MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

اصلاحیه

 

مناطقی مثل المنصوره قسطون و الزیاره در کنترل ارتش نیست

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
46 minutes قبل , islfk گفت:

ویدیویی از انهدام سامانه ی پانتسیر سوری توسط ترکیه : لینک

عجیب و البته ناراحت کنندست، ناراحت کننده از این نظر چون در این وضعیت سوریه هم یک دارایی باارزش از دست رفته اون هم با این درجه اهمیت در مقابل حملات مدام صهیونیستها و هم با توجه به فعال بودن سامانه پرسنل آموزش دیده و افسران این سامانه که از دست رفتند. و عجیب اینکه سامانه فعاله و بگیم در برابر حمله راکتی احتمالی توان دفاع نداشته از خودش، اون پهپاد بالای سرش هم یعنی خارج از رنج دسترسیش بوده؟ یا روسها معین کرده بودند که پهپادهای طرف مقابل هدف قرار گرفته نشه؟ و اینطوری سامانه و پرسنل قربانی بشند. این پرواز راحت پهپادها مورد بسیار عجیبی هست چون انهدامشون هم حساسیت برانگیز نیست که بگیم به خاطر افزوده نشدن تنش منهدمشون نمیکنند. در ظاهر به نظر یا مجوزش وجود نداره! یا امکان شناسایی و تفکیکش برای واحدهای پدافند نقطه ای سوریه وجود نداره.

 

نهایتا یک نمره منفی است برای سامانه روسی.

====================================

گویا 3 عضور حزب الله در نبردهای سراقب شهید شدند و چند نفرشون هم زخمی و همچنین تعدادی از مدافعین سوری. نکته اینجاست آیا ممکنه اردوغان گستاخی را به این مرحله رسونده باشه که به مقرها و نیروهای حزب الله هم حمله کرده باشه؟ یا نیروهای حزب الله به خاطر مشکلات ارتش سوریه در این محور ناچارا باز برای پایداری بیشتر در دفاع از مناطق وارد این محور شدند. به هر حال این محور الان مستقیم و مدام زیر آتش ارتش ترکیست و احتمالش زیاد هست اردوغان جنایتی این بار غیرقابل تحملتر نسبت به نیروهای ما انجام داده باشه. درسته اردوغان افسار پاره کرده ولی قطعا یک خطوط قرمزی باید وجود داشته باشه. حداقلش حضور پهپادهای ماست که دیگه این همه هم دست بسته نباشیم و لااقل از موجودیت نیروهای خودمون دفاع کنیم. هرچند حضور مدام صهیونیستها و مشکلات اخیر سخت کرده استقرار ثابت تیمهای ما را ولی حزب الله به اندازه کافی فداکاری کرده و حالا درست نیست در مقابل دیوانگی اردوغان هم سپر بلا بشه به این راحتی.

 

چرا سلاح های دوش پرتاب لااقل برای مقابله با پهپادهای رژیم اردوغان وجود نداره در این محور دست نیروهای خودی؟

 

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویر تعدادی از کشته های ارتش ترکیه

g1nb_87969783_116971409890372_4517357562

شهیدخواندن کشته های ارتش ترکیه توسط سفارت اسرائیل در ترکیه و همچنین در تصویر پایین تر به عربی تسلیت یکی از مهمترین رسانه های حماس به ترکیه برای شهادت سربازانش!!izvi_87629830_116706783250168_1588044602

 

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حداقلش اینه اگر حملات پهپادی است نیروهای حزب الله به دوش پرتاب هم مجهز بشند حالا تا بتونند از خودشون دفاع کنند. نهایتا با این وضعیت بهتره حزب الله از تراکم نیروهاش کم کنه و نیروهاش را بین پایگاه های ما پخش کنه و برای انتقام اساسی هم واحدهای خبره ضد زرهش البته با رعایت کامل کم تعداد بودن و اصل اختفا اگر تونستند انتقام خون شهدا را بگیرند. هر چند با حضور پیاده نظام تروریستها کار سختی است و البته قطعا اول باید به هر ترتیب شده شر پهپادهای ترک هم کم بشه.

 

با این پیشکشی اردوغان به نتانیاهو و ترامپ و خودشیرینی محض احتمالا شاهد حمایت کامل اونها از اردوغان باشیم چون هیچ چیز براشون شیرین تر از این پیشکش ترکیه نبوده در جبهه سوریه. برای همین حالا شاید یکی از پیش شرطهای نانوشته صهیونیستها و ترامپ را هم اردوغانبرآورده کرده با حمله به حزب الله در سوریه.

 

نقل قول

در تصویر پایین تر به عربی تسلیت یکی از مهمترین رسانه های حماس به ترکیه برای شهادت سربازانش!!

 

نهایتا حماس هم ( لااقل بخشی از طیف سیاسیش ) که به نظر وابستگی های شخصیشون ( قدرت، پول، سیاست ) بیش از وابستگی های اعتقادیشون هست هم درس نمیگیرند و سر بزنگاه ها حتی ترجیح میدند به جای سکوت حماقت به خرج بدند. مشخصا این طیفی هست که متمایل به سازش هست شاید بر خلاف بدنه نظامی حماس و هزینه ها را بخش نظامی میده و آب پرتقالها را اینها میخورند در انکارا و استامبول و قاهره و ...

والا که اگر بخش مرکزی و نظامی حماس اگر تا حالا نفهمیده باشه کی فقط شعار میده و حتی یک موی گندیده صهیونیستها و پولهاشون را با صدتا مبارز عوض نمیکنه و کی واقعا داره حمایت با هزینه ازشون میکنه که کلاهشون پس معرکست مثل تشکیلات خودگردان.

  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
37 minutes قبل , karmania20152015 گفت:

تصویر تعدادی از کشته های ارتش ترکیه

 

شهیدخواندن کشته های ارتش ترکیه توسط سفارت اسرائیل در ترکیه و همچنین در تصویر پایین تر به عربی تسلیت یکی از مهمترین رسانه های حماس به ترکیه برای شهادت سربازانش!

 

کی کشته شدن اینا؟

ویرایش شده در توسط A7A
  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان روزنامه نیازمندی منطقه به این شکله:

 

به یک فرد بی کله و ترجیحا پولدار برای ژاندارمی منطقه نیازمندیم -آمریکا

 

به یک پدرخوانده خوب و دلسوز برای تروریست های بی پدرمانده نیازمندیم -آمریکا

 

انجام تمامی سفارشات با نازلترین قیمت در صورتی که نمونه کار می خواهید از ترودو بپرسید -اوکراین

 

به چند جنگنده تمیز نیازمندیم تعویض هم داریم -ایران

 

چند کلاهک اتمی گم شده - به یابنده مژدگانی داده می شود - ...

 

به چند جوان ترجیحا با ریش جهت انتحاری نیازمندیم -چند زامبی مظلوم

 

تعداد زیادی تاو موجود است. بدون خط و خش - آمریکا

 

مزدور می خوایم. روز مزد. حقوق ماهانه ۳۰۰ دلار. با ناهار و جای خواب - اردوغان

 

هدیه رو وا نکرده پس فرستاد - ایران

 

قاط خریداریم  کلی جزیی - از طرف بچه های باعشق یمن

 

من چی کاره بیدم - قطر

 

سفارشات میانجی گری پذیرفته می شود - عمان

 

یکی جلوی اینا رو بگیره. کمک. - بن سلمان

 

هواپیما می زنیم، ادم می گیریم هر نوع سفارشی پذیرفته می شود. در اسرع وقت. طالبان

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , A7A گفت:

کی کشته شدن اینا؟

اوایل بامداد پنجشنبه 8 اسفند 1398 

  • Like 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیروز اسامی ۷شهید حزب الله و مقاومت سوریه ( نبل الزهرا ) منتشر شده دلیل شهادت فعلا بصورت رسمی بیان نشده اما سوریها گفتن در حملات ترکها شهید شدن

 

احتمالا این شهدا در یک مکان و زمان مورد هدف قرار نگرفته باشند سه تاشون که ماله حزب الله لبنانه

 

پنج تن از فرماندهان و افسران هنگ ۱۲۴ گارد هم شهید شدن

 

به غیر از اینها اسامی نزدیک ۱۴ شهید سوری که در استان ادلب به شهادت رسیدن منتشر شده

 

دیشب دو هدف در حلب توسط دفاع هوایی سوریها مورد اصابت قرار گرفت

 

مختصات یکی از اهداف به شرح زیر میباشد

 

A new target was shot down over 30 KM north of Aleppo Speed 10 meters per second Altitude about 5 KM heading south west After the targeting the radar showed that the target dropped 1 Km in altitude in 30 seconds before disappearing from screens

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سید علی زنجانی طلبه ایرانی مدافع حرم شب گذشته در حمله هوایی ارتش ترکیه به مواضع نیروهای مقاومت در استان ادلب سوریه به شهادت رسیده است.

ER7bodzWoAA1DAW.jpeg

 

منبع: توییتر مهدی بختیاری

 

https://twitter.com/Mahdiibakhtiari/status/1233664890423988224

 

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیگه به جایی رسیدیم که ترکیه هم داره ایرانیارو با حمله هوایی میزنه...

اول اسرائیل بعد امریکا حالا هم ترکیه!

اگه الان اهمیت آسمون و نیروی هوایی سرحال درک نکنیم دیگه نباید امیدی داشت...

 

پ.ن: متاسفانه ظاهرا با سکوت ما حالا دیگه قبح کشتن ایرانیها شکسته... و این بدترین و خطرناکترین قسمت ماجراست!

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طبق جمع بندی اخبار عمومی بچه های حزب الله در حلب به شهادت رسیدند انگار و این خیلی متفاوته که مثلا در ادلب و خط مقدم سراقب شهید شده باشند و پیام مستقیم ترکیه باید محسوب بشه.

ترکها چند حمله پهپادی به برخی نقاط در حلب داشتند که به نظر لااقل یکی یا دوتاش مقر نیروهای مقاومت بوده و خب قاعدتا اطلاع هم داشته و از قصد هدف قرار داده اون نقطه را. در یک اقدام رسمی بیاینه هم دادند و گفتند که یک واحد تاسیسات شیمیایی ( بله به همین ابتذال، همینقدر در توهین به شعور افکار عمومی و خصوصی. ولی خب جامعه جهانی و جنگها دیگه رسما و اساس بر مبنای دروغهای بزرگ اداره میشند، در جنگ سوریه هم هر طرفی که میخواد اقدامی از کشتار و سربریدن تا حمله موشکی و هواییش را توجیه کنه میگه "تاسیسات یا حمله شیمیایی" ) و یک مقر نیروهای سوری(؟) و چندین تانک و زره پوش را زدیم و 57 نیروی ارتش سوریه را هم کشتیم.

 

فیلمش را هم به طور رسمی منتشر کردند خود وزارت دفاع اگر اشتباه نکنم که به نظرم باز معنادار هست. حالا که طبق حدسها از نیروهای ما هم جز شهدا بوده و اردوغان هم هیچ توجیهی نداشته برای این حمله منتها چون زورش به روس ها نمیرسه خواسته مثلا جدیتش را در حامیان سوریه هم نشون بده و خب چه طرفی مناسب تر از ما در این شرایط سخت ما با تمام این رخدادهای سریالی اخیر و از همه مهمتر وضعیت اقتصادی کشور. دوستان اشاره کردند اردوغان چطور یک معامله پرسود دو طرفه را (بحث تحریم) یک بار به سر ما کوفت که من در تحریم حامی شما بودم ( حالا در حد چند لفظ تنها عین ماجرای فلسطین و خدا میدونه اگر منافع اقتصادی خودش و پسرش و دامادش و شرکتهای ترک نبودند ( ماجرای تجارت طلا و ... که هنوز هم پروندش بازه در آمریکا و البته در ترکیه با شدت خفقان موجود دفن شده ) از امریکا مصرتر بود ضد ما) و حالا هم از این فرد هیچ چیز بعید نیست.

 

نکته مورد توجه اینه که ما تمام این سالها حملات صهیونیستها در سوریه را تحمل کردیم که اینطور بی مهابا ارتش سوریه و نیروهاش هدف قرار نگیرند ولی حالا میبینیم روسها خیلی راحت نشستند کنار و قتل عام یک ارتش تقریبا بی دفاع را تماشا میکنند. احتمالا همون حمایت سیاسیشون را منت دار حساب میکنند و میگن کافی است.

 

پ ن: در مورد فیلمها تا قبل از این فیلم اخیر که وزارت دفاع ترکها منشتر کرده به نظرم به قول دوستان حملات پراکنده در مکانهای قبل از اتفاقات اخیر بوده عمدتا و شاید همین توجیه کنه چرایی عدم واکنش پانتسیر را. ترکها در یک سال اخیر خصوصا پهپادهاشون خیلی راحت و انبوه بالا سر نقاط مختلف ادلب و مناطقی تحت تسلط ارتش سوریه پرواز میکردند و شاید بعد مدتها پذیرفتن این همزیستی، حمله مزبور غافلگیرانه رخ داده در حالیکه مثلا پانتسیر از وجود پهپاد مطلع ولی از قصدش برای حمله کاملا بی اطلاع بوده.

ولی سوال اینجاست پس حملات دیشب که به نظر اینبار مشخصا همون دیشب انجام گرفتند پهپادها چرا به راحتی عملیات کردند؟ آیا این هم به دلیل این بوده که ارتش ترکیه از موقعیتی که نیروهای مقاومت گمانش را نمیکردند حلب هدف قرار داده بشه و پرواز پهپادهای ترک را تعبیر به پروازهای روتین شناسایی کرده بودند سو استفاده کرده؟

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 minutes قبل , alala گفت:

....

 

ولی سوال اینجاست پس حملات دیشب که به نظر اینبار مشخصا همون دیشب انجام گرفتند پهپادها چرا به راحتی عملیات کردند؟ آیا این هم به دلیل این بوده که ارتش ترکیه از موقعیتی که نیروهای مقاومت گمانش را نمیکردند حلب هدف قرار داده بشه و پرواز پهپادهای ترک را تعبیر به پروازهای روتین شناسایی کرده بودند سو استفاده کرده؟

سلام

ظاهرا پهبادها بیشتر جنبه شناسایی و گزارش دهی در این حملات داشته اند و مبدا حملات زمینی بوده است .

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , oldmagina گفت:

سلام

ظاهرا پهبادها بیشتر جنبه شناسایی و گزارش دهی در این حملات داشته اند و مبدا حملات زمینی بوده است .

سلام

حالا من سورس اصلی خبر وزارت دفاع ترکها را ندیدم ولی در ترجمه ها به نقل از وزارت دفاعشون این حمله اخیر حمله پهپادی و بمباران راکتی پهپادها گفته شده و فیلمش هم منتشر شده.

نهایتا باز حضور پهپادها خصوصا با اتفاقات این چند روز اخیر میتونسته نشانه حمله باشه ( فرضا حتی زمینی ) پدافند سوریها چرا عکس العملی نداشته در حلب؟

 

پ ن: یونان مرزهای خودش را با ترکیه بسته. با اینکه اردوغان طی توافقی با دریافت 5 میلیارد یورو سال 2016 توافقی با اروپا امضا کرد برای کنترل مهاجرین ولی حالا مرزهاش را باز کرده ( برای فشار به اروپا در همراهی ترکیه و حمایت از حمله به ادلب ) و میگه من نمیتونم کنترل کنم و به من ربطی نداره.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.