MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

بر 23 بهمن 1398 در 19:41 , Deepblue گفت:

اردوغان هم مخالفان قدرتمند داخلی و هم دشمنان تشنه به خون همجوار داره.... هر آن ممکنه پوست موز ول بدن زیر پاش.

کافیه ایران به مقدار کافی مهمات و پشتیبانی به کردها برسونه. اون وقت معلوم میشه چند مرده حلاجه.

 

9 hours قبل , aminor گفت:

نکته مهم تر توان و ظرفیت واقعی ترکیه است که همانند کشوری کوچک با آرزوهای بزرگ است آرزوهای نژادی وقبیله ایی

 

بله دقیقا. نه تنها ترکیه ظرفیت سیاسی پایینی داره، بلکه خود اردوغان هم مشکلاتی با مخالفانش داره که ممکنه به سرنوشت مرسی دچارش کنه.

 

همانطور که دوستان اشاره کردند این توافق، ترکمن چای شیرینی بود که دستاوردها رو تثبیت کرد. تروریستهای رنگین کمانی، جز ادلب و جسرالشغور، شهر بزرگ و برگ برنده ای ندارند. امیدوارم دولت سوریه برای جذب حداکثری مخالفان و مهاجران و آواره گان هم اقدام کنه. 

 

الان دیدن قیافه مضحک جوناس و اضیم و رفقای توئیتری شان واقعا دیدن داره. این عمله گان مزد بگیر و مزد نگیری که چقدر ضد منافع ملّی ایرانیان نوشتند و نوشتند و توهّم بافتند.

 

ویرایش شده در توسط Deepblue
  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 30 بهمن 1398 در 01:51 , IRGCC گفت:

خبرگزاری روسی Anna news مستندی پخش کرده از عملیات روزهای اخیر ارتش سوریه در غرب حلب که در اون تصاویری از حمله هوایی روسیه به خودروهای انتحاری/زرهی مسلحین دیده میشه عمدتا در محور میزناز ک تلفات زیادی هم دادند

 

ویدیو طولانی هست (48 دقیقه) فقط اون بخش حمله هوایی رو اپلود کردم شاید برای بعضی دوستان جالب باشه

 

Picofile

 

لینک کامل ویدیو


https://youtu.be/cBcUpTNUmh0

 

Untitled1~0.png Untitled~0.png

 

thumb_ERFZAmxW4AcvSwi.jpg

thumb_ERFdTMSXYAsZgu4.jpg

thumb_ERFZ93sWoAA9iZk.jpg thumb_ERFYJ4MXsAEtgPw.jpg thumb_ERFYJzNWoAAQ1ZD.jpg

 

 

دیدن این مستند روی آپارات:

https://www.aparat.com/v/zQlYu

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این توافق آتش بس پایدار نخواهد بود  و خود ترکیه بعد از مدتی حملاتش مجدد شروع میشه 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من شکی در این وجود ندارد که یکی از دشمنان کشور ما در اینده ای نه چندان دور ترکیه خواهد بود. ترکیه چشم ندارد گسترش حوضه نفوذ ما را ببیند. این کشور با توحه به رشد اقتصادی که داشته و با توجه به اینکه وارث امپراطوری عثمانی است خود را به صورت طبیعی قدرت اول منطقه و تمام غرب اسیا را ارث پدری خود میداند. در این بین مانع اصلی ایران است. جالبه که در تاریخ نیز صفویه بودند که جلوی گسترش عثمانی را گرفتند. علاوه بر این جمهوری اذربایجان که زمانی جزو کشور ما  بوده خود را فرزند خوانده ترکیه میداند و به راحتی حاضر است جزو به اصطلاح توران بزرگ گردد. در این بین ترکیه برای رسیدن به جمهوری اذربایجان باید از اذربایجان ما عبور کند. سال های اخیر شاهد تاثیرات تحریکات ترکیه بر مردم اذری در ورزشگاه ها بوده ایم. شاهد هستیم که ترکیه سال ها اخیر تلاش زیادی برای رسیدن به سامانه پاتریوت و اس 400 کرده است. به نظر من یک علت این مسئله قدرت بالستیکی ایران بوده است. برای عبارتی ترکیه بر ایران به عنوان یک دشمن بلقوه برنامه ریزی دارد. این کشور تقریبا به تمام کشورهای منطقه مطامع ارضی دارد. 

پیشنهاد میشود که به صورت متقابل نیز ایران بر روی کردهای ترکیه که تبار و فرهنگ ایرانی دارند و مردم شیعه جمهوری اذربایجان بیشتر تمرکز کند. علاوه بر این در استراتژی های اینده نظامی به خطر ترکیه بیشتر توجه شود. 

 

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار دبیریان فرمانده سابق محور پالمیرا (تدمر) دیشب در زینیبیه دمشق به شهادت رسید
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , eshqali گفت:
سردار دبیریان فرمانده سابق محور پالمیرا (تدمر) دیشب در زینیبیه دمشق به شهادت رسید

زینبیه ؟! تروره ؟

 

************************************************************************

متأسفانه پاسخ مثبت هست .

نقل قول

The Syrian Observatory for Human Rights, a UK-based organization which reports on the war, said a senior Iranian Revolutionary Guards’ commander was assassinated in the Sayeda Zeinab area south of Damascus.

سلام و درود بر شهیدان

ویرایش شده در توسط warjo
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , warjo گفت:

زینبیه ؟! تروره ؟

 

************************************************************************

متأسفانه پاسخ مثبت هست .

سلام و درود بر شهیدان

 

حقیقتش من دیر دیدم. جناب @arminheidari خبر رو گذاشته بودن.

من هم توی توییتر یکی از کاربرا (ظاهرا مداقع حرم بودن) دیدم

6 hours قبل , arminheidari گفت:

 

 

 

شهید فرهاد دبیریان شهید شد، و انگار ترور شده است
شهید دبیریان از سالهای گذشته در سوریه مجاهدت میکردند،ایشان زمانی فرمانده محور تدمر بودند،و در بسیاری از عملیات های مقاومت در سوریه نقش فعالی داشتند.

باتوجه به شهادت شید پاشاپور و اکنون شهید دبیریان باید این ترورها رو هدفمند دونست و در ادامه شهادت سردار سلیمانی و به شخصه فکر می کنم برنامه ریزی ها از سوی موساد است با هدف ترور فرماندهان و ضربه به نیروی قدس در سوریه ( حلقه اول واردن بصورت خاموش )

thumb_ESdaKt3X0AM6jGh.jpgthumb_ESdYnfyX0AEGWr0.jpg

.........

 

 

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در این فرصت ایجاد شده بهتره یک نگاهی بندازیم به مواجهه ارتش اردوغان با ارتش سوریه بعد از تجاوز به محور ادلب، اگر قائل به یک طوفان فکری باشیم و سوال بررسی چرایی ضرباتی که ارتش سوریه به نظر عمدتا از پهپادهای ترکیه خورد مواردی را میشه لیست کرد که امیدوارم دوستان هم در تکمیل و تبیین و تعیین عنصر موجه تر کمک کنند. علت حضور بدون دغدغه پهپادهای رزمی و شناسایی ترک در آسمان ادلب که مهمترین عنصر تهاجیمش محسوب میشد چه در گرا دادن به توپخانه احتمالا (سوای ماهواره ها چون حداقل دو ماهواره با دقت 2 و 0.8 متر داره احتمالا) و چه از اون مهمتر حملات رزمی.

 

در مورد حملات رزمی فعلا به نظر آکینجی و اون یکی پهپاد معرفی شدشون وارد سازمان رزم نشدند پس میمونه آنکا و بیرتکار عمدتا از نوع تی بی 2.

 

1. توافق روس ها با اردوغان (اجازه به پهپادهای ترک) خصوصا در روزهای اولیه و تا موعد تجاوز ناغافل خائنانه و جنایتکارنه به تجمع بچه های حزب الله و تا اعلام بسته شدن آسمان ادلب توسط سوری ها.  ( خب سوال در این مورد این هست چرا پس بعد بسته شدن آسمان ادلب هم حملات ادامه داشت؟ که گزینه های بعد را پیش میندازه )

2. ناکارآمدی سامانه های برد کوتاه روسی ( از جمله پانتسیر خصوصا ) در مواجهه با پهپاد های ترک  ( سقف پروازی البته این دو پهپاد ترک در برد پانتسیر و بوک هستند در ارتفاع )

3.عدم حضور تعداد کافی از این سامانه ها در حلب و ادلب با توجه به خطر حیاتی از جانب جنوب و صهیونیستها و کم تعداد بودنشون در برابر انبوه پهپادهای ترک که از چند جهت به راحتی میتونستند نفوذ کنند به مناطق سوری با کنترل چند گانه

4.بی تجربگی پرسنل و کمبود مهمات در همون سامانه های محدود

5. نزدیکی به جغرافیای ترکیه و مرزهاش که باعث میشد این سامانه ها با توجه به برد کوتاهشون در معرض موشک های لیزری فالکون های ترک، توپخانه حاضر در ادلب با گرای تروریستها و پهپادهای شناسایی کوچک تر و همچنین سامانه های ضد زرهی تروریستها باشند که همین باعث میشد از جبهات در نقاط دورتری مستقر بشند و در نتیجه کارایی لازم را نداشته باشند

6.تعداد فوق العاده پهپادهای ترک در آسمان ادلب با توجه به مجاورت سرزمین اصلی ترکها در این ناحیه ( خب در این مورد هم سوال اینه پس چرا تعداد ساقط شده ها کم هستند که میتونه البته ناشی از اشباع آسمان و هدف قرار گرفتن همون سامانه های کم تعداد پدافندی و یا با توجه به ریسک پذیری فزاینده جبهه عدم حضور سامانه های کافی دلیلش باشه )

7.سامانه های جنگ الکترونیک و ضد راداری و سایبری ترکها که سامانه های پدافندی موجود را با اخلال مواجه میکردند ( چه در نوع زمینی و چه پهپادی و جنگنده ها از جمله مجهز بودنشون به سیستم های ضد راداری از جمله موشک - البته کشف پسیو یا اکتیو سامانه های روسی هم باید مدنظر قرار بگیره که خب اونوقت مسئله متفاوت هست از این سوال ما)

8.عدم حضور رادارهای برد بلند و موثر برای شناسایی به موقع و دقیق پهپادهای ترک و سپس انتقال به واحد های پدافندی ( کارایی کم موثر پدافندهای برد کوتاه به صورت نقطه ای در برابر حجم انبوه پهپادها )

 

این لیست میتونه تکمیل بشه ولی دوستان علاوه بر اضافه کردن دیدگاه هاشون میتونند گزینه ای که به نظرشون بیشتر موثر بوده را هم اشاره کنند، البته ممکنه قطعا طیفی از این گزینه ها دخیل وبده باشند قاعدتا.

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهادت سردار دبیریان بعد از شهادت ده ها نفر از نیروهای متحد ما توسط دشمن در ادلب اتفاق افتاد دقیقا مشابه شهادت سردار  سلیمانی و شهید مهندس که بعد از کشتار بمباران پادگان حشد الشعبی در مرز سوریه اتفاق افتاد بنظر میرسه که دشمن داره دوباره تست میکنه و باید منتظر ضربات بسیار بسیار بدتری باشیم 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 12 اسفند 1398 در 21:08 , oldmagina گفت:

سلام

شاید برای این نتیجه گیری کمی زود باشه ولی احساس می کنم بعد از شهادت سردار سلیمانی شکل اعمال سیاست اخیر ما در سوریه و یمن عوض شده است . اگر موضوع جدی باشد ، فکر می کنم باید کم کم در افغانستان و عراق هم منتظر اتفاقات جدیدی باشیم . ظاهرا دوباره داریم به سمت استفاده از روشهای سخت متمایل می شویم . 

امیدوارم خیر باشد .

اگر همین طور ادامه بدهیم تا یک مدت دیگر عربستان و ترکیه و در نهایت آمریکایی ها واقعا حسرت روزهای حضور سردار سلیمانی را در منطقه خواهند خورد .

سلام علیکم ورحمه الله

شاید برای این نتیجه گیری کمی زود باشه ولی احساس می کنم بعد از شهادت سردار سلیمانی پتانسیل ، لجستیک ، مقدورات و... ما برای اقدام در سوریه افزایش یافته و صد البته ما عجله زیادی برای حل و فصل بعضی مسائل قبل از انتخابات ایالات متحده آمریکا داریم و عجله بیشتر برای حل مشکل سوریه تا دو سال دیگر ، البته وضعیت عراق و افغانستان و یمن بستگی به این دارد که از آن پتانسیل تکذیب شده سوریه چقدر مانده باشد . 

من هم "امیدوارم خیر باشد ."

با همه این کیبورد فرسایی ها ، خودم به یاری و لطف الهی بسیار امیدوارم .

 

***********************************************************************************************

21 hours قبل , alala گفت:

 

 

 

این لیست میتونه تکمیل بشه ولی دوستان علاوه بر اضافه کردن دیدگاه هاشون میتونند گزینه ای که به نظرشون بیشتر موثر بوده را هم اشاره کنند، البته ممکنه قطعا طیفی از این گزینه ها دخیل وبده باشند قاعدتا.

ابتدا قصد نداشتم چیزی بنویسم اما یکی از مزیتهای دوره و زمانه ما این است که در جایی مثل میلیتاری بر اساس اخبار  منتشره می توانیم عملیاتهای نظامی کنونی را نقد کنیم نه مثل گذشته که بعضی هنوز نقد آن را جایز نمی دانند .

 

این تحولات چند روز را که کنار هم بگذاریم یک نتیجه می توان گرفت که شاید درست باشد یا شاید نباشد .

  • در پیشروی های اخیر محور مقاومت در سوریه ، شورشیها و تروریستها عقب نشینیهای سریعی داشتند . این یعنی به نوعی آماده بودند .
  • سر و صدای زیادی از طرف غربی ها و آمریکائیها بلند نشد .
  • شایعات بکارگیری تسلیحات شیمیایی دنیا را بر نداشت . ( به نظر می رسد برخی از اعراب بدشان نمی آمد که طرفداران ترکیه از سوریه بیرون ریخته شوند)
  • متأسفانه عکس العمل ترکها بدرستی پیش بینی نشده بود .

شک ندارم این بند آخر اگر بدرستی دیده می شد خیلی از اتفاقات بگونه دیگری رقم می خورد :

چرا عملیات پهپادهای ترکیه در سوریه شاخ شده است در حالیکه یمنی ها پهپادهای زیادی را پایین کشیده اند و بر عکس یمن ما حضور فعالی در سوریه داریم؟

خود فرماندهی سوریه هم اگر برآورد درستی از واکنش ترکها و روسها داشت می توانست با نیروی هوایی ناقص خود ( مثلا mig-29 ) مانورهایی بر علیه جنگنده های ترک انجام دهد و اعتبار اردوخان را زیر سؤال ببرد.

یا نیروی زمینی محور مقاومت به جای ایجاد پاکت و باز گذاشتن مسیر برای فرار اوباش ، حلقه محاصره را تکمیل می کرد تا کشته های بیشتری از آنها بگیرد و در نهایت در صورت مقاومت مسلحین ، پس از آتش بس نیم بند کنونی ، تروریستها منطقه را به ما واگذار کرده و سوار بر اتوبوس های سبز به دامن اردوخان پناه می بردند .

 

باید برای درگیری آتی احتمالی ، آمادگی های لازم فراهم شود .

(مدیریت محترم شرمنده برای ارسال دو پست متوالی )

ویرایش شده در توسط warjo
  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در این چند روز خبرها از سوریه درگیری محدود در شمال حما و آزادی دو الی سه روستا بود 

و ورود کاروان های ترکیه به ادلب

 

این توافق از نگاه ترکیه گرفتن زمان برای وارد کردن نیرو و امکانات به ادلب بود 

تا ادلب از دست نرود 

پس درگیری مجدد حتمی هست و ارتش سوریه باید خودش رو آماده حملات ترکیه برای اشغال مجدد سراقب کند 

 

این توافق برای سوریه هم حکم وقت برای تجدید قوا و تخلیه مردم از ادلب هست

اگر سوریه خودش رو جمع کنه و برای زدن پهباد ها کاری مناسب انجام بده 

مطمئن باشید به مرور ترک مجبورن عقب نشینی کنن 

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم