MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

11 minutes قبل , Yavantgarde گفت:

عرض شد سرچشمه های اصلی.

 

سرچشمه ها اصلی هم باز همون دو استان کهکیلویه و چهارمحال بختیاری هستن

من این رو خارج از مباحث قومیتی و با تاکید بر مساله جغرافیایی میگم

ویرایش شده در توسط Msebr
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متوجه صحبت های دوستان نمیشم اینکه ترک ها شم اقتصادی دارن و کردها ندارن؟ اینکه فلان و اینکه بهمان. اگه ناراحت اید چهار تا فحش هم نثارشون کنید خلاص، والا هنوز ویرانه های دفاع مقدس در کرمانشاه، ایلام و... درست نشده که این موارد  که ناشی از ناآگاهی تاریخیه، مطرح میشه. دارید در مورد مردمانی صحبت می کنید که شهید پرور و محل خیزش پهلوانان هستند. همین الان ستون فقرات نظامی ایران کرد و همچنین قوم لک ها هستند و شهید میدن.  این سنترالیسم شدید در ایران پیشکش ، واقعا این قضاوت های نابجا ناراحت کنندس. اگرچه کرد نیستم ولی سالها بین این مردمان زندگی کردم. مهربان تر و منطقی تر از اونها ندیدم. اینکه در کشوری حتی حق اینکه جز آمار جمعیتی باشند و شناسنامه داشته باشند، رو نداشته باشند و از اونور انتظار بره حامی تمام قد بشار اسد باشند خیلی غیر منطقیه. کی تا حالا این اعراب انعطافی نشان دادن که حالا بخوان نشون بدن. هنوزم که هنوزه به قدس که اولین قبله و متعلق به همه مسلمانه القدس عربیه میگن. والا اسرائیل و امریکا با تموم خوی اهریمنی شون شرف دارن به همچین کشورهایی. 

17 hours قبل , alinaderi گفت:

بایستی به صراحت عرض کنم بر خلاف صحبت دوست عزیز در بالا که مردم کرمانشاه و ایلام رو کرد دانستند و شاید خیلیها اینطور فکر میکنند ،کردهای کردستان و جنوب آذربایجان غربی فقط خود را کرد میدانند و لاغیر.و به عبارتی مردم کرمانشاه رو کرد نمیدانند. و متاسفانه همین که خود را تافته جدا بافته میدانند باعث شده در شرایط سخت و تاریخی همانطوریکه دوستمون اشاره کرد چهره خوبی از خود بجا نگذاشته اند.در کنار ذکر این مسیله نکته مثبت اینه که خود را آریایی و ایرانی الاصل میدانند که بر کسی پوشیده نیست.

چیزی که مشهوده در این چهل سال و بعد از قضایای پاوه جمهوری اسلامی به دلایل روشن تلاش کرد که هموطنان کرد از لحاظ اقتصادی بهتر از گذشته باشند و به ضرس قاطع عرض میکنم توجههی که به هموطنان کرد زبان شد بسیار بسیار پررنگتر از اقوام و استانهای لرنشین بوده و شما به وضوح میتونید در استان کرمانشاه و کردستان و آذربایجان شرقی رشد صنعت رو مشاهده کنید هر چند در مقابل استانهای مرکزی کشور قابل مقایسه نیست ولی باز هم هموطنان کردنشین بجای قدردانی بیشتر به دنبال تضعیف نظام و همراهی کردن سودای تجزیه طلبی بوده و خواهند بود.

 

 

 مگه دست کسیه مردمی که کرد نژاد و کرد زبانه رو کرد ندونه؟  کرمانشاه شاید بالاترین آمار بیکاری در ایران رو داشته باشه. قشر عظیم جوون های بیکار، که بخاطر فقر و تنگدستی و نبود شغل معتاد میشن. خب بخاطر این باید سپاسگذار باشند؟ واقعا ممنون از مسئولان بابت این همه دستاورد. حقیقتا اینقدر معتاد فراوون شده که هیچ سطل اشغالی از دسترس اونا در امون نمونه باعث افتخاره. متاسفانه ریشه تموم این مشکلات در مرکز گرایی بیش از حده. رسیدن بیش از حد به استانهای مثل سمنان و قم و یزد . اصفهان و.... والا مشکلاتی که گرفتار استان های مرزیه اگه در استانهای مرکزی اتفاق میفتاد تا الان مثل زامبی همدیگه رو میخوردن ( این موارد به عینه دیدم که 1 درصد بیکاری در اونجا بالا رفته چطور مردم از بالا تا پایین ممکلت رو مورد عنایت قرار دادن). اگه با همه این مشکلات هنوز این مردمان به ایران و نظام اسلامی وفادارن باید قدردانشون بود . یه سری به مردمان غیور و پر افتخار گیلانغرب بزنید تا بدونید با تموم مشکلات و فقر گسترده لحظه ای پشت ایران و نظام رو خالی نکردن.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 minutes قبل , Msebr گفت:

سرچشمه ها اصلی هم باز همون دو استان کهکیلویه و چهارمحال بختیاری هستن

من این رو خارج از مباحث قومیتی و با تاکید بر مساله جغرافیایی میگم

بنده هم نگفتم نیست ! هندوستان هم رودهای زیادی داره اما چنتا بزرگترین اون مشهور شده مثل گنگ و... رودهای مناطق پایین دست اغلب فصلی و کم عمق هستن اما تشکیل یه موج آبی میدن

 

گاماسیاب( گاماسیاو ) از کجا میاد ؟! قره ‌‌‌‌سو یا الوند و ... که سیمره رو تشکیل میدن ؟! 

رودهای کوچک نواحی کهگیلویه بعد از پیوستن به سیمره به خوزستان میرن.

البته سیمره ایلام و لرستان رو‌ هم طی می‌کنه و در حدود پلدختر شدتش زیاد میشه.

حالا کدام رودخانه بزرگ بخودی خودش در نواحی کهگیلویه وجود داره که از نواحی بالایی تغذیه نشه ؟! 

نگفتم نیست رودخانه بزرگ که پرآب باشه ! 

مشخصه که هر جا کوهی باشه رودی هم هست اما بعضاً در همون دامنه خودشون جمع میشن.

 

شما همین الان یا یه نقشه جغرافیای طبیعی ببینید یا اگر گذرتان خورد که چه بهتر !! 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاربران محترم لطفا در مورد موضوع اصلی تاپیک که خبرهای میدانی و تحلیل های مرتبط به ان بپردازید و وارد مساِئل حاشیه ای و تفرقه افکن وارد نشوید

با تشکر

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این بحث ها چیه 

 

کردها با ارتش سوریه به توافق رسیدن و ارتش وارد شمال سوریه شده 

انشاالله محل ها پایه رو سریع تثبیت می کنن

مردم هم از شون دارن استقبال می کنن

 

تنها بحث شهرهای سقوط کرده است که احتمال درگیری تو اونها وجود داره 

این بحث مطرح شده است که نیروهای سوری و کرد برای بازپسگیری مناطق عملیات مشترک انجام بدن 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , Yavantgarde گفت:

به فرموده شما « شم » اقتصادی ملاکی برای تعیین حقه !

 

خیلی حاشیه نوشته اید.... اصلا در مورد کردهای سوریه ننوشتم. سوالم واضح بود. کجا ایرانی ها حق کردها را خورده اند؟ هر داستان و فسادی هست برای همه است. هیچکس نیامده بگه چون فلانی کرد هست بهش بودجه ندید یا اخراجش کنید. ناکارامدی در استفاده از پتانسیلها اگر هست که هست برای همه هست.

 

در ثانی در مورد شم اقتصادی که گفتم. شما ببینید در 300 سال گذشته، تبریز چند بار محاصره و کشتار و تخریب شده. ولی هر بار دست به کمر همت زدن و دوباره ساختن بهتر از قبل(من ترک نیستما). ولی مثلا ببینید بلوچستان در 500 سال گذشته شاید 1 جنگ مخرب حسابی نداشته ولی از رسوب سرمایه و ایجاد اشتغال و کار عاجز مانده. نمیشه که همه کم کاری خودمون رو بندازیم گردن دولت و بقیه اقوام که. بالاخره خود مردم محلی نباید شم و توان و پشتکار بذارن برای توسعه؟ یا یزد و کرمان وسط بیابون برهوت لم یزرع لوت. چطور کرمانی ها تونستن جیرفت رو با اون گستردگی راه بندازه و از کشت پسته مولتی میلیاردر بشن؟ ولی بلوچستانی ها نمیتونن بشن؟ مگه کرمان و شیراز و مشهد و تبریز مرکز کشور هستن که همه چیز بندازیم گردن مرکزگرایی؟

 

اگر کردها به جای این انرژی بیهوده ای که صرف ملی گرایی کردی و ترویج زبان و جنگ چریکی و قر زدنهای بی پایان میکنن، کمر می بستن به آموزش و جذب سرمایه الان پیشروترین اقتصاد کشور بودن. 

 

این رو هم بگم بنده ایرانگردم و زیباترین نقطه ایران رو تکاب میدونم. پاوه و دیواندره و مریوان واقعا زیبا و بی نظیرند. پیشنهاد من به همه کردها اینه: کار، کار، کار، کار.... ول کنید حاشیه رو

 

موضوع تاپیک کلا به حاشیه رفت. با اجازه دوستان این بحث رو ادامه نمیدم.

ویرایش شده در توسط Deepblue
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 در حال حاضر بهترین کار برای ارتش سوریه نکات زیر است :

1_ بدست گرفتن کنترل شهر های تصرف نشده 

 

2_ اعزام نیرو به جبهه ها درگیری ( به نیرو ها تا زمان حمله ترک ها اجازه آتش ندهند)

 

3_ محاصره و یا اعزام نیرو به شهر های اشغال شده ( اجازه آتش در صورت حمله دشمن)

 

4 _ارسال نیرو و احداث ایست بازرسی و ایجاد مقرهای کوچک در جاده های منتهی به شهر ها 

 

5_ تقویت پدافند شمال

 

6_ تشکیل یک نیروی اتحاد ملی میان خوث و کرد ها

 

7_شکایت به مجامع بین الملل

 

8_ استقرار ادوات سنگین در خط مرزی با نیرو های ترک 

 

9_ بدست گرفتن کنترل منبج و تمام راه های مواصلاتی و اعلام منطقه پرواز ممنوع

 

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
36 minutes قبل , mehran55 گفت:

 

4. اما در خصوص بحث اصلی تاپیک که شاخه سوریه ای حزب پ.ک.ک است.

این گروه چپ گرای مارکسیستی که هنوز از ستاره سرخ در نمادهای خودش استفاده میکنند در سال 2019 ( در حالی که مارکسیسم در سال 1990 فروپاشیده و از بین رفته است ) نشان داده که درک درستی هم از تحولات جهان امروز ندارد.

 

البته هیچ یک از ستارگان این گیتی نه پنج پر هستند و نه قرمز! دلیل این که برخی سازمانهای با گرایش چپ هنوز از این علامت استفاده می کنند احتمالا” نشاندهنده این است که همچنان تحت حمایت حامی اصلی کمونیسم بین الملل هستند. 

ستاره پنج پر، نشان خانوادگی خاندانی اصیل و ثروتمند بوده و سمبلی است از پنج فرزندی اصلی این خاندان که چند صد سال پیش به پنج کشور اروپایی اعزام و کنترل مالی آن کشورها‌ را به دست گرفتند. رنگ قرمز آن هم همانند پرچم کشورهای کمونیستی شوروی‌ و‌ چین به دلیل ریشه اصلی نام خانوادگی این خاندان است (رت = رد = قرمز) است.

مدیونید اگر‌ فکر کنید این  بصورت تصادفی و خودجوش بود که در فاصله بسیار کمی پس از رد درخواست جناحی خاص در ایالات متحده از سوی‌ ترامپ برای حمله نظامی به ایران، ادام شف از نوادگان یعقوب شف - یعنی همان بانکداری که در اویل قرن ۲۰ وام با بهره کم به ژاپن اعطا کرد تا با روسیه تزاری بجنگد و آن را ضعیف کند - طرح استیضاح ترامپ را کلید زد. بیشتر مدیونید اگر فکر کنید که عکس العمل ترامپ هم تصادفی بود که برای انتقام از شف ها و جریان اصلی پشت آن، ناگهان نوچه های ان جریان در منطقه را تنها گذاشت تا طعمه اردوغان شوند. خیلی خیلی مدیون هستید اگر فکر کنید که این هم بصورت تصادفی است که شف و رییس جمهور اوکراین هر دو از پیروان یکی از ادیان الهی هستند. خدایی دیگه خیلی مدیون هستید اگر فکر کنید که نتانیابو بصورت تصادفی جلوی دوربین‌های تلویزیونی افشا کرد که از خیلی قدیم هم با خود ترامپ دوست بوده و هم داماد ترامپ را از بچگی‌ می شناخته!! فکرشو بکن توهم توطئه چقدر بد است!!!

  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد این ائتلاف نیروهای دولتی سوریه و کردها، اتفاق خوشحال کننده ایه. از سال 2011 و خیزش های پی در پی در کشورهای عربی زبان یا منجر به روی کار اومن دیکتاتوری شد و یا هرج و هرج. کشور سوریه در کنار لیبی یکی از کشورهایی بود که عظیم ترین جنگها در اون شکل گرفت. اشکال خیزش های مردمی و یا بر اثر تحریک بیگانگان اینه غالبا مردمی نیستند و گرایش مختلفی رو در بر می گیرن. این باعث میشه بعد از سقوط رژیم قبلی ، یا کشور دچار هرج و مرج پایان ناپذیر و چند دستگی بشه مثل لیبی و یا دوباره دیکتاتوری حتی مهیب تر مثل مصر سرکار بیاد که از دیکتاتوری کم رمق قبلی خیلی بدتره. حال در سوریه بعد از حوادثی تلخ که با حوادث عراق همراه شد و خونریزی های فراوان از طرف داعش و جبهه نصره و... اگه این اتحاد نیروهای دولتی با کانتون های کردی ادامه پیدا کنه، میشه گفت قضیه سوریه به سرانجام خوبی رسیده ولی بشار اسد به نظرم نباید در همون نقشی بره که رسول خادم رفت یعنی همه کاره باشه. میشه بجز تسلط بر نیروهای نظامی اطلاعاتی مقامشو تشریفاتی تر کنه تا سلایق بیشتری در اداره کشور جمع شن. سید حسن نصرالله علی رغم اینکه قدرت بشار اسدو نداره انعطاف سیاسی بالاتری داره و همین امر جدای از محبوبیت، دستشو در داشتن کارت های بیشتر برای تاثیر گذاری در امور بیشتر کرده. 

در مورد صحبت های دوست گرامی مهران

حقیقتش اگه بخوام ریشه ای مسئله رو بشکافم باید به تاثیر اسلام در خاورمیانه بپردازیم

اسلام در کشورهایی باعث از یاد رفتن ریشه نژادی و برتری عقیده شد

در بعضی کشورها نژاد مهم شناخته شد و دین در مرتبه بعدی قرار گرفت

در ایران از صدر اسلام این و عامل تقریبا محبوبیتی یکسان و دارای اثر هم افزا بودند تا ایجاد تقابل

البته کتمان نمیکنم زمان محمدرضا شاه در باستان گرایی و تکیه بر گذشته غنی ایران افراط شد ولی این افراط خودش در حال حاضر به تفریط رسیده و بشدت از سوی جریانی قدرتمند گذشته و تاریخ پر افتخار ما با تعمد خاصی در حال فراموش شدنه. به علاوه میل زیادی به بازی دادن به افرادیه که اصولا تبار ایرانی ندارند از مرحوم شاهرودی بگیر تا محمد رضا نقدی و..... وضع طوری شده از شعار ایران متعلق به همه ایرانیان که از سوی یکی از کاندیداها مطرح شد به ایران متعلق به همه غیر ایرانیان رسیدیم. حتی نمادهایی مثل کوروش و داریوش که پادشاهانی مصلح و منصف و بسیار جلوتر از زمانه بی رحم خودشون بودن، سعی در پاک کردنشون بوده. این از کلیت دیگه از جزئیات چه انتظاری میره. 

پرنده ای که دگر آشیان نخواهد دید

قضا همی بردش پی دانه و دام

منکر نیستم ایران نسبت به عراق، ترکیه و سوریه شریک و متحد بهتریه. ما در عرض 40 سال نه شعارهامون در مورد جریان سازی تغییر کرده و نه پشت متحدی حتی مثل حماس بی وفارو خالی کردیم ولی وقتی صحبت از اقوام آریانژاده، باید نگاهی پدرانه باشه که نیست. شهر پاوه همین الان هم جمعیتی نداره و اون عده شورشی قلیل و در حد یه گروهک هستند مثل همین مجاهدین خلق یا گروهک های پان ترک. نه میشه بخاطر منحطینی با نام مجاهد خلق ( منافق) ایران و ایرانی رو زیر برد و نه با بخاطر چند صد نفر پان ترک، جمعیت عظیم مردمان با صفای ترک و نه بخاطر گروهکی مثلا هزار نفری جمعیت چند میلون نفری کردها  و یا کل غرب کشور و... . همین سال نود و شش بود که فکر کنم در همدان پرچم ایران به آتش کشیده شد ولی کسی پیگیر نشد چون همه میدونن اون یه تصمیم شخصی بخاطر نظر شخصی بوده و کسی کل استان همدانو زیر سوال نبرد.

تازه غرب فقط کردها نیستند. این صحبت که به خاطر جریانی دیگه باید چنان بر سر منطقه ای زد که رشد نکنه و ادعایی دیگه نداشته باشه سیاستی آغا محمدخانی نه اسلامی و ایرانی و عذر بدتر از گناهه. خود شهر کرمانشاه بالغ بر یک میلیون جمعیت داره. البته در کرمانشاه این موارد وجود نداره ولی اگه قرار بر واکسیناسیونه باید به سمت افزایش و رفاه و خدمات عمومی رفت .مردم ایران قدر شناس ترین مردم هستند. شما یه قدم به سمتشون برداری چندین قدم به سمتت میان. مسئله اقدام های نمایشی یا نمادین نیست، ما بودجه بندی و اختصاص منابع داریم. هر منطقه شهری یا روستایی شورایی داره و می تونن از این بودجه بهره بگیرن و محرومیت زدایی کنن دیگه به اون موارد نمایشی و احیانا همراه با گزارش و عکس یادگاری برای ساختن رزومه نیازی نیست. چند کارخانه عظیم در غرب کشور یا سیستان افتتاح شده که مردم آتیشش زدن؟ بذری نکاشتیم که بخواهیم درو کنیم. نگاه امنیتی رو بگذاریم کنار.

مردم ایران اینقدر عزت نفس دارن که نیازمند این هستن بهشون ماهیگیری یاد داده بشه نه گدایی برای طلب ماهی. الا ایحال نیازه این سنترالیسم و میل به نابودی فرهنگ و تاریخ دیرپای ایران و ایرانی متوقف بشه ولی مهم تر از اون باید ذهنیت های غلط و همه رو جمع بستن به کناری بره. باید حلیل ها بر اساس شناخت دقیق باشه نه شنیده ها. باید تصمیم ها رو به جلو و آینده ساز باشه و نه براساس کنکاش گذشته و نه قضاوت یک طرفه.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وضعیت آمریکا بعید میدونم تا این حد تا به حال آشفته بوده باشه.

صداهای مختلف از وزارت امور خارجه و کاخ سفید و پنتاگون به کنار، وضعیت در سوریه بعید میدونم هیچگاه برای نیروهای نظامی امریکا تا این حد بی نظم بوده که از هر طرف یک کاروان بدون حریم امن و مقصد معین به یک طرفی در حال عقب نشینی هستند و از طرفی صحبت از تخلیه کامل شمال شرق میشه، بعد گفته میشه ولی حریم هوایی را نگه میداریم!! بعد نیروهای ارتش سوریه را با توپخانه در جوار دیرالزور هدف قرار میدند که اخطار بدند وارد مناطق شمال شرق نشند (حتی با توجه به ترک مناطق) و اونجا رسما در حال عملیات نظامی هستند و بعد هم گروهک پشتیبانشون برمیدارند چهار تا بچه و جوان را جمع میکنند با پلاکاردهای انگلیسی که ما اجازه نمیدیم میلیشیای ایران وارد مناطق ما بشه و همزمان پرچم عربستان را بلند میکنند.

 

فعلا مناطق نفتی مشخص نیست وضعیتش. حتی کردها هم علی رغم توافق نیروهای نظامی را بعضا به جای مقابله با کشتار مردم کرد دارند گسیل میکنند به جنوب به دستور ائتلاف ضد داعشی که ترکشون کرده(؟) تا جلوی ارتش سوریه بایستند. تقاضای ورود ارتش سوریه را به نظر تنها به عنوان گوشت دم توپ درخواست دارند و در کمال تعجب!! هنوز از آمریکا دستور میگیرند و پرچم امریکا را به عنوان نمادی مقدس بلند میکنند در شرق. واقعا زبان قاصره از این حد از سردرگمی و التماس.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه به شهر رقه و منبج وارد شده ولی هنوز نزدیک مرز تثبیت نشده است

چرا؟

به نظر میاد کردها هنوز مساله رو برای خودشون حل نکردن و چشم انتظار یاری غرب و امریکا هستن 

ولی اینطوری زمان از دست میدن

ترکها هم می دونن زمان محدوده و تمام زورشون رو دارن میزنن تا نقاط مهم رو بگیرن 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.