه 80 افغانستان
4_به کارگیری نیروهای تحت امر ایران برای تسلط بر مخالفین
5_ایجاد مناطق کاهش تنش برای کنترل مخالفین و تسلط نوبتی بر آنها
6_دور کردن ترکیه از ائتلاف نظامی ناتو به سمت ائتلاف با روسیه
7_معامله با ترکیه برای کنترل منطقه عفرین
8_معامله با اسراییل برای تحت فشار قرار دادن و مشغول کردن ایران در سوریه
9_اخراج نیروهای تحت امر ایران از سوریه
10_اجرای مصالحه ملی بین نظام سوریه و معارضین
11_ برگزاری انتخابات با حضور بشار اسد و وجود تضمین برای پیروزی وی 
12_به دست آوردن امتیاز استخراج نفت و گاز و فسفات برای شرکت های روسی
13_ ایجاد سرود ملی جدید برای سوری ها که در آن پوتین به عنوان یک قهرمان و فرشته نجات ملت سوریه نامبرد شود!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.