MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

به نظر یک حمله سه جانبه جدید دیگه به سوریه قطعی شده ( با توجه به بیانیه وزارت دفاع روسیه ) و فقط مونده غرب انتخاب کنه که چه زمانی دولت احمق! سوریه تصمیم میگیره حمله شیمیایی کنه همینطوری برای فان اون هم به یک بیمارستان و مهد کودکی چیزی که توش پر از بچه هست برای پیاز داغ بیشترش تا تنی که قلقلک میخواد را چند صد فروندی موشک و کروز قلقلک بده(!)

اینبار به نظر لیست اهداف انتخابی برای نابودی مشخص تر باشه و به هر حال زمان برای نابودی برخی زیرساخت های دیگه هم کمتر شده و پس فردا با مشخص شدن تکلیف ادلب تنها میمونه دولت سوریه به کاخ ریاست جمهوری خودش شیمیایی بزنه که بهانه خوبی نیست چندان. همه چیز را هم که در نابودی زیرساختها به گرده اسراییل نمیشه گذاشت و باید کمکش کرد. و تازه به جامعه جهانی نشون داد چقدر در حمایت از کودکان! این سه کشور دلسوز جدی هستند

 

پ ن: طبق اعلام وزارت دفاع روس ها علاوه بر ناوشکن جدید در خلیج فارس یک فروند بمب افکن بی وان بی هم در خلیج فارس مستقر شده که روس ها معتقدند قرار هست در حمله به سوریه ازشون استفاده بشه ( طی امروز خبری موازی هم داشتیم مبنی بر آزمایش یک بمب توسط بمب افکن آمریکایی ضد اهداف زیرزمینی در نوادا طی روزهای اخیر ) - وزارت امور خارجه روسیه هم نسبت به ماجراجویی جدید ائتلاف سه جانبه در سوریه هشدار داده و به نظر لااقل آمریکا که مطمئن هست حمله شیمیایی انجام خواهد شد(!) ولی طبق گفته بولتن این حمله ابعاد وسیع تری خواهد داشت و شاید مثلا علاوه بر کروزها شاهد استفاده از بمب افکن ها و بمب های هوشمند به شکل وسیع تری هم باشیم.

اگر ابعاد نظامی و امنیتی قضیه را کنار بزاریم به نظر در ابعاد رسانه ای هم چنین اتفاقی میتونه کارکردهای بسیاری داشته باشه و مثلا در یک مورد تلفات متعدد غیرنظامیان در یمن را به حاشیه ببره، به ترامپ برای رویدادهای داخلی پیش رو در آمریکا کمک کنه و باعث افزایش محبوبیتش بشه و انگلستان و فرانسه را هم در کنار ایالات متحده فشرده تر! نشون بده.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 20 آبان 1395 در 13:55 , alala گفت:

به جد معتقدم انتخاب ترامپ برای اوضاع سوریه بهتر از کلینتون بود، کلینتون علنا از طرح منطقه پرواز ممنوع حرف میزد که آرزوی دیرین اردوغان و عربستان و قطر بود و ممکن بود به یک فاجعه در سوریه منجر بشه.

 

واقعا نباید زیاد روی تبلیغات دوران انتخابات حساب کرد. در نهایت ایالات متحده و رئیس جمهور جدید برای منافع امریکا و همپیمانان ثروتمند عربش و منافع صهیونیستها که همه میدونیم در سوریه چی دلخواهشون هست ( بیشتر از همه ادامه ی این روند فرسایشی ) تصمیم خواهد گرفت و چهارچوب های امنیتی کشور امریکا تغییر چندانی نخواهد کرد.

ولی میشه اشاره کرد که کلینتون و منطقه ی پرواز ممنوعش خیلی بیشتر از برنامه ی ترامپ ( بمباران سوریه مثل بمباران صرب ها ) هم واقعی تر بود و هم در دسترس تر و هم زودتر قابل اجرا ( دولت کلینتون ادامه ی دولت مستقر بود که برای هماهنگی و اقدام و انسجام به زمان بسیار کمتری نیاز داره تا نسبت به دولت ترامپ که تغییرات بیشتری خواهد داشت ).

و این که ترامپ تا مستقر بشه و تغییرات انجام بشه و تصمیم های اجرایی گرفته بشه لااقل زمان بیشتری نیاز هست و شاید در بعد جهانی هم با برنامه های ترامپ همراهی کمتری بشه به خاطر انبوه ناکارامدی هایی که بهش منتسب شده. ولی به هر حال ترامپ میتونه همه را باز غافلگیر کنه حتی فراتر از منافع و چهارچوب های امنیتی پشت پرده ی امریکا و این گمانه زنی ها اصلا دلیل بر عدم پیش بینی موقعیت های مختلف و داشتن برنامه براشون نیست.

با سلام 

میگم یعنی شما میگی که سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده میکنه ؟؟؟؟؟ 

منبع خبراتم لابد  گزارشای سازمان ملله  درسته ؟؟؟؟

یه چیزی مگه سوریه توان شیمیایی شو منحل نکرد ؟؟؟

  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 hours قبل , baktari گفت:

با سلام 

میگم یعنی شما میگی که سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده میکنه ؟؟؟؟؟

سلام

خیر.

نقل قول

وزیر دفاع امروز در سفری از پیش اعلام نشده وارد سوریه شد.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بسم الله...........

روسها یک سری از ادوات که توسط ارتش سوریه ضبط  شده رو  در نمایشگاه   ARMY 2018  روسیه ( یه کار تبلیغاتی خوب) به  نمایش گذاشتن  قبلا اکثر   تصاویر این ادوات در تاپیک قرار داده شده اما  یه چند تصویر کمی جالب هستن

نفربر از کار افتاده ACV-15  ارتش ترکیه است که در حومه شهر الباب کشف شد+ تانک از کار افتاده سنچورین صیهونیستها  در نبرد جولان + دو زرهپوش panthera F9  که یکیشون  احتمالا هدف گلوله  125م م تانک   ارتش سوریه قرار گرفته وگلوله از یه طرف وارد و از طرف دیگه خارج شده

 

DlStz_nXcAA6viG.jpg

thumb_000~15.jpgthumb_DlSt5sUXcAAZN96.jpgthumb_DlSt7kWXoAE8JQ7.jpgthumb_DlSt69RWwAA_oQz.jpg

 

thumb_62B2B.jpgthumb_DlYIZaJX4AANvRN.jpgthumb_DlYIaieXgAECI5u.jpg

ادوات جدید دریافتی ارتش سوریه

thumb_Dkec0iGX0AAyJFR.jpgthumb_Dkeb6hqWsAE92DG.jpgthumb_Dkea4WnWwAAFKhy.jpg

thumb_DkecwqsXsAAwyOd.jpgthumb_DkecyzrXsAA1zHo.jpg

کشته ها  واسرای داعش در درگیریهای سویدا

thumb_Dkj-1DCW4AA-udQ.jpgthumb_Dk6MQOZX4AAW4JO.jpgthumb_Dk6TYxwXsAAKT-i.jpgthumb_DktrgTrWsAIJ3G2.jpgthumb_Dkj9pAYXoAA-NXD.jpg

 

 

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

  4n1j_untitled.png

نه وقتی که ایران پشتت باشه...

tm3h_22-57-59.jpg

دیدار دیروز وزیر دفاع با بشار و ابراز امیدواری درباره نقش موثر ایران در بازسازی سوریه...

احتمالا نحوه عملیات در ادلب هم بعد از نشست تهران مشخص خواهد شد فعلا وقت استقرار تجهیزات نظامی در شماله... بالطبع ادلب برای ایران زیاد مهم نیست ... دیرالزور و حمص و دمشق و درعا مهم بودند ک موفقیت نسبی حاصل شده است...

برخی خبر گزاری ها از احتمال حمله مجدد آمریکا انگلیس فرانسه به سوریه خبر میدهند نوع حمله مشخص خواهد کرد که در کروز باران دفعه قبل آمریکایی ها حقیقت گفتند یا روسها... خبرها از استقرار چند فروند بی دو در منطقه هست (راست و دروغش با خبرگزاری ها)
 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , ayaran گفت:

 

برخی خبر گزاری ها از احتمال حمله مجدد آمریکا انگلیس فرانسه به سوریه خبر میدهند نوع حمله مشخص خواهد کرد که در کروز باران دفعه قبل آمریکایی ها حقیقت گفتند یا روسها... خبرها از استقرار چند فروند بی دو در منطقه هست (راست و دروغش با خبرگزاری ها)

با تهدیدهای امروز مکرون به نظر تصمیم قطعی برای حمله گرفته شده. آمریکا هم چندین ناو در مدیترانه و بمب افکن در قطر مستقر کرده.

گویا حتی چون تدارک حمله دیده شده منتظر اقدام سوری ها هم نخواهند شد و تروریستها طبق گفته وزارت دفاع روسیه در شمال حما و حلب تدارک یک یورش گسترده را دیدند که متعاقبش ارتش سوریه مجبور به واکنش خواهد شد و احتمالا سناریویی که گویا در جسرالشغور فعلا تدارک دیده شده مبنی بر حمله شیمیایی رخ خواهد داد.

باید دید هدف این دور از حملات چی هست و گستردگیش به چه صورت خواهد بود و آیا قصد استمرارش برای نابودی و یا تضعیف کلی باقی مانده ارتش سوریه را دارند و یا تا جایی که ارتش سوریه فکر حمله به ادلب را کنار بزاره یا آسیب جدی به زیرساخت های مقاومت مدنظر هست تا در دوره فعلی که دوره بازسازی و تثبیت در سوریه هست وقفه جدی ایجاد بشه یا شاید به همراه این هشداری باشه برای خروج ایران از سوریه که در مرحله فعلی بسیار برای آمریکا اهمیت داره البته به درخواست اسراییل والا اگر فشار اسراییل نبود آمریکا شاید مدتها پیش حتی التنف را هم تخلیه میکرد.

روس ها هم دو ناو از دریای سیاه روانه مدیترانه کردند.

 

نکته جالب این هست که در هر حمله خصوصا ترامپ اعلام میکنه توان شیمیایی ارتش سوریه را از بین بردیم. یا اینکه چنان اطلاعات دقیق هست که حتی هواپیمای حامل بمب شیمیایی را در پایگاه مدنظر هدف قرار میدند چندین روز بعد از حملات. حالا جای سوال هست با این توان نابود شده یا تضعیف شده شیمیایی و اطلاعات دقیق  چرا در حمله پیشگیرانه که استراتژی غرب هست در همون پایگاه مستقر که ازش قراره حمله صورت بگیره از بین نمیبرند با یک بمباران کم هزینه تر؟ که کودکانی هم نمیرند که ترامپ خیلی دلش براشون میسوزه؟ چرا در هر حمله علاوه بر بهانه هایی چون انبار شیمیایی به پایگاه های نظامی و گارد ریاست جمهوری و حزب الله و ... طبق گفته منابع حمله میشه؟

 

این ها علاوه بر نبود یک توجیه یا منطق نظامی برای حملاتی هست که غرب ادعا میکنه و معمولا محدود به پرتاب یک بمب یا بشکه اون هم بر سر یک درمانگاه و مهدکودک و خانه مسکونی هست اون هم در شرایطی که ارتش سوریه دست برتر در حملات را داره/به شدت تحت فشار رسانه ای و سیاسی هست/کاملا آگاه به تهدید نظامی و تاریخچه بمباران های قبلی است که ضربه بزرگی به ارتش زخم خوردش و امکاناتش هست/فشار افکار عمومی هم متعاقبش اضافه میشه در جهان عرب با رسانه های قدرتمند عربستان و عربی/بی فایده بودن یک بمباران شیمیایی اون هم در صورتیکه فی المثل دست باز را داره در توپخانه و زرهی و هوایی و ده ها عامل دیگه که کفه ی بهانه بودن برای ضربه زدن و یا تهدید سوریه و حمایت از تروریستها برای جلوگیری از پاکسازی کامل سوریه را بسیار بسیار سنگین تر میکنه ...

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاویر اولیه از تخریب وسیع حاصل از حملات شب گذشته رژیم غاصب به فرودگاه المزه حومه دمشق

همچنین مرکز تحقیقاتی جماریا را نیز بار دیگر هدف قرار گرفت؛ بدلیل عکس العمل با تاخیر و کور پدافند سوریه بعید نیست که از راکت های هدایت شونده اکسترا یا موشک لورا در این حملات استفاده شده باشه

DmGghzKXoAI2uS7.jpgDmGgjA8XcAIiWnf.jpgDmGgkgzXcAIPMJM.jpg

 

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, Mosip گفت:

تصاویر اولیه از تخریب وسیع حاصل از حملات شب گذشته رژیم غاصب به فرودگاه المزه حومه دمشق

همچنین مرکز تحقیقاتی جماریا را نیز بار دیگر هدف قرار گرفت؛ بدلیل عکس العمل با تاخیر و کور پدافند سوریه بعید نیست که از راکت های هدایت شونده اکسترا یا موشک لورا در این حملات استفاده شده باشه

به نظر کاملا مشخص بود بعد از سفیر وزیر دفاع اقدامی انجام خواهند داد. در مرحله اول که مثل همیشه به شکل بی سابقه ای لفاظی های چندین وزیر و مسئول را شاهد بودیم و تهدیدهای مدام و حتی هسته ای نتانیاهو ضد ایران و البته برخی مواضع وزیر جنگشون که در جهتی مخالف میگفت ایران اقداماتش را در سوریه کاهش داده و اظهار خوشحالی میکرد که ایران بندر یا فرودگاهی در اختیار نداره در سوریه و در ادامه هم بعد از حدود یک ماه اقدامی نظامی. ( سری پیش هم قبل از اقدام نظامی غربی ها اسراییل یک اقدام نظامی انفرادی داشت )

فضای تخریب شده هم به نظر یک انبار نمیرسه و بیشتر شبیه یک ساختمان چند طبقه است که حتی به نظر نزدیک منطقه ای مسکونی هم بوده همسایگیش، هر چند شدت انفجارها بسیار زیاد بود یا حالا به خاطر هدف بوده یا سلاح استفاده شده توسط صهیونیستها که پدافند هم واکنش خاصی نداشت البته.

شاید اون سر و صدایی که به راه انداختند برای خرید موشک های بالستیک نقطه زن همین چندین روز پیش مقدمه ای برای همین حمله و هشداری با همین انواع سلاح بوده که این فوردگاه هم از سرزمین های اشغالی فاصله ی 60، 70 کیلومتری داره.

 

به هر حال موقعیت جغرافیایی دمشق و وضعیت همسایگانش با اتوبان باز آسمانشون ( از لبنان و اردن گرفته تا عراق و حتی به نظر گاهی ترکیه ) و دریای مدیترانه و پوشش هوایی ائتلاف آمریکایی و تنوع بی حد و حصر سلاح های این رژیم و از همه مهمتر اطلاعات دقیق و شاید حتی جاسوس های متعدد حاضر در تمامی سرزمین سوریه براشون تبدیل به تفریح کرده ذره ذره نابودی زیرساختها و توان باقیمانده نظامی سوریه را.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ساعاتی پس از اعلامیه ارتش صهیونیستی مبنی بر حمله به 200 نقطه و پایگاه در سوریه طی سال پیش و شلیک بیش از 800 موشک و خمپاره به سوریه طی 18 ماه گذشته، این رژیم دوباره از فراز آسمان لبنان و بیروت به دو استان حما و طرطوس سوریه حمله کرد و چندین پایگاه نظامی را مورد هدف قرار داد. این حملات متعاقب اظهارات پر تکرار و تعداد این چند روزه ی مقامات این رژیم مبتنی بر قدرت نمایی و رجزخوانی و حتی ادعای حمله به هر نقطه دلخواه که خطری براش محسوب بشه از جمله عراق و همچنین طبق اظهارات نتانیاهو حملات پیش دستانه بسیار پیش تر از شکل گیری یک تهدید علیه این رژیم هست.

 

اعلام قریب الوقوع احتمالی معامله قرن توسط ترامپ و همچنین طرح های موازی شهرک سازی های جدید و تخریب روستاهای فلسطینی و قطع کمک های مالی به سازمان مهاجران فلسطینی و تنگنای شدید مالی ضد فلسطینی ها و همچنین چک سفید امضای نیکی هیلی به عنوان نماینده سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت برای حمایت تمام و کمال و فشارهای مالی ضد جبهه مقاومت از جمله حزب الله و لبنان و تحرکات در مرزهای عراق و سوریه و همچنین امیدواری صهیونیستها در این ماه عسل شیرین به تحمیل به رسمیت شناخته شدن اشغال جولان و حمایت های آشکار و پنهان برخی کشورهای عربی و در نهایت جنگ خونین ضد یمنی ها به نظر یکی از بهترین ادوار تاریخی را داره برای صهیونیستها سپری میکنه.

 

حالا تمام اینها سبب شده که نتانیاهو و وزیر جنگش طی هفته گذشته چندین بار به مناسبت های مختلف این عبارات را تکرار کنند که اگر قوی نباشی سلاخی خواهی شد و هر وقت قوی باشی دوستان و هم پیمانان جدید هم پیدا خواهی کرد که به نظر بیشتر ناظر بر قدرت نمایی نظامیشون در چند سال اخیر هست و نزدیک شدن کشورهایی چون عربستان و امارات بهشون.

 

 پ ن: طبق اخبار رسانه ها گویا دو منطقه وادی العیون تقریبا در مرزهای طرطوس و حما و شهر بندری بانیاس در طرطوس هدف بوده و به نسبت اهداف جدیدتری محسوب میشند هر چند همچنان مثلا وادی العیون در محدوده ای از مضیاف قرار می گیرند که بارها مورد حمله بوده. جنگنده ها در ارتفاع پست حملاتشون را از فراز لبنان انجام دادند. خبرهای اولیه حاکی از کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 5 نفر هست.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر حملات هوایی با روس ها باشه 

دست غرب کمی در بحث حملات شیمیایی بسته میشه 

چون اون وقت باید بگن روس ها بمباران کرده اند 

و اگر سوری ها رو بزنن جا برای بمباران بیشتر ادلب باز میشه 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , arminheidari گفت:

اگر حملات هوایی با روس ها باشه 

...

روس ها نشون دادند هیچوقت این مسئولیت را به تنهایی به عهده نمی گیرند، حتی اعلامش را. حالا به دلایل مختلف و شاید یکی از اونها اینکه اگر تلفات شدیدی در حملات بار بیاد متوجه خودشون به تنهایی نباشه.

 

سر قضیه پهپادها به شدت عصبانی شده بودند، شاید به این دلیل که خطر جدی برای پایگاه های خودشون میدونند. هر چند ترک ها باز در این قضیه دوگانه دارند رفتار میکنند و البته با توجه به افسار ارز در ترکیه که در دست آمریکایی ها افتاده فعلا، به شدت دست به عصا حرکت میکنند تا بهانه برای تحریک بازارشون به دست امریکا ندند.

ترامپ هم که مواضعش بسیار مذبذب! و مختلف و البته گاه مضحک هست ( اینکه زن سوری در همایش فلان ایالت گفت خیلی بده اگر ارتش سوریه حمله کنه و من رفتم یک مقاله خوندم دیدم اره حمله به ادلب کار خیلی بدیه :) ) از تهدید به خاطر حمله شیمیایی حالا رسیده به تهدید به خاطر تلفات در جنگ و البته روس ها هم به نظر اینبار صراحت بیشتری در بیان حتمی بودن حمله به ادلب و لزومش دارند.

 

ولی خب ماجرای ادلب پیچیده است. هم به عنوان آخرین پایگاه و هم بحث آوارگان و هم تعداد تروریستها و مقاومت احتمالا شدیدشون و هم اینکه اصولا گروه های حاضر از جمله گروه های مورد علاقه غرب! بودند و هستند در بحران سوریه و غربی ها هم در این آخرین نبرد هیچ بدشون نمیاد ده ها بهانه حقوق بشری/جنایت جنگی/شیمیایی و اصولا حقوقی جور کنند و با حملات نظامی خسارات بیشتری به زیرساختهای سوری ها بزنند در بعد نظامی تا بعدها بهره بیشتری هم صهیونیستها برده باشند و هم آتوهای خوبی در مذاکرات داشته باشند.

 

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شبانگاه سه شنبه 4 سپتامبر رژیم صهیونیستی به اهدافی واقع در وادی العیون در نزدیکی مصیاف و منطقه وادی جهنم در نزدیکی شهر بانیاس حمله هوایی کرد 

تصویر ماهواره ای منتشر شده از هدف مورد حمله قرار گرفته در حومه مصیاف و در نتیجه تخریب دو سوله

DmV68oyX0AA0QZV.jpg

 

جانمایی اهداف اخیر مورد حمله قرار گرفته در شمال غرب سوریه توسط رژیم غاصب و موقعیت آنها نسبت سامانه پدافند روسی اس-400

DmV7_AiW4AA8ld-.jpg

 

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 hours قبل , Mosip گفت:

شبانگاه سه شنبه 4 سپتامبر رژیم صهیونیستی به اهدافی واقع در وادی العیون در نزدیکی مصیاف و منطقه وادی جهنم در نزدیکی شهر بانیاس حمله هوایی کرد 

 

در حقیقت به نظر پوشش و پیش سایت تاسیسات زیرزمینی در حال احداث و ورودی هاشون بودند. نتانیاهو دوبار بعد این حمله اشاره کرده که اجازه احداث تاسیسات ساخت موشک و سلاح های دقیق و نقطه زن را به ایران نمیدیم در سوریه. اگر هدف این باشه یعنی احداث کارخانجات برای ساخت موشک هایی مثلا در کلاس فاتح در سوریه برای استفاده بومی! و برای حزب الله خب عاقلانه ترین کار همین تاسیسات زیرزمینی است با توجه به وضعیت پدافندی و جغرافیایی سوریه ولی خب همونطور که اشاره شد در مقابل رصد 24 ساعته و لحظه ای سوریه توسط انواع و اقسام ابزارهای انسانی و ماشینی! و زیر بمباران ها و حملاتی که هر سایتی را مشکوک میبینه مورد هف قرار میده بسیار سخت هست کار.

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم