MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

نيروهاي دموكراتيك سوريه يا همون كردها موافقت اوليه خود رو براي پيوست به ارتش و حمله به نيروهاي ترك و حفاظت از مرزهاي سوريه اعلام كردن ولي شرط گذاشتن كه قبلش مذاكرات بايد صورت بگيره و نيروهاي ما نبايد مستقل به ارتش بپيوندن

بلكه بايد نيروي دموكراتيك بصورت كلي پذيرفته بشه 

و عملا امتيازات و اختياراتي داشته باشه كه همه رو منوط به مذاكره كرده

 

از اون سمت ترك دارن فشار ميارن تا مناطق بيشتري بگيرن 

 

نيروهاي دموكراتيك هنوز تو جو حمايت امريكا هستن و معلوم نيست اين موافقت هست يا پيشنهاد مذاكره 

 

ولي در كل پذيرش اين نيروها بصورت جمعي منطقي هست ولي بايد شرايط محكمي گذاشته بشه 

براي مثال

١- نيروي نظامي از سياسي جدا بشه 

و نيروهاي نظامي كرد حق دخالت در سياست رو نداشته باشن 

٢- بيشتر نيروها به بخش هاي انتظامي منتقل بشن و امنيت داخلي رو برقرار كنن جايي كه با مردم در ارتباط هستن و سلاح هاي سنگين رو به ارتش بدن

٣- نيروهايي كه براي نبرد با تروريست ها و ترك ها داوطلب هستن تحت فرماندهي ارتش باشن 

٤- تمامي ارضي سوريه به رسميت شناخته بشه 

٥- ليست پول ها واريزي و افراد رو شفاف كنن و بدون هماهنگى با دولت مركزي كمك مالي از خارجي ها نگيرن

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 22 مهر 1398 در 22:21 , Brave_Heart گفت:

البته هیچ یک از ستارگان این گیتی نه پنج پر هستند و نه قرمز! دلیل این که برخی سازمانهای با گرایش چپ هنوز از این علامت استفاده می کنند احتمالا” نشاندهنده این است که همچنان تحت حمایت حامی اصلی کمونیسم بین الملل هستند. 

ستاره پنج پر، نشان خانوادگی خاندانی اصیل و ثروتمند بوده و سمبلی است از پنج فرزندی اصلی این خاندان که چند صد سال پیش به پنج کشور اروپایی اعزام و کنترل مالی آن کشورها‌ را به دست گرفتند. رنگ قرمز آن هم همانند پرچم کشورهای کمونیستی شوروی‌ و‌ چین به دلیل ریشه اصلی نام خانوادگی این خاندان است (رت = رد = قرمز) است.

مدیونید اگر‌ فکر کنید این  بصورت تصادفی و خودجوش بود که در فاصله بسیار کمی پس از رد درخواست جناحی خاص در ایالات متحده از سوی‌ ترامپ برای حمله نظامی به ایران، ادام شف از نوادگان یعقوب شف - یعنی همان بانکداری که در اویل قرن ۲۰ وام با بهره کم به ژاپن اعطا کرد تا با روسیه تزاری بجنگد و آن را ضعیف کند - طرح استیضاح ترامپ را کلید زد. بیشتر مدیونید اگر فکر کنید که عکس العمل ترامپ هم تصادفی بود که برای انتقام از شف ها و جریان اصلی پشت آن، ناگهان نوچه های ان جریان در منطقه را تنها گذاشت تا طعمه اردوغان شوند. خیلی خیلی مدیون هستید اگر فکر کنید که این هم بصورت تصادفی است که شف و رییس جمهور اوکراین هر دو از پیروان یکی از ادیان الهی هستند. خدایی دیگه خیلی مدیون هستید اگر فکر کنید که نتانیابو بصورت تصادفی جلوی دوربین‌های تلویزیونی افشا کرد که از خیلی قدیم هم با خود ترامپ دوست بوده و هم داماد ترامپ را از بچگی‌ می شناخته!! فکرشو بکن توهم توطئه چقدر بد است!!!

عجب!! مدیون هستید اگر فکر کنید که این الکساندر ویندمن که شاهد جدیدی علیه عامل نارنجی ما است بصورت کاملا” تصادفی هم آیین ادام شف است! احتمالا” مونیکا لویینسکی هم که با نزدیکی به بیل کلینتون، مایه استیضاح او پس از موضوعات مربوط به صلح اسلو شد هم بصورت خودجوش هم آیین آنها بود. یک وقت فکر بد نکنید ها! این که برادران دو قلوی ویندمن که اصالتا” اوکراینی و متولد آنجا و هم آیین رییس جمهور فعلی این کشور هستند بصورت کاملا” تصادفی و خودجوش در هنگام تماس ترامپ با رییس جمهور اوکراین در اتاق مجاور دفتر ترامپ بوده اند و به صحبتهای او گوش می داده اند. مرگ بر توهم توطئه! درود بر آزاد اندیشی!

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مقاله ای از "استفان والت" پروفسور روبط بین الملل دانشگاه هاروارد در رابطه‌ی با موقعیت کُردها و بطور کلی موقعیت سوریه !

 

چند نکته درش هست بنظر می‌تونه روش بحث بشه 

گفته که سوریه اگه موقعیت خودشو بازسازی کنه، بی نیاز از متحدین میشه.

بنظر شخص خودم ایران برای تاثیر گذاشتن بر سوریه از روسیه ظرفیت بیشتری داره، اقلیتهای دینی خاورمیانه از علویان و دروزی و... قطعا بیشتر از هر کشور دیگری در منطقه به ایران متمایل میشند.

از زمان افزایش تحریم ها علیه ایران، روس‌ها تلاش وافری برای عقب زدن ایران کردن و سعی در ایجاد شکاف در جبهه ناتو ! اگرچه من بشخصه معتقدم ترکیه خارج از اصول و برنامه‌های ناتو نبوده و نخواهد بود و منتظر رکب آمریکا هستم !

 

ضمن اینکه موضوع نفت در سوریه که مقدار خیلی بزرگی هم نیست که ایران بخواهد برش مستولی بشه، از بیخ نتیجه‌ فشار لابی های عربی و صهیونیستی است.

 

 

نباید فراموش کرد چین یک خطر بزرگ در کمین برای آمریکاست. چین جدا از تنش های منطقه ای و جهانی بسرعت در حال رفع خلأ های خودشه و افزایش هزینه های آمریکا در جهان و‌ برخورد‌ها با دشمنان مطلوب چین است.‌

 

 

ضمن اینکه بنظرم حضور ایران در سوریه بهیچ وجه نباید علنی باشد، افزایش تلاش اسرائیل برای تضعیف موقعیت ایران ناشی از حس خطر نزدیک به خود است. در گذشته و حتی در دوره کسانی چون شارون رویکرد اسرائیل در قبال ایران اینچنین تند و واضح نبود !

اسرائیل در حال حاضر به فنری میماند که تحت فشار جمع شده اما هر لحظه امکان باز شدنش وجود دارد .! 

در هرحال

 

ولی تنها راهی که می‌شود آمریکا را از شرق سوریه خارج کرد همان اقدامات شهادت طلبانه است وگرنه هیچ کشوری نه قدرت مقابله سخت و نه قدرت دیپلماتیک آمریکا را ندارد. 

 

 


 

«چرا کردها در یک موقعیت غیرقابل اجتناب و ناگزیر قرار دارند؟!»

1_زیرا هیچ حکومت و کشور مستقل کُرد وجود نداشته و چشم اندازی نیز برای آن در آینده نزدیک وجود ندارد. حکومت ایالات متحده هرگز از این هدف حمایت نکرده چرا که متوجه شده تلاش برای تشکیل چنین کشوری می تواند منجر به جنگ بزرگ منطقه ای شود. اما بدون داشتن دولت مستقل نیروهای کردناگزیر به زیستن تحت اقتدار یكی از قدرتهای منطقه ای هستند.

2_ترکیه نیروهای کُردرا تهدیدی جدی علیه خود تلقی می کند. اردوغان ممکن است خطر واقعی این نیروها را بیش از حد جلوه دهد؛ اما این خط قرمز ترکیه است. تا زمانی که کردها در شمال سوریه از خودمختاری دوفاکتو (لغتی فرانسوی که اشاره به حاکمیت عملی و نه قانونی دارد) برخوردار بودند، ترکیه در پی فرصتی جهت از بین بردن آن بود. حفظ سربازان آمریکایی در سوریه روز حساب کتاب برای کردها را به تأخیر انداخت اما راه حلی مادامی برای این مشکل ارائه نداد.

3_تا زمانی که دولت بشار اسد ضعیف بود و نیروهای آمریکایی سوریه را اشغال کردند اسد قادر به تحکیم موقعیت خود نبود و به حمایت خارجی نیاز داشت. در این برهه اجازه دادن به دولت وی جهت بازیابی مجدد کنترل بر کل سوریه، مشکلات رنج آوری را برطرف می کند. از جمله نگرانی ترکیه از خودمختاری کردها؛ اردوغان تمایلی به دولت اسد ندارد و این میل در مورد کُردها بسیار کمتر است. با کنترل کامل اسد بر سوریه نه ایالات متحده بلکه دولت اسلامی تبدیل به معضل اساسی وی می شود و بی رحمانه با این گروه برخورد خواهد کرد زیرا دولت اسلامی یک جنبش تندرو سنی است که علویان سوری را مرتد می داند. علاوه بر این هر چقدر که دولت اسد امنیت بیشتر بیابد، کمتر به حمایت نیروهای خارجی نباز خواهد داشت. در واقع حضور و نفوذ نیروهای خارجی زمانی کاهش می‌یابد که دمشق در اعمال توازن اطمینان بخشی به تمام عوامل پیشاجنگ داخلی سوریه توانمند باشد.


مرور چند پیش فرض

کنار گذاشتن کُردها کار آسانی نیست! چراغ سبز ترامپ برای حمله ترکیه به کردها وحشتناک است. اما او تنها مقصر نیست. در نظر من تأثیر طولانی مدت بر تمایل دیگران برای همکاری با ایالات متحده در هماهنگی منافع آنها چندان مهم نیست بالاخص اینکه دفتر بیضی (دفتر کار ریاست جمهوری در کاخ سفید) ساکنی دمدمی مزاج داشته باشد.

فاجعه سوریه موجب افتخار و ارزش برای آمریکا نیست اما گاهی اوقات عقب نشینی  باعث پیشرفت در آینده می شود. خروج ایالات متحده از ویتنام در سال 1975 یک شکست ناخوشایند بود و هشدار سقوط دومینوی از دست رفتن اعتبار و تقلیل اوج ایالات متحده را به صدا در آورد. با این حال خروج ایالات متحده از شبه جزیره هندوستان نیز روابط ضد اتحاد جماهیر شوروی بین ایالات متحده و چین را تسهیل کرد و به دولت های کارتر و ریگان اجازه داد تا قابلیت های دفاعی را که در جنگ طولانی و پرهزینه مورد غفلت واقع شده بود بازسازی کنند. سرانجام این اتحاد جماهیر شوروی بود و نه ایالات متحده که 14 سال پس از سقوط سایگون فروپاشید. خروج از ویتنام عقب گرد استراتژیک نبود؛ اشتباه واقعی در ماندن طولانی مدت بود.


همچنین گفته می شود که فاجعه در سوریه پیروزی بزرگی برای به اصطلاح دشمنان ایالات متحده است، واقعاً؟ سوریه به سختی یک پاداش استراتژیک محسوب می شود و هیچ کشوری را در نتیجه ثروتمندتر یا قدرتمندتر نمی کند. بعید است که سوریه حضور مدام قدرت خارجی را بپذیرد بنابراین احتمالاً با بازگرداندن اقتدار خود نفوذ آنها کاهش می یابد. در سیاست بین الملل گاهی چسبیدن به رقبا با تحمیل هزینه بازی هوشمندانه‌ای است و معمولاً بیشتر از تلاش کم و بیش منفردانه برای حل یک مشکل لاینحل عاقلانه تر است.


در آخر اینکه برد اصلی بلایای اخیر آمریکا در خاورمیانه با روسیه یا ایران یا اسد نیست بلکه برنده اصلی چین است. در حالی که ایالات متحده میلیونها دلار برای جنگ های غیرضروری و جنگ های صلیببی اتلاف می‌کند چین با آرامش در حال برقراری ارتباطات دیپلماتیک است، به کشورهایی مانند ایران می پیوندد و اقتصاد کلاس جهانی را در کشور خود ایجاد می کند.اطمینان دارم که رئیس جمهور چین از ماندن همیشگی ایالات متحده در شمال سوریه خوشحال و از ملاحظه تمرکز ترامپ و پومپئو بر ایران و اعزام سربازان بیشتر به عربستان سعودی مضطرب خواهد شد.اما بی‌کفایتی های ترامپ باید کاملاً خوشایند وی باشد .

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون جناب aminor بابت گزارش هاي دقيق و ميداني

در مرز شمال شرقي نيروهاي تركيه همراه با روس ها گشت هاي مشتركي ترتيب دادن كه در منطقه كوباني مردم كرد با سنگ ازشون استقبال كردن 

 

در سمت جنوب غربي أدلب نواحي كوهستاني جسر الشغور 

هنوز درگيري وجود دارد ولي موفقيت براي طرفين گزارش نشده است 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه باید درنگ رو جایز ندونه و مامن ترکیبی از تروریست هارو که ادلب هستش رو از چند جهت و به خصوص با آزادی مناطق باقیمانده استان لاذقیه رو خراب کرده و به فاز نظامی فتنه خانمانسوز سوریه پایان بده. امیدوارم روسیه که در مرحله ای با دخالت نیروی هوایی اش در از بین رفتن گروه های مختلف تروریستی کمک خوبی کرد، صرفا به دنبال امتیاز گیری نباشه چون اگه قضیه کش پیدا کنم با سیاستی پیچیده ای از غرب در سوریه، عراق یا یمن می بینیم هر لحظه امکان عود مجدد این شورش وجود داره. جنگ در دراز مدت باعث فرسایش روحی نظامیان و مردم میشه و گاها مقابل شکست و یا اشغال بی تفاوت خواهند شد. باید سریعا به حیات این غذه چرکین پایان داد و بعد با سعه صدر و تدبری به ترمیم اقتصاد سوریه و راه حل سیاسی با مشارکت تمامی مردم کشور سوریه پرداخت.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 15 آبان 1398 در 11:33 , arminheidari گفت:

ممنون جناب aminor بابت گزارش هاي دقيق و ميداني

در مرز شمال شرقي نيروهاي تركيه همراه با روس ها گشت هاي مشتركي ترتيب دادن كه در منطقه كوباني مردم كرد با سنگ ازشون استقبال كردن 

 

در سمت جنوب غربي أدلب نواحي كوهستاني جسر الشغور 

هنوز درگيري وجود دارد ولي موفقيت براي طرفين گزارش نشده است 

 

 

 

تروریست های کرد ی-پ-گ انهدام خودروی نفربر ارتش اشغالگر ترکیه در شمال سوریه

https://www.dailymotion.com/video/x7npcxo

 

 

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جسد بنیانگذار کلاه سفید ها سوریه و افسر سابق ارتش انگلیس ، جیمز لو لمیژر در استانبول ترکیه  پیدا شد

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ovxqsLsLtpQ

 

 

https://www.aparat.com/v/LBPNn

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رژیم صهیونیستی، ایران را مسئول حمله به جولان دانست

https://www.tabnak.ir/fa/news/938418/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA

 به نقل از ارتش این رژیم چهار راکت از سوریه به سمت شهرک‌های یهودی‌نشین در جولان اشغالی شلیک شده است.

ادعا شد که جمهوری اسلامی مسئول حمله صبح امروز از خاک سوریه به نواحی شمالی اراضی اشغالی بوده است.

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , arminheidari گفت:

رژیم صهیونیستی، ایران را مسئول حمله به جولان دانست


https://www.tabnak.ir/fa/news/938418/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA

 به نقل از ارتش این رژیم چهار راکت از سوریه به سمت شهرک‌های یهودی‌نشین در جولان اشغالی شلیک شده است.

ادعا شد که جمهوری اسلامی مسئول حمله صبح امروز از خاک سوریه به نواحی شمالی اراضی اشغالی بوده است.

 

با سلام به همه دوستان گرامی

روال این رژیم منحوس در دفعات گذشته ، اعلام مسئول دانستن ایران نبود بلکه با ادعای حمله راکتی بلافاصله جنگنده هایش را به پرواز در می آورد و چند نقطه را هدف قرار می داد . اینکه این بار صرفا به مسئول دانستن ایران تا به اینجا بسنده کرده کمی عجیب به نظر می رسد .

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , zed گفت:

با سلام به همه دوستان گرامی

روال این رژیم منحوس در دفعات گذشته ، اعلام مسئول دانستن ایران نبود بلکه با ادعای حمله راکتی بلافاصله جنگنده هایش را به پرواز در می آورد و چند نقطه را هدف قرار می داد . اینکه این بار صرفا به مسئول دانستن ایران تا به اینجا بسنده کرده کمی عجیب به نظر می رسد .

جنگنده ها هم بلند شده اند، منتهی خبرگزاری های داخلی گزارشش نکردن شما فکر می کنی رژیم صهیونیستی به مسئول دانستن ایران بسنده کرده است.

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , SardarJangal گفت:

جنگنده ها هم بلند شده اند، منتهی خبرگزاری های داخلی گزارشش نکردن شما فکر می کنی رژیم صهیونیستی به مسئول دانستن ایران بسنده کرده است.

 

حملاتي به پادگان هايي در سوريه انجام شده

ديده بان حقوق تروريست ها گفته إيراني ها جز كشته شدگان هستند 

اخبار دقيق نداريم 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واو هنوز جنگ سوریه تموم نشده؟ یکی از دوستان محبت کنه یه مپ کلی بزاره  ببینم چند چنده 

  • Like 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم