MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

ارتش پس از رسيدن به نزديكى سراقب چند اقدام كرد

١- پيشروي از سمت غرب و رسيدن به جاده ام ٤

اين اقدام باعث شد به ٧ كيلومتري ادلب برسن و اريحا رو در آستانه سقوط قرار بدن

 ٢- منطقه شرق سراقب رو شروع به پاكسازي كردن 

اين منطقه كه بصورت شبه محاصره در أمده بود عملا بال سمت رأست پيشروي هاي ارتش سوريه رو در معرض تهديد قرار ميداد ولي پاكسازي اون مناطق علاوه بر ازادسازي مناطق وسيعي از شمال سوريه ، شهر سراقب رو به يك نقطه سوخت در بازي سوريه تبديل ميكنه 

 ٣- حملات در غرب حلب اگرچه موجب پيشروي در خان طومان ( شلمچه سوريه) و منطقه راشدين شد ولي بدليل حساسيت منطقه كلي از نيروهاي تروريست اونجا مشغول شدن

( متاسفانه نفرات خوبي رو اونجا از دست داديم) 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم ، متاسفانه در ریف جنوبی حلب ، روستاهای قلعجیه و حمیره توسط تروریستها ، دوباره اشغال شد. 

 

ان شاء الله رزمندگان محور مقاومت، این محور را نیز ، دوباره تصرف خواهند نمود. ولی بدون تعارف ، نیروهای تحت فرماندهی سهیل حسن ، از ابتدای بحران سوریه ، از همه نیروهای حاضر در میدان جنگ، به توفیق الهی قدرتمند تر عمل می نمایند.

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم ، پیشروی های امروز ارتش سوریه الحمدلله رب العالمین

 

srw9_84865136_1433668620140062_807141621

  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

nn8i_img_20200204_221401_787.jpg

 

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تحولات ادلب :

"ما در کنار متحدمان در ناتو هستیم."

 

 

خب باید منتظر حملاتی به سوریه بود، امیدوارم اینبار قصد یه حمله گسترده نباشه.

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه تركيه داره به مواضع ارتش سوريه حمله ميكنه و تلاش ميكنه حمله به ادلب رو متوقف كنه

امريكا هم احتمالا واكنش نشون بده 

خنده دار هست به كشور مقابل تجاوز كني و طلبكارانه هم باشي 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کانال تلگرامی اخبار سوریه:

 

آیا فاجعه خان طومان دیگری در راه است
دو هفته از آغاز عملیات وسیع نیروهای محور مقاومت  در محور غرب و جنوب غربی شهر حلب می‌گذرد. طی روزهای اخیر به برکت مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در لشگر فاطمیون، تیپ زینبیون، بسیج مردمی سوریه بخش‌های راهبردی محور جنوب غربی شهر حلب از جمله شهر خان طومان، راشدین 5، قلعجیه، الحمیره، القراصی و ... یکی پس از دیگری از اشغال چهار ساله تروریست‌های تکفیری آزاد و پاکسازی شده‌اند. مهمترین ویژگی عملیات نیروهای محور مقاومت استفاده از اصل غافلگیری دشمن و تغییر آرایش سریع از پدافندی صرف به آفندی (هجومی) بود. امری که موجب تلفات و خسارات سنگینی به سازمان رزم و تسلیحاتی دشمن تکفیری گردید.

با این حال با بررسی و رصدها طی روزهای اخیر نشان می‌دهد که روند عملیات نیروهای خودی بسیار کند و تقریبا متوقف شده است. این مساله موجب شده تا ائتلاف گروه‌های تروریستی وهابی ارتش آزاد و القاعده که تا پیش از این شانسی برای مقاومت در برابر حملات سنگین و حساب شده نیروهای مقاومت نمی‌دیدند، اکنون به بازسازی سریع سازمان رزم خود پرداخته و عملیات معکوس را برای اشغال مجدد مناطق از دست رفته از سر گیرند.

در همین راستا از شنبه عصر شاهد تزریق پرحجم نیرو و انتقال کاروان‌های تسلیحاتی از مرزهای ترکیه به مناطق کرانه غربی جاده راهبردی حلب دمشق (ام 5) و تک های پی در پی و همزمان آنها در محورهای خلصه، خان طومان، القراصی، الحمیریه، الزربه، زیتان، راشدین 5 و ... هستیم. همزمان ارتش اشغالگر ترکیه که بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین حامی این گروهک‌های تروریستی به شمار می‌رود نیز با هدف ارتقای اعتماد به نفس گروهک‌های تروریستی و جلوگیری از سقوط دروازه‌های شرقی ادلب که محاذی مناطق غرب الی جنوب غربی استان حلب هستند اقدام به تقویت پایگاه‌های سابق به اصطلاح صلح‌بانی و ایجاد دستکم 7 پایگاه جدید با تسلیحات سنگین همچون توپخانه و سامانه‌های موشکی و جمینگ در منطقه کرده است.

به این تدابیر بیفزائید پرواز گسترده پهپادهای شناسایی آمریکایی و ترکیه‌ای را در آسمان منطقه عملیاتی و تهدیدهای گاه و بیگاه اردوغان و سایر مسوولان نظامی - سیاسی ترکیه مبنی بر جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال شبکه القاعده در حلب و ادلب را! در این مورد همانگونه که پیش از این هم در کانال اخبار سوریه نوشتیم، هدف اصلی اردوغان از جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه، نگه‌داشتن تروریست‌ها در خاک سوریه است. او ده‌ها هزار تروریست را از ده‌ها کشور مختلف به سوریه آورده و در این هشت سال روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است، بنابراین در تلاش است تا این سرمایه حفظ کند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره شود تلاش و بهانه جویی دولت و ارتش ترکیه جهت مداخله نظامی به نفع گروه‌های تکفیری است. ظاهرا دو شب پیش بمب افکن‌های سوخو 34 روسی در جریان عملیات بمباران مواضع، پایگاه‌ها، انبارهای تسلیحاتی و خطوط تدارکاتی ائتلاف دو گروه تروریستی وهابی القاعده و ارتش آزاد اقدام به هدف قرار دادن یک مرکز فرماندهی اصلی آنها در ادلب می‌کنند. از سوی دیگر توپخانه ارتش سوریه پس از آنکه مشاهده می‌کند تا یک تیم 50 نفره از تروریست‌ها و نظامیان اشغالگر ترکیه‌ای در جنوب غرب ادلب در حال احداث خاکریز هستند آن را هدف قرار می‌دهند که 6 نظامی ترک کشته می‌شوند، البته برخی منابع تعداد کشته‌ها بیش از 11 نفر گفته‌اند. این نقطه با راکت‌های ترموباریک توس1 هدف قرار گرفته و همه 50 نفر کشته و زخمی شده‌اند.

دولت ترکیه و اردوغان بجای ابراز شرمندگی از پشتیبانی تروریست‌ها و حضور نظامیان این کشور در اتاق عملیات مشترک با القاعده، ضمن اعتراض به روس‌ها! اعلام کردند مواضع ارتش و بسیج مردمی سوریه را که در حال عملیات نظامی علیه القاعده و متحدینش هستند با بیش از270 موشک، گلوله توپ و خمپاره سنگین هدف قرار داده است. نکته عجیب در این میان اعتراف ارتش ترکیه به مکان حملات علیه مواضع نظامیان سوری بود. اردوغان به صراحت اعتراف کرد که این حملات توپخانه‌ای موشکی از پایگاه‌های صلح‌بانی این کشور که بر اساس توافق سوچی با هدف جلوگیری از تحرکات نظامی گروه‌های تروریستی وهابی ارتش آزاد و القاعده ایجاد شده بود صورت گرفته است.

اردوغان و وزیر دفاع وی تاکید کردند که عملیات بازپس‌گیری ادلب و غرب حلب از سوی دولت سوریه قابل تحمل نبوده! و ما آماده مداخله هستیم. مقداری ناپرهیزی کرده و برای روس‌ها که نقش میانجی را بین آنها و دولت سوریه ایفا می‌کنند خط و نشان کشیدند که با واکنش قاطع و در عین حال سرد مقامات مسکو که بر «ضرورت پایبندی ترکیه به تعهداتش در توافق سوچی» تاکید کردند مواجه شدند. مهمترین تعهد ترکیه به نمایندگی از گروه‌های تروریستی وهابی ارتش آزاد و القاعده جلوگیری از تحرکات نظامی آنها علیه دولت سوریه بود که به آن عمل نکرد!

سوچی عملا در بی‌مسوولیتی ترک‌ها و دروغگویی آنها به نتیجه نرسید و تروریست‌ها مدام به خطوط ارتش حمله می‌کردند! حالا بعد از توضیحات به‌عنوان پیش زمینه‌ای به بحث عملیات جاری در غرب و جنوب غربی حلب باز می‌گردیم.

عرض شد که عملیات نیروهای خودی در این دو محور علیرغم پیشروی‌های قابل توجه به‌طرز شگفت‌انگیری به‌صورت ناگهانی متوقف و یگان‌ها باز حالت آفندی مجددا به لاک پدافندی و دفاعی فرو رفته‌اند. دشمن تکفیری نیز فرصت یافت با پشتیبانی وسیع ترکیه نیرو و تجهیزات سنگین به منطقه منتقل و حملات خود را در قالب تک‌های روزانه و شبانه به مناطق آزاد شده، حملات سنگین و بی‌وقفه موشکی، توپخانه‌ای، خمپاره‌ای، شکار گسترده واحدهای زرهی متحدین آغاز کند.

طی تماس‌هایی که با دوستان رزمنده در منطقه داشتیم متوجه اشکالات و کمبودهای عجیب و حیرت انگیزی در مدیریت میدان و ارسال تدارکات شده‌ایم. متاسفانه صبر ما برای حل و فصل ماجرا طبق روال معمول نیز بی‌فایده بوده و ظاهرا متولیان محترم مستقر در میدان قصد رفع نواقص و تدبیر عملیاتی ندارند. یکی از مهمترین مشکلات در میدان طی روزهای گذشته بی‌عملی واحدهای مهندسی رزمی در ایجاد استحکامات دفاعی در مناطق بازپس‌گیری شده است. تقریبا کل مناطقی که نام آنها در ابتدای این مرقومه آمده پس از سیطره نیروهای خودی شاهد ایجاد هیچگونه استحکامات یا انهدام شبکه تونل‌ها و کانال‌های حفر شده توسط دشمن تکفیری نبوده است. این در حالی است که با حملات مکرر دشمن احتمال اشغال مجدد و استقرار آنها در همان استحکامات می‌رود.

به گزارش کانال اخبار سوریه، نکته دوم بی‌عملی عجیب واحدهای مهندسی رزمی در ایجاد پوشش مناسب برای خطوط ارتباطی میان مناطق سابقا پاکسازی شده در جنوب غرب حلب با مناطق اخیرا پاکسازی شده همانند خان طومان - قلعجیه - الحمیریه است. این مساله وقتی تبدیل به معضل جدی شد که رزمندگان خودی برای تردد میان این مناطق هر روز شهید و زخمی می‌دهند و احدی بفکر تدبیر عملیاتی برای رفع این مشکلات نیست!

از سوی دیگر دشمن تکفیری با وقوف به این مساله اقدام به استقرار چند لانچر موشک ضد تانک تاو و تعدادی تک تیرانداز مجهز به سلاح‌های کالیبر 50 و برد بلند و واحدهای خمپاره‌انداز 60 و 81 میلیمتری در منطقه صوامع (سیلوها) نزدیک شهرک خان طومان که بر مسیرهای ذکر شده مشرف هستند کرده و هر روز خودروها و رزمندگان در حال تردد را براحتی هدف قرار داده و شهید و زخمی می‌کند.  واقعه دیگری که حتما باید ذکر گردد شب گذشته رخ داد. در ساعات ابتدایی نیمه شب گذشته (بامداد سه شنبه) انفجارهای مهیبی در منطقه «حویر العیس» واقع در جنوب غربی شهر حلب رخ داد. کمی بعد بررسی‌ها نشان داد کاروان بزرگی متشکل از 40 دستگاه زرهپوش و تاکتیکال حامل نیروهای ویژه القاعده موسوم به «عصائب الحمراء» توسط بمب افکن‌های (احتمالا) روسی هدف قرارگرفته و پس از بمباران شدید بطور کامل نابود شده است.

ظاهرا تروریست‌ها در تاریکی شب قصد داشتند با استفاده از اصل غافلگیری و با دور زدن مواضع نیروهای خودی، دروازه‌های جنوب منطقه الحاضر و القراصی را هدف حملات سنگین خود قرار دهند که ناکام مانده‌اند و احتمالا از وقوع فاجعه بزرگی در مقیاس خانطومان سال 95 شمسی جلوگیری شده است. برآیند تحولات میدانی طی 3 روز گذشته نشان می‌دهد اتاق عملیات مشترک ترکیه و گروه‌های تکفیری با وقوف بر خطرات جدی سقوط دروازه‌های شرقی ادلب قصد دارند به هر شکل ممکن مناطق از دست رفته در غرب حلب را بازپس بگیرند و در این مسیر از هیچ جنایت و ناجوانمردی نیز فروگذاری نخواهند کرد.

فراموشمان نشود فاجعه خانطومان در نتیجه بی‌تدبیری محض فرماندهی و در زمانی رخ داد که فرماندهان خودی به وعده و تضمین دولت اخوانی ترکیه و شخص اردوغان مبنی بر آتش‌بس سراسری و حمایت سازمان ملل از آن دلخوش کرده بودند. فاجعه‌ای که به شهادت و جراحت صدها تن از رزمندگان طی حملات انتحاری پی‌درپی و تک‌های زمینی نیروهای انغماسی القاعده و ارتش آزاد به‌بار آمد. سوال اینجاست بمباران هوایی یا حملات موشکی به این تاسیسات آن‌قدر سخت است که تا کنون انجام نگرفته؟! پهپادهای مسلح و مجهز شاهد 129 کجا هستند؟ چرا در آسمان منطقه حضور ندارند تا مانند عملیات محرم (شکست محاصره نبل و الزهرا) واحدهای نظامی تروریست‌های تکفیری را شناسایی و منهدم کنند.

بدیهی است این نوشته هرگز قصد تضعیف یا تعرضی به عملکرد تابناک رزمندگان و فرماندهان حاضر در منطقه که طی 8 سال گذشته همواره با جانفشانی و فداکاری‌های شبانه روزی افتخار ابدی برای ایران و محور مقاومت رقم زده‌اند، ندارد. ولی ظاهرا استدلال «ارزان اداره کردن جنگ» موجب عدم حضور واحدهای موشکی و پهپادی ما در منطقه شده، امری که در صورت ادامه‌دار شدن قطعا موجب وقوع تلفات و خسارات گسترده‌ای به صفوف نیروهای خودی خواهد شد.

@syriankhabar

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تروريست ها موفق شدن روستاي قلعجيه در جنوب خان طومان رو تصرف كنن 

اين پيشروي در حالي صورت مي گيرد كه عمده قواي ارتش سوريه در نزديكى سراقب در حال نبرد است 

 

متاسفانه بدليل تجربه هاي تلخ قبلي بويژه در خان طومان ، اين نگراني وجود دارد خان طومان سقوط كرده و تلفات ناگواري متحمل شويم

ما در حلب عقب نشيني هاي تاكتيكي داشتيم و كمر تروريست ها رو در غرب حلب با تلفات گيري و جنگ در يك محيط برنامه ريزى شده  شكستيم ولي الان خبرها نشاني از امادگى نيست ، شهادت يكي از فرماندهان سپاه قدس ( اقاي اصغر) هم نگراني رو جدي كرده است

 

اين منطقه دو اهميت دارد 

اول مشغول كردن تروريست ها در اين منطقه 

دوم تلفات گيري از تروريست ها و فرسوده كردن نيروهايشان 

 

يك هفته اگر بتونن نبرد رو بصورت تلفات گيري جلو ببرن، كار سراقب هم تمام ميشه و كل غرب حلب در آستانه أزادي قرار ميگيره 

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش از شرق سراقب پيشروي هاي خوبي كرده است و الان هم تراز با شهر سراقب زمين ها ازاد شدن 

انشالله اگر عمليات ادامه پيدا كنه تا نزديكى جنوب حلب پاكسازي ادامه پيدا خواهد كرد

تحركات در غرب سراقب و سمت اريحا كم هست ولي فكر ميكنم به اون سمت پيشروي داشته باشيم چون نقاط مهمي در ازادسازي حلب هست

 

باج خواهي اردوغان 

نقل قول

اردوغان گفت:
_برای دور ماندن از جنگ داخلی سوریه از سال 2011 تاکنون صبر زیادی به خرج دادیم.

_شاهد ناکارآمدی و فروپاشی روند آستانه هستیم. توافقهای فعلی در شرق فرات و ادلب موثر نیستند. 

_از ما می‌پرسند که در سوریه چه کار دارید؟ من هم می‌پرسم که شما در این کشور چه‌ کاری دارید؟

_در هر جایی که خون سرباز ترک ریخته شود دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند مانند گذشته ادامه یابد.

_رژیم سوریه، دست‌نشانده است. حمله آنها به نقاط نظارتی ترکیه نقطه عطف بزرگی در سیاست ما بود و دمشق بدون حمایت روسیه و ایران هیچ حرکتی نمی‌کند. 

_تاکنون یک میلیون نفر از مناطق تحت کنترل ترکیه در ادلب روانه مرزهای کشورمان شده‌اند. کس حق گذاشتن این بار بر شانه‌های ترکیه را ندارد

_اگر امنیت نیروهای ترکیه در ادلب تامین نشود خودمان این کار را ا انجام خواهیم داد و کسی حق اعتراض ندارد. نیروهای زمینی و هوایی ارتش ترکیه هرگاه صلاح بدانند، عملیات انجام خواهند داد.

_ترکیه تمام اقدامات خود را با رعایت اصل عدم آسیب به جان و مال افراد بی‌گناه انجام می‌دهد. مسیر تمدن و فرهنگی ما جنگ با ظالم و حمایت از مظلوم است.

_اگر نیروهای رژیم اسد تا آخر ماه فوریه از نقاط نظارتی ما عقب‌نشینی نکنند، ترکیه آنها را وادار به این کار خواهد کرد.

_اگر که امنیت نظامیان ترکیه در ادلب تامین نشود، در آنصورت حق ایجاد امنیت برای سربازان کشورمان برای ما محفوظ است و کسی حق اعتراض به این را ندارد.

_تلاش و دغدغه آنها تنها تسلیح گروههای پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ برای مقابله با ترکیه است.

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 minutes قبل , arminheidari گفت:

ارتش از شرق سراقب پيشروي هاي خوبي كرده است و الان هم تراز با شهر سراقب زمين ها ازاد شدن 

انشالله اگر عمليات ادامه پيدا كنه تا نزديكى جنوب حلب پاكسازي ادامه پيدا خواهد كرد

تحركات در غرب سراقب و سمت اريحا كم هست ولي فكر ميكنم به اون سمت پيشروي داشته باشيم چون نقاط مهمي در ازادسازي حلب هست

سوریه بالگرد برای پشتیبانی نداره و یا نمیتونه بفرسته به علت شرایط درگیری ؟؟؟؟ 

 

چون واقعا برام سوال هست ؟؟ ای کاش حتی ۵ فروند از روسیه بگیرن کارشون تمومه یا ایران برای پشتیبانی بهشون سوخو ۲۵ بده عالی میشه ......

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , baktari گفت:

سوریه بالگرد برای پشتیبانی نداره و یا نمیتونه بفرسته به علت شرایط درگیری ؟؟؟؟ 

 

چون واقعا برام سوال هست ؟؟ ای کاش حتی ۵ فروند از روسیه بگیرن کارشون تمومه یا ایران برای پشتیبانی بهشون سوخو ۲۵ بده عالی میشه ......

مگه  Su-25 داریم هنوز ؟ تحویل ارتش عراق شدن که همشون :thinking:

کلا آسمون رو روس ها به عهده گرفتن یه مدت به شدت با میل 28 و حتی کاموف 52 پشتیبانی میکردن ولی چند وقتی خبر فیلم یا عکسی به چشم نمیخوره از بالگرد ها شایدم من ندیدم!

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اسراييل دوباره حملاتي به سوريه داشت و دمشق و چند نقطه كنار دمشق رو زده

به نقل اخبار تروريست ها 

در دمشق ، فرودگاه و پادگان واحد ٧٥

چند ناحيه از أطراف دمشق شامل مارج السلطان، پل بغداد، الكسوه

و هدفي در درعا مورد اصابت موشك هاي اسرائيلي قرار گرفته است 

 

هنوز كيفيت أهداف مشخص نيست

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.