MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

بابت پست متوالی عذرخواهی میکنم:

 

نقل قول

اردوغان: ما به دنبال کشته شدن سه نظامی ارتش ترکیه، خسارات سنگینی به نظام سوریه در واکنش به آن وارد کردیم. اگر حمایت روسیه و ایران نبود، نظام سوریه تاکنون دوام نمی آورد. روند تحولات در ادلب به نفع ما در حال تغییر است. 

اردوغان گفت: همانطور که روند تحولات در لیبی را که به نفع حفتر بود تغییر دادیم در ادلب نیز وضع را تغییر داده ایم.

 

با حمایت از تروریسم عریان اون هم از نوع وحشیش که راحت اسیر را اعدام میدانی میکنه به جرم علوی بودن* یا مثله میکنه و بعد به مادر سرباز زنگ میزنه و ... در معیت نیروهای انتحاری به یک کشور حمله نظامی کرده و میگه اگر حمایت متحدان اون کشور نبودند الان کارش را ساخته بودیم بدون اینکه اشاره کنه اگر حمایت خودش از تروریسم نبود که از اول چنین وضعی پیش نمیومد. وقاحت این بشر حدی نداره/

 

چیزی که کالین سخنگوشون گفته اینه که هنوز عملیات را شروع نکردند و اول مارس تازه عملیات اصلی را شورع میکنند و به این پیشروی ها هم مشخصه اردوغان خیلی دل بسته و به قول خودش روند را عوض کرده. قطعا با در دست داشتن سراقب برگ برنده بزرگی در دست داره و عملاا فتوحات ارتش در شرق را بی اثر کرده به خیال خودش و قبلا گفته بود 5 مارس با پویتن میخوام ملاقات کنم گویا امروز کرملین پاسخ داده پوتین کارهای دیگه ای داره و 5 مارس ملاقاتی در کار نیست.

 

* دوستان مطلع بهتر میتونند بگند اعدام وحشیانه سرباز سوری که میگه اهل طرطوسه و بعد ازش میپرسند علوی یا سنی و بعد اینکه میگه علوی بدون فوت وقت یکیشون به رگبار میبندش میگه پس بیا اینم به خاطر علوی بودنت جدید هست یا قدیمی؟

 

پ ن:

نقل قول

به نقل از رویترز، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه از گفتکو با روسیه برای باز کردن حریم هوایی ادلب به روی پهپادهای نظامی و غیرنظامی خبر داد.

با این حال، وی تاکید کرد که مشکلاتی در این خصوص وجود دارد.

وی همچنین از قصد خود برای گفتگوی تلفنی با مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا پیرامون این موضوع خبر داد.

گفتنی است کنترل حریم هوایی ادلب در اختیار روسیه است.

 

خیلی جالبه، عملا با انبوه نیروها و ادوات ارتش سوریه را گرفتند زیر آتش و میگند حق پاسخ هم نداری چون سربازان ما کشته بشه ال میکنیم و بل میکنیم و تازه میگه اسمان را هم باز کن برای پهپادها تا مختصات دقیق تری به تروریستها و توپخانه بابت کشتار ارتش رسمی سوریه بدیم.

الان ارتش سوریه در موقعیتی است که کاملا در معرض آتش ارتش ترکیه و توپخانش هست اون هم بدون هیچگونه مرز و محدودیتی ولی عملا برای هدف قرار دادن همون ابزاری که سرش آتش میریزه اجازه و امکان نداره!

 

امروز اسراییل در جنوب سوریه و قنیطره با پهپاد یک ترور هم داشت. باز هم در خودرو  و یک شخص که تحولات به نقل از برخی منابع عنوان کرده میگن که یکی از اعضای حزب الله و مسئول عملیاتهای خراجی بوده. باید منتظر بود و دید. دشمن صهیونیستی که حتی آمریکا را وادار کرده راهبرد ترور را پیش بگیره مشخصا ابایی نداره از ترور ولی باید دید معادله پاسخ حزب الله را در نظر گرفته ( شاید به خاطر موقعیت لبنان و ارتش درگیر سوریه گمان مکنه حزب الله دستانش بسته تر از گذشتست. )

 

پ ن2: در این چند روز چند فیلم منتشر کردند روسها که با پهپاد حملات توپخانه ای مستقیم ارتش ترکیه را اون هم خیلی شیک و بی دغدغه و منظم ضد ارتش سوریه به نمایش میزاره، حالا بماند رصد خالی دردی را دوا نمیکنه ولی اگر حتی پهپادهای مسلح نقطه زنی هم وجود داشته باشه که در اوج درگیریها چنین موقعیت هایی را یک تیر شلیک کنند حالا نزدیکش یا در فضاهای خالی لااقل برای مدتی متوقف میکنند اجرای اتششون را بدون ایجادحساسیت خاص ( دیگه اینکه یک طرف تو را داره گلوله میزنه تو مجبوری نه تنها نزنیش بلکه مراقبش باشی براش اتفاقی هم نیفته اون هم تو خاک خودت و در تجاوز بهت، از مزاح های روزگار ماست - به قولی جهان در مسیری است که دیگه خیلی آشکاره اگر قوی نباشی دیگه مثل سابق بلعیده نمیشی تنها بلکه با تحقیر و زور ابتدا شرحه شرحت میکنند و بعد بلیعیده میشی )

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (چهارشنبه) گفته بود کشورش به دنبال راهی برای استفاده از حریم هوایی ادلب سوریه است. 

وی با انتقاد از ممانعت روسیه از حضور جنگنده‌های ترکیه در حریم هوایی سوریه، توضیح داد: «بزرگترین بحرانی که اکنون در ادلب ضمن آن مواجه هستیم، ناتوانی ما در استفاده از حریم هوایی [این منطقه] است که به زودی بر آن نیز غلبه خواهیم کرد».

 

 

 

به نظرم حمله بزرگ ترکها هفته بعد به دستور اردوغان بسیار محتمل هست. اردوغان در این چند سال اخیر به مدد شرایط منطقه و حمایتهای بین المللی با اهرم های فشاری که داشت و همچنین غره شدن به زور و بازوی نظامی و استفاده مدام از ارتشش در نقاط مختلف و کسب دستاوردهایی ( در نقل قبل گذاشتم اردوغان چه افتخاری میکرد که خفتر را جلوش را گرفته در لیبی! ) حالا فکر میکنه بی امان هرجایی میتونه ارتشش را به کار بندازه ( چند مرحله در شمال سوریه، قطر، لیبی، عراق، مناطق کردنشین، جنوب کشور خودش و ... ) و خب حالا هم که با تصرف دوباره سراقب به نظر حتی بیشتر تحریک شده و از قبل هم گفته بود از اول مارس عملیات میکنه.

 

حالا با نقل قول بالا باید دید برای نیروی هواییش چه برنامه ای داره، به نظرم مثل زرهیش نهایتا قصد میکنه انتحاری و پرحجم جنگنده هاش را وارد اون حمله سراسری که دوستمون امینور نقل کردند و به مسلحین وعدش را داده شاید بکنه که خطوط ارتش را بشکنه و با خودش هم میگه وقتی پرحجم نیروی هوایی وارد بشه هم نمایش قدرت هست و هم روسها جرات هدف قرار دادن جنگنده ها را نخواهند داشت و خیلی زود هم تروریستها ( قطعا جنگهای شمال سوریه مدنظرش هست ) میتونند مناطق را دوباره اشغال کنند )

 

خلاصه ارتش سوریه باید تدابیری بیندیشه، در مورد درگیریها به نظرم اتفاقا تاکتیک فعلی ارتش سوریه بد نیست، اردوغان نبرد اتوبان شده براش یک نبرد حیثیتی و با توجه به نیروهای زرهی فعلیش نمیتونه کاملا در تمام خطوط خصوصا جنوبی پخش بشه ( که مشکلات فعلی را برای ارتش سوریه ایجاد کنه با اتشباری مدام ) و این فرصت مناسبی است که ارتش سوریه تا وقتی تمرکز ترکها و تروریستهای تحت امرش بر اتوبان هست، نقاط بسیار دشوار جنوبی و کوه های نفوذناپذیر و شهرهای سخت را لااقل در وضعیت دشواری قرار بدند و تا میتونند بهشون نزدیک بشند و مناطقی را ازاد کنند. گفته شد که اگر جبل اربعین را بشه تصرف کرد به سمت اریحا سراقب را میشه از جنوب هم تهدید کرد یا سقوط مرکز مهمی مثل جسرالشغور ( هرچند خیلی دشواره چون علاوه بر جغرافیا به نظرم هنوز هم چون نزدیک مرزهای ترکیه است گروه های خارجی اکثرا اینجا مامور محافظت هستند ) ضربه روحی بدی براشون خواهد بود و در این بین میشه در خط سراسری اتوبان که هدف اردوغان هست هم یک تله سراسری گذاشت برای تلفات گیری از تروریستها و ارتش اردوغان؛ مینهای انبوه و تله های انفجاری بهترین راه هستند برای دشمنی که قصد هجوم سریه و سراسری و گله ای داره چون زمان براش مهمه - برای اردوغان که دوست داره هر نقطه ای خصوصا حیاتی مثل سراقب اشغال میشه سریع زرهیش را پخش کنه توش و این نیاز داره کاروانهای خودروییش به سرعت در جاده حرکت کنند تا برسند به مقصد کابوس مینهای کنار جاده ای است، درسته امکانات و ابزار مدرن برای اشکارسازی و مقابله داره ولی لااقل سرعتش را کم میکنه و خطا را بالا میبره )

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

غیررسمی جنگنده های روسیه در اقدامی بی سابقه، یک کاروان بزرگ از نظامیان ترکیه را در ادلب هدف قرار داده اند و طبق اخبار منتشره، 100 نظامی ترکیه کشته شده اند اردوغان هم جلسه اضطراری شورایعالی امنیت ملی تشکیل داده است

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درگیری خونین در ادلب/تأیید کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه/تشکیل جلسه اضطراری به ریاست اردوغان

 

نقل قول

ترکیه ابتدا شمار کشته‌ها را ۹ نفر اعلام کرد و در ساعات بعد، مقام‌های ترک از افزایش این آمار به ۲۲، ۲۹ و سپس ۳۳ تن خبر دادند.

 

در ترکیه دسترسی مردم به توئیتر قطع شده است .

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 5 آبان 1398 در 13:14 , zAa9 گفت:

 

 

8 hours قبل , ninos گفت:

غیررسمی جنگنده های روسیه در اقدامی بی سابقه، یک کاروان بزرگ از نظامیان ترکیه را در ادلب هدف قرار داده اند و طبق اخبار منتشره، 100 نظامی ترکیه کشته شده اند اردوغان هم جلسه اضطراری شورایعالی امنیت ملی تشکیل داده است

جالب فوری تعدادی سوری رو با ساک و زنبیل فرستادن به مرزهاشون با اروپا الانم دارن زنده پخش میکنن که حرکت پناهجوها به اروپا شروع شد نقاب بشر دوستانشون هم افتاد از پناهجو ها صرفا برای اهرم فشار به اروپا استفاده میکنن جای اروپا بودم من هم واردات ازترکیه رو به حالت تعلیق درمیاوردم عمده صادرات ترکیه با اروپاس

  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فلسفه این پست های نگهبانی ترکیه رو نمیدونم با وجودی که ارتش سوریه خیلی مناطق رو گرفته ، عقب نمیشینن!!!

وقتی یه ادمی سیاسی (اردوغان) بخواد برای یه مشکل نظامی نسخه سیاسی بپیچه میشه این. که در صورت درگیری نقطه ضعف بزرگی میتونه براش باشه.

خیلی ساده بگم این پست های نگهبانی ترکیه رو در عمق خاک سوریه میبینم یاد حرف سردار حاجی زاده درباره ناوها و پایگاه های امریکا میافتم که میگفت اینا گوشت زیر دندونن جنب بخورن میزنیمشون.

الان هم بنظرم اگه ترکیه بخاد زیاد جوگیر بشه و اقدامی کنه باید ارتش سوره و متحدین به ترتیب اونا بزنه.

 

ویرایش شده در توسط irahamidreza
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هرچی نظامی بود تو ترکیه که سرش به تنش میرزید الان تو زندانه . حالا هم ترکیه تجربه 40 سال پیش ما رو تو تصفیه فرماندهان ارتش کسب میکنه البته اگه از خر شیطون بیاد پایین میتونه آزادشون کنه و به پست های گذشته خودشون برگردن اما این اردغان نفهم تر از این حرفاست

ویرایش شده در توسط ldmdff
  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دیروز تمام دولتش را بسیج کرده و آویزون! هر کسی شدند تا براشون کاری کنه. از ناتو گرفته تا ایالات متحده و سران اروپا و ... همه را یا با التماس یا با تهدید و حتی دوستان گفتند که با ابزارسازی از مهاجرین بدبخت که زمان صلح مرکز سرباز گیری برای اردوغان هستند و زمان جنگ هم تهدید اروپا داره خودش را به اب و اتیش میزنه که آی! باید هرطور شده الا و بلا به من کمک کنید در این اشغالگریم موفق بشم. وقیحانه تصاویر حملاتش را هم دیروز خبرگزاری آناتولی ترکیه گذاشته که چطور ادوات و نفرات ارتش سوریه را خیلی دقیق هدف قرار داده و به گفته خودش 1700 نفرشون را کشته و 100 تانک و زرهیشون را هم نابود کرده. بعد 40 کشته در برابر جنایت به قول خودش 1700 نفری را چیز عجیبی میدونه. اونم در حالیکه خودش میگه بله، مستقیم ارتش خودم هدف قرار داده با نیت و قصد قبلی.

چطور انتظار دارند مستقیم دارند به یک ارتشی حمله میکنند اون ارتش حمله نکنه بهشون یا اگر هم میکنه دونه دونه تروریست سوا کنه فقط اونا را بزنه؟ تازه سوا کردنی هم نیست چون کاملا ارتش خودش را ممزوج کرده و سپر بلای تروریستها.

 

خلاصه که فعلا از نمایندگان کنگره آمریکا تا ناتو و همه اومدند پشتش و بیشترین تقاضاش هم اعلام پرواز ممنوع بر فراز ادلب هست تا با جنگنده هاش هم بیفته به جون ارتش سوریه. تقاضای ماده 5 هم از ناتو داره تازه. کاری که مدتها ما خویشتن دار کردیم حتی با حملات مستقیم بهمون در سوریه تا صهیونیستها بهانه ای پیدا نکنند برای هدف قرار دادن گسترده ارتش تضعیف شده سوریه در 8 سال جنگ، حالا این اردوغان احمق داره پیش میبره با حملات مستقیم و گستردش به ارتش سوریه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حیف که قدرت رسانه ای نداریم. البته طبیعی است، در جهان فعلی رسانه ها با ثروت، قدرت، تعداد کشورهای همسو و تکنولوژی گره خوردند و خب ما به تنهایی نمیتونیم با یک امپراطوری عظیم رسانه ای مقابله کنیم یا در برابرش بخواهیم تاثیرگذارتر باشیم بر افکار عمومی با این امکانات محدود، تقریبا و حتی شاید بشه گفت تحقیقا 1 در برابر کل جهان هستیم ( کشورهای صاحب رسانه )

 

تنها یک یا دو کلیپ ( جدید یا قدیمی) از توحش این تروریستهای حالا دوشادوش ارتش اردوغان و مثل پدر و پسر و برادر؛  میتونست نتیجه یک جنگ را حتی عوض کنه به نفع یک طرف و ضرر طرف دیگه. سربریدن و قطعه قطعه کردن اسیر و بعد تماس با مادرش، دل و روده اسیر جنگی را بیرون کشیدن، آزار و اذیت و کشتن مثل آب خوردن اسرا، تحجر و تعصب خالص و نگاه نژآدپرستانه و فاشیستی مطلق و جگرخواری گروههای مختلف تحت امر اردوغان و چه و چه ...

 

ولی وقتی حتی کشوری مثل ترکیه هم رسانه هاش در اون حد از تاثیرگذاری نباشند ولی در جبهه منافع طرفی باشه که این امپراطوری را کنترل میکنه میبینیم نه تنها این سمت و این توحش هیچ بازتابی نداره و کاملا دفن میشه، بلکه حتی از مرگ یک کودک کرد مهاجر (آیلان) طرفی که سوء استفاده میکنه و یک حمله سراسری به شمال سوریه را مشروع جلوه میده برای اهداف خودخواهانه و اشغالگرایانه و کشورگشایانش، تاسف آور و مضحک اتفاقا همون کسی است که ( اردوغان ) توحشش نسبت به کردها را هم در جنگهای شمال سوریه هم خودش و هم مزدورانش نشون دادند.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کلیپ منتشر شده از حملات ترک ها به ارتش سوریه

 

 

کلیپ از کاربر محترم @Mosip

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام 

کسی خبری از سراقب ندارد ؟

 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزیر دفاع ترکیه میگه به 200 مقر ارتش سوریه حمله هوایی پهپادی گسترده کردند 309 نفر را کشتند، 55 تانک , 5 بالگرد و مقدار زیادی زرهی و توپخانه و یک سام 22 و یک سام 17 را هم نابود کردند.

 

روس ها معلوم نیست برنامه ای دارند یا خیر، اگر اجازه این حجم از عملیاتهای هوایی را به ترکیه دادند در ادلب (یعنی حتی سیستم دفاع هوایی سوریها که در حلب احتمالا هست و پانتسیر و بوک این پهپادها را هم نمیتونه هدف قرار بده که اینطور راحت دارند از اهداف فیلم هم تهیه میکنند؟ یا اس-300 اهدایی در برابر صهیونیستها اجازه شلیک نداره در برابر ترکها هم خیر؟) که در ادامه اردوغان میتونه عملیاتش را با نیروی هوایی هم به راحتی همین چند ساعت در ادلب پی بگیره. حالا بماند از اینکه روشش برای مهار ترکیه چی هست، اصلا قصدش را داره و اگر نداره چرا با حمله دیشب حالا با فرض صحت اظهارات ترکها، این خسارات را به ارتش سوریه تحمیل کرده. به هر حال تروریستها الان وضعیت خوبی دارند و ارتش سوریه همینطوری هم زخم خورده نبردهای پی در پی هست چه برسه این حجم از حملات یک ارتش تازه نفس.

 

نکته جالبش هم اینه وزیر دفاع ترکیه ناراحت شده گفته حمله سوریها خائنانه بوده!! یک هفته است از زمین و زمان با افتخار و انتشار فیلمها دارند میگند که داریم ارتش سوریه و نیروهاش را قتل عام میکنیم، یک پاسخ دریافت کردند به قول خودشون میزان تلفات 1 به 100 هم نبوده و حالا شاکی و خونخواه هم هستند. گویا نیروهای ارتش سوریه خونشون مباحه، نیروهای ارتش ترکیه مقدس!

 

پ ن:

نقل قول

به نقل از راشاتودی، «الکسی رولف» نماینده نیروی دریایی روسیه در ناوگان دریای سیاه گفت: این دو ناوشکن در حال حرکت به سوی دریای مدیترانه هستند.

رولف خاطرنشان کرد: ناوگان دریاسالار استپان ماکاروف و دریاسالار گریگروویچ در طول عملیات خود از دریای سیاه تا مدیترانه، یک سری تمرینات و مانورهای رزمی دریایی را در محدوده آموزش ناوگان دریای سیاه ارتش سوریه انجام دادند.

 

باید دید روسها راهبردی دارند با این همه تجربه در سوریه یا اینکه میخوان به حماقتها و لجاجتهای دیکتاتوری مثل اردوغان تمام زحمات این چند سال جنگ را به باد بدند ( قطعا تضعیف این شکلی ارتش سوریه هم باهث میشه صهیونیستها هم برنامه های خاص خودشون چه پشت پرده و چه حملات بیشتر را در فورپاشی سوریه پیش ببرند و هم تروریستها انگیزه و روحیه میگیرند و دوباره رویکردشون تهاجمی میشه و با این حجم از خسارات ارتش سوریه خب وضعیت جبهات قطعا تغییر میکنه، سوریها هم از نیروی انسانی و هم امکانات و پول در کمبود هستند و پشتوانه ای براشون وجود نداره و هم به شدت فرسوده شدند در حالیکه اردوغان ارتش خودش که تازه نفس هست، پول هم که از طریق قطر کاملا مهیاست، نییروی انسانی تازه نفس و تجهیزات هم که از همه جای جهان توسط جهادی ها میتونه تزریق کنه به جبهات )

 

مثل برخی تجربیات گذشته یک نمایش قدرت  ( ورود بمب افکن های استراتژیک به صحنه نبرد در حد فرود در حمیمیم یا همین حضور ناوها و افزایش جنگنده ها ) میتونه ترکها را وادار کنه لااقل تا این حد خودشون را درگیر نکنند. ناتو هم نشون داده مثل ماجرای اکراین  و کریمه تا حدی خودش را درگیر میکنه چه برسه که اینجا خودشون هم میدونند ترکیه در یک موضع کاملا اشغالگرایانه و ناحق داره متعصبانه به تروریسم رسمی کمک میکنه در سوریه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.