MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

 


ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روستای زیتان در جنوب شهر حلب را از اشغال تروریست ها آزاد کردند

 

iswnews

  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 minutes قبل , aminor گفت:

thumb_04_28329~3.jpg

 



این تصویر خیلی خیلی  جالبه !!!

کمتر ازیک ماه در همین تاپیک نوشتم که اشکال نفربرهای ابداعی تروریست ها سوریه که از شاسی تانک ها درست شده اینکه محل قرار گیری سرنشینان امن نیست خصوصا سلاح های منحی زن  جان سرنشین ها را به خطر می اندازه اما حالا تروریست ها برای حفظ جان سرنشین ها یک سقف فلزی نصب کردن تا میزان تلفات نیروها در این نفربرها کاهش پیدا کنه.

 

 

پ.ن : حالا وقتی گفته میشه چرا نیروهای نظامی درکشور با هزینه های کم  هم کاری برای حفظ جان سربازها انجام نمی دهند بعضی از دوستان جلوی ما گارد میگیرن

اگر انتقادی هم به نیروهای داخلی وارد هست فقط ازسر دلسوزی و حفظ این خاک و آب هست

 

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
48 minutes قبل , Crash گفت:

اما حالا تروریست ها برای حفظ جان سرنشین ها یک سقف فلزی نصب کردن تا میزان تلفات نیروها در این نفربرها کاهش پیدا کنه.

 

 

sdkfz_222_destroyed_afv.jpg

 

کار اصولا برای تروریستهای سوری نیست ، خودروی زرهی  sdkfz222 ورماخت ، جنگ دوم جهانی ، به پوشش توری روی برجک برای جلوگیری از آسیب نارنجک ها  دقت کنید ، اصل حفظ جان خدمه در میدان نبرد ، اولویت شماره یک هست 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 hours قبل , AMIR-T گفت:

یه ژ3، سرنیزه ژ3،چهاربند فانسخه ، جیب خشاب، سه تا چهار عدد خشاب (بر اساس موجودی)، قمقمه و یه کلاه (که شانسی یا آهنی زمان جنگ ویتنامه یا پلاستیکی) .

 


بسنده کردن به موفقیتها در جبهه نبرد ، اولین خطایی هست که مرتکب خواهیم شد ، روند نقد وضعیت باید همچنان ادامه داشته باشد .

 

آبان 95

 

بر 29 آبان 1395 در 12:11 , MR9 گفت:

سلام علیکم

چند شبه دارم شبکه العراقیه میبینم جنگ شهری در موصل واقعا قشنگ میجنگن کاشکی میشد الگوی جنگ شهری حلب هم بشه.تمام نیروها سوار هامرند و در صورت لزوم میان بیرون همه جلیقه و کلاه محافظ دارند همه بیسیم دارند پشتیبانی پهباد دارند تانک ام یک مقدم هست و سر کوچه وای میسته و بدقت زیر نظر میگیره مقابل را  شاید چند شلیک توپ هم داشته باشه و تیربار بعد نیروی پیاده میان با احتیاط وارد خانه ها میشند و گاهی غیر نظامیها بهشون پناه میبرن که یا به عقب فرستاده میشند یا در صورت تمایل تو خونه خودشون میمونند.تخریب هم حواسش جمعه بمب های کنار خیابان هست و بسته های مشکوک را کنترل میکند.

 

همه این مواردی را که فرمودید ، نتیجه تجربیات رزمی ارتش ایالات متحده در فلوجه عراق به سال 2003 میلادی هست که تقریباً اواخر همان سال به شکل یک جزوه استاندارد تهیه و در حال حاضر هم دارد مورد استفاده قرار می گیرد .

 

صرف نظر از مشکلات سیاسی بین ما و این کشور ( که اصولاً هیچ ارتباطی به استفاده از تجربیات نظامی آنها ندارد ) نتیجه وجود یک ساختار یادگیرنده ، به روز ، بهینه سازی مداوم سازمان رزم ، استفاده از فناوری های در دسترس ( و نه الزاماً گران قیمت ) ، آموزش مناسب ، استفاده از تجربیات دیگران ( بدون توجه به حواشی که در کشور ما وجود دارد ) ، سلسله مراتب نظامی انعطاف پذیر و تقریباً تمامی مفاهیمی که یک ارتش متعلق به قرن بیست و یکم باید دارا باشد ، همین هست و لاغیر ( اگر چه همین ارتش نقاط ضعفی هم دارد که بدلیل وجود ساختار یادگیرنده و منعطف ، این نقاط به شکل مرتب پایش و پوشش داده می شود که در نتیجه ، همین وضعیت را شاهد هستیم .

 

علی الظاهر مستشاران نظامی این کشور ، از 2003 تا حال حاضر در عراق بیکار نبودند و ثمره فعالیت آنها ( چه یک عده ای خوششان بیاید و چه عده ای مورد پسندشان قرار نگیرد )  همین هست

 

پی نوشت :

 

از دورانی که پیاده نظام صرفاً به یک قبضه سلاح انفرادی ، یکعدد خشاب اضافی ، دو عدد نارنجک ،یکعدد قمقمه و یکعدد سرنیزه  مسلح می شد ، مدتها گذشته و رزم پیاده آنقدر تخصصی بوده و هست که یک صورتبندی رزمی ( در مقیاسهای مختلف ، از سطح جوخه و دسته تا گروهان ، گردان و تیپ و لشکر و سپاه و ارتش)   باید سالها تمرین و ممارست داشت باشد تا بصورت هماهنگ و منظم عمل نماید و این نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت هست

 

http://www.military.ir/forums/topic/29975-سرباز-سرو/?p=503913

  • Like 3
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه با آزادسازی مناطقی مانند کفربطیخ، دادیخ، زکار، جوباس و سان در استان ادلب موفق شدند خود را به ۳ کیلومتری شهرک سراقب برسانند.

 

بر اثر درگیری شب گذشته ارتش سوریه با ارتش ترکیه در روستای ترنبه (در شرق شهرک سراقب)، ۴ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته و ۹ نفر زخمی شده اند.

بالگردهای ارتش ترکیه این تلفات را به سمت ترکیه جابجا کرده اند.

iswnews

 

گویا تروریستهای جبهه النصره با پناه بردن به اطراف نقطه مراقب ترکیه در سراقب قصد داشتند در امان بمانند اما ارتش سوریه با هدف قرار دادن تروریستهای گرد آمده در اطراف نقطه مراقبت ترکیه ، ده ها تن از آنها را کشته و مجروح کرد.

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحولات با شدت در ادلب در جریان هست 

و صرفا اطلاعات کوتاه را برای در جریان قرار دادن عزیزان اینجا قرار میدم

انشالله مانند همیشه اساتیدبا خبررسانی کامل و تحیل جزییات را اطلاع میدهند 

 


ارتش سوریه در 7 کیلومتری شهر ادلب
ارتش سوریه روستای ترنبه و النیرب در غرب شهرک سراقب را از اشغال تروریست ها آزاد کرد. با پیشرویهای صورت گرفته بزرگراه M4 (حلب-لاذقیه) توسط ارتش سوریه بطور کامل قطع شد.

 

iswnews

 

ویرایش شده در توسط bluemoon
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ra97_s-idlib-03-02-2020_4x-100.jpg

 

 

نقشه زیبا ولی ناقص

 

 

90y5_84754163_1433020876871503_405936963

 

 

نقشه غیرزیبا و نسبتا دقیق 

 

 

سلام علیکم، طبق آخرین اخبار ، شهرک تل مردیخ نیز آزاد شده است الحمدلله رب العالمین.

 

 

به نظر بنده حقیر ان شاء الله ارتش سوریه ، نیت دارند در آینده ای نزدیک وارد شهر اریحا شوند و از آنجا به سمت جسرالشغور حرکت نماید.

 

 

شهرکهای جبل الزاویه و ریف شمالی لاذقیه و سهل الغاب با این حرکت در یک عملیات به توفیق الهی ، کارشان یک سره خواهد شد ان شاء الله.

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, ST4LKER گفت:

منبع: Military_War_History@

 

 

ممنون

یک نکته ای هست ، اگر این امکان وجود دارد ، از کانالهای تلگرامی کمتر استفاده بفرمایید ، چون میلیتاری خودش مرجع هست و معتبر .. متشکرم

==========================

برای مقایسه  ، کاربرد گسترده کِشنده های MAN ، هم برای ترکها و هم برای عراقی ها

 

MAN_Roland_missile_system.jpg KORAL_Radar_EA_Electronic_Attack_system_

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
https://www.asriran.com/fa/news/712118/%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%84%D8%A8-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

شهادت فرمانده سپاه قدس در حلب...مسلما با پبشرفت عملیات درگیری ها سخت تر خواهد شد. مخصوصا که ترکیه شمشیر رو از رو بسته...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.