MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

حزب اردوغان کوتاه نمیخواد بیاد گویا و باز بعد مذاکرات با روسیه تهدید کرده مقدمات را آماده کرده و کلی ادوات و سلاح به ادلب فرستاده و اگر ارتش سوریه از تمام مناطقی که ازاد کرده عقب نشینی نکنه! ما مستقیم وارد درگیری میشیم. باید دید اردوغان این دیوانگی ها را تا کجا ادامه میده و اصلا هدفش چیه. به نظر هیچ برنامه مشخصی نداره در سوریه جز حفظ وضعیت فعلی و پروار کردن هر چه بیشتر تروریستها و رویای ارتش مزدور تروریستی در خدمت امپراطوری عثمانی/اردوغانی و البته سپردن مناطق اشغالی سوریه به گذشت زمان تا مثل جولان، رفقاش روزی شاید در ناتو ببخشند بهش و به آرزوش در کشورگشایی و افزون کردن مساحت ترکیه برسه.

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , IRGCC گفت:

خبرگزاری روسی Anna news مستندی پخش کرده از عملیات روزهای اخیر ارتش سوریه در غرب حلب که در اون تصاویری از حمله هوایی روسیه به خودروهای انتحاری/زرهی مسلحین دیده میشه عمدتا در محور میزناز ک تلفات زیادی هم دادند

 

 

مستند جالبی بود. به خصوص در مورد نوع و دقت سلاح ها.

یه تصویر جالب هم که دیدم این بود:

thumb_Screenshot_2020-02-19_08-19-07.png

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

"نبرد برای  موازنه قوا" 

 

با پیشروهای چشمگیر ارتش سوریه ومتحدین در هفته های اخیر  میزان تنش بین قوای  کشورهای تاثیر گذار  در  سوریه  به اوج خود رسیده  ازیک طرف شاهد گسیل دهها کاروان  حامل تجهزات نظامی از طرف ترکیه به داخل سوریه و از طرف دیگر حمایت امریکا از انکارا در پرونده ادلب بودیم . رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان از نزدیک بودن شروع عملیات در استان ادلب سوریه و دادن مهلت به ارتش سوریه برای عقب نشینی از مواضع تصرف شده تا آخر ماه جاری میلادی صحبت میکند." خلوصی اکار وزیر دفاع  ترکیه" از حق ترکیه به عنوان کشور ضامن در "معاهده آستانه " برای استفاده از گزینه نظامی برای  برقراری آتش بس سخن بمیان میاورد واز طرفی خواستار حمایت اروپا و ناتو از این اقدام شده است .   

از سوی دیگر  دو نشست  گفتگو  میان ترکیه و روسیه برای ایجاد راه حل توافقی برای برون رفت از وضعیت جاری در مسکو  طبق  گمانه زنی  رسانه ها  موفقیت امیز نبوده نکته جالب دراین میان عدم حضور طرف ایران به عنوان کشور سوم ضامن بسیار جالب توجه است .  و البته شاید دلیلی بر بحاشیه رفتن ایران در مسئله سوریه باشد.

نکته ابهام امیز ماجرا عدم ممانعت روسیه از ورود کاروان های حامل سلاح ترکیه ای به سوریه وافزایش تعداد پست های  مراقبت به 35   نقطه میباشد و جالب اینکه 11 پست از این ها در محاصر ارتش سوریه قرا ردارد و روسیه نه فقط هیچ تلاشی برای برای جابجایی انها انجام نداده بلکه تسهیلاتی برای تدارکات انها فراهم می نماید.  

سوال بی پاسخ ایا این همه تدارکات نظامی وتهدیدات صرفا  برای بالا بردن قدرت چانی زنی و  عملیات روانی- رسانه ای میباشد یا ترکیه برای بازگرداندن موازنه قوا  دست به عمل نظامی خواهد زد  واگر  وضعیت به اینسو حرکت کند واکنش سایر  کشورهای موثر  روسیه و ایران  بعنوان متحدین حکومت سوریه  همچنین امریکا وناتو با توجه به اینکه ترکیه  یکی از اعضای مهم و موثر انست چه خواهد بود.

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تعدد و پراکنش تهدیدات ترکیه از شورای امنیت و سفیرشون در سازمان ملل گرفته تا خود اردوغان و تقریبا هر مقام کوچیک و بزرگی ( چند مورد نظامی هم بوده به نظر ولی نه با اون شدت مقامات سیاسی ) به نظر باید منتظر یک اقدام باشیم لااقل. برای همین خیلی باید حواس ها جمع باشه. به قول جناب امینور احتمال یک حمله وسیع ( شاید حتی در کل خطوط موازی با اتوبان و دیوانگی اردوغان ) خیلی زیاده منتها با جلوداری تروریستها و پشتیبانی اتش ارتش ترکیه. به نظرم بهرتین راه الان ایجاد تله های متعدد و کار اطلاعاتی است.

 

از طرفی باید دید آیا نیروی هوایی اردوغان در کار خواهد بود؟ روسها مثلا اگر اردوغان اقدام کنه تنش بزرگ هدف قرار دادن پرنده های ترک را به جان میخره و مواجهه با ناتو را ( در ترکیه برخی هم حزبی های ترکیه اصرار دارند در این مقطه باید با کمک گرفتن از امریکا اون را مستقیم وارد درگیری ادلب کنیم و پیوندها را هم مستحکم کنیم ) این هم سوال مهمی است.

 

به هر حال اوج وقاحت اردوغان و ترکیه هست که نشون میده خیلیها دستشون به اب نمیرسه والا شناگران ماهری هستند. ( ارتش سوریه خاک خودش را ازاد کرده میگه نه خیر مناطق را باید تحویل بدی به من اشغالگر خاکت و تروریستهای تحت امرم از القاعده گرفته تا مسلحین جگرخوار! چون  من اینطوری دوست دارم و زورش را هم دارم بهت تحمیل کنم و ویران کردن کشورت در این ده سال کافی نبوده برام ( در تصاویر بود همون اوایل  بعد اشغال حلب حالا غارت کارخانه ها بماند باز کردن ترانسهای برق و انتقالش به ترکیه!! انقلابیون(!) بسیار خوبی بودند ولی گویا برای ترکیه انقلاب کرده بودند نه سوریه!)

 

نقل قول

یک رسانه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای مدعی شده ترکیه از آمریکا خواسته دو سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در مرز جنوبی این کشور مستقر کند. 

مقام ارشد ترکیه‌ای گفته ترکیه خواستار آن است که با استقرار این سامانه‌های پدافند موشکی آزاد شده و بتواند از حملات آتی نیروهای سوریه که با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه انجام می‌شوند جلوگیری کند. 

مقام ترکیه‌ای گفته در صورتی که این سامانه‌ها در استان «ختای»، واقع در مرز ترکیه و سوریه مستقر شوند آنکارا می‌تواند از جنگنده‌های «اف‌۱۶» خود برای حمله به نیروهای ارتش سوریه در ادلب استفاده کند. 

وی همچنین اضافه کرده که ترکیه هنوز پاسخی از آمریکا دریافت نکرده است. این پیام هفته گذشته به «جیمز جفری»، نماینده آمریکا در امور سوریه تحویل شده است. 

 

 

ترکیه میخواد با زیرکی پای امریکا را هم باز کنه به ماجرا. امریکا هم فرصت مناسبی براش هست تا مناسبات را بهبود بده با ترکیه. موقعیت ارتش سوریه دشوار هست ولی تا حالا که کوتاه نیومده و حالا اردوغان متوسل شده به برادر بزرگتر.

فعلا هم برای اردوغان سراقب اهمیت زیادی داره، خیلی تلاش کرد سقوط نکنه مثل اتارب و تفتناز ولی نتونست و پیکان حملات امروز هم نیرب و سراقب بود.

رسما سعودی و ترکها و بقیه همه در پازل برنامه های صهیونیستی برای منطقه حرکت میکنند و عمدتا هم بی هدف و تنها از سر لجبازی چون نه دشمنی سعودیها با ما مبنای منطقی داره ( فراموش نکنیم قبل ماجرای جنگ یمن بود دشمنیشون )  و نه این جنون اردوغانی که معلوم نیست منافعش چه هست که اینطور حاضره حتی ارتشش را قربانی کنه سر هیچ و پوچ. زمین و زمان را به هم دوخت که کردها در مرزهای من برای امنیت ملیم خطرناکند و این تنها دلیل حمله من به اونهاست ولی حالا امنیت ملی ترکیه چه تعارضی با مسلط شدن ارتش رسمی کشوری بر نه حتی مرزهاش که عمق مناطق خاک خودش داره؟! فقط اردوغان میدونه احتمالا.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشخصا اردوغان قصد پایان اشغال سوریه را نداره. علاوه بر اینکه باز ادعاهای خودش را تکرار کرده در مورد حقش! در رابطه با سوریه و حضور در ادلب، وزیر دفاع ترکیه هم گفته ما حالا حالا ها از سوریه خارج نمیشیم و اول باید قانون اساسی مدنظر ما تصویب بشه و بعد هم انتخابات بشه و بعد هم حکومت دموکراتیک مستقر بشه و بعد هم رییس جمهور (مد نظر ما) انتخاب بشه و چه وچه تا ببینیم اونوقت از سوریه خارج بشیم یا نه! به هر حال حضور در ناتو گویا تاثیر خودش را گذاشته و اشغالگری و تهاجم و ایجاد پایگاه در کشور اشغال شده را علاقه داره منتها هنوز چون مثل رفقاشون چندان حرفه ای نشدن یکم باگ دارن در اشغالگری با زور و حمله مستقیم به ارتش مشروع و قانونی یک کشور در حالیکه در لیبی دارند حنجره پاره میکنند که چرا به فلان ارتش لیبی جامعه جهانی توجه نداره و از بهمان ارتشش حمایت میکنه پس ما اینجاییم که از این ارتشش حمایت کنیم.

 

خلاصه اردوغان در مسیری است که بازگشتش که غیرممکن هست ( چون از طرف طیفی از کشورها هم مورد حمایت هست و بدشون نمیاد این مجنون در منطقه دست به دیوانه بازی بزنه تا جاییکه دست از سر جاهایی که منافع اونها حاکم هست برداره یکمی ) و هربار هم بیشتر و تندتر میشه مگر جایی جلوش محکم ایستاده بشه ( در مورد بازداشت کشیش آمریکایی هم خیلی سر و صدا کرد که چنین و چنانیم ولی بعد تنها با تحریم دو وزیرش! و سقوط ارزش پولش ناگهان همه چیز برگشت و هم کشیش ازاد شد و هم دست از لفاظی هاش علیه امریکا برداشت )

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکها در مورد شلیک به جنگنده روسی و بعد هم تلافی و کشته شدن ابتدا دو سربازشون سکوت کرده بودند ولی سومین سرباز که کشته شد گویا  بر اثر جراحات وزیر دفاعشون به صحنه اومد و گفت جنگنده سوری(؟) به مواضع ما حمله کرد ما هم 21 هدف ارتش سوریه را نابود کردیم در تلافی و باقی قضایا. حالا بماند که اگر فردا روزی جنگنده ای روسی ساقط شد هم اصرار خواهند داشت سوری بوده یا قصد دارند با این کار مثلا جنگندهه ای روسی را وادار کنند دیگه پروازی نداشته باشند چیزی که اردوغان اصرار داره زورش را دارم پس انجامش هم میدم.

 

از طرفی وزارات دفاع سوریه در بیانیه ای اعلام کرده که هر پرنده متجاوزی را هدف قرار میده و به نظر مربوط میشه به قصد احتمالی ترکها برای یک عمللیات بزرگ در ادلب که شاید نیروی هواییشون را هم قرار هست به کار بگیرند و پیش خودشون فکر میکنند روسها که تنش سرنگونی جنگنده های ما را و مواجه شدن با ناتو را به جان نمیخرند و از طرفی پدافند سوریه را هم میتونیم باهاش مقابله کنیم و هدف قرار بدیم. در خبرها اشاره شد حتی از امریکا درخواست کردند که پاتریوت نصب کنه در جنوب ترکیه و روزنامه هاشون هم دیروز بهش پرداخته بودند.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , aminor گفت:

بسم الله........ 

 

3 اسفند 

 

 جناب امینور تشکر بابت پست کامل تون.

 

2420412_1000.jpg

 

نفر پایین سمت راست همون کسی نیست که به مادر سرباز سوری زنگ زده بود تو این چند روز و گفت من سر بچتون رو بریدم و تیکه تکش کردم ؟!

 

 

https://twitter.com/TMantaghe_Fa/status/1231297838497312768?s=20

 

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا اردوغان و ارتش ترکیه باید افتخار کنند. دوشادوش و در کمک و همراهی و دل و قلوه دادن با متوحشینی دارند به اصطلاح در اشغالگری محض و بی پایه و یک تروریسم عریان میجنگند که این وحشیانش نه به سبب شرایط جنگ که از همون ابتدا کارشون "لذت بردن" از جنایات اینچنینی بوده، حالا توحشی مانند بریدن سر و قطعه قطعه کردن به کنار ولی تماس با خانواده یک کشته و زجر دادن مادرش در چه دسته ای میگنجه اون هم تقریبا از همون ابتدای درگیری. اون هم در اوج لذت و آرامش و به دور از هیجان لحظه ای در وقت مناسب.

 

مگر همینها نبودند در جنگهای شمال سوریه اون دختر کرد را با این وضع فجیه مثله کردند و روی جنازش داشتند شادی میکردند، باز هم در کنار ارتش ظفرمند ترکیه. حالا در کنار جنایت فجیع امروز صهیونیستها در غزه واقعا میشه گفت این جهان یک کور مطلق هست در برابر جنایاتی که به نفعش باشه و واقعا باید آب دهان انداخت بر هر چی شعار و ژست و ویترینی است که تبلیغ انسانیت میکنه در غرب بدون هیچ گزینشی.

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
42 minutes قبل , alala گفت:

واقعا اردوغان و ارتش ترکیه باید افتخار کنند. دوشادوش و در کمک و همراهی و دل و قلوه دادن با متوحشینی دارند به اصطلاح در اشغالگری محض و بی پایه و یک تروریسم عریان میجنگند که این وحشیانش نه به سبب شرایط جنگ که از همون ابتدا کارشون "لذت بردن" از جنایات اینچنینی بوده، حالا توحشی مانند بریدن سر و قطعه قطعه کردن به کنار ولی تماس با خانواده یک کشته و زجر دادن مادرش در چه دسته ای میگنجه اون هم تقریبا از همون ابتدای درگیری. اون هم در اوج لذت و آرامش و به دور از هیجان لحظه ای در وقت مناسب.

 

مگر همینها نبودند در جنگهای شمال سوریه اون دختر کرد را با این وضع فجیه مثله کردند و روی جنازش داشتند شادی میکردند، باز هم در کنار ارتش ظفرمند ترکیه. حالا در کنار جنایت فجیع امروز صهیونیستها در غزه واقعا میشه گفت این جهان یک کور مطلق هست در برابر جنایاتی که به نفعش باشه و واقعا باید آب دهان انداخت بر هر چی شعار و ژست و ویترینی است که تبلیغ انسانیت میکنه در غرب بدون هیچ گزینشی.

با توجه به تاریخ ترکیه همیشه رو حساب همین وحشی گری ارتشش گنده شده نمونش هم سرخ جامگان انگار قرار نیست از تاریخ درس بگیرن

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.