MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

12 minutes قبل , M-ATF گفت:

 

صرفا برای مقایسه برای دوستانی که معتقدن امثال کوثر یا اف - ۵ ارتقا یافته دردی رو مشکلات ما درمان نمیکنه

 

بسم ا... 

 

به یک شرط مهم  ، استانداردی که برای ارتقاء یک هواگرد رزمی در کلاس اف-5 تعریف می کنید ، باید مطابق تهدیدات موجود باشد و نه مقایسه خط تولید داخلی با خط تولید یوروفایتر یا به شکل غیر مستقیم ، خدای ناکرده مقایسه یوروفایتر با کوثر !!!!!!

 

روح تازه به ببرهای تایلندی

 

فرمانده محترم نیروی هوایی در شبکه 2 : از کارخانه ساخت یوروفایتر بازدید کردم !!! کارخانه ساخت کوثر به مراتب از کارخانه یورو فایتر بهترهست!!!!

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از حماقتهای خاص ارتش عربی سوریه انتشار تصاویر مختلف از پرسنل و تجهیزات هست که از اغاز جنگ تا الان هزاران بار شاهد ان بودیم! بسیار ی از مواقع اصول حفاظت اطلاعات این ارتش شاید در حد گروه های تروریستی هم نباشد. این تصاویر هم از سامانه بوک ام 2 سوری در نزدیکی خطوط درگیری در ادلب منتشر شده است .سامانه های پدافند هوایی با ارزشترین تجهیزات روی زمین هر ارتشی هستند قطعا انجام این گونه حرکات در ارتش های صاحب سبکی چون امریکا و روسیه و حتی ارتش های درجه چندم هم شدیترین مجازات را در برخواهد داشت.

vzl2_87464099_1075077522858562_980114212

 

eoiz_89433708_1075077596191888_325623081

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 از اینجهت این سؤال را در این تاپیم مطرح می کنم که اگر دیگران اخباری راجع به حضور پهپادهای کوپتری ترکیه در سوریه بدست آوردند اینجا منعکس کنند .

 

آیا ممکن است تصویر زیر از یک کوادکوپتر ، مالتی کوپتر یا کلا پهپادی با قابلیت ماندگاری ثابت در هوا گرفته شده باشد ؟

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10284/3-4-2020_4-23-09_PM.jpg

( ترکیه کوادهای غولپیکری هم دارد )

آیا سامانه دفاع نزدیکی همچون پانتسیر توانایی شناسایی چنین تهدیداتی را دارد ؟

**********************************

تا کنون 3 هواپیمای L-39 سوریه توسط ترکیه هدف قرار گرفته است .

ویرایش شده در توسط warjo
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولی خداوکیلی حداقل در ظاهر بیرقدار طراحی پیشرو و کیفیت مونتاژ بالایی دارد. درباره عملکرد و کارایی هم اساتید انجمن باید نظر دهند، چون از روی ظاهر نمی توان به عملکرد پی برد.

ویرایش شده در توسط Brave_Heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, karmania20152015 گفت:

 

hjqy_88175287_2855437561233611_638073837

موتور پیستونی روتاکس 912

شرکت مهتابال آسمان آبی نماینده رسمی موتور روتکس در ایران

انواع موتورهای روتکس (شرکت مهتابال نماینده رسمی موتور روتکس در ایران)

موتورهای روتکس را می‌توان به دو دسته موتورهای دوزمانه و چهار زمانه تقسیم کرد. موتورها چهار زمانه ، چهارسیلندر بوده و دارای دو کاربراتور  می باشد، سرسیلندر موتور به وسیله مایع خنکاری ( آب رادیاتور) و  سیلندر بوسیله هوا خنک می شود. موتورهای چهار زمانه عبارتند از:

 

موتور 914 : این موتور  115 اسب بخار قدرت داشته و دارای توربو شارژ  می باشد.

موتور 912 : این موتور در دو نوع 100 و 80 اسب بخار تولید می شود

 

برای شناسای این موتورها می توان به رنگ valve cover آنها دقت نمود رنگ valve cover

 

(Rotax 912 ULS/S 100 hp) سبز رنگ بوده و قدرت آن 100 اسب می‌باشد

 

سری جدید موتورهای پیستونی روتکس_Rotax 915 iS با 135 اسب: شرکت روتکس برنامه توسعه موتورهای پیستونی سبک دارای توربوشارژر را اولین بار در سال 2014 به محصول رساند. 

موتور Rotax 915 دارای توربوشارژر و خنک کن است و توان آن نسبت به مدل پایه ی آن یعنی Rotax 912  افزایش چشم گیری داشته است. موارد کاربرد این موتور در هواپیماهای فوق سبک و ارزان، هلیکوپترهای کوچک و همچنین جایروپلن هامی‌باشد. این موتور در حال اخذ گواهینامه های پرواز است و مطابق با برنامه در سال 2017 به صورت محصول عرضه خواهد شد. تفاوت های این موتور نسبت به مدل پایه عبارت است از میل لنگ تقویت شده، طراحی مجدد پیستون، جعبه دنده جدید و البته مهمتر از همه توربوشارژر   مشخصات فنی موتور: موتور چهار زمانه با چهار سیلندر، خنک کن با سیال عامل مایع و هوا، پیکربندی موتور از نوع افقی تخت(opposed cylinders)، دارای سیستم الکترونیک تزریق سوخت ، احتراق و ECU پشتیبان، استارتر الکتریکی، دارای یک مرحله توربوشارژر به همراه خنک کن، 2000 ساعت زمان تخمینی بین دو مرحله اورهال، مصرف سوخت 280-310 g/kWh در دور موتور بهینه 5500 rpm، سقف پروازی 23000 پا. از ویژگی های منحصربفرد این موتور می توان به حفظ حداکثر توان حین برخاست تا ارتفاع 15000 پا اشاره کرد. این موتور دارای بیشترین نسبت توان به وزن در میان موتورهای هم رده است

 

 

نقل قول

 

 

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آماری از تجهیزات نابود شده ارتش اسد تا 3 مارچ. امروز گفته شد که تلفات انسانی به 3200 نفر رسیده.

 

ESGXfvxWoAA3_jK?format=jpg&name=large

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رسانه ها از توافق پوتین و اردوغان بر سر ادلب میگند. باید منتظر دسته گل پوتین بود که چه برخوردی با ماجرا خواهد داشت و نحوه سیاست ورزیش با اردوغان متکبر ولی در سخنانش که دلجویی برجسته بود.

 

دیگه ضعیفترین سناریو برای نیروهای متحد میتونه یک مورد باشه، اون هم در نهایت عقب نشینی چون همه شاهد بودند ارتش سوریه اگر ترکیه دخالتی نمیکرد هیچ بعید نبود با عقب نشینی سریع تروریستها ادلب را هم خیلی زود ازاد کنه و بعد ادلب دیگه باقی مناطق تنها معطل زمان و اراده ارتش سوریه میموند و نهایتا شاید یکی دو گذرگاه مرزی اردوغان گردن کشی میتونست بکنه. واما این سناریو چی میتونه باشه؟ بازگشت رفتار و بدقولی اردوغان در توافق سوچی:

 

در سوچی توافق شد که اتوبان های ام 5 و ام 4 به عمق چندین کیلومتر مناطق خالی از سلاح های سنگین اعلام بشه و طرفین سلاح هاشون را عقب بکشند و در مقابل تردد عادی در اتوبانها برقرار بشه، منتها در اون مقطع چون تروریستها بر مناطق مسلط بودند اردوغان ادعا کرد با ایجاد پستهای مراقبتی در مرز مناطق طرفین تضمین میکنه این توافق را. خب اردوغان با زرنگی پستها را ایجاد کرد ( والا نیروهای مقاومت که حضور داشتند در سوریه به دعوت دولتش و نیازی نداشتند برای پستهاشون توافقی قبول کنند، قبلا پست داشتند و بعد هم همچنین ) و در حقیقت اشغالگریش در ادلب و گسیل نیروهاش را به رسمیت بخشید ( در حالیکه قبلا چون نیرویی نداشت تنها ارتش سوریه بود و تروریستها و اگر این پستها نبود اردوغان به این شکل که به بهانه پستهاش دخالت نظامی کرد در ادلب قطعا نمیتونست چون بهانه ای نداشت ) و بعد هم که دیدیم نه تنها به توافقات مبتنی بر استفاده دولت سوریه از اتوبانها وقعی نزاشت بلکه ما شاهد حملات پرتعداد تروریستها به مناطق دولتی سوریه چه خمپاره ای و چه حملات گاه و بیگاه و تلفات گیری بودیم و هر بار هم اردوغان با پررویی یا سکوت میکرد یا طلبکار هم میشد.

 

و به نحوی خیالش راحت بود چون اردوغان با شرایط فعلی میدونه وضعیت سوریه ( مگر با یک دخالت گسترده ) به روال سابق بر نمیگرده ولی همین شرایط هم که یک مرکز استان در اختیار داشته باشه ( به نقشه نگاه کنید در امتداد تو رفتگی جغرافیای ترکیه در سوریه و امتداد مدیترانه عرضی است که اردوغان خیلی دوست داره رسمی یا غیررسمی ضمیمه ترکیه بشه، از انتهای انتاکیه تا مرزهای عراق و دربرگیری حلب و ادلب و سد مهم و دو گذرگاه مهم ) هرچند فعلا حلب از دستش خارج شده باشه و از مناطق شمالی هم فعلا به عمق سی کیلومتر نفوذ کرده باشه، هم براش مطلوبی هست چون میتونه درش یک نیرویی تروریست را پرورش بده برای روزهای مبادا و موعود که خیلی مستقیم هم به خصوصا مناطق جنوبی و مرزهای طولانیش نچسبیده باشند و فیلتر میانه روترها! یعنی ارتش ازاد را داشته باشه اون وسط.

 

نهایتا بدترین سناریو برای نیروهای متحد میتونه این باشه همین توافق سوچی را بزاره روی میز، پستهاش را بکشه به مرز دو طرف در ادلب، ادعا کنه مردم ادلب هم میتونند از اتوبانها استفاده کنند ( با این تفاوت که اتوبان ام 4 که در اختیار ارتش سوریه نیست هم باید همین شروط را بپذیره و خب اردوغان میتونه پستهاش را منتقل کنه به مناطق مرزی جدید ) و دو طرف سلاح های سنگینشون را مثل بار قبل چندین کیلومتر از خطوط مرزی عقب بکشند ( در حقیقت تروریستها باید ادلب را خالی کنند که اتفاقا بهانه خوبی هم هست، ادلب یک شهره و سلاح سنگین نباید در شهرهای بزرگ باشه ) و همون توافق احیا بشه، منتها اینبار چون مناطق دست نیروهای ارتش سوریه است این اردوغان هست که باید بشینه ببینه سرنوشت توافق چی میشه. البته همچنان امتیاز بزرگی است اتوبان جسرالشغور براش.

 

منتها حتی این سناریو هم بعید هست اردوغان قبول کنه چون با اصرار امرزو به پوتین میگفت باید تمام مناطق را پس بدند!! ( ارث پدرش هست! )

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اين توافق خيلي عجيبه ، بيشتر حكم تركمن چاي هست

چي شد ترك ها اينطوري عقب نشيني كردن؟ 

ترس از ادامه تلفات يا ترس از كرونا؟ 

در هر صورت در صورت تاييد خبر بايد دنبال عقبه متزلزل اردوغان گشت 

البته به قول درستي حداقل از سقوط ادلب تا چند ماه اينده جلوگيرى كرد 

 

از سمت ديگر حس من هم بر تعبير متفاوت اردوغان از توافق و شكستن ان خواهد بود در اولين فرصت 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توافق بدی نیست به شروط بالا... ولی باید به فکر تنجهیزات ویران شده ای بود من یادم نمیاد اینقدر تلفات داده باش جیش السوری.

البته دیگه همه ما میدونیم ترک ها هرگز به توافق پایبند نبودن در این جنگ سوریه.باید ثانیه به ثانیه اماده برای انواع فتنه ها بود.امیدوارم جیش السوری برای این امر توانی به اندازه داشته باشه.

ویرایش شده در توسط A7A
  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.