MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

سفر ناگهانی ظریف به دمشق

 

 

6ae30195-e4e5-47b8-ac6c-1bcf00bb9001.jpg

شاید هدف اعلام شده سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دمشق  ،  و دیدار وی با بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه ، به همراه همتای خود ولید المعلم ،برای گسترش  روابط دوجانبه باشد ، که بیشتر بعنوان یک  "کلیشه" رسمی استفاده می شود ، و همچنین ممکن است  در باره نشست سه جانبه  روسیه  ترکیه وایران  برای بحث در مورد کمیته قانون اساسی  و اوضاع در ادلب  باشد  ، اما در  این میان  میتوان  گفت که این دیدار تلاشی است برای کشف  وضعیت مربوط به  افزایش  روزافزون  کوشش کشورهای عربی  برای برقرای ارتباط با  سوریه   که در روزها و هفته های اخیر افزایش یافته است.
سعی می کنیم  موضوع را  بیشتر توضیح  دهیم و می گوییم ایران که امروز ی عباس موسوی ، از طرف وزارت امور خارجه  ، آمادگی خود برای  گفتگو بدون قید و شرط با همسایگان  خود را اعلام کرد  ، می خواهد از موج قابل توجهکشورهای عربی  برای بازگرداندن روابط با  دمشق و رهبری آن آگاه شود  و شاید  به طور مستقیم یا غیرمستقیم ، جزئی یا کلی  ، از این شرایط بهرمند شود  چرا که  سوریه و ایران در یک سنگر ایستاده اند ، و انهم سنگر محور مقاومت است.
سه تماس و یک بیانیه مطبوعاتی تجسم  تغییر پرشتاب  در باز شدن درهای  کشورهای عربی  بروی سوریه بود ، اولین مورد از شیخ محمد بن زاید ، ولیعهد امارات و دومین از محمد ولد الغزوانی ، رئیس جمهور موریتانی ، و سومین هم  از  هیثم بن طارق ، سلطان جدید عمان ، تمام این تماس ها از جانب این رهبران با رئیس جمهور اسد به طور مستقیم برای تبریک روز استقلال سوریه   صورت گرفته است ، اما حقیقت این است که  این تماس ها  نشانه حسن نیت و  برای باز کردن یک مرحله جدید و عادی سازی روابط با سوریه است.
ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله دیشب صهیونیستها به حومه تدمر اون هم در حالیکه جناب ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران در دمشق حضور داشت. ( اگر اشتباه نکنم ) نشان از خوی تهاجمی و تحریک کننده صهیونیستها داره.

 

با توجه به اینکه ارتش سوریه تا حالا اسم حداقل سه شهید را هم عنوان کرده در حالیکه در صحرای تدمر و در پایگاه هایی که خصوصا این روزها مورد هجوم داعش قرار دارند در حال ماموریت مقابله با تروریسم هستند و اصولا ربطی نداره اون پایگاه های به مرزهای جنوبی سرزمین های اشغالی نشون میده که برای مقابله با این رژیم وحشی باید اماده تر بود. اصولا نتانیاهو چند روز پیش عنوان کرده بود که برای ما نزدیک مرزهامون یا دورتر از اون فرقی نمیکنه هر جا منافعمون حکم کنه حمله میکنیم. باید هر چه زودتر بازدارندگی مد نظر در سوریه ایجاد بشه به هر طریقی شده. تا قدم های بعدی که دست و پای این رژیم متجاوز اشغالگر هر چه بیشتر جمع بشه تا ازاد سازی مناطق اشغالی و اینکه هوس نکنه مناطق جدیدی اشغال کنه.

 

این نقل قول قدیمی از بایدن را لابد دیدید:
 

نقل قول

 

"اگر اسراییل وجود نداشت ما باید برای دفاع از منافعمان چیزی شبیه اسراییل را تاسیس میکردیم. سه میلیارد دلار کمک مالی به اسراییل بهترین سرمایه گذاری است"

 

 

 

حالا چرایی ایجاد و حفظ پایگاه ها در تنف و یا شمال سوریه و عراق را شاید بهتر بشه فهمید که برای حفظ اون سرمایه حالا تصمیم دارند با دادن عمق بیشتر یک لایه دوم ایجاد کنند برای حفاظت از اسراییل و سرمایه گذاریشون.

 

پ ن: ارتش امریکا از استقرار دو فروند اف-35 در اردن و پرواز اونها بر فراز نقاط حیاتی! در جنوب سوریه خبر داده. به نظر افزایش تهدیدات و تسلیحات را وقتی در کنار خبر خبرگزاری فرانسه مبنی بر تهیه برنامه حمله به 122 نقطه از نقاط مقاومت عراق میزاریم، خصوصا حضور اینگونه اف-35 به نظر در برنامه آتی حملات مشترک با صهیونیستها در برنامه است که از فضای امثال تنف هم استفاده کنند و در یک طراحی مشترک صهیونیستها هم نقاطی در سوریه و عراق را مشترکا بمباران کنند در پوشش پرنده های امریکایی.

 

شاید با تسلیحات سنگین تری که فعلا در این حملات بزن و درروییشون و نوع تسلیحات به کار رفته امکان انهدامشون نیست با توجه به موقعیتشون. (زیر زمین و یا در استحکامات )

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این توییتها از سیاوش فلاح پور جهت غافل نشدن از امارات قابل توجه هست

 

http://tweetna.ir/Tweet/99020476292/توییتر-سیاوش-فلاح-پور-به-نظر-شما-حجم-بالای-حملات-ر

 

http://tweetna.ir/Tweet/99020410633/توییتر-سیاوش-فلاح-پور-آیا-جریانی-خاص-با-استفاده-ا�

 

کلا روابط ما با امارات برای من یکی خیلی جای ابهام داره. بعضی ها میگن دوبی با حاکمیت سیاسی امارات موافق نیست، ولی حتی در صورت صحت این موضوع هم به نظرم ما حداقل باید در موارد تجاری بصورت جدی دنبال تنوع باشیم

 

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بمباران دیشب دمشق توسط اسرائیل  منجر به کشته و زحمی شدن تعدادی از افراد نظامی وغیر نظامی شد انطور که گفته میشه حدود هفت نفر  در اثر حمله جان خودشون رو از دست داده اند .  

EWmms9OWsAMUUx6.jpg

 

EWmAsLAX0AABvi-.jpg

 

در اثر درگیری بین  گروه تحریر الشام (  جبهه النصره )  و نیروهای ترکیه  تعدادی از دوطرف کشته شدند این درگیری بخاطر اعتراض به  عبور کاروان مشترک روسیه وترکیه روی جاده m4 در نزدیکی شهر النیرب  انجام شده که پس از کشته شدن دونفر از معترضین  تحریر الشام  اقدام به حمله به یکی از پست های ترکیه کرد  و پس از ان هم ترکیه با پهپاد مواضع  تحریر الشام رو هدف قرار داد . 

 

EWibTDMXsAIlwmy.jpg

EWhFqKDX0AEPnuK.jpg

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, HAMAD2012 گفت:

 بمباران دیشب دمشق توسط اسرائیل  منجر به کشته و زحمی شدن تعدادی از افراد نظامی وغیر نظامی شد انطور که گفته میشه حدود هفت نفر  در اثر حمله جان خودشون رو از دست داده اند .  

 

 

نظامیان را اطلاع ندارم ولی گویا حداقل 3 تن از غیرنظامیان بر اثر سقوط بقایای موشک جانشون را از دست دادند.

 

یکی از اهداف فرعی حملات مدام اسراییل این هست که مقاومت نتونه تمرکز کنه و فعالیتهای هدفمند و با برنامه ای را مستمر پیش ببره. از طرفی تشدید حملات به مناطق مسکونی برای پایان بردن تحمل مردم سوریه و حکومتش ( که اگر مقاومت نباشه من هم حمله نمیکنم پس خودتون تلاش کنید مقاومت را خارج کنید از سوریه ) انجام میگیره. این سوای حملات هدفمند به اهداف نظامی و اطلاعاتی و تاکتیکی است.

 

به هر حال برای پیشبرد هر هدفی باید شبکه ای بزرگ فعالیت کنه، وقتی مدام شاخه های این شبکه تهدید بشه، هدف قرار گرفته بشه و یا در معرض خطر باشه خب کار اون شبکه بسیار سخت هست برای هماهنگی و پیش بردن برنامه ها طبق اهداف و برنامه ریزیها.

 

نهایتا ماه های پیش رو به نظر حجم این حملات افزایش چشم گیری پیدا میکنه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مدام موضوع برنامه های مخفیانه در دست اجرای موجود در سوریه به عنوان محرک حملات اسرائیل مطرح میشه...

بحران سوریه از 2011 شروع شد و الان قریب به 9 سال ازش میگذره...

ما اصلا 3 سال اول رو هم در نظر نمیگیریم، با این وجود این برنامه ها چی هستن و چه ماهیتی دارن که طی حدود 6 سال مطلقا هیچ نشانه ای ازش به چشم نمیخوره و اسرائیل تا امروز هرزمان و هرجا رو که اراده کرده هدف قرار داده؟

این موضوع تبدیل به یک توجیح بچگانه شده برای فرار از این واقعیت که ما به هر دلیلی چه مالی چه سیاسی چه نظامی از پاسخ دادن عاجز هستیم!

بهتره این فرضیه رو کم کم کنار بذاریم و روی این موضوع تمرکز کنیم که کار ما از لحاظ نظامی در سوریه اگه نگیم به پایان، به حداقل رسیده و جای خودش رو فعالیت های سیاسی و تدارکاتی و معنوی داده!

که با توجه به وضعیت داخلی کشور چیز بدی هم نیست ما که نمیتونیم تا ابد توی سوریه بمونیم. منابع فسفات و ظاهرا یک بندر رو در اختیار گرفتیم چه بهتر که زودتر خارج شیم از اون خراب شده ای که جون خیلی از جوون ها و فرماندهانمون رو گرفت.

ویرایش شده در توسط zAa9
  • Like 1
  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هی میگن اگه اسرراییل کوچکترین غلطی کنه فلان میکنیم من نمیدونم پس اینا چیه هر هفته میاد یک جا رو میزنه و میره یعنی نمیشه با یک گروهکی یا یک بمب گذاری چیزی حداقل در مقابلشون حمله هایی محدود انجام داد. اونکه داره میزنه حمله های کوچیک اما مستمری داره پس ما چرا نزنیم 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

داستان مفقود شدن دو  سرباز آمریکایی در حومه دیر الزور

 

 

در  روز های گذشته خبر مربوط به مفقود شدن دو سرباز آمریکایی  در سوریه ابهامات زیادی رو برانگیخته است .  ابتدا  خبرگزاری رسمی سوریه  " سانا "  این خبر رو گزارش کرد 

 

منابع محلی در حومه دیرالزور گزارش کردند که دو سرباز از نیروهای اشغالگر آمریکایی در حومه استان  مورد حمله قرار گرفتند و سرنوشت آنها هنوز مشخص نیست.

این منابع به " سانا"  گفتند که مهاجمان ناشناس در هنگام حرکت یک خودروی هامر از  "میدان نفتی آلعمر " به سمت  "میدان نفتی التنک" ، که حامل سربازان آمریکایی بود حمله کردند ،  وسیله نقلیه کاملاً تخریب و آتش گرفت ولی هیچ اثری از  دو سرباز آمریکایی یافت  نشد .

 

 

بعد از  این خبر   سایر رسانه ها هم به نقل از " سانا "  آن رو گزارش کردند  ولی  این اخبار توسط  سخنگوی ائتلاف  در سوریه تکذیب شد : 

 

 

سخنگوی نیروهای  بین المللی ائتلاف ، سرهنگ مایلز کاگینز ، خبرگزاری سانا ، را به دروغگویی متهم کرد و خبر ناپدید شدن دو سرباز آمریکایی در دیرالزور را تکذیب کرد.

وی در توئیتی در حساب کاربری خود در توییتر گفت: "هیچ حادثه ای مربوط به نیروهای ائتلاف در دیرالزور وجود ندارد ." 

Screenshot_37-7.jpg
"ما می توانیم بگوییم اگر جوایز مربوط به اخبار جعلی وجود داشته باشد ، این خبرگزاری شایسته است همه این جوایز را دریافت کند."
 
 

اما این داستان ادامه داشت  المیادین  به نقل از  منابع  مطمئن و مورد وثوق خود  خبر  مربوط به ناپدید شدن دو نیروی آمریکایی رو تایید کرد  و گزارش داد

 

هنگام رسیدن نیروهای  پشتیبانی برای بررسی  محل حادثه  ،  آنها هیچ اثری از این دو سرباز که در داخل وسیله نقلیه بودند پیدا نکردند. "

این منابع برای المیادین نت تأیید كردند كه: "یکی از نیروی های مارینز  گروهبان براندون ، و دیگری  سرباز مایكل ، نام دارند كه مشغول جابجایی بین دو پایگاه ائتلاف در دیر الزور بودند". 
 

 

باتوجه به این نکته که هویت سربازان مفقود شده ظاهرا  افشا گردید حالا باید منتظر شد و دید آخر این داستان به کجا ختم خواهد شد.. 

 

 

 

منابع :

 

https://www.sana.sy/?p=1142111

https://www.aksalser.com/news/2020/04/27/بعد-نشرها-خبراً-عن-اختفاء-جنود-أمريكيي/

 

https://www.almayadeen.net/news/politics/1394098/مصادر-للميادين-نت--اختفاء-جنديين-أميركيين-في-دير-الزور-شرق-س

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تصاویر  ماهواره ای حملات اخیر اسرائیل به سوریه   

 

 

 

EW7HCuMXkAAqyoM~0.jpg

 

EW7HDyNWAAUws5P.jpg

 

 

EW7HEytXkAYWuUd.jpg

 

 

 

 

EW30hQ-X0AA9vzq.jpg

 

 

EW30ngBXgAMf1Ft.jpg

 

 

 

EW31SH8WoAU-uxE.jpg

 

 

 

EW31P-FWAAI5mMt.jpg

 

 

EW33mzwXsAI1nQG_28129.jpg

 

 

EW31Vk9XYAAh6A6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

توضیح : امیدوارم ما هم یک روز چنین ماهواره های باکیفیتی داشته باشیم

 

منبع :

ImageSat Intl

 

 

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , HAMAD2012 گفت:

 تصاویر  ماهواره ای حملات اخیر اسرائیل به سوریه   

 

 

 

توضیح : امیدوارم ما هم یک روز چنین ماهواره های باکیفیتی داشته باشیم

 

 

 

مهم این ماهواره نیست. مهم ماهواره های امریکایی/صهیونیستی دقیق هستندکه وجب به وجب خاک سوریه را دارند میکاوند و تغییرات حتی در حد یک در ورودی را توان شناساییش را دارند و بلافاصله هم تا یک تغییری در یک ساختمانی میبینند مورد حمله قرار میدنش. اون چشمان این دو رژیم هست که باید به وقتش کور بشند. اگر اون چشم ها کور بشند و اندام های حرکتی ( مبتنی بر جی پی اس و ...) هم در یک جنگ گسترده فلج بشند، تا حد زیادی تعادل این دستگاه مهاجم به هم میخوره.

 

یک نکته هم در مورد ایمیج ست اینه که در حقیقت در کنار انتشار این تصاویر ( میشه با اطمینان گفت با هماهنگی وزارت جنگ صهیونیستها ) هدفش تکمیل بعد روانی و رسانه ای حملات اسراییل هست. در تمام تصاویر و متنهاش هم ادبیات طوری هست که القا کنه بدون ردخورد مراکز هدف قرار گرفته شده عمدتا مرتبط با ایران هست. حتی همین مورد اخیر در مورد فرودگاه شعییرات بعد اینکه میگه فرودگاه تعمییر شده و جنگنده ها توش عفالیت دارند ولی هنوز زوده بگیم انتقال سلاح توسط ایران توش از سر گرفته شده یا خیر ( گویا یک فکت پذیرفته شده هست و از طرفی میخواد قدرت و موثر و مشروع بودن حمله اسراییل بهش را توجیه کنه و از طرف دیگه توجیه بزاره برای حملات بعدی )

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه قراره از این « صبر استراتژیک » بهره ای ببریم ، بهتره کم کم مقدامات چیدن میوه ش رو مهیا کنیم که خیلی زود بهش نیاز داریم .... البته اگه واقعا « صبر استراتژیک » باشه نه فقط « ترس استراتژیک »

  • Like 2
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.