MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

21 hours قبل , arminheidari گفت:

اگر سفر پمپئو جواب نده و ترك ها عمليات رو ادامه بدن

 

 

پنس اعلام کرده که با ترکها سر اتش بس توافق کرده در سوریه. هر چیز هم قابل تحمل بود برای امریکایی ها قطعا پیشروی سریع و به دست گرفتن ابتکار عمل در مناطق شمال شرق توسط ارتش و دولت سوریه نبود. برای همین به سرعت وارد عمل شدند ولیج البه با اینکه اردوغان خواسته بود با هم تراز خودش دیدار کنه بالاخره راضی به دیدار با پنس شد و توافق هم کرد به نظر.

هر چند باید در نظر داشت تهدیدات اقتصادی ضد ترکها همیشه جواب میده خصوصا اگر جدی باشه. و اردوغان قبلا هم نشون داده مرد قدم های به عقب بزرگ هست علی رغم لفاظی های بسیارش. واقعا ادامه این روند یک افتضاح برای ترکیه بود و یک باخت چند جانبه. اردوغان عقل به خرج داد ولی باید دید توافق که به نظرم قطعا کردها هم وعده هایی دادند (همون باج فرمانده شبه نظامیان کرد) چی بوده؟

حالا وضعیت ارتش سوریه کمی سخت میشه و ممکنه از پشت دوباره خنجر بخوره.

 

پ ن: قبول نیروهای دموکراتیک برای عقب نشینی 20 کیلومتری را باید دید اردوغان به شرط ورود نیروهای خودش و ارتش ازاد ( قطعا برای امریکا هم این مطلوب تر هست و باعث میشه دیگه در مناطق جنوبی هم ارتش سوریه نتونه وارد بشه ) قوبل کرده یا استقرار ارتش سوریه را هم قبول کرده. چون اگر باج شورای نظامی کردها عقب نشینی با تحویل مناطق به ارتش تروریست ازاد باشه که ( با توجه به تبدیل شدن 30 کیلومتر به 20 کیلومتر و یک قدم عقب نشینی اردوغان احتمالا بدون کسب یک امتیاز (استقرار ارتش ازاد در این 20 کیلومتر) پس شرایط برای ارتش وسریه سخت میشه و احتمالا امریکا با همکاری کردها سعی میکنند ارتش سوریه را از مناطق وارد شده بهش خارج کنند با زور و فشار و تهدید.

 

پ ن2: عقب نشینی گویا 20 مایل یعنی چیزی نزدیک به 34 کیلومتر تعیین شده نه 20 کیلومتر. این یعنی دقیقا خواست اردوغان و حتی بیش از اون. بیانیه 14 بندی هم به نظر تقریبا اجرای درخواستهای ترکیه بی کم و کاست هست و نکته جالب اینه توش اصلا حرفی از کردها نیست و اگر این توافق با مشورت کردها منعقد شده که یعنی یک شکست و عقب نشینی آشکار تحقیر امیز برای کردها چون قبول کردند خواست اردوغان را دو دستی تقدیمش کنند.

باید دید اونقدر عاقل هستند کردها که از این فرصت استفاده کنند و در مناطق ادعایی ترکها هر چه بیشتر میدان بدند تا ارتش سوریه مستقر بشه یا خیر؟ چون فقط در این صورت هست که هم امریکا میتونه از زیر بار فشار داخلی بیرون بیاد و به توافقش با ترکیه افتخار کنه، هم ترکها نمیتونند مستقر بشند در مناطق کردنشین و بافتش را تغییر بدند و هم خود کردها میتونند ترکیب جمعیتی و تمام مناطق را حفظ کنند بدون اسیب رسیدن به مردم و ساکنین.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , arminheidari گفت:

در حد فتح حلب مهم هست

 

نخیر.به نظرم بسیار بیشتر اهمیت دارد. کردها نیرویی هستند که در 4 کشور فعالیت جدی دارند و نه تنها مشکلات امنیتی ایران با کردها حل می شود، بلکه در 3 کشور هم حامیان قدرتمند پیدا می کنیم.

این یک فرصت تاریخیه که به کردها ثابت کنیم مام میهن تحت هر شرایطی از ایشان حمایت می کند...

 

سرداران و سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی ایران، لطفا این فرصت تاریخی را از دست ندهید!

ویرایش شده در توسط Deepblue
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کردها بارها امتحان شده اند و همیشه در اولین فرصت زهر خودشان را ریختند ، اعتماد کردن به کردها مثل اعتماد کردن به یک گربه گرسنه است که دست به گوش نزنه ..... در یک کلام ، حماقت محض است

  • Like 2
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعوذبالله من الشیطان الرجیم 

بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام علیکم 

 

تحلیل جنگ مزدوران مارکسیست نیروهای دموکراتیک سوریه  با  ارتش اشغالگر  و نئوعثمانی ترکیه 

 

اصلي ترين تعارضي كه در تاريخ وجود دارد، تعارض ايمان و كفر و عبوديت و استكبار است، البته اين مطلب بدین معنا نيست كه در درون خود جريان كفر و استكبار و شيطنت، درگيري رخ نمي دهد، بلكه خود اين جريان هم ممكن است بر سر پرستش دنيا، استعلا و سيطره طلبي، با يك ديگر درگير شوند؛ به فرموده قرآن: «تحسبهم جميعاً و قلوبهم شتّي» ، جبهه كفر و استكبار، تشتت در قلوب دارند و ازاين رو، بسياري از درگيري هايي كه در عالم اتفاق مي افتد به اردوگاه هاي درونی جبهه كفر و استكبار بر مي گردد، لكن اصلي ترين درگيري كه در عالم وجود دارد و حركت كلي تاريخ را شكل مي دهد، درگيري «حق و باطل» و «كفر و ايمان» است.

 

بايد توجه داشت كه درگيري جبهه حق و باطل صرفاً درگيري سطحي و ظاهري نيست. گاهي ما جنگ ها را در همان جلوه ظاهر ی اش خلاصه مي كنيم؛ مثلاً وقتي به روز عاشورا نگاه مي كنيم، جنگي كه مي بينيم جنگ شمشيرها و نيزه ها و تيرها، و نبرد پيكرها و بدن هاست؛ سر و دست ها جدا مي شوند، تيرها و نيزه ها كار مي كنند، اما حقيقت اين است كه در پشت اين جهاد -كه جهاد اصغر است - جهاد اكبري وجود دارد كه در آن، نيات، تمايلات و اراده  ها و شهوات و عبوديت ها با هم درگيرند. اگر خوب نگاه شود، در آن جا ارواح با يك ديگر مي جنگند؛ يك جبهه به رهبري ابليس است كه همه شهوات، شبهات، غضب ها و همه اوصاف رذيله را صف آرايي كرده و شعله آتشي برافروخته است؛ و طرف دیگر هم روح مطهر سيدالشهداء (ع) است كه جبهه ديگر را رهبري مي كند. اين روح، عين عبوديت و خضوع و مظهر همه صفات حميده است و جبهه اي كه فراهم كرده است نیز به گونه اي تربيت شده اند كه مظهر صفات كمال اند. در واقع جنگ بين اين صفات حميده و رذيله و ميان عبوديت و استكبار اتفاق مي افتد.

 

پس، هر دو جبهه حق و باطل بر سر طاعت وبندگي و عصیان مبارزه مي كنند. اساس جنگ بر  پذیرش و یا عصيان در مقابل ولايت الهيه در تاريخ است، نه اين که جنگ بر سر آب و غذا و لباس باشد. منشأ درگيري و جنگ، نه شهوت مادي است كه سرمايه داري و ليبرال دموكراسي مي گويد نه غضب مادي است، بلكه موتور تكامل تاريخ، عشق به خدا با محوريت انبياء و اولياء الهي(ع) مي باشد. بنابراين،  پذیرش و یا اعراض از ولايت الهيه، اساس جنگ و درگيري در تاريخ محسوب می شود.

 

جبهه باطل در درون خود به دو جریان «کفر» و «نفاق» تقسیم می شود. جریان کفر و الحاد با تکیه بر مبانی مادی و حسی منکر معارف الهی می شود در حالی  که جریان نفاق در پوسته ظاهری برخی مناسک شرعی، از حقیقت دین که همان ولایت است، باز مانده و به حقانیت خود تظاهر می کند.

 

منبع: آقای سید محمد مهدی میرباقری

 

والعاقبه للمتقین 

التماس دعا 

یا مهدی

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کردها یک قوم ایرانی با زبان و اداب و رسوم ایرانی هستند. اینکه دوست ندارند جزو سوریه یا عراق و یا ترکیه باشند اصلا به انها ایرادی نیست. چون ماهیت قومی انها با این سه کشور کاملا متفاوت است. در واقع اینکه سرزمین انها بین این کشورها تقسیم شده از سیاست هاس استعمار انگلیس نشات میگیرد. در این سه کشور هم همواره زیر ظلم و ستم و عدم به رسمیت شناخته شدن بوده اند. اینکه تصور ما این باشد که باید طرفدار ایران باشند هم منطقی نیست. اولا خود کردهای ایران کاملا از شرایط راضی نیستند که انتظار داشته باشیم کردها ساکن مثلا سوریه طرفدار ما باشند. بعد هم نوع تبلیغات و جحتگیری ما بیشتر از قومی ملی بر پایه مذهب شیعه است. که اصلا کردها کلا مردم زیاد مذهبی نیستند و کلا هم سنی هستند. بنابراین نمی توان انتظار دیگری از انها داشت. انها به دنبال این هستند که به نحوی استقلال پیدا کنند. برای همین به هر دری میزنند. معمولا هم تلاش های انها توسط قدرت ها مورد سواستفاده قرار میگیرد. 

اگر ایران به دنبال این باشد که کردها را به سمت خود بکشد باید نوع سیاست خود را از مذهبی به ملی قومی تغییر دهد. که در انصورت عراقی ها و اعراب دیگر را از دست میدهد. به هر حال بعضی اعتقاد دارند سیاستی بر مبنای ایرانی گری و جذب کشورهایی مثا افغانستان تاجیکستان و کردها و... بهتر است. ولی فعلا مسیر سیاسی ما اینطور انتخاب شده. مگر به نوعی ترکیبی از این دو سیاست انتخاب شود. ولی فعلا شما به هر نقطه مثل کردستان یا بلوجستان بروید مردم سنی این مناطق دارای این تصور هستند که چون  سنی هستند مورد تبعیض هستند.

  • Upvote 4
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من چند بار کشور ترکیه سفر کرده ام. اونجا چند مورد با کردها برخورد کردم و باهاشون تا حدی که زبان انگلیسی انها اجازه میداد صحبت کردم. بجز یک مورد بقیه اصلا اطلاع نداشتند که کردها نوعی ماهیت ایرانی دارند. فقط یکی از انها گفت میدونم ما کردها فارس هستیم. از نظر کردهای ترکیه ما هم مثل ترک ها اشغالگر زمین های کردی هستیم. کردهای عراق چون با ایرانی ها بیشتر در تماس بودند بیشتر به ایرانی ها نزدیک هستند. کردهای سوریه هم احتمالا مشابه کردهای ترکیه هستند. 

اگر ما میخواهیم کردها به ما نزدیک شود گام اول این است که کاری بکنیم خود کردهای ایران بیشتر احساس رضایتمندی داشته باشند. گام بعدی این است که با ایجاد شبکه تلوزیونی و غیره روی کردهای ترکیه و سوریه کار کنیم و ماهیت و تاریخ ایرانی انها را به انها بفهمانیم. همین کار را ترکیه با ما کرده. به اذری های ما که همیشه از بدو تاریخ جزو ایران بوده اند و فرهنگ ایرانی داشته اند و حتی زبان انها تا 500 سال پیش ایرانی بوده افکار پان ترکیسم را تلقین کرده. با طرق مختلف از شبکه های ماهواره ای  و افراد نفوذی که با جعل تاریخ کتبی در این زمینه نوشته اند. کافی است برید کانال تلگرامی هواداران تیم تراکتور روئ ببینید تا متوجه حرف من شوید.

بعد دوستان اینجا نشستند انتظار دارند کردهای سوریه طرفدار ما باشند. به چه علت باید طرفدار ما یا مثلا حکومت بشار باشند؟؟؟؟

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله........ 

27 مهر 1398

 

روز گذشته رسانه های خبری از سقوط یک جنگنده ارتش ترکیه در خاک سوریه خبر دادن .اما امروز با انتشار تصاویر این پرنده مشخص شده شی مذکور نه یک جنگنده بلکه یک بالگرد سیکورسکی اس70 بوده که بعد از سقوط نرم توسط جتهای ترک بمباران شده است

 

thumb_555555_28429.jpgthumb_555555_28329.jpgthumb_555555_28529.jpg

 

انهدام دو خضموک ( امرپ) کریپی توسط مبارزین کرد

 

thumb_555555_28129.jpgthumb_555555_28229.jpg

thumb_555444_28229.jpgthumb_555444_28129.jpg

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بقول رودو خلیل آسمان بر روی جنگنده های ترکیه ای بسته بشه، روی زمین حرفی واسه گفتن ندارن. امیدوارم این روند مقاومتی بعد از اون شوک اولیه  تا اشغال کامل همه بیگانگان اعم از ترکیه و آمریکا ادامه پیدا کنه.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکها همینجوری الکی حمله نمیکنند به ارتش سوریه یا کردها / به کردها حمله میکنند چون اجازه شو از امریکا گرفتن خود امریکا هم دیده کردها حرف گوش نمیدن زیاد . به ارتش سوریه هم تا روسیه چراغ سبز نشون نده حمله نمیکنند فقط خدا کنه روسها پشت ارتش سوریه خالی نکنند و کل مرز ها بیافته دست ارتش سوریه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد وقاحت ترکیه قبلا گفته شده ولی یکی از سخنگویان ترکیه گفته اردوغان هفته بعد به پوتین هم خواهد گفت که ارتش سوریه و کردها باید مناطق تحت تصرف در شعاع 30 کیلومتری مرزهای ترکیه را ترک کنند تا ترکیه اوارگان را توش اسکان بده (ضمیمه کنه به خاک خودش و مناطقی که قبلا اشغال کرده) و باید هم این کار را بکنند چون این اوارگان علاقه! ندارند در مناطق تحت تسلط دولت سوریه و کردها باشند. ( فقط دوست دارند در مناطق تحت تسلط ما و دوستان تروریست ارتش ازاد باشند! )

 

حالا اردوغان هر روز بیاد بگه نه چشم داشتی به خاک سوریه دارم و نه برنامه ای برای تغییر بافت جمعیتی مناطق ( گویا 3 میلیون عمدتا عرب اواره از ادلب و مناطق مرکزی را در نوار کردنشین و هم مرز شمال سوریه و جنوب کشور خودت اسکان بده نه تغییر بافت جمعیتی که تقویت(!) بافت جمعیتی قراره رخ بده گویا)

 

برنامه های اردوغان در فاز دوم ( عدم تصرف و تسلط بر کل سوریه و نماز در مسجد حلب! و ایجاد تهدید به نام کردهای تا بن دندان مسلح در مرزهای جنوبیش) حالا تبدیل شده به تصرف اراضی سوریه تا حد ممکن - اسکان مزدوران مسلحش برای ازار سوریه و به عنوان ابزار قدرت - و کوچ جمعیتی کردها از مناطقشون.

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاری که ترکیه درسوریه داره انجام میده مشابه کاری که درقبرس انجام داده به بهانه دفاع از ترک نژادان ساکن قبرس حمله کرد وبقیه ماجرا هم میدونید رسما جزیی ازترکیه نیست حتی دولن جدا داره اما درعمل طور دیگس درسوریه ه همین قصد روداره به همن دلیل بعد ورورد سوری هاشروع کردن به اموزش زبان ترکی به خصوص به بچه ها ازطرفی به طور قطع یه برنامه چند مرحله ا رودارن اجرا میکنن امروز میگنن تا سی کیلومتر چند سال بعد میگن باز کردها دارن حمله میکنن باید عمق بیشتری نفوذ کنیم ترک ها سوای این ها سعی دارن با کنترل چاه نفت موجود درمنطقه مورد نظرشون ازیه طرف نفت مجانی بدست بیارن از طرفی با نیروی کارارزان سوری که بعضا تا یک چهارم نیروی ترک دستمزد میگرن وضع اقتصادی خودشون رو بهبود بدن اینجا ماهم مقصریم تقریبا ازماجرای شمال سوریه کنار گذاشته شدیم خودمونم اصراری نداریم وارد ماجرا بشیم ماجرای سوریه تنها هوس اردوغان نیست بعد ازاون عراق 

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وداع فراموش نشدنی نیروهای اشغالگر امریکایی با مردم در شمال شرق سوریه.

https://twitter.com/adharves/status/1186183750620733440

 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

خب به نظر در نهایت تیم وزارت امور خارجه و لابی صهیونیستها موفق شدند باز هم نظر نهایی ترامپ را تغییر بدند و همچنان مناطقی را در شمال سوریه و به همراه نیروهای امریکایی حفظ کنند. پنتاگون هم با گفته های اسپر امروز این برنامه را تایید کرد. مشخصا فشار صهوینیستها با لابی گری پمپئو و سناتورهایی همچون گراهام در این تغییر موضع ترامپ و حفظ شمال سوریه تنها و تنها به خاطر منافع اسراییل نقش داشتند.

 

این برنامه به تظر قطعی است و تا به حال خود ترامپ تلویحا و سناتور گراهام ( رد یک چرخش کاملا آشکار ) و اسپر قطعی تاییدش کردند و به نظر میرسه عاملی که باعث شده ترامپ هم راضی بشه تنها یک عنصر بوده که براش تشریح کردند. نفت!

 

تصمیم چی بوده؟ کردهایی که ترکیه از مناطق شمالی تار و مارشون کرده منتقل میشن به مناطق نفت خیز جنوبی و استقرار پیدا میکنند. بعد با توافق امریکا با فرماندهان خائن نظامی کرد که شمال را طی یک توافق تسلیم کامل اردوغان کردند ( این همه هم شعار حمایت از سرزمین و مردم کرد میدادند) مناطق نفت خیز جنوبی به یک شرکت امریکایی واگذار میشه و منافع و مدیریت استخراج نفت کامل در اختیار امریکا قرار میگیره. فرماندهان نظامی کرد هم به لفت و لیسی از قدرت و سهمی از ثروت دست پیدا میکنند. این طور ما دو تغییر جمعیتی در راستای منافع دو کشور خواهیم داشت. مناطق عربی و نفت خیز جنوب که کردها مستقر میشن برای منافع امریکا و اسراییل ( قاعدتا برای اسراییل مرزهای ترکیه اهمیتی نداره ولی مرزهای عراق اهمیت زیادی داره ) و مناطق شمالی که ترکیه ( اعراب در نوار مرزی مستقر میشن به عنوان حائلی برای امنیت ترکیه. ولی به هر حال اردوغان مثل همیشه با نگاه کوته بینش حواسش نیست یک منبع قدرت و ثروت و سلاح دیگه تقدیم تروریستهایی کرد که در اینده مخل امنیتش خواهند شد این بار با قدرت بیشتر شاید به ظاهر فعلا دفع خطر کرده در مرزها)

 

برای همین بود که گراهام ناگهان تغییر موضع داد و گفته ترامپ در مورد نفت مناطق جنوبی و استقرار کردها طرحی به من نشون داد  که به نظرم ( تمام این اتفاقات ) خوب بود. اسپر هم گفته 200 نیرو در مناطق نفتی نگه میداریم و ترامپ هم اشاره کرد کردها در مناطق جدید مستقر میشن و نفت هم در اختیار ماست.

 

این توافق خیانت بار فرماندهان نظامی کرد ( تسلیم مردم و مناطق کردی در شمال ( شهرهای قابل سکونت و دارای زیرساخت ) و در اختیار گرفتن مناطق نفتی بدون توجه به مناطق با قابلیت سکونت برای مردمان و حفظ دارایی هاشون ( مگر اینکه زیر تیغ ارتش تروریست ازاد زندگی کنند و با مداخلات و مدیریت اونها بر داشته هاشون ( تصور کنید اسکان 3 میلیون نفر در یک جغرافیا چه تغییراتی در دارایی های بومی ها خواهد داد ) نشون میده که چطور این مهره ها برای استفاده های بعدی انتخاب و به مردم غالب میشن.

احتمالا این توافق خیانت بار که دارای منافع مادی خوبی است برای سران خائن کرد ( که در اروپا و امریکا براشون تصفیه میشه لابد) باعث میشه که در روند استقرار ارتش سوریه هم تا حد امکان کارشکنی کنند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میاد ترکیه وسط دعوا دنبال چند نفر میگرده جلوشو بگیرن تا نکشتش.  :lol:

 عاخه وقتی برنامه مشخصی برای پیشروی و عقب نشینی نداری میخوای بعدش چکار کنی؟! ، کرد ها زرنگی جالب به خرج دادن و بر خلاف انتظار ترکیه به سرعت عقب نشستن و مواضع رو خالی کردند، در حالی که به نظر میرسه ترکها انتظار مقاومت شدید و حتی حملات تروریستی و بمب گذاری در ترکیه داشتن تا آتش معرکه روشنتر کنند، الان ترکیه متجاوز هست، هم به دولت سوریه و هم به کردستانی که بخوبی با خنجری در کمر مظلوم نمایی رو بلده. 

الان سوال اینه که جناب اردوغان که شب میخوابی صبح بلند میشی و بر اساس معده و چیزهات تصمیم میگیری، برنامه ات چیه؟! میخوای نقش صدام رو بازی کنی وکل سوریه رو با عبور از سد ایران و روسیه و آمریکا و سازمان ملل اشغال کنی؟ میخوای تا ابد در مناطق شمال سوریه باقی بمونی و نقش یک تجاوز کاری که مستحق هر گونه اقدامی تروریستی که چه عرض کنم! شهادت طلبانه هست رو طوری بازی کنی که دولت سوریه به تمام اهداف در متحد ساختن مجدد سوریه برسه ؟!

یا اینکه تصور اردوغان این هست که به مرز مشترکی با اسراییل دست پیدا کنه...

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صحبت های اسد امروز جالب بود 

اعلام اینکه سرنوشت جنگ در ادلب مشخص میشه و تمرکز برای آزادسازی ادلب 

واقعیت هم اینه که در آینده با تشکیل حزب الله سوریه، حلقه مقاومت بشدت تقویت میشه و راه برای اسرائیل سخت تر 

 

میوه سوریه رو الان در مشارکت در آباد سازی سوریه چید و ارام آرام ادلب رو آزاد کرد 

سوریه به عنوان تامین کننده مواد معدنی یک فرصت خوب و قوی برای ما هست و یک بازار خوب 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم