MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

6 hours قبل , Bavar373 گفت:

بیشترین اسیب روی برجک هست......روی شاسی هم اثری از انفجار نیست......احتمال استفاده از ضد زره بیشتره

 

5 hours قبل , arjemandi گفت:

با توجه به شکل زمین که انگار شخم خورده بیشتر شبیه بمب کنار جاده ایی هست از سمت راست رفته رو بمب و شوک حاصل از انفجار باعث پارگی زنجیر شنی و آسیب به برجک و تغییر شکل زمین زیر تانک شده

 

نقلی بود که تو استاتوس گفتند، ظاهرا حمله هوایی روسها بوده. 

روسها اگر بزنند احتمالا کار سوخوی 25 بوده با راکت های سنگین S-25

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , worior گفت:

 

 

نقلی بود که تو استاتوس گفتند، ظاهرا حمله هوایی روسها بوده. 

روسها اگر بزنند احتمالا کار سوخوی 25 بوده با راکت های سنگین S-25

با توجه شکل محیط درست به نظر می رسه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

shhyd_srlshkhr_60bdlrswl_stwr.jpg

 

نقل قول

 

می‌گفت: اوایل جنگ سوریه بچه های ارتش خیلی همت کردند. می‌گفت هیچ هواپیمایی نمی پرید. رفتم پیش فرمانده ارتش. گفت: الان میپریم هر چی می خوای میبریم. میگفت: من هم باهاشون رفتم. می گفت: احتمال زدن خیلی بالا بود. مدت پرواز بیش از دو برابر شد. و به سختی نشستند. با کلی خمپاره در اطراف تاریکی مطلق. می گفت: شهامت بچه های ارتش خیلی به ما کمک کرد.

 

شهید سپاهی سرلشکر عبدالرسول استوار

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برخی حملات به سوریه که از چارچوب خودش خارج میشه را با قصد دیگه ای میشه تعبییر کرد.

 

برای مثال یکی دو روز بعد از حمله به یک نقطه به اصطلاح «ساخت موشک» به ادعای منابع صهیونیست ما شاهد حمله ای هستیم به یک نقطه نزدیک مرزهای لبنان. نقطه ای که در مسیر سرویه به لبنان قرار داره و یک منطقه مذهبی است بین راه و مثلا احتمالا توقفگاه رفت و امدهای به سوریه و لبنان.

 

حالا امروز در سالگرد شهید در ایران کلی میهمان حضور داره که احتمالا برخیشون از لبنان مجبور بودند زمینی به سوریه بیان برای پرواز هوایی. این حمله میتونه یکجور واکنش به این ترددها باشه. معمولا جایی هم هدف قرار گرفته میشه نزدیک منطقه هدف که بگن ما میدونیم دارید میرید و میایید. نرید و بیایید!!

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 17 مرداد 1399 در 14:26 , MR9 گفت:

بسم ا..

 

گستره استقرار واحدهای ایرانی در سوریه 

 

فرض بر صحت این داده ها ، پراکنش استقرار این نیروها در بخش غربی سوریه از شمال تا جنوب ، بخصوص در جولان جالب توجه هست که از یک نظر لایه های استراتژی ایران در سوریه را در ابعاد خاصی اثبات می کند ..

 

normal_849c585c-7ff2-4a4c-8725-c8cd0531d

 

نقشه بروز شده از پایگاه یا محل استقرار نیروهای نظامی دیگر کشورها در خاک سوریه

(بروز شده در تاریخ 5 ژانویه 2021 توسط مرکز مطالعات استراتژیک جسور)

 

ایران   -  حزب الله

normal_ir-.jpgnormal_h.jpg

 

روسیه - ترکیه - امریکا

normal_ru.jpgnormal_tr.jpgnormal_usa.jpg

 

 

https://www.jusoor.co/public/details/خريطة-قواعد-ونقاط-القوى-الخارجية-في-سورية/826/ar

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , shirazz گفت:

 

نقشه بروز شده از پایگاه یا محل استقرار نیروهای نظامی دیگر کشورها در خاک سوریه

(بروز شده در تاریخ 5 ژانویه 2021 توسط مرکز مطالعات استراتژیک جسور)

 

 

منظورش از محل استقرار دقیقا چی هست؟ چون اگر مورد ترکیه را در نظر بگیریم حداقل دو احتمال وجود داره از اونجاییکه فی المثل میدونیم ترکیه خیلی منظم به شکل پست یا پایگاه نظامی مستقر میشه:

 

1.محل استقرار شامل محل هایی هست که یک بار حضو داشتند نیروهای یک کشور ولی لزوما هنوز مستقر نیستند درش.

2.محل حضور نیروهای هم پیمان (در مورد ترکیه مثلا گروه های تحت حمایتش) هم در این استقرار در نظر گرفته شده ولو حالا هیچ نیروی ترکی وجود نداشته باشه.

 

فقط در این صورت هست میشه این پراکندگی و تعداد را توجیه کرد. والا مثلا تعداد پایگاه ها و پست های نظامی ترکیه را در نظر بگیریم کاملا مشخص هست و این تعداد نمیتونه باشه مگر اینکه باز مثلا هرگونه استقرار موقت در حد یک گروه زرهی در یک تقاطع را هم حساب کرده باشه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حملات بی سابقه اخیر رژیم صهیونیستی اقدامی جدی و جدید بود. میشه اون را مربوط به تحولات سیاسی ایالات متحده دونست یا یک تغییر موضع تهاجمی و رویه جدید.

هدف این مطلب پرداخت به جزییات این حمله نیست.

 

فقط اشاره به این نکته که احتمالا رصد هفته گذشته حضور انبوه تانکرهای ایالات متحده در مثلث مرزی عراق و سوریه و اردن احتمالا به این حمله و حملات مشابهش ارتباط داشته. یکی از سرراست ترین مسیرها برای رسیدن به بوکمال و میادین و دیرالزور پرواز از آسمان بی در و پیکر اردن به سمت تنف و سوخت گیری هوایی در بیابان های امن غرب عراق و سپس حمله و بازگشت از همون مسیر هست. بدون هیچ پدافند یا مانعی و در پوشش کامل پرنده های نیروی هوایی ارتش آمریکا. امکان حتی رسیدن بالای اهداف هم وجود داره و حتی نیاز به تسلیحات دورایستا هم نیست.

عدم ترک سوریه و تنف و حالا پایگاه جدید امریکا در شرق اردن همه و همه تنها فقط به خاطر حمایت از صهیونیستهاست که البته براشون حیاتی است این حضور امریکا. حتی در عراق حضور امریکا براشون حیایت است، چون به تنهایی مانع استقرار هرگونه رادار و پدافند و استقلال عراق بر اسمان خودش میشه و این یک موقعیت عالی است برای پرنده های اسراییلی.

 

نکتش اینجا که پرواز تانکرها هنوز قطع نشده و ادامه داره، علاوه بر اون در این چند روز نیروی هوایی بریتانیا با حضور چندین فروند پرنده شناسایی و اواکس که از قبرس پرواز میکنند و پس از عبور از اسمان اردن و نزدیکی تنف وارد اسمان غرب عراق میشند در مثلث معروف حضور تانکرهای امریکایی مشهود هست. (رسما یک جنگ جهانی در جریان هست علیه مقاومت به صورت پنهانی و با ابزار مدرن چندین و چند قدرت به طور مستقیم و ده ها کشور به طور غیرمستقیم و حمایت پنهان)

 

صبح امروز در رادار یک پرنده یو2 هم از قبرس به پرواز در اومد به سمت عراق. جالبه مدتها پیش اعلام شده بود پرواز این نوع هواپیماها در منطقه کاهش پیدا کرده بود ولی همچنان معلومه حضور داره.

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چیزی که ذهن را به خودش مشغول میکنه اینه که ما توان بررسی این حملات را داریم؟

 

رادارهای داخلی ما در حداکثر برد قدیرها که برای پرنده ها نهایتا تا نزدیک مرزهای سوریه و حتی میشه گفت تا نیمه عراق برای پرنده های غیرپنهانکار پاسخگو هستند. رادار مرموز سپهر هم مشخص نیست توانش در کشف پرنده های رادارگریز و غیررادارگریز چقدر هست. از طرفی در عراق که راداری وجود نداره برای سرویس به ما و در سوریه هم راداری باقی نزاشته و هرگونه استقرار یک رادار مناسب برای تحت نظر گرفتن تحرکات هوایی را دشمن منهدم میکنه.

 

تنها میشه امید داشت به مجموعه اس-300 واقع در مصیاف اون هم اگر فعال باشه (شلیک موشک و مقابله مثل همین چند سال ازش نخواستیم لااقل اجازه داده شده باشه که رادارهاش فعال باشه و در مرحله بعد نیروهای ارتش سوریه و چه بهتر مقاومت به داده هاش دسترسی داشته باشند)

 

LM_R.jpg

عکس تزئینی: رادارهای متحرک، نیمه متحرک، ثابت لاکهید مارتین

 

اگر چنین توانی وجود داشت در این مدت از حملات صهیونیستها اطلاعات ارزشمندی میشد کسب کرد ولی نکته نگران کننده ای که وجود داره اینه در رابطه با حملات پشت سر هم به عراق در مقطعی که توسط صهیونیستها انجام شد؛ اگر ما اطلاعاتی از این حملات داشتیم با افشاکردنشون به جناح غربگرا و آمریکایی داخل عراق میشد فشار مضاعفی وارد کرد (چون امریکا با ابهام در این مسئله و بروز ندادن اطلاعات با اینکه کنترل هوایی در عراق در دستانش هست و دولت عراق هم به خاطر در اختیار نداشتن آسمان کاملا مسکوت گذاشتند ماجرا را) ولی وقتی هیچ اطلاعاتی از جانب ما حتی اشاره نشد احتمالش این هست توان راداری ما نهایتا تا عمق 300 کم داخل عراق شاید بتونه پرنده های اونهم غیرردارگریز را تشخیص بده.

 

یک طور این ضعف باید برطرف بشه. بهترینش هم نصب رادار در سوریه است که البته امکانش نیست متاسفانه و باید فکر دیگه ای کرد. یا یک رادار بسیار پرقدرت تر در داخل با تمرکز به سمت غرب فقط یا یک راه دیگه. توجه بشه نیاز به راداری است که تا حد امکان امکان تشخیص و تعقیب پرنده های رادارگریز را داشته باشه و هم پرتابه هاشون را تا در وضعیت اشفته ترافیک هوایی نظامی منطقه دقیقا منشا حملات مشخص باشند و بشند.

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.