MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

3 minutes قبل , warjo گفت:

 

ممنون اما 

منظورم از مهاجمان نیروهای روسی ، سوریه و در کل محور مقاومت بود ، چرا این همه منابع برای این شهر صرف کردند ؟! آیا نمی تونستن شهر را محاصره کنند ؟ و اگر ظرفیتش وجود نداشت پیکان حمله را به سمت دیگری می گرفتند تا در این زد و خوردها با هزینه ی کمتر ، تلفات بیشتری وارد می کردند ؟

 

 

به نظرم در تحلیلهای دوستان بود که کفرنبوده موقعیت استراتژیکی داره از چند جهت. بعد از ازادی این شهر بود که اگر اشتباه نکنم قلعة المضیق هم ازاد شد و اشرافی که این شهر داره میتونه زمینه پیشروی به شهر مهم خان شیخون و یا یک اشراف به عمق مناطق در دست تروریستها در قلب حما ایجاد کنه. از طرفی در مورد اتخاذ تاکتیکهای بهتر برای ازادی این شهر خب همیشه جای نقد بوده و هست ولی این شهر به نظرم قابلیت محاصره نداشت چون مناطق اطرافش نقاط آفندی مناسبی برای هدف قراردادن ارتش هستند و باز نکردن چند جبهه هم شاید به این دلیل بود که نمیخواستند از نقاط پدافندی دیگه عبور کنند و درگیر جبهات مختلف بشند چون هدف به نظر یک تهاجم فراگیر نبود.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدوارم روس ها خیانتی نکنن به ما.انشالله اخبار خوبی از سوریه برسه و این فاجعه انسانی که نتیجه شهوت ورزی انسانی یا شیطان در روایات دینی هست هر چه سریع تر تمام بشه.

اگر یک اقدام ماندگار در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی داشته باشیم،کمک به دولت قانونی این کشور و مردم این کشور در برابر ارتش جهل و جنایت هست.

این اقدام سند افتخار جمهوری اسلامی در تاریخ شده و خواهد ماند..

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما حرفامونو قبلا در مورد صیاد زدی زدیم ولی خوب چیزی جدید مشاهده شده 

 

 

اول مقاله ای شیرین از  اشاعه اسلحه تک تیر اندازی صیاد ایران در خاورمیانه 

 

https://www.calibreobscura.com/the-iranian-50-cal-am-50-sayyad/

 

در زمان ازاد سازی باقور از دستان داعش ها عکسی منتشر شد از اسلحه تک تیر اندازی صیاد مجهز به صدا خفه کن 

 

Syd_28129.jpg

 

نمونه خارجی از اشتایر با تجهیزات کامل  همراه با صدا خفه کن 

https://www.aparat.com/v/e52VD

 

thumb_1_28429~23.jpg  thumb_1_28329~24.jpg     thumb_1_28529~17.jpg

 

تیر اندازی نیروهای شرکت امنیتی خصوصی روسیه با اسلحه صیاد سوریه 

1_28129~27.jpg

 

https://www.aparat.com/v/TUFum

 

 

 

استفاده نیروهای فلسطینی از سه پایه  دوربین شرکت Manfrotto برای صیاد 

Syd_28329.jpg

 

حالا نمیدونم حرکت  فلسطینی برای نمایش سلاح بوده یا استفاده عملی از میشه یا نه  یک نمونه از استفاده سه پایه در ویدئو تبلیغاتی اسراییل

https://www.aparat.com/v/4KR5T

 

1_28229~29.jpg

 

در اخر هم ویدئو فان  اسلحه باز طراحی شده اشتایر اچ اس 50 ام 1 باز طراحی شده در این نمونه طول سلاح 22 سانتی متر کمتر شده وحدود 1 کیلو از وزن سلاح کاسته شده 

https://www.aparat.com/v/av6rs

 
 
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لااقل در دو حمله اخیر به سوریه که منجر به اصابت شده ( حمله به بهانه هدف قرار گرفتن پهپادشون و حمله دیشب به بهانه شلیک راکت ) صهیونیستها یا وادار شدند یا اینکه ترجیح دادند موقتا از تاکتیک قبلی و خط خبری ای تبلیغیشون فاصله بگیرند. خط خبری و تبلیغاتی ای که به شدت و حتی مسقیم توسط امثال مسئولانشون تبلیغ میکردند: ای مردم سوریه! این ایران و حضورش در سوریه هست که باعث حملات ما به پایگاه هاشون میشه و در ادامه مجبوریم به واکنش پدافند ارتش سوریه هم حمله کنیم و پس دلیل قربانی شدن سوریها پایگاه های ایران هست.

 

در حالیکه در دو حمله اخیر یکی حالا به اذعان خودشون یک واکنش پدافندی مستقل به پهپاد صهیونیستی! و دیگری شلیک راکت از جنوب که معلوم نبوده عمدی بوده یا خیر مقرهایی که هدف قرار گرفتند مقرهای ارتش سوریه بوده مستقیما و خودشون هم ادعا نکردند که پایگاه های ایرانی بوده و سربازان سوری ای که به شهادت رسیدند.

 

پ ن: خب حملات بامداد امروز گویا به همون منوال سابق بود. حمله به تیفور و فرودگاه که اشاره به چند ساختمان، یک انبار مهمات و چند «تجهیزات نظامی» بوده.از دلایل حملات دیشب که در نوع خودش بعد از مدتی بود که تکرار شد میشه به این موارد پرداخت:

 

1.در حملات دو روز گذشته به مواضع ارتش سوریه که خود صهیونیستها هم اعلام کردند که به دو موضع توپخانه ای و چند ایستگاه اطلاعات و رصد ارتش سوریه بود عمدتا؛ ایستگاه های پدافندی یا راداری در تی فور فعال شده و حملات بامداد امروز برای هدف قرار دادن این موضع پدافندی فعال بوده. خصوصا در اهداف تجهیزات نظامی عنوان شده که در فرودگاه میتونه اشاره به پدافند داشته باشه.

2.به سیاق گذشته حملات با بهانه یا دلیل مرسوم حمله روتین به پایگاه های ایران انجام شده بنا به دلایل بهانه جویی، قدرت نمایی یا واقعا یک جا به جایی یا رصد اطلاعاتی خاص.

3.بعد از انتخابات تا حدی حملات کاهش یافته بود (با این فرض که نتانیاهو نیازی به قدرتنمایی تبلیغاتی نداشته) حالا با وضعیت فعلی نتانیاهو دوباره این نمایش تبلیغاتی را از سر گرفته.

4.اطلاعات تکمیلی این رژیم از شلیکها و منشاشون به مقاومت معطوف شده ( حالا به هر دلیلی) و خواسته پاسخی به مقاومت داده باشه.

 

یک نکته ای وجود داره به نظر نیروهای فعال ایرانی به قراین مختلف در سوریه کاهش پیدا کرده ( به هر دلیلی از جمله عدم نیاز عملیاتی، فراموش نکنیم مهمترین دلیل حضور ایران در تیفور برنامه ریزی حملات پهپادی خصوصا شاهدها ضد داعش در صحرای سوریه بود که همون موقع فعالیت داعش هم اون حمله به تیفور انجام شد و حالا احتمالا شاهدهای ارزشمند دیگه در سوریه نیازی بهشون نیست و نیستند هم، یا به دلیل کاهش ریسک و همچنین دلایل دیگه) و احتمالا در جاهایی که باید الان حضور دارند.

 

نکته دوم  که دوستان مطلع احتمالا بهتر واقف هستند تبدیل شدن مضحک «دیده بان حقوق بشر سوریه» به یک منبع خبری منفرد و مرجع برای رسانه های خبری غربی است. یک رسانه تقریبا تک نفره در لندن که اوایل کار یک شبه اکانت هواداری حمایت متعصبانه از النصره و جنایتکاران و تروریستها بود و بعدها که ورق در سوریه کم کم برگشت ادعای بی طرفی کرد و البته مدارش به همون مدار سابق میچرخه و خودش را به عنوان یک مرجع خبری جا زده با مخلوطی از خبرهای درست و نادرست ولی کاملا آشکارا در ضدیت با مقاومت و بعضا خبرهایی از جبهه مقابل.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 3
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, aminor گفت:

بسم الله........

15 خرداد 1398

چند روز قبل از حمله صیهونیستها به فرودگاه تی 4محموله هایی از مقصد تهران به وسیله هواپیما در این فرودگاه تخلیه شد

 

thumb_D8PP5F_XUAIhuwb.jpg

thumb_D8Hk7FwWkAE9alx.jpgthumb_D8Hk7FqXYAAZUq8.jpg

 

 

 

نکته ای که در این مورد وجود داره فاصله دو هفته ای است. چندان معقول نیست محموله ای در نقطه ای تخلیه بشه و دقیقا دو هفته در همون مکان و حوالیش باقی بمونه اون هم با علم به رصد 24 ساعته صهیونیستها اون هم این فرودگاه مهم و اون هم پرواز مهم تهران به سوریه و بعد هم این رژیم تصمیم بگیره مورد هدف قرارش بده. یک جای کار میلنگه.

نکته بعد در رابطه با حمله این رژیم هم یکی از پایگاه های صهیونیستی بعد از اون حمله راکتی به جولان عنوان کرد به این خاطر روز بعدش انجام شد چون براشون مسجل شده حمله عمدی و دارای پیام بوده. اگر اینطور بوده باشه یک حمله انتقامی بوده و چندان معقول نیست یک محموله را دو هفته معطل بزارند تا در این حمله بزنندش.

 

در مورد سوریه همیشه از بعد پدافندی به ماجرا نگاه کردیم ولی با مختصات سوریه به نظر ابتدا سراغ تقویت پدافند رفتن یعنی همیشه یک قدم عقب بودن و با این حملات گاه و بیگاه همیشه قسمتی از «شبکه ای» که متفق هستیم تا شکل نگیره امکان مقابله نیست مورد هجوم و نقص واقع میشه. به واقع در سوریه هم شاید قدم اول قبل پدافند؛ ایجاد یک بازدارندگی تهاجمی که تنها با موشک ممکن هست؛ خواهد بود مثل لبنان. وقتی ذخایر زیرزمینی و پنهان موشکی به حد معینی رسید (بیش از 160 هزار تخمینی راکت و موشک لبنان حتی) شاید بشه اونوقت با این ذخیره یک بازدارندگی نسبی ایجاد کرد تا بعد سر فرصت شرایط دیگه را مهیا کرد. درسته کارخانه های ساخت تسریع میکنه ولی به خاطر ضعف پدافند شاید کارگاه های زیرزمینی و انتقال زمینی و دریایی موشک و قطعات و مونتاژ راه بهتری باشه.

اگر در مساحت بسیار کوچک جنوب لبنان و غزه میشه موشک و راکتها را از حملات (مداوم در غزه خصوصا) پنهان کرد در سوریه هم تا به اون حد معین برسه حتما میشه. ولی تعداد و پراکندگی باید به حدی باشه که بازدارندگی ایجاد کنه چون در سوریه زیرساختها و امکان حکومتی وجود داره که مثل غزه و لبنان بازدارندگی را به شدت تضعیف میکنه.

 

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عذرخواهی مینکم برای دو پست پشت سر هم.

 

صهیونیستها امروز ادعا کردند که چند موشک پدافندی به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده ولی هیچکدوم به سرزمین های اشغالی اصابت! نکرده و خسارتی نداشته. یک پایگاه صهیونیستی هم مدعی شده معلوم نیست این چند موشک یک هواگرد را هدف داشته یا خیر؟ باید منظتر یک اقدام تحریک آمیز دیگه امشب یا شبای بعد باشیم.

 

از اونجا که این روزها تحرکات و تحریکات و حملات صهیونیستها تشدید شده و اون هم خسارت بار (خصوصا جانی) میشه چند مورد را مدنظر داشت:

 

1.شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه و اشاره شد قبلا شاید نیاز به قدرتنمایی جدید مضاف بر اینکه درخواستش برای تعویق دادگاه فسادش باز هم رد شد.

2.جلسه مرموز و پرابهام پیش روی مشاوران امنیت ملی روسیه*، صهیونیستها و امریکا در سرزمین های اشغالی که گویا ایران بحث اصلی هم هست.

3. فروکش کردن فعلی تنشها در خلیج فارس

4.نشست احتمالی شورای امنیت ضد ایران در مورد فجیره

 

هر کدوم از این عوامل میتونه دلیلی باشه برای افزایش تحریکات صهیونیستها ضد مقاومت تا مقاومت یک حرکتی انجام بده و یک جنجال یا تنش برنامه ریزی شده را استارت بزنند. این چند مورد اخیر همگی به نظر ادعاهای ناقص و بی سندی بودند که همگی منجر به حملات با تلفات بالا و یک مورد خصوصا کمتر اتفاق افتاده در ماه های اخیر حمله به تیفور بوده.

 

*علاوه بر لحن پسابرجامی امروز مکرون و به نظر اماده شدن برای عبور از برجام، پوتین هم امروز گریز بی مبنایی به برنامه موشکی و منطقه ای ایران زد که میشه در راستای همین نشست تحلیلش کرد. ارتباطات پشت پرده قدرتها را نباید از نظر دور داشت با تمام اختلافاتی که به نظر در ظاهر دارند.

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همانطور كه در حملات ما پدافند اسراييل جا ميمونه 

پدافند ما هم جا خواهد ماند 

 

استراتژي رژيم صهيونيستي زدن مركز حمله و انتقام گيري هست 

خب دست ما در زدن پايگاه هاي حمله كننده باز هست و اين كار بايد اتوماتيك صورت گيره 

و دوم انتقام گيري كه بحثش باز هست و طولاني 

 

ولي چيزي كه از همه اين ها مهمتره ادامه نقشه و برنامه اصلي است تا أهداف كامل محقق بشه و اين اصل هدف است 

چون جملات دشمن براي ناكام كردن هدف اصلي هست 

و كمتر بحث تبليغات و شو 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , arminheidari گفت:

 

استراتژي رژيم صهيونيستي زدن مركز حمله و انتقام گيري هست 

خب دست ما در زدن پايگاه هاي حمله كننده باز هست و اين كار بايد اتوماتيك صورت گيره 

و دوم انتقام گيري كه بحثش باز هست و طولاني 

 

 

الان مهمترین بازدارنده ما در سوریه، ابزار گسترش حملات توسط رژیم صهیونیستی است. یک کشور زخم خورده و که هنوز در لااقل سه نقطه (درگیریهای پراکنده با داعش، درگیری با تروریستهای تا دندان مسلح در ادلب و کردها در شمال) درگیر جدی جنگ هست و هر لحظه احتمال یورش وجود داره به کلیت کشور و همچنین بهانه جویی های آمریکا در تنف و شمال برای حملات نقطه ای و خود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور، نمیتونه پذیرای یک سلسله حملات مداوم به مراکزی باشه که عمدتا از جنگ تقریبا جون سالم به در بردند مثل برخی نقاط دمشق و حلب و کلیت لاذقیه و طرطوس. خصوصا مراکز حکومتی و باقیمانده مراکز اقتصادی.

این مهمترین عاملی هست که دست ما را به شدت در سوریه بسته است. در چه شرایطی؟ در شرایطی که دشمن میدونه دست خودش باز هست برای تشدید حملات ولی دست ما و سوریها بسته. اون هم در یک حالت هجومی. قاعدتا نیروی هوایی که باید کنار گذاشته بشه با توجه به بنیه پدافندی دشمن. ( برای همین عنوان شد اگر ذخایر موشکی در سوریه به حدی برسه که به عنوان یک عامل بازدارنده (خیلی جدی تر از غزه و شاید در حد حزب الله و بیشتر) در هرگونه گسترش درگیری بشه روش حساب کرد اونوقت شاید بشه این تعادل در «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن» را لااقل بوجود اورد.

 

دست پدافند برای ایجاد این تعادل بسته است. هم با توجه به توان دشمن در حالت تهاجمی و هم میزان نیرو و هزینه و لجستیک برای گسترش یک چتر پدافندی بازدارنده. ولی مثل خود ایران ابتدا ایجاد یک ذخیره تهاجمی مناسب و ارزان و در دسترس تر (موشکها) بعد(یا موازی) پرداختن به پدافند شاید بهتر جواب بده.  اینطور چتر پدافند در یک حالت بازدارندگی طور بهتر میتونه گسترش پیدا کنه و تکمیل بشه.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گفته شد بعد از سقوط جت فالکون عبری ، توسط پدافند سوری ، همه افراد حاضر در آتش بار شلیک کننده در یک انفجار اتومبیل کشته شدند

 

تصور میکنم (متاسفانه) دست سوریه و ایران در سرزمین های اشغالی خیلی باز نیست ، وگرنه ترور هایی از این دست اگر چه قابل پیگیری مستقیم نیست ، پیام آشکار و روشن برای رژیم غاصب هست که هر حمله ای تبعات و هزینه ای داره (خصوصا اینکه برای این رژیم نیروی انسانی در الویت هست) ، بدون تبعات هزینه حمله های نظامی (دفاعی بحق) که در رسانه های یکسویه به عنوان تجاوز و نه دفاع قلم داده میشه

 

تا زمانی که توان ضربت متقابل سوریه در عیان بحد مطلوب و بازدارنده برسه ، این روش میتونه کارگشا و مفید باشه

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , NIX گفت:

گفته شد بعد از سقوط جت فالکون عبری ، توسط پدافند سوری ، همه افراد حاضر در آتش بار شلیک کننده در یک انفجار اتومبیل کشته شدند

 

تصور میکنم (متاسفانه) دست سوریه و ایران در سرزمین های اشغالی خیلی باز نیست ، وگرنه ترور هایی از این دست اگر چه قابل پیگیری مستقیم نیست ، پیام آشکار و روشن برای رژیم غاصب هست که هر حمله ای تبعات و هزینه ای داره (خصوصا اینکه برای این رژیم نیروی انسانی در الویت هست) ، بدون تبعات هزینه حمله های نظامی (دفاعی بحق) که در رسانه های یکسویه به عنوان تجاوز و نه دفاع قلم داده میشه

 

تا زمانی که توان ضربت متقابل سوریه در عیان بحد مطلوب و بازدارنده برسه ، این روش میتونه کارگشا و مفید باشه

 

بحث شده در این مورد دست نیروهای اطلاعاتی ایران لااقل از لحاظ نیروی انسانی کاملا بسته است. حتی در مورد خود ایران دشمن فرضا هر چه نیاز داره نیروی انسانی به عنوان مزدور (دشمنی با جمهوری اسلامی، دشمنی با نظام، مخالف سیاسی و حتی ضدایرانی امثال منافقین و تجزیه طلبان که با کمال میل عملیات انجام میدند (مهمترین ترورهای اخیر را فراموش نکنیم توسط چه گروه هایی در ایران انجام شدند) و تا افرادی که با یک ویزا (اطلاعات دانشمندان هسته ای) و پول و ... تطمیع میشند تا احتمالا افرادی که توسط تکنولوژی براشون دام حیثیتی پهن میشه و مجبور به همکاری میشن ) در یک کشور با این وسعت احتملا در دسترس هست ولی در مورد پادگان! سرزمینهای اشغالی که چند دهه به خاطر درگیریها تقریبا وجب به وجبش توسط نیروهای اطلاعاتی تحت پوشش و کنترل هست و تهیه یک اسلحه هم برای افراد باقی مانده فلسطینی به دشواری انجام میشه و تقریبا هیچ کدوم از گروه های هدف نامبرده در مورد ایران هم با ازادی اختیار! وجود نداره در موردش، طرح ریزی یک عملیات ترور که نیاز به جمع اوری اطلاعات و تمرین و منابع داره تقریبا غیرممکن هست. حالا کمک نیروهای اطلاعاتی سایر کشورها بهشون به کنار.

 

 

این رژیم به نظر در طول تاریخ از مزیتهای منحصر به فردی برخوردار هست که خب مقابله باهاش هم سخت تر و از راه های ویژه تر و خلاقانه تری باید صورت بگیره.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.